Ухвала
від 15.12.2017 по справі 2а/0570/13260/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

15 грудня 2017 р. Справа №2а/0570/13260/2011

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Тарасенко І.М., розглянувши заяву Добропільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі № 2а/0570/13260/2011 за позовною заявою Управління Пенсійного фонду України в місті Добропіллі до Державного підприємства Добропіллявугілля про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій за списком №2 у сумі 2031132,85 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

05 грудня 2017 року Добропільське об'єднане управління Пенсійного фонду України в Донецькій області звернулось до суду із заявою про заміну сторони (стягувача) виконавчого провадження. В обґрунтування зазначило, що згідно з пунктом 1 наказу Міністерства вугільної промисловості України від 07 лютого 2011 року № 50 Про припинення діяльності ДП Добропіллявугілля (в редакції від 23 липня 2014 року), було припинено діяльність ДП Добропіллявугілля цілісний майновий комплекс якого передано в оренду, шляхом його реорганізації через приєднання до орендаря - ТОВ ДТЕК Добропіллявугілля . Відповідно до пункту 5 віщинаведеного наказу передбачено, що ТОВ ДТЕК Добропіллявугілля є правонаступником усіх прав та обов'язків ДП Добропіллявугілля

Просив замінити у виконавчому провадженні № 46499047 сторону виконавчого провадження - боржника ДП Добропіллявугілля (85000, Донецька область, м. Добропілля, проспект Шевченка, 2, код ЄДРПОУ 32186934) іншою юридичною особою - товариство з обмеженою відповідальністю ДТЕК Добропіллявугілля (85043, м. Добропілля, м. Білицьке, Донецька область, вул. Красноармійська 1а, код ЄДРПОУ 37014600)

Представник позивача до судового засідання не з'явився, про місце, дату та час розгляду справи повідомлений належним чином

Представник відповідача через канцелярію суду надав клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження та заперечення проти заяви про заміну сторони виконавчого провадження.

Відповідно до ч. 2 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулись з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Розглянувши матеріали справи суд встановив наступне.

08 грудня 2011 року Донецьким окружним адміністративним судом прийнято постанову, якою стягнуто з Державного підприємства Добропіллявугілля на користь управління Пенсійного фонду України в місті Добропіллі заборгованість з фактичних витрат по виплаті та доставці пенсій, призначених на пільгових умовах за списком № 2 у розмірі 2031132,85 грн.

31 липня 2012 року Донецьким окружним адміністративним судом на виконання зазначеної постанови видано виконавчий лист у справі № 2а/0570/13260/2001 за позовом управління Пенсійного фонду України в м. Добропіллі до Державного підприємства Добропіллявугілля про стягнення заборгованості у розмірі 2031132,85 грн.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 20 грудня 2011 року, задоволено заяву Державного підприємства Добропіллявугілля про розстрочку виконання судового наказу від 08.12.11р. шляхом сплати платежів строком на п`ять років та розстрочене виконання постанови Донецького окружного адміністративного суду від 08.12.11р. на 5 років

Представник заявника до суду не з'явився, про дату, час та місце розгулу справи Добропільське об'єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області повідомлялось судом належним чином. Причини неявки представника суду не повідомлені,

Представник товариства з обмеженою відповідальністю ДТЕК Добропіллявугілля через канцелярію суду надав клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження.

В матеріалах справи містяться заперечення Товариства з обмеженою відповідальністю ДТЕК Добропіллявугілля на заяву УПФУ, вмотивовані тим, що правонаступництво товариством прав та обов'язків Державного підприємства Добропіллявугілля фактично не відбулось, оскільки, діяльність останнього не припинена, запис про припинення юридичної особи підприємства в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань - відсутній.

Наказом Міністерства вугільної промисловості України від 7 лютого 2011 року № 50 (тут і далі - у редакції від 23 липня 2014 року) відповідно до Господарського та Цивільного кодексів, Законів України Про управління об'єктами державної власності , Про оренду державного та комунального майна , Розпорядження Кабінету Міністрів України від 28 липня 2010 року № 1559-р Про передачу в оренду цілісного майнового комплексу державного підприємства Добропіллявугілля на підставі договору оренди від 22 грудня 2010 року б/н цілісного майнового комплексу Державного підприємства Добропіллявугілля (далі - ДП Добропіллявугілля ), укладеного між регіональним відділенням Фонду державного майна України по Донецькій області як орендодавцем та Товариством з обмеженою відповідальністю ДТЕК Добропіллявугілля (далі - ТОВ ДТЕК Добропіллявугілля ) як орендарем, враховуючи листи регіонального відділення Фонду державного майна України по Донецькій області від 24 грудня 2010 року № 07-06-02-14341 та від 6 січня 2011 року № 07-06-02-00141 припинено діяльність Державного підприємства Добропіллявугілля шляхом його реорганізації через приєднання до Товариства з обмеженою відповідальністю ДТЕК Добропіллявугілля .

Останній згідно з п. 5 даного Наказу є правонаступником усіх прав та обов'язків Державного підприємства Добропіллявугілля . Цим наказом утворена комісія з припинення діяльності Державного підприємства Добропіллявугілля .

Відповідно до п.п. 3.3, 3.5, 3.8 вищевказаного Наказу зобов'язано Голову комісії з припинення діяльності ДП Добропіллявугілля : у встановленому порядку повідомити державного реєстратора про прийняте рішення щодо припинення діяльності юридичної особи та подати йому необхідні документи для внесення до Єдиного державного реєстру відповідних записів; підготувати передавальний баланс (акт) станом на 31 вересня 2014 року, але не раніше закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторів, та у тижневий термін подати його Міненерговугілля України на затвердження; після завершення процедури припинення діяльності ДП Добропіллявугілля надати Департаменту майнових відносин та управління корпоративними правами Міненерговугілля України інформацію про внесення до державного реєстру запису про припинення його діяльності.

Частинами 1, 2 ст. 104 Цивільного кодексу України визначено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників. юридична особа вважається такою, що припиняється з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про її припинення, що кореспондується із нормами ст. 4 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 15 травня 2003 року № 755-IV.

Відповідно до ч.ч. 2-4 ст. 107 Цивільного кодексу України після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), який має містити положення про правонаступництво щодо майна, прав та обов'язків юридичної особи, що припиняється шляхом поділу, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов'язання, які оспорюються сторонами. Передавальний акт та розподільчий баланс затверджуються учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про її припинення, крім випадків, встановлених законом. Порушення положень частин другої та третьої цієї статті є підставою для відмови у внесенні до єдиного державного реєстру запису про припинення юридичної особи та державній реєстрації створюваних юридичних осіб - правонаступників.

Тобто, передавальний акт визначає об'єм прав та зобов'язань, що передаються правонаступнику.

У розумінні п. 4 ст. 1 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців державна реєстрація юридичних осіб - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Згідно зі ст. 15 цього Закону документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати певним вимогам, зокрема, передавальний акт (у разі злиття, приєднання, перетворення) та розподільчий баланс (у разі поділу або виділу) юридичної особи повинні відповідати вимогам, встановленим законом.

Листом Департаменту корпоративних та майнових відносин Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 4 липня 2016 року заявника повідомлено про наступне.

Згідно зі ст. 14 Закону України Про оренду державного та комунального майна , на підставі договору оренди від 22 грудня 2010 року б/н цілісного майнового комплексу Державного підприємства Добропіллявугілля наказом Міністерства вугільної промисловості від 7 лютого 2011 року № 50 (зі змінами) прийнято рішення щодо припинення діяльності ДП Добропіллявугілля шляхом його реорганізації через приєднання до орендаря - ТОВ ДТЕК Добропіллявугілля (далі - Наказ). Пунктом 1.7 розділу 1 договору оренди та пунктом 5 Наказу встановлено, що ТОВ ДТЕК Добропіллявугілля є правонаступником усіх прав та обов'язків ДП Добропіллявугілля . На дату підписання акта приймання-передачі державного майна ЦМК ДП Добропіллявугілля за договором оренди від 22 грудня 2010 року б/н складено та затверджено Мінвуглепромом передавальний та розподільчий баланси станом на 4 січня 2011 року. Водночас, пп. 3.5 п. 3 Наказу зобов'язано Голову комісії з припинення діяльності ДП Добропіллявугілля підготувати передавальний баланс (акт) станом на 31 вересня 2014 року, але не раніше закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторів, та у тижневий термін подати його Міненерговугілля України на затвердження. Разом із цим, підприємством не подано до Міністерства на затвердження остаточний передавальний баланс незважаючи на чисельні звернення останнього до підприємства щодо прискорення виконання Наказу та невідкладеного подання на затвердження передавального балансу. Враховуючи, що такі вимоги підприємством не виконуються, Міністерство звернулось до Регіонального відділення Фонду державного майна України по Донецькій області щодо вжиття заходів, передбачених договором оренди. Наразі відповідь від Регіонального відділення Фонду державного майна України по Донецькій області Міністерством не отримана.

Таким чином, суд дійшов висновку, що Головою комісії з припинення діяльності ДП Добропіллявугілля передавальний баланс (акт), який визначає об'єм прав та зобов'язань, що передаються правонаступнику, Міненерговугіллю України на затвердження не поданий, що унеможливлює здійснення процедури припинення діяльності Державного підприємства Добропіллявугілля шляхом його реорганізації через приєднання до Товариства з обмеженою відповідальністю ДТЕК Добропіллявугілля .

Як вбачається з Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Державне підприємство Добропіллявугілля перебуває в стані припинення, втім, станом на теперішній час запис про державну реєстрацію припинення зазначеної юридичної особи державним реєстратором не внесено.

Тобто, правонаступництво товариством з обмеженою відповідальністю ДТЕК Добропіллявугілля прав та обов'язків Державного підприємства Добропіллявугілля станом на 27 вересня 2016 року фактично не відбулося.

Аналогічного висновку дійшов і Вищий адміністративний суд України, зазначівше про це в ухвалах від 16 січня 2015 року К/9991/30414/12, 29 квітня 2014 року К/9991/30046/12, 29 травня 2014 року К/9991/28593/12.

Крім того, суд вказує на те, що позивач у 2016 році вже звертався до суду із подібною. Заявою про заміну сторони боржника у виконавчому провадженні. Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 10.10.2016 року відмовлено у заміні сторони виконавчого провадження на підставі вищевикладених обставин.

За таких обставин, суд доходить висновку про відмову у задоволенні заяви Добропільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі № 2а/0570/13260/2011.

Керуючись статтями 243, 379 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви Добропільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі № 2а/0570/13260/2011 відмовити.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання через Донецький окружний адміністративний суд апеляційної скарги на ухвалу суду першої інстанції протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 КАС України, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Тарасенко І.М.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.12.2017
Оприлюднено22.12.2017
Номер документу71071891
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/13260/2011

Ухвала від 04.10.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Толстолуцька М.М.

Ухвала від 16.11.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Тарасенко І.М.

Ухвала від 15.12.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Тарасенко І.М.

Ухвала від 10.10.2016

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Тарасенко І.М.

Ухвала від 27.08.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Головчук С.В.

Ухвала від 21.07.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

Ухвала від 23.06.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

Ухвала від 23.06.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

Ухвала від 23.06.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

Ухвала від 28.05.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні