Ухвала
від 11.12.2017 по справі 821/1364/17
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


УХВАЛА

11 грудня 2017 р. 11 год. 42 хвил.м. ХерсонСправа № 821/1364/17

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Хом'якової В.В. ,

при секретарі: Перебийніс Н.Ю., за участю позивача ОСОБА_1, представника позивача ОСОБА_2, представника відповідача ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 начальника відділу культури Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області до Олешківської районної ради про визнання відсутності компетенції (повноважень) у суб'єкта владних повноважень, визнання протиправним і скасування його рішення,

встановив:

ОСОБА_1 начальник відділу культури Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області (позивач), з урахуванням заяви від 11.12.2017 про допущену технічну помилку в частині першій позовних вимог, звернулась до суду з вказаним адміністративним позовом, у якому просить:

1) визнати відсутність компетенції (повноважень) у Олешківської районної ради щодо вирішення не пов'язаних з управлінням комунальним майном питань управління Комунальним закладом "Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області":

- управління комунальним закладом районною радою як засновником;

- затвердження штатного розпису і структури закладу;

- призначення на посаду шляхом укладання контракту за результатами конкурсу на контрактній основі і звільнення з посади директора закладу;

- преміювання директора закладу;

- призначення на посаду виконуючого обов'язки директора закладу (до призначення нового керівника);

- зобов'язання виконуючого обов'язки директора закладу провести відповідні дії щодо державної реєстрації комунального закладу;

- погодження наказу директора про призначення виконуючого обов'язки директора у разі тимчасової відсутності керівника закладу;

зазначених у п. 5.1, п. 5.3 п. 5.5 та п. 5.6 Статуту Комунального закладу, затвердженого п. 2 Рішення Олешківської райради Херсонської області ХІХ сесії сьомого скликання від 23.05.2017 № 349 а також у п. 3 та п. 4 цього Рішення;

2) визнати протиправним та скасувати окремі положення п. 2, п. 3, п. 4 Рішення ХІХ сесії сьомого скликання від 23.05.2017 № 349 "Про створення Олешківського районного центру культури та дозвілля ім. Т.Г.Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області": щодо затвердження Статуту Комунального закладу; доручення голові райради призначати виконуючого обов'язки директора закладу; зобов'язання керівника закладу провести відповідні дії щодо державної реєстрації Комунального закладу.

В судове засідання з'явилась позивача та її представник, представник відповідача.

В ході розгляду справи представник відповідача просив суд задовольнити подані 24.11.2017 до суду два клопотання про залишення позовної заяви без розгляду в повному обсязі у зв'язку із відсутності у позивача процесуальної дієздатності та залишити без розгляду на підставі п. 3 ч. 1 ст. 155 КАС України вимоги щодо оскарження пунктів 2,3,4 рішення № 349 у зв'язку із наявності аналогічного спору № 664/1290/17, який переглядається на даний час в апеляційному порядку Одеським апеляційним адміністративним судом.

Представник відповідача в судовому засіданні наполягав на задоволенні клопотань. Позивач та її представник в судовому засідання заперечували проти задоволення клопотання відповідача від 24.11.2017.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши правові позиції сторін, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що в поданому клопотанні відповідача від 24.11.2017 відповідач просить суд залишити позовну заяву без розгляду на підставі п. 1 ч. 1 ст. 155 КАС України у зв'язку із відсутністю у позивача адміністративної процесуальної дієздатності.

Відповідач зазначає про те, що розпорядженням голови Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області від 13.07.2017 № 76-ос позивач ОСОБА_1 відсторонена від виконання посадових обов'язків начальника відділу культури Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області з 14 липня 2017 року на час проведення службового розслідування, відповідно позивач не має права на подання даної позовної заяви до суду в якості начальника відділу Олешківської РДА ХО .

Згідно ч. 3 ст. 48 КАС України здатність особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов'язки, у тому числі доручати ведення справи представникові (адміністративна процесуальна дієздатність), належить органам державної влади, іншим державним органам, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування, їхнім посадовим і службовим особам, підприємствам, установам, організаціям (юридичним особам).

Пункт 1 частини 1 статті 155 КАС України визначає, що суд своєю ухвалою залишає позовну заяву без розгляду, якщо позовну заяву подано особою, яка не має адміністративної процесуальної дієздатності.

Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 31.07.2017 по справі № 821/1075/17 задоволено частково позовні вимоги ОСОБА_1, визнано протиправним та скасовано розпорядження голови Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області від 13 липня 2017 р. №76-ос про відсторонення ОСОБА_1 від виконання посадових обов'язків начальника відділу культури Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області з 14 липня 2017 р. на час проведення службового розслідування. За наслідками апеляційного оскарження даної постанови суду, ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 03.10.2017 апеляційну скаргу Олешківської РДА ХО залишено без задоволення, а постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 31.07.2017 у справі № 821/1075/17 залишено без змін. Таким чином, рішення Олешківської РДА від 13 липня 2017 р. №76-ос про відсторонення ОСОБА_1 від посади начальника відділу культури Олешківської РДА з 14.07.2017 визнано протиправним та скасовано, відповідно ОСОБА_1 перебуває на посаді начальника відділу культури Олешківської РДА ХО.

У зв'язку з вищевикладеним, суд вважає, що позивач, відповідно до КАС України має повну адміністративну процесуальну дієздатність на подання даного позову до суду як посадова особа- начальник відділу культури, у зв'язку з чим подане клопотання відповідача щодо залишення позову без розгляду за відсутності у позивача ОСОБА_1 адміністративно процесуальної дієздатності є необґрунтованим, належних та допустимих доказів в обґрунтування заявленого клопотання відповідачем до суду не надано.

В другому клопотанні про залишення позову без розгляду на підставі п. 3 ч. 1 ст. 155 КАС України відповідач просить залишити без розгляду вимогу позивача щодо визнання протиправними та скасування пунктів 2, 3, 4 Рішення ХІХ сесії сьомого скликання від 23.05.2017 № 349 "Про створення Олешківського районного центру культури та дозвілля ім. Т.Г.Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області" з підстав наявності аналогічного спору № 664/1290/17, який переглядається на даний час в апеляційному порядку Одеським апеляційним адміністративним судом.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 155 КАС України суд своєю ухвалою залишає позовну заяву без розгляду, якщо у провадженні цього або іншого адміністративного суду є адміністративна справа про спір між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав.

З обставин справи вбачаться, що постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 28.08.2017 у справі № 664/1290/17 було розглянуто та відмовлено в задоволенні позову відділу культури Олешківської Районної державної адміністрації Херсонської області. Предметом позовних вимог в даній справі були вимоги відділу культури Олешківської Районної державної адміністрації Херсонської області про визнання неправомірним і скасування рішення ХІХ сесії сьомого скликання Олешківської районної ради Херсонської області від 23.05.2017 № 349 "Про створення Олешківського районного центру культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області" з підстав того, що відповідно до п. 11 Розділу V "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про місцеве самоврядування" від 21.05.1997 № 280/97-ВР районні ради не можуть мати або утворювати власні виконавчі органи та делегують свої повноваження районним державним адміністраціям. На підставі Рішення III сесії VII скликання Олешківської районної ради від 24.12.2015 № 37, районна рада делегувала райдержадміністрації свої повноваження, в т.ч. і щодо підготовки проектів рішень, забезпечення виконання рішень ради у сфері культури, забезпечення розвитку культури, відповідно до ч. 1, 3 ст. 14, ч. 2 ст. 34 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" від 09.04.1999 № 586-XIV районні державні адміністрації реалізовують державну політику в галузі культури, здійснюють загальне керівництво та матеріально - фінансове забезпечення закладів культури, що належать до сфери їх управління, та вживають заходів до збереження мережі закладів культури, Олешківська районна рада вийшла за межі своїх повноважень та незаконно перебрала на себе повноваження органу управління комунальним закладом культури, які повністю належать Відділу культури.

В даному рішенні суду визначено, що в силу положень Закону України "Про місцеве самоврядування" від 21.05.1997 № 280/97-ВР управління об'єктами спільної власності територіальних громад відноситься до власних повноважень районної ради, а тому районна рада діяла у межах встановленої власної компетенції та відповідно до чинного законодавства України, з метою задоволення спільних потреб територіальної громади, організації повноцінного відпочинку різних верств населення та реалізації завдань державної політики в галузі культури, що і зазначено в статуті комунального закладу. Відповідно до ч. 1 ст. 72 Закону України №280/97, місцеві державні адміністрації є підзвітними відповідним районним, обласним радам у виконанні програм соціально-економічного і культурного розвитку, районних, обласних бюджетів, підзвітними і підконтрольними у частині повноважень, делегованих їм відповідними районними, обласними радами, а також у виконанні рішень рад з цих питань. Зазначені норми кореспондуються зі ст. 34 Закону № 586-XIV, де зазначено, що місцеві державні адміністрації підзвітні та підконтрольні відповідним радам у частині делегованих повноважень. Голови місцевих державних адміністрацій мають право вносити на розгляд відповідних рад питання, пов'язані з виконанням делегованих повноважень, та інші пропозиції.

Таким чином, адміністративним судом у справі № 664/1290/17 вже розглянуто питання щодо законності прийнятого Олешківською районною радою Херсонської області рішення ХІХ сесії сьомого скликання Олешківської районної ради Херсонської області від 23.05.2017 № 349 "Про створення Олешківського районного центру культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області", пункти 2, 3,4 якого позивач ОСОБА_1 як начальник відділу культури Олешківської РДА оскаржує у даній справі.

Суд зазначає, що станом на 11.12.2017 постанова Херсонського окружного адміністративного суду від 28.08.2017 у справі № 664/1290/17 не набрала законної сили у зв'язку із переглядом справи в апеляційному порядку Одеським апеляційним адміністративним судом.

Виходячи з вищевикладеного, суд вважає необхідним залишити позов без розгляду в частині вимог позивача ОСОБА_1 - начальника відділу культури Олешківської РДА щодо визнання протиправними та скасування пунктів 2, 3, 4 Рішення ХІХ сесії сьомого скликання від 23.05.2017 № 349 "Про створення Олешківського районного центру культури та дозвілля ім. Т.Г.Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області" у зв'язку із розглядом судом аналогічних вимог з тих же підстав у справі № 664/1290/17.

Керуючись п. 3 ч. 1 ст. 155, ст.ст. 160,165 КАС України, суд -

ухвалив:

Задовольнити клопотання Олешківської районної ради щодо залишення позову без розгляду на підставі п. 3 ч. 1 ст. 155 КАС України в частині вимоги про визнання протиправними та скасування окремих положень рішення 19 сесії сьомого скликання Олешківської районної ради Херсонської області від 23.05.2017 № 349 "Про створення Олешківського районного центру культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченко Олешківської районної ради Херсонської області".

Відмовити в задоволенні клопотання Олешківської районної ради щодо залишення позову без розгляду на підставі п. 1 ч. 1 ст. 155 КАС України.

Ухвалу надіслати сторонам.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку в частині залишення позову без розгляду до Одеського апеляційного адміністративного суду через Херсонський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 5-денний строк з дня її проголошення.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги, ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Хом'якова В.В.

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.12.2017
Оприлюднено25.12.2017
Номер документу71210199
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/1364/17

Постанова від 18.04.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 05.03.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 16.02.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 11.12.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Рішення від 22.12.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Ухвала від 11.12.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Ухвала від 24.11.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Ухвала від 24.11.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Ухвала від 06.11.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Ухвала від 06.11.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні