Постанова
від 18.09.2017 по справі 810/2416/16
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 вересня 2017 року № 810/2416/16

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панченко Н.Д., розглянувши у порядку письмового провадження у м. Києві адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Шанс-Транс до Конкурсного комітету з підготовки та проведення конкурсу на перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі Баришівського району, Баришівської районної державної адміністрації, треті особи - фізична особа-підприємець ОСОБА_1, фізична особа-підприємець ОСОБА_2, фізична особа-підприємець ОСОБА_3, Товариство з обмеженою відповідальністю Підприємство Троїцька Артіль про визнання протиправними та скасування рішень,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Шанс - Транс звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Конкурсного комітету з підготовки та проведення конкурсу на перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі Баришівського району та Баришівської районної державної адміністрації, у якому просить суд:

- визнати протиправним і скасувати рішення Конкурсного комітету з підготовки та проведення конкурсу із визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Баришівського району, зафіксованого протоколом від 15 липня 2016 року;

- визнати протиправним і скасувати розпорядження голови Баришівської районної державної адміністрації №346 від 20 липня 2016 року, яким затверджено результати проведеного 15 липня 2016 року конкурсу із визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Баришівського району.

Ухвалами Київського окружного адміністративного суду відкрито провадження у справі №810/2416/16, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Протокольною ухвалою суду від 22.09.2016 до участі у справі у якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, було залучено фізичну особу-підприємця ОСОБА_1, фізична фізичну особу-підприємця ОСОБА_2, фізичну особу-підприємця ОСОБА_3 та Товариство з обмеженою відповідальністю Підприємство Троїцька Артіль .

На обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Баришівською районною державною адміністрацією було оголошено конкурс на перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі Баришівського району та сформовано Конкурсний комітет з підготовки та проведення конкурсу.

Позивач зазначає, що розглянувши конкурсні пропозиції, у тому числі конкурсні пропозиції ТОВ Шанс-Транс , Конкурсним комітетом були визначені переможці конкурсу, у число яких ТОВ Шанс-Транс не увійшло.

На переконання позивача, рішення Конкурсного комітету про визначення переможців конкурсу є протиправними, оскільки при формуванні персонального складу Конкурсного комітету з підготовки та проведення конкурсу Баришівською РДА були порушені вимоги закону. Зокрема, до складу Конкурсного комітету не увійшли представники громадських організацій, діяльність яких пов'язана з автомобільним транспортом.

Відповідачі позов не визнали, на обґрунтування заперечень проти позову зазначили, що конкурс на перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі Баришівського району та визначення його переможців було здійснено у повній відповідності до вимог чинного законодавства, а підстави для скасування його результатів - відсутні.

Треті особи по суті позовних вимог надали аналогічні пояснення у яких зазначили, що оскаржуючи результати конкурсу позивач не наводить обставин, які б свідчили про необ'єктивність нарахованої кількості балів його учасникам або про наявність будь-яких інших порушень, що вплинули або могли вплинути на результати конкурсу.

За викладених обставин, треті особи вважають, що позивачем не доведено існування обставин, які б давали підстави для висновку про протиправність рішення Конкурсного комітету, яким визначені переможці конкурсу.

Дослідивши наявні матеріали справи у їх сукупності та враховуючи, що про дату, час та місце розгляду справи відповідач та треті особи повідомлені належним чином, зважаючи на відсутність підстав для відкладення судового розгляду, передбачених статтею 128 Кодексу адміністративного судочинства України, беручи до уваги положення частин четвертої та шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, судом прийнято рішення про розгляд справи у порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами та доказами.

Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Розпорядженням Баришівської районної державної адміністрації від 27.05.2016 №247 вирішено провести 15.07.2016 конкурс на перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі Баришівського району (т.1, а.с. 58).

Згідно з Додатком №2 до вказаного розпорядження, конкурс проводиться щодо чотирнадцяти маршрутів (об'єктів конкурсу №5-18) (т.1, а.с. 61-62).

Цим же розпорядженням Баришівська районна державна адміністрація затвердила новий склад конкурсного комітету з підготовки та проведення зазначеного конкурсу.

Відповідно до додатку №1 до розпорядження Баришівської РДА від 27.05.2016 №247, до складу конкурсного комітету увійшли: ОСОБА_4 - заступник голови Баришівської райдержадміністрації (голова конкурсного комітету); ОСОБА_5 - заступник голови Баришівської районної ради (заступник голови конкурсного комітету); ОСОБА_6 - начальник відділу житлово-комунального господарства та будівництва Баришівської райдержадміністрації (заступник голови конкурсного комітету); ОСОБА_7 - головний спеціаліст відділу житлово-комунального господарства та будівництва Баришівської райдержадміністрації (секретар конкурсного комітету); ОСОБА_8 - начальник управління фінансів Баришівської райдержадміністрації, ОСОБА_9 - начальник управління соціального захисту населення Баришівської райдержадміністрації, ОСОБА_10 - голова Баришівської районної організації УСВА (воїнів інтернаціоналістів), ОСОБА_11 - начальник відділу економічного розвитку і торгівлі Баришівської райдержадміністрації.

Судом встановлено, що 08 липня 2016 року позивач звернувся до Баришівської РДА із заявами на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на міжміському (приміському) маршруті загального користування на маршрутах: м. Березань - с. Пилипче (об'єкт конкурсу №11); смт. Баришівка - м. Березань (об'єкт конкурсу №12); м. Березань - с. Яблуневе (об'єкт конкурсу №14); с. Леляки - м. Березань (об'єкт конкурсу №16); с. Садове - м. Березань (об'єкт конкурсу №17) (т.1, а.с. 69-79, 141-162).

Розглянувши конкурсні пропозиції, Конкурсним комітетом з підготовки та проведення конкурсу на перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі Баришівського району, було прийнято рішення, оформлене протоколом від 15.07.2016, яким визначено переможців конкурсу (т.1, а.с. 203-207).

Розпорядженням Баришівської районної державної адміністрації від 20.07.2016 №346 затверджено протокол засідання Конкурсного комітету з підготовки та проведення конкурсу на перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі Баришівського району від 15.07.2016 та доручено конкурсному комітету заключити договори з переможцями конкурсу (т.1, а.с. 202).

Як вбачається з матеріалів справи, позивач не був визначений переможцем по жодному з об'єктів конкурсу, у зв'язку з чим звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходив з наступного.

Відповідно до статей 43, 44 Закону України Про автомобільний транспорт від 05.04.2001 № 2344-III, визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах. Об'єктом конкурсу можуть бути: маршрут (кілька маршрутів), оборотний рейс (кілька оборотних рейсів).

На конкурс виносяться маршрути із затвердженими паспортами. Визначення кандидатури автомобільного перевізника для роботи на міжнародному автобусному маршруті загального користування здійснюється на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

Для підготовки та проведення конкурсу органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування утворюють конкурсний комітет, до складу якого входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та територіальних органів Національної поліції, а також громадських організацій у сфері автомобільного транспорту.

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 № 1081 затверджено Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, який є обов'язковим для виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами (організаціями), залученими на договірних умовах для організації забезпечення проведення конкурсів, конкурсними комітетами та автомобільними перевізниками (далі - Порядок).

Пунктом 22 Порядку передбачено, що персональний склад конкурсного комітету затверджується організатором, який призначає голову, його заступника та секретаря.

Вимоги до складу конкурсного комітету встановлено пунктом 23 цього Порядку, у якому визначено, що до складу конкурсного комітету входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, Укртрансбезпеки, Державтоінспекції та громадських організацій. При цьому кількість представників громадських організацій, діяльність яких пов'язана з автомобільним транспортом, повинна становити не менш як 50 відсотків загальної кількості представників громадських організацій.

Відповідно до пункту 27 Порядку, члени конкурсного комітету, зокрема, беруть участь в обговоренні, розгляді оцінки за бальною системою та зіставленні конкурсних пропозицій перевізників-претендентів і забезпечують прийняття рішення про визначення переможця конкурсу.

Згідно з пунктом 42 Порядку, у разі участі в конкурсі двох або більше перевізників-претендентів конкурсний комітет визначає кращого з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів відповідно до цього Порядку та Закону України "Про автомобільний транспорт"

Сумарна кількість балів, одержаних кожним перевізником-претендентом згідно з додатком 4, є підставою для визначення переможця конкурсу.

Пунктом 46 Порядку передбачено, що переможцем конкурсу визнається перевізник-претендент, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів.

Відповідно до пункту 47 Порядку, рішення про результати конкурсу приймається конкурсним комітетом на закритому засіданні в присутності не менш як половини його складу, у тому числі голови конкурсного комітету або його заступника, простою більшістю голосів. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови конкурсного комітету (або за його відсутності голос заступника голови конкурсного комітету).

Згідно з пунктом 51 Порядку, рішення конкурсного комітету щодо визначення переможця конкурсу вводяться в дію наказом (постановою або іншим розпорядчим документом) організатора протягом не більш як 30 робочих днів з дня проведення конкурсу.

Отже, підготовка, проведення та визначення переможця конкурсу на перевезення пасажирів є компетенцією конкурсної комісії, що утворюється відповідним органом виконавчої влади або місцевого самоврядування як замовником послуг з перевезення.

Як вбачається з матеріалів справи, Конкурсний комітет з підготовки та проведення конкурсу на перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі Баришівського району було утворено (затверджено новий персональний склад) розпорядженням Баришівської районної державної адміністрації від 27.05.2016 №247.

Судом встановлено, що у провадженні Київського окружного адміністративного суду перебувала справа №810/3762/16 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Шанс-Транс до Баришівської районної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування розпорядження від 27.05.2016 №247.

Постановою Київського окружного адміністративного суду від 04.04.2017 у справі №810/3762/16 визнано протиправним та скасовано розпорядження Баришівської районної державної адміністрації №247 від 27.05.2016 у частині затвердження складу конкурсного комітету з підготовки та проведення конкурсу на перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі Баришівського району.

Скасовуючи розпорядження Баришівської РДА від 27.05.2016 №247, суд виходив з того, що при утворенні Конкурсного комітету було порушено принцип формування його складу, визначений пунктом 23 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, а саме, не дотримано кількісного співвідношення представників громадських організацій за галузевим спрямуванням.

Вказана постанова набрала законної сили 25.04.2017 та відповідно до частини 2 статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України є обов'язковою до виконання на всій території України.

Таким чином рішенням суду, яке набрало законної сили, було скасоване рішення Баришівської районної державної адміністрації, яким утворено і затверджено персональний склад Конкурсного комітету з підготовки та проведення конкурсу на перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі Баришівського району.

Суд зазначає, що скасування акта суб'єкта владних повноважень означає, що спірний акт не породжує жодних правових наслідків від моменту прийняття такого акта.

Тобто, визнання судом протиправним та скасування рішення про утворення конкурсного комітету нівелює значення будь-яких рішень, прийнятих таким комітетом.

З урахуванням викладеного, рішення Конкурсного комітету про визначення переможців конкурсу, що оформлене протоколом від 15.07.2016, та розпорядження Баришівської РДА від 20.07.2016 № 346, підлягають скасуванню.

За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним і скасувати рішення Конкурсного комітету з підготовки та проведення конкурсу на перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі Баришівського району, яке оформлене протоколом від 15.07.2016.

Визнати протиправним і скасувати розпорядження Баришівської районної державної адміністрації від 20.07.2016 №346.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Шанс-Транс (ідентифікаційний код 38102839) за рахунок бюджетних асигнувань Баришівської районної державної адміністрації Київської області судовий збір у розмірі 2756 (дві тисячі сімсот п'ятдесят шість) грн. 00 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Панченко Н.Д.

Повний текст постанови виготовлено та підписано 18.09.2017.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.09.2017
Оприлюднено05.11.2017
Номер документу69998250
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/2416/16

Постанова від 18.01.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Костюк Л.О.

Постанова від 18.01.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Костюк Л.О.

Ухвала від 19.12.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Костюк Л.О.

Ухвала від 19.12.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Костюк Л.О.

Ухвала від 12.09.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

Ухвала від 12.09.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

Ухвала від 17.11.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

Постанова від 18.09.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

Ухвала від 30.11.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

Ухвала від 19.07.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні