ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 61022 м. Харків, пр. Науки, буд.5, тел./факс 702-10-79 inbox@lg.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
14 грудня 2017 року Справа № 4/5014/3171/2012
Розглянувши заяву №ДН-3-04/734 від 30.11.17 Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» , м. Київ про заміну сторони виконавчого провадження у справі №4/5014/3171/2012
за позовом Державного підприємства «Придніпровська залізниця» , м. Дніпро
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Стандарт Дон Трейдінг» , м. Хрустальний Луганської області
про стягнення 28400 грн 00 коп.
Орган виконання судового рішення - Хрустальнинський міський відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області, м. Рубіжне Луганської області
Суддя Господарського суду Луганської області - Косенко Т.В.
Секретар судового засідання - Медуниця Р.І.
У засіданні брали участь:
від заявника - ОСОБА_1, довіреність №679 від 17.05.17, юрисконсульт 1 категорії підрозділу Запорізька дирекція залізничних перевезень регіональної філії Придніпровська залізниця ПАТ Українська залізниця ;
від позивача - представник не прибув;
від відповідача - представник не прибув;
від ВДВС - представник не прибув.
В С Т А Н О В И В:
Рішенням Господарського суду Луганської області від 21.02.13 позовні вимоги задоволені повністю: стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю «Стандарт Дон Трейдінг» на користь Державного підприємства «Придніпровська залізниця» штраф у розмірі 28400 грн 00 коп., витрати зі сплати судового збору в сумі 1 609 грн 50 коп.
На виконання вказаного рішення господарським судом 11.03.13 видано відповідний наказ.
06.12.17 від Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» надійшла заява №ДН-3-04/734 від 30.11.17, в якій заявник просить суд замінити стягувача - Державне підприємство «Придніпровська залізниця» у ВП №38657387, відкритому державним виконавцем Хрустальнинського міського відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області згідно з постановою про відновлення втраченого виконавчого провадження від 06.11.17, щодо виконання рішення Господарського суду Луганської області від 11.03.13 у справі №4/5014/3171/2012, на його правонаступника - Публічне акціонерне товариство «Українська залізниця» (вул. Тверська, 5, м. Київ, 03680, код ЄДРПОУ 40075815) в особі регіональної філії «Придніпровська залізниця» Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» (проспект Дмитра Яворницького, 108, м. Дніпро, 49602, код ЄДРПОУ 40081237).
06.12.17 на підставі розпорядження керівника апарату суду №613-р, у зв'язку з тим, що суддя Іванов А.В., відповідно до наказу Господарського суду Луганської області №314-в від 29.11.17, знаходиться у відпустці з 11.12.17 по 18.12.17, відповідно до п.2.3.3 та 2.3.49 Положення про автоматизовану систему документообігу суду у Господарському суді Луганської області проведено повторний автоматизований розподіл заяви з метою заміни судді, що підтверджується протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 06.12.17, та заява передана на розгляд судді Косенко Т.В.
Ухвалою господарського суду Луганської області від 06.12.17 розгляд заяви призначено на 14.12.17.
Представник заявника в судовому засідання надав усні пояснення щодо заяви.
Представники сторін та ВДВС в судове засідання не прибули, про дату, час та місце слухання заяви були повідомлені належним чином, про що свідчать матеріали справи.
Відповідно до ст.121 4 Господарського процесуального кодексу України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за заявою державного виконавця, приватного виконавця або за заявою сторони господарський суд замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником. Господарський суд у десятиденний строк розглядає це питання у судовому засіданні з повідомленням сторін та заінтересованих осіб. Неявка сторін та інших осіб не є перешкодою для вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження. Ухвала про заміну сторони виконавчого провадження надсилається не пізніше наступного робочого дня особам, які брали участь у справі, а також державному виконавцю, приватному виконавцю.
Згідно з ч.5 ст.15 Закону України «Про виконавче провадження» у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов'язковими тією мірою, якою вони були б обов'язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Законом України від 23.02.12 N4442-VI Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування (надалі Закон №4442-VI) визначено правові, економічні та організаційні особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування, 100 % акцій якого належать державі.
Утворення Товариства здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України відповідно до законодавства з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Товариство утворюється як публічне акціонерне товариство, 100 % акцій якого закріплюються в державній власності, на базі Державної адміністрації залізничного транспорту України (далі - Укрзалізниця), а також підприємств, установ та організацій залізничного транспорту загального користування, які реорганізовуються шляхом злиття (далі - підприємства залізничного транспорту).
Статут Товариства затверджується Кабінетом Міністрів України. Засновником Товариства є держава в особі Кабінету Міністрів України.
Вищим органом Товариства є загальні збори. Функції загальних зборів виконує Кабінет Міністрів України.
Товариство є правонаступником усіх прав і обов'язків Державної адміністрації залізничного транспорту України та підприємств залізничного транспорту.
Комісія з утворення Товариства у чотиримісячний строк з дня затвердження її складу подає центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту, для затвердження у місячний строк зведений передавальний акт, зведений акт оцінки майна залізничного транспорту загального користування, а також проект статуту Товариства для подання Кабінетові Міністрів України. Зведені передавальний акт та акт оцінки складаються на основі узагальнених даних передавальних актів та актів оцінки, складених стосовно цілісного майнового комплексу кожного підприємства залізничного транспорту.
Розмір статутного капіталу Товариства визначається під час його утворення згідно із зведеним актом оцінки майна залізничного транспорту загального користування.
Пунктом 2 Перехідних та прикінцевих положень Закону №4442-VI встановлено, що закони та інші нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому Закону.
Аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що спеціальним Законом №4442-VI визначено пріоритет у застосуванні його норм, а саме: утворення товариства залізничного транспорту загального користування відбувається за рішенням Кабінету Міністрів України, який, крім іншого, виконує функції загальних зборів Товариства.
Відповідно до Закону №4442-VI та на виконання його вимог постановою Кабінету Міністрів України №200 від 25.06.14 утворено Публічне акціонерне товариство Українська залізниця на базі Укрзалізниці, підприємств залізничного транспорту, які реорганізовуються шляхом злиття, згідно з додатком 1.
До переліку, наведеного у зазначеному додатку, включено й Державне підприємство «Придніпровська залізниця» .
Пунктом 2 Постанови Кабінету Міністрів України №200 від 25.06.14 встановлено, що статутний капітал Публічного акціонерного товариства Українська залізниця формується шляхом внесення до нього майна Укрзалізниці, підприємств, зазначених у додатку 1, крім майна, яке закріплюється за Публічним акціонерним товариством Українська залізниця на праві господарського відання згідно із Законом №4442-VI, та іншого майна, яке відповідно до законодавства не може бути включене до статутного капіталу.
За змістом п.5 постанови Кабінету Міністрів України №200 від 25.06.14 Міністерству інфраструктури доручено вжити до 31.12.15 заходів для припинення Укрзалізниці та підприємств, зазначених у додатку 1.
У подальшому постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.15 №735 Питання публічного акціонерного товариства Українська залізниця затверджено Статут Публічного акціонерного товариства Українська залізниця .
Згідно з пунктами 1, 2 Статуту Публічного акціонерного товариства Українська залізниця є юридичною особою, що утворене відповідно до Закону №4442-VI, Постанови №200; Товариство є правонаступником усіх прав і обов'язків Укрзалізниці та підприємств залізничного транспорту. Товариство є юридичною особою з дня державної реєстрації (п.12 Статуту).
Товариство має у власності майно, що внесене до його статутного капіталу, та/або інше майно, набуте ним на підставах, що не заборонені законодавством. Товариство здійснює володіння, користування та розпорядження таким майном згідно з метою своєї діяльності з урахуванням вимог законодавства та цього Статуту. За товариством закріплено на праві господарського відання державне майно, що передане йому відповідно до законодавства. Товариство здійснює користування та розпорядження таким майном відповідно до мети своєї діяльності з урахуванням обмежень, установлених законом, іншими нормативно-правовими актами та цим Статутом (п.п.20, 21 Статуту).
Відповідно до пунктів 25, 26, 53, 54 Статуту засновником товариства є держава в особі Кабінету Міністрів України. Управління корпоративними правами держави стосовно товариства здійснює Кабінет Міністрів України. Управління корпоративними правами держави, переданими до статутного капіталу товариства, здійснює товариство. Єдиним акціонером товариства є держава в особі Кабінету Міністрів України. Вищим органом є загальні збори акціонерів. Функції загальних зборів виконує Кабінет Міністрів України. Функції вищого органу, які передбачені законодавством, цим Статутом, а також внутрішніми документами товариства, крім функцій, зазначених у пункті 56 цього Статуту, здійснюються Кабінетом Міністрів України одноосібно.
Державну реєстрацію ПАТ Українська залізниця здійснено 21.10.15.
Відповідно до ч.4 ст.91 Цивільного кодексу України цивільна правоздатність юридичної особи виникає з моменту її створення і припиняється з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Згідно зі ст.104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Відповідно до ст.4 Закону України №755-IV від 15.05.03 Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - Закон № 755-IV) у редакції, чинній на час здійснення державної реєстрації ПАТ Українська залізниця , державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Реєстру. Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема, внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Реєстру.
Згідно з ч.1 ст.18 Закону №755-IV якщо відомості, які підлягають внесенню до Реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Аналогічна норма закріплена у ч.1 ст.10 Закону №755-IV в чинній редакції.
Згідно інформації, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Державне підприємство Придніпровська залізниця перебуває у стані припинення, проте запису про припинення у Реєстрі немає. Крім того, в Реєстрі містяться дані про юридичних осіб, правонаступником яких є Публічне акціонерне товариство Українська залізниця , серед яких зазначено Державне підприємство Придніпровська залізниця .
Із комплексного аналізу зазначених норм права можна дійти висновку, що Законом України Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування визначено особливості утворення Публічного акціонерного товариства Українська залізниця , на виконання цього Закону Кабінет Міністрів України прийняв відповідні нормативно-правові акти та діяв не тільки як вищий орган у системі органів виконавчої влади, а й як особа, яка здійснює на підставі цього Закону від імені держави функції вищого органу управління товариством.
Враховуючи викладене, питання правонаступництва Публічного акціонерного товариства Українська залізниця стосовно Державного підприємства Придніпровська залізниця визначається спеціальним Законом та прийнятою на його виконання постановою №200, які пов'язують перехід прав і обов'язків Державного підприємства Придніпровська залізниця до Публічного акціонерного товариства Українська залізниця з інвентаризацією, складанням передавального акта та внесенням майна до статутного капіталу правонаступника.
Відповідна позиція узгоджується з правовою позицією Верховного Суду України, наведеною у постанові №3-512гс17 від 21.06.17.
Заявником до суду надано заключний передавальний акт Державного підприємства Придніпровська залізниця від 01.12.15, згідно з яким передбачено правонаступництво щодо всього майна, усіх прав та обов'язків Державного підприємства Придніпровська залізниця переходить до Публічного акціонерного товариства Українська залізниця .
В той же час, в матеріалах справи відсутні акти інвентаризації та докази внесення майна Державного підприємства Придніпровська залізниця до статутного капіталу Публічного акціонерного товариства Українська залізниця як правонаступника, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 14.12.17 міститься інформація про те, що Державне підприємство Донецька залізниця (ідентифікаційний код 01074957) перебуває у стані припинення, проте запису про припинення у Реєстрі немає, тому відсутні підстави вважати, що Публічне акціонерне товариство Українська залізниця стало правонаступником прав та обов'язків Державного підприємства "Придніпровська залізниця" .
Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні заяви ДН-3-04/734 від 30.11.17 Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» про заміну сторони виконавчого провадження.
Керуючись ст.ст.121 4 , 86 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
У Х В А Л И В :
1. Відмовити у задоволенні заяви №ДН-3-04/734 від 30.11.17 Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» про заміну сторони виконавчого провадження.
Ухвала набирає законної сили з моменту її винесення.
Суддя Т.В. Косенко
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2017 |
Оприлюднено | 15.12.2017 |
Номер документу | 71010662 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Косенко Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні