Постанова
від 07.12.2009 по справі 2а-6344/09/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

07 грудня 2009 року/16 год. 14х в./ справа № 2а-6344/09/0870

Запорізький окружний адміністративний суд у скла ді головуючого судді Нестере нко Л.О. при секретарі Щербині Л.М., за участю представника п озивача - Харламової О.О., р озглянувши матеріали адміні стративної справи

за заявою Запорізьког о обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів, м. Запоріжжя

до Товариства з обме женою відповідальністю «Ета лон -плюс»

про стягнення 10261 грн. 58 коп. санкцій та пені за невик онання нормативу робочих міс ць для працевлаштування інва лідів

ВСТАНОВИВ:

Запорізьке обласне відді лення Фонду соціального захи сту інвалідів звернулося з а дміністративним позовом до Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Еталон-плюс» з в имогами про стягнення адміні стративно-господарських сан кцій та пені у розмірі 10261 грн. 58 коп., в якому позивач зазначив , що відповідач є юридичною ос обою, що використовує найман у працю працівників, отже за п риписами Закону України «Про основи соціальної захищенос ті інвалідів» повинно забезп ечувати працевлаштування ін валідів в установлених закон одавством нормативах. Відпов ідно до Звіту, наданого підпр иємством за 2008 рік, середньооб лікова чисельність працюючи х інвалідів на підприємстві відповідача є меншою ніж уст ановлено нормативом (не прац евлаштовано 1 особу-інваліда ), у зв' язку з чим, відповідач у було нараховано суму адмін істративно-господарських са нкцій у розмірі 9620 грн. 00 коп. та 641 грн. 58 коп. пені. Зазначену сум у адміністративно-господарс ьких санкцій та пені Товарис тво з обмеженою відповідальн істю «Еталон -плюс» у доб ровільному порядку не сплати ло, тому позивач просить стяг нути з відповідача 10261 грн. 58 коп . у примусовому порядку.

У судовому засіданні предс тавник позивача підтримала п озовні вимоги, просить суд ст ягнути з відповідача адмініс тративно-господарські санкц ії та пеню в сумі 10261, 58 грн.

Відповідач у судове засіда ння не з' явився, надав суду п исьмові пояснення, де вказав , що ТОВ «Еталон-плюс» є продав цем запасних частин до сільс ькогосподарської техніки. По пит на продукцію носить сезо нний характер, покупці скоро тили замовлення на 50-60 % від зап ланованого. Крім того, банк як ий кредитував поточну діяльн ість товариства підвищив про центну ставку за кредитом, що призвело до незапланованих витрат підприємства, у зв' я зку з чим товариство працює п о скороченому графіку роботи , заробітна плата не сплачуєт ься у повному обсязі. Тому від повідач просить суд відмовит и позивачу в задоволенні поз овних вимог, оскільки товари ство не має можливості сплат ити вищевказану суму адмініс тративного-господарських са нкцій та пені.

Розглянувши та дослідивши матеріали справи, вислухавш и думку представника позивач а, суд вважає позовні вимоги т акими, що підлягають задовол енню, з наступних підстав.

Судом встановлено , Товарис тво з обмеженою відповідальн істю «Еталон-плюс» здійснює господарську діяльність на у мовах використання найманої праці, має у штаті 15 працівник ів.

Відповідно до ч. 8 ст. 69 Господ арського кодексу України під приємство з правом найму роб очої сили забезпечує визначе ну відповідно до закону кіль кість робочих місць для прац евлаштування неповнолітніх , інвалідів, інших категорій г ромадян, які потребують соці ального захисту. Відповідаль ність підприємства за невико нання даної вимоги встановлю ється законом.

Відповідно до приписів ст. 1 9 Закону України «Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні» для підприєм ств, установ, організацій, у то му числі підприємств, органі зацій громадських організац ій інвалідів, фізичних осіб, я кі використовують найману пр ацю, встановлюється норматив робочих місць для працевлаш тування інвалідів у розмірі 4% середньооблікової чисельн ості штатних працівників обл ікового складу за рік, а якщо п рацює від 8 до 25 осіб, - у кількос ті одного робочого місця. Під приємства, установи, організ ації, у тому числі підприємст ва, організації громадських організацій інвалідів, фізич ні особи, які використовують найману працю, самостійно ро зраховують кількість робочи х місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нор мативу, встановленого Законо м, і забезпечують працевлашт ування інвалідів. При розрах унку кількість робочих місць округлюється до цілого знач ення.

Як встановлено судом, 27.02.2009 р. в ідповідачем - Товариством з обмеженою відповідальніст ю «Еталон-плюс» подано до орг анів Фонду соціального захис ту інвалідів Звіт про зайнят ість і працевлаштування інва лідів за 2008 р., відповідно до як ого, середньооблікова чисель ність штатних працівників на підприємстві склала 15 осіб, з них середньооблікова кількі сть штатних працівників, яки м встановлена інвалідність - 0, при встановленому норматив і працевлаштування інваліді в - 1 особа.

Таким чином, відповідачем н е було дотримано визначеного нормативу працевлаштування інвалідів у кількості 1 особи .

Відповідно до довідки Мелі топольського міського центр у зайнятості від 04.12.2009 р. № 3216/09 Тов ариство з обмеженою відповід альністю «Еталон-плюс» не на давало звіти № 3-ПН про наявніс ть вільних робочих місць для працевлаштування інвалідів з грудня 2007 р. по грудень 2008 р.

Відповідно до ст. 20 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні» встановлено, що підпри ємства, установи, організаці ї, у тому числі підприємства, о рганізації громадських орга нізацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують най ману працю, де середньооблік ова чисельність працюючих ін валідів є менша, ніж установл ено нормативом, передбаченим ст. 19 Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фон ду соціального захисту інвал ідів адміністративно - госпо дарські санкції, сума яких ви значається в розмірі середнь ої річної заробітної плати н а відповідному підприємстві , установі, організації, у тому числі підприємстві, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичної особи, я ка використовує найману прац ю, за кожне робоче місце, призн ачене для працевлаштування і нваліда і не зайняте інвалід ом.

Звітом про зайнятість і пра цевлаштування інвалідів за 2 008 р визначена середньорічна з аробітна плата штатного прац івника, яка становить 9620 грн.

Відповідно до наданого поз ивачем розрахунку, сума адмі ністративно-господарських с анкцій для підприємства відп овідача складає 9620 грн.

Відповідно до ч. 2 ст. 20 зазнач еного Закону визначено, що по рушення термінів сплати адмі ністративно-господарських с анкцій тягне за собою нараху вання пені. Пеня обчислюєтьс я виходячи з 120 відсотків річн их облікової ставки Націонал ьного банку України, що діяла на момент сплати, нараховану на повну суму недоїмки за вес ь її строк.

За прострочення платежу за період з 16.04.2009 р. по 23.11.2009 р. позивач ем обгрунтовано нарахована п еня у сумі 641 грн. 58 коп.

Таким чином, загальна сума, яка підлягає перерахуванню н а користь Фонду соціального захисту інвалідів складає 1026 1 грн. 58 коп., в тому числі санкці ї за невиконання нормативу п рацевлаштування інвалідів у сумі 9620 грн. 00 коп. і пеня у сумі 641 грн. 58 коп.

Відповідно до ч. 9, 10 ст. 20 Закон у України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні» спори, що виникают ь із правовідносин за стаття ми 19, 20 цього Закону, вирішуютьс я Фондом соціального захисту інвалідів або в судовому пор ядку. Фонд соціального захис ту інвалідів, його відділенн я мають право захищати свої п рава та законні інтереси, у то му числі в суді.

За таких обставин, враховую чи положення ч. 1 ст. 11 КАС Украї ни (розгляд і вирішення справ в адміністративних судах зд ійснюється на засадах змагал ьності сторін та свободи в на данні ними суду своїх доказі в і у доведеності перед судом їх переконливості) та ч. 1 ст. 71 К АС України (кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення) суд дійшов вис новку, що заявлені Запорізьк им обласним відділенням Фонд у соціального захисту інвалі дів вимоги про стягнення з То вариства з обмеженою відпові дальністю «Еталон-плюс» сан кції за невиконання норматив у працевлаштування інваліді в у сумі 9620 грн. 00 і пені у сумі 641 грн. 58 коп. обґрунтовані і п ідлягають задоволенню.

Відповідно до п.4 ст. 94 Кодекс у адміністративного судочин ства України у справах, в яких позивачем є суб`єкт владних п овноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.158 -163 КАС України, с т.ст. 19,20 Закону України «Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні», ст. 69 Гос подарського кодексу України , суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Еталон -плюс» (72302, Запорізька область, м. Мелітополь, вул. Жо втнева, 49, код ЄДРПОУ 32692397) на кори сть Запорізького обласного в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів, (69095, м.Запор іжжя, вул. Гоголя, 147) санкції за невиконання нормативу праце влаштування інвалідів у розм ірі 9620 грн. 00 коп. і пені 641 грн. 58 ко п., а всього стягнути 10261 грн. 58 ко п. санкцій та пені за невикона ння нормативу робочих місць для працевлаштування інвалі дів.

Постанова суду першої інст анції, набирає законної сили після закінчення строку под ання заяви про апеляційне ос карження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не б уло подано.

Якщо було подано заяву про а пеляційне оскарження, але ап еляційна скарга не була пода на у строк, встановлений цим К одексом, постанова суду перш ої інстанції набирає законно ї сили після закінчення цьог о строку.

Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом двад цяти днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Заява про апеляційне оскар ження чи апеляційна скарга, п одані після закінчення строк ів, залишаються без розгляду , якщо суд апеляційної інстан ції за заявою особи, яка їх под ала, не знайде підстав для пон овлення строку, про що постан овляється ухвала.

Суддя Л.О.Нестеренко

Постанову виготовлено у п овному обсязі 14.12.2009р.

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.12.2009
Оприлюднено22.12.2009
Номер документу7114990
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6344/09/0870

Ухвала від 24.11.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

Постанова від 07.12.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

Ухвала від 15.02.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

Ухвала від 15.02.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

Постанова від 07.12.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

Ухвала від 24.11.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні