Постанова
від 01.12.2017 по справі 235/5232/17
КРАСНОАРМІЙСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №235/5232/17

Провадження №2-а/235/223/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

1 грудня 2017 року м. Покровськ

Красноарміський міськрайонний суд Донецької області у складі:

головуючого судді Хмельової С.М.

за участю позивача ОСОБА_1

представника відповідача Романова В.А.

представника третьої особи Іщенко А.О.

третьої особи ОСОБА_4

секретаря судового засідання Соловйової М.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду №7 адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Лисівської сільської ради Покровського району Донецької області, треті особи: Покровська міська рада Донецької області, Лисівський сільський голова, про визнання незаконним та скасування рішення Лисівської сільської ради Покровського району Донецької області від 29.08.2017 року № VІІ/20-4 Про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад ,

ВСТАНОВИВ:

До Красноармійського міськрайонного суду звернувся ОСОБА_1 з адміністративним позовом до Лисівської сільської ради Покровського району Донецької області, треті особи: Покровська міська рада Донецької області, Лисівський сільський голова, про визнання незаконним та скасування рішення Лисівської сільської ради Покровського району Донецької області від 29.08.2017 року № VІІ/20-4 Про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад . В обґрунтування заявлених вимог зазначив, що Лисівською сільською радою Покровського району Донецької області 29.08.2017 року прийнято рішення №УІІ/20-4 Про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад , пунктом 1 якого надано згоду на добровільне об'єднання територіальних громад сіл Лисівка, Новопавлівка, Гнатівка, Ріг, Новоукраїнка, Новий Труд, Даченське, Зелене, Сухий Яр, селище Чунишине Лисівської сільської ради, сіл Петрівка, Юрївка, Григорівка, Новоолексіївка, Пустинка Петрівської сільської ради, сіл Сонцівка, Беркестки, Зоря, Новодмитрівка Сонцівської сільської ради в Лисівську територіальну громаду з центром у селі Лисівка, а пунктом 3 вищевказаного рішення раніш прийняте рішення сільської ради від 05.01.2017 року № УІІ/14-1 Про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад та делегування представника до спільної робочої групи визнано таким, що втратило чинність.

Позивач вважає, що рішення Лисівської сільської ради від 29.08.2017 року №УІІ/20-4 Про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад прийнято з порушенням норм діючого законодавства.

1.Мають місце порушення регламенту роботи Лисівської сільської ради Донецької області, затвердженого рішенням Лисівської сільської ради Красноармійського району Донецької області від 05.11.2015 року № УІІ/1-6 Про затвердження Регламенту роботи сільської ради , зі змінами та доповненнями (далі- Регламент), а саме:

Відповідно до пункту 1 Порядок скликання Розділу III Регламенту проекти рішень з основних питань, інші документи та матеріали з питань, які передбачається внести на розгляд ради, доводяться до відома депутатів за їх вимогою, не пізніш як за три дні до відкриття сесії, але з даним проектом рішення та матеріалами до нього, позивача, як депутата сільської ради в строк, встановлений Регламентом, відповідач не ознайомив;

Відповідно д пункту 2.Підготовка питань Розділу III Регламенту передбачено, що проекти рішень сільської ради з основних питань розглядаються відповідними постійними комісіями. Разом з тим, в порушення встановленого Регламентом порядку проект рішення щодо надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад з центром у с.Лисівка постійною комісією не розглядався.

2.При прийнятті рішення також було допущено порушення норм Закону України Про доступ до публічної інформації та Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , а саме:

Відповідно до статті 15 Закону України Про доступ до публічної інформації проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття, а також нормативно-правові акти, акти індивідуальної дії (крім внутрішньоорганізаційних), прийняті розпорядником, підлягають обов'язковому оприлюдненню невідкладно, але не пізніше п'яти робочих днів з дня затвердження документа.

В порушення вищевказаної норми Лисівською сільською радою відповідний проект рішення щодо надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад з центром у с.Лисівка не був оприлюднений, прийняте рішення з цього питання також не було оприлюднено в спосіб передбачений вимогами статті 15 Закону України Про доступ до публічної інформації .

Так, відповідно до частини третьої статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні результати поіменного голосування підлягають обов'язковому оприлюдненню в день голосування, але відповідачем по справі було порушено норми цього закону.

3.При прийняті оскаржуваного рішення також було допущено грубе порушення вимог Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад , яке полягало в наступному:

Статтею 5 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад передбачено, що селищний голова забезпечує вивчення пропозиції щодо ініціювання добровільного об'єднання територіальних громад та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. Після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад та делегування представника (представників) до спільної робочої групи.

Ініціаторами добровільного об'єднання територіальних громад сіл, селищ, міст можуть бути сільський, селищний, міський голова, не менш як третина депутатів від загального складу сільської, селищної, міської ради, члени територіальної громади в порядку місцевої ініціативи, органи самоорганізації населення відповідної території (за умови представлення ними інтересів не менш як третини членів відповідної територіальної громади).

Пропозиція щодо ініціювання добровільного об'єднання територіальних громад повинна, зокрема, містити: перелік територіальних громад, що об'єднуються, із зазначенням відповідних населених пунктів, визначення адміністративного центру об'єднаної територіальної громади та її найменування.

Розпорядженням Лисівського сільського голови Донецької області від 20.07.2017 року №25 Про затвердження складу робочої групи з організації громадських обговорень з питань добровільного об'єднання територіальних громад затверджено робочу групу з організації громадських обговорень, визначено проведення громадського обговорення у формі опитування у термін з 20.07.2017 по 31.07.2017 року та затверджено форму листа опитування щодо добровільного об'єднання територіальних громад на території Лисівської сільської ради.

Тобто, в порушення пункту 2 статті 5 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад вищевказане розпорядження Лисівського сільського голови не містить перелік територіальних громад, що об'єднуються, із зазначенням відповідних населених пунктів, не визначено адміністративного центру об'єднаної територіальної громади та її найменування. Зокрема, взагалі не зазначено, хто саме з суб'єктів ініціювання добровільного об'єднання територіальних громад, передбачених статтею 5 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад , вносить пропозицію щодо об'єднання.

Пункт 3 статті 5 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад передбачає, що після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад та делегування представника (представників) до спільної робочої групи.

За результатами громадського опитування, яке проводилось з 20.07.2017 року по 31.07.2017 року, пропозицію щодо об'єднання у Покровську об'єднану територіальну громаду підтримали 596 мешканця Лисівської сільської ради Покровського району, а за Лисівську об'єднану територіальну громаду підтримали 402 мешканця Лисівської сільської ради.

Тобто, в порушення вимог статті 5 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад Лисівська сільська рада Донецької області, незважаючи на результати громадського опитування, в порушення пункту 2.Підготовка питань Розділу III Регламенту, яким передбачено, що при підготовці питань, що вносяться на розгляд сесії сільської ради, враховуються думки та пропозиції виборців, прийняла оскаржуване рішення.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Рішення ради щодо надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад повинно ґрунтуватися, зокрема, виключно на результатах громадського обговорення, як це передбачено вимогами статті 5 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад .

Відповідач по справі, порушуючи порядок розгляду питання щодо добровільного об'єднання територіальних громад, діє не в інтересах громадян, які мешкають на території Лисівської сільської ради та більшістю голосів підтримали пропозицію щодо об'єднання у Покровську об'єднану територіальну громаду, чим порушує Конституцію України. Закон України Про місцеве самоврядування в Україні та Закон України Про добровільне об'єднання територіальних громад .

Відповідно до статті 73 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території. Разом з тим, необхідно зазначити, що самі ж депутати та сільський голова при виконанні своїх повноважень не виконують акти, прийняті сільською радою, зокрема Регламент сільської ради.

В силу положень частини другої статті 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб.

Конституційний Суд України, у рішенні від 25.11.1997 №6-зп (у справі за конституційним зверненням громадянки щодо офіційного тлумачення частини другої статті 55 Конституції України та статті 248-2 Цивільного процесуального кодексу України, зазначив:"частину другу статті 55 Конституції України необхідно розуміти так, що кожен громадянин України, іноземець, особа без громадянства має гарантоване державою право оскаржити в суді загальної юрисдикції рішення, дії чи бездіяльність будь-якого органу державної влади, органу місцевого самоврядування, посадових і службових осіб, якщо вважають, що ці рішення, дія чи бездіяльність порушують їхні права і свободи або перешкоджають здійсненню цих прав і свобод, а тому потребують правового захисту в суді."

Тобто, умовою для звернення особи до суду з позовом щодо оскарження рішення, дії чи бездіяльність будь-якого органу державної влади, органу місцевого самоврядування, посадових і службових осіб таких органів є наявність у позивача переконання в порушенні його прав або свобод чи в існуванні перешкод у здійсненні цих прав.

У свою чергу, порушенням суб'єктивного права особи є створення будь-яких перепон у реалізації нею такого права, що унеможливлюють одержання особою того, на що вона може розраховувати в разі належної поведінки зобов'язаної особи.

Отже, неодмінною ознакою порушення права особи є зміна стану суб'єктивних прав та обов'язків такої особи, тобто припинення чи неможливість реалізації її права та/або виникнення додаткового обов'язку.

При цьому, виходячи з наведених вище положень частини другої статті 55 Конституції України, особа-позивач на власний розсуд визначає, чи порушені її права рішеннями, дією або бездіяльністю суб'єкта владних повноважень.

Позивач вважає, що відповідач, при прийнятті рішення порушив його законне право, як мешканця Лисівської територіальної громади, на добровільність об'єднання територіальних громад, порушивши принципи конституційності та законності, економічної ефективності; державної підтримки; повсюдності місцевого самоврядування; прозорості та відкритості та відповідальності. Додержання цих принципів передбачено статтею 2 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад .

Позивач просить суд визнати незаконним та скасувати рішення Лисівської сільської ради Покровського району Донецької області від 29.08.2017 року №VII/20-4 Про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад .

В судовому засіданні позивач заявлені позовні вимоги підтримав, з підстав викладених у позові, та просив суд їх задовольнити.

Представник відповідача - Лисівської сільської ради Покровського району- адвокат Романов В.А. проти позовних вимог заперечував, просив відмовити у їх задоволенні. В запереченнях на позов зазначив, що вказаний позов не підлягає задоволення з наступних підстав:

Відповідно до п. 1 розділу III Регламенту роботи Лисівської сільської ради документи та матеріали з питань, які передбачається внести на розгляд ради, доводяться до відома депутатів за їх вимогою. Тобто вказана норма Регламенту не містить обов'язку сільського голови або інших посадових осіб безумовно надавати вказані документи.

В даному випадку позивачем не заявлялась вимога надати йому проект оскаржуваного рішення.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 15 Закону України Про доступ до публічної інформації оприлюдненню підлягають проекти рішень, що підлягають обговоренню. Названі в позовній заяві нормативні акти не містять вимоги попереднього обговорення проекту рішення про добровільне об'єднання територіальних громад. Прийняттю такого рішення передує громадське обговорення ініціативи щодо об'єднання територіальних громад.

Що стосується обов'язкового невідкладного, але не пізніше п'яти робочих днів з дня затвердження документа, оприлюднення рішення Про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад , то згідно ч. 2 ст. 15 Закону України Про доступ до публічної інформації такий порядок оприлюднення розповсюджується на інформацію, передбачену частиною першою цієї статті, яка не містить вимоги оприлюднення як проекту так і прийнятого рішення щодо згоди на добровільне об'єднання територіальних громад.

Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України Про доступ до публічної інформації доступ до інформації забезпечується шляхом систематичного та оперативного оприлюднення інформації в офіційних друкованих виданнях, на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет, на єдиному державному веб-порталі відкритих даних, на інформаційних стендах, будь-яким іншим способом, а також шляхом надання інформації за запитами на інформацію.

В даному випадку результати поіменного голосування були розміщені на стенді в приміщенні сільської ради, оскільки офіційний веб-сайт радою не створювався, а кошти на публікацію в офіційних друкованих виданнях в бюджеті сільської ради відсутні та не передбачені.

Запиту на отримання інформації про результати поіменного голосування позивач в сільську раду не направляв.

Відповідно до ч. 2 ст. 5 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад перелік територіальних громад, що об'єднуються, із зазначенням відповідних населених пунктів та визначення адміністративного центру об'єднаної територіальної громади та її найменування повинна містити пропозиція щодо ініціювання добровільного об'єднання територіальних громад, а не розпорядження про створення робочої групи з організації громадських обговорень.

При цьому Лисівським сільським головою було видане розпорядження від 1 1.7.2017 р. № 24 Про ініціювання добровільного об'єднання територіальних громад сіл, селищ пункт перший якою містить перелік територіальних громад, кандидатів на об'єднання, з центром у селі Лисівка.

Що стосується результатів громадського обговорення, то стаття 5 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад не регламентує порядок прийняття рішення про добровільне об'єднання територіальних громад і, відповідно, вимоги про врахування результату громадського опитування.

Відповідно до абз. 6 п. 2 розділу III Регламенту роботи Лисівської сільської ради при підготовці питань, що вносяться на розгляд сесії сільської ради, враховуються думки та пропозиції виборців.

Однак, рішення сільської ради приймають депутати, уповноважені виборцями приймати рішення шляхом голосування. При цьому вказана норма Регламенту не містить вимоги приймати виключно рішення, які відповідають думкам та пропозиціям виборців.

На розгляд сесії сільської ради було запропоновано проект рішення Про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад з відповідним змістом, більшістю голосів депутатів таке рішення було прийняте.

Про те, що при підготовці питання тобто проекту рішення Про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад , не були враховані думки та пропозиції виборців позивачем не надано жодних доказів.

Таким чином, Лисівська сільська рада Покровського району Донецької області прийняла рішення від 29.8.2017 р. № V11/20-4 Про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад яке відповідає діючому законодавству що регламентує порядок добровільного об'єднання територіальних громад, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України. Законом України Про місцеве самоврядування та Регламентом роботи Лисівської сільської ради.

Представник третьої особи - Покровської міської ради Донецької області, позовні вимоги про визнання незаконним та скасування рішення Лисівської сільської ради Покровського району Донецької області від 29.08.2017 року № VІІ/20-4 Про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад , підтримала та просила суд їх задовольнити.

Третя особа - Лисівський сільський голова ОСОБА_4 проти позовних вимог заперечувала, просила відмовити у їх задоволенні. В запереченнях проти адміністративного позову зазначила, що Оспорюване рішення сільської ради від 29.08.2017 року № УІІ/20-4 Про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад було прийняте на позачерговій сесії сільської ради.

Відповідно до частини 9 статті 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що рішення про скликання сесії ради доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд.

Відповідно до Регламенту роботи сільської ради, затвердженого рішенням Лисівської сільської ради від 05.11.2015 № УІІ/1-6 (із змінами) проекти рішень з основних питань, інші документи та матеріали з питань, які передбачається внести на розгляд ради доводяться до відома депутатів за їх вимогою, не пізніш як за 3 дні до відкриття сесії.

Сесія ради, на якій прийняте оспорюване рішення ради була скликана на 29.08.2017 року розпорядженням сільського голови від 25.08.2017 № 35 Про скликання двадцятої позачергової сесії Лисівської сільської ради сьомого скликання , про що було доведено до відома депутатів, в тому числі і до позивача 25 серпня 2017 року (в день прийняття розпорядження) в телефонному режимі. Позивач вимоги надати йому порядок денний засідання ради не заявляв.

Позивач посилається в обґрунтування своїх вимог, що відповідачем було порушено норму Закону України Про доступ до публічної інформації та Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , а саме, що проект оспорюваного рішення не був оприлюднений на власному веб-сайті.

Проте, таке твердження позивача є необґрунтованим та таким, що не відповідає дійсності.

Згідно з вимогами частини 11 статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов'язковому оприлюдненню та наданню за запитом.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 5 Закону України Про доступ до публічної інформації доступ до інформації забезпечується шляхом:

- систематичного та оперативного оприлюднення інформації:

-в офіційних друкованих виданнях;

-на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет;

-на інформаційних стендах;

-будь-яким іншим способом.

Тобто Закон України Про доступ до публічної інформації не зобов'язує розпорядника інформації оприлюднювати інформацію лише на офіційних сайтах.

В Лисівській сільській раді відсутній веб-сайт, проте для реалізації цього Закону України Про доступ до публічної інформації на І поверсі, в приміщенні сільської ради є інформаційний стенд для оприлюднення інформації, розпорядником якої є Лисівська сільська рада.

Проект оспорюваного рішення та результати поіменного голосування пленарного засідання сільської ради був оприлюднений на дошці оголошень в день прийняття розпорядження про скликання сесії ради, тобто 25.08.2017, а результати поіменного голосування - в день сесії, тобто 29.08.2017.

Відповідно до частини 3 статті 23 Закону України Про доступ до публічної інформації оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.

Окрім того, зазначає, що пунктом 4 частини 1 статті 24 Закону України Про доступ до публічної інформації передбачено, що відповідальність за порушення законодавства про доступ до публічної інформації несуть особи, винні у вчиненні таких порушень: неоприлюднення інформації відповідно до статті 15 цього Закону.

Таким чином, неоприлюднення публічної інформації відповідно до статті 15 Закону України Про доступ до публічної інформації є підставою для визнання бездіяльності відповідача протиправною, що у свою чергу тягне за собою встановлену чинним законодавством відповідальність, однак не є підставою для скасування рішення органу місцевого самоврядування.

Вважає, що порушення порядку оприлюднення проекту рішення ради не може бути підставою для скасування такого рішення.

Позивач в своєму позові посилається на те, що в порушення пункту 2 статті 5 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад розпорядження Лисівського сільського голови про ініціативу не містить перелік територіальних громад, що об'єднуються, із зазначенням відповідних населених пунктів, не визначено адміністративного центру об'єднаної територіальної громади та її найменування.

Проте, твердження позивача необґрунтоване і неправдиве.

Відповідно до частини 2 статті 5 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад перелік територіальних громад, що об'єднуються, із зазначенням відповідних населених пунктів та визначення адміністративного центру об'єднаної територіальної громади та її найменування повинна містити пропозиція щодо ініціювання добровільного об'єднання територіальних громад, а не розпорядження про створення робочої групи з організації громадських обговорень.

Крім того, відповідно до частини четвертої статті 5 Закону порядок проведення громадського обговорення з питань, передбачених цим Законом, визначається сільською, селищною, міською радою.

Рішенням сільської ради від 02.06.2015 № УІ/58-1 затверджено порядок проведення громадських обговорень в Лисівській сільській раді, передбачених Законом України Про добровільне об'єднання територіальних громад .

Цей порядок не передбачає такої форми проведення громадських обговорень, як опитування громадян та створення окремої робочої групи для його проведення.

Відповідно до частини першої статті 5 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад ініціаторами добровільного об'єднання територіальних громад сіл, селищ, міст можуть бути: сільський, селищний, міський голова і т.д.

У відповідності із статтею 5 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад нею, сільським головою, видане розпорядження від 11.07.2017р. № 24 Про ініціювання добровільного об'єднання територіальних громад сіл, селищ , пункт перший якого містить перелік територіальних громад, кандидатів на об'єднання, з центром у селі Лисівка та найменування об'єднаної громади.

Відповідно до частини 3 статті 5 сільський, селищний, міський голова забезпечує вивчення пропозиції щодо ініціювання добровільного об'єднання територіальних громад та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. Після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад та делегування представника (представників) до спільної робочої групи.

Дана ініціатива була вивчена, обговорена відповідно до вимог ч. 3,4 ст. 5 та ч. 2 ст. 7 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад та подана до сільської ради для прийняття рішення про надання згоди на добровільне об'єднання.

Зазначає, що Закон України Про добровільне об'єднання територіальних громад не покладає на сільську раду обов'язку прийняти рішення відповідно до результатів громадського обговорення пропозиції про добровільне об'єднання.

Процедура проведення добровільного об'єднання територіальних громад сільською радою дотримана, оскаржуване рішення Лисівської сільської ради Про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад та делегування представників до спільної робочої групи від 29.08.2017 прийняте з дотриманням критеріїв, наведених у частині 3 статті 2 КАС України, Законів України Про місцеве самоврядування в Україні , Про добровільне об'єднання територіальних громад .

Щодо твердження позивача, що при прийнятті оспорюваного рішення відповідач порушив його права, як мешканця Лисівської територіальної громади, вважає, що ним не доведено, що оскаржуване рішення призвело до виникнення правових наслідків, які б свідчили про порушення його прав, свобод чи охоронюваних законом інтересів та не наведено факт порушення.

Таким чином, Лисівська сільська рада Покровського району Донецької області прийняла рішення від 29.08.2017 р. № УІІ/20-4 Про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад яке відповідає діючому законодавству, що регламентує порядок добровільного об'єднання територіальних громад, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України, Законами України Про місцеве самоврядування в Україні , Про добровільне об'єднання територіальних громад та Регламентом роботи Лисівської сільської ради.

Суд, вислухавши позивача, представника відповідача, представника третьої особи, третю особу, свідків, дослідивши матеріали адміністративної справи, приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Нормами ст. 6 КАС України встановлено право на судовий захист і передбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Відповідно до статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5)добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі та в межах повноважень у спосіб, що передбачений як Конституцією так і Законами України.

Відповідно до ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Частиною 2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладаються на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Відповідно до ст.86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Рішенням Лисівської сільської ради Покровського району № УІІ/141 від 05.01.2017р. Про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад та делегування представника до спільної робочої групи вирішено дати згоду на добровільне об'єднання територіальних громад: Родинська міська рада, Мирноградська міська рада, Шевченківська селищна рада, Удачненська селищна рада, Новоекономічна селищна рада, Гродвська селищна рада, Гришинська сільська рада, Сергіївська сільська рада, Піщанська сільська рада, Новотроїцька сільська рада, Лисівська сільська рада, Першотравнева сільська рада, Рівненська сільська рада, Петрівська сільська рада, Новоєлизаветівська сільська рада, Срібненська сільська рада, Малинівська сільська рада, Іванівська сільська рада, Новоолексанрівська сільська рада в Покровську міську об'єднану територіальну громаду Донецької області з центром у місті Покровськ Донецької області (а.с.13). За дане рішення віддали голоси 12 депутатів, 2 утримались, проти - жодного голосу (а.с.14-16). З матеріалів адміністративної справи вбачається, що прийняттю рішення від 05.01.2017р. передували громадські обговорення, що підтверджується протоколом громадських обговорень членами Лисівської територіальної громади пропозиції про добровільне об'єднання в Покровську міську об'єднану територіальну громаду з центром в місті Покровськ від 25.12.2016року. Відповідно до даного протоколу із 120 присутніх та наділених правом голосу, за об'єднання в Покровську міську об'єднану територіальну громаду з центром в м. Покровськ, проголосувало 103 особи, проти - 13, утримались - 4 (а.с.17-21). Лисівським сільським головою 8.12.2016 року за № 40 видано розпорядження Про вивчення пропозиції щодо ініціювання добровільного об'єднання територіальних громад сіл, селищ, міст відповідно до якого, з урахуванням звернення Покровського міського голови, виконавчому комітету необхідно вивчити пропозицію Покровського міського голови про добровільне об'єднання територіальних громад сіл, селищ, міст та подати відповідні пропозиції; провести громадське обговорення; включити до порядку денного чотирнадцятої сесії УІІ скликання Лисівської сільської ради питання про добровільне об'єднання територіальних громад (а.с.22-23).

Оскаржуваним рішенням Лисівської сільської ради Покровського району від 29.08.2017р. за № УІІ/20-4 Про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад надано згоду на добровільне об'єднання територіальних громад: сіл Лисівка, Новопавлівка, Гнатівка, Ріг, Новоукраїнка, Новий Труд, Даченське, Зелене, Сухий Яр, селище Чунишине Лисівської сільської ради, сіл Петрівка, Юрївка, Григорівка, Новоолексіївка, Пустинка Петрівської сільської ради, сіл Сонцівка, Беркестки, Зоря, Новодмитрівка Сонцівської сільської ради в Лисівську територіальну громаду з центром у селі Лисівка. Пунктом 3 рішення раніш прийняте рішення сільської ради від 05.01.2017 року № УІІ/14-1 Про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад та делегування представника до спільної робочої групи визнано таким, що втратило чинність (а.с.24).

Розпорядженням сільського голови № 25 від 20.07.2017р. Про затвердження складу робочої групи з організації громадських обговорень з питань добровільного об'єднання територіальних громад затверджено склад робочої груп з організації громадських обговорень, провести громадські обговорення щодо добровільного об'єднання територіальних громад у формі опитування громадян на території Лисівської сільської ради з 20.07.2017р. до 31.07.2017р., затверджено форму листа опитування щодо добровільного об'єднання територіальних громад на території Лисівської сільської ради (а.с.25-27).

В порушення пункту 2 статті 5 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад вищевказане розпорядження Лисівського сільського голови не містить перелік територіальних громад, що об'єднуються, із зазначенням відповідних населених пунктів, не визначено адміністративного центру об'єднаної територіальної громади та її найменування. Не зазначено, хто саме з суб'єктів ініціювання добровільного об'єднання територіальних громад, передбачених статтею 5 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад , вносить пропозицію щодо об'єднання.

Розпорядженням сільського голови від 25.08.2017р. за № 35 Про скликання двадцятої позачергової сесії Лисівської сільської ради УІІ скликання скликано двадцяту позачергову сесію Лисівської сільської ради УІІ скликання. Проведення позачергового пленарного засідання двадцятої сесії Лисівської сільської ради УІІ скликання призначене в приміщенні сільської ради 29 серпня 2017 року о 18.00 годині. Проведення засідання постійних комісій сільської ради, на яких попередньо розглянути питання, що пропонуються до порядку денного сесії, передбачено провести 28.08.2017р. о 16.00 годині,в приміщенні сільської ради. На розгляд сесії винесено питання: про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування Комунальному закладу культури Покровський районний культурно-дозвіллєвий центр для будівництва і обслуговування будівлі Лисівського Центру культури та дозвілля; про розгляд технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок під кладовищами розташованими на території сільської ради; інші питання (а.с.28).

В розпорядженні Лисівського сільського голови питання щодо надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад окремим пунктом не зазначено. Як пояснила в судовому засіданні Лисівська сільська голова ОСОБА_4 це питання віднесено до розділу інші питання , а скликання позачергової сесії було необхідне для вирішення земельних питань.

З протоколу двадцятої сесії Лисівської сільської ради УІІ скликання від 29.08.2017р. вбачається, що на засіданні присутні були 14 депутатів та сільський голови, крім того запрошені працівники поліції, незапрошені особи та мешканці сіл сільської ради. Сесія відбувалась в залі, але для недопущення конфліктних ситуацій, депутати перейшли до кабінету бухгалтерії сільської ради, де продовжили роботу. Крім інших питань, розглянуто питання щодо надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад (а.с.30-35).

Територіальна громада - жителі, об'єднані постійним проживанням у межах села, селища, міста, що є самостійними адміністративно-територіальними одиницями, або добровільне об'єднання жителів кількох сіл, що мають єдиний адміністративний центр.

Відповідно до статті 2 Закону України Про місцеве самоврядування місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Статтею 3 Закону України Про місцеве самоврядування передбачено, що громадяни України реалізують своє право на участь у місцевому самоврядуванні за належністю до відповідних територіальних громад.

Будь-які обмеження права громадян України на участь у місцевому самоврядуванні залежно від їх раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, терміну проживання на відповідній території, за мовними чи іншими ознаками забороняються.

Статтею 6 цього Закону передбачено, що первинним суб'єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада села, селища, міста. Територіальні громади в порядку, встановленому законом, можуть об'єднуватися в одну сільську, селищну, міську територіальну громаду, утворювати єдині органи місцевого самоврядування та обирати відповідно сільського, селищного, міського голову.

Відповідно до ст. 140 Конституції України, місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Конституцією України закріплено основні принципи місцевого самоврядування в Україні, до яких відносяться, зокрема:

- принцип народовладдя (ст. 5 Конституції України), тобто носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ, що здійснює її безпосередньо та через органи державної влади і місцевого самоврядування. Це означає, що народ, не поділяючи ні з ким своєї влади, здійснює її самостійно і незалежно, виключно у своїх інтересах. Право народу на встановлення і здійснення влади є його природним правом, а народний суверенітет - невідчужуваний і недоторканий;

- принцип законності, тобто, система місцевого самоврядування функціонує у точній відповідності із законодавством України;

- принцип гласності, а саме, відкритий (публічний) характер діяльності органів місцевого самоврядування і систематичне інформування населення про цю діяльність для залучення широких народних мас до активної діяльності територіальних сільських, селищних, міських громад та їх виконавчих органів.

Згідно з ч. 1 ст. 6 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , територіальна громада села, селища, міста є первинним суб'єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень. Тобто, саме територіальна громада (жителі села, селища, міста) є первинним суб'єктом місцевого самоврядування, інші ж суб'єкти місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише в інтересах територіальної громади.

Статтею 10 Закону України Про місцеве самоврядування передбачено, що сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Відповідно до ч.3 ст.24 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Так, відповідно до ст. 2 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад добровільне об'єднання територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюється з дотриманням таких принципів: 1) конституційності та законності; 2) добровільності; 3) економічної ефективності; 4) державної підтримки; 5) повсюдності місцевого самоврядування; 6) прозорості та відкритості; 7) відповідальності.

Статтею 3 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад передбачено, що суб'єктами добровільного об'єднання територіальних громад є суміжні територіальні громади сіл, селищ, міст. Об'єднана територіальна громада, адміністративним центром якої визначено місто, є міською територіальною громадою, центром якої визначено селище, - селищною, центром якої визначено село, - сільською.

Статтями розділу другого Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад визначено умови та порядок добровільного об'єднання громад, а також чітка послідовність дій, які тісно взаємопов'язані між собою. Так кожен наступний етап добровільного об'єднання громад може бути розпочато виключно після закінчення попереднього.

Саме дотримання послідовності всіх етапів є обов'язковою передумовою для добровільного об'єднання громад на підставі чинного законодавства України з дотриманням Конституції України

Частиною першою ст. 5 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад передбачено, що ініціаторами добровільного об'єднання територіальних громад сіл, селищ, міст можуть бути: 1) сільський, селищний, міський голова; 2) не менш як третина депутатів від загального складу сільської, селищної, міської ради; 3) члени територіальної громади в порядку місцевої ініціативи; 4) органи самоорганізації населення відповідної території (за умови представлення ними інтересів не менш як третини членів відповідної територіальної громади).

Частиною 3 ст. 5 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад передбачено, що сільський, селищний, міський голова забезпечує вивчення пропозиції щодо ініціювання добровільного об'єднання територіальних громад та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. Після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад та делегування представника (представників) до спільної робочої групи.

За результатами громадського опитування, яке проводилось з 20.07.2017 року по 31.07.2017 року, пропозицію щодо об'єднання у Покровську об'єднану територіальну громаду підтримали 596 мешканця Лисівської сільської ради Покровського району, за Лисівську об'єднану територіальну громаду підтримали 402 мешканця Лисівської сільської ради (а.с.52-114).

Проте, сільською радою було прийнято рішення за підтримку пропозиції щодо якої висловилась менша кількість мешканців. Третя особа - Лисівська сільська голова в судовому засіданні пояснила, що в даному випадку рішення приймають депутати сільради, а результати опитування ставляться нею під сумнів та не мають вирішального значення. Суд не може погодитись з такою позицією голови сільради, з огляду на принципи місцевого самоврядування.

Статтею 7 Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" передбачено, що проекти рішень щодо добровільного об'єднання територіальних громад повинні, зокрема, містити:

1) перелік територіальних громад, що об'єднуються, із зазначенням відповідних населених пунктів;

2) визначення адміністративного центру об'єднаної територіальної громади та її найменування;

3) план організаційних заходів щодо добровільного об'єднання територіальних громад.

У Роз'ясненні щодо застосування положень Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад в частині визначення строків здійснення окремих етапів об'єднання, затвердженому на засіданні Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування 03 червня 2015 року, протокол №17, у частині третій статті 5 та частині третій статті 6 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад визначено, що сільський, селищний, міський голова забезпечує вивчення пропозиції щодо добровільного об'єднання територіальних громад та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції.

У частині другій статті 7 Закону термін громадське обговорення конкретизується як громадські слухання, збори громадян, інші форми консультацій з громадськістю.

Крім того, частиною четвертою статті 5 Закону встановлено, що порядок проведення громадського обговорення з питань, передбачених цим Законом, визначається сільською, селищною, міською радою.

Комітет відзначає, що громадське обговорення може проводитись в різних формах, зокрема, передбачених статтею 8 та статтею 13 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні у формі загальних зборів громадян, громадських слухань або в інших формах, визначених місцевою радою (конференція, форум, засідання за круглим столом, збори, зустрічі, теле- або радіодебати, Інтернет-конференція, електронна консультація тощо).

Комітет звертає увагу, що окремі форми громадського обговорення (загальні збори громадян, громадські слухання та ін.) не можуть тривати протягом 30 чи 60 днів та як правило проводяться протягом одного неробочого дня.

Враховуючи зазначене, Комітет вважає, що проведення громадського обговорення (громадських слухань, зборів громадян, інших форм консультацій з громадськістю) протягом певної кількості днів слід розуміти як визначення граничного проміжку часу, протягом якого мають бути проведені певні заходи та оприлюднені їх результати.

При цьому Комітет звертає увагу, що призначаючи громадське обговорення сільський, селищний, міський голова повинен виходити з необхідності залучення якомога більшої кількості зацікавлених учасників, враховуючи організаційні можливості виконавчих органів ради, а також визначати такі строки проведення громадського обговорення, які б слугували гарантією реалізації права громадян на висловлення власної думки.

Рішенням Лисівської сільської ради № УІ/58-1 від 02.06.2015р. затверджено Порядок проведення громадських обговорень з питань добровільного об'єднання територіальних громад (а.с.36-39). Цим Порядком визначається механізм проведення громадського обговорення та основні вимоги до його організації та розгляду узагальнених пропозицій (зауважень) під час розгляду питань про добровільне об'єднання територіальних громад відповідно до Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад . П. 4 Порядку передбачено, що організатори громадського обговорення самостійно визначають форми його проведення, виходячи з необхідності залучення якомога більшої кількості заінтересованих учасників та власних організаційних можливостей. П. 10 Порядку передбачає, що у ході проведення конференцій, форумів, громадських слухань, засідань за круглим столом, зборів, зустрічей з громадськістю у рамках громадського обговорення ведеться протокол, у якому фіксуються всі пропозиції (зауваження) та подається на розгляд сільської селищної ради.

Рішенням Лисівської сільської ради № УІІ/1-6 від 05.11.2015р. затверджено Регламент роботи сільської ради (а.с.40-51).

У розділі ІІІ Регламенту зазначено, що сільська рада проводить свою роботу сесійно. Сесії складаються з пленарних засідань, а також засідань постійних комісій. Рада правомочна розглядати і вирішувати питання віднесені законодавством України до її відання. Рішення сільського голови про скликання сесії доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках-не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця її проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.

У Розпорядженні сільського голови від 25.08.2017р. за № 35 Про скликання двадцятої позачергової сесії Лисівської сільської ради УІІ скликання питання про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад відсутнє. Також це питання відсутнє у проекті рішення, як і сам проект рішення відповідачем суду не надано. Позивачу при повідомленні за телефоном про скликання сесії це питання також не було озвучено. Такі дії сільської ради свідчать про намагання приховати від територіальної громади такого важливого питання.

Також у розділі ІІІ Регламенту зазначено, що проекти рішень сільської ради з основних питань розглядаються відповідними постійними комісіями. Як встановлено в судовому засіданні дане питання на розгляд відповідної постійної комісії не надавалось.

З матеріалів справи та з обставин встановлених в судовому засіданні, вбачається, що питання про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад не вивчалось та не обговорювалось, а рішення було прийнято з чисельними порушеннями.

Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону України Про доступ до публічної інформації - доступ до інформації забезпечується шляхом: 1) систематичного та оперативного оприлюднення інформації: в офіційних друкованих виданнях; на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет; на єдиному державному веб-порталі відкритих даних; на інформаційних стендах; будь-яким іншим способом; 2) надання інформації за запитами на інформацію.

Згідно п.2 ч.1 ст. 15 Закону України Про доступ до публічної інформації розпорядники інформації зобов'язані оприлюднювати нормативно-правові акти, акти індивідуальної дії (крім внутрішньоорганізаційних), прийняті розпорядником, проекти рішень, що підлягають обговоренню, інформацію про нормативно-правові засади діяльності.

Як встановлено в судовому засіданні ані в друкованих засобах інформації, ані на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет проект рішення сільської ради не був оприлюднений.

Свідок ОСОБА_7, суду показала, що 25.08.2017р. вона прийшла до відділення пошти, яке знаходиться у приміщенні сільради, платити за світло та побачила, що на стенді висить оголошення про скликання сесії. Після сесії вона на стенді бачила рішення та результати поіменного голосування.

Свідок ОСОБА_8 суду показала, що вона також приходила сплачувати за комунальне послуги та на стенді в сільраді бачила оголошення про скликання сесії, проекту рішення не було.

Відповідно до статті 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Суд, керуючись ст. 86 КАС України, не бере їх до уваги, оскільки відсутня можливість перевірки їх достовірності, а інших доказів, на підтвердження показань свідків, суду не надано.

Суд не може прийняти до уваги твердження про те, що Закон України Про добровільне об'єднання територіальних громад не покладає на сільську раду обов'язку прийняти рішення відповідно до результатів громадського обговорення пропозиції про добровільне об'єднання, оскільки така позиції не відповідає принципам добровільного об'єднання територіальних громад, які викладені у статті 2 цього Закону.

Відповідно до ч.5, 6 ст.42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільський, селищний, міський голова несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень. При здійсненні наданих повноважень сільський, селищний, міський голова є підзвітним, підконтрольним і відповідальним перед територіальною громадою, відповідальним - перед відповідною радою.

Відповідно до статті 1 Закону України Про статус депутатів місцевих рад депутат сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (далі - депутат місцевої ради) є представником інтересів територіальної громади села, селища, міста чи їх громад, який відповідно до Конституції України і закону про місцеві вибори обирається на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування на строк, встановлений Конституцією України.

Депутат місцевої ради як представник інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу зобов'язаний виражати і захищати інтереси відповідної територіальної громади та її частини - виборців свого виборчого округу, виконувати їх доручення в межах своїх повноважень, наданих законом, брати активну участь у здійсненні місцевого самоврядування.

Таким чином, депутати сільської ради були зобов'язані враховувати думку жителів населеного пункту, тобто територіальної громади, при вирішенні питання щодо надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад.

Статтею 5 Європейської хартії місцевого самоврядування (яка ратифікована Законом України від 15 липня 1997 року № 452/97-ВР) регламентовано, що зміни територіальних кордонів органів місцевого самоврядування не можуть здійснюватися без попереднього з'ясування думки відповідних місцевих громад, можливо шляхом проведення референдуму, якщо це дозволяється законом.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч.3 ст. 24 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Враховуючи вищевикладене, суд прийшов до висновку, що Лисівська сільська рада при прийнятті рішення від 29.08.2017 року діяла не у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; не з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано (без врахування думки територіальної громади); необґрунтовано, тобто без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); упереджено (без обговорення); без дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; не пропорційно; без урахування права особи на участь у процесі прийняття рішення; та не протягом розумного строку.

Таким чином, оцінюючи подані докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги підлягають задоволенню, а саме, підлягає визнанню незаконним та скасуванню рішення Лисівської сільської ради Покровського району Донецької області від 29.08.2017 року № VІІ/20-4 Про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад .

Згідно ст.ст. 87, 94 КАС України підлягають стягненню з відповідача на користь позивача судові витрати по справі, а саме сплачений ним при зверненні до суду судовий збір в розмірі 640 гривень.

На підставі вищевикладеного, керуючись Європейською хартією місцевого самоврядування, Конституцією України, Законом України Про добровільне об'єднання територіальних громад , Законом України Про місцеве самоврядування в Україні , ст.ст. 2, 71, 86, 87, 94, 159-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_1 до Лисівської сільської ради Покровського району Донецької області, треті особи: Покровська міська рада Донецької області, Лисівський сільський голова, про визнання незаконним та скасування рішення Лисівської сільської ради Покровського району Донецької області від 29.08.2017 року № VІІ/20-4 Про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад , задовольнити.

Визнати незаконним та скасувати рішення Лисівської сільської ради Покровського району Донецької області від 29.08.2017 року № VІІ/20-4 Про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад .

Стягнути з Лисівської сільської ради Покровського району Донецької області (код ЄДРПОУ 04343116) на користь ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 640 (шістсот сорок) гривень 00 копійок.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішення за наслідками апеляційного провадження.

На постанову суду може бути подано апеляційну скаргу до Донецького апеляційного адміністративного суду через Красноармійський міськрайонний суд Донецької області протягом десяти днів з дня її проголошення з одночасним надісланням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, складеної в повному обсязі.

В судовому засіданні 1 грудня 2017 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст постанови виготовлено протягом п'яти днів.

Суддя

СудКрасноармійський міськрайонний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення01.12.2017
Оприлюднено14.12.2017
Номер документу70847641
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —235/5232/17

Постанова від 26.02.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Постанова від 26.02.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 12.02.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 12.02.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 22.01.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Постанова від 01.12.2017

Адміністративне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Хмельова С. М.

Постанова від 01.12.2017

Адміністративне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Хмельова С. М.

Ухвала від 25.10.2017

Адміністративне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Хмельова С. М.

Ухвала від 12.10.2017

Адміністративне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Хмельова С. М.

Ухвала від 12.10.2017

Адміністративне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Хмельова С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні