ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-604, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua
Головуючий у 1-й інстанції: Гломб Ю.О.
Суддя-доповідач:ОСОБА_1
УХВАЛА
іменем України
"07" листопада 2017 р. Справа № 817/694/16
Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Шидловського В.Б.
суддів: Мацького Є.М.
ОСОБА_2,
розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м.Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "15" травня 2017 р. у справі за позовом ОСОБА_3 підприємства "Комунальне Рівненське шляхово-експлуатаційне управління автомобільних доріг" до Державної податкової інспекції у м.Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ,
ВСТАНОВИВ:
У травні 2016 року Комунальне підприємство "Комунальне Рівненське шляхово-експлуатаційне управління автомобільних доріг" звернулося з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м.Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області (з урахуванням заяви про зміну предмета позову, а.с.60-66 т.1) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень 18.04.2016 № НОМЕР_1, №0000181400 та № НОМЕР_2.
Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 15 травня 2017 року позовні вимоги задоволено.
Визнано протиправним та скасовано податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м.Рівному ГУ ДФС у Рівненській області від 18.04.2016 №0000171400, № НОМЕР_3 та № НОМЕР_2.
Присуджено на користь позивача ОСОБА_3 підприємства "Комунальне Рівненське шляхово-експлуатаційне управління автомобільних доріг" за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень Державної податкової інспекції у м.Рівному ГУ ДФС у Рівненській області судовий збір у розмірі 17 038,17 грн.
Не погоджуючись з прийнятою постановою Державна податкова інспекція у м.Рівному ГУ ДФС у Рівненській області звернулася до суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати вищевказану постанову та прийняти нову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі. В апеляційній скарзі апелянт посилається на незаконність, необ'єктивність та необґрунтованість оскаржуваного рішення, порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що є підставою для скасування постанови суду першої інстанції.
Розглянувши справу, перевіривши законність та обгрунтованість судового рішення, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що Комунальне Рівненське шляхово-експлуатаційне управління автомобільних доріг зареєстроване Рівненською міською радою 24.01.1992 року; взяте на облік як платник податків 22.02.1993 року; є платником податку на додану вартість відповідно до свідоцтва від 12.02.2001 року № 2492329, про що зазначено безпосередньо в акті перевірки та сторонами не заперечується (аркуш акта 2, а.с.1 т.3).
На підставі наказу № 64 від 19.05.2016 року та направлень від 29.02.2016 року № 66/17-16-22, № 68/17-16-22 та № 70/17-16-22, відповідно до ст.20 розділу І, ст.75, ст.77, ст.82 глави 8 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі ПК України), проведено планову виїзну документальну перевірку ОСОБА_3 Рівненське шляхово-експлуатаційне управління автомобільних доріг з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2013 року по 31.12.2014 року.
За результатами зазначеної перевірки складено акт від 05.04.2016 року № 42/17-16-22-00/13974620 (а.с.1-35 т.3), відповідно до висновків якого перевіркою встановлено порушення:
- пп.14.1.27 ст.14, п.44.1 ст.44 розділу І, пп.138.2 пп.138.12.1 ст.138, пп.139.1.9 п.139.1 ст.139, пп.1465.11 та 146.12 ст.146, п.150.1 ст.150 ПК України, в результаті чого:
завищено від'ємне значення об'єкта оподаткування з податку на прибуток за 2013 рік у розмірі 249 390 грн.;
донараховано податок на прибуток за 2013 рік в сумі 118 165 грн.;
завищено від'ємне значення об'єкта оподаткування з податку на прибуток за 2014 рік у розмірі 273 290 грн.;
донараховано податок на прибуток за 2013 рік в сумі 170 102 грн.;
- п.198.1, п.198.3, п.198.6 ст.198 ПК України, в результаті чого донараховано податок на додану вартість на загальну суму 202 291 грн., в тому числі: за травень 2013 року в сумі 25273 грн., за липень 2013 року в сумі 8 425 грн., за вересень 2013 року в сумі 37 324 грн., за жовтень 2013 року в сумі 26 493 грн., за листопад 2013 року в сумі 6 635 грн., за грудень 2013 року в сумі 9 038 грн., за червень 2014 року в сумі 29 863 грн., за вересень 2014 року в сумі 360 грн., за жовтень 2014 року в сумі 5 925 грн., за листопад 2014 року в сумі 10 044 грн., за грудень 2014 року в сумі 42 911 грн.
На підставі акта перевірки від 05.04.2016 року № 42/17-16-22-00/13974620 Державною податковою інспекцією у м.Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області прийнято:
- податкове повідомлення-рішення форми "Р" від 18.04.2016 року № НОМЕР_1, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем "податок на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності" на 360 333,75 грн., в тому числі за податковими зобов'язаннями на 288 267 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями на 72 066,75 грн. (а.с.67 т.1);
- податкове повідомлення-рішення форми "П" від 18.04.2016 року № НОМЕР_3, яким зменшено суму від'ємного значення об'єкта оподаткування податку на прибуток на 522680,00 грн., в тому числі за 2013 рік на суму 249 390,00 грн. та за 2014 рік на суму 273290,00 грн. (а.с.68 т.1);
- податкове повідомлення-рішення форми "Р" від 18.04.2016 № НОМЕР_2, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем "податок на додану вартість по вітчизняних товарах" на суму 252 863,75 грн., в тому числі за податковими зобов'язаннями на 202 291грн. та - за штрафними (фінансовими) санкціями на 50 572,75грн. (а.с.20 т.1).
Не погодившись з вказаними рішенням позивач оскаржив до їх до суду.
Задовольняючи позовні вимоги та скасовуючи вказані податкові повідомлення-рішення, суд першої інстанції, виходив з того, що первинними документами, що містяться в матеріалах справи підтверджується реальність господарських операцій, а відтак податкові повідомлення-рішення відповідача прийняті не обґрунтовано, без урахування усіх обставин що мають значення для прийняття рішення, а обґрунтування відповідача, наведене в акті перевірки, не відповідає вимогам чинного законодавства.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства (п.1.1 ст.1 Податкового кодексу України).
Статтею 1 Закону України від 16.07.99 N 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» визначено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Пунктом 14.1.27 ст.14 Податкового кодексу України визначено, що витрати - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов'язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником).
Відповідно до п. 138.2 ст.138 Податкового кодексу України витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.
Пунктом 198.3 ст.198 розділу V Податкового кодексу України (із змінами і доповненнями) визначено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
В акті перевірки зазначено, що перевіркою повноти визначення валових витрат за період з 01.01.2013 року по 31.12.2014 року встановлено їх завищення всього на суму 2089612,00 грн., в тому числі за 2013 рік на суму 871 313,00 грн. та за 2014 рік на суму 1218299,00 грн.
За даними акта перевірки контролюючий орган зменшив витрати, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток, за рахунок зменшення задекларованих показників собівартості придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт, послуг) на загальну суму 1 581 256,00 грн., в тому числі за 2013 рік - на суму 612347,00грн. та за 2014 рік - на суму 968 909,00 грн., а також за рахунок зменшення контролюючим органом показника "Інші витрати" за 2013 та 2014 роки на суму 508 356,600 грн.
Контролюючим органом виключено зі складу витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток, витрати по господарських операціях з субпідрядниками фізичною особою - підприємцем ОСОБА_4 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_4) та з Товариством з обмеженою відповідальністю "Якість і Будівництво" (код ЄДРПОУ 38288436) на загальну суму 1 151 617,00 грн., в тому числі за 2013 рік - на суму 637 550,00 грн. та за 2014 рік - на суму 514 067,00 грн.
Паралельно зі зменшенням витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток, податковим органом за результатами перевірки донараховано податок на додану вартість на загальну суму 202 291,00 грн.
Контролюючий орган дійшов висновку про те, що господарські операції з субпідрядниками фізичною особою - підприємцем ОСОБА_4 та з Товариством з обмеженою відповідальністю "Якість і Будівництво" не мали реального характеру і були спрямовані на надання податкової вигоди з метою несплати податків до бюджетів.
Колегія суддів вважає, що зазначений висновок податкового органу спростовується наступним.
Так, фізична особа - підприємець ОСОБА_4 та Товариство з обмеженою відповідальністю "Якість і Будівництво" (код ЄДРПОУ 38288436) в якості субпідрядників виконували для ОСОБА_3 підприємства "Комунальне Рівненське шляхово-експлуатаційне управління автомобільних доріг" ряд робіт по здійсненню поточних та капітальних ремонтів вулиць міста Рівного.
Комунальне підприємство «Комунальне Рівненське шляхово-експлуатаційне управління автомобільних доріг» включило до складу витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток, витрати по господарських операціях з субпідрядником фізичною особою - підприємцем ОСОБА_4 в розмірі 174 427,00 грн., в тому числі за 2013 рік 71 606,00 грн. та за 2014 рік 102 821,00 грн. Також позивачем включено до складу витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток, витрати по господарських операціях з Товариством з обмеженою відповідальністю «Якість і Будівництво» (код ЄДРПОУ 38288436) в сумі 977 190,00 грн., в тому числі за 2013 рік в сумі 565 944,00 грн. та за 2014 рік в сумі 411 246,00 грн., а також віднесло до складу податкового кредиту з ПДВ 195438,00 грн.
Судом встановлено, що Комунальним підприємством "Комунальне Рівненське шляхово-експлуатаційне управління автомобільних доріг" за період з 01.01.2013 року по 31.12.2014 року віднесено до складу витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток, вартість виконаних фізичною особою - підприємцем ОСОБА_4 ремонтно-будівельних робіт в сумі 174 427,00 грн., в тому числі за 2013 рік - 71 606,00 грн. та за 2014 рік - 102 821,00 грн.
Із матеріалів справи слідує, що між Комунальним підприємством "Комунальне Рівненське шляхово-експлуатаційне управління автомобільних доріг" (Замовник) та фізичною особою - підприємцем ОСОБА_4 (Субпідрядник) були укладені наступні договори субпідряду про виконання ремонтів доріг загального призначення у місті Рівному Рівненської області:
- договір субпідряду від 05 листопада 2013 року № 16 про поточний ремонт проїзду від вул.Макарова до поліклініки № 3 в м.Рівне вартістю 40 309,71 грн.;
- договір субпідряду від 18 листопада 2013 року № 73 про поточний ремонт вул.Осіпова в м.Рівне вартістю 31 296,56 грн.;
- договір субпідряду від 27 червня 2014 року № 3 про поточний ремонт вул.Лермонтова в м.Рівне вартістю 50 314,43 грн.;
- договір субпідряду від 27 червня 2014 року № 4 про поточний ремонт вул.Тиха в м.Рівне вартістю 39 349,76 грн.;
- договір субпідряду від 02 липня 2014 року № 2 про поточний ремонт вул.Матросова в м.Рівне вартістю 24 091,74 грн.;
- договір субпідряду від 27 серпня 2014 року без номера про поточний ремонт вул.Котляревського в м.Рівне вартістю 29 489,88 грн.
Про виконання фізичною особою - підприємцем ОСОБА_4 ремонтних робіт на замовлення ОСОБА_3 підприємства "Комунальне Рівненське шляхово-експлуатаційне управління автомобільних доріг" були складені:
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за грудень 2013 року про поточний ремонт проїзду від вул.Макарова до поліклініки № 3 на суму 40 309,71 грн. без ПДВ;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за грудень 2013 року про поточний ремонт вул.Осіпова на суму 31 296,56 грн. без ПДВ;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за липень 2014 року про поточний ремонт вул.Матросова на суму 10 568,74 грн. без ПДВ;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за серпень 2014 року про поточний ремонт вул.Тихої на суму 13 941,73 грн. без ПДВ;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за серпень 2014 року про поточний ремонт вул.Лермонтова на суму 24 728,75 грн. без ПДВ;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за жовтень 2014 року про поточний ремонт вул.Котляревського на суму 29 489,88 грн. без ПДВ;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за липень 2014 року про поточний ремонт вул.Матросова на суму 24 091,74 грн. без ПДВ.
Всього вказані вище акти виконаних робіт (примірні форма КБ-2в) підтверджують виконання ремонтних робіт на загальну суму 71 606,27 грн. без ПДВ за 2013 рік та на загальну суму 102 820,84 грн. без ПДВ за 2014 рік.
Розрахунки проведено шляхом підписання акту зустрічних вимог у розмірі 155 751,00 грн. та шляхом перерахування коштів через поточний рахунок у розмірі 18 676,00 грн.
Комунальним підприємством "Комунальне Рівненське шляхово-експлуатаційне управління автомобільних доріг" за період з 01 січня 2013 року по 31 грудня 2014 року віднесено до складу витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток, вартість виконаних Товариством з обмеженою відповідальністю «Якість і Будівництво» (код за ЄДРПОУ 38288436) ремонтно-будівельних робіт в сумі 977190,00 грн., в тому числі за 2013 рік - 565 944,00 грн. та за 2014 рік - 411 246,00 грн.
Між Комунальним підприємством «Комунальне Рівненське шляхово-експлуатаційне управління автомобільних доріг» (Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Якість і Будівництво» (Субпідрядник) були укладені наступні договори субпідряду про виконання ремонтів доріг загального призначення у місті Рівному Рівненської області:
- договір субпідряду від 01 листопада 2012 року № 01/11-13 про поточний ремонт вул.Чехова в м.Рівне вартістю 33 284,08 грн.;
- договір субпідряду від 02 червня 2014 року № 02\06\14 про поточний ремонт вул.Орлова в м.Рівне вартістю 28 220,45 грн.;
- договір субпідряду від 19 червня 2014 року № 19\06\14 про поточний ремонт вул.Грушевського в м.Рівне вартістю 42 326,86 грн.;
- договір субпідряду від 30 липня 2014 року № 30\07\14 про поточний ремонт вул.Білої в м.Рівне вартістю 4 593,60 грн.;
- договір субпідряду від 03 серпня 2013 року № 3\8-13 про поточний ремонт вул.Вербової в м.Рівне вартістю 49 277,00 грн.;
- договір субпідряду від 03 червня 2014 року № 03\06\14 про поточний ремонт вул.Пухова в м.Рівне вартістю 22 622,98 грн.;
- договір субпідряду від 04 липня 2014 року № 04/07\14 про поточний ремонт улаштування асфальтного покриття на території Рівненської нафтобази, що знаходиться в с.Н.Любомирка по вул.Нафтовиків, 2, вартістю 35 546,88 грн.;
- договір субпідряду від 21 жовтня 2013 року № 21\10\13 про поточний ремонт вул.Дубенської у м.Рівне вартістю 60 522,34 грн.;
- договір субпідряду від 20 грудня 2013 року № 30\12\13 про поточний ремонт проїзду від вул.Корольова до вул.Млинівської у м.Рівне вартістю 54 229,14 грн.;
- договір субпідряду від 01 грудня 2013 року № 1\12\14 про капітальний ремонт прибудинкової території житлового будинку № 69 по вул.С.Бандери у м.Рівне вартістю 248 341,16 грн.;
- договір субпідряду від 10 березня 2013 року № 10\09-13\2 про поточний ремонт вул.Гур'єва у м.Рівне вартістю 64 060,00 грн.;
- договір субпідряду від 10 березня 2013 року № 10\09-13\1 про поточний ремонт вул.Ювілейної у м.Рівне вартістю 40 982,92 грн.;
- договір субпідряду від 31 липня 2014 року № 31\07\14 про капітальний ремонт ділянки вул.Чорновола у м.Рівне (в районі вул.Новодвірської та буд.№ 95) вартістю 8 977,20 грн.;
- договір субпідряду від 17 жовтня 2013 року № 17\10-13 про поточний ремонт вул.Дрогобицької у м.Рівне вартістю 24 638,00 грн.;
- договір субпідряду від 03 березня 2013 року № 3\09\13 про поточний ремонт вул.Костромської у м.Рівне вартістю 48 704,68 грн.;
- договір субпідряду від 19 червня 2014 року № 19-1/06/14 про поточний ремонт вул.Костромської у м.Рівне вартістю 86 009,65 грн.;
- договір субпідряду від 02 березня 2013 року № 2/09/13 про поточний ремонт вул.Кн.Острозького вартістю 7 616,33 грн.;
- договір субпідряду від 01 серпня 2013 року № 15 про поточний ремонт вул.О.Теліги у м.Рівне вартістю 50 551,09 грн.;
- договір субпідряду від 10 березня 2013 року № 10\09-13/3 про поточний ремонт вул.Вербової у м.Рівне вартістю 49 277,00 грн.;
- договір субпідряду від 01 листопада 2013 року № 01\11-13 про поточний ремонт вул.Чехова у м.Рівне вартістю 33 284,08 грн.;
- договір субпідряду від 10 березня 2013 року № 10\09-13 про поточний ремонт вул.Достоєвського у м.Рівне вартістю 44 350,00 грн.
Про виконання Товариством з обмеженою відповідальністю «Якість і Будівництво» ремонтних робіт на замовлення ОСОБА_3 підприємства «Комунальне Рівненське шляхово-експлуатаційне управління автомобільних доріг» були складені наступні акти виконаних робіт (примірні форма КБ-2в):
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за травень 2013 року про поточний ремонт вул.Костромської на суму 41 912,24 грн. без ПДВ, сума ПДВ - 8 382,45 грн., разом з ПДВ - 50 294,69 грн.;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за травень 2013 року про поточний ремонт вул.Кн.Острозького на суму 31 149,34 грн. без ПДВ, сума ПДВ - 6 229,87 грн., разом з ПДВ - 37 379,21 грн.;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за травень 2013 року про поточний ремонт вул.Павлюченка на суму 20 036,17 грн. без ПДВ, сума ПДВ - 4 007,23 грн., разом з ПДВ - 24 043,40 грн.;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за травень 2013 року про поточний ремонт вул.Чехова на суму 8 353,94 грн. без ПДВ, сума ПДВ - 1 670,79 грн., разом з ПДВ - 10 024,73 грн.;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за травень 2013 року про поточний ремонт вул.Вербової на суму 24 915, 13 грн. без ПДВ, сума ПДВ - 4 983, 03 грн., разом з ПДВ - 29 898,16 грн.;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за липень 2013 року про поточний ремонт вул.О.Теліги на суму 23 816,67 грн. без ПДВ, сума ПДВ - 4 763,33 грн., разом з ПДВ - 28 580,00 грн.;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за липень 2013 року про поточний ремонт вул.О.Теліги на суму 18 309,24 грн. без ПДВ, сума ПДВ - 3 661,85 грн., разом з ПДВ - 21 971,09 грн.;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за вересень 2013 року про поточний ремонт вул.Ювілейної на суму 34 152,43 грн. без ПДВ, сума ПДВ - 6 830,49 грн., разом з ПДВ - 40 982,92 грн.;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за вересень 2013 року про поточний ремонт вул.Достоєвського на суму 11 087,50 грн. без ПДВ, сума ПДВ - 2 217,50 грн., разом з ПДВ - 13 305,00 грн.;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за вересень 2013 року про поточний ремонт вул.Гур'єва на суму 53 383,33 грн. без ПДВ, сума ПДВ - 10 676,67 грн., разом з ПДВ - 64 060,00 грн.;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за вересень 2013 року про поточний ремонт вул.Кн.Острозького на суму 6 346,94 грн. без ПДВ, сума ПДВ - 1 269,39 грн., разом з ПДВ - 7 616,33 грн.;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за вересень 2013 року про поточний ремонт вул.Костромської на суму 40 587,23 грн. без ПДВ, сума ПДВ - 8 117,45 грн., разом з ПДВ - 48 704,68 грн.;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за вересень 2013 року про поточний ремонт вул.Вербової на суму 41 064,15 грн. без ПДВ, сума ПДВ - 8 212,83 грн., разом з ПДВ - 49 277,00 грн.;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за жовтень 2013 року про поточний ремонт вул.Дубенської на суму 44 999,73 грн. без ПДВ, сума ПДВ - 8 999,95 грн., разом з ПДВ - 53 999,68 грн.;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за жовтень 2013 року про поточний ремонт вул.Достоєвського на суму 25 870,83 грн. без ПДВ, сума ПДВ - 5 174,17 грн., разом з ПДВ - 31 045, 00 грн.;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за жовтень 2013 року про поточний ремонт вул.Вербової на суму 41 064,17 грн. без ПДВ, сума ПДВ - 8 212,83 грн.; разом з ПДВ - 49 277,00 грн.;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за жовтень 2013 року про поточний ремонт вул.Дрогобицької на суму 20 531,67 грн. без ПДВ, сума ПДВ - 4 106,33 грн., разом з ПДВ - 24 638,00 грн.;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за листопад 2013 року про поточний ремонт вул.Дубенської на суму 5 435,55 грн. без ПДВ, сума ПДВ - 1 087,11 грн., разом з ПДВ - 6 522,66 грн.;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за листопад 2013 року про поточний ремонт вул.Чехова на суму 16 645,33 грн. без ПДВ, сума ПДВ - 3 329,07 грн., разом з ПДВ - 19 974,40 грн.;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за листопад 2013 року про поточний ремонт вул.Чехова на суму 11 091,40 грн. без ПДВ, сума ПДВ - 2 218,28 грн., разом з ПДВ - 13 309,68 грн.;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за грудень 2013 року про поточний ремонт проїзду від вул.Корольова до вул.Млинівської на суму 45 190,95 грн. без ПДВ, сума ПДВ - 9 038,19 грн., разом з ПДВ - 54 229,14 грн.;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за червень 2014 року про поточний ремонт вул.Орлова на суму 23 517,04 грн. без ПДВ, сума ПДВ - 4 703,41 грн., разом з ПДВ - 28 220,45 грн.;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за червень 2014 року про поточний ремонт вул.Пухова на суму 18 852,48 грн. без ПДВ, сума ПДВ - 3 770,50 грн., разом з ПДВ - 22 622, 98 грн.;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за червень 2014 року про поточний ремонт вул.Грушевського на суму 35 272,38 грн. без ПДВ, сума ПДВ - 7 054,48 грн., разом з ПДВ - 42 326,86 грн.;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за червень 2014 року про поточний ремонт вул.Костромської на суму 71 674,71 грн. без ПДВ, сума ПДВ - 14 334,94 грн., разом з ПДВ - 86 009,65 грн.;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за серпень 2014 року про капітальний ремонт ділянки вул.Чорновола на суму 7 481,00 грн. без ПДВ, сума ПДВ - 1 496,20 грн., разом з ПДВ - 8 977,20 грн.;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за вересень 2014 року про будівництво стоянки атотранспорту по вул.Київській в районі зоопарку на суму 1 802,00 грн. без ПДВ, сума ПДВ - 360,40 грн., разом з ПДВ - 2 162,40 грн.;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за жовтень 2014 року про влаштування асфальтного покриття на території Рівненської нафтобази, що знаходиться за адресою: с.Н.Любомирка, вул.Нафтовиків, 2А, на суму 5 705,80 грн. без ПДВ, сума ПДВ - 1 141,16 грн., разом з ПДВ - 6 846,96 грн.;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за жовтень 2014 року про влаштування асфальтного покриття на території Рівненської нафтобази, що знаходиться за адресою: с.Н.Любомирка, вул.Нафтовиків, 2А, на суму 23 916,60 грн. без ПДВ, сума ПДВ - 4 783,32 грн., разом з ПДВ - 28 699,92 грн.;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за листопад 2014 про капітальний ремонт ділянки вул.Макарова з улаштуванням посадкових майданчиків для пасажирів громадського транспорту на суму 2 853,66 грн. без ПДВ, сума ПДВ - 570,73 грн., разом з ПДВ - 3 424,39 грн.;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за листопад 2014 року про капітальний ремонт ділянки вул.Полуботка на суму 3 502,92 грн. без ПДВ, сума ПДВ - 700,58 грн., разом з ПДВ - 4 203,50 грн.;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за листопад 2014 року про капітальний ремонт вул.Білої на суму 2 679,53 грн. без ПДВ, сума ПДВ - 535,91 грн., разом з ПДВ 3 215,44 грн.;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за листопад 2014 року про капітальний ремонт вул.Чорновола на суму 7 036,46 грн. без ПДВ, сума ПДВ - 1 407,29 грн., разом з ПДВ - 8 443,75 грн.;
- акт виконаних робіт (примірна форма КБ-2в) № б/н за грудень 2014 року про капітальний ремонт прибудинкової території будинку № 69 по вул.Ст.Бандери на суму 206 950,97 грн. без ПДВ, сума ПДВ - 41 390,19 грн., разом з ПДВ - 248 341,16 грн.
Всього Товариство з обмеженою відповідальністю «Якість і будівництво» виконало на замовлення ОСОБА_3 підприємства «Комунальне Рівненське шляхово-експлуатаційне управління автомобільних доріг» ремонтно-будівельні роботи, загальна вартість яких становить 1 137 080,55 грн., в т.ч. ПДВ - 189 513,44 грн.
До вказаних актів виконаних робіт ТзОВ «Якість і Будівництво» надало для ОСОБА_3 підприємства «Комунальне Рівненське шляхово-експлуатаційне управління автомобільних доріг» відповідні податкові накладні, суми по яких віднесено останнім до складу податкового кредиту відповідного податкового періоду та відповідно відображено у податкових деклараціях з податку на додану вартість.
Зокрема, досліджено наступні податкові накладні, виписані Товариством з обмеженою відповідальністю «Якість і Будівництво» для ОСОБА_3 підприємства «Комунальне Рівненське шляхово-експлуатаційне управління автомобільних доріг» :
- податкова накладна від 10 вересня 2013 року № 1 (поточний ремонт вул.Ювілейної) на суму 40 982,92 грн., в тому числі ПДВ - 6 830,49 грн.;
- податкова накладна від 10 вересня 2013 року № 2 (поточний ремонт вул.Вербової) на суму 49 277, 00 грн., в тому числі ПДВ - 8 212,83 грн.;
- податкова накладна від 31 липня 2013 року № 105 (поточний ремонт вул.Теліги) на суму 28 580,00 грн., в тому числі ПДВ - 4 763,33 грн.;
- податкова накладна від 31 липня 2013 року № 104 (поточний ремонт вул.Теліги) на суму 21 971,09 грн., в тому числі ПДВ - 3 661,85 грн.;
- податкова накладна від 31 травня 2013 року № 79 (поточний ремонт вул.Костромської) на суму 50 294,69 грн., в тому числі ПДВ - 8 382,45 грн.;
- податкова накладна від 31 травня 2013 року № 77 (поточний ремонт вул.Вербової) на суму 29 898,16 грн., в тому числі ПДВ - 4 983,03 грн.;
- податкова накладна від 31 травня 2013 року № 78 (поточний ремонт вул.Чехова) на суму 10 024,73 грн., в тому числі ПДВ - 1 670,79 грн.;
- податкова накладна від 31 травня 2013 року № 75 (поточний ремонт вул.Павлюченка) на суму 24 043, 40 грн., в тому числі ПДВ - 4 007,23 грн.;
- податкова накладна від 31 травня 2013 року № 76 (поточний ремонт вул.Кн.Острозького) на суму 37 379,21 грн., в тому числі ПДВ - 6 229,87 грн.;
- податкова накладна від 31 грудня 2014 року № 13 (капітальний ремонт покриття прибудинкової території будинку № 69 по вул.Ст.Бандери в м.Рівне) на суму 248 341,16 грн., в тому числі ПДВ - 41 390,19 грн.;
- податкова накладна від 28 листопада 2014 року № 17 (капітальний ремонт вул.Чорновола) на суму 8 443,75 грн., в тому числі ПДВ - 1 407,29 грн.;
- податкова накладна від 28 листопада 2014 року № 15 (капітальний ремонт ділянки вул.Макарова з улаштуванням посадкових майданчиків для пасажирів) на суму 3 424,39 грн., в тому числі ПДВ - 570,73 грн.;
- податкова накладна від 28 листопада 2014 року № 16 (капітальний ремонт ділянки вул.Полуботка в м.Рівне) на суму 4 203,50 грн., в тому числі ПДВ - 700,58 грн.;
- податкова накладна від 31 жовтня 2014 року № 15 (улаштування асфальтобетонного покриття на тер.Рівненської нафтобази в с.Н.Любомирка) на суму 35 546,48 грн., в тому числі ПДВ - 5 924,48 грн.;
- податкова накладна від 30 вересня 2014 року № 12 (будівництво стоянки автотранспорту по вул.Київській) на суму 2 162,40 грн., в тому числі ПДВ - 360,40 грн.;
- податкова накладна від 19 серпня 2014 року № 8 (капітальний ремонт ділянки вул.Чорновола в м.Рівне) на суму 8 977,20 грн., в тому числі ПДВ - 1 496,20 грн.;
- податкова накладна від 18 серпня 2014 року № 5 (капітальний ремонт ділянки вул.Білої в м.Рівне) на суму 4 593,60 грн., в тому числі ПДВ - 765,60 грн.;
- розрахунок № 18 від 28 листопада 2014 року коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної від 18 серпня 2014 року № 5 (капітальний ремонт ділянки вул.Білої в м.Рівне) на мінус 1 378,16 грн., в тому числі ПДВ на мінус 275, 63 грн.;
- податкова накладна від 23 червня 2014 року № 7 (поточний ремонт вул.Костромської в м.Рівне) на суму 86 009,65 грн., в тому числі ПДВ - 14 334,94 грн.;
- податкова накладна від 19 червня 2014 року № 3 (поточний ремонт вул.Грушевського в м.Рівне) на суму 42 326,86 грн., в тому числі ПДВ - 7 054,48 грн.;
- податкова накладна від 03 червня 2014 року № 2 (поточний ремонт вул.Пухова в м.Рівне) на суму 22 622,98 грн., в тому числі ПДВ - 3 770,50 грн.;
- податкова накладна від 02 червня 2014 року № 1 (поточний ремонт вул.Орлова в м.Рівне) на суму 28 220,45 грн., в тому числі ПДВ - 4 703,41 грн.;
- податкова накладна від 30 грудня 2013 року № 16 (поточний ремонт проїзду від вул.Корольова до вул.Млинівська в м.Рівне) на суму 54 229,14 грн., в тому числі ПДВ - 9038,19 грн.;
- податкова накладна від 29 листопада 2013 року № 12 (поточний ремонт вул.Чехова) на суму 33 284,08 грн., в тому числі ПДВ - 5 547,35 грн.;
- податкова накладна від 29 листопада 2013 року № 13 (поточний ремонт вул.Дубенської) на суму 6 522,66 грн., в тому числі ПДВ - 1 087,11 грн.;
- податкова накладна від 31 жовтня 2013 року № 9 (поточний ремонт вул.Дубенської) на суму 53 999,68 грн., в тому числі ПДВ - 8 999,95 грн.;
- податкова накладна від 31 жовтня 2013 року № 10 (поточний ремонт вул.Вербової) на суму 49 277,00 грн., в тому числі ПДВ - 8 212,83 грн.;
- податкова накладна від 31 жовтня 2013 року № 12 (поточний ремонт вул.Дрогобицької) на суму 24 638,00 грн., в тому числі ПДВ - 4 106,33 грн.;
- податкова накладна від 30 вересня 2013 року № 7 (поточний ремонт вул.Достоєвського) на суму 13 305,00 грн., в тому числі ПДВ - 2 217,50 грн.;
- податкова накладна від 31 жовтня 2013 року № 11 (поточний ремонт вул.Достоєвського) на суму 31 045,00 грн., в тому числі ПДВ - 5 174,17 грн.;
- податкова накладна від 30 вересня 2013 року № 8 (поточний ремонт вул.Кн.Острозького) на суму 7 616,33 грн., в тому числі ПДВ - 1 269,39 грн.;
- податкова накладна від 30 вересня 2013 року № 6 (поточний ремонт вул.Костромської) на суму 48 704,68 грн., в тому числі ПДВ - 8 117,45 грн.;
- податкова накладна від 30 червня 2014 року № 5 (поточний ремонт вул.Гур'єва) на суму 64 060,00 грн., в тому числі ПДВ - 10 676,67 грн.
До складу податкового кредиту Комунальним підприємством «Комунальне Рівненське шляхово-експлуатаційне управління автомобільних доріг» віднесено суми податку на додану вартість по податкових накладних виписаних субпідрядником - ТзОВ «Якість і Будівництво» (код 38288436) - податкові накладні включені до реєстру отриманих податкових накладних у відповідних періодах всього на суму ПДВ 195 438 грн., в т.ч.: за травень 2013 р. у сумі 25 273 грн., за липень 2013 р. у сумі 8 425 грн., за вересень 2013 р. у сумі 37 324 грн., за жовтень 2013 р. у сумі 26 493 грн., за листопад 2013 р. у сумі 6 635 грн., за грудень 2013 р. у сумі 9038 грн., за червень 2014 р. в сумі 29 863 грн., за вересень 2014 р. в сумі 360 грн., за жовтень 2014 р. в сумі 5 925 грн., за листопад 2014 р. в сумі 4 711 грн., за грудень 2014 р. в сумі 41391 грн.
Дані суми податку включено до податкового кредиту у відповідних податкових періодах та відображені у Деклараціях з податку на додану вартість.
Комунальним підприємством «Комунальне Рівненське шляхово-експлуатаційне управління автомобільних доріг» сплачено на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Якість і Будівництво» з розрахункового рахунку 150 746,40 грн., проведено зарахування зустрічних вимог на суму 1 045 350,97 грн.
Вказані суми були включені Комунальним підприємством «Комунальне Рівненське шляхово-експлуатаційне управління автомобільних доріг» до складу витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування та до складу податкового кредиту з податку на додану вартість.
В подальшому, дані роботи Комунальним підприємством «Комунальне Рівненське шляхово-експлуатаційне управління автомобільних доріг» включено в довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форма № КБ-3) та акти приймання виконаних будівельних робіт (форма № КБ-2в) для Управління житлово-комунального господарства Рівненського міськвиконкому, так як первісним замовником робіт, виконання яких було на підставі договорів передоручено субпідрядникам фізичній особі - підприємцю ОСОБА_4 та Товариству з обмеженою відповідальністю «Якість і Будівництво» є Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Рівненської міськради, з яким Комунальним підприємством «Комунальне Рівненське шляхово-експлуатаційне управління автомобільних доріг» (підрядник) заключено ряд договорів підряду на виконання робіт. У відповідності до даних договорів підряду обсяги будівельних робіт визначається в локальних кошторисах, проектно-кошторисною документацією, відомостях ресурсів до актів форма КБ-2в. Фінансування робіт здійснюється по КТКВК 170703, КЕКВ 2240, субвенція, а капітальних робіт по КЕКВ 3132, КФК 170703 (субвенція).
З урахуванням зазначених обставин суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що господарські операції з субпідрядниками фізичною особою - підприємцем ОСОБА_4 та з Товариством з обмеженою відповідальністю "Якість і Будівництво" мали реальний характеру, а тому оспорювана податкова вимога є протиправною та підлягає скасуванню.
Податковим органом виключено зі складу витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток за 2014 рік, витрати в сумі 34 267,00 грн., пов'язані з придбанням у Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕЛЬ ТОРО» (код ЄДРПОУ 39079350) мінерального порошку, який використовується для виготовлення асфальтобетону, в кількості 41,12 тони.
Вищевказаний мінеральний порошок було отримано у листопаді 2014 року на загальну суму 31 999,87 грн., в тому числі ПДВ 5 333,31 грн., та у грудні 2014 року на загальну суму 9119,96 грн., в тому числі ПДВ 1 519,99 грн.
Судом першої інстанції було досліджено договір поставки від 13 листопада 2014 року № 1311-01/14, укладений між Комунальним підприємством «Комунальне Рівненське шляхово-експлуатаційне управління автомобільних доріг» та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЕЛЬ ТОРО» , предметом якого є постачання мінерального порошку, а також видаткова накладна від 13 листопада 2014 року № ЕТ-0000010 на суму 31 999,87 грн., в т.ч. ПДВ 5 333,31 грн., товарно-транспортна накладна від 13 листопада 2014 року № 0001, видаткова накладна від 12 грудня 2014 року № РН-00058 на суму 9 119,96 грн., в т.ч. ПДВ 1 519,99 грн., товарно-транспортна накладна від 12 грудня 2014 року № 0002 та податкова накладна від 13 листопада 2014 року № 15.
Відповідно до ч. 2 ст. 3 Закону №996 фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку, який ведеться підприємством та є обов'язковим видом обліку.
Для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством (44.1 ст.44 Податкового кодексу України).
Частинами другою та третьою статті 9 цього ж Закону передбачено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, що фіксують факт здійснення господарської операції. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю й упорядкування оброблених даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні і зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати обов'язкові реквізити: назва документа; дату і місце складання; назва підприємства, від імені якого складається документ; зміст і обсяг господарської операції; одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що мають можливість ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Відповідно до п. 201.6 ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.
Первинний документ, згідно визначення наведеного в ст.1 зазначеного Закону, це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Право на нарахування податку та складання податкових накладних згідно п. 201.8 ст. 208 Податкового кодексу України надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому ст. 183 цього Кодексу.
Досліджені документи свідчать про реальний характер господарської операції з поставки мінерального порошку.
Пунктом 198.3 ст.198 розділу V Податкового кодексу України (із змінами і доповненнями) визначено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Таким чином, у зв'язку із здійсненням вищевказаних господарських операцій з придбання мінерального порошку Комунальне підприємство «Комунальне Рівненське шляхово-експлуатаційне управління автомобільних доріг» правомірно включило до складу витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток за 2014 рік, витрати в сумі 34 267,00 грн., а до складу податкового кредиту з ПДВ 5 333,31 грн. у листопаді 2014 року та 1 519,99 грн. у грудні 2014 року.
Податковим органом виключено зі складу витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування, витрати на автотранспортні послуги, отримані від фізичних осіб - підприємців ОСОБА_5 та ОСОБА_6 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_5), на загальну суму 395 372,62 грн., в тому числі за 2013 рік - на суму 129 495,12 грн. та за 2014 рік - на суму 265 877,50 грн.
Контролюючий орган вважає, що операції з перевезення вантажу оформлено з порушенням норм чинного законодавства.
Судом першої інстанції досліджено наступні документи, що підтверджують виконання фізичною особою - підприємцем ОСОБА_5 для ОСОБА_3 підприємства «Комунальне Рівненське шляхово-експлуатаційне управління автомобільних доріг» вантажних транспортно-експедиційних послуг з перевезення відсіву та щебеню автомобілем НОМЕР_6 на загальну суму 350 117,50 грн. без ПДВ:
- акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 11 від 28 лютого 2013 року на суму 6480,00 грн. (виконання транспортної роботи підтверджено товарно-транспортною накладною від 28 лютого 2013 року № 11);
- акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 4 від 14 березня 2013 року на суму 6480,00 грн. (виконання транспортної роботи підтверджено товарно-транспортними накладними: від 01 березня 2013 року № 4, № 99 та № 102; від 04 березня 2013 року № 106);
- акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 18 від 30 травня 2013 року на суму 28 080,00 грн. (виконання транспортної роботи підтверджено товарно-транспортними накладними: від 16 травня 2013 року № 18, від 16 травня 2013 року № б/н, від 20 травня 2013 року № б/н, від 21 травня 2013 року № б/н, від 22 травня 2013 року № б/н, від 23 травня 2013 року № б/н, від 23 травня 2013 року № б/н, від 24 травня 2013 року № б/н; від 28 травня 2013 року № б/н, від 28 травня 2013 року № б/н, від 29 травня 2013 року № б/н, від 29 травня 2013 року № б/н, від 30 травня 2013 року № б/н, від 30 травня 2013 року № б/н);
- акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 17 від 31 травня 2013 року на суму 2 160,00 грн. (виконання транспортної роботи підтверджено товарно-транспортною накладною від 31 травня 2013 року № 17);
- акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 22 від 17 червня 2013 року на суму 21 600,00 грн. (виконання транспортної роботи підтверджено товарно-транспортною накладною від 17 червня 2013 року № 22);
- акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 40 від 20 серпня 2013 року на суму 8 640,00 грн. (виконання транспортної роботи підтверджено товарно-транспортними накладними: від 14 серпня 2013 року № 569, від 14 серпня 2013 року № 570, від 15 серпня 2013 року № 575, від 19 серпня 2013 року № 578, від 20 серпня 2013 року № б/н);
- акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 45 від 28 вересня 2013 року на суму 10 800,00 грн. (виконання транспортної роботи підтверджено товарно-транспортними накладними: від 23 вересня 2013 року № б\н, від 23 вересня 2013 року № 2697, від 23 вересня 2013 року № 2711; від 24 вересня № 2731, від 24 вересня № 2735, від 27 вересня 2013 року № 2833);
- акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 51 від 21 липня 2014 року на суму 8 625,00 грн. (виконання транспортної роботи підтверджено товарно-транспортними накладними: від 17 липня 2014 року № б\н, від 17 липня 2014 року № 1077, від 17 липня 2014 року № 1078, від 18 липня 2014 року № 1079);
- акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 54 від 22 липня 2014 року на суму 2 875,00 грн. (виконання транспортної роботи підтверджено товарно-транспортною накладною від 21 липня 2014 року № 1080);
- акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 35 від 27 серпня 2014 року на суму 21 000,00 грн. (виконання транспортної роботи підтверджено товарно-транспортними накладними: від 12 серпня 2014 року № б/н, від 12 серпня 2014 року № 1081, від 13 серпня 2014 року № 1082, від 18 серпня 2014 року № 1083, від 18 серпня 2014 року № 1084, від 20 серпня 2014 року № 1085, від 21 серпня 2014 року № 1086);
- акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 55 від 30 вересня 2014 року на суму 21 000,00 грн. (виконання транспортної роботи підтверджено товарно-транспортними накладними: від 24 вересня 2014 року № б/н, від 24 вересня 2014 року № 1187, від 25 вересня 2014 року № 1188, від 26 вересня 2014 року № 1172, від 29 вересня 2014 року № 1189, від 29 вересня 2014 року № 1190, від 30 вересня 2014 року № 1191);
- акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 67 від 10 жовтня 2014 року на суму 14 100,00 грн. (виконання транспортної роботи підтверджено товарно-транспортними накладними: від 02 жовтня 2014 року № б/н, від 02 жовтня 2014 року № 1926, від 02 жовтня 2014 року № 1934, від 03 жовтня 2014 року № 1946, від 03 жовтня 2014 року № 1956, від 06 жовтня 2014 року № 1970);
- акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 68 від 10 жовтня 2014 року на суму 14 687,50 грн. (виконання транспортної роботи підтверджено товарно-транспортними накладними: від 07 жовтня 2014 року № б/н, від 07 жовтня 2014 року № 1904, від 08 жовтня 2014 року № 1914, від 09 жовтня 2014 року № 1926, від 10 жовтня 2014 року № 1938, від 10 жовтня 2014 року № 1941);
- акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 70 від 21 жовтня 2014 року на суму 21 000,00 грн. (виконання транспортної роботи підтверджено товарно-транспортними накладними: від 13 жовтня 2014 року № 1951, від 14 жовтня 2014 року № 1962, від 15 жовтня 2014 року № 1988, від 16 жовтня 2014 року № 2002, від 16 жовтня 2014 року № 2020, від 17 жовтня 2014 року № 2029, від 20 жовтня 2014 року № 2057);
- акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 71 від 21 жовтня 2014 року на суму 11 520,00 грн. (виконання транспортної роботи підтверджено товарно-транспортними накладними: від 13 жовтня 2014 року № 2073, від 17 жовтня 2014 року № 2120, від 18 жовтня 2014 року № 2134, від 20 жовтня 2014 року № 2135);
- акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 73 від 30 жовтня 2014 року на суму 18 000,00 грн. (виконання транспортної роботи підтверджено товарно-транспортними накладними: від 22 жовтня 2014 року № 2090, від 23 жовтня 2014 року № 2103, від 23 жовтня 2014 року № 2118, від 24 жовтня 2014 року № 2126, від 27 жовтня 2014 року № 2147, від 27 жовтня 2014 року № 2156);
- акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 74 від 30 жовтня 2014 року на суму 11 520,00 грн. (виконання транспортної роботи підтверджено товарно-транспортними накладними: від 28 жовтня 2014 року № 2212, від 28 жовтня 2014 року № 2222, від 29 жовтня 2014 року № 2229, від 29 жовтня 2014 року № 2239);
- акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 80 від 11 листопада 2014 року на суму 15 000,00 грн. (виконання транспортної роботи підтверджено товарно-транспортними накладними: від 03 листопада 2014 року № 2226, від 04 листопада 2014 року № 2231, від 04 листопада 2014 року № 2240, від 05 листопада 2014 року № 2245, від 05 листопада 2014 року № 2255);
- акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 81 від 11 листопада 2014 року на суму 11 520,00 грн. (виконання транспортної роботи підтверджено товарно-транспортними накладними: від 01 листопада 2014 року № 2281, від 01 листопада 2014 року № 2285, від 10 листопада 2014 року № 2401, від 10 листопада 2014 року № 2409);
- акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 84 від 20 листопада 2014 року на суму 6 240,00 грн. (виконання транспортної роботи підтверджено товарно-транспортними накладними: від 11 листопада 2014 року № 2416, від 14 листопада 2014 року № 2490);
- акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 85 від 20 листопада 2014 року на суму 6 500,00 грн. (виконання транспортної роботи підтверджено товарно-транспортними накладними: від 19 листопада 2014 року № 2377, від 20 листопада 2014 року № 2391);
- акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 86 від 20 листопада 2014 року на суму 15 600,00 грн. (виконання транспортної роботи підтверджено товарно-транспортними накладними: від 14 листопада 2014 року № 2503, від 17 листопада 2014 року № 2532, від 17 листопада 2014 року № 2540, від 18 листопада 2014 року № 2554, від 18 листопада 2014 року № 2566);
- акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 90 від 28 листопада 2014 року на суму 9 360,00 грн. (виконання транспортної роботи підтверджено товарно-транспортними накладними: від 27 листопада 2014 року № 2681, від 28 листопада 2014 року № 2657від 28 листопада 2014 року № 2683);
- акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 91 від 28 листопада 2014 року на суму 6 500,00 грн. (виконання транспортної роботи підтверджено товарно-транспортними накладними: від 24 листопада 2014 року № 2407, від 25 листопада 2014 року № 2420);
- акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 94 від 10 грудня 2014 року на суму 18 720,00 грн. (виконання транспортної роботи підтверджено товарно-транспортними накладними: від 01 грудня 2014 року № 2702, від 02 грудня 2014 року № 2711, від 03 грудня 2014 року № 2727, від 04 грудня 2014 року № 2740, від 05 грудня 2014 року № 2753, від 06 грудня 2014 року № 2768);
- акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 96 від 12 грудня 2014 року на суму 22 750,00 грн. (виконання транспортної роботи підтверджено товарно-транспортними накладними: від 09 грудня 2014 року № 2543, від 10 грудня 2014 року № 2531, від 11 грудня 2014 року № 2563, від 11 грудня 2014 року № 2564, від 12 грудня 2014 року № 2569, від 12 грудня 2014 року № 2571);
- акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 98 від 23 грудня 2014 року на суму 6 240,00 грн. (виконання транспортної роботи підтверджено товарно-транспортною накладною від 17 грудня 2014 року № 2908);
- акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 99 від 25 грудня 2014 року на суму 3 120,00 грн. (виконання транспортної роботи підтверджено товарно-транспортною накладною від 19 грудня 2014 року № 2945).
Як слідує з акта перевірки, розрахунки між Комунальним підприємством «Комунальне Рівненське шляхово-експлуатаційне управління автомобільних доріг» та фізичною особою - підприємцем ОСОБА_5 проведено через розрахунковий рахунок банку.
Станом на 31 грудня 2014 року по даних операціях за Комунальним підприємством «Комунальне Рівненське шляхово-експлуатаційне управління автомобільних доріг» рахується кредитоська заборгованість перед фізичною особою - підприємцем ОСОБА_5 в сумі 47 672,26 грн.
Судом досліджено наступні надані позивачем первинні бухгалтерські документи, що підтверджують надання фізичною особою - підприємцем ОСОБА_6 ОСОБА_3 підприємству «Комунальне Рівненське шляхово-експлуатаційне управління автомобільних доріг» послуг з перевезення вантажів автомобільним транспортом на загальну суму 45 255,12 грн. без ПДВ:
- акт виконаних робіт від 20 травня 2013 року № 17 на суму 3 018,00 грн.;
- акт виконаних робіт від 31 травня 2013 року № 18 на суму 9 576,00рн.;
- акт виконаних робіт від 31 травня 2013 року № 19 на суму 32 661,12 грн.
Крім того, судом досліджені наступні товарно-транспортні накладні:
- товарно-транспортна накладна від 20 травня 2013 року № 522, яка підтверджує перевезення фізичною особою - підприємцем ОСОБА_6 автомобілем Рено ВК7457АС 31,440 т. щебеню з Вирівського кар'єру Сарненського району до м. Рівне (вартість перевезення даного вантажу включено до акту виконаних робіт від 20 травня 2013 року № 17 на суму 3 018,00 грн.);
- товарно-транспортна накладна від 21 травня 2013 року, яка підтверджує перевезення фізичною особою - підприємцем ОСОБА_6 автомобілем Рено ВК7457АС (водій Опальчук) 30 т. відсіву з смт Клесів Сарненського району до м. Рівне (вартість перевезення даного вантажу включено до акту виконаних робіт від 31 травня 2013 року № 18 на суму 9 576,00 грн.);
- товарно-транспортна накладна від 24 травня 2013 року, яка підтверджує перевезення фізичною особою - підприємцем ОСОБА_6 автомобілем Рено ВК7457АС (водій Опальчук) 30 т. відсіву з смт.Клесів Сарненського району до м.Рівне (вартість перевезення даного вантажу включено до акту виконаних робіт від 31 травня 2013 року № 18 на суму 9 576,00 грн.);
- товарно-транспортна накладна від 27 травня 2013 року, яка підтверджує перевезення фізичною особою - підприємцем ОСОБА_6 автомобілем Рено ВК7457АС (водій Опальчук) 30 т. відсіву з смт.Клесів Сарненського району до м.Рівне (вартість перевезення даного вантажу включено до акту виконаних робіт від 31 травня 2013 року № 18 на суму 9 576,00 грн.);
- товарно-транспортна накладна від 21 травня 2013 року № 558, яка підтверджує перевезення фізичною особою - підприємцем ОСОБА_6 автомобілем Рено ВК7457АС 30,620 т. відсіву гранітного з Вирівського кар'єру Сарненського району до м.Рівне (вартість перевезення даного вантажу включено до акту виконаних робіт від 31 травня 2013 року № 19 на суму 32 661,12 грн.);
- товарно-транспортна накладна від 22 травня 2013 року № 580, яка підтверджує перевезення фізичною особою - підприємцем ОСОБА_6 автомобілем Рено ВК7457АС 31,080 т. відсіву гранітного з Вирівського кар'єру Сарненського району до м.Рівне (вартість перевезення даного вантажу включено до акту виконаних робіт від 31 травня 2013 року № 19 на суму 32 661,12 грн.);
- товарно-транспортна накладна від 27 травня 2013 року № 625, яка підтверджує перевезення фізичною особою - підприємцем ОСОБА_6 автомобілем Рено ВК7457АС 30,500 т. відсіву гранітного з Вирівського кар'єру Сарненського району до м.Рівне (вартість перевезення даного вантажу включено до акту виконаних робіт від 31 травня 2013 року № 19 на суму 32 661,12 грн.);
- товарно-транспортна накладна від 28 травня 2013 року № 629, яка підтверджує перевезення фізичною особою - підприємцем ОСОБА_6 автомобілем Рено ВК7457АС 30,400 т. відсіву гранітного з Вирівського кар'єру Сарненського району до м.Рівне (вартість перевезення даного вантажу включено до акту виконаних робіт від 31 травня 2013 року № 19 на суму 32 661,12 грн.);
- товарно-транспортна накладна від 28 травня 2013 року № 638, яка підтверджує перевезення фізичною особою - підприємцем ОСОБА_6 автомобілем Рено ВК7457АС 30,780 т. відсіву гранітного з Вирівського кар'єру Сарненського району до м.Рівне (вартість перевезення даного вантажу включено до акту виконаних робіт від 31 травня 2013 року № 19 на суму 32 661,12 грн.);
- товарно-транспортна накладна від 29 травня 2013 року № 643, яка підтверджує перевезення фізичною особою - підприємцем ОСОБА_6 автомобілем Рено ВК7457АС 30,840 т. відсіву гранітного з Вирівського кар'єру Сарненського району до м.Рівне (вартість перевезення даного вантажу включено до акту виконаних робіт від 31 травня 2013 року № 19 на суму 32 661,12 грн.);
- товарно-транспортна накладна від 29 травня 2013 року № 655, яка підтверджує перевезення фізичною особою - підприємцем ОСОБА_6 автомобілем Рено ВК7457АС 32,660 т. відсіву гранітного з Вирівського кар'єру Сарненського району до м.Рівне (вартість перевезення даного вантажу включено до акту виконаних робіт від 31 травня 2013 року № 19 на суму 32 661,12 грн.);
- товарно-транспортна накладна від 30 травня 2013 року № 667, яка підтверджує перевезення фізичною особою - підприємцем ОСОБА_6 автомобілем Рено ВК7457АС 30,620 т. відсіву гранітного з Вирівського кар'єру Сарненського району до м.Рівне (вартість перевезення даного вантажу включено до акту виконаних робіт від 31 травня 2013 року № 19 на суму 32 661,12 грн.);
- товарно-транспортна накладна від 30 травня 2013 року № 675, яка підтверджує перевезення фізичною особою - підприємцем ОСОБА_6 автомобілем Рено ВК7457АС 30,660 т. відсіву гранітного з Вирівського кар'єру Сарненського району до м.Рівне (вартість перевезення даного вантажу включено до акту виконаних робіт від 31 травня 2013 року № 19 на суму 32 661,12 грн.);
- товарно-транспортна накладна від 31 травня 2013 року № 684, яка підтверджує перевезення фізичною особою - підприємцем ОСОБА_6 автомобілем Рено ВК7457АС 30,320 т. відсіву гранітного з Вирівського кар'єру Сарненського району до м.Рівне (вартість перевезення даного вантажу включено до акту виконаних робіт від 31 травня 2013 року № 19 на суму 32 661,12 грн.);
- товарно-транспортна накладна від 31 травня 2013 року № 692, яка підтверджує перевезення фізичною особою - підприємцем ОСОБА_6 автомобілем Рено ВК7457АС 31,740 т. відсіву гранітного з Вирівського кар'єру Сарненського району до м.Рівне (вартість перевезення даного вантажу включено до акту виконаних робіт від 31 травня 2013 року № 19 на суму 32 661,12 грн.).
Відповідно до п.138.2 ст.138 Податкового кодексу України витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.
Надання податковому органу належним чином оформлених документів, передбачених законодавством про податки та збори, з метою одержання податкової вигоди є підставою для її одержання, якщо податковий орган не встановив та не довів, що відомості, які містяться в цих документах, неповні, недостовірні та (або) суперечливі, є наслідком укладення нікчемних правочинів або коли відомості ґрунтуються на інших документах, недійсність даних в яких установлена судом.
Враховуючи, що всі господарські операції з вказаними вище контрагентами оформлені первинними документами, які відповідають вимогам статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» , носять реальний характер та спрямовані на забезпечення здійснення основної діяльності платника податків, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про безпідставне зменшення контролюючим органом задекларованих показників собівартості придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт, послуг) на загальну суму 1 581 256,00 грн., в тому числі за 2013 рік - на суму 612 347,00 грн. та за 2014 рік - на суму 968 909,00 грн., та про безпідставність відповідного зменшення податкового кредиту.
Зменшення контролюючим органом показника «Інші витрати» за 2013 та 2014 роки на суму 508 356,00 грн. відбулося за рахунок виключення контролюючим органом зі складу цього показника витрат на заробітну плату працівників, які були задіяні в ремонті основних засобів, в розмірі 258 966,43 грн. за 2013 рік, так як, на думку контролюючого органу, платник податків перевищив норму 10 % ліміту, а також за рахунок виключення зі складу інших витрат за 2014 рік від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток за 2013 рік в сумі 249 390,00 грн.
Колегія суддів зазначає, що висновок контролюючого органу про перевищення 10 % ліміту не відповідає дійсності, оскільки балансова вартість основних засобів, поліпшення яких здійснювалося, становить 8 807 102,13 грн., що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю за 2013 рік, а тому, включивши до «інших витрат» витрати на заробітну плату працівників, які були задіяні в ремонті основних засобів, в розмірі 258 966,43 грн., платник податків не порушив вимог закону.
Безпідставність зменшення контролюючим органом задекларованих показників собівартості придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт, послуг) на загальну суму 1 581 256,00 грн., в тому числі за 2013 рік - на суму 612 347,00 грн., тягне за собою безпідставність зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток за 2013 рік в сумі 249 390,00 грн., та за 2014 рік на суму 273 290,00 грн.
З урахуванням зазначених рбставин суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що при прийнятті спірних податкових повідомлень-рішень суб'єкт владних повноважень діяв всупереч встановленому законом порядку, необґрунтовано, упереджено, без з'ясування необхідних обставин, що мали значення для прийняття рішення, без дотримання необхідного балансу між несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів позивача і цілями, на досягнення яких спрямовані ці рішення, чим порушено законні інтереси позивача, які підлягають до судового захисту шляхом визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень Державної податкової інспекції у м.Рівному ГУ ДФС у Рівненській області від 18.04.2016 року № НОМЕР_1, № НОМЕР_3 та № НОМЕР_2.
Відповідно до статті 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Доводи апеляційної скарги не спростовують законність та обґрунтованість постанови суду першої інстанції. Постанова суду першої інстанції прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що постанова суду першої інстанції є законною та обґрунтованою, відповідає матеріалам справи та чинному законодавству, а підстави для задоволення апеляційної скарги відсутні.
Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м.Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області залишити без задоволення, постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "15" травня 2017 р. без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя В.Б. Шидловський
судді: Є.М. Мацький
ОСОБА_2
Роздруковано та надіслано:р.л.п.
1- в справу:
2 - позивачу/позивачам: Комунальне підприємство "Комунальне Рівненське шляхово-експлуатаційне управління автомобільних доріг" вул.Д.Галицького, 25,м.Рівне,33000
3- представник позивача: ОСОБА_7 - АДРЕСА_1, Рівне, 33023
4- відповідачу/відповідачам: Державна податкова інспекція у м.Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області вул. Відінська,8,м.Рівне,33023
- ,
Суд | Житомирський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2017 |
Оприлюднено | 09.11.2017 |
Номер документу | 70115091 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Шидловський В.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні