ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
27 листопада 2017 року № 826/7115/17
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі колегії: головуючого судді Аблова Є.В., суддів - Григоровича П.О., Смолія І.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання протиправним та скасування наказу №128 від 19.04.2017 року, зобов'язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернувся ОСОБА_1 з позовом до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Державної архітектурно-будівельної інспекції України, в якому з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог просить:
- скасувати наказ Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 19.04.2017 № 128 Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт та про готовність об'єкта до експлуатації , яким було скасовано: реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт від 01.09.2011 за № КВ08311035458 та реєстрацію.
- зобов'язати Департамент з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Державну архітектурно-будівельну інспекцію України внести до Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, декларації, а саме: декларацію про початок виконання будівельних робіт від 01.09.2011р. за №; КВ08311035458 Житловий будинок на АДРЕСА_2 та декларацію про готовність об'єкта до експлуатації від 21.06.2013р.за № КВ 143131720014, Житловий будинок на АДРЕСА_2 .
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що наказ від 19.04.2017 №128 видано Департаментом з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) за відсутності на те правових підстав та з порушенням встановленої чинним законодавством процедури. Також, позивач посилався на те, що об'єкт, реєстрацію декларацій про початок виконання будівельних робіт від 01.09.2011 за № КВ08311035458 та про готовність об'єкта до експлуатації від 21.06.2013 за № КВ 143131720017 щодо якого скасовано оскаржуваним наказом, після закінчення будівництва та введення об'єкта в експлуатацію зареєстровано на праві приватної власності за ним та ОСОБА_2.
У призначеному судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали у повному обсязі.
Представник відповідача 1 проти задоволення позову заперечував, підтримавши доводи, викладені у письмових запереченнях проти позову, в яких зазначив про те, що наказ від 19.04.2017 № 128 було видано з огляду на встановлення факту того, що проектна документація на об'єкт будівництва Будівництво житлового будинку на вул. Фрометівській, 19-21 у Голосіївському районі м. Києва розроблена без дотримання вимог вихідних даних пункту 8 містобудівних умов і обмежень земельної ділянки, чим порушено пункт 3.19 ДБН 360-92** Планування і забудова міських і сільських поселень та без дотримання вимог Земельного кодексу України, чим порушено пункту 2 статті 24 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , статтю 20 та частину першу статті 91 Земельного кодексу України.
Представник відповідача 2 проти задоволення позову заперечував, підтримавши доводи, викладені у письмових запереченнях проти позову, в яких зазначив про те, що в позовній заяві позивачем не зазначено про те, яким саме чином Державна архітектурно-будівельна інспекція України порушила його права. Також відповідач 2 посилається на те, що внесення до Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів здійснюється Державною архітектурно-будівельною інспекціє України виключно у випадку отримання від Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), як органу державного архітектурно - будівельного контролю відповідних даних.
У судовому засіданні, за згодою представників сторін суд, керуючись положеннями частини четвертої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України, ухвалив розглядати справу у порядку письмового провадження.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення їх представників, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.
Інспекцією державного архітектурно - будівельного контролю у м. Києві 01.09.2011 зареєстровано декларацію про початок виконання будівельних робіт КВ № КВ08311035458 щодо об'єкта будівництва Житловий будинок на АДРЕСА_2 та 21.06.2013 зареєстровано декларацію про готовність об'єкта до експлуатації № КВ 143131720017 щодо об'єкта будівництва Житловий будинок на АДРЕСА_2 .
Листом від 13.04.2017 № 18-10-0.441-7439/2-17 Головним управлінням Держгеокадастру у Київській області надано Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) для вжиття заходів відповідно до наданих повноважень інформацію про те, що земельні ділянки з кадастровими номерами НОМЕР_2, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_3, та НОМЕР_3, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_3, та належать на праві власності ОСОБА_3 та ОСОБА_1 використовуються з порушенням вимог пункту частини першої статті 91 Земельного кодексу України - невиконання вимог щодо використання земель за цільовим призначенням, а саме на землях для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд розташована офісна нежитлова будівля, про що складено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства від 06.04.2017 №28-10-0.411-І 80/91-17.
Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції місті Києві виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) 19.04.2017 відповідно до частини другої статті 39 1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 466 та Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 461 Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів на підставі листа Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 27.03.2017 № 055-5462, листа Головного управління Держгеокадастру у Київській області від 13.04.2017 № 1.8-10-0.441-7439/2-17 та акта перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом - земельної ділянки від 06.04.2017 № 28-10-0.411/91-17 видано наказ № 128 Про скасування реєстрації декларацій про початок будівельних робіт та про готовність об'єкта до експлуатації , яким:
- скасувано реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт Житловий будинок на АДРЕСА_2 від 01.09.2011 № КВ 08311035458. Замовники будівництва - ОСОБА_1, ОСОБА_2,
- скасовано реєстрацію декларації про готовність об'єкта до експлуатації Житловий будинок на АДРЕСА_2 від 21.06.2013 № КВ 143131720014. Замовники будівництва - ОСОБА_1, ОСОБА_2.
Вважаючи, наказ від 19.04.2017 № 128 таким, що підлягають скасуванню, позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з цим позовом.
Розглядаючи справу по суті, суд виходить з наступного.
Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною першою статті 36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (в редакції чинній станом на 01.09.2011) встановлено, що право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням або зареєстрованою декларацією про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об'єктах, що належать до I - III категорій складності, підключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт.
Згідно з частиною першою статті 36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (в редакції чинній з 19.04.2017) право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням або зареєстрованою декларацією про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об'єктах, що належать до I - III категорій складності, підключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт.
Частиною першою статті 39 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (в редакції чинній станом на 21.06.2013) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, що належать до I - III категорій складності, та об'єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об'єкта до експлуатації.
Відповідно до частини першої статті 39 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (в редакції чинній станом на 19.04.2017) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, що належать до I - III категорій складності, та об'єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об'єкта до експлуатації протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви.
Частиною дев'ятою статті 39 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" встановлено, що зареєстрована декларація про готовність об'єкта до експлуатації або сертифікат є підставою для укладення договорів про постачання на прийнятий в експлуатацію об'єкт необхідних для його функціонування ресурсів - води, газу, тепла, електроенергії, включення даних про такий об'єкт до державної статистичної звітності та оформлення права власності на нього. Підключення закінченого будівництвом об'єкта, прийнятого в експлуатацію, до інженерних мереж здійснюється протягом десяти днів з дня відповідного звернення замовника до осіб, які є власниками відповідних елементів інженерної інфраструктури або здійснюють їх експлуатацію.
Пунктом 13 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 461 встановлено, що зареєстрована декларація або сертифікат є підставою для укладення договорів про постачання на прийнятий в експлуатацію об'єкт необхідних для його функціонування ресурсів - води, газу, тепла, електроенергії, включення даних про такий об'єкт до державної статистичної звітності та оформлення права власності на нього. Підключення об'єкта, прийнятого в експлуатацію, до інженерних мереж здійснюється відповідно до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" протягом десяти днів з дня відповідного звернення замовника до осіб, які є власниками відповідних елементів інженерної інфраструктури або здійснюють їх експлуатацію.
Згідно з частиною десятою статті 39 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації про готовність об'єкта до експлуатації, та за експлуатацію об'єкта без зареєстрованої декларації або сертифіката.
Відповідно до частини другої статті 39 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (в редакції чинній станом на 19.04.2017) у разі виявлення інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю факту подання недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, зокрема якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, реєстрація такого повідомлення або декларації підлягає скасуванню інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Про скасування повідомлення або декларації замовник письмово повідомляється протягом трьох робочих днів з дня скасування.
Згідно з абзацами 7 та 8 пункту 22 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 461 у разі виявлення органом державного архітектурно-будівельного контролю недостовірних даних (встановлення факту, що на дату реєстрації декларації інформація, яка зазначалася в ній, не відповідала дійсності, та/або виявлення розбіжностей між даними, зазначеними у декларації), наведених у зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, зокрема, якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, реєстрація такої декларації підлягає скасуванню органом державного архітектурно-будівельного контролю. Орган державного архітектурно-будівельного контролю скасовує реєстрацію декларації шляхом видачі відповідного розпорядчого акта. Запис про реєстрацію декларації з реєстру виключається Держархбудінспекцією не пізніше наступного робочого дня, з дня повідомлення органом державного архітектурно-будівельного контролю про таке скасування.
Відповідно до абзацу 11 пункту 22 вказаного Порядку після скасування реєстрації декларації замовник має право повторно подати її згідно з вимогами, встановленими пунктом 17 цього розділу.
Пунктом 1 частини першої статті 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" встановлено, що державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Згідно з частиною другою статті 18 зазначеного Закону перелік документів, необхідних для державної реєстрації прав, та порядок державної реєстрації прав визначаються Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Відповідно до пункту 49 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2013 № 868 (який був чинний до 01.01.2016) у разі проведення державної реєстрації права власності з видачею свідоцтва на новозбудовані чи реконструйовані об'єкти нерухомого майна заінтересованою особою є замовник будівництва, крім випадків, передбачених цим Порядком. Для проведення державної реєстрації права власності з видачею свідоцтва на новозбудований об'єкт нерухомого майна заявник подає: документ, що підтверджує виникнення, перехід та припинення речових прав на земельну ділянку; документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта. Документом, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом індивідуального (садибного) житлового будинку, садового, дачного будинку, господарської (присадибної) будівлі та споруди, прибудови до них, побудованих до 5 серпня 1992 р., є технічний паспорт на об'єкт нерухомого майна; технічний паспорт на об'єкт нерухомого майна; документ, що підтверджує присвоєння об'єкту нерухомого майна адреси.
Пунктом 41 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127 встановлено, що для державної реєстрації права власності на новозбудований об'єкт нерухомого майна подаються: документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта; технічний паспорт на об'єкт нерухомого майна; документ, що підтверджує присвоєння об'єкту нерухомого майна адреси; письмова заява або договір співвласників про розподіл часток у спільній власності на новозбудований об'єкт нерухомого майна (у разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, що набувається у спільну часткову власність); договір про спільну діяльність або договір простого товариства (у разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, будівництво якого здійснювалось у результаті спільної діяльності). Документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта, не вимагається у разі, коли реєстрація такого документа здійснювалася в Єдиному реєстрі документів.
Частиною другою статті 331 Цивільного кодексу України встановлено, що право власності на новостворене нерухоме майно (житлові будинки, будівлі, споруди тощо) виникає з моменту завершення будівництва (створення майна). Якщо договором або законом передбачено прийняття нерухомого майна до експлуатації, право власності виникає з моменту його прийняття до експлуатації. Якщо право власності на нерухоме майно відповідно до закону підлягає державній реєстрації, право власності виникає з моменту державної реєстрації.
Частиною першою статті 316 Цивільного кодексу України правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб.
Згідно з частиною першою статті 317 Цивільного кодексу України власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном.
Відповідно до частини першої статті 321 Цивільного кодексу України право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні.
Отже, правовим наслідком реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт є виникнення у замовника та генерального підрядника чи підрядника права на виконання будівельних робіт, а зареєстрована декларація про готовність об'єкта до експлуатації є підставою для укладення договорів про постачання на прийнятий в експлуатацію об'єкт необхідних для його функціонування ресурсів - води, газу, тепла, електроенергії, включення даних про такий об'єкт до державної статистичної звітності та оформлення права власності на нього, а отже вичерпує свою дію моментом державної реєстрації права власності на новостворене нерухоме майно.
Таким чином, хоча органам державного архітектурно-будівельного контролю надано право скасувати реєстрацію декларації про готовність об'єкта до експлуатації, водночас реалізація відповідного права після реєстрації права власності суперечить положенням частини першої статті 321 Цивільного кодексу України щодо непорушності права власності.
Відповідно до наданих позивачем суду Витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності та свідоцтв про право власності за позивачем та ОСОБА_2 12.08.2013 на праві спільної часткової приватної власності зареєстровано право власності на житловий будинок за адресою: АДРЕСА_2
Таким чином, вказаними документами підтверджується факт державної реєстрації права власності на новостворене нерухоме майно за адресою АДРЕСА_2 за позивачем та ОСОБА_2.
Наказом Департаменту з питань державного архітектурно - будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської місткої ради (Київської міської державної адміністрації) від 19.04.2017 № 128 Про скасування реєстрації декларацій про початок будівельних робіт та про готовність об'єкта до експлуатації , скасовано реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт Житловий будинок на АДРЕСА_2 від 01.09.2011 № КВ 08311035458 та реєстрацію декларації про готовність об'єкта до експлуатації Житловий будинок на АДРЕСА_2 від 21.06.2013 № КВ 143131720014.
Отже, відповідач 1 приймаючи наказ від 19.04.2017 № 128 скасував реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт та про готовність об'єкта до експлуатації щодо об'єкта, який вже побудовано та на який вже зареєстровано право приватної власності.
З огляду на зазначене, враховуючи те, що декларація про початок виконання будівельних робіт втрачає своє правове значення моментом закінчення виконання будівельних робіт, а декларація про готовність об'єкта до експлуатації вичерпує свою дію моментом державної реєстрації права власності на новостворене нерухоме майно, а також те, що станом на 19.04.2017 об'єкт, реєстрацію декларацій про початок виконання будівельних робіт та про готовність об'єкта до експлуатації щодо якого скасовано наказом від 19.04.2017 № 128, зареєстровано на праві приватної власності за позивачем та ОСОБА_2, суд дійшов висновку про наявність підстав для визнання протиправним та скасування наказу від 19.04.2017 № 128.
Оскільки позовна вимога щодо зобов'язання відповідачів внести до Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, декларації, а саме: декларацію про початок виконання будівельних робіт від 01.09.2011р. за №; КВ08311035458 Житловий будинок на АДРЕСА_2 та декларацію про готовність об'єкта до експлуатації від 21.06.2013р.за № КВ 143131720014, Житловий будинок на АДРЕСА_2 спрямована на майбутній захист прав, свобод та інтересів позивача, які на час розгляду справи не були порушені, суд дійшов висновку про безпідставність заявленої позовної вимоги.
Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Пунктом 1 частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, а також усні та письмові доводи представників сторін стосовно заявлених позовних вимог, суд дійшов до висновку про наявність підстав для часткового задоволення позову.
Керуючись статтями 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
П О С Т А Н О В И В:
1. Позовні вимоги ОСОБА_1 - задовольнити частково.
2. Скасувати наказ Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 19.04.2017 № 128 Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт та про готовність об'єкта до експлуатації .
3. Стягнути на користь ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1) за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 32, код ЄДРПОУ 40224921) судові витрати в розмірі 640,00 грн. (шістсот сорок грн. 00 коп.).
4. У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.
Постанова, відповідно до частини першої статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня отримання копії постанови за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Головуючий суддя Є.В. Аблов
Судді П.О. Григорович
І.В. Смолій
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2017 |
Оприлюднено | 11.12.2017 |
Номер документу | 70760662 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Коваленко Н.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Аблов Є.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні