Постанова
від 03.10.2017 по справі 369/6382/17
КИЄВО-СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 369/6382/17

Провадження № 2-а/369/209/17

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 жовтня 2017 року Києво-Святошинський районний суд Київської області в складі:

головуючого судді Усатова Д.Д.,

при секретарі Кузьменко П.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Спеціальний дорожній сервіс" до Дмитрівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, про визнання незаконними та скасування рішень Дмитрівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області Про встановлення місцевих податків та зборів на 2017 рік від 15 червня 2016 року в частині Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки , Про внесення змін в рішення 8 сесії 7 скликання від 15.06.2016 р. Про встановлення місцевих податків та зборів на 2017 рік від 30 січня 2017 року в частині Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки , -

В С Т А Н О В И В:

У червні 2017 року позивач ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Спеціальний дорожній сервіс" звернулося до Києво-Святошинського районного суду Київської області в порядку адміністративного судочинства з позовом до Дмитрівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, про визнання незаконними та скасування рішень Дмитрівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області Про встановлення місцевих податків та зборів на 2017 рік від 15 червня 2016 року в частині Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки , Про внесення змін в рішення 8 сесії 7 скликання від 15.06.2016 р. Про встановлення місцевих податків та зборів на 2017 рік від 30 січня 2017 року в частині Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки .

Свої вимоги позивач обґрунтовував тим, що 15 червня 2016 року Дмитрівською сільською радою ради Києво-Святошинського району Київської області на восьмій сесії сьомого скликання прийнято рішення Про встановлення місцевих податків та зборів на 2017 рік . Вказаним рішенням на території Дмитрівської сільської ради встановлено місцеві податки та збори і затверджено відповідні Положення про них. Зокрема, відповідачем затверджений Додаток № 2 до рішення 8 сесії 7 скликання від 15.06.2016 р. Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки .

В подальшому, 30 січня 2017 року, відповідачем на сімнадцятій сесії сьомого скликання прийнято рішення Про внесення змін в рішення 8 сесії 7 скликання від 15.06.2016 р. Про встановлення місцевих податків та зборів на 2017 рік . Даним рішенням внесено зміни до рішення 8 сесії 7 скликання від 15.06.2016 р. Серед іншого, відповідачем затверджено Додаток № 2 до рішення 17 сесії 7 скликання від 30.01.2017 р. Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки .

ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю Спеціальний дорожній сервіс є власником об'єктів нежитлової нерухомості на території Дмитрівської сільської ради, а саме - нежилих будівель за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Капітанівка, вулиця Дачна, 1 В, що підтверджується витягом про реєстрацію в Державному реєстрі правочинів від 01.08.2012 р. № 11649307 та витягом про державну реєстрацію прав від 28.12.2012 № 37055685.

Так позивач зазначає, що рішення 8 сесії 7 скликання від 15.06.2016 р. та рішення 17 сесії 7 скликання від 30.01.2017 р. безпосередньо впливають на права та обов'язки позивача, оскільки покладають на нього податковий обов'язок з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за вказані об'єкти нерухомості на 2017 рік.

Додатково позивач зазначає, що рішення 17 сесії 7 скликання від 30.01.2017 року прийняте з порушенням порядку його прийняття, порядку офіційного оприлюднення та набрання чинності.

Тому посилаючись на вищевикладене та норми закону позивач просив суд визнати незаконними, такими, що не відповідають правовому акту вищої юридичної сили, та скасувати рішення Дмитрівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області 8 сесії 7 скликання Про встановлення місцевих податків та зборів на 2017 рік від 15 червня 2016 року в частині Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та рішення 17 сесії 7 скликання Про внесення змін в рішення 8 сесії 7 скликання від 15.06.2016 р. Про встановлення місцевих податків та зборів на 2017 рік в частині Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки . Стягнути з Державного бюджету України на користь ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю Спеціальний дорожній сервіс судові витрати.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримаd, просиd суд позов задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечував, просив суд відмовити.

Суд, дослідивши матеріали справи та зібрані в ній докази, приходить до висновку що позов не підлягає до з наступних підстав.

Частина 1 статті 6 КАС України визначає, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Відповідно до частини першої ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Судом встановлено, що ТОВ Спеціальний дорожній сервіс належить на праві приватної власності нежитлові будівлі за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Капітанівка, вулиця Дачна, 1В, що підтверджується витягом про реєстрацію в Державному реєстрі правочинів від 01.08.2012 р. № 11649307 та витягом про державну реєстрацію прав від 28.12.2012 № 37055685.

15.06.2016 року Дмитрівською сільською радою Києво-Святошинського району Київської області прийнято рішення Про встановлення місцевих податків та зборів на 2017 рік . Вказаним рішенням затверджено Положення Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки .

30 січня 2017 року Дмитрівською сільською радою Києво-Святошинсього району Київської області на сімнадцятій сесії сьомого скликання прийнято рішення Про внесення змін в рішення 8 сесії 7 скликання від 15.06.2016 р. Про встановлення місцевих податків та зборів на 2017 рік . Даним рішенням внесено зміни до рішення 8 сесії 7 скликання від 15.06.2016 р.

Так, позивач вважає таке рішення прийнятим з порушенням порядку офіційного оприлюднення, а саме ст. 12 Податкового кодексу України та норм Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", проте суд не може погодитися з такими висновками позивача з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 69 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні (в чинній редакції на момент виникнення спірних правовідносин) органи місцевого самоврядування відповідно до Податкового кодексу України встановлюють місцеві податки і збори. Місцеві податки і збори зараховуються до відповідних місцевих бюджетів у порядку, встановленому Бюджетним кодексом України: з урахуванням особливостей, визначених Податковим кодексом України.

Згідно ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях відповідної місцевої ради вирішуються, зокрема, питання встановлення місцевих податків і зборів відповідно до Податкового кодексу України.

Відповідно до ст. 10 Податкового кодексу України місцеві ради в межах повноважень, визначених цим Кодексом, вирішують питання відповідно до вимог цього Кодексу щодо встановлення податку на майно (в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки) та встановлення збору за місця для паркування транспортних засобів, туристичного збору.

Пунктом 12.3 ст. 12 цього Кодексу передбачено, що сільські, селищні, міські ради в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів.

Встановлення місцевих податків та зборів здійснюється у порядку, визначеному цим Кодексом.

Згідно п.п. 266.5.1. п. 266.5. ст. 266 Податкового кодексу України, ставки податку для об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об'єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує три відсотки розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування.

Отже, зміст Положення Про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки , затвердженого рішенням Дмитрівської сільської ради від 30.01.2017 р. не суперечить нормам чинного законодавства та прийнятий уповноваженим суб'єктом.

Таким чином рішення сесії 17 сесії сьомого скликання Дмитрівської сільської ради від 30.01.2017 року Про внесення змін в рішення 8 сесії 7 скликання від 15.06.2016 року Про встановлення місцевих податків та зборів на 2017 рік прийняте у межах своєї компетенції у відповідності до ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні якою встановлено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень без порушень регламенту сесії, який позивачем не оспорюється. Рішення ради нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення.

Оприлюднення оскаржуваного рішення відбулося шляхом розміщення оголошення на офіційному сайті Дмитрівської сільської ради.

Відповідно до п. 12.3.4 п. 12.3 ст. 12 Податкового кодексу України рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Статтею 12 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності визначається основний спосіб офіційного оприлюднення - через друковані засоби масової інформації. В той же час статтею 14 цього Закону встановлюється, що регуляторні органи публікують інформацію про здійснення регуляторної діяльності в друкованих засобах масової інформації й/або розміщують на офіційних сторінках у мережі Інтернет, або оприлюднюють в інший спосіб, у тому числі через телебачення й радіо. Тобто, законодавець дає регуляторному органу право самостійного вибору способу оприлюднення.

Разом з тим, сам лише факт не оприлюднення рішення відповідної ради не є підставою для його скасування та не свідчить про його незаконність, тому позовні вимоги є необґрунтованими.

Суд оцінивши наявні у справі докази на підставі свого внутрішнього переконання та за критеріями їх належності, допустимості і достовірності, давши належну їм оцінку, приходить до висновку що позов не підлягає до задоволення.

Керуючись ст. 160, 196, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позову відмовити.

Постанова може бути оскаржена до Київського Апеляційного адміністративного суду через Києво- Святошинський районний суд протягом 10 днів з моменту отримання постанови.

Суддя: Д.Д.Усатов

Дата ухвалення рішення03.10.2017
Оприлюднено02.11.2017
Номер документу69870077
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —369/6382/17

Постанова від 10.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 09.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 09.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 12.01.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 12.12.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Твердохліб В.А.

Постанова від 03.10.2017

Адміністративне

Києво-Святошинський районний суд Київської області

Усатов Д. Д.

Постанова від 03.10.2017

Адміністративне

Києво-Святошинський районний суд Київської області

Усатов Д. Д.

Ухвала від 19.06.2017

Адміністративне

Києво-Святошинський районний суд Київської області

Усатов Д. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні