Ухвала
від 19.12.2017 по справі 815/4104/17
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/4104/17

УХВАЛА

19 грудня 2017 року м.Одеса

У залі судових засідань №29

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Харченко Ю.В.

При секретарі Рудченко О.І.

Розглянувши в порядку письмового провадження заяву повноважного представника позивача - Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЬКАРІМ-БУД» (від 24.11.2017р. вхід.№32476/17) щодо призначення судово-будівельної експертизи по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЬКАРІМ-БУД» до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, третіх осіб Державної архітектурно-будівельної інспекції України, Товариства з обмеженою відповідальністю «АРТ КОНСТРАКШЕН» про визнання протиправними дій щодо проведення позапланового заходу, видачі Наказу «Про проведення позапланового заходу» №209П від 01.08.2017р., оформлення Направлення для проведення позапланового заходу №1064 від 01.08.2017року, складання Акта №1064 від 04.08.2017року, Протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 04.08.2017року, видачі Припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 04.08.2017року, складання Постанови щодо накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 08.08.2017р. №130/1015-05/1-7214; скасування Наказу «Про проведення позапланового заходу» №209П від 01.08.2017року, та Припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 04.08.2017року, та Постанови щодо накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 08.08.2017р. №130/1015-05/1-7214, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «АЛЬКАРІМ-БУД» звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою, у якій, з у рахуванням уточнень (від 22.08.2017р. вхід.№23443/17), просить суд визнати протиправними дії посадових осіб Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області щодо проведення позапланового заходу, видачі Наказу «Про проведення позапланового заходу» №209П від 01.08.2017р., оформлення Направлення для проведення позапланового заходу №1064 від 01.08.2017року, складання Акта №1064 від 04.08.2017року, Протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 04.08.2017року, видачі Припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 04.08.2017року, складання Постанови щодо накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 08.08.2017р. №130/1015-05/1-7214; скасувати Наказ «Про проведення позапланового заходу» №209П від 01.08.2017року, виданий заступником директора Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області ОСОБА_1, Припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 04.08.2017року, та Постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 08.08.2017р. №130/1015-05/1-7214, видані головним інспектором будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області ОСОБА_2

24.11.2017р. до Одеського окружного адміністративного суду від позивача - Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЬКАРІМ-БУД» надійшла заява (вхід.№32476/17), за підписом повноважного представника Товариства ОСОБА_3, щодо призначення судово-будівельної експертизи, проведення якої доручити судовому експерту Одеського науково-дослідного інституту судових експертиз, перед котрим поставити наступне питання: чи відповідають позитивні висновки експертного звіту №7-077-16-ЕП/КО від 28.12.2016р. щодо розгляду проектної документації за проектом Нове будівництво багатоповерхового житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом за адресою: м.Одеса, Приморський район, вул.Літературна,8 основним положенням містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №01-06/1223 від 06.12.2016р. ?

Відповідно до ч.6 ст.7 КАС України у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права).

Згідно з п.10 ч.1 ст.4 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом;

Частиною 9 статті 205 КАС України передбачено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Таким чином, беручи до уваги вищевикладене, а також те, що сторони до суду не з'явилися про дату, час та місце судового засідання повідомлені належним чином та своєчасно, судом ухвалено рішення про розгляд заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЬКАРІМ-БУД» (від 24.11.2017р. вхід.№32476/17) щодо призначення судово-будівельної експертизи, в порядку письмового провадження, відповідно до ч.9 ст.205 КАС України.

Зокрема, як встановлено судом, та вбачається з наявних у матеріалах справи документів, у період з 02.08.2017р. по 04.08.2017р. головним інспектором будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області ОСОБА_2, у присутності повноважного представника Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЬКАРІМ-БУД» ОСОБА_4, на підставі Наказу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області №209П від 01.08.2017р., направлення для проведення позапланового заходу від 01.08.2017р. №1064, заяви ОСОБА_5 від 01.08.2017р. №Н-930, проведено позапланову перевірку з питань дотримання суб'єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об'єкті: Будівництво багатоповерхового житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом за адресою: Одеська область, м.Одеса, Приморський район, вул.Літературна,8 , підрядник - ТОВ АЛЬКАРІМ-БУД .

За наслідками вказаної перевірки Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області 04.08.2017р. складено Акт про проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб'єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт №1064, у якому встановлено: виконання будівельних робіт без засобів індивідуального захисту; переходи між секціями та ліфтові шахти не огороджені; виконавча документація ведеться неналежним чином, зокрема, відсутні записи підрядника в загальному журналі, актах на приховані роботи, внаслідок чого порушено вимоги п.п.7.7, 7.9, 4.8 ДБН А.3.1-5:2016 Організація будівельного виробництва .

У зв'язку з чим, відповідно до ст.41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , головним інспектором будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області ОСОБА_2 складено Протокол Про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 04.08.2017р., у якому зазначено про порушення ТОВ АЛЬКАРІМ-БУД вимог п.п.7.7, 7.9, 4.8 ДБН А.3.1-5:2016 Організація будівельного виробництва , за що п.8 ч.3 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності передбачено відповідальність.

Також, з урахуванням встановлення вищеозначених порушень вимог містобудівного законодавства, головним інспектором будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області ОСОБА_2, відповідно до ст.41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , та згідно з Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011р. №553, ТОВ АЛЬКАРІМ-БУД видано Припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 04.08.2017р., яким вимагалось усунути порушення містобудівного законодавства до 23.08.2017р.

Судом з'ясовано, що 08.08.2017р. головним інспектором будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області ОСОБА_2А , за результатами розгляду матеріалів справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності: акта від 04.08.2017р. перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, протокол від 04.082017р. про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, припису від 04.08.2017р. про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, складено Постанову Про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №130/1015-05/1-7214, в якій зазначено про порушення ТОВ АЛЬКАРІМ-БУД вимог п.п.7.7, 7.9, 4.8 ДБН А.3.1-5:2016 Організація будівельного виробництва , у зв'язку з чим ТОВ АЛЬКАРІМ-БУД визнано винним у вчинені правопорушення, передбаченого п.8 ч.3 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , та накладено штраф у сумі 75780грн.

Відповідно до статті 102 КАС України суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи призначає експертизу у справі за сукупності таких умов: 1) для з'ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо; 2) жодною стороною не наданий висновок експерта з цих самих питань або висновки експертів, надані сторонами, викликають обґрунтовані сумніви щодо їх правильності.

Учасники справи мають право запропонувати суду питання, роз'яснення яких, на їх думку, потребує висновку експерта.

Статтею 101 КАС України передбачено, що висновок експерта - це докладний опис проведених експертом досліджень, зроблені у результаті них висновки та обґрунтовані відповіді на питання, поставлені перед експертом, складений у порядку, визначеному законодавством.

Предметом висновку експерта може бути дослідження обставин, які входять до предмета доказування та встановлення яких потребує наявних у експерта спеціальних знань.

Таким чином, беручи до уваги вищевикладене, а також ретельно дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази, суд дійшов висновку щодо наявності законодавчо передбачених підстав для задоволення заяви повноважного представника позивача - Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЬКАРІМ-БУД» (від 24.11.2017р. вхід.№32476/17), та призначення у справі №815/4104/17 судово-будівельної експертизи, проведення якої доручити Одеському науково-дослідному інституту судових експертиз.

Відповідно до п.4 ч.2 ст.236 КАС України суд має право зупинити провадження у справі в разі призначення судом експертизи - до одержання її результатів.

Відтак, беручи до уваги вищевикладене, суд вважає за необхідне зупинити провадження у справі, відповідно до п.4 ч.2 ст.236 КАС України, до одержання результатів судово-будівельної експертизи.

Керуючись ч.6 ст.7, п.10 ч.1 ст.4, ст.ст.101, 102, 106, ч.9 ст.205, ст.236, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

1. Заяву повноважного представника позивача - Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЬКАРІМ-БУД» (від 24.11.2017р. вхід.№32476/17) щодо призначення судово-будівельної експертизи по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЬКАРІМ-БУД» до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, третіх осіб Державної архітектурно-будівельної інспекції України, Товариства з обмеженою відповідальністю «АРТ КОНСТРАКШЕН» про визнання протиправними дій щодо проведення позапланового заходу, видачі Наказу «Про проведення позапланового заходу» №209П від 01.08.2017р., оформлення Направлення для проведення позапланового заходу №1064 від 01.08.2017року, складання Акта №1064 від 04.08.2017року, Протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 04.08.2017року, видачі Припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 04.08.2017року, складання Постанови щодо накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 08.08.2017р. №130/1015-05/1-7214; скасування Наказу «Про проведення позапланового заходу» №209П від 01.08.2017року, та Припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 04.08.2017року, та Постанови щодо накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 08.08.2017р. №130/1015-05/1-7214, задовольнити.

2. Призначити судово-будівельну експертизу.

3. На вирішення експерту поставити наступне питання: - чи відповідають позитивні висновки експертного звіту №7-077-16-ЕП/КО від 28.12.2016р. щодо розгляду проектної документації за проектом Нове будівництво багатоповерхового житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом за адресою: м.Одеса, Приморський район, вул.Літературна,8 , основним положенням містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №01-06/1223 від 06.12.2016р.? .

4. Проведення судово-будівельної експертизи доручити Одеському науково-дослідному інституту судових експертиз (м.Одеса, вул.Ланжеронівська,21).

5. Витрати, пов'язані із проведенням судово-будівельної експертизи покласти на позивача - Товариство з обмеженою відповідальністю «АЛЬКАРІМ-БУД» (65014, м.Одеса, вул.Успенська,39/1, офіс.15, код ЄДРПОУ 39109091).

6. З урахуванням положень ч.5 ст.103 КАС України суд попереджає експерта про кримінальну відповідальність за завідомо неправдивий висновок та за відмову без поважних причин від виконання покладених на нього обов'язків.

7. Зупинити провадження у справі №815/4104/17 до одержання результатів експертизи.

Ухвала суду може бути оскаржена безпосередньо до Одеського апеляційного адміністративного суду у строки визначені статтею 295 КАС України.

Суддя Харченко Ю.В.

Дата ухвалення рішення19.12.2017
Оприлюднено22.12.2017
Номер документу71146922
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/4104/17

Ухвала від 07.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 09.04.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Рішення від 20.02.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 27.12.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 18.12.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 05.12.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 19.12.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 04.12.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 14.11.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 09.11.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні