Справа № 569/838/17
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 листопада 2017 року Рівненський міський суд
під головуванням судді - Ковальова І.М.
при секретарі - Соломон О.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Рівне справу за адміністративним позовом приватного вищого навчального закладу Європейський університет до ОСОБА_1 міської ради про визнання дій неправомірними, зобов'язання передати земельну ділянку у постійне користування,-
в с т а н о в и в :
В Рівненський міський суд з позовом до ОСОБА_1 міської ради про визнання дій неправомірними, зобов'язання передати земельну ділянку у постійне користування звернувся представник приватного вищого навчального закладу Європейський університет .
В судовому засіданні представники позивача заявлені позовні вимоги повністю підтримали з підстав, викладених в адміністративному позові, просять суд їх задоволити та визнати протиправними дії відповідача ОСОБА_1 міської ради; зобов'язати ОСОБА_1 міську раду передати земельну ділянку площею 5 925 кв.м. на вул.Київській, 64-Б (кадастровий номер земельної ділянки 5610100000:01:037:0055) у постійне користування приватному вищому навчальному закладу Європейський університет .
В судовому засіданні представник відповідача заявлені позовні вимоги не визнав та просить суд відмовити у їх задоволенні з підстав, викладених у письмових запереченнях на позов.
Заслухавши учасників судового процесу, дослідивши матеріали справи та подані сторонами письмові докази по справі, суд прийшов до висновку, що заявлені позовні вимоги не підлягають до задоволення виходячи з наступного.
Судом встановлено, що 31 листопада 2006 року між ОСОБА_1 міською радою (орендодавець) та Приватним вищим навчальним закладом Європейський університет (орендар) було укладено договір оренди земельної ділянки (надалі - договір оренди), відповідно до п.1 якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку загальною площею 5 925 кв.м., що знаходиться в м.Рівне по вул.Київській, 64-Б.
Відповідно до п.2 договору оренди в оренду передається земельна ділянка відповідно до рішення ОСОБА_1 міської ради 2 сесія 5 скликання №124 від 25 липня 2006 року Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, вилучення та надання земельних ділянок, скасування окремих пунктів і рішень рівненської міської ради, загальною площею 5 925 кв.м., з яких: 5 789 кв.м. - за рахунок земель, наданих у постійне користування Державному комунальному підприємству ОСОБА_1 міський трест зеленого господарства відповідно до рішення рівненської міської ради н/д від 29.12.97 №255 Про вилучення та надання земельних ділянок ; 136 кв.м. - з числа земель запасу житлової та громадської забудови міста.
Відповідно до п.3 договору оренди на земельній ділянці розташовано об'єкт нерухомого майна - будівля виробничо-побутового корпусу, належна Європейському університету на підставі біржового контракту купівлі-продажу нерухомості (активів), що перебуває в податковій заставі, зареєстрованого 07 жовтня 2002 року на ОСОБА_1 міжрегіональній універсальній товарно-майновій біржі Прайс , реєстраційний номер 449/122-н-02.
З дослідженого в судовому засіданні рішення ОСОБА_1 міської ради від 27 жовтня 2016 року №1857 Про припинення права оренди земельної ділянки, розірвання договору оренди землі та передачу в постійне користування земельної ділянки на вул.Київській, 64-Б (ПВНЗ Європейський університет ) вбачається, що ОСОБА_1 міська рада вирішила: 1. На підставі пункту а статті 141 ЗК України (добровільна відмова від права користування земельною ділянкою, клопотання Приватного вищого навчального закладу Європейський університет від 28 квітня 2016 року №1/12-112/32) припинити право оренди земельної ділянки площею 5 925 кв.м. на вул.Київській, 64-Б, яка перебуває в оренді Приватного вищого навчального закладу Європейський університет для реконструкції будівлі виробничо-побутового корпусу під адміністративно-навчальний корпус з подальшим обслуговуванням (договір оренди земельної ділянки від 18 грудня 2006 року №040658300374); 2. Розірвати договір оренди земельної ділянки від 18 грудня 2006 року №040658300374 з моменту державної реєстрації права постійного користування на вищеназвану земельну ділянку Приватним вищим навчальним закладом Європейський університет ; 3. Передати Приватному вищому навчальному закладу Європейський університет в постійне користування земельну ділянку площею 5 925 кв.м. На вул.Київській, 64-Б (кадастровий номер земельної ділянки 5610100000:01:037:0055) для будівництва та обслуговування закладів освіти (для реконструкції будівлі виробничо-побутового корпусу під адміністративно-навчальний корпус з подальшим обслуговуванням) за рахунок земель житлової та громадської забудови комунальної власності територіальної громади м.Рівного в особі ОСОБА_1 міської ради, вилучених відповідно до п.1 цього рішення.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.1 Закону України Про місцеве самоврядування територіальна громада - жителі, об'єднані постійним проживанням у межах села, селища, міста, що є самостійними адміністративно-територіальними одиницями, або добровільне об'єднання жителів кількох сіл, що мають єдиний адміністративний центр.
Відповідно до п.5 ч.1 ст.1 Закону України Про місцеве самоврядування представницький орган місцевого самоврядування - виборний орган (рада), який складається з депутатів і відповідно до закону наділяється правом представляти інтереси територіальної громади і приймати від її імені рішення.
Відповідно до ч.1 ст.2 Закону України Про місцеве самоврядування Місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Відповідно до ч.1 ст.10 Закону України Про місцеве самоврядування сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням Міністерства внутрішніх справ України щодо офіційного тлумачення положення частини другої статті 28 Закону України Про статус депутатів місцевих рад народних депутатів (справа про охорону трудових прав депутатів місцевих рад) від 26 березня 2002 року по справі №1-9/2002 ст.4 ч.2 Конституція України) визначає місцеве самоврядування, як право територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи. Такому конституційному змісту інституту місцевого самоврядування властиві принаймі дві найважливіші ознаки. Це - самостійність територіальної громади, органів місцевого самоврядування у вирішенні певного кола питань і те, що предметами відання місцевого самоврядування є не будь-які питання суспільного життя, а питання місцевого значення, тобто такі, які пов'язані передусім з життєдіяльністю територіальних громад.
Відповідно до ст.1 ст.59 Закону України Про місцеве самоврядування рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Відповідно до ч.2 ст.59 Закону України Про місцеве самоврядування рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.
Предметом даного позову є зобов'язання ОСОБА_1 міської ради прийняти рішення. Зобов'язання міської ради прийняти конкретне рішення є порушення його передбаченої Конституцією та законами України виключної компетенції.
Пунктом 34 ч.1 ст.26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що вирішення відповідно до Закону питань регулювання земельних відносин є виключною компетенцією пленарних засідань сільських, селищних, міських рад.
Відповідно до п.2 ч.2 ст.162 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про зобов'язання відповідача вчинити певні дії. У випадку, коли суб'єкт публічної влади наділений дискреційними повноваженнями, то суд може лише вказати на виявлені порушення, допущені при прийнятті оскаржуваного рішення та зазначити норму закону, яку відповідач повинен застосувати при прийнятті рішення, з урахуванням встановлених судом обставин.
Тобто суд не може підміняти інший орган державної влади та перебирати на себе повноваження щодо вирішення питань, які законодавством віднесені до компетенції цього органу державної влади.
Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Оскільки в судовому засіданні представник відповідача заперечив проти задоволення заявлених позовних вимог позивача про правомірність прийнятого оскаржуваного рішення, надавши належні докази в судовому засіданні , а представник позивача заявлені ним позовні вимоги не довів, що оскаржуване рішення прийняте з порушенням норм чинного законодавства, суд приходить до висновку, що відповідач приймаючи рішення діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, тому з цих підстав позов не підлягає до задоволення.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.11,17,18,71,72,94,160,161,162,163,186 КАС України, Законом України Про місцеве самоврядування суд, -
п о с т а н о в и в :
У задоволенні адміністративного позову Приватного вищого навчального закладу Європейський університет до ОСОБА_1 міської ради про визнання дій неправомірними, зобов'язання передати земельну ділянку у постійне користування - відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку сторонами, а також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.
Апеляційна скарга на постанову подається протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови до Житомирського апеляцiйного адміністративного суду через Рiвненський мiський суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Головуючий:
Суд | Рівненський міський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2017 |
Оприлюднено | 25.11.2017 |
Номер документу | 70477475 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський міський суд Рівненської області
Ковальов І.М. І. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні