Рішення
від 14.09.2017 по справі 761/34776/16-ц
АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/34776/16-ц Головуючий у 1-ій інстанції - Гуменюк А.І.

Апеляційне провадження Доповідач - Іванченко М.М.

№22-ц/796/8882/2017

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 вересня 2017 року колегія суддів судової палати з розгляду цивільних справ Апеляційного суду м. Києва в складі:

головуючого судді: Іванченка М.М.

суддів: Желепи О.В., Рубан С.М.

при секретарі: Дука В.В.

розглянула у відкритому судовому засіданні в м. Києві цивільну справу за позовом ОСОБА_2 до Департаменту культури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Концертно-театрального закладу культури Український академічний фольклорно-етнографічний ансамбль Калина , треті особи: ОСОБА_3, ОСОБА_4, про визнання незаконним та скасування наказу та поновлення на роботі

за апеляційною скаргою Пісковенко Інесси Анатоліївни в інтересах Департаменту культури виконавчого органу Київської міської ради (київської міської державної адміністрації)

на рішення Шевченківського районного суду м. Києва від 25 травня 2017 року,-

В С Т А Н О В И Л А:

Позивач звернувся до Шевченківськогорайонного суду м. Києва з позовом до Департаменту культури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Концертно-театрального закладу культури Український академічний фольклорно-етнографічний ансамбль Калина , в якому просив визнати незаконним та скасувати наказ Департаменту культури виконавчого органу Київської міської ради від 08 вересня 2016 року №404-к, поновити ОСОБА_2 на посаді художнього керівника - Директора Концертно-театрального закладу культури Український академічний фольклорно-етнографічний ансамбль Калина в цій частині допустити негайне виконання рішення суду.

Рішенням Шевченківського районного суду м. Києва від 25 травня 2017 року позов ОСОБА_2 до Департаменту культури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Концертно-театрального закладу культури Український академічний фольклорно-етнографічний ансамбль Калина , треті особи: ОСОБА_3, ОСОБА_4, про визнання незаконним та скасування наказу, поновлення на роботі - задоволено частково.

Визнано незаконним наказ Департаменту культури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 08 вересня 2016 року № 404-к Про звільнення ОСОБА_2 з посади художнього керівника - директора Концертно-театрального закладу культури Український академічний фольклорно-етнографічний ансамбль Калина .

Поновлено ОСОБА_2 на посаді художнього керівника - директора Концертно- театрального закладу культури Український академічний фольклорно- етнографічний ансамбль Калина з 08 вересня 2016 року.

У задоволенні позову в частині щодо скасування наказу - відмовлено.

Стягнуто із Департаменту культури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на користь держави судовий збір у розмірі 640 грн.

Допущено негайне виконання рішення суду в частині щодо поновлення ОСОБА_2 на посаді художнього керівника - директора Концертно-театрального закладу культури Український академічний фольклорно-етнографічний ансамбль Калина з 08 вересня 2016 року.

Не погоджуючись з рішенням суду, Пісковенко І.А. в інтересах Департаменту культури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) подала апеляційну скаргу в якій просила скасувати рішення Шевченківського районного суду м. Києва від 25 травня 2017 року та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

В скарзі вказує на те, що рішення ухвалено з порушенням норм матеріального та процесуального права, висновки суду не відповідають встановленим обставинам справи та судом не з'ясовано дійсні обставини справи, що призвело до ухвалення незаконного рішення.

Зазначає, що зі вступом в дію Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження контрактної форми роботи у сфері культури та конкурсної процедури призначення керівників державних та комунальних закладів культури запроваджено контрактну форму роботи, зокрема і на посаду, яку займав позивач. Також зазначає, що позивачем не оскаржено результати проведення конкурсу.

Представники відповідачів в суді апеляційної інстанції підтримали апеляційну скаргу та просили її задовольнити.

Представник позивача заперечував проти доводів апеляційної скарги та просив рішення суду залишити без змін.

Треті особи у судове засідання не з'явилась про день, час та місце розгляду справи повідомлялась належним чином. Тому відповідно до ст.305 ЦПК України колегія суддів вирішила розглядати справу за відсутності третіх осіб.

Заслухавши доповідь судді Іванченка М.М., пояснення осіб, які беруть участь у справі, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Задовольняючи частково позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що в порушення вимог Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження контрактної форми роботи у сфері культури та конкурсної процедури призначення керівників державних та комунальних закладів культури від 28 січня 2016 року №955-VIII, зокрема, його Перехідних положень, якими передбачено термін, впродовж якого Позивач підлягав звільненню, а саме, до 24 серпня 2016 року, звільнивши Позивача лише 08 вересня 2016 року, порушуючи приписи частини 2 статті 19 Конституції України, роботодавець діяв поза межами приписів самого Закону.

Проте колегія суддів не може в повній мірі погодитись з таким висновком суду з огляду на таке.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом, ОСОБА_2 з 21 червня 2012 рокупрацював на посаді художнього керівника КТЗК Український академічний фольклорно-етнографічний ансамбль Калина , що підтверджується наказом Головного управління культури Київської міської державної адміністрації від № 259 від 20 червня 2012 року .

24 лютого 2016 року набрав чинності Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження контрактної форми роботи у сфері культури та конкурсної процедури призначення керівників державних та комунальних закладів культури від 28 січня 2016 року №955-VIII, п.2 розділу ІІ Прикінцевих положень якими передбачено припинення безстрокового трудового договору з керівниками державних та комунальних закладів культури.

Листом від 10 травня 2016 року № 060-3361, Департамент культури виконавчого органу КМР попередив ОСОБА_2 про майбутнє розірвання безстрокового трудового договору та можливе звільнення згідно п.9 ст.36 КЗпП України . Та в якому вказувалось, що згідно п.1 ст.21 Закону України Про культуру керівника КТЗК Український академічний фольклорно-етнографічний ансамбль Калина буде призначено на посаду шляхом укладення з ним контракту за результатами конкурсу.

Судом встановлено, що 30 травня 2016 року наказом № 191-к департамент культури Виконавчого органу КМР (КМДА) оголосив конкурс на заміщення вакантної посади художнього керівника Український академічний фольклорно-етнографічний ансамбль Калина .

Наказом №212-к від 16 червня 2016 року у зв'язку з допущенням технічної помилки в оголошенні про проведення конкурсу на заміщення посади керівника Український академічний фольклорно-етнографічний ансамбль Калина конкурс скасовано.

19 липня 2016 року наказом №288-к департамент культури Виконавчого органу КМР (КМДА) оголосив конкурс на заміщення вакантної посади художнього керівника Український академічний фольклорно-етнографічний ансамбль Калина .

Як вбачається з матеріалів справи ОСОБА_2 з 21 червня 2016 року по 01 липня 2016 року, з 04 липня 2016 року по 27 липня 2016 року, з 28 липня 2016 року по 03 серпня 2016 року та з 04 серпня 2016 року по 18 серпня 2016 року перебував у відпустці, що підтверджується наявними в матеріалах справи копіями заяв про надання відпусток та копіями наказів від 15 червня 2016 року № 85-к та 86-к.

Протоколом конкурсної комісії від 30 серпня 2016 року ОСОБА_2 та ОСОБА_4 допущено до участі у конкурсі з добору кандидатів на заміщення посади директора-художнього керівника КТЗК Український академічний фольклорно-етнографічний ансамбль Калина (а.с. 26-28, том 1).

З протоколу конкурсної комісії від 30 серпня 2016 року з проведення добору кандидатів на заміщення посади директора-художнього керівника КТЗК Український академічний фольклорно-етнографічний ансамбль Калина вбачається, що переможцем конкурсу визначено ОСОБА_4, який обіймає вказану посаду на момент розгляду справи судом(а.с. 29-31, том 1).

08 вересня 2016 року ОСОБА_2 звільнено з займаної посади художнього керівника - директора КТЗК Український академічний фольклорно-етнографічний ансамбль Калина на підставі п. 9 ст.36 КЗпП України, що підтверджується наказом № 404-к від 08 вересня 2016 року.

Пунктом 1 розділу І Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження контрактної форми роботи у сфері культури та конкурсної процедури призначення керівників державних та комунальних закладів культури від 28 січня 2016 року ч.1 ст.36 КЗпП України доповнено пунктом 9 такого змісту: 9) підстави, передбачені іншими законами .

Даний закон набрав чинності з 24 лютого 2016 року.

Згідно з пунктом 2 розділу ІІ Прикінцевих положень Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження контрактної форми роботи у сфері культури та конкурсної процедури призначення керівників державних та комунальних закладів культури набрання ним чинності є підставою для припинення безстрокового трудового договору з керівниками державних та комунальних закладів культури, а також з професійними творчими працівниками (художнім та артистичним персоналом) державних та комунальних закладів культури.

Зі змісту абз.2 п.3 розділу ІІ Прикінцевих положень Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження контрактної форми роботи у сфері культури та конкурсної процедури призначення керівників державних та комунальних закладів культури вбачається, що органи управління державних та комунальних закладів культури протягом шести місяців з дня набрання чинності цим Законом зобовязані розірвати безстрокові трудові договори з керівниками державних та комунальних закладів культури і провести конкурс на заміщення посад керівників таких закладів у порядку, визначеному цим Законом.

Отже колегія суддів вважає, що припинення трудових відносин з ОСОБА_2 відбулось хоч і поза межами встановленими Прикінцевими положеннями Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження контрактної форми роботи у сфері культури та конкурсної процедури призначення керівників державних та комунальних закладів культури , проте дане порушення строку відбулось для недопущення порушення трудових прав позивача гарантованих Конституцією України.

Зважаючи на те, що позивач подав заяву про наміри взяти участь у конкурсі на заміщення вакантної посади керівника КТЗК Український академічний фольклорно-етнографічний ансамбль Калина при цьому, як встановлено судом сам перебував за межами України, тому конкурс переносився.

Крім того, необхідно зазначити, що позивачем результати проведеного конкурсу не оскаржувались.

З урахуванням викладеного колегія суддів вважає, що роботодавцем було зроблено всі необхідні дії, для недопущення порушення трудових прав позивача, а саме у разі перемоги ОСОБА_2 у конкурсі на заміщення вакантної посади керівника КТЗК Український академічний фольклорно-етнографічний ансамбль Калина не допустив переривання трудової діяльності.

Виходячи з вищевикладеного, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції на вищевказане уваги не звернув, внаслідок чого дійшов необґрунтованого висновку про часткове задоволення позовних вимог.

Зважаючи на викладені обставнини колегія суддів вважає, що позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

А тому колегія суддів вважає, що рішення суду підлягає скасуванню з ухваленням нового рішення про відмову у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 218, 303, 307, 309, 313, 314, 316, 317 ЦПК України, колегія суддів,-

В И Р І Ш И Л А :

Апеляційну скаргу Пісковенко Інесси Анатоліївни в інтересах Департаменту культури виконавчого органу Київської міської ради (київської міської державної адміністрації) - задовольнити.

Рішення Шевченківського районного суду м. Києва від 25 травня 2017 року - скасувати та ухвалити нове рішення наступного змісту.

У задоволенні позову ОСОБА_2 до Департаменту культури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Концертно-театрального закладу культури Український академічний фольклорно-етнографічний ансамбль Калина , треті особи: ОСОБА_3, ОСОБА_4, про визнання незаконним та скасування наказу та поновлення на роботі - відмовити.

Рішення набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути оскаржене до Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ протягом двадцяти днів з дня набрання законної сили, шляхом подання касаційної скарги до цього суду.

Головуючий

Судді:

СудАпеляційний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення14.09.2017
Оприлюднено22.09.2017
Номер документу69033333
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —761/34776/16-ц

Постанова від 07.08.2019

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Червинська Марина Євгенівна

Ухвала від 09.10.2017

Цивільне

Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ

Писана Таміла Олександрівна

Рішення від 14.09.2017

Цивільне

Апеляційний суд міста Києва

Іванченко Микола Миколайович

Ухвала від 28.08.2017

Цивільне

Апеляційний суд міста Києва

Іванченко Микола Миколайович

Ухвала від 28.08.2017

Цивільне

Апеляційний суд міста Києва

Іванченко Микола Миколайович

Ухвала від 20.07.2017

Цивільне

Апеляційний суд міста Києва

Іванченко Микола Миколайович

Ухвала від 19.06.2017

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Гуменюк А. І.

Ухвала від 26.06.2017

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Гуменюк А. І.

Ухвала від 25.05.2017

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Гуменюк А. І.

Рішення від 25.05.2017

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Гуменюк А. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні