Рішення
від 17.05.2010 по справі 2-2290/10
КОМІНТЕРНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Комінтернівський районний суд м.Харкова

м. Харків, пров. Брянський, 5, 61068, (057) 771-46-62

Справа № 2-2290

2010 рік

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

1 7 травня 2010 року Комінтернівський районний суд м. Харкова

у складі: головуючого - судді Богдан М.В.

при секретарі- Коваленко Ю.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного Фонду України в Комінтернівському районі м. Харкова про визнання дій незаконними та зобов'язання чинення певних дій,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до Комінтернівського районного суду м. Харкова з позовом, в якому просив суд визнати дії Управління Пенсійного Фонду України в Комінтернівському районі м. Харкова незаконними та зобов*язати провести йому згідно встановленої групи інвалідності перерахунок та виплату пенсій в розмірах, встановлених ч.1 ст.50, ч.4 ст.54, ч.3 ст.67 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , виходячи виключно із розрахунку мінімальної пенсії за віком, визначеної ст.. 28 ЗУ Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування з 24.09.2009р. без кінцевої дати перерахунку пенсії.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що він є особою, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи 1 категорії, учасником ліквідації аварії на ЧАЕС та інвалідом 2 групи, що підтверджується доданими документами та фактом призначення пенсії.

Рішенням суду від 23.09.2009р., яке набрало законної сили, було встановлено кінцеву дату перерахунку та виплати йому пенсії по інвалідності - по 23.09.2009р.. З 24.09.2009р. відповідач відмовився продовжувати виплачувати позивачу пенсію по інвалідності в законодавчо встановлених розмірах, тому він вимушений був звернутися до суду з зазначеним позовом.

В судовому засіданні позивач та його представник підтримали заявлені позовні вимоги в повному обсязі.

Представник відповідача - Управління Пенсійного Фонду України в Комінтернівському районі м. Харкова, в судове засідання не з'явився, хоча був належним чином повідомлений про день та час розгляду справи судовими повістками.

В наданих суду запереченнях відповідач просив слухати справи без присутності їх представника та вказав, що з позовними вимогами не згоден з наступних причин.

Позивач перебуває на обліку в управлінні, отримує пенсію по інвалідності 2 групи віднесений до 1-ої категорії. Пенсійне забезпечення осіб, які стали інвалідами внаслідок Чорнобильської катастрофи, учасником ліквідації аварії на Чорнобильській здійснюється згідно Закону України Про статус і соціальний захист громадян , які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи № 196 від 28.02.1991 року, Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування № 1058 від 09.07.2003 р0ку па на підставі Постанов Кабінету Міністрів України. Частина 5 (в редакції Закону С ^ом на 01.01.2007 року) та частина 7 (в редакції Закону станом на 01.01.2008 року) статті 54 Закону 796 встановлює, що Порядок обчислення пенсії по інвалідності, що встала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи визначається Кабінетом Міністрів України. На підставі цієї норми при нарахуванні основної та додаткової пенсії позивачу, управління Далося нормами Постанови КМУ Про підвищення розмірів пенсій та інших соціальних виплат окремим категоріям пенсіонерів, фінансування яких здійснюється за рахунок коштів державного бюджету від 03 01.2002 року № 1, п.п. а, б ч. І якої встановлюють, що виходячи з розміру 19 гривень 91 копійка провадиться розрахунок пенсій, призначених відповідно до ч. 4 ст. 54 Закону № 796 та додаткової пенсії відповідно до ст. 50. передбаченої цим же Законом. Розмір пенсій, встановлений частиною 4 статті 54 Закону 796, був визначений, виходячи з розміру мінімальної пенсії за віком, який для цієї категорії пенсіонерів законодавчо встановлено не був. Таким чином Управління Пенсійного фонду України в Комінтернівському районі м. Харкова, вважає, що неможливо зобов*язати відповідача на майбутнє вчиняти певні дії, оскільки відсутні факти порушення прав позивача в майбутньому.

Суд, заслухавши пояснення позивача, дослідивши в судовому засіданні докази в їх сукупності, приходить до наступного.

В судовому засіданні встановлено, що позивач ОСОБА_1 0.0. належить до 1-ї категорії, є ліквідатором наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, інвалідом 2 групи, інвалідність пов'язана з роботами по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, одержує пенсію по інвалідності на підставі ст. 54 Закону № 796-ХІІ та додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров'ю, на підставі ст. 50 цього Закону.

Постановою Харківського апеляційного адміністративного суду від 23.09.2009р., яка набрала чинності дії відповідача щодо відмови ОСОБА_1 0.0. в перерахунку та виплаті пенсії по інвалідності відповідно до ч.4 ст.54 та ч.1 ст.50 ЗУ Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи за період з 01.09.2007р. по 31.12.2007р. та з 22.05.2008р. по 23.09.2009р. неправомірними та зобов*язано відповідача здійснити ОСОБА_1 0.0. перерахунок основної пенсії відповідно до ч.4 ст. 54 ЗУ Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи у розмірі 8 мінімальних пенсій за віком та додаткової пенсії передбаченої ч.1 ст.50 ЗУ у розмірі 75% виходячи з розміру мінімальної пенсії за віком, встановленого ч.1 ст. 28 ЗУ Про загальнообов*язкове державне пенсійне страхування та провести відповідні виплати за період з 01.09.2007р. і по 31.12.2007р. та з 22.05.2008р. по 23.09.2009р..

З 24.09.2009р. розрахунок пенсії позивачу відповідач став проводити, виходячи з розміру 19,91 грн., встановленого чинною на той час постановою Кабінету Міністрів України від 03.01.2002 року № 1 Про підвищення розмірів пенсії та інших соціальних виплат окремим категорія пенсіонерів, фінансування яких здійснюється за рахунок коштів державного бюджету , про що свідчать матеріали справи.

Відповідно до ст. 54 ч. 4 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи інвалідам 2 групи повинна нараховуватися державна пенсія, в розмірі не менше 8 мінімальних пенсій за віком, а згідно зі ст. 50 цього ж Закону - додаткова пенсія в розмірі 75 % від мінімальної пенсії за віком.

Мінімальна пенсія за віком встановлюється законом про державний бюджет України на певний рік. Так, Законом України Про державний бюджет України на 2005 мінімальна пенсія за віком була встановлена в розмірі 332 грн.; Законом України Про Державний бюджет України на 2006 рік : з 01 січня по 01 квітня - 350 грн., з 01 квітня по 01 жовтня - 359 грн., з 01 жовтня по 01 січня 2007року - 366 грн.; Законом України Про державний бюджет України на 2007 рік : з 01 січня по 01 квітня - 380 грн., з 01 квітня по 01 жовтня - 406 грн., з 01 жовтня по 01 січня 2008 року -411 грн.; Законам країни Про державний бюджет України на 2008 рік та внесення змін до деяких законодавчих актів : з 01 січня по 01 квітня - 471 грн., з 01 квітня по 01 липня 481 грн., з 01липня по 01 жовтня 481 грн., з 01 жовтня - 498 грн.; Законом України Про Державний бюджет України на 2009 рік : з 01 січня - 498 гри.

При проведенні розрахунку пенсії позивача відповідачем застосовано положення ^станови КМ України № 1 від 03.01.2002 року, згідно якої розрахунок пенсій, Значених відповідно до н.4 ст. 54 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи проводиться родячи з розміру 19,91 грн., а також застосовано положення постанов КМ України № Ш від 13.07 2004 року Про підвищення розмірів пенсій, призначених відповідно до ч.4 ст. 54 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , № 1293 від 27.12.2005 року Про збільшення розмірів пенсій деяким категоріям громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи № 530 від 28.05.2008 року Про деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян .

Однак, суд не може погодитися з правильністю нарахування позивачу пенсії для інвалідів, щодо яких встановлено зв'язок з Чорнобильською катастрофою.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з положеннями ч.4 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України в разі невідповідності нормативно-правового акта Конституції України, закону України, міжнародному договору, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, або іншому правовому акту суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу.

Отже, виходячи з принципу пріоритетності законів над підзаконними актами, суд приходить до висновку, що при визначенні розміру пенсії позивачеві застосуванню підлягають ст.ст. 50, 54 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» .

Зі змісту ст.ст. 50, 54 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» випливає, що за основу нарахування пенсії та щомісячної додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, береться мінімальна пенсія за віком, розмір якої згідно чинного законодавства визначається лише за правилами, передбаченими ч.1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування » .

Частиною першою статті 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування » визначено, що мінімальний розмір пенсії за віком встановлюється в розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом.

Відповідно до ч. З ст. 61 зазначеного Закону, у разі збільшення розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом, підвищується розмір пенсії, визначений відповідно до статті 54 цього Закону, а також розмір додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, особам, віднесеним до 1, 2, 3, 4 категорій, та розмір щомісячної компенсації сім'ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи. Перерахунок пенсії здійснюється з дня встановлення нового розміру прожиткового мінімуму.

Таким чином, новий мінімальний розмір пенсії за віком залежить від нового розміру прожиткового мінімуму.

Оскільки позивачеві слід визначати пенсію виходячи з мінімальної пенсії за віком, яка встановлюється в розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, то в разі збільшення розміру цього прожиткового мінімуму перерахунок пенсії позивачеві повинен проводитись виходячи з нового розміру мінімальної пенсії за віком.

Таким чином, суд вважає за необхідне при вирішенні даного спору застосувати ч. 3 ст. 54 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , як нормативний акт, який має вищу юридичну силу над підзаконними нормативними актами.

Отже проведення відповідачем розрахунку пенсії позивачу згідно положень постанов Кабінету Міністрів України є безпідставним і таким, що звужує обсяг Передбачених законом прав позивача.

Також, суд вважає за можливе відповідно до вимог ст.67 Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи не вказувати кінцеву дату перерахунку пенсії.

На підставі викладеного, ст.ст. 49, 50, 53, 54, 67, 71 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , ст..28 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", ст. 87 ч. 2 Закону України Про пенсійне забезпечення , Закону України Про Державний бюджет України на 2005 рік , ст. 65 Закону України Про Державний бюджет України на 2006 рік , ст. 62 Закону України Про державний бюджет України на 2007 рік , ст. 58 Закону України Про Державний бюджет України на 2008 рік , Закону України Про Державний бюджет України на 2009 рік , ст.ст. 5, 6 ч.2 Закону України Про статус гірських населених пунктів в Україні , рішення Конституційного Суду України від 22 травня 2008року № 10-рп/2008, керуючись ст.ст. 10,11, 27, 57-60, 209, 215 ЦПК України, суд-

ВИРІШИВ:

Позов ОСОБА_1 задовольнити.

Визнати дії Управління Пенсійного Фонду України в Комінтернівському районі м. Харкова незаконними та зобов*язати провести ОСОБА_1 згідно встановленої групи інвалідності перерахунок та виплату пенсій в розмірах, встановлених ч.1 ст.50, ч.4 ст.54, ч.3 ст.67 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , виходячи виключно із розрахунку мінімальної пенсії за віком, визначеної спи. 28 ЗУ Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування з 24.09.2009р..

Рішення може бути оскаржена до апеляційного суду Харківської області через Комінтернівський районний суд м. Харкова шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження в десятиденний строк з дня його проголошення, та поданням після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги.

Суддя -

СудКомінтернівський районний суд м.Харкова
Дата ухвалення рішення17.05.2010
Оприлюднено13.09.2017
Номер документу68809619
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-2290/10

Рішення від 22.03.2010

Цивільне

Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Головін В. О.

Ухвала від 26.10.2010

Цивільне

Комінтернівський районний суд Одеської області

Рудніцький В. А.

Ухвала від 06.07.2010

Цивільне

Новогродівський міський суд Донецької області

Пархоменко О. Ф.

Ухвала від 18.06.2010

Цивільне

Новогродівський міський суд Донецької області

Пархоменко О. Ф.

Рішення від 03.03.2010

Цивільне

Рівненський міський суд Рівненської області

Кучина Н. Г.

Рішення від 01.03.2010

Цивільне

Московський районний суд м.Харкова

Погасій О. Ф.

Ухвала від 14.06.2010

Цивільне

Балаклійський районний суд Харківської області

Стригуненко В. М.

Ухвала від 03.06.2010

Цивільне

Балаклійський районний суд Харківської області

Стригуненко В. М.

Рішення від 23.09.2010

Цивільне

Каховський міськрайонний суд Херсонської області

Єйбог І. М.

Рішення від 17.05.2010

Цивільне

Комінтернівський районний суд м.Харкова

Богдан М. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні