ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 листопада 2017 р. Справа № 909/936/17
Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Неверовська Л.М. , секретар судового засідання Войцеховська Х.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом: Фінансового управління виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, вул. Дністровська, 28, м. Івано-Франківськ, 76019;
до відповідача: ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "БК "Галицька", вул.Новгородська, буд. 34 А, м. Івано-Франківськ, 76018
до відповідача: ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Західбудінвест плюс" вул.Новгородська, буд. 15 А, м. Івано-Франківськ,76004
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: ОСОБА_2 комітету Івано-Франківської міської ради, вул. Грушевського, 21, м.Івано-Франківськ, 76004;
про спонукання до укладення договору про пайову участь замовників будівництва у розвитку соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Івано-Франківська та додатку до нього в редакції запропонованій фінансовим управлінням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради.
за участю:
Від позивача: ОСОБА_3 - представник, довіреність (№ б/н від 20.07.17);
Від відповідача - ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "БК "Галицька": ОСОБА_4 - представник, довіреність (№ б/н від 11.10.17);
Від відповідача - ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Західбудінвест плюс": ОСОБА_5 - представник, доручення (№ б/н від 27.01.17); ОСОБА_6 - представник, довіреність (№ 01/17 від 02.11.17);
Від третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - ОСОБА_2 комітету Івано-Франківської міської ради: ОСОБА_7 - головний спеціаліст відділу представництва Департаменту правової політики Івано-Франківської міської ради, довіреність (№ 2315/01-20/14в від 30.12.16).
ВСТАНОВИВ: фінансове управління виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради звернулося до господарського суду Івано-Франківської області з позовом до ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "БК "Галицька" та ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Західбудінвест плюс" про спонукання до укладення договору про пайову участь замовників будівництва у розвитку соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Івано-Франківська та додатку до нього в редакції запропонованій фінансовим управлінням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради.
Представник позивача в судовому засіданні подав заяву (вх.№11890/17 від 08.11.17) про відмову від позову в частині позовних вимог про спонукання до укладення договору ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "БК "Галицька". В частині решти позовних вимог підтримав позов в повному обсязі з підстав, наведених у позовній заяві, просить суд позов задовольнити.
Позовні вимоги обґрунтовані невиконанням відповідачем - ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Західбудінвест плюс" обов'язку щодо укладення договору про пайову участь, передбаченого Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".
Представник відповідача - ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "БК "Галицька" в судовому засіданні заперечив позовні вимоги з підстав наведених у відзиві на позов (вх.№17708/17 від 08.11.17). У відзиві зазначає про те, що 21.07.2014 р. між ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "БК "Галицька" та ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Західбудінвест плюс" було укладено договір про передачу функцій замовника будівництва, згідно умов якого сторони даного договору домовилися про передачу функцій замовника будівництва "Групи багатоквартирних житлових будинків, перший та другий пусковий комплекс" по вул. В. Стуса - ОСОБА_8 - Проекктна-1 в м. Івано-Франківську від ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "БК "Галицька" до ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Західбудінвест плюс".
Представник відповідача - ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Західбудінвест плюс" в судовому засіданні частково заперечив позовні вимоги з підстав, наведених у запереченні на позов (вх.№17651/17 від 07.11.17). Зазначає про те, що враховуючи вимоги Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" не заперечує щодо укладення договору про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста. Однак, зазначає, що розмір пайової участі у відповідності до положень Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" повинен розраховуватись виходячи з кошторисної вартості будівництва, а не опосередкованої вартості спорудження 1 м.кв. об'єкту будівництва в Івано-Франківській області.
Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - ОСОБА_2 комітету Івано-Франківської міської ради в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з урахуванням заяви позивача про часткову відмову від позовних вимог.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін, всебічно та повно з'ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши в сукупності всі докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
09.11.2012 року ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "БК "Галицька" та ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Західбудінвест плюс" надано дозвіл на виконання будівельних робіт за №ІФ11412213949 по об'єкту будівництва "будівництво групи багатоквартирних житлових будинків в межах вулиць В.ОСОБА_9ОСОБА_8 і Проектна,1".
18.07.2016 р. та 10.03.2016 р. по даних об'єктах будівництва було виготовлено технічні паспорти на фактично збудовані об'єкти будівництва.
09.06.2017 р. листом №07/32.2-04/1131, Управління з питань державного архітектуно-будівельного контролю виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради відмовило замовникам будівництва у здачі в експлуатацію об'єктів будівництва та повернуло декларацію про готовність об'єкта до експлуатації на доопрацювання.
Таким чином, як зазначає позивач, фактично здійснивши будівництво, замовники будівництва із заявою про укладання договору про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Івано-Франківська не звертались та відповідний договір не уклали.
11.08.2017 року фінансове управління виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради звернулось з листом №340/16.5-14/18в до відповідачів як замовників будівництва, з пропозицією (офертою) укласти договір про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Івано-Франківська.
Однак на пропозицію щодо укладення договору, яка була отримана замовниками будівництва, відповіді отримано не було.
При цьому, як встановлено судом, 21.07.2014 р. між ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "БК "Галицька" та ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Західбудінвест плюс" було укладено договір про передачу функцій замовника будівництва, згідно умов якого сторони даного договору домовилися про передачу функцій замовника будівництва "Групи багатоквартирних житлових будинків, перший та другий пусковий комплекс" по вул. В. Стуса - ОСОБА_8 - Проекктна-1 в м. Івано-Франківську від ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "БК "Галицька" до ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Західбудінвест плюс".
Таким чином, замовником будівництва об'єкту будівництва "будівництво групи багатоквартирних житлових будинків в межах вулиць В.ОСОБА_9ОСОБА_8 і Проектна,1" є ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Західбудінвест плюс".
Правові та організаційні основи містобудівної діяльності в Україні визначені Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 № 3038-VІ.
Відповідно до частин 2-3 статті 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті. Пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту полягає у перерахуванні замовником до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію до відповідного місцевого бюджету коштів для створення і розвитку зазначеної інфраструктури.
Статтею 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" визначено, що замовником є фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови території (однієї чи декількох земельних ділянок) і подала в установленому законодавством порядку відповідну заяву.
Частиною 1 статті 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" встановлено, що порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту встановлюють органи місцевого самоврядування відповідно до цього Закону.
Рішенням Івано-Франківської міської ради від 18.10.2013 р. №1231-38 затверджено Положення "Про пайову участь замовників будівництва у створенні та розвитку інженерно-транспортної інфраструктури міста" (далі - Положення).
За приписами п. 1.2 Положення, замовники будівництва залучаються до пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста виключно на підставі укладених з виконавчим комітетом договорів про пайову участь.
Відповідно до п. 1.3 Положення замовник зобов'язаний повідомити виконавчий комітет про будь-які вчинені ним дії щодо забудови земельної ділянки, відповідно до діючого законодавства та звернутися про укладення Договору на пайову участь.
Договір про пайову участь укладається на підставі звернення ОСОБА_10 будівництва на ім'я першого заступника міського голови та вихідних даних на проектування об'єктів містобудування (технічних умов та містобудівних умов і обмежень (п. 4.4 Положення).
Згідно абз. 1 ч. 9 ст. 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" договір про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту укладається не пізніше ніж через 15 робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладення, але до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію.
Приписами статті 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" встановлено обов'язок замовника будівництва прийняти пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту, який реалізується шляхом укладення відповідного договору в порядку, визначеному Законом та деталізованому актом органу місцевого самоврядування. Правовий аналіз частин 8 та 9 у сукупності з іншими положеннями цієї статті Закону дозволяє дійти висновку про те, що обов'язок щодо ініціювання укладення такого договору покладено саме на замовника будівництва, оскільки пов'язується з його зверненням до органу місцевого самоврядування.
Такий договір має бути укладеним в обов'язковому порядку, в межах строку, встановленого ч. 9 ст. 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності". Не укладення договору свідчить про недотримання вимог законодавства і має наслідком порушення прав та інтересів відповідної територіальної громади.
Строк визначений Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" та Положенням про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста (15 робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладення, але до прийняття об'єкта в експлуатацію), встановлений саме для добровільного виконання стороною обов'язку, і не виконання такого зобов'язання не звільняє замовника від укладення договору, адже невиконання замовником обов'язку, передбаченого Законом, не може надавати йому переваг перед замовником, що виконав обов'язок. Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачає обов'язок усіх замовників прийняти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури (крім тих, яких цей закон звільняє від участі у створенні інфраструктури), отже прийняття участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Івано-Франківська залишається обов'язковим замовника будівництва.
Вказаної правової позиції дотримується Верховний суд України у постанові від 16.11.2016 р. по справі № 922/5937/15.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач звертався до Управління з питань державного архітектуно-будівельного контролю з декларацією про готовність об'єкта до експлуатації. При цьому, відповідачем не вчинено передбачених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" дій спрямованих на укладення договору про пайову участь замовників будівництва у створенні та розвитку інженерно-транспортної інфраструктури міста.
Пунктом 1.4. Положення встановлено, що в разі, якщо замовник не звернувся про укладення договору та не підписав у встановлений термін, виконавчий комітет та/або фінансове управління вправі подати позовну заяву про укладення договору у судовому порядку.
Відповідно до пункту 7.3. Положення визначено, що в разі відсутності звернення замовника щодо укладення договору про пайову участь в строк, передбачений п. 9 ст. 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" виконавчий комітет або фінансове управління вживає всіх необхідних заходів про укладення договору, в тому числі і після введення об'єкта в експлуатацію.
Частинами 5 та 6 статті 40 "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачено, що величина пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається у договорі, укладеному з органом місцевого самоврядування (відповідно до встановленого органом місцевого самоврядування розміру пайової участі у розвитку інфраструктури), з урахуванням загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта, визначеної згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами. При цьому не враховуються витрати на придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішніх і позамайданчикових інженерних мереж і споруд та транспортних комунікацій.
Визначення та методика розрахунку розміру пайових внесків врегульовані в розділі 6 Положення. Розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту та порядок її сплати визначається в залежності від категорії об'єктів містобудування та відповідно до типового договору укладеного з органом місцевого самоврядування (відповідно до встановленого органом місцевого самоврядування розміру пайової участі у розвитку інфраструктури) та на основі вартості будівництва (реконструкції) об'єкта містобудування. Вартість будівництва (реконструкції) об'єкта містобудування не може бути нижчою за загальну кошторисну вартість будівництва об'єкту: 7 відсотків вартості будівництва об'єкта містобудування - для нежитлових будівель та споруд, 4 відсотки вартості будівництва об'єкта містобудування - для житлових будинків. Загальна кошторисна вартість будівництва об'єкта, при її наявності повинна мати висновок Державної інвестиційної експертизи (п.6.2. Положення).
В п.2.10. Положення визначено, що вартість будівництва (реконструкції) об'єкта містобудування - величина, яка визначається множенням показника опосередкованої вартості спорудження 1 м. кв. житла/нежитлових будівель та споруд (без урахування ПДВ), що діє на момент складання проекту договору на загальну площу, та доведена Мінрегіонбудом, або визначається на основі нормативів для одиниці створеної потужності, затверджених рішенням міської ради. Вартість будівництва (реконструкції) об'єкта містобудування не може бути нижчою за загальну кошторисну вартість будівництва об'єкту.
Загальна кошторисна вартість будівництва (реконструкції) об'єкта містобудування - величина, визначена згідно з державними будівельними нормами, без урахування витрат з придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішньо- та позамайданчикових інженерних мереж і споруд та транспортних комунікацій та повинна мати висновок ДП "Укрдержбудекспертизи", або його філій.
Розмір пайового внеску в проекті договору про пайову участь, який фінансове управління виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради просить визнати укладеним, визначений на основі опосередкованої вартості спорудження 1 м.кв. об'єкту в Івано-Франківській області встановленого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 24.10.2016 р. №283 у розмірі 7769 грн. 17 коп. (без ПДВ).
Відповідно до поданого позивачем розрахунку загальний розмір пайового внеску складає 4861472 грн. 67 коп.
Також у розрахунку зазначено про часткову сплату пайового внеску в сумі 100000 грн. З урахуванням вказаної оплати, розмір пайової участі визначено в сумі 4761472 грн. 67 коп.
Судом встановлено, що запропонована позивачем редакція договору містить істотні умови договору та відповідає нормам чинного законодавства, крім розміру пайового внеску.
В ч.ч. 5, 6 ст. 40 Закону передбачено, що величина пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається у договорі, укладеному з органом місцевого самоврядування (відповідно до встановленого органом місцевого самоврядування розміру пайової участі у розвитку інфраструктури), з урахуванням загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта, визначеної згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами. При цьому не враховуються витрати на придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішніх і позамайданчикових інженерних мереж і споруд та транспортних комунікацій.
У разі якщо загальна кошторисна вартість будівництва об'єкта не визначена згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами, вона визначається на основі встановлених органом місцевого самоврядування нормативів для одиниці створеної потужності.
Встановлений органом місцевого самоврядування для замовника розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту не може перевищувати граничний розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту.
Граничний розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту з урахуванням інших передбачених законом відрахувань не може перевищувати:
1) 10 відсотків загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта - для нежитлових будівель та споруд;
2) 4 відсотки загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта - для житлових будинків.
З наведеної норми Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" вбачається, що величина пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається саме з урахуванням загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта.
Таким чином, розрахунок розміру пайової участі здійснений позивачем на основі опосередкованої вартості спорудження 1 м.кв. об'єкту в Івано-Франківській області суперечить порядку визначення розміру пайової участі передбаченому Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" (ч. 5 ст. 40).
При цьому, суд зазначає про те, що орган місцевого самоврядування відповідно до ч. 1 ст. 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" вправі визначати тільки порядок залучення, порядок розрахунку розміру і порядок використання коштів пайової участі, однак в жодному випадку не має права змінювати методику розрахунку розміру пайового внеску.
Аналогічної правової позиції дотримується Вищий господарський суд України у постанові від 29.11.2017 р. по справі № 909/525/16.
Як вбачається з матеріалів справи, згідно експертної оцінки щодо розгляду кошторисної частини проектної документації складеної на основі робочого проекту "Багатоквартирний житловий будинок, в житловому мікрорайоні в межах вулиць ОСОБА_11 - ОСОБА_8 - Проектна-1 (№6 по генплану) в м. Івано-Франківську (нове будівництво). Загальнобудівельні роботи", виконаної філією Державного підприємства "Укрдержбудекспертиза" в Івано-Франківській області, загальна кошторисна вартість будівництва у поточних цінах станом на 23.10.17 складає 49525938 грн.
З огляду на наведене, розмір пайової участі відповідача має розраховуватись виходячи з кошторисної вартості будівництва, що становить 49525938 грн.
Відповідно до п. 6.2.1 Положення, вартість будівництва (реконструкції) об'єкта містобудування не може бути нижчою за загальну кошторисну вартість будівництва об'єкту:
- 7 відсотків вартості будівництва (реконструкції) об'єкта містобудування - для нежитлових будівель та споруд;
- 4 відсотки вартості будівництва (реконструкції) об'єкта містобудування - для житлових будинків.
4% вартості будівництва об'єкта містобудування (кошторисної вартості) - групи багатоквартирних житлових будинків в межах вулиць В.ОСОБА_9ОСОБА_8 і Проектна,1", з урахуванням розміру житлової площі, становить 1450261 грн. 85 коп.
7 % вартості будівництва об'єкта містобудування (кошторисної вартості), з урахуванням розміру нежитлової площі, становить 569873 грн. 94 коп.
Враховуючи те, що в наданому позивачем розрахунку розміру пайової участі враховано сплачену відповідачем суму грошових кошів в розмірі 100000 грн., суд вважає за доцільне також врахувати дану суму в розрахунок розміру пайового внеску, що підлягає сплаті відповідачем.
Таким чином, загальний розмір пайового внеску, з врахуванням вказаної оплати становить 1920135 грн. 79 коп. (2020135 грн. 79 коп. - 100000 грн.).
Виходячи з наведеного, до п.п. 3.2., 3.3. договору слід внести зміни щодо визначення розміру пайової участі.
Згідно абз. 3 п. 6.2.2. Положення, 70% поступлень спрямовується на соціальну інфраструктуру міста та 30% на інженерно-транспортну інфраструктуру міста.
Отже, 1344095 грн. 05 коп. слід спрямувати на соціальну інфраструктуру міста та 576040 грн. 74 коп. - на інженерно-транспортну інфраструктуру міста.
Дослідивши подану позивачем заяву (вх.№11890/17 від 08.11.17) про часткову відмову від позову, господарський суд дійшов висновку про наявність підстав для прийняття відмови від частини позовних вимог та припинення провадження у цій частині, враховуючи наступне.
Як зазначає позивач, до фінансового управління виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "БК "Галицька" надійшли документи, які підтверджують передачу функцій замовника будівництва від ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "БК "Галицька" до ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Західбудінвест плюс".
Як встановлено судом, 21.07.2014 р. між ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "БК "Галицька" та ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Західбудінвест плюс" укладено договір про передачу функцій замовника будівництва, згідно умов якого сторони даного договору домовилися про передачу функцій замовника будівництва "Групи багатоквартирних житлових будинків, перший та другий пусковий комплекс" по вул. В. Стуса - ОСОБА_8 - Проекктна-1 в м. Івано-Франківську від ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "БК "Галицька" до ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Західбудінвест плюс".
Таким чином, ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "БК "Галицька" не є замовником будівництва об'єкту будівництва "будівництво групи багатоквартирних житлових будинків в межах вулиць В.ОСОБА_9ОСОБА_8 і Проектна,1".
Частиною 1 ст.78 ГПК України передбачено, що відмова позивача від позову, визнання позову відповідачем і умови мирової угоди сторін викладаються в адресованих господарському суду письмових заявах, що долучаються до справи. Ці заяви підписуються відповідно позивачем, відповідачем чи обома сторонами.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 80 Господарського процесуального кодексу України, суд припиняє провадження у справі, якщо позивач відмовився від позову.
Судом встановлено, що подана позивачем заява про відмову від позову відповідає вимогам ГПК України, не суперечить законодавству і не порушує права та охоронювані законом інтереси інших осіб.
Згідно ч. 2 ст. 80 ГПК України у випадках припинення провадження у справі повторне звернення до господарського суду зі спору між тими ж сторонами, про той же предмет і з тих же підстав не допускається.
За наведених обставин, суд вважає за необхідне прийняти відмову позивача від позовних вимог в частині спонукання до укладення договору ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "БК "Галицька" та припинити провадження у справі в цій частині.
Відповідно до пункту 9.9. постанови пленуму Вищого господарського кодексу України №6 від 23.03.2012 р. "Про судове рішення" у рішенні про спонукання укласти договір господарські суди повинні зазначати умови, на яких сторони зобов'язані укласти договір, з посиланням на поданий позивачем проект цього договору, наприклад: "Вважати договір (найменування договору) укладеним на умовах поданого (найменування позивача) проекту цього договору", а в разі необхідності - з викладенням у рішенні умов (пунктів) договору повністю або в певній частині. Якщо ж умови (пункти) поданого позивачем проекту договору судом прийнято лише в певній частині, то решта умов (пунктів), до яких вносяться зміни порівняно з проектом, викладається в резолютивній частині судового рішення.
Враховуючи вищевикладене, суд прийшов до висновку, що відповідно до ст. 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" відповідач ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Західбудінвест плюс", як замовник будівництва, зобов'язаний прийняти участь у створенні та розвитку інженерно-транспортної інфраструктури населеного пункту, а отже, зобов'язаний укласти відповідний договір в редакції фінансового управління, за винятком порядку визначення та розміру пайової участі.
Вирішуючи питання розподілу судового збору суд керується ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, у спорах, що виникають при укладанні, зміні та розірванні договорів, - на сторону, яка безпідставно ухиляється від прийняття пропозицій іншої сторони, або на обидві сторони, якщо господарським судом відхилено частину пропозицій кожної із сторін.
Зважаючи на те, що спір виник внаслідок неправильних дій відповідача, судовий збір слід покласти на відповідача - ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Західбудінвест плюс".
Керуючись Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності", ст.ст. 33,49, 78, п. 4 ч.1 ст. 80, ст. 82 -85 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
позов фінансового управління виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради до ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "БК "Галицька" та ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Західбудінвест плюс", за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_2 комітету Івано-Франківської міської ради про спонукання до укладення договору про пайову участь замовників будівництва у розвитку соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Івано-Франківська та додатку до нього в редакції, запропонованій фінансовим управлінням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, задовольнити частково.
Визнати укладеним договір про пайову участь замовників будівництва у розвитку соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Івано-Франківська між виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради (м.Івано-Франківськ вул.Грушевського,21, ідентифікаційний код 04054346), фінансовим управлінням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради (м.Івано-Франківськ вул.Дністровська,28, ідентифікаційний код 02314062) та ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Західбудінвест плюс" (вул.Новгородська, буд. 15 А, м. Івано-Франківськ,76004; ідентифікаційний код 32077069) у наступній редакції:
"ДОГОВІР №
про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку
інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста
м. Івано-Франківськ « ____»
ОСОБА_2 комітет Івано-Франківської міської ради (далі - Виконком) в особі заступника міського голови ОСОБА_12, що діє на підставі Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , Положення Про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста (сторона 1), фінансове управління виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради (далі - Фінансове управління) в особі начальника ОСОБА_13, що діє на підставі Положення Про фінансове управління виконавчого комітету міської ради (сторона 2) з однієї сторони, та ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю Західбудінвест плюс в особі директора ОСОБА_14 що діє на підставі Статуту (далі - ОСОБА_10), (сторона 3), з іншої сторони, а разом надалі - Сторони, у відповідності до Положення Про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста а також беручи до уваги те, що ОСОБА_10 у відповідності до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Івано-Франківська, констатуючи, що правовідносини, які виникають за цим Договором, є майново-господарськими зобов'язаннями і обов'язковими до виконання, уклали цей договір про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста (далі - Договір) про наступне:
1. Предмет Договору
1.1. За цим Договором ОСОБА_10, що здійснює будівництво групи багатоквартирних житлових будинків на вул. ОСОБА_11 - ОСОБА_8 - Проектна - 1 (1, 2 черги), в порядку та на умовах, визначених Договором, бере участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м.Івано-Франківська.
1.2. Земельна ділянка, на якій здійснюється будівництво, розташована за адресою: м.Івано - Франківськ, вул. В. Стуса - ОСОБА_8 - Проектна - 1, ОСОБА_11 з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 17.04.2014 року.
2. Обов'язки сторін
2.1. ОСОБА_10 зобов'язуються сплатити пайову участь у розмірі та у терміни, визначені Договором.
2.2. Виконком зобов'язується використати кошти отримані від ОСОБА_10 на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста.
3. Розмір і порядок сплати пайового внеску
3.1. Розрахунок розміру пайового внеску здійснюється відповідно до додатку 1 до Договору.
3.2. Величина пайового внеску визначається з урахуванням загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта будівництва, визначеної згідно будівельних норм, державних стандартів і правил, що становить 49 525 938 грн.
3.3 ОСОБА_10 сплачує пайову участь у сумі 1 920 135 грн. 79 коп. до прийняття об'єкта в експлуатацію.
4. Строк дії Договору
4.1.Договір набуває чинності з моменту його реєстрації і діє до моменту повного виконання умов Договору.
5. Відповідальність сторін
5.1. При простроченні платежу, визначеного пунктом 3.3 Договору, ОСОБА_10 сплачує до міського бюджету суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, три проценти річних від простроченої суми та пеню у розмірі 120 % річних облікової ставки НБУ, що діє у період, за який нараховується пеня, від суми заборгованості за кожний прострочений день.
5.2. Спори, пов'язані з пайовою участю (внеском) у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста, вирішуються комісією з питань визначення пайової участі замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста, в іншому випадку в судовому порядку, згідно чинного законодавства.
6. Інші умови
6.1. Тлумачення термінів Договору здійснюється згідно Положення Про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста .
6.2. Зміни до Договору можуть бути внесені за взаємною згодою сторін, що оформляється додатковою угодою до цього Договору, у разі невиконання пункту 3.3, з урахуванням пункту 5.1, Виконком та/або Фінансове управління здійснює перерахування пайового внеску в односторонньому порядку, про що повідомляє ОСОБА_10.
6.3. Зміни до Договору оформляються додатком, який є його невід'ємною частиною і мають однакову юридичну силу, якщо вони викладені в письмовій формі та підписані уповноваженими на те представниками сторін. В разі невиконання пункту 3.3 з урахуванням пункту 5.1 Договору, Виконком та/або Фінансове управління здійснює перерахування пайового внеску в односторонньому порядку, оформляючи додатком, про що повідомляє замовників.
6.4. Усі правовідносини, що виникають у зв'язку з виконанням умов Договору та не врегульовані ним, регламентуються нормами чинного в Україні законодавства.
6.5. Договір складений на 3-х сторінках у 2-х примірниках, кожний із яких має однакову юридичну сили.
Місцезнаходження та реквізити сторін
ОСОБА_2 комітет Івано-Франківської ТзОВ Західбудінвест плюс
міської ради
м. Івано-Франківськ м. Івано-Франківськ
вул. Грушевського, 21, вул. Новгородська, 15 А
тел.556515 Ідентифікаційний код 32077069
Одержувач платежу:
міський бюджет м. Івано-Франківська
24170000
код: 37952250
р/р: 31511921700002
МФО: 836014
УДКСУ в м. Івано-Франківську
Призначення платежу:
на інженерно-транспортну та
соціальну інфраструктуру міста
Виконком
МП МП
Фінансове управління виконавчого комітету
Івано-Франківської міської ради
м. Івано-Франківськ
вул. Дністровська, 28
тел. 785005
Фінансове управління
МП
Додаток
до Договору № ____ від ___ ____ 201 р.
про пайову участь замовників будівництва у
створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста
Розрахунок розміру пайової участі
(єдиний)
Об'єкт: група багатоквартирних житлових будинків на вул.В.Стуса - ОСОБА_8 - Проектна -1 (1,2 черга)
Загальна кошторисна вартість
визначена згідно будівельними нормами,
державними стандартами і правилами, грн. 49 525 938
Показник вартості спорудження 1 м.кв.
об'єкту будівництва з урахуванням
кошторисної вартості, грн. 3 228,40
Площа об'єкта будівництва, м.кв. (житло) 11 230,50
Площа об'єкта будівництва, м.кв. (нежитло) 2 521,70
Відсоток, передбачений п.6.2.2. Положення Про
пайову участь замовників будівництва у створенні
і розвитку інженерно-транспортної та соціальної
інфраструктури міста від 18.10.2013р. (житло) 4
Відсоток, передбачений п.6.2.1. Положення Про
пайову участь замовників будівництва у створенні
і розвитку інженерно-транспортної та соціальної
інфраструктури міста від 18.10.2013р. (нежитло) 7
Розмір пайової участі, грн. 2 020 135,79
Сплачено на розвиток інфраструктури міста, грн. 100 000,00
Розмір пайової участі до сплати, грн., з них: 1 920 135,79
Розмір пайової участі на соціальну
інфраструктуру міста, грн. 1 344 095,05
Розмір пайової участі на інженерно-
транспортну інфраструктуру міста, грн. 576 040,74
Одержувач платежу: МБ м.Івано-Франківськ 24170000 код: 37952250 р/р: 31511921700002 МФО: 836014 УДКСУ в м. Івано-Франківську Призначення платежу: на інженерно-транспортну та соціальну інфраструктуру міста Виконком
В решті позову відмовити.
У частині позовних вимог про спонукання ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "БК "Галицька" до укладення договору про пайову участь замовників будівництва у розвитку соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Івано-Франківська та додатку до нього в редакції запропонованій фінансовим управлінням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради - припинити провадження.
Стягнути з ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Західбудінвест плюс" вул.Новгородська, буд. 15 А, м. Івано-Франківськ,76004 (ідентифікаційний код 32077069) на користь фінансового управління виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, вул.Дністровська, 28, м. Івано-Франківськ, (ідентифікаційний код 02314062) 1600 (одну тисячу шістсот) грн. судового збору, про що видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повне рішення складено 13.11.17
Суддя Неверовська Л.М.
Суд | Господарський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 08.11.2017 |
Оприлюднено | 14.11.2017 |
Номер документу | 70193639 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Івано-Франківської області
Неверовська Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні