Постанова
від 18.12.2017 по справі 924/1299/15
РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

33001 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"18" грудня 2017 р. Справа № 924/1299/15

Рівненський апеляційний господарський суд у складі колегії:

Головуючої судді Коломис В.В.

суддів Тимошенко О.М.

суддів Огороднік К.М.

при секретарі судового засідання Величко К.Я.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Рівненського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу кредитора - Публічного акціонерного товариства КБ "Приватбанк" на ухвалу господарського суду Хмельницької області від 23.10.17 р.

у справі № 924/1299/15 (суддя Крамар С.І. )

за заявою Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому Головного управління ДФС у Хмельницькій області

до ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Укрхіменерго"

про банкрутство (про затвердження ліквідаційного балансу і звіту ліквідатора)

за участю представників сторін:

ліквідатора - арбітражний керуючий ОСОБА_2 - в режимі відеоконференції;

кредиторів - ПАТ КБ "Приватбанк" - ОСОБА_3 (довіреність №7530-К-О від 27.12.2016р.) - в режимі відеоконференції; ДПІ у м. Хмельницькому ГУ ДФС у Хмельницькій області - ОСОБА_4 (довіреність №429419/22-25-10 від 20.03.2017р.) - в режимі відеоконференції.

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою господарського суду Хмельницької області від 23.10.2017 року у справі №924/1299/15 затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Укрхіменерго". ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Укрхіменерго" ліквідовано. Провадження у справі №924/1299/15 припинено. Скасовано мораторій і заходи забезпечення вимог кредиторів, що були введені ухвалою господарського суду від 20.08.2015р.

Зобов'язано державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Хмельницької міської ради виключити з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Укрхіменерго" (Хмельницька область, м. Хмельницький, вул. Зарічанська, буд.34, офіс 419, ідентифікаційний код 37098392).

Не погоджуючись з прийнятою судом першої інстанції ухвалою, кредитор - ПАТ КБ "Приватбанк" звернувся до Рівненського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить ухвалу господарського суду Хмельницької області скасувати, а справу №924/1299/15 направити до суду першої інстанції для продовження ліквідаційної процедури.

Обгрунтовуючи свої вимоги апелянт посилається на порушення господарським судом Хмельницької області норм матеріального та процесуального права, а також на невідповідність висновків, викладених в ухвалі місцевого суду, обставинам справи. При цьому апелянт зазначає, що ліквідатором не вжито усіх можливих заходів щодо виявлення активів боржника та не дотримано вимоги Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" під час проведення ліквідаційної процедури у справі №924/1299/15.

Арбітражний керуючий ОСОБА_2 у відзиві на апеляційну скаргу вважає оскаржувану ухвалу місцевого господарського суду законною та обгрунтованою, а тому просить залишити її без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення. Зазначає, що ним було проведено ряд заходів по виявленню документів, активів боржника та розшуку посадових осіб.

Слід зазначити, що 15 грудня 2017 року набрав чинності новий Господарський процесуальний кодекс України. Згідно підпункту 9 пункту 1 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України (редакція від 15.12.2017р.) справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких порушено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Відтак, розгляд апеляційної скарги Публічного акціонерного товариства КБ "Приватбанк" на ухвалу господарського суду Хмельницької області від 23.10.2017 року у справі № 924/1299/15 здійснюється за правилами ГПК України в редакції від 15.12.2017 року, про що сторони повідомлено в судовому засіданні.

В судове засідання представники кредиторів - Управління Пенсійного фонду України та ТзОВ "ОСОБА_5 банк лізинг" не з'явилися, про причини неявки суд не повідомили.

Колегія суддів вважає за можливе розглянути справу за відсутності представників Управління ПФУ у м. Хмельницькому та ТзОВ "ОСОБА_5 банк лізинг", оскільки останні були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи.

Безпосередньо в судовому засіданні представник кредитора - ДПІ у м. Хмельницькому вважає оскаржувану ухвалу місцевого господарського суду законною та обгрунтованою, а тому просить залишити її без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.

Представник ПАТ КБ "Приватбанк" та арбітражний керуючий безпосередньо в судовому засіданні повністю підтримали вимоги та доводи, викладені відповідно в апеляційній скарзі та у відзиві на неї.

Колегія суддів, заслухавши пояснення представників ПАТ КБ "Приватбанк", ДПІ у м. Хмельницькому та арбітражного керуючого розглянувши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування місцевим господарським судом норм матеріального та процесуального права, вважає, що у задоволенні вимог апеляційної скарги слід відмовити, ухвалу місцевого господарського суду - залишити без змін.

При цьому колегія суддів виходила з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, ухвалою господарського суду Хмельницької області від 20.08.2015 року порушено провадження у справі №924/1299/15 про банкрутство ТОВ "Укрхіменерго" м. Хмельницький, визнано вимоги ініціюючого кредитора, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, процедуру розпорядження майном боржника, призначено розпорядником майна арбітражного керуючого ОСОБА_6 та встановлено йому оплату послуг (грошову винагороду); призначено попереднє засідання.

Офіційне оприлюднення оголошення про порушення справи про банкрутство здійснено 27.08.2015р. за №21919.

Ухвалою господарського суду Хмельницької області від 22.10.2015 року у справі №924/1299/15 затверджено реєстр вимог кредиторів до боржника ТОВ "Укрхіменерго", визначено дату проведення перших зборів кредиторів та призначено підсумкове судове засідання.

Постановою господарського суду Хмельницької області від 30.11.2015 року у справі №924/1299/15 ТОВ "Укрхіменерго" визнано банкрутом, припинено процедуру розпорядження майном, відкрито ліквідаційну процедуру строком до 30.11.2016р. Ліквідатором ТОВ "Укрхіменерго" призначено арбітражного керуючого ОСОБА_2.

Ухвалами господарського суду Хмельницької області строк ліквідаційної процедури банкрута - ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Укрхіменерго" було продовжено до 28.11.2017 року.

04.10.2017 року ліквідатор ТОВ "Укрхіменерго" - ОСОБА_2 за результатами своєї роботи представив суду ліквідаційний баланс підприємства-банкрута і звіт про роботу ліквідатора, та просив суд затвердити поданий звіт, ліквідувати банкрута як юридичну особу і припинити провадження у справі (т.4, а.с. 46-49).

Місцевий господарський суд, розглянувши поданий ліквідатором ліквідаційний баланс підприємства-банкрута і звіт про свою роботу, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються дані вимоги, дослідивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи, проаналізувавши вимоги чинного законодавства, що регулюють спірні правовідносини, прийшов до висновку про наявність правових підстав для затвердження ліквідаційного балансу підприємства-банкрута і звіту ліквідатора та припинення провадження у справі.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на таке.

Згідно ст.37 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон про банкрутство) ліквідація - припинення субєкта підприємницької діяльності, визнаного господарським судом банкрутом, з метою здійснення заходів щодо задоволення в порядку цього Закону вимог кредиторів шляхом продажу його майна.

Відповідно до ст.41 Закону про банкрутство, ліквідатор - фізична особа, яка відповідно до судового рішення господарського суду організовує здійснення ліквідаційної процедури боржника, визнаного банкрутом, та забезпечує задоволення вимог кредиторів у встановленому цим Законом порядку.

Ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; предявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, що звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Законом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов'язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обовязковому зберіганню на строк не менше пяти років з дати визнання особи банкрутом; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом; повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному органу з питань банкрутства відповідну інформацію для ведення Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство; веде реєстр вимог кредиторів; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

З дня призначення ліквідатора до нього переходять права керівника (органів управління) юридичної особи-банкрута.

Відповідно до ст.46 Закону про банкрутство, після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію обєктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів; довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств копія розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів цінних паперів копія звіту про наслідки погашення цінних паперів, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Отже, законодавством передбачено певну сукупність дій, яку необхідно вчинити ліквідатору в ході ліквідаційної процедури, та перелік додатків до звіту ліквідатора, які подаються суду разом із зазначеним звітом та є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури; подання звіту здійснюється ліквідатором за наслідком всіх проведених ним дій в ході ліквідаційної процедури.

Ухвала суду про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу за своєю правовою природою є судовим рішенням, яке підсумовує хід ліквідаційної процедури, в якому необхідно повно відобразити обставини, що мають значення для даної справи (вчинення належних дій по виявленню активів та пасивів боржника, зокрема, виявлення ліквідатором кредиторів та дотримання їх процесуальних прав під час розгляду їх грошових вимог, доведення неможливості відновлення платоспроможності боржника внаслідок вжитих ліквідатором заходів, доведення неможливості задоволення визнаних ліквідатором вимог кредиторів за наслідками ліквідації боржника), висновки суду про встановлені обставини і їх правові наслідки повинні бути вичерпними, відповідати дійсності та підтверджуватися достовірними доказами, дослідженими в судовому засіданні.

Разом з тим, ухвала суду про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу є судовим актом, який не тільки встановлює обставини відсутності майна боржника для задоволення вимог кредиторів, дає оцінку повноті дій ліквідатора в ході ліквідаційної процедури, але також підсумовує хід процедури банкрутства та припиняє провадження у справі про банкрутство. В зв'язку з цим, у підсумковому засіданні суду необхідно дати оцінку в цілому здійсненій процедурі банкрутства.

З матеріалів справи вбачається, що до реєстру вимог кредиторів відповідно до ухвали господарського суду Хмельницької області від 22.10.2015 року у справі №924/1299/15 до реєстру вимог кредиторів включено вимоги в загальній сумі 3491409,12грн. в т.ч.:

Перша черга: судові витрати у сумі 13398,00грн.

Друга черга: вимоги управління Пенсійного фонду України у м.Хмельницькому у сумі 66660,55грн.;

Третя черга: вимоги державної податкової інспекції у м.Хмельницькому Головного управління ДФС у Хмельницькій області у сумі 1324972,07грн.;

Четверта черга: вимоги у сумі 1842405,07грн., з яких :

- вимоги товариства з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_5 Лізинг" м.Київ у сумі 1713685,80грн.;

- вимоги Публічного акціонерного товариства комерційний банк "Приватбанк" м.Дніпропетровськ у сумі 128719,27грн.

Шоста черга: вимоги у сумі 243973,43грн., з яких :

- вимоги державної податкової інспекції у м.Хмельницькому Головного управління ДФС у Хмельницькій області у сумі 2380,66грн.;

- вимоги управління Пенсійного фонду України у м.Хмельницькому у сумі 2051,56грн.;

- вимоги товариства з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_5 Лізинг" м.Київ у сумі 172924,20грн.;

- вимоги Публічного акціонерного товариства комерційний банк "Приватбанк" м.Дніпропетровськ у сумі 66617,01грн.

На виконання постанови господарського суду Хмельницької області від 30.11.2015 року у справі №924/1299/15 ліквідатором ОСОБА_2 відповідно до ст.41 Закону про банкрутство вчинялись дії на виконання заходів ліквідаційної процедури. При цьому, ліквідатор систематично надавав суду звіти про виконану ним роботу.

З метою виявлення майнових активів ТОВ "Укрхіменерго" ліквідатором було скеровано відповідні запити до Відділу управління превентивної діяльності ГУ Нацполіції в Хмельницькій області, Держсільгоспінспекції в Хмельницькій області, Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Головного управління ДФС у Хмельницькій області, Державної авіаційної служби України, Державної служби України з безпеки на транспорті, Національної комісії цінних паперів та фондового ринку, ДПІ у м. Хмельницькому.

На визначені запити ліквідатором було отримано наступні відповіді:

- Відділом управління превентивної діяльності ГУ Нацполіції в Хмельницькій області надіслано відповідь №309/121/48 від 27.01.2016р., що згідно БД "Автомобіль" в Хмельницькій області та Національної автоматизованої інформаційної системи (НАІС) станом на 26.01.2017р. за боржником - ТОВ "Укрхіменерго" (код ЄДРПОУ 37098392) зареєстрованих транспортних засобів не виявлено;

- Держсільгоспінспекція в Хмельницькій області повідомила листом №7-184 від 01.02.2016р., що за боржником трактори, сільськогосподарська техніка не зареєстрована;

- згідно листа №33-22-7777.4-2907/23-16 Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області повідомило про відсутність реєстрації земельної ділянки за боржником;

- відповідно до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 31.08.2017р., нерухоме майно на праві власності за ТОВ "Укрхіменерго" не зареєстроване;

- Головне управління ДФС у Хмельницькій області повідомило листом №2580/8/22-01-15-02-10 від 02.03.2016р., що станом на 01.02.2016р. в переліку описаного майна та продукції, що знаходиться в податковій заставі за банкрутом не значиться;

- Державна авіаційна служба України надала відповідь №13.2.19-4025 від 20.04.2016р., що у Державному реєстрі цивільних повітряних суден за боржником повітряні судна не зареєстровані;

- згідно листа Державної служби України з безпеки на транспорті №3592/20/15-16 від 07.06.2016р. боржник не є судновласником та суден за ним не зареєстровано;

- відповідно до листа №09/01/4488 від 29.02.2016р. Національної комісії цінних паперів та фондового ринку боржник серед власників цінних паперів відсутній;

- згідно довідки ДПІ у м. Хмельницькому №2195/22-25-11-01-10/15 від 28.01.2016р. за банкрутом зареєстровано сім рахунків у трьох банках.

Довідкою про поточний стан рахунку №170725SU12342105 від 25.07.2017р. ПАТ "Приватбанк" повідомило, що залишок коштів на рахунках банкрута становить 0,00грн.

Згідно довідки №113 від 18.09.2017р. ПАТ "ОТП ОСОБА_5" повідомило, що за ТОВ "Укрхіменерго" станом на 18.09.2017р. залишок коштів на рахунках відсутній.

У довідці ПАТ "УкрСиббанк" №65/102 від 03.10.2017 р. зазначено, що залишок коштів по рахунку становить 0,00грн.; за період з 30.11.2015р. по 25.09.2017р. руху коштів по рахунках банкрута не здійснювалось.

При цьому як вбачається за змістом довідки ДПІ у м. Хмельницькому - ТОВ "Укрхіменерго" не є засновником інших юридичних осіб.

Відповідно до довідки Другого відділу ДВС Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області №14.20.-32/34343 від 06.09.2017р. виконавчі документи, щодо стягнення на користь банкрута у відділі не перебувають.

Як вбачається з поданого звіту, ліквідатором також встановлено, що будь-які первинні документи (бухгалтерська та інша документація) банкрута відсутні. При цьому, документи було вилучено під час обшуку Службою безпеки України в рамках кримінальної справи за №22013240000000016 в ЄДР, однак, акт вилучення відсутній.

Ліквідатором на адресу колишнього керівника ТОВ "Укрхіменерго" повторно було направлено лист від 29.12.2015 року про вимогу передачі всіх установчих та бухгалтерських документів. Даний лист був повернутий поштовим відділенням 16.02.2016 року з відміткою, що адресат вибув і з ним договору не має. Після повернення листа на адресу правоохоронних органів м. Хмельницького ліквідатором було подано заяву щодо здійснення розшукових заходів посадових осіб боржника, печатки та штампів.

Хмельницькою місцевою прокуратурою передано заяву ліквідатора Хмельницькому ВП ГУНП у Хмельницькій області (лист №37р від 24.02.2016р.), який, в свою чергу, направив заяву до Зарічанського відділу поліції.

Відповідно до висновку від 03.03.2016р., затвердженого т.в.о. начальника ЗВП Хмельницького ГУНП України Хмельницькій області, у зв'язку із відсутністю даних, які б вказували на наявність кримінального правопорушення, перевірку щодо заяви ОСОБА_2 про передачу посадовими особами документації, печатки, штампів та матеріальних цінностей було припинено.

Згідно відповідей Зарічанського відділу поліції від 14.03.2016р. та від 06.04.2016р., ліквідатору було повідомлено, що звернення щодо неправомірних дій посадових осіб ТОВ "Укрхіменерго" під час передачі установчих документів та печаток підприємства розглянуте та приєднано до попередніх матеріалів перевірки, тому повторні звернення громадян з того самого питання не розглядаються, оскільки прийнято рішення по суті.

На вказані дії ліквідатором було подано скаргу в Хмельницький міськрайонний суд. Ухвалою суду від 04.07.2016р. в задоволені скарги відмовлено, у зв'язку з тим, що слідчими не порушено кримінальне провадження.

Враховуючи дані обставини, ліквідатором самостійно вживались заходи щодо розшуку документів та майна боржника і його колишніх посадових осіб.

Відповідно до звернення ліквідатора до управління Служби безпеки України в Хмельницькій області (лист № 72/3/9355 від 13.06.2016 року) була отримана відповідь, в якій зазначалось, що слідчим відділом Управління здійснювалось досудове розслідування у кримінальному провадженні № 22013240000000016 (кримінальна справа № 707) за фактом заволодіння службовими особами ТОВ "Укрхіменерго" бюджетними коштами, які виділялись на будівництво дороги, тобто за ознаками злочину, передбаченого ч.5 ст.191 КК України.

Оскільки запитувані документи в Управлінні СБУ відсутні, ліквідатора було направлено звернутись до слідчого Управління ГУ НП у Хмельницькій області.

На вказане звернення ліквідатор отримав відповідь із Чемеровецького відділення поліції Городоцького відділу поліції ГУНП в Хмельницькій області, якою повідомлено, що кримінальне провадження за фактами заволодіння службовими особами бюджетними коштами було закрите на підставі ст.284 КПК України та матеріали знаходяться у архіві відділення.

За клопотанням ліквідатора судом першої інстанції було витребувано документи кримінального провадження здійсненого Службою безпеки України та зареєстрованого в ЄДР за №22013240000000016 за фактом заволодіння службовими особами ТОВ "Укрхіменернго" бюджетними коштами.

При ознайомлені та вивченні даних документів встановлено, що згідно акта звірки від 31.12.2011 року підписаного керівництвом ПАТ "Хмельницького ШБУ -56", що знаходився в матеріалах справи, заборгованість ПАТ "Хмельницьке ШБУ-56" перед ТОВ "Укрхіменерго" становить 33 703, 70 грн., яка так і не була погашена.

Вказане підтверджено і протоколом допиту свідка від 03.07.2012 року, а саме, голови правління ПАТ "Хмельницьке ШБУ-56" - ОСОБА_7 Було підтверджено факт заборгованості вказаного товариства перед ТОВ "Укрхіменерго" у вказаній в акті сумі. На підставі вказаних документів було направлено претензію негайно повернути борг в сумі 33703, 70 грн., яка в свою чергу залишена без відповіді та належного реагування.

На адресу господарського суду Хмельницької області було направлено позовну заяву та надіслано її копію ПАТ "Хмельницького ШБУ-56" про стягнення дебіторської заборгованості, інфляційних втрат та вжиття заходів забезпечення позову у вигляді арешту майна та рахунків дебітора. Однак, позовну заяву залишено без розгляду у зв'язку з недостатністю долучених до неї документів, на яких ґрунтується позовна заява, так як сума позову була визна на на підставі копії документів кримінального провадження, зокрема акта звірки від 31.12.2011 року, що не був підписаний відповідачем та протоколом допиту свідка.

Оскільки у ліквідатора були відсутні будь-які інші документи, що можуть підтвердити виникнення даної заборгованості, у подальшому позовна заява не подавалась.

З метою повернення оргтехніки, що була вилучена як речові докази Управлінням СБУ, ліквідатором було направлено заяву до Управління СБУ.

На заяву ліквідатора отримано відповідь від 09.02.2017р., про те що в рамках кримінального провадження два системних блоки були знищені в результаті надзвичайної події (пожежі приміщення Управління), яка мала місце в ніч з 1 лютого 2014 року.

Враховуючи вищевикладені обставини справи, апеляційний суд не може не погодитись з місцевим господарським судом, що ліквідатором вжито усіх можливих заходів щодо виявлення активів боржника та дотримано вимоги Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" під час проведення ліквідаційної процедури у справі №924/1299/15.

Згідно ч.5 ст.45 Закону про банкуртство вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.

Відповідно до ч.ч. 1,2 ст.46 Закону про банкрутство, після завершення усіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс. Якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи банкрута. Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора.

05.10.2017 року відбулось засідання комітету кредиторів ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Укрхіменерго", на якому прийнято рішення затвердити ліквідаційний звіт та баланс, погодити фінансовий звіт ліквідатора щодо нарахування основної грошової винагороди та витрат ліквідаційної процедури (т.4, а.с. 65).

Оскільки ліквідатором вчинено всі належні дії по виявленню активів та пасивів боржника, не виявлено майна для задоволення вимог кредитора, відсутність нерухомого майна, транспортних засобів та сільськогосподарської техніки підтверджено відповідними довідками компетентних органів, а будь-яких інших майнових активів, що підлягають включенню до ліквідаційної маси, та грошових коштів, за рахунок яких було б можливе остаточне (повне) погашення кредиторських вимог, не виявлено, суд першої інстанції, на думку апеляційного суду, прийшов до правильного висновку про наявність правових підстав для затвердження ліквідаційного балансу і звіту ліквідатора, та відповідно припинення провадження у даній справі на підставі ст.ст. 45 ч.5, 46 ч.2, 83 ч.1 п.6 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Доводи апелянта стосовно того, що ліквідатором не проведено належних дій по виявленню майна банкрута, колегією суддів до уваги не беруться, оскільки апелянтом не зазначено будь-яких відомостей про наявність активів банкрута щодо виявлення яких ліквідатором не вчинені відповідні заходи.

Відповідно до ст.33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень. Натомість, скаржником не подано судовій колегії належних та достатніх доказів, які стали б підставою для скасування рішення місцевого господарського суду. Посилання скаржника, викладені в апеляційній скарзі, колегія суддів вважає безпідставними, документально необґрунтованими, такими, що належним чином досліджені судом першої інстанції при розгляді спору.

Враховуючи все вищевикладене в сукупності, колегія суддів Рівненського апеляційного господарського суду вважає, що ухвала господарського суду Хмельницької області ґрунтується на матеріалах і обставинах справи, відповідає нормам матеріального та процесуального права, а тому відсутні правові підстави для її скасування.

Керуючись ст.ст. 269, 270, 272, 273, 275, 276, 281-284 ГПК України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства КБ "Приватбанк" залишити без задоволення. Ухвалу господарського суду Хмельницької області від 23.10.2017 року у справі №924/1299/15 - залишити без змін.

2. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена до Верховного Суду в строк та в порядку, встановленому ст.ст. 287-291 ГПК України.

3. Матеріали справи №924/1299/15 повернути господарському суду Хмельницької області.

Головуюча суддя Коломис В.В.

Суддя Тимошенко О.М.

Суддя Огороднік К.М.

СудРівненський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення18.12.2017
Оприлюднено22.12.2017
Номер документу71169606
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —924/1299/15

Ухвала від 30.07.2018

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Крамар С.І.

Ухвала від 23.07.2018

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Крамар С.І.

Ухвала від 22.05.2018

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Крамар С.І.

Постанова від 03.05.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Пєсков В.Г.

Ухвала від 26.04.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Пєсков В.Г.

Ухвала від 30.03.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Пєсков В.Г.

Ухвала від 07.02.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Пєсков В.Г.

Ухвала від 02.02.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Пєсков В.Г.

Ухвала від 02.02.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Пєсков В.Г.

Постанова від 18.12.2017

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Коломис В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні