Ухвала
від 16.11.2017 по справі 826/6372/17
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/6372/17 Головуючий у 1-й інстанції: Арсірій Р.О. Суддя-доповідач: Губська О.А.

У Х В А Л А

Іменем України

16 листопада 2017 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Губської О.А.

суддів: Ключковича В.Ю., Беспалова О.О.

за участю: секретаря судового засідання Сергієнко Т.О.,

представника позивача Кеди А.В.,

представника відповідача Шведченко С.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Охтирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Сумській області на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 вересня 2017 року у справі за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства "Укрнафта" до Охтирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Сумській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

В С Т А Н О В И В

Позивач звернувся до суду з позовом до Охтирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Сумській області, у якому просив визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 22.06.2015 № 0002351502, № 0002361502, якими позивачеві за затримку на 1 (один) календарний день сплати суми грошового зобов'язання нараховано штраф на загальну суму 15 725 818 грн. 76 коп.

Доводи своєї позовної заяви мотивував тим, що ПАТ Укрнафта не було порушено строків сплати нарахованих грошових зобов'язань з плати за користування надрами для видобування корисних копалин за червень 2014 року, водночас висновки контролюючого органу щодо цих обставин, є помилковими і такими, що не узгоджуються з положеннями Податкового кодексу України, а тому спірні податкові повідомлення-рішення, прийняті на підставі таких висновків, підлягають скасуванню як протиправні.

Окружний адміністративний суд міста Києва постановою від 21 вересня 2017 року позов Публічного акціонерного товариства "Укрнафта" задовольнив повністю.

Своє рішення місцевий адміністративний суд мотивував тим, що позивачем надано належні та допустимі докази того, що ним було належним чином виконано обов'язок зі сплати за червень 2014 року плати за користування надрами для видобування корисних копалин, шляхом перерахування визначених в розрахунках плати за користування надрами для видобування корисних копалин сум грошових коштів з цього виду платежу в повному обсязі та у визначений Кодексом строк, здійснивши платіж 30.07.2014.

Також, приймаючи рішення, суд врахував позицію Верховного Суду України, яку викладено у постанові від 09.06.2015 у справі № 21-18а15.

В апеляційній скарзі відповідач просить зазначене рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні вимог позивача, при цьому вказує на порушення судом норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Обґрунтовуючи доводи апеляційної скарги, відповідач посилається на те, що термін сплати податків і зборів не переноситься у зв'язку з перенесенням термінів подання податкових декларацій. На переконання податкового органу, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначеного ним у податковій декларації, протягом десяти календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку подання податкової декларації без урахування перенесення термінів подання звітності у зв'язку з вихідними чи святковими днями. Крім того, контролюючий орган зазначає, що платіжні доручення ПАТ Укрнафта від 30.07.2014 були отримані установою банку в післяопераційний час, у зв'язку із чим фактично днем сплати є 31.07.2014, а отже позивачем пропущено граничний строк сплати нарахованих грошових зобов'язань на 1 (один) день.

У судовому засіданні представник відповідача підтримала апеляційну скаргу та просила її задовольнити. Представник позивача заперечував проти задоволення апеляційної скарги та просив залишити оскаржуване рішення без змін.

Судом попередньої інстанції з матеріалів справи правильно встановлено, що ПАТ "Укрнафта" перебуває у Охтирській ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області на обліку як платник податків за неосновним місцем.

Контролюючим органом проведено документальну позапланову невиїзну перевірку Публічного акціонерного товариства "Укрнафта" (код ЄДРПОУ 00135390) з питань дотримання вимог податкового законодавства щодо своєчасності сплати нарахованих сум грошових зобов'язань з плати за користування надрами для видобування корисних копалин за червень 2014 року, за результатами якої складено акт № 71/18-11-15-0115-8/00135390 від 04.06.2015.

Відповідно до цього акта, відповідачем виявлено порушення строків сплати нарахованих грошових зобов'язань з плати за користування надрами для видобування корисних копалин за червень 2014 року (порушення п. 57.1. ст. 57 та пп. 263.12.1 п. 263.12 ст. 263 Податкового кодексу України (в редакції, чинною в 2014 році)), а саме:

Додаток № 2 до Податкового розрахунку з плати за користування надрами для видобування корисних копалин № 9040230240 від 15.07.2014, граничний термін сплати - 30.07.2014, дата сплати - 31.07.2014, кількість днів затримки - 1 (один);

Додаток № 2 до Податкового розрахунку з плати за користування надрами для видобування корисних копалин № 9040230370 від 15.07.2014, граничний термін сплати - 30.07.2014, дата сплати - 31.07.2014, кількість днів затримки - 1 (один);

Додаток № 2 до Податкового розрахунку з плати за користування надрами для видобування корисних копалин № 9040230334 від 15.07.2014, граничний термін сплати - 30.07.2014, дата сплати - 31.07.2014, кількість днів затримки - 1 (один);

Додаток № 2 до Податкового розрахунку з плати за користування надрами для видобування корисних копалин № 9040230251 від 15.07.2014, граничний термін сплати - 30.07.2014, дата сплати - 31.07.2014, кількість днів затримки - 1 (один);

Додаток № 2 до Податкового розрахунку з плати за користування надрами для видобування корисних копалин № 9040230240 від 15.07.2014, граничний термін сплати - 30.07.2014, дата сплати - 31.07.2014, кількість днів затримки - 1 (один);

Додаток № 2 до Податкового розрахунку з плати за користування надрами для видобування корисних копалин № 9040230282 від 15.07.2014, граничний термін сплати - 30.07.2014, дата сплати - 31.07.2014, кількість днів затримки - 1 (один);

Додаток № 2 до Податкового розрахунку з плати за користування надрами для видобування корисних копалин № 9040230397 від 15.07.2014, граничний термін сплати - 30.07.2014, дата сплати - 31.07.2014, кількість днів затримки - 1 (один);

Додаток № 2 до Податкового розрахунку з плати за користування надрами для видобування корисних копалин № 9040230317 від 15.07.2014, граничний термін сплати - 30.07.2014, дата сплати - 31.07.2014, кількість днів затримки - 1 (один);

Додаток № 2 до Податкового розрахунку з плати за користування надрами для видобування корисних копалин № 9040230376 від 15.07.2014, граничний термін сплати - 30.07.2014, дата сплати - 31.07.2014, кількість днів затримки - 1 (один);

Додаток № 2 до Податкового розрахунку з плати за користування надрами для видобування корисних копалин № 9040230266 від 15.07.2014, граничний термін сплати - 30.07.2014, дата сплати - 31.07.2014, кількість днів затримки - 1 (один);

Додаток № 2 до Податкового розрахунку з плати за користування надрами для видобування корисних копалин № 9040230200 від 15.07.2014, граничний термін сплати - 30.07.2014, дата сплати - 31.07.2014, кількість днів затримки - 1 (один).

У зв'язку з виявленим порушенням податкового законодавства, за затримку на 1 (один) календарний день сплати суми грошового зобов'язання, відповідачем прийнято податкові повідомлення-рішення від 22.06.2015 № 0002351502 та № 0002361502, якими позивачу нараховано штраф на загальну суму 15 725 818,76 гривень (10 % від суми грошового зобов'язання з плати за користування надрами для видобування корисних копалин за червень 2014 року сплаченого з затримкою).

Колегія суддів вважає правильним висновок суду попередньої інстанції щодо наявності правових підстав для визнання протиправними та скасування названих рішень контролюючого органу, з огляду на наступне.

Згідно з підпунктом 263.11.1. п. 263.11 ст. 263 Податкового кодексу України (в редакції, чинній у 2014 році) платник плати за користування надрами для видобування корисних копалин та уповноважена особа, визначена відповідно до підпункту 263.1.4 пункту 263.1 статті 263 цього Кодексу, до закінчення граничного строку подання податкових розрахунків, визначеного розділом II цього Кодексу, та за формою, встановленою відповідно до статті 46 цього Кодексу, подають за податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу, а при видобуванні вуглеводневої сировини, що дорівнює календарному місяцю, податкові розрахунки з плати за користування надрами для видобування корисних копалин до контролюючого органу:

за місцезнаходженням ділянки надр, з якої видобуті корисні копалини, у разі розміщення такої ділянки надр у межах території України;

за місцем обліку платника у разі розміщення ділянки надр, з якої видобуто корисні копалини, в межах континентального шельфу та/або виключної (морської) економічної зони України.

Згідно з пунктом 49.18. статті 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює, зокрема:

календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;

календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);

календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Згідно з пунктом 49.20 статті 49 цього Кодексу якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.

Відповідно до пункту 54.1. статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Судом попередньої інстанції встановлено, що останній день подання податкового розрахунку з плати за користування надрами для видобування корисних копалин за червень 2014 року припав на 20 липня 2014 року - неділю.

З урахуванням наведених правових норм, останній день подання такого розрахунку переноситься на 21 липня 2014 року.

Судом встановлено, що податкові розрахунки з плати за користування надрами для видобування корисних копалин за червень 2014 року разом з розрахунками податкового зобов'язання з плати за користування надрами для видобування корисних копалин (додатками № 2 до Податкових розрахунків) позивачем подано до закінчення граничного строку їх подання. Вказане визнається контролюючим органом в тому числі у акті перевірки.

Відповідно до пункту 57.1. статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Вказана норма кореспондується з положеннями пп. 263.12.1. п. 263.12. ст. 263 цього ж Кодексу, згідно з якими платник плати за користування надрами для видобування корисних копалин та уповноважена особа, визначена відповідно до пп. 263.1.4 пункту 263.1 статті 263 цього Кодексу, протягом десяти календарних днів після закінчення граничного строку подання податкового розрахунку за податковий (звітний) період сплачують податкові зобов'язання у сумі, визначеній в розрахунку з плати, поданому ними контролюючому органу: за місцезнаходженням ділянки надр, з якої видобуті корисні копалини, у разі розміщення такої ділянки надр у межах території України; за місцем обліку платника у разі розміщення ділянки надр, з якої видобуто корисні копалини, в межах континентального шельфу та/або виключної (морської) економічної зони України.

Таким чином, враховуючи, що у розглядуваному випадку останній день строку подання декларації припав на вихідний день - 20.07.2014, у зв'язку із чим граничним строком подання такої декларації вважається перший після нього робочий день - 21.07.2014, то початок перебігу десятиденного строку для сплати зазначеного у декларації податкового зобов'язання пов'язаний саме із таким робочим днем. Відповідно, останнім днем для сплати наразі є 31.07.2014.

Наведений висновок узгоджується із правовою позицією Верховного Суду України, наведеною у постанові від 09.06.2015 у справі № 21-18а15.

За правилами ч. 1 ст. 244-2 КАС України висновок Верховного Суду України щодо застосування норми права, викладений у його постанові, прийнятій за результатами розгляду справи з підстав, передбачених пунктами 1 і 2 частини першої статті 237 цього Кодексу, є обов'язковим для всіх суб'єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить відповідну норму права.

Отже, висновок Верховного Суду України, наведений у постанові від 09.06.2015 у справі № 21-18а15, є обов'язковим для відповідача, який застосовує у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить відповідну норму права.

З матеріалів справи судом установлено, що ПАТ "Укрнафта" визначені в податкових розрахунках податкові зобов'язання були сплачені відповідно до платіжних доручень № 6645 на суму 84 107 638,34 гривень, № 6655 на суму 13 150 749,18 гривень, № 6654 на суму 60 000 000,00 гривень, при цьому оплату за цими платіжними дорученнями проведено ПАТ КБ "Приватбанк" 30.07.2014, що підтверджується відмітками банку на платіжних дорученнях, а також випискою з банківського рахунку позивача.

Отже, наявними у справі доказами спростовуються наведені в акті висновки контролюючого органу про порушення позивачем граничного строку сплати за червень 2014 року плати за користування надрами для видобування корисних копалин.

За таких обставин, висновки суду першої інстанції про наявність підстав для визнання протиправними та скасування оскаржуваних податкових повідомлень-рішень ґрунтуються на правильному застосуванні норм матеріального права та дотриманні норм процесуального права.

Доводи апеляційної скарги з приводу того, що платіжні доручення від 30.07.2014 були подані позивачем до Банку в післяопераційний час висновків суду не спростовують і колегією суддів відхиляються, оскільки, відповідно до зазначених платіжних доручень, їх проведено Банком 30.07.2014, що підтверджується відмітками Банку, і виключає відповідальність позивача. Окрім того, у будь-якому разі, останнім днем сплати самостійно визначених позивачем зобов'язань у розглядуваному випадку є 31.07.2014.

Мотивація скаржника суперечить висновкам Верховного Суду України, наведеним у постанові від 09.06.2015 у справі № 21-18а15, які, в той же час, в силу положень ч. 1 ст. 244-2 КАС України є обов'язковим для відповідача, який застосовує у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить відповідну норму права.

Отже, підстав для скасування оскаржуваного судового рішення колегія суддів не вбачає.

Відповідно до ст. 200 КАС України - суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, Київський апеляційний адміністративний суд

У Х В А Л И В

Апеляційну скаргу Охтирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Сумській області на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 вересня 2017 року у справі за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства "Укрнафта" до Охтирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Сумській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - залишити без задоволення , а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 вересня 2017 року - без змін .

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання ухвали в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддяО.А. Губська СуддяВ.Ю. Ключкович СуддяО.О. Беспалов

Повний текст ухвали виготовлено 17 листопада 2017 року

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.11.2017
Оприлюднено19.11.2017
Номер документу70323494
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/6372/17

Постанова від 01.08.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 15.01.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 13.12.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Ухвала від 16.11.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Губська О.А.

Ухвала від 26.10.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Губська О.А.

Ухвала від 26.10.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Губська О.А.

Постанова від 21.09.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 18.05.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 18.05.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні