ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-604, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua
Головуючий у 1-й інстанції: Друзенко Н.В.
Суддя-доповідач:ОСОБА_1
УХВАЛА
іменем України
"05" грудня 2017 р. Справа № 817/403/17
Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Капустинського М.М.
суддів: Моніча Б.С.
ОСОБА_2,
розглянувши в письмовому провадженні в м.Житомирі апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "21" липня 2017 р. у справі за позовом Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві до Державного реєстратора комунального підприємства "Центр Реєстрації прав" Корецької районної ради Рівненської області ОСОБА_3, третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю "Гуддей" про визнання протиправним та скасування реєстраційного запису ,
ВСТАНОВИВ:
13.03.2017р. Державна податкова інспекція у Печерському районі ГУ ДФС у м.Києві звернулась в суд з позовом до Державного реєстратора комунального підприємства "Центр Реєстрації прав" Корецької районної ради Рівненської області ОСОБА_3 про визнання протиправним та скасування реєстраційного запису №10741120027061747 від 30.09.2016р..
Постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 21.07.2017 р. в задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись з вищезазначеною постановою, Державна податкова інспекція у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції як таку, що постановлена з порушенням норм матеріального та процесуального права та ухвалити нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги відповідно до ст.195 КАС України, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що відомості про ТзОВ "Гуддей" як про юридичну особу внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 03.12.2014р. за №10721020000031332. Товариство взято на облік як платник податків ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м.Києві 04.12.2014р. (а.с.13-20).
22.07.2016р. до ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м.Києві надійшли відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за №10701270026056575 щодо внесення рішення засновників (учасників) даної юридичної особи щодо її припинення в результаті реорганізації.
У відповідь ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м.Києві в електронній формі було надіслано державному реєстратору повідомлення за формою №27-ОПП від 28.07.2016р. №1626552703845 про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення ТзОВ "Гуддей", у зв'язку з неподанням юридичною особою копії ліквідаційного балансу, передавального акта або розподільчого майна (а.с.12,74-75).
Державний реєстратор комунального підприємства "Центр Реєстрації прав" Корецької районної ради Рівненської області ОСОБА_3 вказане Повідомлення до уваги не взяв і 30.09.2016р. вніс до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань реєстраційний запис №10741120027061747 про державну реєстрацію припинення юридичної особи ТзОВ "Гуддей" в результаті реорганізації шляхом перетворення (а.с.20).
Вважаючи дії реєстратора протиправними, ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м.Києві 31.10.2016р. звернулось зі скаргою до Міністерства юстиції України, за результатами розгляду якої 15.12.2016р. заступником Міністра з питань державної реєстрації прийнято наказ №1747/7 про відмову у задоволенні скарги (а.с.21-22,91-94).
Крім того, довідкою №565/9/26-55-17-01 від 10.02.2017р. ДПІ у Печерського району ГУ ДФС у м.Києві підтвердила суду, що станом на 31.12.2016р. за ТзОВ "Гуддей" обліковується заборгованість по податку на прибуток в сумі 166 грн. (а.с.11).
Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з необґрунтованості позовних вимог, оскільки на час вчинення спірної реєстраційної дії щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації, до державного реєстратора не надходили відомості щодо наявності заборгованості із сплати податків і зборів та/або із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Колегія суддів погоджується з таким висновками суду першої інстанції.
Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003р. №755-IV (надалі за текстом - Закон №755-IV) (в редакції на час здійснення реєстраційної дії щодо припинення юридичної особи в результаті ліквідації) регулюються відносини щодо державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
В редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин (липень-вересень 2016 року) пунктом 11 частини першої статті 28 цього Закону визначалися наступні підстави для відмови у державній реєстрації припинення юридичної особи:
- документи для державної реєстрації припинення подані раніше строку, встановленого цим Законом;
- щодо юридичної особи, що припиняється в результаті її ліквідації та є засновником (учасником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи;
- в Єдиному державному реєстрі відсутній запис про державну реєстрацію юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення;
- щодо акціонерного товариства, стосовно якого надійшли відомості про наявність не скасованої реєстрації випуску акцій;
- щодо юридичної особи - емітента цінних паперів, стосовно якого надійшли відомості про наявність не скасованих випусків цінних паперів;
- щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування;
- щодо юридичної особи, що реорганізується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та відсутній узгоджений план реорганізації юридичної особи;
- щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування;
- щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про відкрите виконавче провадження;
- щодо юридичної особи, стосовно якої відкрито провадження у справі про банкрутство.
При цьому, згідно з частиною четвертою, відмова у державній реєстрації з підстав, не передбачених цією статтею, не допускається.
В свою чергу, порядок повідомлення органами державної податкової служби органів державної реєстрації про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи врегульований наказом Міністерства фінансів України Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів (Форми N№ 1-ОПП, 2-ОПП, 4-ОПП, 4-УРП, 14-ОПП, 12-ОПП, 7-ОПП, 16-ОПП, 11-ОПП, 6-ОПП, 15-ОПП, 8-ОПП, 24-ОПП, 25-ОПП, 26-ОПП, 27-ОПП, 22-ОПП, 10-ОПП, 28-ОПП, 23-ОПП, 18-ОПП, 19-ОПП, 1-РПП, 5-ОПП, 20-ОПП) №1588 від 09.12.2011р., що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29.12.2011р. за № 1562/20300.
Зазначений наказ в редакції, що діяла до 10.05.2016р., передбачав направлення державному реєстратору органом державної податкової служби у разі наявності заперечень щодо проведення державної реєстрації припинення Повідомлення за формою №27-ОПП. А у пункті 11.27 Порядку обліку платників податків і зборів було визначено якими можуть бути обставини заперечень контролюючого органу щодо здійснення державної реєстрації припинення юридичної особи.
Наказом Міністерства фінансів України Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів №375 від 18.03.2016р., який набрав чинності 10.05.2016р., додаток 19 до Порядку обліку платників податків і зборів - Повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи (Форма № 27-ОПП) виключено.
Одночасно, внесено зміни і до розділу XI Порядок зняття з обліку платників податків у контролюючих органах . Згідно з новою редакцією цього розділу, а саме відповідно до пункту 11.14 Порядку, - до завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог, а також у день отримання запиту від суб'єкта державної реєстрації контролюючий орган передає до Єдиного державного реєстру у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу відомості:
про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою №30-ОПП (додаток 15);
про узгодження плану реорганізації юридичної особи за формою № 31-ОПП (додаток 16) - у разі наявності податкового боргу при реорганізації юридичної особи.
Якщо до завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог, на запит суб'єкта державної реєстрації контролюючим органом надано відомості про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів, а також у разі виникнення у платника податків заборгованості зі сплати податків і зборів або визначення грошових зобов'язань, за якими не настав строк сплати, до проведення державної реєстрації припинення юридичної особи контролюючий орган формує та передає до Єдиного державного реєстру відомості про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів або відомості про узгодження плану реорганізації юридичної особи. Якщо контролюючим органом до Єдиного державного реєстру передано відомості про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів, то після погашення заборгованості зі сплати податків і зборів контролюючий орган передає до Єдиного державного реєстру відомості про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів.
Пунктом 11.17 Порядку обліку платників податків і зборів (у редакції, що діє з 10.05.2016р., тобто на час існування спірних правовідносин) передбачено, що у разі прийняття рішення про припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення до завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог, а також у день отримання запиту від суб'єкта державної реєстрації контролюючий орган передає до Єдиного державного реєстру:
у разі відсутності грошових зобов'язань та/або податкового боргу - відомості про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів за формою №30-ОПП;
за наявності податкового боргу - відомості про узгодження плану реорганізації юридичної особи за формою №31-ОПП або відомості про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів за формою №30-ОПП (якщо план реорганізації юридичною особою до контролюючого органу не подавався або не був узгоджений контролюючим органом).
Тобто, діючими нормами права визначено, що підтвердженням заборгованості із сплати податків і зборів є саме відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою №30-0ПП.
Враховуючи наведене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що Державний реєстратор комунального підприємства "Центр Реєстрації прав" Корецької районної ради Рівненської області ОСОБА_3 діяв на підставі та в межах своїх повноважень, тому вимога позивача про скасування реєстраційного запису є безпідставною.
Державна податкова інспекція у Печерському районі ГУ ДФС у м.Києві 28.07.2016р. передала до Єдиного державного реєстру повідомлення за формою №27-ОПП про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення ТзОВ "Гуддей", тобто повідомлення форма і зміст якого не відповідала вимогам Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №1588 від 09.12.2011р. (у редакції наказу №462 від 22.04.2014р.), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011р. за №1562/20300, в редакції, яка діяла на той час. Підставою для заперечень зазначила: неподання юридичною особою копії ліквідаційного балансу, передавального акта або розподільчого майна , що в силу вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" №755-IV від 15.05.2003р. взагалі не розглядається як підстава для відмови у державній реєстрації припинення юридичної особи. Разом з тим, відомостей про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів за формою №30-ОПП до Єдиного державного реєстру не передавала.
Згідно зі ст.200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, а тому апеляційну скаргу потрібно залишити без задоволення, а постанову Житомирського окружного адміністративного суду - без змін.
Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві залишити без задоволення, постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "21" липня 2017 р. без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання її в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя М.М. Капустинський
судді: Б.С. Моніч
ОСОБА_2
Суд | Житомирський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.12.2017 |
Оприлюднено | 11.12.2017 |
Номер документу | 70763979 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Капустинський М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні