Ухвала
від 29.11.2017 по справі 20/441
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

пр. Науки, 5, м. Харків, 61022, тел. (057) 702-00-72

е-mail: inbox@dna.arbitr.gov.ua

У Х В А Л А

про повернення апеляційної скарги

29.11.2017 справа № 20/441

Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючий суддя суддіОСОБА_1, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , розглянувши апеляційну скаргу Департаменту Державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, м.Київ на ухвалу господарського суду Донецької області від 02.11.2017 за скаргоюДержавного підприємства «Регіональні електричні мережі» , м.Вишгород Київської області в особі Донецької філії, м.Мирноград Донецької області на діїВідділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, м. Київ у справі№ 20/441 (суддя Паляниця Ю.О.) за позовомДержавного підприємства «Регіональні електричні мережі» , м.Вишгород Київської області в особі Донецької філії, м.Мирноград Донецької області доДержавного підприємства «Артемвугілля» , м.Слов'янськ, м.Святогірськ Донецької області простягнення 14821252,57 грн.

В С Т А Н О В И В:

Ухвалою господарського суду Донецької області від 02.11.2017 у справі №20/441 скаргу №04/1683 від 31.08.2017р. Державного підприємства Регіональні електричні мережі в особі Донецької філії про визнання постанови старшого державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України ОСОБА_4 від 23.05.2017р. про повернення виконавчого документа за виконавчим провадженням №11790077 недійсною, задоволено.

Визнано недійсною постанову старшого державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України ОСОБА_4 від 23.05.2017р. про повернення виконавчого документа за виконавчим провадженням №11790077.

Не погодившись з прийнятою ухвалою, Департамент державної виконавчої служби Міністерства юстиції України звернувся до Донецького апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою №20/441 від 20.11.2017, якою просив ухвалу господарського суду Донецької області від 02.11.2017 у справі №20/441 скасувати та прийняти постанову, якою у задоволенні скарги відмовити у повному обсязі.

Порядок та форма звернення з апеляційною скаргою до апеляційного господарського суду визначені Господарським процесуальним кодексом України, зокрема ст.ст. 93, 94, 95 розділу ХІІ Господарського процесуального кодексу України.

Згідно з ч. 3 ст. 94 Господарського процесуального кодексу України до апеляційної скарги додаються докази сплати судового збору.

Правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначені Законом України "Про судовій збір".

Розмір ставок судового збору встановлений ст. 4 Закону України "Про судовий збір".

Судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Зокрема, відповідно до пп. 7 п. 2 ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" за подання до господарського суду апеляційної скарги на ухвалу суду ставка судового збору складає 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно з приписами ст. 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2017 рік", з 01.01.2017 р. встановлюється прожитковий мінімум для працездатних осіб у місячному розмірі 1600,00 грн.

До апеляційної скарги Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України не додано доказів сплати судового збору за подання апеляційної скарги на ухвалу господарського суду Донецької області від 02.11.2017 у справі №20/441.

Одночасно, скаржником заявлено клопотання про відстрочення сплати судового збору до ухвалення рішення у справі, в обґрунтування якого зазначено, що Департамент державної виконавчої служби є бюджетною установою, фінансується за рахунок коштів Державного бюджету України, розрахунково-касове обслуговування здійснюється Державною казначейською службою України, а законодавством передбачені стислі строки подачі апеляційних скарг на судові рішення.

Розглянувши подане скаржником клопотання, судова колегія Донецького апеляційного господарського суду вважає, що воно не підлягає задоволенню з огляду на наступне.

За приписами ст. 8 Закону України "Про судовий збір" суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою: відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше, ніж до ухвалення судового рішення у справі, зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати.

Отже, положеннями ст.8 Закону України Про судовий збір суду надано право, а не обов'язок, відстрочення сплати судового збору. При цьому, це право закон пов'язує із підтвердженням заявником обставин, які свідчать про дійсну складність його фінансового становища.

Відповідно до п. 3.1 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 21.02.2013р. №7 Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України єдиною підставою для вчинення господарським судом дій, зазначених у ст. 8 Закону України Про судовий збір , є врахування ним майнового стану сторін. Клопотання про відстрочення (розстрочення) сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати може бути викладене в заяві чи скарзі, які подаються до господарського суду, або окремим документом. Особа, яка заявляє відповідне клопотання, повинна навести доводи і подати докази на підтвердження того, що її майновий стан перешкоджав (перешкоджає) сплаті нею судового збору у встановленому порядку і розмірі.

При цьому, оскільки статтею 129 Конституції України як одну із засад судочинства визначено рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом, в тому числі й державні органи, то самі лише обставини, пов'язані з фінансуванням за рахунок коштів Державного бюджету України і здійсненням розрахунково-касового обслуговування Державною казначейською службою не можуть вважатися підставою для відстрочення (звільнення) сплати судового збору.

В порушення приписів ст.33 Господарського процесуального кодексу України, апелянтом не доведено обставин, які б давали підстави для відстрочення сплати судового збору, а саме: не представлено суду доказів неможливості останнім сплатити судовий збір у встановленому Законом України "Про судовий збір" порядку та розмірі.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 97 Господарського процесуального кодексу України, апеляційна скарга не приймається до розгляду і повертається апеляційним господарським судом, якщо до скарги не додано документів, що підтверджують сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі.

Враховуючи вищевикладене, апеляційна скарга Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України №20/441 від 20.11.2017 на ухвалу господарського суду Донецької області від 02.11.2017 у справі №20/441 підлягає поверненню заявникові.

Клопотання заявника про поновлення строку на апеляційне оскарження суд залишає без розгляду у зв'язку з поверненням апеляційної скарги Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України з наведених підстав.

Після усунення обставин, зазначених у п. 3 ч. 1 ст. 97 Господарського процесуального кодексу України, які з'явились підставою для повернення апеляційної скарги, апеляційна скарга може бути подана повторно.

На підставі викладеного, керуючись ст. 86, п. 3 ч. 1 ст. 97 Господарського процесуального кодексу України, Донецький апеляційний господарський суд, -

У Х В А Л И В:

Клопотання Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України про відстрочення сплати судового збору залишити без задоволення.

Апеляційну скаргу Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України №20/441 від 20.11.2017 на ухвалу господарського суду Донецької області від 02.11.2017 у справі №20/441 повернути заявникові.

Справу №20/441повернути господарському суду Донецької області.

Додаток (тільки для апелянта): апеляційна скарга №20/441 від 20.11.2017 на 10 арк. та поштовий конверт.

Головуючий суддя Н.М. Дучал

Судді: Т.Д. Геза

ОСОБА_3

Надруковано 5 екз.:

1 - відповідачу; 2 - позивачу;

1 - ДВС; 1 - у справу.

СудДонецький апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення29.11.2017
Оприлюднено01.12.2017
Номер документу70615616
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —20/441

Постанова від 25.01.2018

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Дучал Н.М.

Постанова від 25.01.2018

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Дучал Н.М.

Ухвала від 15.01.2018

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Дучал Н.М.

Ухвала від 26.12.2017

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Дучал Н.М.

Ухвала від 29.11.2017

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Дучал Н.М.

Ухвала від 02.11.2017

Господарське

Господарський суд Донецької області

Ю.О.Паляниця

Ухвала від 04.10.2017

Господарське

Господарський суд Донецької області

Ю.О.Паляниця

Ухвала від 05.09.2017

Господарське

Господарський суд Донецької області

Ю.О.Паляниця

Ухвала від 17.07.2017

Господарське

Господарський суд Донецької області

Ю.О.Паляниця

Ухвала від 04.04.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

Ю.В. Бокова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні