Рішення
від 14.12.2017 по справі 904/8166/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

14.12.2017 Справа № 904/8166/17 За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕТАЛОН-СЕРВІС"

до Комунального підприємства "Дніпроводоканал" Дніпропетровської міської ради

про визнання незаконним рахунок на суму 20 713,80 грн.

Головуючий колегії - суддя: Юзіков С.Г.

Члени колегії - судді: Ніколенко М.О., Загинайко Т.В.

Представники:

Від позивача: ОСОБА_1 - дов. №б/н від 09.08.17р.

Від відповідача: ОСОБА_2 - дов. № 112/11-14 від 24.03.17р.

СУТЬ СПОРУ:

Позивач просив визнати незаконним та скасувати рахунок №37515 від 30.04.17р. на суму 20 713,80 грн. за скид понаднормативних забруднень з урахуванням коефіцієнту кратності і нормативу плати за очищення (перевищення ДК) згідно з Договором №10821 від 18.11.16р.

Відповідач позов заперечує, мотивуючи тим, що на підставі п. 7.13 Правил №129 (п.7.9. Правил №37), у зв'язку із відмовою Позивачем у наданні доступу працівникам водоканалу до контрольного колодязю з метою відібрання проб, про що складено акт, Відповідачем проведено розрахунок величини плати за скид стічних вод з понаднормативним забрудненням та виставлено рахунок №37515 від 30.04.17р. Твердження Позивача про те, що представниками Відповідача не надано розпорядчого документу, який би міг підтвердити, що керівником Відповідача саме їх відряджено до Позивача з метою проведення відбору проб не відповідає дійсності, оскільки при зверненні до представників Позивача співробітниками Відповідача пред'являлись службові посвідчення, а саме:

- ОСОБА_3 - інженер з якості стічної води інспекції по контролю стічних вод підприємств;

- ОСОБА_4 - начальник інспекції по контролю стічних вод підприємств.

План-графік, який на думку Позивача є належним документом, що підтверджує повноваження представників Відповідача, є внутрішнім, службовим, розпорядчим документом Відповідача, який містить лише перелік підприємств, які підлягають контролю у визначений календарний місяць та жодної інформації про день, час та працівників, які будуть здійснювати відбір - він не містить. Окрім того, Правилами №129 взагалі не передбачено такого обов'язку, як пред'явлення Абоненту, на підтвердження власних повноважень щодо проведення відбору, плану-графіку, згідно з яким Відповідач здійснює контроль якості стічних вод підприємств. Стосовно відмови представників Відповідача відібрати пробу, для арбітражного аналізу Відповідач пояснив, що жодних прав Позивача щодо проведення арбітражного аналізу не порушено, адже представників Відповідача взагалі не допущено до відібрання проб саме Позивачем.

Від Відповідача надійшли пояснення про те, що, як вбачається з акту від 22.03.17р., здійснити контроль якості стічної води не вдалось через відмову Позивача надати доступ до контрольного колодязя, працівники Відповідача не відмовлялися від проведення відбору проб для проведення паралельного та арбітражного аналізу, також не відмовлялися пломбувати пробу але консервувати пробу має незалежна лабораторія, яку підприємство відмовляється викликати. Окрім цього, в акті також зазначено, що у зв'язку з ненаданням направлення на перевірку (наказу керівництва про направлення на відбір проб особами, які прибули та приймаючи до уваги відсутність незалежної лабораторії, яка забезпечить консервування арбітражних проб Позивач просив повідомити (письмово) про дату перевірку (відбору) стічних вод, отже, Позивач погодився з тим, що консервувати пробу для арбітражного аналізу має незалежна лабораторія, яка і буде проводити арбітражний аналіз, проте основною і єдиною причиною відмови у проведенні відбору стало саме ненадання направлення на перевірку (наказу керівництва про направлення на відбір проб) особами які прибули, тобто представниками Відповідача, а не відмова у консервації проби.

27.10.17р. Позивачем надано заяву про колегіальний розгляд справи, обґрунтовану складністю справи.

Суд задовольнив клопотання Позивача.

Автоматизованою системою ДСС визначено членів колегії - суддів: Ніколенко М.О. Загинайко Т.В.

Ухвалою суду від 31.10.17р. судова колегія у складі головуючого судді - Юзікова С.Г., суддів Ніколенко М.О., Загинайко Т.В. прийняла справу до свого провадження.

7.11.17р. від Позивача надійшла заява про зміну предмету спору, у якій останній просить замінити предмет спору та викласти прохальну частину позовної заяви у наступній редакції: скасувати оперативно-господарську санкцію, застосовану КП "Дніпроводоканал" Дніпропетровської міської ради до ТОВ "ЕТАЛОН-СЕРВІС" за результатами перевірки та складення акту від 22.03.17р., оформлену у формі рахунку №37515 від 30.04.17р. у розмірі 20 713,80 грн. за скид стічних вод у міську каналізацію з перевищенням допустимих концентрацій забруднюючих речовин.

Суд задовольнив заяву Позивача про зміну предмету спору.

Від Відповідача надійшли додаткові пояснення до відзиву на позовну заяву, в яких стосовно чинності "Правил приймання та скиду (водовідведення) стічних вод підприємств у систему каналізації м. Дніпропетровськ" та не допуску до проведення відбору проб зазначено, що на момент прийняття Правил №129, загально державні "Правила прийняття стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України" були чинними, а значить місцеві правила були прийняті у відповідності до вимог законодавства. Окрім цього, "Правила прийняття стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України", затвердженні наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 19.02.2002р. №37, були не єдиним нормативно-правовим документом на підставі і у відповідності до яких приймалися місцеві правила приймання стічних вод. Загальнодержавні правила встановлювали загальні вимоги, які повинні були враховуватися лише при розробці місцевих правил стічних вод та, як вбачається з п.1.5. "Правил прийняття стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України", вони надавали можливість місцевим Водоканалам розробляти місцеві правила приймання стічних вод, в яких самостійно визначати допустимі концентрації для кожної забруднюючої речовини, а також відображати місцеві особливості приймання стічних вод у міську каналізацію. Пунктом 6.2. надавалося право визначати додаткові вимоги до укладення договорів, які враховують місцеві особливості. Пунктом 7.1. - перелік забруднень на наявність яких проводиться аналіз. Пунктом 7.4. делеговано можливість визначити у місцевих правилах порядок та періодичність проведення відбору проб. Отже, місцеві правила приймання стічних вод є самостійним керівним нормативним документом у сфері приймання стічних вод у міську каналізацію міста Дніпро, а значить вони не пов'язані з дією, зокрема в часі, із скасованими загальнодержавними "Правилами прийняття стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України". Втрата чинності загальнодержавних правил не має наслідком припинення дії місцевих правил приймання стічних вод, а значить Правила №129 є чинними та обов'язковими до виконання.

Розгляд справи відкладався.

У судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

28.11.16р. сторонами укладено Договір №10821 про надання послуг з централізованого питного водопостачання та водовідведення (далі Договір), за п.2.1. якого Водоканал (Відповідач) зобов'язується надавати Абоненту (Позивачеві) послуги з централізованого питного водопостачання та водовідведення (далі - Послуги), а Абонент зобов'язується оплачувати Послуги в порядку і умовах, визначених Договором та діючим законодавством.

Місцем надання послуг Водоканалом Абоненту є Точка розподілу, визначена сторонами в Акті визначення Точки розподілу та розмежування, балансової приналежності водопровідних та каналізаційних мереж (Додаток №1 до Договору) (п.2.2. Договору).

ОСОБА_5 до п.3.15. Договору Абонент, на балансі якого знаходяться мережі водовідведення, несе відповідальність за порушення норм щодо кількості та концентрації шкідливих речовин в Стічних водах, які скидають до вказаних мереж Субабоненти, орендарі, суборендарі.

Допустимі концентрації шкідливих речовин у Стічних водах встановлені рішенням виконкому Дніпропетровської міської ради №129 від 19.02.2015 "Про затвердження Правил приймання та скиду (водовідведення) стічних вод підприємств у систему каналізації м. Дніпропетровська" та наводяться в Додатку №4 Договору.

Згідно з п.3.16. Договору нарахування проводяться по нормативу плати за очищення 1 куб.м Стічних вод з вмістом забруднень у межах допустимих концентрацій (Нп ), обсягом скинутих понаднормативного забруднення Стічних вод (Vпз ) та коефіцієнтом кратності (Кк ), який враховує рівень небезпеки скинутих забруднень для технологічних процесів очищення Стічних вод та екологічного стану водойми.

Для визначення вмісту забруднень у Стічних водах використовуються як дані лабораторії Водоканалу, так і результати вибіркового контролю, виконаного лабораторіями місцевих органів Держсанепіднагляду, охорони навколишнього природного середовища або іншими лабораторіями, акредитованими у даній галузі (п. 3.18. Договору).

ОСОБА_5 до п.3.17. Договору Абонент зобов'язаний подавати Водоканалу звіт про якісний склад стічних вод, що він скидає до каналізації, за формою наведеною у Додатку №5 до Договору, не пізніше одного місяця після закінчення кварталу року, в якому надавалися Послуги за Договором.

Пунктом 3.19. Договору встановлено, що плата за скид понаднормативних забруднень стягується за весь об'єм Стічних вод, скинутих Абонентом протягом календарного місяця, коли було зафіксоване перевищення допустимої концентрації. У випадку повторного встановлення факту перевищення ДК забруднюючих речовин - три календарних місяця (місяця, у якому відібрана проба і було зафіксовано перевищення ДК, та двох попередніх).

У п. 4.10. Договору зазначено, що величина плати за скид Стічних вод у систему водовідведення Водоканалу понаднормативними забрудненнями розраховується згідно Іструкції №37.

Така оплата здійснюється Абонентом не пізніше 10 днів з дати отримання листа-повідомлення рахунку.

ОСОБА_5 до п. 5.1. Договору між Водоканалом та Абонентом встановлюється межа відповідальності за стан і експлуатацію водопровідних мереж згідно Правил №190, відповідно до Акту визначення Точки розподілу та розмежування балансової приналежності водопровідних та каналізаційних мереж (Додаток №1 до Договору) та Генерального плану об'єкту в масштабі 1:500 з нанесенням на ньому водопровідною та каналізаційною мережами та випусками до каналізації Водоканалу.

Водоканал має право проводити технічні та профілактичні огляди водопровідних і каналізаційних мереж Абонента, знімати контрольні показники приладів і засобів обліку на них та виявляти Нераціональне використання Води питної (п. 6.1.1. Договору).

Згідно з п.6.1.2. Договору Водоканал має право складати акти з приписом щодо усунення порушень Абонентом вимог чинного законодавства у сфері водопостачання, водовідведення та умов Договору при їх виявленні з визначенням строку на їх усунення. Невиконання припису Водоканала, що стосується порушень правил обліку Послуг, - є підставою для нарахувань згідно п.3.3. Правил №190.

Акт складається представником Водоканалу і підписується його представником та представником Абонента. Якщо Абонент (його представник) відмовляється підписати такий акт, то він підписується представником Водоканалу одноосібно, про що в Акті робиться відповідний запис про таку відмову з зазначенням прізвища, посади представника Абонента, який відмовився від підпису. У такому випадку акти обстежень, підписані представником Водоканалу в односторонньому порядку, вважаються дійсними та є підставою для нарахувань об'ємів спожитих Послуг.

ОСОБА_5 до п.7.2.5. Договору Абонент зобов'язаний забезпечити безперешкодний доступ до мереж, арматури, засобів обліку, розподільних систем та іншого обладнання водопостачання та водовідведення Абонента представників Водоканалу, за наявності в них відповідного посвідчення, для контролю за технічним станом, за рівнем споживання Води питної, а також для виконання відключення і обмеження водопостачання та водовідведення; не перешкоджати здійсненню контролю інженерного обладнання в приміщеннях Абонента.

Договір набирає чинності з моменту підписання Сторонами та скріплення печатками, і в частині Послуг діє до 28.11.2019 року, а в частині їх оплати - до повного виконання.

З моменту набуття чинності Договору будь-які діючі до цього моменту договори, угоди, що укладені Сторонами з правовідносин, що регулюються Договором, втрачають чинність, крім зобов'язань Абонента з оплати (п.9.1. Договору).

Згідно з п. 9.2. Договору усі правовідносини, що виникають з Договору та не врегульовані ним, регламентуються відповідними нормами законодавства України, зокрема Правилами №190, Інструкцією №37, Правилами №37, тощо, а також застосовуваними до таких правовідносин звичаями ділового обороту на підставі принципів добросовісності, розумності та справедливості.

За даними Позивача, 22.03.17р. на підприємство Позивача прибули три працівника Водоканалу для відбору разової проби стічної води для здійснення основного аналізу, пред'явивши посвідчення працівників КП "Дніпроводоканалу". Усно представники повідомили, що їм необхідно відібрати проби для обстеження мереж каналізації Відповідача, однак не пред'явили жодного документу, який би міг підтвердити, що саме вони відряджені для відібрання проб на підприємстві Позивача. У зв'язку з відсутністю документів на підтвердження повноважень працівників Відповідача, Позивач не допустив їх до відбору проб стічних вод.

У зв'язку із ненаданням доступу до контрольного колодязю, 22.03.2017р. працівниками Відповідача складено Акт про неможливість здійснити контроль якості стічних вод через відмову підприємства надати доступ до контрольного колодязю. У акті працівники Відповідача зазначили, що не відмовляються від проведення відбору проб для проведення паралельного та арбітражного аналізу, також не відмовлялися пломбувати пробу але консервувати пробу має незалежна лабораторія, яку підприємство відмовляється викликати. До акту складено додаток №1 в якому зазначено, що у зв'язку з ненаданням направлення на перевірку (наказу керівництва про направлення на відбір проб) особами, які прибули та приймаючи до уваги відсутність незалежної лабораторії, яка забезпечить консервування арбітражних проб Позивач просив повідомити (письмово) про дату перевірки (відбору) стічних вод. Дійсна мета візиту Позивачеві невідома та незрозуміла.

ОСОБА_5 без номера і дати, з яким направлявся рахунок №37515 від 30.04.17р. за скид понаднормативних забруднень з урахуванням коефіцієнту кратності і нормативу плати за очищення (перевищення ДК) на загальну суму 20 713,80 грн. Позивач одержав 11.07.17р.

Із застосуванням оперативно-господарської санкції, оформленої виставленим рахунком №37515 від 30.04.17р. Позивач не погоджується та вважає її застосування незаконним.

Також як на доказ порушення Відповідачем порядку відбору проб стічних вод (прибуття його працівників без відповідного направлення) Позивач посилається на направлення Водоканалу своїх представників на обстеження каналізаційних систем та відбору проб стічних вод від 06.08.15р. № 9679/59-01.

Наведені обставини стали причиною звернення Позивачем з позовом та є предметом спору у даній справі.

Рішенням виконкому Дніпропетровської міської ради №129 від 19.02.2015 затверджено "Правила приймання та скиду (водовідведення) стічних вод підприємств у систему каналізації м. Дніпропетровська" (далі Правила № 129). У Вступі до Правил №129 зазначено, що Правила приймання та скиду (водовідведення) стічних вод підприємств у систему каналізації м. Дніпропетровська (далі - Правила приймання) регламентують взаємні права та обов'язки Комунального підприємства "Дніпроводоканал " Дніпропетровської міської ради (далі - Водоканал) та суб'єктів господарювання , загальні вимоги до складу і властивостей їх стічних вод , порядок нарахування плати за скид понаднормативних забруднень у міську каналізацію, порядок контролю за виконанням цих Правил, відповідальність та засоби впливу за їх порушення.

ОСОБА_5 до п. 2.1.4. Правил № 129 Водоканал має право проводити обстеження водопровідних та каналізаційних систем та складати акти за результатами цих обстежень.

Згідно з п. 2.1.6. Правил № 129 Водоканал має право здійснювати позаплановий (в будь-який час доби), не погоджений з підприємством заздалегідь, відбір проб для контролю за якістю стічних вод, що скидаються, та застосовувати на підставі результатів контролю (при виявленні порушень Правил приймання та умов Договору на надання послуг водопостачання та водовідведення) відповідні заходи. Присутність представника підприємства при відборі проб обов'язкова.

Підприємство несе відповідальність за якість стічних вод, які скидає у міську каналізаційну мережу.

Пунктом 2.4.8 Правил № 129 передбачено обов'язок Підприємств забезпечувати можливість проведення уповноваженими працівниками Водоканалу у будь-який час доби обстеження роботи локальних очисних споруд та контролю за скиданням стічних вод у міську каналізаційну мережу, включаючи надання необхідних документів, визначених цими Правилами…

Якщо підприємство має на балансі КНС та каналізаційні мережі і по ним транспортують стічні води до міських каналізаційних очисних споруд, то воно відповідає за якість не тільки своїх стоків, але і за якість стічних вод субабонентів та інших споживачів, які користуються їх мережами (п. 3.2. Правил №129).

Розділом 7 Правил №129 визначено Порядок контролю за скидом стічних вод у каналізацію міста і заходи впливу за порушення правил.

ОСОБА_5 до п. 7.2. Правил №129 відбір проб здійснюється з контрольних колодязів (КК), які споруджуються та обслуговуються підприємством.

Підприємства, які скидають стічні води до міської каналізації, повинні забезпечити можливість проведення Водоканалом у будь-який час доби контролю за скидом стічних вод, включаючи надання необхідних відомостей та документів.

Періодичність відбору контрольних проб - не менше, ніж один раз на півроку (п. 7.7. Правил №129).

ОСОБА_5 до п. 7.11. Правил №129 з метою контролю якості стічних вод підприємств Водоканал здійснює відбір разових (контрольних) проб. Ці проби характеризують склад та властивості стічних вод і відповідність фактичних концентрацій забруднюючих речовин допустимим. Виявленні в цих пробах перевищення ДК забруднюючих речовин у стічних водах є підставою для нарахування плати за скид понаднормативних забруднень.

Згідно з п. 7.12 Правил №129 відбір разових проб стічних вод підприємств виконується уповноваженими представниками Водоканалу , що фіксується у актах, які підписують як представник Водоканалу, так і представник підприємства. В акті відбору проб обов'язково заносяться дані про попередню обробку проби (консервування )…

Пунктом 7.13. Правил №129 визначено, що при відмові підприємства виділити відповідальну особу для відбору проб, зволіканні з допуском представника Водоканалу на його територію (більш ніж 30 хвилин після його прибуття) або створенні перешкод у відборі проб і обстеженні мереж каналізації Водоканал виставляє підприємству рахунок за понаднормативний скид забруднень з коефіцієнтом кратності Кк = 5 за розрахунковий місяць, у якому було вчинене дане порушення.

За призначенням з разової (контрольної) проби виконують основний, паралельний та арбітражний аналізи (п.7.14. Правил №129).

Основний аналіз виконує лабораторія Водоканалу (п.7.14.1. Правил №129).

Паралельний аналіз виконує підприємство у будь-якої лабораторії атестованої у даній галузі (або у своєї лабораторії при її наявності). Проби відбираються за одночасною присутністю представників Водоканалу та підприємства.

В актах робиться примітка про відбір проб для виконання паралельного аналізу (п.7.14.2. Правил №129)

ОСОБА_5 до п.7.14.3 Правил №129, у разі розбіжностей основного та паралельного аналізів у межах похибки методик вимірювання інгредієнтів приймається значення основного аналізу. Якщо розбіжності перевищують похибки, які зазначені у відповідних методиках, проводиться арбітражний аналіз проби.

Арбітражний аналіз проводиться лише стосовно тих інгредієнтів, за якими виникли розбіжності.

З цією метою:

- при відборі стічних вод проба маркується та оклеюється паперовою стрічкою, опечатується Водоканалом і зберігається у холодильній шафі Водоканалу від 2-х діб до одного місяця (згідно методик вимірювання інгредієнтів);

- маркувальна паперова стрічка повинна містити наступну інформацію: назва підприємства, дата та час відбору, номер контрольного колодязя, посада, прізвище та підпис представників підприємства та Водоканалу;

- при надходженні проби у лабораторію Водоканалу для її зберігання у журналі реєстрації проб обов'язково робиться запис про цілісність опечатування проби;

- про встановлений факт перевищення результатів аналізів Водоканал повідомляє підприємство факсом або телефонограмою та інформує про остаточну дату розпечатування проби (згідно вимог МВВ) для проведення арбітражного аналізу;

- до відкриття проб підприємство надає на адресу водоканалу попередню інформацію (факсом або телефонограмою) щодо результатів вимірювання, виконаних своєю або іншою лабораторією;

- відкриття проби для арбітражного аналізу та проведення вимірювань проводиться у присутності представників водоканалу, підприємства та незалежної лабораторії. Відкриття проби для арбітражного аналізу оформлюється відповідним актом згідно з додатком №6 (п.7.14.4. Правил №129).

У п. 7.22. Правил визначено порядок стягнення плати з підприємств за скид стічних вод з понаднормативним забрудненням:

при виявленні ДК забруднюючих речовин, встановлених Правилами приймання та договором, Водоканал:

у 15-денний строк після закінчення аналізу направляє підприємству лист-повідомлення про перевищення ДК забруднюючих речовин у стічних водах та протокол вимірювання показників складу та властивостей стічних вод.

Після формування рахунку за послуги водопостачання та водовідведення за місяць, у якому були відібрані проби, направляє підприємству листом-попередженням розрахунок плати за скид стічних вод з перевищенням ДК забруднюючих речовин з подальшим стягненням у наступному місяці плати за скид понаднормативних забруднень.

Підприємство зобов'язано оплатити наданий Водоканалом сформований рахунок у 10-денний строк з моменту його отримання (п.7.23. Правил).

Згідно зі ст. 15 ЦК України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.

ОСОБА_5 до п. 1 ч. 2 ст. 16 ЦК України способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути: 1) визнання права; 2) визнання правочину недійсним; 3) припинення дії, яка порушує право; 4) відновлення становища, яке існувало до порушення; 5) примусове виконання обов'язку в натурі; 6) зміна правовідношення; 7)припинення правовідношення; 8) відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди; 9) відшкодування моральної (немайнової) шкоди; 10) визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.

Стаття 20 ГК України встановлює відповідні способи захисту цивільних прав та інтересів шляхом: визнання наявності або відсутності прав; визнання повністю або частково недійсними актів органів державної влади та органів місцевого самоврядування, актів інших суб'єктів, що суперечать законодавству, ущемлюють права та законні інтереси суб'єкта господарювання або споживачів; визнання недійсними господарських угод з підстав, передбачених законом; відновлення становища, яке існувало до порушення прав та законних інтересів суб'єктів господарювання; припинення дій, що порушують право або створюють загрозу його порушення; присудження до виконання обов'язку в натурі; відшкодування збитків; застосування штрафних санкцій; застосування оперативно-господарських санкцій; застосування адміністративно-господарських санкцій; установлення, зміни і припинення господарських правовідносин; іншими способами, передбаченими законом.

Згідно зі ст. 193 ГК України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону та інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.

Статтею 610 ЦК України передбачено, що порушенням зобов'язання є його не виконання або виконання з порушенням умов, які визначені змістом зобов'язання. Договір є обов'язковим для виконання сторонами (ст. 629 ЦК України).

ОСОБА_5 до ст. 13 ЦК України цивільні права особа здійснює у межах, наданих їй договором або актами цивільного законодавства. При здійсненні своїх прав особа зобов'язана утримуватися від дій, які могли б порушити права інших осіб, завдати шкоди довкіллю або культурній спадщині. Не допускаються дії особи, що вчиняються з наміром завдати шкоди іншій особі, а також зловживання правом в інших формах. При здійсненні цивільних прав особа повинна додержуватися моральних засад суспільства. Не допускаються використання цивільних прав з метою неправомірного обмеження конкуренції, зловживання монопольним становищем на ринку, а також недобросовісна конкуренція. У разі недодержання особою при здійсненні своїх прав вимог, які встановлені частинами другою - п'ятою цієї статті, суд може зобов'язати її припинити зловживання своїми правами, а також застосувати інші наслідки, встановлені законом

ОСОБА_5 до ст. 33, 34 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Відповідач позов заперечує з наведених вище причин.

Перевіривши доводи сторін, проаналізувавши надані сторонами документи та чинне законодавство, суд погоджується з позицією Позивача, та не приймає доводи Відповідача.

Так, у п. 6.1.2, 7.2.5. Договору сторони погодили, що відбір стічних вод, перевірка засобів обліку, запірної арматури і т.ін. на підприємстві Позивача проводять представники Водоканалу, також п. 7.12 Правил №129 передбачено, що відбір разових проб стічних вод підприємств виконується уповноваженими представниками Водоканалу. При цьому, у Договорі та Правилах № 129 визначено терміни, однак термін: "Представник" не визначено, відповідно, слід визначати цей термін за загальними правилами, передбаченими чинним законодавством.

Статтею 237 ЦК України визначено, що представництвом є правовідношення, в якому одна сторона (представник) зобов'язана або має право вчинити правочин від імені другої сторони, яку вона представляє. Представництво виникає на підставі договору, закону, акта органу юридичної особи та з інших підстав, встановлених актами цивільного законодавства.

ОСОБА_5 до ч. 1 ст. 244 ЦК України представництво, яке ґрунтується на договорі, може здійснюватися за довіреністю.

Представництво за довіреністю може ґрунтуватися на акті органу юридичної особи (ч. 2 ст. 244 ЦК України).

Однак, 22.03.17р. при спробі відбору проб стічних вод на підприємстві Позивача працівниками Відповідача не надано Позивачеві жодного документа (доручення, направлення на перевірку), який би підтверджував повноваження представника у осіб, що представилися працівниками Водоканалу та заявили Позивачеві, що прибули на підприємство з метою відбирання проб стічних вод.

Крім того, Правила № 129 регламентують взаємні права та обов'язки Комунального підприємства "Дніпроводоканал " Дніпропетровської міської ради (далі - Водоканал) та суб'єктів господарювання, загальні вимоги до складу і властивостей їх стічних вод , порядок нарахування плати за скид понаднормативних забруднень у міську каналізацію, порядок контролю за виконанням цих Правил, відповідальність та засоби впливу за їх порушення. Тобто Правила № 129 не регламентують відносини Водоканалу і Підприємства з третіми особами і не покладають на них певних зобов'язань (незалежні лабораторії). А п. 7.12 Правил №129 передбачено, що відбір разових проб стічних вод підприємств виконується уповноваженими представниками Водоканалу , що фіксується у актах, які підписують як представник Водоканалу, так і представник підприємства. В акті відбору проб обов'язково заносяться дані про попередню обробку проби (консервування)…

Тому, аналізуючи положення Правил № 129 та умови Договору, суд доходить висновку, що саме Водоканал, а не Підприємство чи треті особи, має забезпечити зберігання відібраних зразків стічних вод для проведення усіх видів дослідження - основного, паралельного та арбітражного аналізу, у тому числі й консервування проб стічних вод, за потреби.

З урахуванням викладеного, суд вважає, що Відповідач неправомірно застосував до Позивача оскаржувану санкцію, тому позов підлягає задоволенню.

Згідно зі ст. 49 ГПК України господарські витрати у справі слід покласти на Відповідача.

Керуючись ст. 33, 34, 44, 49, 75, 82-84, 115-117 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити.

Скасувати оперативно-господарську санкцію застосовану Комунальним підприємством "ДНІПРОВОДОКАНАЛ" Дніпропетровської міської ради, 49101, м. Дніпро, вул. Троїцька, б. 21-а (код 03341305) до Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕТАЛОН-СЕРВІС", 49000, м. Дніпро, вул. Карла Лібкнехта, 4-Д (код 33005079) за результатами перевірки та складення акту від 22.03.17р., оформлену у формі рахунку №37515 від 30.04.17р. у розмірі 20 713,80 грн. за скид стічних вод у міську каналізацію з перевищенням допустимих концентрацій забруднюючих речовин.

Стягнути з Комунального підприємства "ДНІПРОВОДОКАНАЛ" Дніпропетровської міської ради 49101, м. Дніпро, вул.. Троїцька, б. 21-а (код 03341305) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕТАЛОН-СЕРВІС", 49000, м. Дніпро, вул. Карла Лібкнехта, 4-Д (код 33005079) 1 600,00 грн. - судового збору.

Видати наказ після набрання судовим рішенням законної сили.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня підписання його повного тексту, якщо не буде оскаржено в апеляційному порядку.

Повний текст рішення виготовлено 19.12.2017

Головуючий колегії-суддя ОСОБА_6

Суддя М.О. Ніколенко

Суддя Т.В. Загинайко

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення14.12.2017
Оприлюднено22.12.2017
Номер документу71165579
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/8166/17

Судовий наказ від 17.08.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Юзіков Станіслав Георгійович

Постанова від 19.06.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Вронська Г.О.

Ухвала від 22.05.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Вронська Г.О.

Ухвала від 07.05.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Вронська Г.О.

Ухвала від 05.04.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Вронська Г.О.

Ухвала від 28.02.2018

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Пархоменко Наталія Володимирівна

Постанова від 28.02.2018

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Пархоменко Наталія Володимирівна

Ухвала від 07.02.2018

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Пархоменко Наталія Володимирівна

Ухвала від 04.01.2018

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Пархоменко Наталія Володимирівна

Рішення від 14.12.2017

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Юзіков Станіслав Георгійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні