Ухвала
від 08.11.2017 по справі 471/1207/16-а
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 листопада 2017 року м. Київ К/800/8887/17

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:

головуючого судді: суддів: Стрелець Т.Г. Мороз Л.Л. Калашнікової О.В.

розглянувши в письмовому провадженні касаційну скаргу ОСОБА_4

на постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 22 лютого 2017 року

у справі № 471/1207/16-а

за позовом ОСОБА_4

до Управління Пенсійного фонду України в Братському районі Миколаївської

області

про визнання дій та рішення протиправними, зобов'язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И Л А:

У листопаді 2016 року ОСОБА_4 звернувся до суду з адміністративним позовом до Управління Пенсійного фонду України в Братському районі Миколаївської області про визнання дій та рішення протиправними, зобов'язання вчинити певні дії.

Постановою Братського районного суду Миколаївської області від 26 грудня 2016 року позов задоволено частково.

Визнано протиправними дії Управління Пенсійного фонду України в Братському районні Миколаївської області щодо відмови ОСОБА_4 у перерахунку раніше призначеної пенсії та скасовано Рішення Управління Пенсійного Фонду України в Братському районні Миколаївської області від 18 листопада 2016 року № 6.

Зобов'язано Управління Пенсійного фонду України в Братському районні Миколаївської області здійснити ОСОБА_4 перерахунок раніше призначеної пенсії у відповідності до вимог статті 50-1 Закону України Про прокуратуру (із змінами і доповненнями в редакції, що діяла на час призначення пенсії), виходячи з розрахунку 90% від середнього заробітку, згідно Довідки прокуратури Миколаївської області № 18/264 вих-16 від 24 жовтня 2016 року та здійснити відповідні виплати з 01 листопада 2016 року.

Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 22 лютого 2017 року постанову Братського районного суду Миколаївської області від 26 грудня 2016 року скасовано та прийнято нову, якою у задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись з рішенням суду апеляційної інстанції, ОСОБА_4 звернувся до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального права, просить постанову Одеського апеляційного адміністративного суду скасувати, а постанову Братського районного суду Миколаївської області залишити в силі.

На адресу Вищого адміністративного суду України від відповідача надійшли заперечення на касаційну скаргу, в яких просив залишити касаційну скаргу ОСОБА_4 без задоволення, рішення суду апеляційної інстанції - без змін.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши і обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, наданої ними правової оцінки обставин у справі, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно частини 2 статті 220 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції переглядає судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій в межах касаційної скарги.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що з 13 березня 1995 року ОСОБА_4 перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Братському районі Миколаївської області та йому призначено пенсію, відповідно до Закону України Про прокуратуру в розмірі 90% від середнього заробітку.

Згідно Довідки виданої прокуратурою Миколаївської області від 22 квітня 2016 року за № 18/86 вих-16 сума заробітної плати за посадою, яку займав ОСОБА_4 складає 19224 грн. 05 коп.

09 листопада 2016 року ОСОБА_4 звернувся до відповідача про перерахунок пенсії.

Рішенням Управління Пенсійного фонду України в Братському районі Миколаївської області від 18 листопада 2016 року № 6 позивачу відмовлено в проведенні перерахунку пенсії. (а.с. 20-21)

Суд першої інстанції виходив з того, що при перерахунку пенсії працівникам прокуратури має застосовуватися норма, що визначає розмір пенсії у відсотках, яка діяла на момент призначення пенсії, а тому внесені Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення від 02.03.2015 року зміни до статті 50-1 Закону України Про прокуратуру щодо розміру пенсії у відсотках стосуються порядку призначення пенсії прокурорам і слідчим у разі реалізації ними права на пенсійне забезпечення, а не перерахунку вже призначеної пенсії.

Суд апеляційної інстанції скасовуючи постанову суду першої інстанції зазначив, що станом на дату звернення позивача із заявою про перерахунок його пенсії за вислугу років положення статті 50-1 Закону № 1789-ХІІ (крім частин третьої, четвертої, шостої, одинадцятої) втратили чинність згідно з Законом № 1697-VII.

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України зазначений висновок суду апеляційної інстанцій вважає обґрунтованим з огляду на наступне.

Підстави та порядок перерахунку пенсій прокурорам були врегульовані частинами тринадцятою, вісімнадцятою статті 50-1 Закону України Про прокуратуру № 1789-ХІІ.

Згідно з частиною вісімнадцятою статті 50-1 Закону України Про прокуратуру № 1789-ХІІ призначені працівникам прокуратури пенсії перераховуються у зв'язку з підвищенням заробітної плати відповідних категорій прокурорсько-слідчих працівників. Перерахунок призначених пенсій провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, у якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії. Якщо при цьому пенсіонер набув права на підвищення пенсії, різницю в пенсії за минулий час може бути виплачено йому не більш як за 12 місяців. Перерахунок пенсій провадиться з урахуванням фактично отримуваних працівником виплат і умов оплати праці, що існували на день його звільнення з роботи.

Проте, станом на дату звернення позивача із заявою про перерахунок її пенсії (09 листопада 2016 року) правове регулювання відносин, що виникають у сфері пенсійного забезпечення прокурорів змінилося.

Законом України Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України від 28 грудня 2014 року № 76-VІІI, частина вісімнадцята статті 50-1 Закону України Про прокуратуру № 1789-ХІІ викладена в наступній редакції: Умови та порядок перерахунку призначених пенсій працівникам прокуратури визначаються Кабінетом Міністрів України . Даний Закон згідно пункту 1 Прикінцевих положень набрав чинності 01 січня 2015 року.

При цьому, 15 липня 2015 року набрав чинності Закон України Про прокуратуру №1697-VII. Відповідно до Розділу ХІІ Прикінцевих положень Закону України Про прокуратуру №1697-VII визнано такими, що втратили чинність із набранням чинності цим Законом положення: Закон України Про прокуратуру №1789-ХІІ, крім пункту 8 частини 1 статті 15, частини 4 статті 16, абзацу першого частини 2 статті 46-2, статті 47, частини першої статті 49, частини 5 статті 50, частин третьої, четвертої, шостої та одинадцятої статті 50-1, частини третьої статті 51-2, статті 53 щодо класних чинів (їх дія поширюється на осіб, яким присвоєно класні чини до набрання чинності цим Законом), статті 55 щодо посвідчення працівника прокуратури, статті 2 у частині підстав звільнення з посади Генерального прокурора України, а також статті 13 щодо функціонування в системі органів прокуратури міських, районних, міжрайонних, районних у містах прокуратур, яка втрачає чинність з 15 грудня 2015 року.

Що стосується правового регулювання перерахунку пенсії за Законом № 1697-VII, то згідно з частиною тринадцятою статті 86 цього Закону пенсії за вислугу років відповідно до цієї статті призначаються, перераховуються і виплачуються уповноваженими на це державними органами.

Відповідно до частини двадцятої статті 86 Закону № 1697-VII (в редакції Закону України від 28 грудня 2014 року № 76-VIII) умови та порядок перерахунку призначених пенсій працівникам прокуратури визначаються Кабінетом Міністрів України.

Отже, станом на дату звернення позивача із заявою про перерахунок її пенсії за вислугу років положення статті 50-1 Закону № 1789-ХІІ (крім частин третьої, четвертої, шостої, одинадцятої) втратили чинність згідно з Законом № 1697-VII. Натомість визначення умов і порядку перерахунку пенсій, призначених працівникам прокуратури, за Законом №1697-VI віднесено до відання Кабінету Міністрів України, який мав би ці правовідносини врегулювати.

За відсутності урядової постанови щодо умов і порядку перерахунку пенсій, призначених працівникам прокуратури (як це спершу було передбачено частиною вісімнадцятої статті 50-1 Закону № 1789-ХІІ, а згодом - частиною двадцятою статті 86 Закону № 1697-VII) в Управління ПФУ немає правового механізму для перерахунку.

Беручи до уваги наведене вище, колегія суддів Вищого адміністративного суду України зазначає, що за відсутності нормативного регулювання відносин щодо умов і підстав для перерахунку пенсій (зокрема у зв'язку зі збільшенням розміру заробітної плати) працівників прокуратури підстав для такого перерахунку немає. Тому відповідач, відмовляючи позивачу у перерахунку пенсії з підстав, про які зазначено вище, діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У зв'язку з чим у суду відсутні належні правові підстави для скасування постанови суду апеляційної інстанції.

Відповідно статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України, суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

З огляду на наведене, колегія суддів вважає, що рішення суду апеляційної інстанції підлягає залишенню без змін.

Керуючись статтями 220, 222, 223, 224, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,

У Х В А Л И Л А:

Касаційну скаргу ОСОБА_4 - залишити без задоволення.

Постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 22 лютого 2017 року у справі № 471/1207/16-а - залишити без змін.

Ухвала може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строки та в порядку, встановлених статтями 237 - 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення08.11.2017
Оприлюднено15.11.2017
Номер документу70245884
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —471/1207/16-а

Постанова від 10.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 07.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 20.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 13.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 08.11.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 06.11.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 24.03.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Стрелець Т.Г.

Постанова від 22.02.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 19.01.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 19.01.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні