Постанова
від 10.12.2010 по справі 2-2034/11
АМУР-НИЖНЬОДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 2-2034/11

ПОСТАНОВА

іменем України

10.12.2010 Амур-Нижньодніпровський районний суд м.Дніпропетровська в складі:

головуючого судді Подорець О.Б.,

при секретарі Завгородній Л.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Дніпропетровську справу за позовом ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська щодо відмови відповідача провести перерахунок пенсії відповідно з діючим законодавством, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до управління Пенсійного фонду України в Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська, в якому просить визнати дії відповідача протиправними, зобов'язати відповідача зробити перерахунок пенсії, дотримуючись вимог законодавства, та виплатити різницю в пенсії у розмірі 3840 грн. В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на те, що вона перебуває на пенсії. Отримує державну пенсію за віком з 2007 року. У січні 2010 року звернулася до відповідача з питання щодо перерахунку пенсії, однак відповіді не отримала. Вважає, що при перерахунку пенсії їй відповідач зобов'язаний був застосувати показник середньої заробітної плати працівників у середньому на одну застраховану особу в цілому по України, з якої сплачено страхові внески та яка враховується за календарний рік, що передує року перерахунку пенсії, а саме за 2009 рік, тоді як позивачу перерахунок здійснено із застосуванням показника заробітної плати з якої сплачено страхові внески за 2007 рік.

У зв'язку із закінченням повноважень судді Уварова О.М. справу 01 листопада 2011 року передано у провадження судді Подорець О.Б.

Рішенням Конституційного Суду України від 09 вересня 2010 року № 19-рп/2010 положення Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвідомчості справ, пов'язаних з соціальними виплатами»від 18 лютого 2010 року №1691-VІ, а саме внесення змін до ст.18 КАС України та ст.15 ЦПК України, визнано неконституційними.

Відповідно до вимог ч.2 ст.152 Конституції України закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.

Таким чином, з 09 вересня 2010 року відновлено дію ст.18 КАС України, за змістом якої справи, пов'язані з соціальними виплатами підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам.

З огляду на зазначене, не зважаючи на те, що позовна заява надійшла до суду 27 серпня 2010 року в порядку ЦПК України, у зв'язку із внесеними у законодавство змінами, справа розглядається за нормами КАС України.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 з 04 листопада 2007 року призначена пенсія за віком, що підтверджується пенсійним посвідченням, у зв'язку з чим вона перебуває на обліку в управлінні Пенсійного фонду України в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська.

Позивач звернувся до відповідача з письмовою заявою про перерахунок пенсії як працюючому пенсіонеру відповідно до підпункту 3 пункту 11 постанови Кабінету Міністрів України "Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян" №530 від 28 травня 2008 року із застосуванням показника середньої заробітної плати працівників у середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески та яка відповідно до ст.ст.40,42 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" враховується для обчислення пенсії за 2009 рік.

Листом від 24 червня 2010 року за №БА-371370 управління Пенсійного фонду України в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська повідомило позивача про проведення перерахунку пенсії з 01 січня 2010 року із застосуванням показника заробітної плати (доходу) в середньому на одну особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески та яка враховується для обчислення пенсії за 2007 рік (1197,91 грн.) з посиланням на роз'яснення щодо такого розрахунку надані у спільному листі Міністерства праці та соціальної політики України та Пенсійного фонду України від 11 березня 2009 року №20/0/18-09/039 та №4096/02-01.

Згідно ст.46 Конституції України громадяни України мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

З 1 січня 2004 року набрав чинності Закон України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»від 9 липня 2003 року № 1058-ІV який відповідно до його преамбули визначає принципи, засади і механізм функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій.

Абзацом другим преамбули цього Закону передбачено, що зміна умов і норм загальнообов'язкового державного пенсійного страхування здійснюється виключно шляхом внесення змін до цього Закону. Частиною 3 статті 4 даного Закону передбачено, що умови, норми та порядок пенсійного забезпечення визначається виключно законами про пенсійне забезпечення.

Право громадян України на отримання пенсійних виплат та соціальних послуг передбачено ст.8 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Пунктом 2 частини 1 статті 8 зазначеного Закону таке право закріплене за особами, яким до дня набрання чинності цим Законом була призначена пенсія відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення» (крім соціальних пенсій) або була призначена пенсія (щомісячне довічне утримання) за іншими законодавчими актами, але вони мали право на призначення пенсії за Законом України «Про пенсійне забезпечення» - за умови, якщо вони не отримують пенсію (щомісячне довічне грошове утримання) з інших джерел.

Відповідно до ч.4 ст.42 вказаного Закону, у разі, якщо застрахована особа після призначення пенсії продовжувала працювати, проводиться перерахунок пенсії з урахуванням страхового стажу після призначення пенсії.

Пунктом 26 ст.71 Закону України "Про державний бюджет на 2007 рік" було зупинено на 2007 рік дію ч.4 ст.42 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Законом України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 28 грудня 2007 року (Закон - № 107-VІ) були внесені зміни, в тому числі й до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Частина 4 ст.42 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (в редакції Закону № 107-VІ) передбачала проведення перерахунків пенсії з урахуванням страхового стажу, набутого після її призначення та із застосуванням показника заробітної плати (доходу) в середньому на одну особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески та яка відповідно до Закону враховується для обчислення пенсії за календарний рік, що передує року перерахунку пенсії, що визначався згідно ст.40 Закону. Рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року №10-рп/2008 визнані неконституційними положення підпункту 10 пункту 35 розділу ІІ "Внесення змін до деяких законодавчих актів України" Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України", якими з 01 січня 2008 року були внесені зміни до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", зокрема до частини 4 ст.42.

В рішенні також зазначено, що рішення Конституційного Суду України у цій справі має преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв'язку з правовідносинами, які виникли внаслідок дії положень Закону України "Про Державний бюджет на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" та що вказане рішення є обов'язковим до виконання на території України, остаточним і не може бути оскаржене.

Як вбачається із спільного листа Міністерства Праці та соціальної Політики України від 11березня 2009 року №20/0/18-09/039 та Пенсійного фонду України від 11 березня 2009 року №4096/02-01 до законодавчого врегулювання питання визначення показника заробітної плати (доходу) в середньому на одну особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески, перерахунки пенсій у 2009 році відповідно до підпункту 3 пункту 11 постанови Кабінету Міністрів України від 28 травня 2008 року №530 проводяться із застосуванням показника заробітної плати (доходу) в середньому на одну особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески та яка відповідно до Закону враховується для обчислення пенсії за 2007 рік (1197,91 грн.).

Разом з тим, відповідно до підпункту 3 пункту 11 вказаної Постанови у разі коли застрахована особа після призначення пенсії відповідно до Закону продовжувала працювати, проводиться перерахунок пенсії з урахуванням не менш як 24 місяців страхового стажу після призначення (попереднього перерахунку) пенсії незалежно від перерв у роботі. Перерахунок пенсії проводиться із заробітної плати (доходу), з якої була обчислена пенсія. За бажанням пенсіонера перерахунок пенсії проводиться із заробітної плати за періоди страхового стажу, зазначені в ч.1 ст.40 Закону, із застосуванням показника середньої заробітної плати працівників у середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески та яка відповідно до Закону враховується для обчислення пенсії, за календарний рік, що передує року перерахунку пенсії. При цьому з періоду, за який враховується заробітна плата (дохід) для перерахунку пенсії, період, що настає після призначення пенсії, не підлягає виключенню згідно з абзацом 3 частини 1 ст.40 Закону.

Позиція Управління в частині безпідставності вимог позивача ґрунтується виключно на відсутності законодавчого регулювання питання щодо визначення заробітної плати (доходу) в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески, що з огляду на вищевказані норми закону є помилковою та такою що не ґрунтується на вимогах закону.

Крім того проведений управлінням перерахунок пенсії позивачу у 2010 році виходячи із показників заробітної плати (доходу) в середньому на одну особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески при призначенні пенсій та їх перерахунку з урахуванням стажу та заробітку, набутого після призначення пенсії, відповідно до роз'яснень спільного листа Міністерства праці та соціальної політики України та Пенсійного фонду України №20/0/18-09/039 та № 4096/02-01 від 11 березня 2009 року, тобто врахування показника заробітної плати для обчислення пенсії за 2007 рік у розмірі 1197 грн. 91 коп. є безпідставним, як з огляду на недоведеність приписів зазначених листів вимогам Указу Президента України «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади» , так і з огляду на положення принципу законності, визначених пунктами 2-4 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України.

Таким чином суд приходить до висновку, що дії відповідача щодо відмови у перерахунку позивачу пенсії відповідно до підпункту 3 пункту 11 постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян»№ 530 від 28 травня 2008 року із застосуванням показника середньої заробітної плати працівників у середньому на одну застраховану особу в цілому по України, з якої сплачено страхові внески та яка відповідно до ст.ст. 40, 42 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»враховується для обчислення пенсії за 2009 рік, є протиправними, оскільки не відповідають вищевказаним вимогам закону, а тому позовні вимоги позивача ґрунтуються на вимогах закону і підлягають задоволенню в повному обсязі.

Що стосується позовних вимог в частині стягнення пенсії за минулий час у розмірі 3840 грн. 50 коп., то вони задоволенню не підлягають, оскільки здійснюючи підрахунок недоплачених сум, судом буде перебрано на себе повноваження відповідача щодо перерахунку сум соціальних виплат.

Керуючись ст.ст.6-11, 69-71, 94, 160-163,167 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_1 задовольнити частково .

Визнати дії Управління Пенсійного фонду України в Амур-Нижньодніпровському районі міста Дніпропетровська щодо проведення перерахунку пенсії ОСОБА_1 відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» із застосуванням показника середньої заробітної плати працівників у середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні за 2007 рік - протиправними.

Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська здійснити перерахунок та виплату ОСОБА_1 з 01 січня 2010 року пенсії відповідно до підпункту 3 пункту 11 постанови Кабінету Міністрів України „Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян» із застосуванням показника середньої заробітної плати працівників у середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески та яка відповідно до ст.ст.40,42 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» враховується для обчислення пенсії за 2009 рік з урахуванням різниці, яка була виплачена у цей період.

Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Дніпропетровського адміністративного апеляційного суду через Амур-Нижньодніпровський районний суд міста Дніпропетровська шляхом подання в 10-денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги.

Суддя:

СудАмур-Нижньодніпровський районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення10.12.2010
Оприлюднено06.09.2017
Номер документу68624886
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-2034/11

Ухвала від 06.11.2024

Цивільне

Рівненський міський суд Рівненської області

Кучина Н. Г.

Ухвала від 10.10.2024

Цивільне

Рівненський міський суд Рівненської області

Кучина Н. Г.

Ухвала від 09.08.2024

Цивільне

Рівненський міський суд Рівненської області

Ковальов І. М.

Рішення від 11.11.2011

Цивільне

Корабельний районний суд м. Миколаєва

Безпрозванний В. В.

Ухвала від 13.06.2019

Цивільне

Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

Швець О. Д.

Ухвала від 20.10.2011

Цивільне

Добропільський міськрайонний суд Донецької області

Любчик В. М.

Ухвала від 10.10.2011

Цивільне

Добропільський міськрайонний суд Донецької області

Любчик В. М.

Ухвала від 15.08.2011

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Терьохін С. Є.

Постанова від 10.12.2010

Адміністративне

Амур-Нижньодніпровський районний суд м.Дніпропетровська

Подорець О. Б.

Ухвала від 02.11.2011

Цивільне

Мар`їнський районний суд Донецької області

Ліпчанський С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні