Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області
м. Павлоград, вул. Дніпровська, 135, 51400, (05632) 6-28-66
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2-а-2642/2010
06 грудня 2010 року м. Павлоград
Суддя Павлоградського міськрайонного суду Дніпропетровської області Олефіренко Н.А., юзглянувши у порядку скороченого провадження у м.Павлограді адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Павлоградському районі Цніпропетровської області про поновлення строку звернення до суду, визнання неправомірними дій та юбов'язати здійснити перерахунок та виплату щомісячної соціальної допомоги особі, яка має статус 'дитина війни",
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_2 звернувся до суду з адміністративним позовом до Управління Іенсійного фонду України у Павлоградському районі Дніпропетровської області в якому просив іизнати неправомірними дії відповідача стосовно невиплати щомісячної допомоги передбаченої ст.6 іакону України "Про соціальний захист дітей війни" за період з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 юку, з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2009 року, з 01 січня 2010 року по 01 листопада 2010 року, юбов'язати відповідача нарахувати та виплатити несплачену суму підвищення до пенсії відповідно іо ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" за вищезазначений період у розмірі 30 йдсотків мінімальної пенсії за віком.
В обгрунтування заявленого позову позивач зазначив, що він народився 16 вересня 1934 року і іідповідно до ст. 1 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" від 18 листопада 2004 року, є іитиною війни. Відповідно до ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" відповідач ювинен здійснювати надбавку до пенсії у розмірі ЗО відсотків мінімальної пенсії за віком, як "дитині іійни". В порушення ст.22 Конституції України пунктом 17 ст.77 та ст.110 Закону України "Про іержавний бюджет України на 2006 рік" та пунктом 12 ст.71 Закону України "Про державний бюджет /країни на 2007 рік" дію ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" зупинено на 2006 а 2007 роки. Пунктом 41 розділу 2 Закону України "Про державний бюджет України на 2008 рік" юложення ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" було викладене у новій редакції, іідповідно з яким право на державну соціальну допомогу дітям війни було обмежено. Однак, іішенням Конституційного Суду України від 09 липня 2007 року №6-рп/2007 та №10-рп/2008 від 22 равня 2008 року положення, що призупиняли дію ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей іійни" були визнані такими, що не відповідають вимогам Конституції України та втратили свою шнність. На звернення позивача про нарахування щомісячної державної соціальної допомоги "дітям іійни" у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком відповідачем було надано листа, відповідно до якого відмовлено у нарахуванні вищевказаної соціальної допомоги.
Позивач вважає, що відповідач у нарахуванні щомісячної державної соціальної допомоги дітям війни" у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком не виконав вимогу Закону, а його шсьмове звернення про збільшення пенсії відповідно до вимог Закону залишив без задоволення, іезважаючи на те, що відповідно до ч.2 ст.З Закону України "Про соціальний захист дітей війни" іержавні соціальні гарантії дітям війни не можуть бути обмежені або скасовані іншими нормативно- іравовими актами.
Від відповідача надійшли заперечення щодо позовної заяви, відповідно до змісту якої іідповідач просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог, вказавши, що дійсно ст.6 Закону /країни "Про соціальний захист дітей війни" передбачено дітям війни пенсії або щомісячне довічне рошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищується на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком. Відповідно до ст.7 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" фінансове забезпечення вказаних державних соціальних гарантій здійснюється да рахунок Державного бюджету України . Законом України "Про державний бюджет України на 2008 рік" було внесено зміни в ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", відповідно до якої дітям війни до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, виплачується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни, тобто у розмірі 10 відсотків від прожиткового мінімуму встановленого для осіб, які втратила працездатність на відповідний рік. Відповідно до вказаного дітям війни проведено перерахунок пенсії і встановлено підвищення в розмірі 47 грн. - станом на 01.01.2008 року, 48,10 грн. - станом на 91.04.2008 року, 48,20 грн. - станом на 01.07.2008 року, 49,90 грн. - станом на 01.10.2008 року. Для призначення і виплати підвищення дітям війни за минулий час управління ПФУ у Павлоградському районі не мало законних підстав, оскільки не було визначено з якої величини мінімальної пенсії за віком повинно було проводитись обчислення підвищення пенсій особам, яким встановлено статус "дитина війни". У 2008 році підвищення проводились на підставі постанов КМУ №530 від 28.05.2008 року "Про деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян". Крім того, законом України про "Про соціальний захист дітей війни" не визначено величини мінімальної пенсії за віком для здійснення розрахунку вказаного підвищення особам, які мають статус "дитина війни". Законами України "Про державний бюджет України на 2007 рік" та "Про державний бюджет України на 2008 рік" відповідних коштів на виплату підвищення "Дітям війни" не передбачалося.
Відповідно до ч.4 ст. 183-2 КАС України суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши у сукупності докази, надані сторонами, як обґрунтування позовних вимог, так і заперечення проти них, вважаю встановленими наступні обставини.
Так, в судовому засіданні встановлено, що позивач народився 16 вересня 1934 року і відповідно до вимог ст.1 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", який набрав чинності з 01 січня 2006 року, набув статус "дитини війни", а тому має право на підвищення пенсії на 30 \ відсотків мінімальної пенсії за віком.
Позивач дійсно перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду в Павлоградському районі і отримує пенсію за віком при повному стажі.
Відповідно до ст.З Конституції України, людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав людини є головним обов'язком держави.
Згідно ч.2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти на підставі, в межах повноважень та способів, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст.6 Закону України Про соціальний захист дітей війни дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищується на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком. Доводи відповідача про те. що мінімальний розмір пенсії за віком, який визначається відповідно до ст.28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", застосовуються виключно для визначення пенсій, що призначаються лише за цим Законом і не стосуються осіб зі статусом "дитина війни" відповідно до ст.6 Закону є безпідставними. Положення ст.28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" не є перешкодою для застосування мінімального розміру пенсії за віком до обрахування інших пенсій чи доплат, пов'язаних з мінімальною пенсією за віком, оскільки чинним законодавством не встановлено іншого, крім передбаченого частиною першою статті, мінімального розміру пенсії за віком.
Крім того, суд не враховує посилання представника відповідача на відсутність коштів для забезпечення виплат зазначеної доплати до пенсії позивачу, оскільки органи державної влади не можуть посилатися на відсутність коштів, як на підставу невиконання своїх зобов'язань, які встановлені ст.46 Конституції України та ст. Закону України "Про соціальний захист дітей війни".
Відсутність бюджетного фінансування передбачених Законом України "Про соціальний захист дітей війни" доплат до пенсії не може бути причиною невиконання покладених на Пенсійний Фонд України зобов'язань, оскільки реалізація особою права, що пов'язане з отриманням бюджетних коштів, яке базується на спеціальних та чинних на час виникнення спірних правовідносин нормативно-правових актах національного законодавства, не може бути поставлена у залежність від бюджетних асигнувань.
Вирішуючи питання стосовно заявлених позовних вимог, суд виходить з того, що чинним законодавством у 2010 році не передбачено обмежень щодо застосування положень ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни".
Вищенаведені висновки свідчать, що відповідач діяв не у спосіб передбачений чинним законодавством на певний період часу, рішення Конституційного Суду не виконано, що сприяло створенню підстав для звернення позивача до суду.
Отже, враховуючи зазначені вище обставини та надані сторонами докази, суд вважає, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню у межах шестимісячного строку для звернення до суду-
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. З , ч. 2 ст. 19 , ч. З ст. 51 Конституції України, ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", ст. ст. 2, 6, 8, 9, 69, 94, 104, 159, 160, 163, 183-2 КАС України, суд-
ПОСГАНОВИВ:
Позов ОСОБА_2 до Управління Пенсійного фонду України у Павлоградському районі Дніпропетровської області про поновлення строку звернення до суду, визнання неправомірними дій та зобов'язати здійснити перерахунок та виплату щомісячної соціальної допомоги особі, яка має статус "дитина війни" - задовольнити частково.
Визнати бездіяльність Управління Пенсійного фонду України у Павлоградському районі Дніпропетровської області щодо нездійснення перерахунку та виплати ОСОБА_2 підвищення пенсії згідно ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" за період з 07 > травня 2010 року по 08 листопада 2010 року в розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком неправомірною.
Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України у Павлоградському районі Дніпропетровської області здійснити перерахунок та сплатити ОСОБА_2 підвищення пенсії згідно ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" та Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" за період з 07 травня 2010 року та у подальшому в розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, з урахуванням раніше виплачених сум.
Стягнути з бюджету міста Павлограда Дніпропетровської області на користь ОСОБА_2 витрати по оплаті судового збору у сумі 03 (три) грн. 40 (сорок) коп.
Постанова суду підлягає негайному виконанню.
На постанову протягом десяти днів може бути подана апеляційна скарга через суд першої інстанції до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду. Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання л- копії постанови.
Суддя: Н.А. Олефіренко
Суд | Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2010 |
Оприлюднено | 27.10.2017 |
Номер документу | 69818486 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Олефіренко Н. О.
Адміністративне
Прилуцький міськрайонний суд Чернігівської області
Циганко М. О.
Адміністративне
Первомайський міськрайонний суд Миколаївської області
Мельничук О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні