ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
26 вересня 2017 р. Справа № 909/907/16 Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Скапровської І.М.,
секретар судового засідання Тузін Г.П.
За участю:
старшого державного інспектора відділу супроводження судових спорів Долинської ОДПІ ГУ ДФС в Івано-Франківській області - Воришко М.В.,
розглянувши матеріали справи за заявою Приватного підприємства "Міжгір'я" про порушення провадження у справі про банкрутство Приватного підприємства "Міжгір'я", вул. Набережна, 5, смт. Перегінське, Рожнятівський район, Івано-Франківська область, 77662, код ЄДРПОУ 22173066,
встановив, що приватне підприємство "Міжгір'я" звернулося до Господарського суду Івано-Франківської області із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство приватного підприємства "Міжгір'я" в порядку ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та призначення ліквідатором боржника Сидорака Олексія Олексійовича.
Господарським судом Івано-Франківської області, 23.11.2016, порушено провадження у справі про банкрутство Приватного підприємства "Міжгір'я", введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, призначено засідання господарського суду, на якому слід визначитися з особливостями застосування процедури банкрутства боржника, що ліквідується власником на 08.12.16.
08.12.2016р. судом винесено постанову про визнання Приватного підприємства "Міжгір'я" банкрутом, відкриття ліквідаційної процедуру строком на дванадцять місяців, призначення ліквідатором Приватного підприємства "Міжгір'я" Чорнія Мар'яна Володимировича.
Розпорядженням керівника апарату господарського суду Івано-Франківської області від 23.01.2017р. справу №909/907/16 було передано на повторний автоматизований розподіл судової справи, у зв'язку із закінченням терміну повноважень судді Стефанів Т.В.
Автоматизованою системою документообігу суду, 23.01.2017 р., для розгляду справи №909/907/16 визначено суддю Скапровську І.М. (протокол повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 23.01.2017 р.).
Господарський суд Івано-Франківської області неодноразово відкладав розгляд справи та витребовував документи необхідні для розгляду справи.
29.05.2017р. ПАТ "ПриватБанк" направив суду довідку, згідно якої сальдо на рахунках №26005052500015, №26009052500011, №26009057000345, №26058052500006 та №26065052500011 складає 0,00грн. та повідомив, що рахунки №26005052500015, №26009057000345, №26058052500006 та №26065052500011 закриті.
01.06.2017р. ПАТ "ПриватБанк" подав банківську виписку по рахунку НОМЕР_1, тобто по рахунку, на який послався заявник , як на доказ наявності коштів у боржника для забезпечення покриття судових витрат у справі про банкрутство ПП "Міжгірря". (т.1.а.с.125)
12.06.2017р. арбітражний керуючий Чорній Мар'ян Володимирович направив суду клопотання про направлення повідомлення до органу досудового розслідування, щодо перевірки факту достовірності та зняття коштів з рахунку боржника в сумі понад 15тис. грн., які стали однією з підстав порушення провадження у справі №909/907/16 про банкрутство ПП "Міжгір'я".
11.07.2017р. судом відкладено розгляд справи на 03.08.17 та зобов'язано засновника - ПП "Міжгір'я" ОСОБА_4 подати суду документи в підтвердження наявності чи відсутності майна боржника, на момент ініціювання справи про банкрутство ПП "Міжгір'я", достатнього для покриття судових витрат пов"язаних із здійсненням провадження у справі про банкрутство Приватного підприємства "Міжгір'я".
Щодо наявності чи відсутності грошових коштів на рахунку боржника для забезпечення проведення процедури банкрутства ПП "Міжгір'я", 03.08.2017р., засновник ПП "Міжгір'я" ОСОБА_4, направив суду заяву, в якій повідомив, що згідно наданої господарському суду інформації ПАТ КБ "ПриватБанк" від 16.11.2016р., доступний залишок з урахуванням кредитного ліміту складав 15159,70 грн., проте вищезазначені кошти були використані засновником підприємства на подання заяв, участь в судових засіданнях у даній справі, транспортні витрати, відрядження,на виробничі потреби підприємства тощо. Також направив суду додаток до Проміжного ліквідаційного балансу ПП "Міжгір'я" станом на 31.08.2016р., згідно якого за ПП "Міжгір'я" нерухомого майна, земельних ділянок, транспортних засобів, технічних засобів, технологічних транспортних засобів, спецтехніки і іншого рухомого майна та грошових коштів на р/р боржника - не виявлено.
22.09.2017р. арбітражний керуючий Чорній М.В. направив суду клопотання про проведення судового засідання 26.09.2017р. без його участі за наявними матеріалами.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представника кредитора, суд вважає, що провадження у справі №909/907/16 про банкрутство приватного підприємства "Міжгір'я" слід припинити.
При цьому суд врахував наступне:
згідно ст. 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", провадження у справі про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
Відповідно до ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.
Обов"язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.
Отже, як передумову звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство боржника, що ліквідується власником, законодавцем визначено дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи, відповідно до цивільного та господарського законодавства. Такий порядок передбачений ч. 3 ст. 110, ст. 111 ЦК України, приписи яких містять загальні положення про ліквідацію юридичної особи (суб'єкта господарювання).
Так ст. 111 ЦК встановлено, що з дати внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу щодо ліквідації юридичної особи ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов'язана вжити всіх необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості юридичної особи, що ліквідується, та письмово повідомити кожного з боржників про припинення юридичної особи в установлені цим Кодексом строки. Ліквідаційна комісія (ліквідатор) заявляє вимоги та позови про стягнення заборгованості з боржників юридичної особи. Ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов'язана повідомити учасників юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, про її участь в інших юридичних особах та/або надати відомості про створені нею господарські товариства, дочірні підприємства. Під час проведення заходів щодо ліквідації юридичної особи до завершення строку пред'явлення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) закриває рахунки, відкриті у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи. Ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється, а також майна її філій та представництв, дочірніх підприємств, господарських товариств, а також майна, що підтверджує її корпоративні права в інших юридичних особах, виявляє та вживає заходів щодо повернення майна, яке перебуває у третіх осіб. У випадках, установлених законом, ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує проведення незалежної оцінки майна юридичної особи, що припиняється. Ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо закриття відокремлених підрозділів юридичної особи (філій, представництв) та відповідно до законодавства про працю здійснює звільнення працівників юридичної особи, що припиняється. Ліцензії, документи дозвільного характеру та інші документи, а також печатки та штампи, які підлягають поверненню органам державної влади, органам місцевого самоврядування, повертаються їм ліквідаційною комісією (ліквідатором). Для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку. До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період. Ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи. Виплата грошових сум кредиторам юридичної особи, що ліквідується, у тому числі за податками, зборами, єдиним внеском на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та іншими коштами, що належить сплатити до державного або місцевого бюджету, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, провадиться у порядку черговості, встановленому статтею 112 цього Кодексу. У разі недостатності в юридичної особи, що ліквідується, коштів для задоволення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) організовує реалізацію майна юридичної особи. До затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період. Після завершення розрахунків з кредиторами ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає ліквідаційний баланс, забезпечує його затвердження учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, та забезпечує подання органам доходів і зборів. Майно юридичної особи, що залишилося після задоволення вимог кредиторів (у тому числі за податками, зборами, єдиним внеском на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та іншими коштами, що належить сплатити до державного або місцевого бюджету, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування), передається учасникам юридичної особи, якщо інше не встановлено установчими документами юридичної особи або законом. Документи, що підлягають обов'язковому зберіганню, передаються в установленому законодавством порядку відповідним архівним установам. Ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує подання державному реєстраторові документів, передбачених законом для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в установлений законом строк.
При цьому , документи, що підтверджують дотримання ліквідаційною комісією всіх вимог ЦК України щодо проведення дій, які передують поданню заяви про порушення справи про банкрутство в порядку ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі Закону), подаються разом з такою заявою.
ПП "Міжгірр"я подаючи заяву про порушення справи про банкрутство в порядку ст. 95 України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", (т.1 а.с. 1-57) залишило вищевказані норми поза увагою та не долучило доказів закриття рахунків боржника, доказів проведення податковими органами перевірки в порядку встановленому ст. 78 Податкового Кодексу України, тобто позапланової документальної перевірки, яка здійснюється у випадку , якщо розпочато процедуру припинення юридичної особи.
Крім того, з матеріалів справи вбачається, що майна та коштів боржника, достатніх для покриття судових витрат немає, що також свідчить про недотримання ПП "Міжгірря" вимог ч. 4 ст. 11 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", якою передбачено, що боржник подає заяву до господарського суду за наявності майна, достатнього для покриття судових витрат.
В силу положення вказаного Закону, законодавцем встановлено додаткову вимогу щодо заяви боржника у разі ініціювання ним провадження у справі про власне банкрутство (у т.ч. за ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом") - наявність у такого заявника майна, достатнього для покриття судових витрат, пов'язаних із здійсненням провадження у справі про банкрутство. У визначенні таких витрат слід враховувати, зокрема, оплату винагороди арбітражному керуючому у мінімальному розмірі не менше ніж за дванадцять місяців його роботи, відшкодування витрат на публікацію оголошень у справі, судового збору, сплаченого кредиторами, тощо. (Дана позиція викладена в постановах Вищого господарського суду України від 31.05.2017р. по справі №904/11388/16 та від 14.06.2017р. по справі №10969/15.)
Посилання засновника ПП "Міжгір'я" ОСОБА_4 на те, що для забезпечення проведення процедури банкрутства ПП "Міжгір'я", згідно наданої суду інформації ПАТ КБ "ПриватБанк" від 16.11.2016р., доступний залишок на рахунку боржника складав 15159,70 грн. є неправдивими та судом не приймаються, оскільки рахунок НОМЕР_1 в ПАТ КБ "ПриватБанк", на якому доступний залишок коштів станом на 16.11.2016р. становив 15159,70 грн., належав ОСОБА_4, а не боржнику - ПП "Міжгір'я". Крім того, після визнання боржника банкрутом 08.12.2016 (порушення справи про банкрутство), з вказаного рахунку 16.12.2016 було знято 15100 грн., що підтверджується випискою по картці НОМЕР_1. (довідка банку від 13.4.2017 №20.1.0.0/7-20170410/720 т. 2.а.с.64)
Таким чином, боржником недотримано вищенаведених норм, зокрема, вимог ч.4 ст. 11 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" при поданні заяви про порушення провадження у справі в порядку ст. 95 Закону, а тому провадження у справі підлягає припиненню.
Щодо клопотання арбітражного керуючого Чорнія Мар'яна Володимировича про направлення повідомлення до органу досудового розслідування, щодо перевірки факту достовірності та зняття коштів з рахунку боржника в сумі понад 15тис. грн., які стали однією з підстав порушення провадження у справі №909/907/16 про банкрутство ПП "Міжгір'я", суд звертає увагу на те, що дані кошти були зняті з рахунку НОМЕР_1, який належав ОСОБА_4 і якими він мав право розпоряджатися як власник зазначених коштів.
Враховуючи викладене, керуючись ст. 2 , 83, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст.80, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
провадження у справі № 909/907/16 про банкрутство приватного підприємства "Міжгір'я" - припинити.
Суддя Скапровська І.М.
Дану ухвалу направити:
- Приватному підприємству "Міжгір'я" (вул. Набережна, 5, смт. Перегінське, Рожнятівський район, Івано-Франківська область, 77662);
- Арбітражному керуючому Чорнію Мар'яну Володимировичу (АДРЕСА_1);
- Долинській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області (вул. Грушевського, 16, м. Долина, Івано-Франківська область, 77500).
Суд | Господарський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 26.09.2017 |
Оприлюднено | 04.10.2017 |
Номер документу | 69291002 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Івано-Франківської області
Скапровська І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні