КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 826/12937/17 Головуючий у 1-й інстанції: Власенкова О.О. Суддя-доповідач: Лічевецький І.О.

У Х В А Л А

09 листопада 2017 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Лічевецького І.О., суддів - Мацедонської В.Е., Мельничука В.П., при секретарі - Шевчук А.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Телерадіокомпанія НБМ-Радіо на ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва від 13 жовтня 2017 року у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Телерадіокомпанія НБМ-Радіо до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ

Товариство з обмеженою відповідальністю Телерадіокомпанія НБМ-Радіо (надалі за текстом - ТОВ ТРК НБМ-Радіо ) звернулось до суду з позовом про визнання протиправним та скасування рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 05 жовтня 2017 року № 1886 Про заяву ТОВ ТРК НБМ-Радіо , м. Київ, щодо продовження строку дії ліцензії на мовлення (НР № 00437-м від 23.05.2009) (ефірне, позивні Ретро ФМ ).

Також позивачем подано клопотання про забезпечення адміністративного позову шляхом:

- зупинення дії оскаржуваного рішення до набрання рішенням суду законної сили;

- заборони Національній України раді з питань телебачення і радіомовлення оголошувати та проводити конкурс на частоти, якими користується позивач, а саме: (м.Вінниця на частоті 100,9 МГц, м.Луцьк на частоті 100,9 МГц, м.Ковель на частоті 103,9 МГц, м.Житомир на частоті 105,6 МГц, с.Холмці на частоті 107,2 МГц, м.Рахів на частоті 103,1 МГц, м.Хуст на частоті 103,7 МГц, м.Івано-Франківськ на частоті 100,4 МГц, м.Яремча на частоті 104,0 МГц, м.Львів на частоті 102,5 МГц, м.Борислав на частоті 100,2 МГц, м.Рівне на частоті 103,0 МГц, м.Тернопіль на частоті 101,5 МГц, м.Хмельницький на частоті 102,1 МГц, м.Камянець-Подільський на частоті 105,7 МГц, м.Чернівці на частоті 105,5 МГц, м.Новодністровськ на частоті 101,9 МГц);

- заборони Національні раді України з питань телебачення і радіомовлення звертатися до операторів телекомунікацій із заявою про відключення передавачів;

- заборони Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення здійснювати оприлюднення оскаржуваного рішення;

- заборони Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення зараховувати вищевказані частоти до резерву вільних радіочастот.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 13 жовтня 2017 року у задоволенні клопотання про вжиття заходів забезпечення позову відмовлено.

В апеляційній скарзі позивач, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм процесуального права, що призвело до неправильного вирішення питання, просить скасувати вказане судове рішення та прийняти нове, яким задовольнити клопотання про вжиття заходів забезпечення позову.

Перевіривши матеріали справи, правильність застосування судом попередньої інстанції норм матеріального і процесуального права, обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Суд першої інстанції, відмовляючи у задоволенні клопотання про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, дійшов висновку, що позивачем не доведено факту існування реальних обставин передбачених ст. 117 Кодексу адміністративного судочинства України, які є підставою для вжиття заходів забезпечення позову.

Судова колегія підтримує правову позицію Окружного адміністративного суду міста Києва.

Відповідно до частини першої ст. 117 Кодексу адміністративного судочинства України, суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.

Таким чином, підставами для забезпечення позову є очевидність небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, неможливість або значне ускладнення захисту прав, свобод та інтересів позивача без вжиття заходів забезпечення позову, очевидна протиправність рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.

Частинами 3 та 4 названої статті КАС України визначено, що подання адміністративного позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень, але суд у порядку забезпечення адміністративного позову може відповідною ухвалою зупинити дію рішення суб'єкта владних повноважень чи його окремих положень, що оскаржуються. Адміністративний позов, крім способу, встановленого частиною третьою цієї статті, може бути забезпечено забороною вчиняти певні дії.

За своєю суттю інститут забезпечення позову в адміністративному судочинстві є інститутом попереднього судового захисту. Метою його запровадження є гарантування виконання рішення суду у випадку задоволення позову за існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення у справі.

Доведення наявності зазначених підстав або принаймні однієї з них, з точки зору процесуального закону, є необхідною передумовою для вжиття судом заходів до забезпечення позову у разі їх вжиття за клопотанням позивача.

Із наведеного випливає, що вирішуючи питання про вжиття заходів забезпечення позову суд має пересвідчитись, що надані докази та доводи позивача переконливо свідчать про наявність підстав для забезпечення позову.

Водночас, позивачем належним чином не обґрунтовано, що існує очевидна небезпека заподіяння шкоди його правам, свободам та інтересам або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття заходів забезпечення позову після набрання законної сили рішенням в адміністративній справі, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат.

Крім того, забезпечуючи такий позов шляхом зупинення дії оскаржуваного рішення до набрання рішенням суду законної сили та заборони Національній України раді з питань телебачення і радіомовлення вчиняти певні дії, судом фактично буде ухвалено рішення без розгляду справи по суті, що не відповідає меті застосування правового інституту забезпечення позову.

За правилами ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 160, 199, 200, 205 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

УХВАЛИВ

Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Телерадіокомпанія НБМ-Радіо залишити без задоволення, а ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва від 13 жовтня 2017 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту прийняття та оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя І.О.Лічевецький

суддя В.Е.Мацедонська

суддя В.П.Мельничук

Ухвала складена в повному обсязі 14 листопада 2017 р.

Дата ухвалення рішення 09.11.2017
Зареєстровано 15.11.2017
Оприлюднено 15.11.2017

Судовий реєстр по справі 826/12937/17

Проскрольте таблицю вліво →
Рішення Суд Форма
Постанова від 09.12.2020 Касаційний адміністративний суд Верховного Суду Адміністративне
Ухвала від 08.12.2020 Касаційний адміністративний суд Верховного Суду Адміністративне
Ухвала від 26.06.2018 Касаційний адміністративний суд Верховного Суду Адміністративне
Ухвала від 31.05.2018 Касаційний адміністративний суд Верховного Суду Адміністративне
Постанова від 23.04.2018 Київський апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 16.03.2018 Київський апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 16.03.2018 Київський апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Рішення від 07.02.2018 Окружний адміністративний суд міста Києва Адміністративне
Ухвала від 09.11.2017 Київський апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 26.10.2017 Київський апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 26.10.2017 Київський апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 13.10.2017 Окружний адміністративний суд міста Києва Адміністративне
Ухвала від 12.10.2017 Окружний адміністративний суд міста Києва Адміністративне
Ухвала від 12.10.2017 Окружний адміністративний суд міста Києва Адміністративне

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Відстежувати судові рішення та засідання

Додайте Опендатабот до улюбленного месенджеру

Вайбер Телеграм

Опендатабот для телефону