Справа № 520/11903/17
Провадження № 1-кс/520/2475/17
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04.10.2017 року слідчий суддя Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_3 , розглянувши у судовому засіданні в м. Одесі клопотання прокурора відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_3 про проведення обшуку у кримінальному провадженні за № 12017160000000493 від 05.05.2017 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 ККУкраїни, -
ВСТАНОВИВ:
04.10.2017 року в провадження слідчого судді надійшло клопотання прокурора про проведення обшуку.
Як вбачається з клопотання, досудовим розслідуванням встановлено, що вказане кримінальне провадження розпочато за матеріалами ДЗЕ НП України розпочато кримінальне провадження стосовно службових осіб органів місцевого самоврядування - Одеської міської ради, Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради та ІДАБК в Одеській області, які за попередньою змовою із забудовником, розробили та втілюють у життя злочинний план з незаконного будівництва багатоповерхівок, у тому числі за адресою: АДРЕСА_1 та інших, з порушенням вимог містобудівного та земельного законодавства, що спричинило тяжкі наслідки у вигляді ухилення забудовника від сплати пайової участі до бюджету у розвиток інфраструктури м. Одеси та становить небезпеку для життя та здоров`я людей.
Земельна ділянка за вказаною адресою площею 0,0903 га відведена із земель територіальної громади м. Одеси у приватну власність для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) із забороною зміни цільового призначення.
Вказана земельна ділянка 17.03.2016 відчужена попереднім власником на користь ОСОБА_4 , яким набуто 1/10 прав на вказаний об`єкт та ОСОБА_5 , якою набуто 9/10 прав на вказаний об`єкт. Кадастровий номер земельної ділянки: 5110137500:49:003:0011.
Наразі на вказаній земельній ділянці здійснюється зведення житлової багатоповерхівки (зведено 2-і секції по 7-м поверхів) за відсутності підіймального башеного крану, іншої спеціальної будівельної техніки. Облаштування паркану навколо будівельного майданчику проведено впритул до самого споруджуваного будинку, однією стороною впритул до суміжних землекористувачів та їх будинків, тобто без додержання вимог пунктів 3.8, 3.13, 3.19 * ДБН 360-92** «Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень», затверджених наказом Держкоммістобудування від 17.04.1992 року за № 44, якими зокрема визначені вимоги щодо необхідності здійснення відступу більше ніж на 20 метрів від найближчих споруд при новому будівництві об`єктів понад як у 4 поверхи, а також недотримані протипожежні вимоги, нормативи щодо освітлення, інсоляції, мінімальної розрахункової площі.
Навколо вказаного об`єкту нерухомості розташовано здебільшого приватні одно та двоповерхові жилі садиби, власники яких потерпають від вказаних чисельних порушень, щоденно ризикуючи власним здоров`ям та життям.
Будівництво здійснюється також і у порушення п. 12 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України «Про деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт» від 13.04.2011 № 466 (в редакції постанови Кабінету Міністрів Українивід 26.08.2015 № 747) за відсутності інформаційного стенду про замовника, підрядника будівництва, зареєстровану декларацію, орган ДАБІ, що здійснив її реєстрацію, відповідальних за будівництво осіб.
За результатами моніторингу Реєстру дозвільних документів ДАБІ, встановлено, що ІДАБК в Одеській області зареєстровано декларацію про початок будівельних робіт за № ОД 083143370837, за 3 категорією складності об`єкта будівництва «Будівництво шестиповерхового 2-х секційного житлового будинку з улаштуванням підземного паркінгу та благоустроєм прилеглої території за рахунок знесення існуючого домоволодіння та надвірних споруд: АДРЕСА_1 ».
З метою з`ясування інформації про декларанта, який є замовником будівництва, підрядника, у тому числі осіб, які здійснюють технічний і авторський нагляд, а також суб`єкта, якому надані містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки, отримання інформації про планувальні та архітектурні вимоги до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, у тому числі щодо граничнодопустимих параметрів забудови, інженерних комунікацій, транспортного обслуговування та благоустрою з існуючою забудовою із дотриманням чинних нормативних документів на підставі ст. 93 КПК України до ІДАБК в Одеській області та Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради (головному архітектору) надані письмові запити про надання інформації щодо декларанта, забудовника, та з інших питань.
Однак, співробітниками ІДАБК в Одеській області, незважаючи на чисельні нагадування про необхідність надання інформації відповідь до цього часу не надано.
У той же час Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради надано лист від 17.05.2017 № 01-15/242п в якому запитувана інформація наявна лише частково. Так, у відповіді не наведено відомостей про осіб яким видані містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки за адресою: м.Одеса, вул.Педагогічна, 20-А, відомостей про проведену роботу зі спонукання до укладення договору зі сплати коштів до місцевого бюджету у вигляді пайової участі. У вказаній відповіді зазначено, що доступ до вказаних документів буде надано виключно у порядку тимчасового доступу до речей та документів, визначених КПК України.
З реклами, розміщеної у мережі Інтернет, а саме у соціальній мережі «Facebook.com» та на сайті «dom.ria», з`ясовано що вказаний житловий комплекс має назву « ІНФОРМАЦІЯ_1 », із запланованим розміщення на кожному поверсі вказаного двосекційного будинку 12 окремих квартир (загалом не менше 84 квартир, та 3430 кв.м.). Проект має мансарду. Ціна за квартиру, що пропонуються до продажу у цьому будинку станом на 29.05.2017 починається від 686тис.грн, у тому числі 22570 грн. (840 дол. США) за 1 кв.м., що виключає його належність до будинків житлового фонду соціального призначення та доступного житла.
Отже, вказаний об`єкт житлової нерухомості розрахований на одночасне перебування щонайменше 300 осіб та у разі аварії або неможливості (недоцільності) подальшої експлуатації: можуть бути спричинені збитки в обсязі понад 15000 мінімальних розмірів заробітних плат покупцям майнових прав на нерухомість, що відносить вказаний об`єкт будівництва до іншої категорії складності (щонайменше IV категорії), яка вимагає оформлення дозвільних документів у ДАБІ України (м. Київ) у відповідності до Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України «Про деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт» від 13.04.2011 № 466.
Таким чином, із публічно доступної інформації вбачається, що замовником будівництва та забудовником занижено категорію складності будівництва, наведено недостовірні відомості у декларації, будівництво здійснюється із порушенням норм ДБН, містобудівного та земельного законодавства, яке стало можливим за участі у протиправній схемі зі зведення багатоповерхівки службових осіб Одеської міської ради, Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради та ІДАБК в Одеській області, які не лише ухиляються від виявлення чисельних порушень, а й перешкоджають органу досудового розслідування установленню відомостей про замовника, забудовника будівництва, шляхом вчинення дії з приховування інформації про планувальні та архітектурні вимоги до проектування і будівництва вказаного об`єкту, у тому числі з метою заподіяння збитків покупцям нерухомості, власного збагачення, шляхом одночасного ошукування потенційних покупців та територіальної громадим. Одеси, у тому числі через не визначення та не внесенням коштів до місцевого бюджету у вигляді внесків на розвиток інфраструктури населеного пункту (пайової участі), який має становити щонайменше 2 млн.грн., а також не притягнення до відповідальності замовника будівництва за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.
Відповідно до ч. 2 та ч. 3 ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов`язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту. Пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту полягає у перерахуванні замовником до прийняття об`єкта будівництва в експлуатацію до відповідного місцевого бюджету коштів для створення і розвитку зазначеної інфраструктури.
На теперешній час, за зазначеною адресою, на земельній ділянці площєю 0.0903 га, що має кадастровий номер 5110137500:49:003:0011 яка на праві спільної власності належить гр-м: 1/10 - ОСОБА_4 , паспорт НОМЕР_1 та 9/10 - ОСОБА_5 ,паспорт НОМЕР_2 , не зваючи на цільове призначення (для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівль і споруд), здійснюється будівництво семи поверхового багатоквартирного будинку.
За наявною інформацією, у тому числі, що підтверджується показаннями свідків фінансування зазначенного будівництва здійснює гр-н Російської Федерації ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , зареєст.: АДРЕСА_2 , паспорт гр-на РФ НОМЕР_3 , має посвідку НОМЕР_4 , на тимчасове проживання на территорії України. Будівництво зазначеного об`єкта здійснюється з порушенням будівельних норм та державних стандартів, з заниженням фактичної категорії складності обяєкта будівництва (зводиться семи поверхова будівля), без будівельного паспорту та дозволу на початок робіт.Останній користується мобільним телефоном що має наступний абонентський номер: НОМЕР_5 . У якості засоба пересування, останній постійно використовує BMW-X6 2015 року випуску, сірого кольору, д.н.з. НОМЕР_6 , який зареєстровано на гр-на ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , паспорт НОМЕР_7 , мешкає за адресою: АДРЕСА_3 .
Встановлено, що ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , зареєст.: АДРЕСА_2 , паспорт гр-на РФ НОМЕР_3 , разом із дружиною та донькою мешкає в однії з квартирі, яка розташова в чотирьохповерховому будинку, за адресою: АДРЕСА_4 .
Більшість будівельних майданчиків, на яких ОСОБА_6 здійснює незаконне будівництво багатоповерхових об`єктів нерухомості розміщено у Київському районі м. Одеси, про що останній повідомив особисто. Таким чином, кримінальне правопорушення та організація до його вчинення здійснюється у Київському районі м. Одеси.
Також встановлено, причетність до вищенаведеної злочинної діяльності, посадових осіб Одеської міської ради, а саме В.о. начальника управління головного архітектора м. Одеси ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , мешкає за адресою: АДРЕСА_5 , який маючи злочинну змову з Подаріним, незважаючи на порушення Подаріним діючих будівельних норм та інших вимог діючого законодавства, сприяє в вирішенні питань та прийнятті рішень, які відносяться до компетенції управління, погодженні документації на землекористування та інше. Розробкою проектів забудови об`єктів що відбудовуються Подаріним, здійснює мати В.о. начальника управління головного архітектора м. Одеси, ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_5 . Згідно відомостей що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , є засновником та керівником Приватного підприємства А-2, код ЄДРПОУ 33072983, юридична адреса: 65026, м. Одеса, пров. Маяковського, б. 7, яке здійснює наступні види діяльності: будівництво інших споруд; у сфері архітектури (основний); діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах; будівництво житлових і нежитлових будівель.
Одним з доказів протиправних дій перелічених осіб є первинні документи, проекти, розрахунки, документи бухгалтерського та податкового обліку та фінансової звітності, чорнові записи, носії електронної інформації, які відображають об`єми, хронологію та інші дані про фактичні фінансово-господарські операції, що є об`єктами оподаткування, засоби мобільного зв`язку, товарно матеріальні цінності, об`єкти які реалізовуються та інші предмети і речі, які можуть мати значення доказів у вказаному кримінальному провадженні.
Своє клопотання прокурор обґрунтовує наявністю достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення споруд, замороження будівельних робіт, чинення перешкод у фізичному доступі до буд майданчика у володінні та власності яких знаходиться вказана земельна ділянка.
У судовому засіданні прокурор підтримав клопотання в повному обсязі.
Вивчивши клопотання та матеріали які обґрунтовують доводи клопотання, а також вислухавши думку прокурора, слідчий суддя приходить до наступного.
Згідно ч. 1 ст. 223 КПК України, слідчі (розшукові) дії є діями, спрямованими на отримання (збирання) доказів або перевірку вже отриманих доказів у конкретному кримінальному провадженні. Підставами для проведення слідчої (розшукової) дії є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення її мети.
Згідно ч. 1 ст. 234 КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Відповідно до ч. 5 ст. 234 КПК України, слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що:
- було вчинено кримінальне правопорушення;
- відшукуванні речі і документи мають значення для досудового розслідування;
- відомості, які містяться у відшукуванних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду;
- відшукуванні речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи.
Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно житлові приміщення, розташовані за адресою: АДРЕСА_5 , належить ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_4 ,,на праві власності.
На підставі вищевикладеного, в цілях забезпечення повноти, всебічності та неупередженості досудового розслідування, враховуючи тяжкість зазначеного у клопотанні злочину, а також наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення споруд, замороження будівельних робіт, чинення перешкод у фізичному доступі до буд майданчика у володінні та власності яких знаходиться вказана земельна ділянка, з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, а також беручи до уваги правове обґрунтування клопотання прокурора, слідчий суддя приходить до переконання, що клопотання прокурора підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 223, 233, 234, 369 ч.2, 370, 372 КПК України, слідчий суддя,-
УХВАЛИВ:
Клопотання прокурора відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_3 про проведення обшуку у кримінальному провадженні за № 12017160000000493 від 05.05.2017 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 ККУкраїни задовольнити.
Надати дозвіл прокурору відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_3 та прокурору відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_10 , або за їх дорученням о/у УЗЕ в Одеській області ДЗЕ НП України на проведення обшуку за місцем мешкання ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_4 ,у приміщеннях, які розташовані за адресою: АДРЕСА_5 , належать останньомуна праві власності, з метою відшукання та вилучення:
-первинних документів (на паперових та електронних носіях), що характеризують фінансово-господарську діяльність ОСОБА_6 та інших причетних до протиправної діяльності осіб, щодо фінансово-господарських взаємовідносини між СГД та іншими юридичними особами, фізичними особами-підприємцями та фізичними особами;
-оригінали проектів, містобудівна документація, підготовлені проекти розпоряджень міського голови з питань, які відносяться до компетенції управління, оригінали проектів забудови, архітектурні проекти, розрахунки об`єктів забудови, чорнових записів та записних книжок, в яких міститься інформація щодо вчинення злочину;
-інших документів (на паперових та електронних носіях), предметів, які можуть свідчити про вчинення злочину та мають значення джерел доказів у кримінальному провадженні;
-технічних засобів фіксування інформації - комп`ютерної техніки, засобів мобільного зв`язку, технічних засобів збереження інформації у електронному вигляді (CD-, DVD-диски, USB-флешки, USB-диски, тощо) та інші носії інформації, які використовувались для здійснення злочину;
-печаток та штампів пов`язаних, використовуємих забудовником та інших суб`єктів господарювання;
-грошових коштів, коштовностей та майна здобутих незаконним шляхом;
-інших знарядь вчинення кримінального правопорушення.
Визначити строк дії ухвали тривалістю в тридцять днів, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Київський районний суд м. Одеси |
Дата ухвалення рішення | 04.10.2017 |
Оприлюднено | 09.03.2023 |
Номер документу | 69363222 |
Судочинство | Кримінальне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні