ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
79010, м.Львів, вул.Личаківська,81
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"02" жовтня 2017 р. Справа № 914/609/17
Львівський апеляційний господарський суд в складі колегії:
головуючого-судді: Якімець Г.Г.,
суддів: Бойко С.М., Бонк Т.Б.,
при секретарі судового засідання Коростенській О.І.,
за участю представників:
від прокуратури (скаржника) - ОСОБА_1, ОСОБА_2
від відповідача-1 - ОСОБА_3
від відповідача-2 - ОСОБА_4, ОСОБА_5
розглянувши апеляційну скаргу Заступника прокурора Львівської області, вих.№05/2-1030вих-17 від 27 липня 2017 року
на рішення Господарського суду Львівської області від 12 червня 2017 року (підписане 15.06.2017 року), суддя Крупник Р.В.
у справі №914/609/17
за позовом Керівника Львівської місцевої прокуратури №2 Львівської області в інтересах держави, м. Львів
до відповідача-1 Львівської міської ради, м. Львів
до відповідача-2 Фермерського господарства Ярослава , м. Львів
про визнання незаконними та скасування ухвал Львівської міської ради: №5256 від 01 жовтня 2015 року та №1227 від 10 листопада 2016 року; визнання недійсним договору оренди землі №Ш-3940 від 15 березня 2017 року; зобов'язання повернути земельну ділянку
в с т а н о в и в :
27 березня 2017 року Керівник Львівської місцевої прокуратури №2 Львівської області звернувся до Господарського суду Львівської області з позовом, заявленим в інтересах держави до відповідачів: Львівської міської ради та Фермерського господарства Ярослава про визнання незаконними та скасування ухвал Львівської міської ради: №5256 від 01 жовтня 2015 року та №1227 від 10 листопада 2016 року; визнання недійсним договору оренди землі №Ш-3940 від 15 березня 2017 року; зобов'язання повернути земельну ділянку.
Рішенням Господарського суду Львівської області від 12 червня 2017 року по справі №914/609/17 в задоволенні позову відмовлено.
Рішення суду мотивоване тим, що Львівська міська рада приймала оскаржувані ухвали і укладала з ФГ Ярослава договір оренди землі від 15.03.2017 року за результатами розгляду звернень останнього про поновлення договору оренди спірної земельної ділянки на новий строк, а надання в оренду земельних ділянок в порядку поновлення договорів оренди землі, відповідно до абз.22 ч.2 ст.134 ЗК України, здійснюється без проведення земельних торгів, відтак, суд визнав необґрунтованими твердження прокурора, що оскаржувані рішення та договір суперечать положенням ч.2 ст.134 ЗК України. Суд у рішенні зазначив, що ФГ Ярослава , як орендар за договором оренди землі від 30.11.2007 року, мало переважне право на поновлення цього договору на новий строк та на отримання земельної ділянки в оренду без проведення земельних торгів, тому, незалежно від мотивів, якими керувалася Львівська міська рада при прийнятті оскаржуваних ухвал, укладення договору оренди землі від 15.03.2017 року без проведення торгів, враховуючи наявність у відповідача-2 права на таке укладення, в будь-якому випадку не порушує економічних інтересів держави. Одночасно, місцевий господарський суд вказав про те, що прокурором, у відповідності до ст.33 ГПК України, не доведено належними доказами, що при прийнятті рішень Львівська міська рада керувалася положеннями абз.1 ч.2 ст.134 ЗК України (розташування на земельних ділянках об'єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб).
Не погоджуючись з рішенням місцевого господарського суду, Заступник прокурора Львівської області подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення Господарського суду Львівської області від 12 червня 2017 року по справі №914/609/17 та прийняти нове рішення, яким позов задоволити: визнати незаконними та скасувати ухвали Львівської міської ради: №5256 від 01 жовтня 2015 року та №1227 від 10 листопада 2016 року; визнати недійсним договір оренди землі №Ш-3940 від 15 березня 2017 року; зобов'язати ФГ Ярослава повернути земельну ділянку. Зокрема, зазначає, що спірна земельна ділянка могла бути передана в оренду лише за результатами проведення земельних торгів. При цьому, апелянт наголошує, що оспорювані ухвали міської ради мотивовані наявністю у ФГ Ярослава права власності на об'єкти нерухомого майна, що знаходяться на спірній земельній ділянці, однак, згідно з даними ОКП ЛОР БТІ та ЕО та відомостями з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у ФГ Ярослава відсутнє право власності на нерухоме майно за адресою: м. Львів, вул. Шевченка, 360А. Поряд з цим, вважає, що укладення спірного договору оренди землі від 15 березня 2017 року не свідчить про поновлення попереднього договору від 30 листопада 2007 року, а фактично є укладенням нового договору. Разом з цим, звертає увагу суду на строк дії попереднього договору оренди землі від 30 листопада 2007 року (п.8 Договору), а саме: 5 років до 25 жовтня 2012 року (з урахуванням виправлень), що на думку заступника прокурора виключає можливість поновлення такого договору у 2017 році. Також вказане підтверджує ухвалою Львівської міської ради №1164 від 25 жовтня 2007 року, якою відповідачу-2 надано земельну ділянку терміном на 5 років. Щодо порушення інтересів держави, заступник прокурора зазначив, що даний спір порушує економічні інтереси держави в земельній сфері, оскільки продаж прав на земельну ділянку на аукціоні передбачає найбільш ефективне використання власності та встановлення найвищої плати за користування землею, що призводить до збільшення бюджетних надходжень.
Прокурори Львівської області в судовому засіданні вимоги апеляційної скарги підтримали, просили задоволити в повному обсязі: скасувати рішення Господарського суду Львівської області від 12 червня 2017 року по справі №914/609/17 та прийняти нове рішення про задоволення позову.
Представники відповідачів в судовому засіданні проти вимог апеляційної скарги заперечили, просили оскаржуване рішення залишити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення, з підстав, наведених у відзивах на апеляційну скаргу. Представник Львівської міської ради, зокрема, зазначала, що продовольчий міні-ринок знаходиться на спірній земельній ділянці ще з 1997 року. Так, спірна земельна ділянка виділена під обслуговування продовольчого міні-ринку ще 07.11.1996 року ухвалою ЛМР №539 Про надання правлінню селянської спілки Хлібодар Яворівського району Львівської області в тимчасове користування на умовах оренди земельної ділянки на вул. Шевченка, 360 в житловому масиві Рясне-1 для влаштування продовольчого міні-ринку . За розпорядження ЛМР №77 від 09.02.1998 року Про внесення змін до розпорядження Залізничної районної адміністрації №555 від 02.07.1996 року Приватна агрофірма Обрій стала правонаступником реорганізованої селянської спілки Хлібодар . за актом прийому-передачі від 18.03.1999 року приватна агрофірма Обрій передала громадянину ОСОБА_4 для створення Фермерського господарства (в подальшому - Ярослава ), зокрема, об'єкти незавершеного будівництва на вул. Шевченка, 360А. Ухвалою Львівської міської ради №1164 від 25.10.2007 року затверджено ФГ Ярослава проект відведення земельної ділянки загальною площею 0,2116 га на вул. Т.Шевченка, 360А у м. Львові та 30.11.2007 року укладено договір оренди землі №Ш-981. Поряд з тим, представник відповідача-1 наголошувала, що на спірній земельній ділянці знаходяться об'єкти нерухомого майна (критий торговий павільйон, адміністративний будинок) згідно технічних паспортів на об'єкти нерухомості №1253 від 11.10.2006 року, виданих ОКП ЛОР БТІ та ЕО .
Представники ФГ Ярослава , серед іншого, зазначали, що спірний договір оренди є фактично поновленням попереднього договору оренди, що в такому випадку виключає проведення торгів, поряд з тим, наголошували, що на спірній земельній ділянці знаходиться нерухоме майно, належне ФГ Ярослава (право власності зареєстровано 25 вересня 2017 року, номер запису про право власності 22585247). Зважаючи на вказане, просили суд долучити до матеріалів справи витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 29 вересня 2017 року, індексний номер витягу 98850347.
Суд, заслухавши пояснення прокурорів та представників відповідачів, розглянувши доводи апеляційної скарги та дослідивши наявні докази по справі, вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступного:
Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, ухвалою Львівської міської ради №539 від 07 листопада 1996 року правлінню селянської спілки Хлібодар Яворівського району Львівської області надано в тимчасове користування на умовах оренди терміном на 5 років земельну ділянку площею 1600 кв. м на вул. Шевченка, 360 в житловому мікрорайоні Рясне-1, для влаштування продовольчого міні-ринку за рахунок земель міста.
В подальшому, враховуючи лист Приватної агрофірми Обрій про передачу їй функцій замовника на завершення будівництва продовольчого міні-ринку, як правонаступникові реорганізованої селянської спілки Хлібодар , Залізнична районна адміністрація прийняла розпорядження №74 від 09.02.1998 року, яким внесла зміни до розпорядження №555 від 22.07.1996 року та надала дозвіл Приватній агрофірмі Обрій на влаштування продовольчого міні-ринку в мікрорайоні Рясне площею 1600 кв. м.
26 березня 1998 року головою Держадміністрації Залізничного району м. Львова затверджено Акт робочої комісії про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом будівлі, споруди, приміщення, яким дозволено експлуатувати споруджені ПА Обрій об'єкти нерухомості, а саме: торгівельний павільйон, господарський павільйон з ветлабораторією, огорожу території, торговельні прилавки, м'ясорозрубочну кімнату, громадську вбиральну, вагову, автостоянку, перукарню.
За актом прийому-передачі від 18.03.1999 року ПА Обрій передало громадянину ОСОБА_4 для створення ФГ Ярослава , зокрема, незавершене будівництво торгового павільйону (міні-ринку).
30.11.2007 року між Львівською міською радою (в тексті договору - орендодавець) та ФГ Ярослава (в тексті договору - орендар) укладено договір оренди землі, відповідно до умов якого, а саме: п.1,2 орендодавець, на підставі ухвали Львівської міської ради №899 від 07.06.2007 року Про затвердження Положення про організацію, проведення та оформлення купівлі-продажу у власність або надання в оренду земельних ділянок несільськогосподарського призначення у м. Львові та ухвали Львівської міської ради №1164 від 25.10.2007 року Про затвердження ФГ Ярослава проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на вул. Т.Шевченка, 360-а у Львові надав, а орендар прийняв в строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться у м. Львові на вул. Т.Шевченка, 360А для обслуговування продуктового міні-ринку.
Згідно з п.п.2,3 Договору в оренду передавалась земельна ділянка загальною площею 0,2116 га, в тому числі під капітальною забудовою - 0,0676 га, під тимчасовою забудовою - 0,899 га, під прибудинковою територією - 0,0541 га. На земельній ділянці розміщені об'єкти нерухомого майна - кам'яні нежитлові будівлі, а також інші об'єкти інфраструктури - металеві споруди.
У відповідності до п.8 Договору останній укладено на 10 (десять) років до 25 жовтня 2017 року. Після закінчення строку договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 90 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.
З матеріалів справи вбачається, що протягом 2013-2014 років ФГ Ярослава зверталося до Львівської міської ради з проханням продовжити договір оренди землі на наступні 10 років, що підтверджується листами №2-25095 від 16.12.2013 року, №2-3572/АП від 06.03.2014 року та №2-16442/АП від 16.09.2014 року.
За результатами розгляду звернення ФГ Ярослава , 01 жовтня 2015 року Львівська міська рада прийняла ухвалу №5256 Про надання ФГ Ярослава дозволу на виготовлення документації із землеустрою на земельну ділянку на вул. Т.Шевченка, 360А , якою ФГ Ярослава надано дозвіл на виготовлення документації із землеустрою на земельну ділянку площею 0,2116 га на вул. Т.Шевченка, 360А для обслуговування продуктового міні-ринку за рахунок земель житлової та громадської забудови за функцією використання - землі комерції.
Ухвалою Львівської міської ради №1227 від 10.11.2016 року Про затвердження ФГ Ярослава проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки на вул. Т.Шевченка, 360-а ФГ Ярослава надано земельну ділянку площею 0,2116 га (кадастровий №4610137500:11:006:0033) на вул. Т.Шевченка, 360А в оренду терміном на 5 років для обслуговування продуктового міні-ринку (код КВЦПЗ 03.07 - для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, за рахунок земель житлової та громадської забудови за функцією використання - землі комерції).
15 березня 2017 року, на підставі ухвал Львівської міської ради №5256 та №1227, між Львівською міською радою (в тексті договору - орендодавець) та ФГ Ярослава (в тексті договору - орендар) укладено договір оренди землі, відповідно до умов якого, а саме: п.1 орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для обслуговування продуктового міні-ринку з кадастровим №4610137500:11:006:0033, яка розташована у м. Львові на вул. Т.Шевченка, 360А.
Згідно з п.п.2,3 Договору в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,2116 га, в тому числі: під капітальною забудовою - 0,0676 га, під тимчасовою забудовою - 0,899 га, під прибудинковою територією - 0,0541 га. На земельній ділянці розміщені об'єкти нерухомого майна - кам'яні нежитлові будівлі, а також інші об'єкти інфраструктури - металеві споруди.
У відповідності до п.8 Договору останній укладено на 5 (п'ять) років до 10 листопада 2021 року. Після закінчення строку договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 90 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.
27 березня 2017 року Керівник Львівської місцевої прокуратури №2 Львівської області звернувся до суду з даним позовом, заявленим в інтересах держави до відповідачів: Львівської міської ради та Фермерського господарства Ярослава про визнання незаконними та скасування ухвал Львівської міської ради: №5256 від 01 жовтня 2015 року та №1227 від 10 листопада 2016 року; визнання недійсним договору оренди землі від 15 березня 2017 року та зобов'язання ФГ Ярослава повернути земельну ділянку, що знаходиться за адресою: м. Львів, вул. Т.Шевченка, 360А.
Позовні вимоги керівника прокуратури мотивовані тим, що Львівська міська рада, приймаючи спірні ухвали та укладаючи спірний договір, порушила вимоги ч.2 ст.134 ЗК України та порядок передання в оренду земельної ділянки, зважаючи на можливість передачі в оренду такої земельної ділянки лише за результатами проведення земельних торгів. Одночасно, наголошуючи на тому, що спірні ухвали прийнято радою з огляду на наявність на спірній земельній ділянці нерухомого майна відповідача-2, однак, право власності ФГ Ярослава на об'єкти нерухомого майна, що знаходяться по вул. Шевченка, 360А у м. Львові, не підтверджено жодними доказами.
Частиною 2 ст.16 ЦК України передбачено способи захисту цивільних прав та інтересів, серед яких, визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб (п.10).
Відповідно до п.10 ст.59 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.
Статтею 21 Цивільного кодексу України передбачено, що суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
Таким чином, зі змісту вказаних норм вбачається, що правовий акт може бути визнаний недійсним (незаконним, протиправним), тобто таким, що не відповідає закону (іншому правовому акту), якщо він виданий органом або посадовою особою з перевищенням наданих йому законом повноважень або в межах компетенції, але з порушенням діючого законодавства.
Згідно з ст.116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
У відповідності до ч.ч.2,4 ст.123 ЗК України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.
Статтею 124 ЗК України визначено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.
Так, у ч.ч.2,3 ст.134 ЗК України передбачено випадки, коли земельні торги не проводяться, а передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу. До таких випадків, зокрема, віднесено: - розташування на земельних ділянках об'єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб; - поновлення договорів оренди землі.
Як встановлено судом та це підтверджується матеріалами справи, спірні ухвали Львівської міської ради винесені за результатами розгляду звернення ФГ Ярослава , зареєстрованого у Львівській міській раді 16.09.2014 року за №2-16442/АП (щодо поновлення договору оренди землі) та не пов'язані з фактом наявності на спірній земельній ділянці нерухомого майна ФГ Ярослава . В матеріалах справи знаходяться листи ФГ Ярослава , адресовані Львівській міській раді, з проханнями щодо поновлення договору оренди землі.
Так, відповідно до ст.33 ЗУ Про оренду землі (в редакції чинній на момент прийняття оскаржуваних ухвал) по закінченню строку, на який було укладено договір оренди землі, орендар, який належно виконував обов'язки за умовами договору, має переважне право перед іншими особами на укладення договору оренди землі на новий строк (поновлення договору оренди землі).
Орендар, який має намір скористатися переважним правом на укладення договору оренди землі на новий строк, зобов'язаний повідомити про це орендодавця до спливу строку договору оренди землі у строк, встановлений цим договором, але не пізніше ніж за місяць до спливу строку договору оренди землі.
Матеріалами справи підтверджено, що орендар, до закінчення строку дії договору оренди землі від 30 листопада 2007 року, звернувся до орендодавця з наміром скористатися своїм переважним правом на поновлення такого договору.
При цьому, колегія суддів зазначає, що станом на момент розгляду справи, укладений між відповідачами, договір оренди землі від 30 листопада 2007 року в установленому законом порядку не визнавався недійсним ні повністю, ні в частині, а тому, у відповідності до ст.204 ЦК України він є дійсним, а його умови - обов'язкові до виконання сторонами. Одночасно, колегія суддів не бере до уваги подану до суду апеляційної інстанції копію договору оренди землі від 30 листопада 2007 року, в якій виправлено текст договору, а саме: пункт щодо строку дії останнього (з десяти років на п'ять років, тобто до 25 жовтня 2012 року), оскільки такий доказ не був долучений до матеріалів справи під час розгляду спору в суді першої інстанції, а прокурором належним чином не обґрунтовано неможливості подання такого доказу до місцевого суду. Разом з тим, сторонами договору (Львівською міською радою та ФГ Ярослава ) підтверджено погодження істотної умови договору щодо строку його дії в редакції договору, копія якого знаходиться у матеріалах справи (арк. справи 79 том І).
Зі звернення ФГ Ярослава , зареєстрованого у Львівській міській раді 16.09.2014 року за №2-16442/АП, вбачається, що відповідач-2 просив надати дозвіл на виготовлення документації із землеустрою, у зв'язку з тим, що міні-ринок Ряснянський ФГ Ярослава функціонує з 1997 року і на час звернення зібрано необхідні документи для оформлення продовження договору оренди землі по обслуговуванню міні-ринку на наступні 10 років.
Одночасно, з п.5 висновку відділу Держгеокадастру у м. Львові №223/41-16 від 02.06.2016 року про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки вбачається, що матеріалами, які використані при виготовленні проекту землеустрою є договір оренди землі, зареєстрований в ЛМР від 30.11.2007 року №Ш-981, кн.Ш-3.
Статтею 32 ГПК України передбачено, що доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Згідно із ст.33 ГПК України кожна з сторін повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Прокурором такі обставини належними та допустимими доказами не доведено, а твердження останнього, що спірні ухвали Львівської міської ради мотивовані наявністю у ФГ Ярослава права власності на об'єкти нерухомого майна, що знаходяться на земельній ділянці по вул. Шевченка, 360А у м. Львові, є безпідставними та необґрунтованими.
З матеріалів справи вбачається, що Львівська міська рада приймала оскаржувані ухвали і укладала з ФГ Ярослава спірний договір за результатами розгляду звернень останнього про поновлення договору оренди спірної земельної ділянки на новий строк, що у відповідності до абз.22 ч.2 ст.134 ЗК України, здійснюється без проведення земельних торгів.
Щодо звернення керівника Львівської місцевої прокуратури №2 Львівської області до суду з даним позовом в інтересах держави, колегія суддів зазначає наступне:
Статтею 121 Конституції України передбачено, що на органи прокуратури покладено представництво інтересів держави в суді у випадках, визначених законом. Право на звернення прокурора або його заступника до господарського суду в інтересах держави передбачено ч.3 ст.23 ЗУ Про прокуратуру .
Разом з тим, відповідно до ч.2 ст.2 ГПК України господарський суд порушує справи за позовами прокурорів, які звертаються до господарського суду в інтересах держави. Прокурор, який звертається до господарського суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до господарського суду прокурор зазначає про це в позовній заяві. Прокурор, який звертається до господарського суду в інтересах держави, повинен обґрунтувати наявність підстав для здійснення представництва інтересів держави в суді, передбачених частиною третьою статті 25 Закону України Про прокуратуру .
Звертаючись до суду з даним позовом в інтересах держави, керівник Львівської місцевої прокуратури №2 Львівської області зазначає, що такий спір зачіпає економічні інтереси держави у земельній сфері, оскільки продаж прав на земельну ділянку на аукціоні передбачає найбільш ефективне використання власності та встановлення найвищої плати за користування земельною ділянкою, що неминуче призводить до збільшення бюджетних надходжень, а надання земельних ділянок на умовах оренди поза межами земельних торгів порушує економічні інтереси держави, сприяє зменшенню бюджетних надходжень.
Як вже встановлено судом вище, ФГ Ярослава , як орендар за договором оренди землі від 30.11.2007 року, мало переважне право на поновлення цього договору на новий строк та на отримання земельної ділянки в оренду без проведення земельних торгів, відтак, укладення спірного договору оренди без проведення торгів, враховуючи наявність у відповідача-2 права на поновлення попереднього договору, в будь-якому випадку не порушує економічних інтересів держави.
Поряд з тим, слід зазначити, що зважаючи на право ФГ Ярослава на поновлення договору оренди, передача спірної земельної ділянки за результатами проведення торгів, призвела б до можливого порушення переважного права орендаря, у випадку перемоги іншого учасника торгів.
Враховуючи наведене вище, колегія суддів погоджується з висновком місцевого господарського суду, що доводи прокурора про порушення прав та економічних інтересів держави є безпідставними та спростовуються матеріалами справи, а відтак відсутні і правові підстави для захисту інтересів держави в судовому порядку та задоволення позову.
З огляду на все наведене вище, беручи до уваги встановлені судом обставини даного спору, колегія суддів не вбачає правових підстав для задоволення позову керівника Львівської місцевої прокуратури №2 Львівської області, заявленого в інтересах держави до відповідачів: Львівської міської ради та Фермерського господарства Ярослава про визнання незаконними та скасування ухвал Львівської міської ради: №5256 від 01 жовтня 2015 року та №1227 від 10 листопада 2016 року; визнання недійсним договору оренди землі №Ш-3940 від 15 березня 2017 року; зобов'язання повернути земельну ділянку.
Разом з тим, поданий відповідачем-2 витяг індексний №98850347 від 29 вересня 2017 року з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності (реєстрація - 25 вересня 2017 року, номер запису про право власності 22585247), колегія суддів до уваги не бере, оскільки право власності на нерухоме майно зареєстровано за ФГ Ярослава лише 25 вересня 2017 року, тобто після прийняття місцевим господарським судом рішення в даній справі, більше того, як зазначалось вище, судами встановлено, що спірні ухвали прийнято міською радою не у зв'язку з наявністю на спірній земельній ділянці об'єктів нерухомості відповідача-2, а враховуючи право останнього на поновлення договору оренди землі.
Враховуючи все наведене вище, колегія суддів погоджується з висновком місцевого господарського суду про відмову в задоволенні позову.
При прийнятті оскаржуваного рішення господарський суд повно і всебічно перевірив всі обставини справи, дав належну правову оцінку зібраним у справі доказам та прийняв законне і обґрунтоване рішення.
З огляду на зазначене вище, доводи скаржника про скасування рішення місцевого господарського суду є безпідставними та необґрунтованими.
Рішення суду першої інстанції прийняте у відповідності з вимогами діючого законодавства, а тому підстав для його скасування апеляційний господарський суд не вбачає.
Судовий збір за подання апеляційної скарги, в порядку ст.49 ГПК України, покладається на скаржника.
Керуючись ст.ст.101, 102, 103, 105 ГПК України, суд,
постановив:
Рішення Господарського суду Львівської області від 12 червня 2017 року по справі №914/609/17 залишити без змін, а апеляційну скаргу Заступника прокурора Львівської області - без задоволення.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена у касаційному порядку.
Матеріали справи №914/609/17 повернути до Господарського суду Львівської області .
Повну постанову складено 09.10.2017 року
Головуючий-суддя Якімець Г.Г.
Судді Бойко С.М.
ОСОБА_6
Суд | Львівський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 02.10.2017 |
Оприлюднено | 11.10.2017 |
Номер документу | 69437315 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Львівський апеляційний господарський суд
Якімець Ганна Григорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні