Постанова
від 07.12.2009 по справі 2а-6344/09/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

07 грудня 2009 року Справа № 2а-6344/09/0870

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Нестеренко Л.О. при секретарі Щербині Л.М., за участю представника позивача - ОСОБА_1, розглянувши матеріали адміністративної справи

за заявою Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Запоріжжя

до Товариства з обмеженою відповідальністю Еталон -плюс

про стягнення 10261 грн. 58 коп. санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів

ВСТАНОВИВ:

Запорізьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Еталон-плюс з вимогами про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені у розмірі 10261 грн. 58 коп., в якому позивач зазначив, що відповідач є юридичною особою, що використовує найману працю працівників, отже за приписами Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів повинно забезпечувати працевлаштування інвалідів в установлених законодавством нормативах. Відповідно до Звіту, наданого підприємством за 2008 рік, середньооблікова чисельність працюючих інвалідів на підприємстві відповідача є меншою ніж установлено нормативом (не працевлаштовано 1 особу-інваліда), у зв'язку з чим, відповідачу було нараховано суму адміністративно-господарських санкцій у розмірі 9620 грн. 00 коп. та 641 грн. 58 коп. пені. Зазначену суму адміністративно-господарських санкцій та пені Товариство з обмеженою відповідальністю Еталон -плюс у добровільному порядку не сплатило, тому позивач просить стягнути з відповідача 10261 грн. 58 коп. у примусовому порядку.

У судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги, просить суд стягнути з відповідача адміністративно-господарські санкції та пеню в сумі 10261, 58 грн.

Відповідач у судове засідання не з'явився, надав суду письмові пояснення, де вказав, що ТОВ Еталон-плюс є продавцем запасних частин до сільськогосподарської техніки. Попит на продукцію носить сезонний характер, покупці скоротили замовлення на 50-60 % від запланованого. Крім того, банк який кредитував поточну діяльність товариства підвищив процентну ставку за кредитом, що призвело до незапланованих витрат підприємства, у зв'язку з чим товариство працює по скороченому графіку роботи, заробітна плата не сплачується у повному обсязі. Тому відповідач просить суд відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог, оскільки товариство не має можливості сплатити вищевказану суму адміністративного-господарських санкцій та пені.

Розглянувши та дослідивши матеріали справи, вислухавши думку представника позивача, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню, з наступних підстав.

Судом встановлено, Товариство з обмеженою відповідальністю Еталон-плюс здійснює господарську діяльність на умовах використання найманої праці, має у штаті 15 працівників.

Відповідно до ч. 8 ст. 69 Господарського кодексу України підприємство з правом найму робочої сили забезпечує визначену відповідно до закону кількість робочих місць для працевлаштування неповнолітніх, інвалідів, інших категорій громадян, які потребують соціального захисту. Відповідальність підприємства за невиконання даної вимоги встановлюється законом.

Відповідно до приписів ст. 19 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, встановлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 4% середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого Законом, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунку кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Як встановлено судом, 27.02.2009 р. відповідачем - Товариством з обмеженою відповідальністю Еталон-плюс подано до органів Фонду соціального захисту інвалідів Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2008 р., відповідно до якого, середньооблікова чисельність штатних працівників на підприємстві склала 15 осіб, з них середньооблікова кількість штатних працівників, яким встановлена інвалідність - 0, при встановленому нормативі працевлаштування інвалідів - 1 особа.

Таким чином, відповідачем не було дотримано визначеного нормативу працевлаштування інвалідів у кількості 1 особи.

Відповідно до довідки Мелітопольського міського центру зайнятості від 04.12.2009 р. № 3216/09 Товариство з обмеженою відповідальністю Еталон-плюс не надавало звіти № 3-ПН про наявність вільних робочих місць для працевлаштування інвалідів з грудня 2007 р. по грудень 2008 р.

Відповідно до ст. 20 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні встановлено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів є менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст. 19 Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно - господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Звітом про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2008 р визначена середньорічна заробітна плата штатного працівника, яка становить 9620 грн.

Відповідно до наданого позивачем розрахунку, сума адміністративно-господарських санкцій для підприємства відповідача складає 9620 грн.

Відповідно до ч. 2 ст. 20 зазначеного Закону визначено, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нараховану на повну суму недоїмки за весь її строк.

За прострочення платежу за період з 16.04.2009 р. по 23.11.2009 р. позивачем обгрунтовано нарахована пеня у сумі 641 грн. 58 коп.

Таким чином, загальна сума, яка підлягає перерахуванню на користь Фонду соціального захисту інвалідів складає 10261 грн. 58 коп., в тому числі санкції за невиконання нормативу працевлаштування інвалідів у сумі 9620 грн. 00 коп. і пеня у сумі 641 грн. 58 коп.

Відповідно до ч. 9, 10 ст. 20 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні спори, що виникають із правовідносин за статтями 19, 20 цього Закону, вирішуються Фондом соціального захисту інвалідів або в судовому порядку. Фонд соціального захисту інвалідів, його відділення мають право захищати свої права та законні інтереси, у тому числі в суді.

За таких обставин, враховуючи положення ч. 1 ст. 11 КАС України (розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведеності перед судом їх переконливості) та ч. 1 ст. 71 КАС України (кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення) суд дійшов висновку, що заявлені Запорізьким обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів вимоги про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю Еталон-плюс санкції за невиконання нормативу працевлаштування інвалідів у сумі 9620 грн. 00 і пені у сумі 641 грн. 58 коп. обґрунтовані і підлягають задоволенню.

Відповідно до п.4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб`єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.158 -163 КАС України, ст.ст. 19,20 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні , ст. 69 Господарського кодексу України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Еталон -плюс (72302, Запорізька область, м. Мелітополь, вул. Жовтнева, 49, код ЄДРПОУ 32692397) на користь Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, (69095, м.Запоріжжя, вул. Гоголя, 147) санкції за невиконання нормативу працевлаштування інвалідів у розмірі 9620 грн. 00 коп. і пені 641 грн. 58 коп., а всього стягнути 10261 грн. 58 коп. санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Постанова суду першої інстанції, набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.

Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Заява про апеляційне оскарження чи апеляційна скарга, подані після закінчення строків, залишаються без розгляду, якщо суд апеляційної інстанції за заявою особи, яка їх подала, не знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала.

Суддя Л.О.Нестеренко

Постанову виготовлено у повному обсязі 14.12.2009р.

Дата ухвалення рішення07.12.2009
Оприлюднено13.03.2018
Номер документу72617622
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6344/09/0870

Ухвала від 24.11.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

Постанова від 07.12.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

Ухвала від 15.02.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

Ухвала від 15.02.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

Постанова від 07.12.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

Ухвала від 24.11.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні