Рішення
від 27.11.2009 по справі 25/248
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВС ЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личакі вська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27.11.09 С права№ 25/248

Господарський суд Львівс ької області, розглянувши в с удовому засіданні справу:

за позовом: Прокурора Залізничного ра йону м.Львова в інтересах Дер жави в особі уповноваженого органу Львівської міської ра ди в особі

позивач 1: Департаменту економічної політики Львівської міської ради (м.Львів)

позивач 2: Комунального підприємства “Адміністративно-технічне у правління” (м.Львів)

до відповідача: Товариства з обмеженою від повідальністю “Кафе молодіс ть” (м.Львів)

про : стягнення заборгованості в сумі 2 108,14 грн.

Суддя : В.М. Пазичев

При секретарі : І.Є.Башак

Представники сторін:

від прокуратури: Брухаль Л.Б.- помічник Прок урора Залізничного району м. Львова

від позивача 1: Савка Ю.Г.-представник, дов іреність від 09.11.2009 року

від позивача 2: Сеник А.З.-представник, дов іреність від 21.10.2009 року

від відповідача : Не з”явився

Представникам сторін, п рисутнім в судовому засіданн і, роз' яснено їх права та обо в' язки відповідно до ст. ст. 2 0, 22 ГПК України, зокрема, право заявляти відводи.

Суть спору: На роз гляд Господарського суду Льв івської області подано позов Прокурора Залізничного райо ну м.Львова в інтересах Держа ви в особі уповноваженого ор гану Львівської міської ради в особі Департаменту економ ічної політики Львівської мі ської ради (м.Львів) та Комунал ьного підприємства “Адмініс тративно-технічне управлінн я” (м.Львів) до Товариства з об меженою відповідальністю “К афе молодість” (м.Львів) про с тягнення заборгованості в су мі 2 108,14 грн.

Ухвалою господарського су ду Львівської області від 23.10. 2009 року порушено провадження у справі і призначено до розг ляду на 02.11.2009 року. Ухвалою від 02. 11.2009 року розгляд справи відкла дено до 10.11.2009 року, у зв”язку з не явкою представників сторін. Ухвалою від 10.11.2009 року розгляд с прави відкладено до 16.11.2009 року, у зв”язку з неявкою представ ників сторін. Ухвалою від 16.11.2009 року розгляд справи відкладе но до 23.11.2009 року, у зв”язку з неяв кою представника відповідач а. Ухвалою від 23.11.2009 року розгля д справи відкладено до 27.11.2009 рок у, у зв”язку з неявкою предста вника відповідача.

Прокурор вимог ухвали суду про порушення провадження у справі від 23.10.2009 року, про відкл адення від 02.11.2009 року, від 10.11.2009 рок у, від 16.11.2009 року, від 23.11.2009 року не в иконав повністю, явку повнов ажного представника в судов е засідання забезпечив.

27.11.2009 року за вх.№24635 прокурор по дав клопотання про відкладен ня розгляду справи. Присутні в судовому засіданні проти з аявленого клопотання не запе речили.

Позивач 1 вимог ухвали суду про порушення провадження у справі від 23.10.2009 року, про відкл адення від 02.11.2009 року, від 10.11.2009 рок у, від 16.11.2009 року, від 23.11.2009 року не в иконав повністю, явку повнов ажного представника в судов е засідання не забезпечив.

10.11.2009 року за вх.№23205 позивач 1 по дав клопотання про відкладен ня розгляду справи.

23.11.2009 року за вх.№24164 позивач 1 по дав клопотання про відкладен ня розгляду справи.

Позивач 2 вимог ухвали суду про порушення провадження у справі від 23.10.2009 року, про відкл адення від 02.11.2009 року, від 10.11.2009 рок у, від 16.11.2009 року, від 23.11.2009 року не в иконав повністю, явку повнов ажного представника в судов е засідання забезпечив.

В судовому засіданні 23.11.2009 ро ку позивач 2 подав клопотання про відкладення розгляду сп рави. Прокурор проти заявлен ого клопотання не заперечив.

Відповідач вимог ухвали су ду про порушення провадження у справі від 23.10.2009 року, про відк ладення від 02.11.2009 року, від 10.11.2009 ро ку, від 16.11.2009 року, від 23.11.2009 року не виконав, відзиву на позов не п редставив, явку повноважного представника не забезпечив , хоча і був належним чином, ві дповідно до ст.64 ГПК України, п овідомлений про місце, час і д ату розгляду справи, що підтв ерджується записами під №№29, 2 3, 3, 7 в реєстрі вихідної кореспо нденції господарського суду Львівської області від 29.10.2009 ро ку, від 05.11.2009 року, від 18.11.2009 року, ві д 24.11.2009 року хоча у підтвердженн я зазначеної в позовній заяв і адресі відповідача позивач ем надано Довідку з ЄДРПОУ ст аном на час звернення з позов ом, а явка відповідача була в изнана судом та визначена в у хвалах суду обов”язковою.

Згідно ст.93 ЦК України, місц езнаходження юридичної особ и визначається місцем її дер жавної реєстрації, якщо інше не встановлено законом. Місц езнаходження юридичної особ и вказується в її установчих документах.

Позов розглянуто за відсут ності представника відповід ача за наявними в справі мате ріалами, відповідно до ст.75 ГП К України

Відповідно до ст. 85 ГПК Украї ни, рішення виготовлено, підп исано та оголошено 27.11.2009 року.

Розглянувши матеріал и і документи, подані сторона ми, заслухавши пояснення пре дставників сторін, з' ясував ши фактичні обставини, на яки х ґрунтуються позовні вимоги , сукупно оцінивши докази, які мають значення для справи, су д встановив наступне:

Прокуратурою Залізничного району м.Львова встановлено , що 24.06.2009 року Комунальним підп риємством “Адміністративно -технічне управління” (надал і - позивач 2) - оператором зі справляння плати за тимчасо ве користування місцями, що п еребувають у комунальній вла сності (п.4 “Порядку надання ро зповсюджувачам зовнішньої р еклами у тимчасове користува ння місць, що перебувають у ко мунальній власності, для роз міщення спеціальних констру кцій”, затвердженого Рішення м виконкому Львівської міськ ої ради від 06.08.2004 року №817 із наст упними змінами та доповнення ми (надалі - порядок), уповнов аженим органом - Управління м економіки Львіської місько ї ради та Товариством з обмеж еною відповідальністю “Кафе молодість” (надалі - відпов ідач) укладено договір №71 тимч асового користування місцям и, що перебувають у комунальн ій власності, для розміщення спеціальних конструкцій зов нішньої реклами (надалі - до говір).

Відповідно до п.2.4 договору № 71 від 24.06.2009 року зі змінами, внесе ними додатковою угодою №1 від 24.06.2009 року (надалі - додаток №1), Уповноважений орган встанов лює пріорітет користувача н а місця, що перебувають у ком унальній власності, для розм іщення спеціальних конструк цій зовнішньої реклами, про щ о приймається відповідне ріш ення, згідно порядку, а корист увач, згідно договору, сплачу є за пріорітет плату, відпові дно до п.4.6, п.4.7 та п.4.8 з дня прийня ття відповідного рішення.

Перші три місяці за встанов лений пріорітет користувач с плачує оператору, згідно дог овору, плату щомісяця до 25 чис ла біжучого місяця в розмірі 25% від тарифної ставки за конс трукцію, яка буде встановлен а на пріоритетному місці (п.4.7 д оговору із змінами, згідно до датку №1). Проте, у випадку прод овження строку пріоритету, а ле не більше, як на три місяці користувач сплачує оператор у, згідно договору, плату в роз мірі 100% від тарифної ставки за конструкцію, яка буде встано влена на пріоритетному місці (п.4.8 договору зі змінами, згідн о додатку №1).

Відповідно до наказу №16ВП в ід 24.06.2009 року Департаменту екон омічної політики Львівської міської ради, ТзОВ “Кафе моло дість” було встановлено пріо рітети з 24.06.2009 року по 24.09.2009 року на розміщення двох рекламних щ итів на пр.Червоної Калини (Сихівський міст).

Проте відповідач за період з 01.06.2009 року по 30.09.2009 року свій обо в”язок щодо оплати, згідно до говору, за встановлені пріор итети не виконав і станом на 19 .10.2009 року заборгованість відпо відача перед позивачем стано вить 2 108,14 грн.

Плату за користування місц ями для розміщення спеціальн их конструкцій користувач сп лачує на підставі рахунків, н аданих оператором, відповідн о до п.4.2 договору.

Ставка плати за користуван ня місцем встановлюється сто ронами, згідно договору, і не м оже бути нижчою від розрахун кових ставок, згідно п.3.1, п.3.2, п.3.3 , п.3.4 порядку, визначається шля хом коригування розміру розр ахункової ставки попередньо го року на рівень інфляції за цей рік.

Не сплачуючи кошти за тимча сове користування місцями, щ о перебувають у комунальній власності, для розміщення сп еціальних конструкцій зовні шньої реклами, відповідач за вдає шкоди Львівській міські й раді у вигляді недотримани х доходів, так як дані кошти, з гідно п.4 порядку, перераховую ться до міського бюджету.

При прийнятті рішення суд виходив з наступного :

Відповідно до ст. 121 Конститу ції України, на органи прокур атури покладений обов”язок п редставляти інтереси Держав и в суді у випадках, визначени х Законом. Право на звернення прокурора до суду в інтереса х Держави передбачено п.6 ч.2 ст . 20 Закону України “Про прокур атуру”, ст.2 ГПК України, рішен ням Конституційного суду Укр аїни від 08.04.1999 року. Відповідно до ст. 36-1 Закону України “Про пр окуратуру”, прокурор самості йно визначає підстави для пр едставництва в судах. Держав а зацікавлена в належній пов едінці суб”єктів цивільно-пр авових відносин, яку вона зак ріпила в законах та інших нор мативно-правових актах.

Згідно рішення Конституці йного суду України у справі з а конституційними поданнями Вищого арбітражного суду Ук раїни та Генеральної прокура тури України щодо офіційного тлумачення положень ст.2 Госп одарського процесуального к одексу України (справа про пр едставництво прокуратурою У країни інтересів держави у г осподарському суді) прокурор и та їх заступники вправі зве ртатися до господарського су ду з позовними заявами виклю чно в інтересах держави в осо бі органів державної влади ч и органів місцевого самовряд ування, яким законом надано п овноваження органів виконав чої влади.

Львівська міська рада, відп овідно до ст.10 Закону україни “Про місцеве самоврядування ” є органом місцевого самовр ядування, що представляє тер иторіальну громаду м.Львова та здійснює від її імені та в ї ї інтересах функції і повнов аження місцевого самоврядув ання, визначені Конституцією України та іншими законами У країни. Несплачуючи кошти за тимчасове користування місц ями, що перебувають у комунал ьній власності, для розміщен я спеціальних конструкцій зо внішньої реклами, відповідач , за твердженням прокурора, за вдає шкоди Львівській міські й раді у вигляді недотримани х доходів, так, як дані кошти, з гідно п.4 порядку, перераховую ться до міського бюджету.

Комунальне підприємство “ Адміністративно-технічне уп равління” організоване, засн оване і здійснює свою діяльн ість на міській комунальній власності, надання послуг пр оводить за встановленими від повідно до чинного законодав ства тарифами. Доходи останн ього являються суттєвим джер елом надходжень як у місцеви й бюджет, так і в бюджет Україн и.

Пеня за несвоєчасне викона ння зобов”язань за договором , перераховється в міський бю джет в повному обсязі, а плата , отримана за тимчасове корис тування місцями - в розмірі 75% від суми нарахування. Отже, н есвоєчасне виконання умов до говору призводить до зменшен ня фінансових надходжень у б юджети різних рівнів, що веде до заподіяння шкоди інтерес ам держави.

Відповідно до ст. 11 ЦК Україн и, цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що пере дбачені актами цивільного за конодавства, а також із дій ос іб, що не передбачені цими акт ами, але за аналогією породжу ють цивільні права та обов'яз ки.

Згідно ст. 509 ЦК України, зобо в'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник ) зобов'язана вчинити на корис ть другої сторони (кредитора ) певну дію (передати майно, ви конати роботу, надати послуг у, сплатити гроші тощо) або утр иматися від певної дії, а кред итор має право вимагати від б оржника виконання його обов' язку. Зобов'язання має ґрунту ватися на засадах добросовіс ності, розумності та справед ливості.

Згідно до ст. 173 ГК України, го сподарським визнається зобо в”язання, що виникає між суб” єктом господарювання та інши м учасником (учасниками) відн осин у сфері господарювання з підстав, передбачених Госп одарським кодексом України, в силу якого один суб”єкт (зоб ов”язана сторона, в тому числ і боржник) зобов”язаний вчин ити певну дію господарського чи управлінсько-господарськ ого характеру на користь інш ого суб”єкта (виконати робот у, передати майно, сплатити гр оші, надати інформацію тощо), а бо утриматися від певних дій , а інший суб”єкт (управнена ст орона, в тому числі кредитор) м ає право вимагати від зобов” язаної сторони виконання її обов”язку.

Відповідно до ст. 179 ГК Україн и, майново-господарські зобо в”язання, які виникають між с уб”єктами господарювання аб о між суб”єктами господарюва ння і негосподарюючими суб”є ктами - юридичними особами н а підставі господарський дог оворів, є господарсько-догов ірними зобов”язаннями.

Згідно ст.193 ГК України, суб”є кти господарювання та інші у часники господарських відно син повинні виконувати госпо дарські зобов”язання належн им чином відповідно до закон у, інших правових актів, догов ору, а за відсутності конкрет них вимог щодо виконання зоб ов”язання - відповідно до ви мог, що у певних умовах звичай но ставляться.

Відповідно до ст. 525 ЦК Україн и, одностороння відмова від з обов'язання або одностороння зміна його умов не допускаєт ься, якщо інше не встановлено договором або законом.

Згідно ст. 526 ЦК України, зобо в'язання має виконуватися на лежним чином відповідно до у мов договору та вимог цього К одексу, інших актів цивільно го законодавства, а за відсут ності таких умов та вимог - від повідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що зв ичайно ставляться.

Відповідно до ст. 530 ЦК Україн и, якщо строк (термін) виконанн я боржником обов'язку не вста новлений або визначений моме нтом пред'явлення вимоги, кре дитор має право вимагати йог о виконання у будь-який час. Бо ржник повинен виконати такий обов'язок у семиденний строк від дня пред'явлення вимоги, я кщо обов'язок негайного вико нання не випливає із договор у або актів цивільного закон одавства.

Згідно ст. 610 ЦК України, пору шенням зобов'язання є його не виконання або виконання з по рушенням умов, визначених зм істом зобов'язання (неналежн е виконання).

Відповідно до ст. 612 ЦК Україн и, боржник вважається таким, щ о прострочив, якщо він не прис тупив до виконання зобов'яза ння або не виконав його у стро к, встановлений договором аб о законом.

Відповідно ст. 625 ЦК України, боржник не звільняється від відповідальності за неможли вість виконання ним грошових зобов' язань.

Згідно ст. 629 ЦК України, дого вір є обов”язковим для викон ання сторонами.

Відповідно до ст. 33 ГПК Украї ни, кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу с воїх вимог і заперечень.

На час розгляду справи відп овідач не подав докази погаш ення боргу, явку повноважног о представника в судове засі дання відповідач не забезпеч ив.

Згідно ст.75 ГПК України, якщо відзив на позовну заяву і вит ребувані господарським судо м документи не подано, справу може бути розглянуто за наяв ними в ній матеріалами.

Виконавши вимоги процесуа льного права, всебічно і повн о перевіривши обставини спра ви в їх сукупності, дослідивш и представлені сторонами док ази, у відповідності з нормам и матеріального права, що під лягають застосуванню до дани х правовідносин, згідно роз” яснень Пленуму Верховного Су ду України, вказаних у пункті 1 Постанови від 29 грудня 1976 року № 11 “Про судові рішення” суд п рийшов до висновку, що позов П рокурора Залізничного район у м.Львова в інтересах Держав и в особі уповноваженого орг ану Львівської міської ради в особі Департаменту економі чної політики Львівської міс ької ради (м.Львів) та Комуналь ного підприємства “Адмініст ративно-технічне управління ” (м.Львів) до Товариства з обм еженою відповідальністю “Ка фе молодість” (м.Львів) про ст ягнення заборгованості в сум і 2 108,14 грн. є обгрунтованим та п ідлягає до задоволення.

Згідно ст. 45 ГПК України, позо вні заяви, заяви про вжиття за побіжних заходів і заяви про оскарження рішень, ухвал, пос танов господарського суду оп лачуються державним митом, к рім випадків, встановлених з аконодавством.

Відповідно до ст.46 ГПК Украї ни, державне мито сплачуєтьс я чи стягується в доход держа вного бюджету України в поря дку і розмірі, встановлених з аконодавством України.

Згідно ст. 47-1 ГПК України, роз мір витрат на інформаційно-т ехнічне забезпечення судово го процесу визначається Кабі нетом Міністрів України за п оданням Вищого господарсько го суду України.

Згідно п.”а” ч.2 ст.3 Декрету К абінету Міністрів України “П ро державне мито” № 7-93 від 21.01.1993 р оку, ставки державного мита в становлюються в таких розмір ах: із заяв майнового характе ру, що подаються до господарс ьких судів - 1 відсоток ціни по зову, але не менше 6 неоподатко вуваних мінімумів доходів гр омадян і не більше 1500 неоподат ковуваних мінімумів доходів громадян.

Судові витрати, відповідно до ст. 49 ГПК України, слід покла сти на відповідача, оскільки спір виник з його вини.

Враховуючи наведене, керую чись ст.ст. 11, 509, 525, 526, 530, 610, 612, 625 ЦК Украї ни, ст.ст. 173, 179, 193, ГК України, ст.ст . 43, 33, 43, 49, 75, 80, 82, 83, 84, 85 ГПК України, суд -

ВИРІШИВ :

1. Позов задоволити.

2. Стягнути із Товарист ва з обмеженою відповідальні стю “Кафе молодість” (м.Львів , вул.Огієнка,15; р/р 26000615011250, МФО 325019, ко д ЄДРПОУ 20774761) на користь Комуна льного підприємства “Адміні стративно-технічне управлін ня” (79012, м.Львів, вул.Сахарова,42, р /р 2600700003559 в ВАТ “ДЕРЖ.ЕКС-ІМП.БАНК УКРАЇНИ”, МФО 325718, код ЄДРПОУ 138045 91) - 2 108 (дві тисячі сто вісім) гр н. 14 коп. - боргу.

3. Стягнути із Товарист ва з обмеженою відповідальні стю “Кафе молодість” (м.Львів , вул.Огієнка,15; р/р 26000615011250, МФО 325019, ко д ЄДРПОУ 20774761) на користь Держа вного бюджету України (№ раху нку 31119095700006, МФО 825014, код ЄДПОУ одер жувача 22389406, банк одержувача ГУ ДКУ у Львівській області, оде ржувач УДК у Личаківському р айоні м.Львова) - 102 (сто дві) грн. 00 коп. - державного мита та 236 (д вісті тридцять шість) грн. 00 ко п. - витрат на інформаційно-т ехнічне забезпечення судово го процесу.

4. Накази видати в поряд ку ст. 116 ГПК України, після набр ання рішенням законної сили.

Суддя

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення27.11.2009
Оприлюднено27.07.2010
Номер документу6941228
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —25/248

Ухвала від 14.10.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Чередко Антон Євгенович

Ухвала від 07.06.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Чередко Антон Євгенович

Ухвала від 23.05.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Чередко Антон Євгенович

Ухвала від 11.01.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Бойко І.А.

Ухвала від 09.11.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Чередко Антон Євгенович

Постанова від 08.02.2010

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Павловський Павло Павлович

Рішення від 27.11.2009

Господарське

Господарський суд Львівської області

Пазичев В.М.

Ухвала від 23.11.2009

Господарське

Господарський суд Львівської області

Пазичев В.М.

Ухвала від 16.11.2009

Господарське

Господарський суд Львівської області

Пазичев В.М.

Ухвала від 10.11.2009

Господарське

Господарський суд Львівської області

Пазичев В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні