ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 жовтня 2017 р.м. ХерсонСправа № 821/1417/17 15 год. 50 хв.
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді: Кисильової О.Й.,
при секретарі: Дудар Е.І.,
за участю:
представника позивача - ОСОБА_1,
представників відповідача - ОСОБА_2, ОСОБА_3,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ТПК СОЮЗ" до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії,
встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ТПК Союз" (далі - позивач) звернулось до суду із адміністративним позовом до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області (далі-відповідач, Управління), в якому просить визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо не видачі ТОВ "ТПК Союз" витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за заявою від 05.09.2017 року та зобов'язати відповідача видати ТОВ "ТПК Союз" витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим № 6510136900:15:004:0028, площею 0,0182 га, розташованої за адресою: м.Херсон, просп. 200-річчя Херсона, 12.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі. Суду пояснив у користуванні позивача відповідно до Договору оренди земельної ділянки від 01.12.2015 року знаходиться земельна ділянка площею 0,0182 га, яка розташована за адресою: м. Херсон, просп. 200 - річчя Херсона, 12з цільовим призначенням під магазин, кадастровий номер - 6510136900:15:004:0028 (далі - земельна ділянка). 05.09.2017 року ТОВ "ТПК Союз", за допомогою електронного сервісу Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, звернулося до відповідача із заявою про видачу витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки. Листом № 78/0/208-17 від 08.09.2017 року відповідач відмовив позивачу у наданні витягу, посилаючись на те, що постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 10.08.2016 року у справі № 821/299/16 визнано неправомірним та скасовано рішення Херсонської міської ради від 22.11.2013 року № 1238 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона". Вказаним рішенням Херсонська міська рада повторно затвердила технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона, виготовлену у 2010 році ТОВ консалтинговою фірмою "Спектор", оскільки попереднє рішення міськради "Про затвердження нормативно грошової оцінки земель м. Херсона" від 31.03.2011 року № 178 визнано нечинним постановою Суворовського районного суду м. Херсона від 24.01.2012 року у справі № 2-а-6907/11, залишеною без змін ухвалами Одеського апеляційного адміністративного суду від 16.04.2013 року та Вищого адміністративного суду України від 09.12.2015 року. У зв'язку із скасуванням рішення Херсонської міської ради про затвердження технічної документації, яка виготовлена у 2010 році, дійсною для землекористувачів на території м. Херсона є попередня технічна документація з грошової оцінки земель, що була розроблена дочірнім науково-виробничим підприємством "Херсон-ГІС" АТ "Херсон Дніпромісто" та затверджена рішенням Херсонської міської ради від 27.04.2000 року № 186. Таким чином, оскільки до повноважень відповідача належить видача витягу з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки, а жодною нормою законодавства, що регулює дані правовідносини, не передбачено невидача витягу за таких обставин, на які посилається Управління, позивач просить суд задовольнити позов повністю.
Представники відповідача проти позову заперечили, мотивуючи тим, що Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області не має можливості видати витяг з технічної документації на підставі рішення міської ради від 27.04.2000 року про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, оскільки статтею 18 Закону України "Про оцінку земель" визначено, що нормативно грошова оцінка повинна переглядатися не рідше один раз на 5-7 років та станом на сьогодні фактори, які були застосовані при підготовці технічної документації про нормативну грошову оцінку земель є застарілими. Просив суд відмовити у задоволенні позову повністю.
Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.
Товариство з обмеженою відповідальністю "ТПК Союз" користується земельною ділянкою площею 0,0182 га, яка розташована за адресою: м. Херсон, просп. 200 - річчя Херсона, 12, з цільовим призначенням під магазин, кадастровий номер - 6510136900:28:004:0028, на підставі договору оренди земельної ділянки від 01.12.2015 року, укладеним між позивачем та Херсонською міською радою.
05.09.2017 року позивач за допомогою електронного сервісу Дежавної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру звернувся до відповідача з заявою про надання витягу з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки та отримав відмову у видачі витягу листом від 08.09.2017 року №78/0/208-17.
Не погоджуючись із такою відмовою, позивач звернувся до суду.
Надаючи оцінку доводам позивача, суд вважає за необхідне врахувати наступні обставини та положення законодавства.
Правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні визначені Законом України "Про оцінку земель" від 11.12.2003 року №1378-IV (далі - Закон № 1378-IV). Преамбулою даного Закону передбачено, що він спрямований на регулювання відносин, пов'язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб'єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель.
Відповідно до статті 1 Закону № 1378-IV нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель (ст.5 Закону № 1378-IV ).
Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель (абз. 2 ст. 20 Закону № 1378-IV).
Частиною 3 статті 23 Закону № 1378-IV встановлено, що витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 року № 5 "Про утворення територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру" утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру за переліком, зокрема, Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області.
Наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 17.11.2016 р. № 308 затверджено Положення про Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області (далі - Положення № 308), пунктом 1 якого визначено, що Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане.
Пунктом 3 Положення № 308 передбачено, що завданням Головного управління є реалізація повноважень Держгеокадастру на території Херсонської області, а згідно пп. 4 п. 4 Положення № 308 Головне управління відповідно до покладених на нього завдань надає адміністративні послуги згідно із законом у відповідній сфері.
Згідно додатку № 3 до постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2011 року №835 "Деякі питання надання державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальними органами адміністративних послуг" видача витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки належить до переліку адміністративних послуг, що надаються територіальними органами Держгеокадастру на безоплатній основі.
Відповідно до пункту 2-1 ОСОБА_2 нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 року № 213, дані за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, що видається територіальним органом Держгеокадастру за місцезнаходженням земельної ділянки у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати надходження відповідної заяви.
Отже, до повноважень Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області входить надання адміністративних послуг на території Херсонської області, у тому числі видача витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки. Підставою для видачі витягу є відповідна заява землевласника або землекористувача.
Судом встановлено, що позивач користується земельною ділянкою на підставі договору оренди земельної ділянки площею 0,0182 га, яка розташована за адресою: м.Херсон, просп. 200- річчя Херсона, 12, з цільовим призначенням під магазин, кадастровий номер - 6510136900:51:004:0028.
05.09.2017 року позивач звернувся до відповідача за допомогою електронного сервісу Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, з заявою про надання витягу з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки.
08.09.2017 року відповідач відмовив у наданні витягу, мотивуючи тим, що постановами Одеського апеляційного адміністративного суду від 10.08.2016 року у справі №821/299/16 та від 02.03.2017 року у справі № 821/2243/15-а визнано протиправним та скасовано рішення Херсонської міської ради від 22.11.2013 року № 1238 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона".
Відповідач не заперечував проти наявності у позивача - ТОВ "ТПК Союз" прав користування земельною ділянкою та його права на отримання витягу з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки. Єдиною підставою відмови є факт скасування рішення Херсонської міської ради від 22.11.2013 року № 1238 та неможливість видати витяг з технічної документації від 27.04.2000 року про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, оскільки статтею 18 Закону України "Про оцінку земель" передбачено перегляд нормативної грошової оцінки не рідше один раз на 5-7 років та станом на сьогодні фактори, які були застосовані при підготовці технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, є застарілими.
Так, Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 10.08.2016 року у справі № 821/299/16 визнано неправомірним та скасовано рішення Херсонської міської ради від 22.11.2013 року № 1238 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона", яким було затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона та визнано не чинним рішення Херсонської міської ради від 31.03.2011 року № 178 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона".
Разом із цим постановою Суворовського районного суду м. Херсона від 24.01.2012 року у справі № 2-а-6907/11, яку залишено без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 16.04.2013 року та ухвалою Вищого адміністративного суду України від 09.12.2015 року, визнано не чинним рішення Херсонської міської ради від 31.03.2011 року № 178 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона", яким було затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Херсона.
Варто відмітити, що оскільки у судовому порядку скасовані рішення Херсонської міської ради від 31.03.2011 року № 178 та від 22.11.2013 року № 1238, то на даний час діючим є рішення Херсонської міської ради від 27.04.2000 року № 186 "Про затвердження матеріалів грошової оцінки земель міста Херсона".
Суд вважає, що скасування в судовому порядку рішення Херсонської міської ради від 22.11.2013 року № 1238 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона" не звільняє Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області від виконання покладеного на нього обов'язку з видачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
Беручи до уваги зазначені обставини, посилання відповідача на неможливість видати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, так як це суперечить статті 18 Закону України "Про оцінку земель", суд вважає безпідставним та таким, що не відповідає вимогам Закону України "Про оцінку земель", Положення про Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області та ОСОБА_2 нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів.
Суд критично оцінює доводи відповідача про те, що Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області не може застосовувати оцінку землі 2000 року у зв'язку з тим, що фактори, які були використані при підготовці технічної документації, є застарілими, оскільки жодним законом чи нормативно-правовим актом, який регулює земельні відносини, не передбачено право органів Держгеокадастру не видавати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з таких підстав.
Крім того, лист Управління від 08.09.2017 року № 78/0/208-17 не містить посилання на протиправність застосування технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки за 2000 рік у разі видачі ТОВ "ТПК Союз" запитуваного витягу.
Будь-яких інших належних та допустимих доказів, що свідчать про неможливість надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, Головним управлінням Держгеокадастру у Херсонській області не надано.
Згідно із частиною 2 статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Таким чином суд вважає, що не надавши позивачу витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,0182 га, яка розташована за адресою: м. Херсон, просп. 200- річчя Херсона, 12, Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області діяло без законних на те підстав, тобто протиправно, у зв'язку із чим суд задовольняє позовні вимоги в повному обсязі.
Згідно із частиною 1 статті 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст. 8, 9, 11, 71, 94, 158-163, 167 КАС України, суд, -
постановив :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області щодо не видачі ТОВ "ТПК Союз" витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за заявою від 05.09.2017 року.
Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області видати ТОВ "ТПК Союз" витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим № 6510136900:15:004:0028, площею 0,0182 га, розташованої за адресою: м. Херсон, просп. 200-річчя Херсона, 12.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ТПК Союз" (код ЄДРПОУ 35329626) судові витрати за сплати судового збору у сумі 1600 (одна тисяча шістсот) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області (код ЄДРПОУ 39766281).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 10 жовтня 2017 р.
Суддя Кисильова О.Й.
кат. 6.2
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2017 |
Оприлюднено | 12.10.2017 |
Номер документу | 69464647 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Кисильова О.Й.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні