ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 61022 м. Харків, пр. Науки, буд.5, тел./факс 702-10-79 inbox@lg.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
19 квітня 2018 року Справа № 4/5014/3171/2012
Господарський суд Луганської області у складі:
суддя Іванов А.В.,
при секретареві судового засідання Рвачові О.О.
розглянувши заяву №ДН-3-04/211 від 21.03.2018 Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі регіональної філії «Придніпровська залізниця» ПАТ «Українська залізниця» про заміну сторони виконавчого провадження у справі №4/5014/3171/2012
за позовом Державного підприємства «Придніпровська залізниця» , м. Дніпро
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Стандарт Дон Трейдінг» , м. Хрустальний Луганської області
про стягнення 28400 грн 00 коп.
Орган виконання судового рішення - Хрустальнинський міський відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області, м. Рубіжне Луганської області
У засіданні брали участь:
від заявника - ОСОБА_1, довіреність №1788 від 06.10.2017;
від позивача - представник не прибув;
від відповідача - представник не прибув;
від органу виконання рішення - представник не прибув;
в с т а н о в и в:
Рішенням Господарського суду Луганської області від 21.02.13 позовні вимоги задоволені повністю: стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю «Стандарт Дон Трейдінг» на користь Державного підприємства «Придніпровська залізниця» штраф у розмірі 28400 грн. 00 коп., витрати зі сплати судового збору в сумі 1 609 грн. 50 коп.
На виконання вказаного рішення господарським судом 11.03.13 видано відповідний наказ.
12.04.2018 від Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі регіональної філії «Придніпровська залізниця» ПАТ «Українська залізниця» надійшла заява №ДН-3-04/211 від 21.03.2018, в якій заявник просить суд замінити стягувача - Державне підприємство «Придніпровська залізниця» виконавчому провадженні щодо виконання рішення Господарського суду Луганської області від 11.03.13 у справі №4/5014/3171/2012, на його правонаступника - Публічне акціонерне товариство «Українська залізниця» (вул. Тверська, 5, м. Київ, 03680, код ЄДРПОУ 40075815) в особі регіональної філії «Придніпровська залізниця» Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» (проспект Дмитра Яворницького, 108, м. Дніпро, 49602, код ЄДРПОУ 40081237).
Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 12.04.2018 заяву про заміну сторони у виконавчому провадженні у справі №4/5014/3171/2012 передано на розгляд судді Іванову А.В.
Ухвалою господарського суду Луганської області від 12.04.2018 №4/2014/3171/2012 розгляд заяви призначено на 19.04.2018 о 14 год. 30 хв.; пропонував заявнику надати акти інвентаризації та докази внесення майна Державного підприємства "Придніпровська залізниця" до статутного капіталу ПАТ "Українська залізниця" як правонаступника.
Представник заявника в судовому засідання надав усні пояснення щодо заяви. Просив заяву задовольнити.
Представники сторін та органу виконання рішень в судове засідання не прибули, про дату, час та місце слухання заяви були повідомлені належним чином.
Розглянувши подану заяву, дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника заявника, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 334 Господарського процесуального кодексу України заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець.
Суд розглядає заяву про заміну сторони її правонаступником у десятиденний строк з дня її надходження до суду у судовому засіданні з повідомленням учасників справи та заінтересованих осіб.
Згідно з ч.5 ст.15 Закону України «Про виконавче провадження» у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов'язковими тією мірою, якою вони були б обов'язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Законом України від 23.02.12 N4442-VI «Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування» (надалі ОСОБА_2 №4442-VI) визначено правові, економічні та організаційні особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування, 100% акцій якого належать державі.
ОСОБА_2 містить такі положення.
Утворення Товариства здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України відповідно до законодавства з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Товариство утворюється як публічне акціонерне товариство, 100 % акцій якого закріплюються в державній власності, на базі Державної адміністрації залізничного транспорту України (далі - Укрзалізниця), а також підприємств, установ та організацій залізничного транспорту загального користування, які реорганізовуються шляхом злиття (далі - підприємства залізничного транспорту).
Статут Товариства затверджується Кабінетом Міністрів України. Засновником Товариства є держава в особі Кабінету Міністрів України.
Вищим органом Товариства є загальні збори. Функції загальних зборів виконує Кабінет Міністрів України.
Товариство є правонаступником усіх прав і обов'язків Державної адміністрації залізничного транспорту України та підприємств залізничного транспорту.
Комісія з утворення Товариства у чотиримісячний строк з дня затвердження її складу подає центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту, для затвердження у місячний строк зведений передавальний акт, зведений акт оцінки майна залізничного транспорту загального користування, а також проект статуту Товариства для подання Кабінетові Міністрів України. Зведені передавальний акт та акт оцінки складаються на основі узагальнених даних передавальних актів та актів оцінки, складених стосовно цілісного майнового комплексу кожного підприємства залізничного транспорту.
Розмір статутного капіталу Товариства визначається під час його утворення згідно із зведеним актом оцінки майна залізничного транспорту загального користування.
Пунктом 2 Перехідних та прикінцевих положень вказаного Закону встановлено, що закони та інші нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому Закону.
Аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що спеціальним Законом №4442-VI визначено пріоритет у застосуванні його норм, а саме: утворення товариства залізничного транспорту загального користування відбувається за рішенням Кабінету Міністрів України, який, крім іншого, виконує функції загальних зборів Товариства.
Відповідно до Закону №4442-VI та на виконання його вимог постановою Кабінету Міністрів України №200 від 25.06.14 «Про утворення публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» утворено Публічне акціонерне товариство «Українська залізниця» на базі Укрзалізниці, підприємств залізничного транспорту, які реорганізовуються шляхом злиття, згідно з додатком 1.
До переліку, наведеного у зазначеному додатку, включено й Державне підприємство «Придніпровська залізниця» .
Пунктом 2 Постанови Кабінету Міністрів України №200 від 25.06.14 встановлено, що статутний капітал Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» формується шляхом внесення до нього майна Укрзалізниці, підприємств, зазначених у додатку 1, крім майна, яке закріплюється за Публічним акціонерним товариством «Українська залізниця» на праві господарського відання згідно із Законом №4442-VI, та іншого майна, яке відповідно до законодавства не може бути включене до статутного капіталу.
За змістом п.5 постанови Кабінету Міністрів України №200 від 25.06.14 Міністерству інфраструктури доручено вжити до 31.12.15 заходів для припинення Укрзалізниці та підприємств, зазначених у додатку 1.
Постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.15 №735 «Питання публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» затверджено Статут Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» .
У подальшому, постановою Кабінету Міністрів України №52 від 18.01.2017 були внесені зміни до Статуту ПАТ «Українська залізниця» .
Згідно з пунктами 1, 2 Статуту Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» є юридичною особою, що утворене відповідно до Закону №4442-VI, Постанови №200. Товариство є правонаступником усіх прав і обов'язків Укрзалізниці та підприємств залізничного транспорту.
Відповідно до п. 12 Статуту товариство є юридичною особою з дня державної реєстрації.
За приписами п.п. 20, 21 Статуту товариство має у власності майно, що внесене до його статутного капіталу, та/або інше майно, набуте ним на підставах, що не заборонені законодавством. Товариство здійснює володіння, користування та розпорядження таким майном згідно з метою своєї діяльності з урахуванням вимог законодавства та цього Статуту. За товариством закріплено на праві господарського відання державне майно, що передане йому відповідно до законодавства. Товариство здійснює користування та розпорядження таким майном відповідно до мети своєї діяльності з урахуванням обмежень, установлених законом, іншими нормативно-правовими актами та цим Статутом.
Відповідно до пунктів 25, 26, 53, 54 Статуту засновником товариства є держава в особі Кабінету Міністрів України. Управління корпоративними правами держави стосовно товариства здійснює Кабінет Міністрів України. Управління корпоративними правами держави, переданими до статутного капіталу товариства, здійснює товариство. Єдиним акціонером товариства є держава в особі Кабінету Міністрів України. Вищим органом є загальні збори акціонерів. Функції загальних зборів виконує Кабінет Міністрів України. Функції вищого органу, які передбачені законодавством, цим Статутом, а також внутрішніми документами товариства, крім функцій, зазначених у пункті 56 цього Статуту, здійснюються Кабінетом Міністрів України одноосібно.
Державну реєстрацію ПАТ «Українська залізниця» здійснено 21.10.15, про що свідчить відповідний запис у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Відповідно до ч.4 ст.91 Цивільного кодексу України цивільна правоздатність юридичної особи виникає з моменту її створення і припиняється з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Згідно зі ст.104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Відповідно до ст.4 Закону України №755-IV від 15.05.03 «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (далі - ОСОБА_2 № 755-IV) у редакції, чинній на час здійснення державної реєстрації ПАТ «Українська залізниця» , державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Реєстру. Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема, внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Реєстру.
Згідно з ч.1 ст.18 Закону №755-IV якщо відомості, які підлягають внесенню до Реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Аналогічна норма закріплена у ч.1 ст.10 Закону №755-IV в чинній редакції.
Згідно інформації, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Державне підприємство «Придніпровська залізниця» перебуває у стані припинення, проте запису про припинення у Реєстрі немає. Крім того, в Реєстрі містяться дані про юридичних осіб, правонаступником яких є Публічне акціонерне товариство «Українська залізниця» , серед яких зазначено Державне підприємство «Придніпровська залізниця» .
Із комплексного аналізу зазначених норм права можна дійти висновку, що Законом України «Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування» визначено особливості утворення Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» , на виконання цього Закону Кабінет Міністрів України прийняв відповідні нормативно-правові акти та діяв не тільки як вищий орган у системі органів виконавчої влади, а й як особа, яка здійснює на підставі цього Закону від імені держави функції вищого органу управління товариством.
Враховуючи викладене, питання правонаступництва Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» стосовно Державного підприємства «Придніпровська залізниця» визначається спеціальним Законом та прийнятою на його виконання постановою №200, які пов'язують перехід прав і обов'язків Державного підприємства «Придніпровська залізниця» до Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» з інвентаризацією, складанням передавального акта та внесенням майна до статутного капіталу правонаступника.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду України №3-512гс17 від 21.06.17.
Заявником до суду надано заключний передавальний акт Державного підприємства «Придніпровська залізниця» від 01.12.15, згідно з яким передбачено правонаступництво щодо всього майна, усіх прав та обов'язків Державного підприємства «Придніпровська залізниця» переходить до Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» .
В той же час, в матеріалах справи відсутні акти інвентаризації та докази внесення майна Державного підприємства «Придніпровська залізниця» до статутного капіталу Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» як правонаступника, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 19.04.2018 міститься інформація про те, що Державне підприємство «Придніпровська залізниця» (ідентифікаційний код 01073828) перебуває у стані припинення, проте запису про припинення у Реєстрі немає, тому відсутні підстави вважати, що Публічне акціонерне товариство «Українська залізниця» стало правонаступником прав та обов'язків Державного підприємства "Придніпровська залізниця" .
Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні заяви ДН-3-04/211 від 21.03.2018 Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» про заміну сторони виконавчого провадження.
Керуючись ст. ст. 234, 334 Господарського процесуального кодексу України, суд
у х в а л и в:
1. Відмовити у задоволенні заяви №ДН-3-04/211 від 21.03.2018 Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» про заміну сторони виконавчого провадження.
Інформацію по справі, що розглядається можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://lg.arbitr.gov.ua/sud5014/gromadyanam/csz/.
Ухвала набрала законної сили з моменту її оголошення та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції у строки, передбачені ст.256 Господарського процесуального кодексу України.
Суддя А.В. Іванов
Надр. 4 прим.:
1 - до справи;
2 - позивачу рек. з повід.: 49600, м. Дніпропетровськ, пр. Дмитра Яворницького, 108;
3 - заявнику рек. з повід.: 03680, м. Київ, вул. Тверська, 5;
4 - Хрустальнинському міському відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області рек. з повід: 93000, Луганська область, м. Рубіжне, вул. Володимирська, 36 Б.
- відповідачу: 94800, Луганська область, м. Хрустальний, Мікрорайон 2 - не направ.
Вих. №
3 прим.
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 19.04.2018 |
Оприлюднено | 19.04.2018 |
Номер документу | 73472573 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Іванов А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні