Постанова
від 27.11.2017 по справі 805/3065/17-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 листопада 2017 р. Справа №805/3065/17-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

час прийняття постанови: 16-28

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Арестової Л.В., при секретарі судового засіданні ОСОБА_1,

за участю:

представників позивача - ОСОБА_2, ОСОБА_3,

першого відповідача - ОСОБА_4,

представника другого відповідача - ОСОБА_5,

представника третьої особи - ОСОБА_6,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Сортове насіння Еліт»

до Головного спеціаліста відділу контролю за використанням та охороною земель у Костянтинівському, Ясинуватському районах та у м. Авдіївці та м. Торецьку управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області ОСОБА_4,

Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області,

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - ОСОБА_7 місцева прокуратура Донецької області,

про визнання незаконними дій інспектора, приписів і розрахунків та їх скасування, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю Сортове насіння Еліт звернулось до суду із позовом до Головного спеціаліста відділу контролю за використанням та охороною земель у Костянтинівському, Ясинуватському районах та у м. Авдіївці та м. Торецьку управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області ОСОБА_4, Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ОСОБА_7 місцева прокуратура Донецької області, в якому просив суд визнати незаконними дії державного інспектора головного спеціаліста відділу контролю за використанням та охороною земель у Костянтинівському, Ясинуватському районах та м. Авдіївці та м. Торецьку управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області зі здійснення перевірок, складання актів № 130-ДК/205/АП/09/01/-17 від 20 липня 2017 року, № 150-ДК/210/АП/09/01/-17 від 27 липня 2017 року, № 150-ДК/211/АП/09/01/-17 від 27 липня 2017 року, № 150/1-ДК/224/АП/09/01/-17 від 07 серпня 2017 року та скасувати розрахунки; визнати незаконними та скасувати приписи головного спеціаліста відділу контролю за використанням та охороною земель у Костянтинівському, Ясинуватському районах та м. Авдіївці та м. Торецьку управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області від 27 липня 2017 року № 130-ДК/0071/ПР/03/01/-17, від 27 липня 2017 року № 150-ДК/0072/ПР/03/01/-17, від 27 липня 2017 року № 150-ДК/0073/ПР/03/01/-17, від 07 серпня 2017 року № 150/1-ДК/0087/ПР/03/01/-1.

Позовні вимоги обґрунтуванні тим, що позивач користується земельними ділянками, відносно яких проведено перевірки, на підставі державного акту на право постійного користування, виданого Костянтинівському міжгосподарському сортосеменоводчому підприємству, правонаступником якого є ТОВ Сортове насіння Еліт . Крім цього, при проведенні перевірок відповідачами допущено ряд порушень, що свідчить про протиправність їх наслідків.

В судовому засідання представники позивача надали пояснення аналогічні викладеним в позовні заяві.

Представник Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області та Головний спеціаліст Відділу контролю за використанням та охороною земель у Костянтинівському, Ясинуватському районах та мм. Авдіївці і Торецьку Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області ОСОБА_4 заперечували проти задоволення позову з підстав того, що з ухвали слідчого судді Костянтинівського міськрайонного суду по справі № 233/3300/17 від 12 липня 2017 року стало відомо, що спірними земельними ділянками користується ТОВ Сортове насіння Еліт . На підставі вказаної ухвали спірні земельні ділянки внесено до графіку перевірок, за наслідком проведення яких встановлено, що ТОВ Сортове насіння Еліт самовільно займає та фактично використовує земельні ділянки сільськогосподарського призначення, державної власності. Таким чином інспектором правомірно складено приписи та розрахунки шкоди, заподіяної державі внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності.

Прокурор Костянтинівської місцевої прокуратури Донецької області також заперечував проти задоволення позовних вимог вказавши, що перевірка проведена з додержанням вимог законодавства на підставі ухвали суду, яка є обов'язковою до виконання, а приписи та розрахунки шкоди, заподіяної державі внаслідок самовільного зайняття позивачем земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності є законними та обґрунтованими.

Заслухавши осіб, які беруть участь у справі, дослідивши та матеріали справи, суд встановив наступне.

Відповідно до відомостей Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Товариство з обмеженою відповідальністю Сортове насіння Еліт , зареєстровано 27.11.1996 року за кодом ЄДРПОУ 13496037, місцезнаходження: 85183, Донецька обл., Костянтинівський район, село Стара Миколаївка, вулиця Свердлова, будинок 1 Б (а.с. 8-13).

Ухвалою слідчого судді Костянтинівського міськрайонного суду Донецької області від 12.07.2017 року по справі № 233/3300/17 надано дозвіл Головному управлінню Держгеокадастру у Донецькій області, яке розташоване за адресою: 85102, Донецька область, м. Костянтинівка, вул. Європейська, 13, на проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства ТОВ Сортове насіння Еліт , юридична адреса: 85183, Донецька область, Костянтинівський район, село Правдівка, вулиця Свердлова, 1 б (ЄРДПОУ 13496037), за період з 01 січня 2017 року по теперішній час, з наступних питань: наявність документів, що посвідчують право власності чи право користування на земельні ділянки; дотримання правил установленого режиму експлуатації протиерозійних, гідротехнічних споруд, збереження захисних насаджень і межових знаків;використання земельних ділянок відповідно до цільового призначення; наявність самовільно зайнятих земель; чи заподіяна шкода земельним ресурсам унаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, чи використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, чи зняття ґрунтового покриву без спеціального дозволу; чи правомірно використовується земельні ділянки (а.с. 97-99).

Наказом Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області від 13.07.2017 року №130-ДК вказано здійснити державний контроль за дотриманням вимог земельного законодавства, використання та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів шляхом проведення перевірки земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної форми власності площею 111,0000 га, що межує із земельною ділянкою з кадастровим номером 1422483900:19:000:0044, яка розташована за межами населеного пункту селища Зоря на території Іллінівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області.

Пунктом другим вказаного наказу зазначено Державному інспектору Аллахвердову Амаяку Анатолійовичу у термін з 13.07.2017 по 17.08.2017 здійснити зазначений захід державного контролю за дотриманням земельного законодавства (а.с. 110-111).

Відповідно до акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом-земельної ділянки від 20.07.2017 № 130-ДК/205/АП/09/01-17 державним інспектором-головним спеціалістом Відділу контролю за користуванням та охороною земель у Костянтинівському, Ясинуватському районах та мм. Авдіївці і Торецьку Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області ОСОБА_4 за участю оперуповноваженого Управління захисту економіки в Донецькій області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_8 в присутності представника ТОВ Сортове насіння Еліт ОСОБА_9 відповідно до вимог статей 6 і 10 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель , на підставі Ухвали слідчого судді Костянтинівського міськрайонного суду Донецької області від 12 липня 2017 року по справі № 233/3300/17 проведена перевірка з питання дотримання вимог земельного законодавства ТОВ Сортове насіння Еліт на земельній ділянці сільськогосподарського призначення державної форми власності, що межує із земельною ділянкою з кадастровим номером 1422483900:19:000:0044, розташованої за межами населеного пункту селища Зоря на території Іллінівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області.

У результаті перевірки встановлено, що земельна ділянка сільськогосподарського призначення, державної форми власності, виду угідь - рілля, площею 119,1467 га (заміри площі виконані ТОВ Терра відповідно до технічного звіту з топографо-геодезичних робіт), межує із земельною ділянкою з кадастровим номером 1422482300:13:000:0031, розташована за межами населеного пункту селища Зоря на території Іллінівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області, фактично самовільно використовується ТОВ Сортове насіння еліт , засіяна сільськогосподарськими культурами.

Перевіркою встановлено, що документи, які б встановлювали право власності чи користування на земельну ділянку у ТОВ Сортове насіння Еліт - відсутні (а.с. 112-114).

Аналогічне встановлено у акті обстеження земельної ділянки від 20.07.2017 № 130-ДК/208/АО/10/01-17 (а.с. 115-116).

Відповідно до складеного за наслідком перевірки розрахунку шкоди заподіяної позивачем державі внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності площею 119,1467 га, що межує з земельною ділянкою 1422482300:13:000:0031, яка розташована за межами населеного пункту селища Зоря на території Іллінівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області, розмір шкоди складає 190396,44 грн.

Зазначену в розрахунку суму шкоди, заподіяну державі внаслідок самовільного використання земельної ділянки, позивачу необхідно сплатити у 15-ти денний термін до місцевого бюджету (а.с. 119-120).

Приписом від 27.07.2017 №130-ДК/0071Пр/03/01/-17 вказано позивачу припинити використання земельної ділянки, площею 119,1467 га, що межує із земельною ділянкою 1422483900:19:000:0044 розташованою за межами населеного пункту селища Зоря на території Іллінівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області (а.с.117-118).

Відповідно до доповідної записки головного спеціаліста Відділу контролю за користуванням та охороною земель у Костянтинівському, Ясинуватському районах та мм. Авдіївці і Торецьку ОСОБА_4 від 27.07.2017 № 516/3-17-0.48 до в.о. начальника Головного управління Держгеокадастру Донецької області ним при проведенні перевірки встановлено порушення земельного законодавства України на земельних ділянках сільськогосподарського призначення державної форми власності площею 46,9849 га та 76,3532 га у зв'язку з чим головний спеціаліст доповів для прийняття відповідного рішення щодо необхідності проведення перевірки вищезазначеної земельної ділянки (а.с. 151).

Наказом Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області про здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності від 27.07.2017 року №150-ДК вказано здійснити державний контроль за дотриманням вимог земельного, використання та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів шляхом проведення перевірки земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної форми власності площею 46,9849 га та 76,3532 га, які межують з земельною ділянкою з кадастровим номером 1422482300:26:000:0001, що розташовані за межами населених пунктів селище Зоря на території Іллінівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області (а.с. 121-122).

З акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом-земельної ділянки від 27.07.2017 № 150-ДК/210/АП/09/01-17 вбачається, що також проведена перевірка з питання дотримання вимог земельного законодавства ТОВ Сортове насіння Еліт на земельній ділянці сільськогосподарського призначення державної форми власності, що межує із земельною ділянкою з кадастровим номером 1422482300:26:000:0001, розташованої за межами населеного пункту селища Зоря на території Іллінівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області.

У результаті перевірки встановлено, що земельна ділянка сільськогосподарського призначення, державної форми власності, виду угідь - рілля, площею 49,9849 га (заміри площі виконані ТОВ Терра відповідно до технічного звіту з топографо-геодезичних робіт), межує із земельною ділянкою з кадастровим номером 1422482300:26:000:0001, розташована за межами населеного пункту селища Зоря на території Іллінівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області, фактично самовільно використовується ТОВ Сортове насіння Еліт , засіяна насінням соняшнику.

Перевіркою встановлено, що документи, які б встановлювали право власності чи користування на земельну ділянку у ТОВ Сортове насіння Еліт - відсутні (а.с. 123-125).

Вказане також зазначено в акті обстеження земельної ділянки від 27.07.2017 № 150-ДК/213/АО/10/01-17 (а.с. 126-127).

Відповідно до складеного за наслідком перевірки розрахунку шкоди заподіяної державі внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності площею 46,9849 га, що межує з земельною ділянкою 1422482300:26:000:0001, яка розташована за межами населеного пункту селища Зоря на території Іллінівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області, розмір шкоди складає 75081,87 грн.

Зазначену в розрахунку суму шкоди, заподіяну державі внаслідок самовільного використання земельної ділянки позивачу необхідно сплатити у 15-ти денний термін до місцевого бюджету (а.с. 130-131).

27.07.2017 відповідачем складено припис №150-ДК/0073Пр/03/01/-17, відповідно до якого позивач має припинити використання земельної ділянки площею 46,9849 га, що межує із земельною ділянкою 1422482300:26:000:0001, розташованої за межами населеного пункту селища Зоря на території Іллінівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області (а.с. 128-129).

Відповідно до акту дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом-земельної ділянки № 150-ДК/211/АП/09/01-17, складеного за наслідком перевірки проведеної 27.07.2017, встановлено, що земельна ділянка сільськогосподарського призначення, державної форми власності, виду угідь - рілля, площею 76,3532 га фактично теж самовільно використовується ТОВ Сортове насіння Еліт .

Перевіркою встановлено, що документи, які б встановлювали право власності чи користування на земельну ділянку у ТОВ Сортове насіння Еліт - відсутні (а.с. 132-134).

Аналогічне вказано у акті обстеження земельної ділянки від 27.07.2017 № 150-ДК/212/АО/10/01-17 (а.с. 135-136).

Відповідно до розрахунку шкоди заподіяної державі внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки площею 76,3532 га, що межує з земельною ділянкою 1422482300:26:000:0001 розмір шкоди складає 122012,41 грн.

Зазначену в розрахунку суму шкоди, заподіяну державі внаслідок самовільного використання земельної ділянки позивачу необхідно сплатити у 15-ти денний термін до місцевого бюджету (а.с. 139-140).

Відповідно до припису Управління з контролю за використання та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області від 27.07.2017 року №150-ДК/0073Пр/03/01/-17 вказано позивачу припинити використання земельної ділянки, площею 76,3532 га, що межує із земельною ділянкою 1422482300:26:000:0001 (а.с. 137-138).

Листом заступника начальника Управління з контролю за використанням та охороною земель ГУ Держгеокадастру у Донецькій області від 28.07.2017 №10-5-0.48-805/90-17, направленим на адресу слідчого СВ Костянтинівського ВП Бахмутсього ВП ГУНП про проведення перевірки вказано, що проведена перевірка дотримання вимог земельного законодавства підприємством ТОВ Сортове насіння Еліт за наслідком якої встановлено, що ТОВ Сортове насіння Еліт самовільно займає та фактично використовує земельну ділянку площею 119,1467 га, 46,9849 га, 76,3532 га (а.с. 153-154).

Згідно листа СВ Костянтинівського ВП Бахмутсього ВП ГУНП від 04.08.17 №14210/204/0617, адресованого заступнику начальника Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області, вказано, що з метою встановлення точної площі самовільно зайнятої земельної ділянки отримано технічний звіт по топографо - геодезичним роботам з складання плану на об'єкт: ділянку на території Зорянської сільської ради Костянтинівського району Донецької області. Згідно звіту площа ділянок: 119,1467 га, 46,9849 га, 76,3532 га. Загальна площа 242,4848 га. Проте, в ході досудового розслідування додатково встановлено, що ТОВ Сортове насіння Еліт самовільно зайняло не всю земельну ділянку площею 76,3532 га, а її частину 17,8157 га, у зв'язку з чим є необхідним здійснити додаткову перевірку дотримання вимог земельного законодавства (обстеження земельної ділянки) ТОВ Сортове насіння Еліт (а.с. 156-157).

Наказом Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області від 07.08.2017 року №150/1-ДК внесено зміни у пункт 1 наказу Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області від 27.07.2017 року № 150-ДК Про здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності , замінивши слова площею 46,9849 га та площею 76,3532 га, які межують з земельною ділянкою з кадастровим номером 1422482300:26:000:0001 словами площею 46,9849 та площею 17,8157 га, які межують з земельною ділянкою з кадастровим номером 1422485500:48:000:0007 (а.с. 141).

Відповідно до акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом-земельної ділянки від 07.08.2017 № 150/1-ДК/224/АП/09/01-17 встановлено, що земельна ділянка сільськогосподарського призначення, державної форми власності, виду угідь - рілля, площею 17,8157 га фактично самовільно використовується ТОВ Сортове насіння Еліт .

Перевіркою встановлено, що документи, які б встановлювали право власності чи користування на земельну ділянку у ТОВ Сортове насіння Еліт - відсутні (а.с. 142-144).

Аналогічне зазначено у акті обстеження земельної ділянки від 07.08.2017 № 150/1-ДК/223/АО/10/01-17 (а.с. 145-146).

Відповідно до розрахунку шкоди заподіяної державі внаслідок самовільного зайняття земельної площею 17,8157 га, що межує з земельною ділянкою 1422485500:48:000:0007, розмір шкоди складає 28469,48 грн.

Зазначену в розрахунку суму шкоди, заподіяну державі внаслідок самовільного використання земельної ділянки позивачу необхідно сплатити у 15-ти денний термін до місцевого бюджету (а.с. 149-150).

07.08.2017 відповідачем складено припис №150/1-ДК/0087Пр/03/01/-17, відповідно до якого позивачу необхідно припинити використання земельної ділянки, площею 17,8157 га, що межує із земельною ділянкою 1422485500:48:000:0007 (а.с. 147-148).

Відповідно до листа Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області від 08.08.2017 року №28-5-0.48-818/90-17 про проведення перевірки, направленого на адресу ТОВ Сортове насіння Еліт вказано, що у зв'язку зі зміною площі земельної ділянки з 76,3532 га на 17,8157 га акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом - земельної ділянки від 27.07.2017 № 150-ДК/211/АП/09/01-17 та акт обстеження земельної ділянки від 27.07.2017 № 150-ДК/212/АО/10/01-17, припис від 27.07.2017 року №150-ДК/0073Пр/03/01/-17, розраховану шкоду, заподіяну державі внаслідок самовільного зайняття земельної площею 76,3532 га, можна не брати до уваги (а.с. 155).

Згідно з листом заступника начальника Управління з контролю за використанням та охороною земель від 08.08.2017 №10-5-0.48-820/90-17, направленого на адресу слідчого СВ Костянтинівського ВП Бахмутсього ВП ГУНП про проведення перевірки вказано, що за результатом проведеної додаткової перевірки у зв'язку зі зміною площі земельної ділянки з 76,3532 га на 17,8157 га за наслідком проведеної перевірки встановлено, що ТОВ Сортове насіння Еліт самовільно займає та фактично використовує земельну ділянку площею 17,8157 га (а.с. 152).

Надаючи оцінку правомірності дій державного інспектора-головного спеціаліста Відділу контролю за користуванням та охороною земель у Костянтинівському, Ясинуватському районах та мм. Авдіївці і Торецьку Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області ОСОБА_10 зі здійснення перевірок та складання актів за їх наслідком суд зазначає наступне.

Відповідно п. 1 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою КМУ від 14 січня 2015 р. № 15, Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику, зокрема, у сфері державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.

Зі змісту вказаного Положення також вбачається, що Держгеокадастр реалізує свої повноваження, крім іншого, через свої територіальні органи та посадових осіб.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначено Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності № 877-V від 05.04.2007 року (далі - Закон № 877-V).

Відповідно до ст. 1 вказаного Закону державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до ст. 2 Закону дія цього Закону поширюється на відносини, пов'язані зі здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються шляхом, зокрема, проведення перевірок, що визначено ст. 9 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель .

Статтями 5 та 6 Закону № 877-V передбачені планові та позапланові заходи зі здійснення державного нагляду (контролю).

Відповідно до ст. 3 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції від 2 вересня 2014 року № 1669-VII встановлений мораторій на проведення перевірок органами і посадовими особами, уповноваженими законами здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності. Зазначено, що органам і посадовим особам, уповноваженим законами здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, у період та на території проведення антитерористичної операції тимчасово забороняється проведення планових та позапланових перевірок суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність у зоні проведення антитерористичної операції, крім позапланових перевірок суб'єктів господарювання, що відповідно до затверджених Кабінетом Міністрів України критеріїв оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності віднесені до суб'єктів господарювання з високим ступенем ризику.

Водночас, Постановою Кабінету Міністрів України Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами від 13 серпня 2014 року № 408 встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.

З матеріалів справи вбачається, що дозвіл на проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства ТОВ Сортове насіння Еліт наданий Головному управлінню Держгеокадастру у Донецькій області ухвалою слідчого судді Костянтинівського міськрайонного суду Донецької області від 12 липня 2017 року по справі № 233/3300/17, яка набрала законної сили, оскільки матеріали перевірки Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області, у сукупності з іншими матеріалами кримінального провадження, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні № 42017051660000070 від 12 квітня 2017 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 197-1 КК України.

Згідно зі ст. 129-1 Конституції України судове рішення є обов'язковим до виконання.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про правомірність здійснення перевірки позивача на підставі ухвали суду у межах збирання доказів у кримінальному провадженні, у зв'язку з чим суд не приймає до уваги посилання товариства з цього приводу.

Частиною 6 статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт.

Тобто, акт є документом, що складається за наслідком перевірки та має містити інформацію про стан виконання вимог законодавства суб'єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.

Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Вчинення дій щодо складання суб'єктом владних повноважень акту є способом реалізації наданої суб'єкту владних повноважень компетенції. У той же час, самі по собі дії щодо складання акту не тягнуть за собою будь-яких правових наслідків для особи, щодо якої проведено перевірку.

На підставі наведеного суд вважає за необхідне відмовити у задоволенні позовних вимог про визнання незаконними дій державного інспектора головного спеціаліста відділу контролю за використанням та охороною земель у Костянтинівському, Ясинуватському районах та м. Авдіївці та м. Торецьку управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області зі здійснення перевірок та складання актів № 130-ДК/205/АП/09/01/-17 від 20 липня 2017 року, № 150-ДК/210/АП/09/01/-17 від 27 липня 2017 року, № 150-ДК/211/АП/09/01/-17 від 27 липня 2017 року, № 150/1-ДК/224/АП/09/01/-17 від 07 серпня 2017 року.

Стосовно правомірності видання державним інспектором спірних приписів та розрахунків шкоди, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 7 ст. 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Також згідно абзацу 3 ч. 1 ст. 10 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель мають право давати обов'язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов'язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків.

З викладеного вбачається, що державний інспектор має право складати припис про усунення порушень вимог земельного законодавства виключно за умови фіксації в акті перевірки відповідних порушень земельного законодавства, допущених суб'єктом господарювання.

Відповідно до викладеного в актах перевірки №130-ДК/205/АП/09/01/-17 від 20.07.2017р., №150-ДК/210/АП/09/01/-17 від 27.07.2017р., №150-ДК/211/АП/09/01/-17 від 27.07.2017р., №150/1-ДК/224/АП/09/01/-17 від 07.08.2017р. ТОВ Сортове насіння Еліт самовільно займає та використовує земельні ділянки площею 119,1467 га, 46,9849 га, 76,3532 га, 17,8157 га які розташовані за межами населеного пункту селища Зоря на території Іллінівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області без правовстановлюючих документів.

Враховуючи вищевказане інспектором складені приписи, в яких зазначено про необхідність усунення порушень вимог земельного законодавства. Крім цього, інспектором складені розрахунки шкоди, заподіяної державі внаслідок самовільного заняття земельної ділянки на суми 190396,44 грн., 75081,87 грн., 122012,41 грн., 28469,48 грн. та зазначено у них про обов'язок позивача сплатити кошти у визначених розмірах протягом 15 днів.

Згідно зі ст. 1 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель самовільне зайняття земельної ділянки - будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними.

Судом встановлено, що державним актом на право постійного користування землею серії Б №003245 від 1990 року, виданим на виконання рішення Донецького облвиконкома від 24.08.1988 №301/4, зареєстрованим в книзі записів державних актів на право користування землею № 156, оформлено право Костянтинівського міжгосподарського сортосеменоводчого підприємства на безстрокове право користування земельною ділянкою загальною площею 317 га (а.с. 33-39).

Рішенням виконкому ОСОБА_7 районної Ради народних депутатів Донецької області від 16.06.1991 №129 за результатами розгляду клопотання трудового колективу Костянтинівського міжгосподарського сортосеменоводчого підприємства, останнє реорганізовано в мале підприємство «Сортове насіння» , яке зареєстровано тим же рішенням (а.с. 40).

Установчим договором від 15.10.1996, посвідченим приватним нотаріусом Костянтинівського міського нотаріального округу ОСОБА_11 та зареєстрованим в реєстрі за №6051, мале підприємство «Сортове насіння» реорганізовано у Відкрите акціонерне товариство «Сортове насіння» (а.с. 48-51).

В подальшому, згідно п. 2 протоколу загальних зборів акціонерів ВАТ «Сортове насіння» від 27.12.2010 р., шляхом перетворення ВАТ «Сортове насіння» створене ТОВ «Сортове насіння Еліт» (а.с. 44-47).

Відповідно до ч. 1 ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників.

Аналогічне було визначено положеннями Цивільного кодексу Української РСР, що діяв з 18.07.1963 по день набрання чинності Цивільним кодексом України 01.01.2004.

Згідно зі ст. 108 Цивільним кодексом України перетворенням юридичної особи є зміна її організаційно-правової форми. У разі перетворення до нової юридичної особи переходять усе майно, усі права та обов'язки попередньої юридичної особи.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що ТОВ «Сортове насіння Еліт» є правонаступником Костянтинівського міжгосподарського сортосеменоводчого підприємства.

Згідно з ч. 1 ст. 92 Земельного кодексу України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.

Як закріплено у ч. 1 ст. 141 цього Кодексу підставами припинення права користування земельною ділянкою є, крім інших, припинення діяльності релігійних організацій, державних чи комунальних підприємств, установ та організацій.

Наведені приписи слід розуміти таким чином, що припинення права користування земельною ділянкою з підстави припинення установи допускається лише у випадку, коли припинення останньої виключає правонаступництво.

Аналогічного висновку також дійшов Верховний суд України в постанові № 21-3а11 від 21 лютого 2011 року.

Таким чином, всі майнові права Костянтинівського міжгосподарського сортосеменоводчого підприємства, у тому числі і право користування земельною ділянкою, перейшли до його правонаступника - ТОВ «Сортове насіння Еліт» .

Разом із цим суд зазначає, що відповідно до ч. 2 ст. 92 Земельного кодексу України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають, зокрема, підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.

Пунктом 6 розділу 10 Перехідних положень Земельного кодексу України було встановлено, що громадяни та юридичні особи, які мають у постійному користуванні земельні ділянки, але за цим Кодексом не можуть мати їх на такому праві, повинні до 01 січня 2008 року переоформити у встановленому порядку право власності або право оренди на них.

У той же час, положення пункту 6 розділу 10 Перехідних положень Земельного кодексу України визнано Рішенням Конституційного Суду № 5-рп/2005 від 22.09.2005 р. такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними) щодо зобов'язання переоформити право постійного користування земельною ділянкою на право власності або право оренди без відповідного законодавчого, організаційного та фінансового забезпечення.

Відповідно до ч. 2 ст. 152 Конституції України закони, інші акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність, якщо інше не встановлено самим рішенням, але не раніше дня його ухвалення.

На підставі наведеного можна дійти висновку, що Товариство з обмеженою відповідальністю Сортове насіння Еліт здійснює користування земельною ділянкою площею 317,0 га на підставі державного акту на право користування землею В№003245 (а.с. 33-38), що є належним правовстановлюючим документом, а отже правомірно та на законних підставах, чим спростовується викладене у актах перевірки, та що виступало підставою для прийняття спірних приписів та формування розрахунків.

Також суд вважає за необхідне звернути увагу на наступні порушення, допущені при проведенні спірних перевірок та оформленні її результатів.

Дослідивши акти перевірки дотримання вимог земельного законодавства, на підставі яких винесено оскаржувані приписи, суд зазначає, що акти, складені за результатом перевірок, 27 липня 2017 року та 07 серпня 2017 року свідчать про проведення цих перевірок за відсутності уповноваженого представника юридичної особи, чим порушено ч. 11 ст. 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності .

Крім цього, у зазначених актах не вказана підстава проведення перевірки.

Судом встановлено, що користування позивачем земельною ділянкою розміром 317,0 га здійснюється на підставі відповідного правовстановлюючого документу, втім, як вбачається з актів перевірок, під час їх проведення дана інформація інспектором у позивача не з'ясовувалась, відповідні документи позивачу не пропонувалось надати, їм не надавалась оцінка при оформленні результатів перевірки.

Тобто, обставини користування позивачем земельними ділянки на підставі відповідних документів не знайшли відображення в матеріалах перевірки та не враховувались інспектором при складанні актів, у зв'язку з чим складені спірні приписи та розрахунки шкоди.

З наданих до суду документів вбачається, що перевірка земельної ділянки, якою позивач користуються на підставі державного акту, проводилась за окремими її частинами, приписи та розрахунки шкоди приймались не щодо земельної ділянки, а щодо кожної її частини окремо.

Також вбачається, що інспектором стосовно частини земельної ділянки площею 76,3532 га під час перевірки 27.07.2017 встановлено її безпідставне використання та самовільне зайняття.

Відповідно до ст. 10 Про державний контроль за використанням та охороною земель державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право, зокрема, безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель.

Разом із цим, на підставі листа СВ Костянтинівського ВП Бахмутсього ВП ГУНП від 04.08.17 №14210/204/0617, вже після перевірки частини земельної ділянки площею 76,3532 га Управлінню з контролю за використанням та охороною земель ГУ Держгеокадастру у Донецькій області стало відомо про те, що ТОВ Сортове насіння Еліт самовільно зайняло не всю земельну ділянку площею 76,3532 га, а її частину 17,8157 га, у зв'язку з чим є необхідним здійснити додаткову перевірку дотримання вимог земельного законодавства (обстеження земельної ділянки) ТОВ Сортове насіння Еліт (а.с. 156-157).

В судовому засіданні відповідачами надано пояснення, що іншу частину земельної ділянки використовує на законних підставах інша особа.

За таких обставин суд дійшов висновку, що під час перевірки 27.07.2017 інспектором не реалізовано право перевіряти документи щодо використання та охорони земель, у зв'язку з чим при складанні припису та розрахунку шкоди щодо земельної ділянки площею 76,3532 га навіть не з'ясовано, що частина цієї ділянки використовуються не позивачем, отже документи за наслідком такої перевірки прийняті безпідставно.

07.08.2017 інспектором фактично повторно проведено перевірку щодо частини земельної ділянки 17,8157 га. При цьому листом від 08.08.2017 року №28-5-0.48-818/90-17 направленого на адресу ТОВ Сортове насіння Еліт вказано, що у зв'язку зі зміною площі земельної ділянки з 76,3532 га на 17,8157 га акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом - земельної ділянки від 27.07.2017 № 150-ДК/211/АП/09/01-17 та акт обстеження земельної ділянки від 27.07.2017 № 150-ДК/212/АО/10/01-17, припис від 27.07.2017 року №150-ДК/0073Пр/03/01/-17, розраховану шкоду, заподіяну державі внаслідок самовільного зайняття земельної площею 76,3532 га, можна не брати до уваги (а.с. 155).

Суд разом і цим зауважує, що чинним законодавством не передбачено право інспектора самостійно скасовувати розпорядчі документи, прийняті в ході перевірки та за її результатами.

Лист позивачу про те, що такі документи можна не брати до уваги не можна вважати беззаперечним доказом того, що невиконання припису та розрахунку шкоди не матиме для товариства певних наслідків у вигляді притягнення його до відповідальності.

За приписами ч. 1 ст. 12 Закону України Про основні засади держаного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності невиконання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених під час здійснення заходу державного нагляду (контролю), тягне за собою застосування до суб'єкта господарювання штрафних санкцій у порядку, встановленому законом.

Так, відповідно до ч. 1 ст. 211 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність відповідно до законодавства за такі порушення, як самовільне зайняття земельних ділянок.

Згідно зі ст. 53-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, самовільне зайняття земельної ділянки - тягне за собою накладення штрафу на громадян від десяти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двадцяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Так, у спірних приписах, зокрема у приписі від 27.07.2017 № 150/ДК/0072Пр/03/01/-17 щодо земельної ділянки площею 76,3532 га вказано про обов'язкове його виконання та необхідність повідомити про його виконання до 17.08.2017, попереджено про відповідальність за ст. 53-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення у разі невиконання припису.

Таким чином, одну й ту сума частину земельної ділянки площею 17,8157 га (самостійно та у складі частини земельної ділянки площею 76,3532 га) інспектор перевіряв двічі та двічі щодо неї складав, зокрема, припис та розрахунок шкоди.

До цього ж слід зауважити, що зі змісту складених за наслідком перевірки документів (актів, розрахунків та приписів) взагалі не вбачається, яка саме земельна ділянка перевірялась, оскільки в них не зазначено жодних даних, які земельну ділянку належним чином ідентифікують (кадастровий номер, поворотні точки, координати, точне місцезнаходження). Вказане також не вбачається і з її плану-схеми. Крім цього план - схема земельної ділянки, яка міститься в актах перевірки, складена без прив'язки до місцевості та зазначення суміжних землекористувачів.

Слід звернути увагу, що без будь-яких ідентифікуючих даних та відомостей про межі земельної ділянки її перевірка взагалі унеможливлена, оскільки таку земельну ділянку не стане за можливе виявити на місцевості.

Так, механізм встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками визначено Інструкцією про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 18.05.2010 № 376. Цією Інструкцією передбачено, що встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється на підставі розробленої та затвердженої технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Розроблення технічної документації із землеустрою та послуги щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) надають землевпорядні компанії, що мають відповідну ліцензію на виконання землевпорядних робіт. Закріплення межовими знаками меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється у присутності власника (користувача) земельної ділянки, власників (користувачів) суміжних земельних ділянок. Передача межових знаків на зберігання власнику (користувачу) земельної ділянки здійснюється за актом прийомки-передачі межових знаків на зберігання. Відновлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється при повній (частковій) втраті в натурі (на місцевості) межових знаків, їх пошкодженні, яке унеможливлює використання межових знаків, а також при розгляді земельних спорів між власниками (користувачами) суміжних земельних ділянок. Власник земельної ділянки має право вимагати від власника сусідньої земельної ділянки сприяння встановленню твердих меж, а також відновленню межових знаків у випадках, коли вони зникли, перемістились або стали невиразними.

В актах перевірки не наведене відомостей про наявність відповідної землевпорядної документації щодо вказаних земельних ділянок, визначеної вищенаведеними пунктами Інструкції.

В судовому засіданні головним спеціалістом Відділу контролю за використанням та охороною земель у Костянтинівському, Ясинуватському районах та мм. Авдіївці і Торецьку Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області ОСОБА_4 було надано пояснення, що межі та площа самовільно зайнятої позивачем земельної ділянки були ним визначені на підставі технічного звіту складеного ТОВ Терра (код ЄДРПОУ 32714373) на три земельні ділянки площею 119,1467 га, 46,9489 га, 76,3532 га (а.с. 100-109) та на підставі уточнено технічного звіту на чотири земельні ділянки площею 119,1467 га, 46,9849 га, 58,5375 га, 17,8157 га. (а.с. 224-225), виконавцем якого вказано ОСОБА_12

Разом із цим суд зазначає, що чинним законодавством не передбачено складання такої землевпорядної документації як технічний звіт.

В судовому засідання допитаний свідок ОСОБА_12 також пояснив, що складений технічний звіт не є землевпорядною документацією у розумінні ст. 25 Закону України Про землеустрій .

Також допитаний свідок пояснив, що на підставі розробленого технічного звіту не маючи знань в галузі землеустрою не можливо на місцевості виявити земельні ділянки на які ним складений технічний звіт.

До цього ж слід зазначити, що ОСОБА_12 не має сертифікату інженера-землевпорядника, про що ним зазначено у судовому засіданні та що також вбачається з Державного реєстру сертифікованих інженерів-землевпорядників, який міститься на офіційному веб-сайті Держгеокадастру.

Разом із цим, в судовому засіданні відповідачами не заперечувався факт того, що державний акт про право постійного користування стосується саме земельної, частини якої перевірялись, у той же час такий документ на їх думку не можна вважати належним правовстановлюючим документом, оскільки позивач за твердженнями відповідачів мав переоформити цей акт.

Враховуючи необґрунтованість висновків перевірки суд зазначає, що вимоги спірних приписів про усунення порушень, відсутність яких встановлена в ході судового розгляду, є безпідставними, а отже вони є протиправними та підлягають скасуванню.

Щодо позовних вимог про скасування розрахунків шкоди за самовільне використання земельної ділянки, прийнятих за наслідком перевірки, суд зазначає наступне.

Згідно пункту 7 Постанови КМУ від 25.07.2007 року № 963 Про затвердження Методики визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу розрахунок розміру шкоди, заподіяної державі, територіальним громадам внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, проводиться Держекоінспекцією та її територіальними органами або Держсільгоспінспекцією та її територіальними органами, а розміру шкоди, заподіяної юридичним та фізичним особам, - територіальними органами Держсільгоспінспекції на підставі матеріалів обстежень земельних ділянок, проведених відповідно до Порядку виконання земельно-кадастрових робіт та надання послуг на платній основі державними органами земельних ресурсів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 листопада 2000 р. № 1619.

З аналізу викладеного вбачається, що державний інспектор має право складати розрахунок шкоди виключно за умови фіксації в акті перевірки відповідних порушень земельного законодавства на підставі матеріалів обстежень земельних ділянок.

При визначенні державним інспектором розміру заподіяної шкоди, обов'язковою умовою при такому визначенні є обстеження земельної ділянки та встановлення, чи завдана шкода державі.

Таким чином, суд дійшов до висновку, що інспектор склав розрахунок розміру шкоди за самовільне зайняття земельної ділянки без з'ясування та встановлення обставин законності користування вказаної ділянкою позивачем та чи була фактично заподіяна така шкода. Тобто, оскаржуваний розрахунок складений без дотримання вимог наведеного законодавства, які регулюють спірні правовідносини, що вказує на його протиправність.

Суд зазначає, що розрахунки про визначення розміру шкоду заподіяної державі внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки мають безпосередній вплив на права та обов'язки позивача, не є документом суто інформаційного характеру, може виступати підставою для притягнення підприємства до відповідальності.

Так, як вже зазначалось судом, за змістом ч. 1 ст. 12 Закону України Про основні засади держаного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності невиконання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених під час здійснення заходу державного нагляду (контролю), тягне за собою застосування до суб'єкта господарювання відповідальності.

У спірних розрахунках інспектором визначено, що їх має бути виконано (відшкодовано шкоду державні) у 15-денний термін.

Крім цього, зокрема, за приписами ст. 10 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право звертатися до суду з позовом щодо відшкодування втрат, а також повернення самовільно чи тимчасово зайнятих земельних ділянок.

Враховуючи те, що спірні розрахунки складені з урахуванням безпідставних висновків перевірки, вони є протиправними та підлягають скасуванню.

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди відповідно до вимог ч. 3 ст. 2 КАС України перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ст. 86 КАС України, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Беручи до уваги наведене адміністративний позов підлягає частковому задоволенню.

Відповідно до ч.ч. 1, 3 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа. Якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

Враховуючи наведене суд вважає за необхідне присудити на користь позивача судовий збір пропорційно задоволеними позовним вимогам у сумі 4 923,04 грн.

Керуючись ст.ст. 2, 7-11, 17-20, 69-72, 86, 94, 158-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Сортове насіння Еліт» до Головного спеціаліста відділу контролю за використанням та охороною земель у Костянтинівському, Ясинуватському районах та у м. Авдіївці та м. Торецьку управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області ОСОБА_4, Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - ОСОБА_7 місцева прокуратура Донецької області, про визнання незаконними дій інспектора, приписів і розрахунків та їх скасування - задовольнити частково.

Визнати незаконними та скасувати розрахунки шкоди, заподіяної державі внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок Товариством з обмеженою відповідальністю «Сортове насіння Еліт» , виконані на підставі актів перевірки № 130-ДК/205/АП/09/01/-17 від 20 липня 2017 року, № 150-ДК/210/АП/09/ 01/-17 від 27 липня 2017 року, № 150-ДК/211/АП/09/01/-17 від 27 липня 2017 року, № 150/1-ДК/224/АП/09/01/-17 від 07 серпня 2017 року.

Визнати незаконними та скасувати приписи Товариству з обмеженою відповідальністю «Сортове насіння Еліт» від 27 липня 2017 року № 130-ДК/0071/ПР/03/01/-17, від 27 липня 2017 року № 150-ДК/0072/ПР/03/01/-17, від 27 липня 2017 року № 150-ДК/0073/ПР/03/01/-17, від 07 серпня 2017 року № 150/1-ДК/0087/ПР/03/01/-17.

В задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

Стягнути з бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Сортове насіння Еліт» судовий збір у розмірі 4 923 (чотири тисячі дев'ятсот двадцять три) гривні 04 копійки.

Постанова прийнята у нарадчій кімнаті, її вступна та резолютивна частини проголошені у судовому засіданні.

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд в порядку, визначеному ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо воно не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складений та підписний 04 грудня 2017 року.

Суддя Арестова Л.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.11.2017
Оприлюднено11.12.2017
Номер документу70759139
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/3065/17-а

Ухвала від 30.07.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 08.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 30.05.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Логойда Т. В.

Ухвала від 03.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 06.04.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Постанова від 20.03.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Постанова від 20.03.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 12.02.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 12.02.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 12.02.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні