Постанова
від 22.12.2017 по справі 815/6666/17
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 грудня 2017 р. м.ОдесаСправа № 815/6666/17

Категорія: 1.3.1 Головуючий в 1 інстанції: Балан Я. В.

Одеський апеляційний адміністративний суд в складі колегії:

судді - доповідача Косцової І.П. суддів Єщенка О.В. Турецької І.О. за участю: секретаряСкоріної Т.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 19 грудня 2017 року по справі за позовом Великомихайлівської районної у Одеській області організації Партії "Блок Петра Порошенка "Солідарність" до Великомихайлівської районної виборчої комісії Одеської області, Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, Великомихайлівської районної організації Політичної партії "Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина", про визнання протиправними дій, визнання протиправною та скасування постанови, визнання протиправними та скасування рішень,-

В С Т А Н О В И В:

Великомихайлівська районна у Одеській області організація Партії "Блок Петра Порошенка "Солідарність" звернулась до суду першої інстанції з позовом, в якому просила: 1) визнати протиправними дії Великомихайлівської районної виборчої комісії Одеської області в частині розгляду відкликаного подання про заміну голови Цебриковської селищної територіальної виборчої комісії Цебриковської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області та прийняття по ньому рішення; 2) визнати протиправною та скасувати постанову Великомихайлівської районної виборчої комісії № 9 від 12.12.2017 року; 3) визнати протиправними дії Цебриковської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області, вчинені у період з 12.12.2017р. по 17.12.2017р.; 4) визнати протиправними та скасувати рішення Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області, прийняті у період з 12.12.2017 року по 17.12.2017 року.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що Великомихайлівська районна виборча комісія Одеської області незаконно розглянула відкликане подання про заміну голови Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області, а отже прийнята за результатами засідання постанова №9 від 12.12.2017 року, а також дії та рішення, прийняті Цебриківською селищною територіальною виборчою комісією Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області у період з 12.12.2017 року по 17.12.2017 року, є протиправними.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 19 грудня 2017 року позов Великомихайлівської районної у Одеській області організації Партії "Блок Петра Порошенка "Солідарність" задоволено частково. Суд визнав протиправними дії Великомихайлівської районної виборчої комісії Одеської області в частині розгляду відкликаного подання про заміну голови Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області та прийняття по ньому рішення. Скасував п.1 та п.2 постанови Великомихайлівської районної виборчої комісії № 9 від 12.12.2017 року. Визнав протиправними дії Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області, вчинені у період з 12.12.2017 року по 17.12.2017 року. Визнав протиправними та скасував рішення Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області, прийняті у період з 12.12.2017 року по 17.12.2017 року. В решті позовних вимог суд відмовив.

В апеляційній скарзі Цебриківська селищна територіальна виборча комісія Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати судове рішення та ухвалити нову постанову, якою відмовити у задоволенні позову.

В обґрунтування своїх доводів апелянт зазначив, що приписи Закону України Про місцеві вибори та роз'яснення, затвердженні Постановою ЦВК від 07 вересня 2015 року №236 не передбачають залишення подання про заміну члена виборчої комісії без розгляду у зв'язку з поданням заяви про його відкликання. До того ж, вказана заява подана електронною поштою, з її змісту не можливо ідентифікувати особу, яка його підписала, та її повноваження щодо подання таких заяв, а відтак, РВК на законних підставах прийняла оскаржувану постанову, а відтак, новий склад Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії мав всі повноваження на вчинення дій та прийняття рішень відповідно до вимог чинного законодавства.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах заявлених вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судом апеляційної інстанції та підтверджено матеріалами справи, 11.12.2017 року Великомихайлівська районна у Одеської області організація Партія "Блок Петра Порошенка "Солідарність" звернулась до Великомихайлівської районної виборчої комісії Одеської області із поданням, у якому просила припинити повноваження члена Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області ОСОБА_6 та включити до складу відповідної виборчої комісії ОСОБА_7 (а.с.21).

12 грудня 2017 року Великомихайлівською районною виборчою комісією Одеської області прийнято постанову №9 від 12 грудня 2017 року Про зміну в складі Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області та призначення голови, що здійснює підготовку та проведення місцевих виборів , пунктом 1 якої припинено повноваження голови Цебриківськівської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області ОСОБА_6, а пунктом 2 включено до складу виборчої комісії ОСОБА_7 та призначено її головою відповідної комісії.

Колегією суддів також встановлено, що того ж дня на адресу Великомихайлівської районної виборчої комісії Одеської області надійшла заява Великомихайлівської районної у Одеської області організації Партії "Блок Петра Порошенка "Солідарність" з проханням залишити раніше подане подання від 11.12.2017 року без розгляду.

Зазначена заява була доведена до членів районної виборчої комісії, присутніх на засіданні, безпосередньо під час засідання, втім до уваги останніми взято не було.

Дії Великомихайлівської районної виборчої комісії Одеської області щодо прийняття постанови №9 без урахування поданої заяви про відкликання раніше поданого подання, сама постанова, а також подальші дії Цебриківськовської селищної територіальної виборчої комісії та рішення, прийняті не належним складом виборчої комісії, є предметом спору у даній справі.

Задовольняючи частково позов, суд першої інстанції виходив з того, що оскільки Законом України "Про місцеві вибори" не передбачено заборону суб'єкту виборчого процесу відкликати свої подання про припинення повноваження члена виборчої комісії, дії Великомихайлівської районної виборчої комісії Одеської області щодо розгляду такого подання є неправомірними, а відтак, оскаржувана постанова та подальші рішення, прийняті новим складом Цебриківськовської селищної територіальної виборчої комісії, є протиправними та мають бути скасовані.

Однак, судова колегія такий висновок суду першої інстанції вважає помилковим, з огляду на наступне.

Спірні правовідносини регулюються Конституцією України, Законом України Про місцеві вибори від 14 липня 2015 року №595-VІІІ (далі - Закон), який визначає основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост.

Положеннями статті 11 вказаного Закону визначено, що виборчий процес місцевих виборів - це здійснення суб'єктами виборчого процесу відповідних місцевих виборів, визначеними у статті 12 цього Закону, виборчих процедур, передбачених цим Законом.

Виборчий процес включає такі етапи: 1) утворення одномандатних, територіальних виборчих округів; 2) утворення (у разі необхідності), формування складу територіальних виборчих комісій, утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів; 5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів; 7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.

Пунктом 3 частити 1 статті 12 Закону передбачено, що суб'єктами виборчого процесу на відповідних місцевих виборах є, зокрема, виборчі комісії, сформовані (утворені) відповідно до цього Закону або інших законів України, які уповноважені забезпечувати організацію та проведення відповідних місцевих виборів.

Згідно частини 1 статті 19 Закону систему виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів, становлять, зокрема: Центральна виборча комісія, яка є виборчою комісією вищого рівня для всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів; територіальні виборчі комісії: селищні, сільські виборчі комісії; дільничні виборчі комісії.

Виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори (частина 1 статті 20 Закону).

Відповідно до частини 1 статті 21 Закону до складу виборчої комісії, що здійснює підготовку та проведення відповідних місцевих виборів, можуть входити громадяни України, які мають право голосу на цих місцевих виборах.

Положеннями статті 22 Закону визначено, що склад територіальних виборчих комісій формується за поданнями зареєстрованих у встановленому законом порядку місцевих організацій партій з урахуванням обмежень, встановлених частиною другою статті 12 цього Закону, у кількості не менше 9 і не більше 18 осіб.

Право подання кандидатур до складу територіальних виборчих комісій мають: 1) місцева організація політичної партії, про утворення депутатської фракції якої оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання; 2) зареєстрована в установленому законом порядку у відповідній адміністративно-територіальній одиниці місцева організація політичної партії.

Суб'єкти подання кандидатур, зазначені у пункті 1 частини 2 цієї статті, можуть запропонувати до складу відповідної територіальної виборчої комісії не більше ніж по дві кандидатури. Суб'єкти подання кандидатур, зазначені у пункті 2 частини другої цієї статті, можуть запропонувати до складу відповідної територіальної виборчої комісії не більше ніж по одній кандидатурі.

Згідно підпункту 2 частини 4 статті 29 Закону повноваження члена відповідної територіальної, дільничної виборчої комісії припиняються достроково у зв'язку з внесенням подання про заміну члена виборчої комісії суб'єктом, за поданням якого кандидатуру такого члена було включено до складу виборчої комісії.

Частиною 5 вказаної статті передбачено, що повноваження члена виборчої комісії припиняються з моменту прийняття рішення про припинення повноважень члена комісії виборчою комісією, яка її утворила (сформувала її склад).

З метою забезпечення однакового застосування окремих положень Закону щодо порядку внесення змін до складу територіальних та дільничних виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ постановою Центральної виборчої комісії від 7 вересня 2015 року №236 затверджено відповідне Роз'яснення (далі - Роз'яснення №236).

Згідно п. 3.1. вказаного вище Роз'яснення у разі надходження до відповідної виборчої комісії, яка утворила виборчу комісію (сформувала її склад), подання про заміну члена виборчої комісії від суб'єкта, за поданням якого кандидатуру цього члена комісії було включено до складу виборчої комісії, така виборча комісія у період виборчого процесу не пізніш як на п'ятий день з дня внесення такого подання, але не пізніше останнього дня перед днем голосування (повторного голосування), а в міжвиборчий період - не пізніше тридцяти днів з дня внесення відповідного подання про заміну члена комісії, одночасно з рішенням про дострокове припинення його повноважень приймає рішення про включення до складу відповідної виборчої комісії іншої кандидатури, внесеної на заміну тим самим суб'єктом подання, із призначенням цієї особи на відповідну посаду в комісії, яку займав член комісії, повноваження якого достроково припинені.

Подання про заміну члена виборчої комісії вноситься суб'єктом, за поданням якого кандидатуру такого члена було включено до складу виборчої комісії, на паперових носіях та в електронному вигляді до відповідної виборчої комісії за встановленою Центральною виборчою комісією формою (додатки 2 - 13 до цієї постанови).

Пунктом 3.2 Роз'яснення №236 передбачено, що у разі внесення на заміну кандидатури до складу виборчої комісії, яка не відповідає вимогам, зазначеним у статті 21 Закону, або внесення подання про заміну члена виборчої комісії не за встановленою Центральною виборчою комісією формою (додатки 2 - 13 до цієї постанови) та/або відсутності документів, що повинні бути додані до подання про заміну, таке подання залишається без розгляду, про що у період виборчого процесу - не пізніше ніж на п'ятий день (напередодні та у день голосування (повторного голосування) - невідкладно), а в міжвиборчий період - не пізніше тридцяти днів з дня надходження подання, інформується суб'єкт його внесення листом за підписом відповідно Голови Центральної виборчої комісії або за його дорученням іншого члена Комісії або голови чи заступника голови територіальної виборчої комісії, яка утворила таку виборчу комісію (сформувала її склад). У листі вказуються підстави залишення подання про заміну члена виборчої комісії без розгляду та роз'яснюється право суб'єкта його внесення внести інше подання про заміну члена виборчої комісії з дотриманням вимог Закону та цього Роз'яснення.

Подання про заміну члена виборчої комісії суб'єктом, за поданням якого кандидатуру такого члена було включено до складу виборчої комісії, може вноситися у будь-який час після утворення виборчої комісії (сформування її складу) (п.3.3 Роз'яснення №236).

Аналіз наведених приписів законодавства дає підстави для висновку, що чинним законодавством передбачено виключний перелік підстав, за яких подання про заміну члена комісії залишається без розгляду: 1) внесення на заміну кандидатури до складу виборчої комісії, яка не відповідає вимогам , зазначеним у статті 21 Закону, 2) внесення подання про заміну члена виборчої комісії не за встановленою Центральною виборчою комісією формою , 3) відсутність документів, що повинні бути додані до подання про заміну.

Як пояснив суду апеляційної інстанції представник Великомихайлівської РВК ОСОБА_12, який є заступником голови районної виборчої комісії, 12.12.2017 року о 15.30 на його особисту електронну адресу надійшла заява Великомихайлівської районної у Одеської області організації Партії "Блок Петра Порошенка "Солідарність" з проханням залишити раніше подане подання про заміну члена Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії від 11.12.2017 року без розгляду, яку він довів до відома членів РВК під час засідання виборчої комісії. Аналогічна заява, копія якої наявна в матеріалах справи, була передана йому представником Великомихайлівської районної у Одеської області організації Партії "Блок Петра Порошенка "Солідарність" в паперовому вигляді того ж дня о 16.30, яка зареєстрована за № 70 (а.с.53).

Разом з цим, судова колегія вважає за необхідне зазначити, що поняття офіційного документу визначено пунктом 30 частини 1 Закону України Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення , за приписами якого офіційний документ - це документ, складений, виданий, засвідчений з дотриманням визначених законодавством норм уповноваженою особою, якій законодавством надано право у зв'язку з її професійною чи службовою діяльністю складати, видавати, засвідчувати певні види документів, що підтверджує чи посвідчує певні події, явища або факти і який містить передбачені законодавством реквізити та відомості.

Крім цього, відповідно до п.1.15 постанови ЦВК від 05.09.2015 року №228 "Про порядок організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів" кожна виборча комісія здійснює документування своєї діяльності, що полягає в підготовці відповідно до встановленого порядку документів на паперових та електронних носіях, що фіксують прийняття рішень та здійснення іншої діяльності комісії в межах повноважень, передбачених законодавством України.

Згідно пунктів 1.18, 1.19 цієї постанови відповідальність за організацію роботи та стан діловодства у виборчій комісії, а також за дотримання цього Порядку покладається на голову відповідної виборчої комісії. Вимоги цього Порядку обов'язкові для всіх членів виборчої комісії та осіб, які залучаються до її роботи.

Ретельно дослідивши зміст надісланої позивачем на адресу Великомихайлівської районної виборчої комісії Одеської області заяви від 12.12.2017 року про відкликання раніше поданого подання, в якій, до речі зазначено час її отримання районною виборчою комісією - 16.30 , тобто вже після засідання РВК та прийняття оскаржуваної постанови, суд апеляційної інстанції встановив, що в цій заяві не зазначено прізвища, імені та по батькові особи, яка підписала вказану заяву, відсутній реєстраційний вихідний номер, що в свою чергу, об'єктивно може викликати сумнів у справжності волевиявлення суб'єкта виборчого процесу на досягнення результату, викладеного в прохальній частині цієї заяви.

В свою чергу, а ні представник позивача - Великомихайлівської районної у Одеської області організації Партії "Блок Петра Порошенка "Солідарність", а ні представник Великомихайлівської районної виборчої комісії Одеської області не надали суду першої інстанції та суду апеляційної інстанції жодного доказу реєстрації зазначеної заяви в журналах вихідної та вхідної кореспонденції, а з наявної в матеріалах справи копії заяви, яка, начебто, надійшла о 15.30 12.12.2017 року та зареєстрована за № 69, взагалі не можливо зрозуміти її зміст (а.с.22).

Як пояснив суду апеляційної інстанції представник РВК, у Великомихайлівської районної виборчої комісії Одеської області наявна офіційна електронна адреса, проте на цю адресу будь-яких офіційних заяв від позивача 12.12.2017 року не надходило.

Водночас, надходження будь-яких заяв на особисту електронну адресу членів виборчої комісії, в тому числі заступника голови, не може вважатися поданням офіційних документів у встановленому законом порядку та спосіб, а відтак, і належним та допустимим доказом при розгляді даного спору.

До того ж колегія суддів звертає увагу на ту обставину, що надана представником РВК ОСОБА_12 роздруківка електронної пошти, яка підтверджує начебто отримання ним заяви від Великомихайлівської районної у Одеської області організації Партії "Блок Петра Порошенка "Солідарність", не містить інформації, яка б беззаперечно свідчила про те, що таку заяву надсилав та підписував саме голова районного осередку цієї політичної партії.

Більш того, з наданого документу вбачається, що електронні повідомлення на електронну адресу ОСОБА_12 12.12.2017 року надсилав ОСОБА_13 о 04.26 та о 12.26 (а.с.127-128). Представник РВК не надав жодних доказів на підтвердження того, що вказана особа є уповноваженою особою Великомихайлівської районної у Одеської області організації Партії "Блок Петра Порошенка "Солідарність" на відправлення подібних заяв та має будь-яке відношення до зазначеного суб'єкту виборчого процесу, або про те, що зазначена електронна адреса є офіційною для зазначеної партії.

З цих самих міркувань судова колегія не може визнати належним доказом у справі і пояснення заступника Великомихайлівської районної виборчої комісії Одеської області ОСОБА_14 про те, що під час засідання РВК він особисто мав телефонну розмову з головою Великомихайлівської районної у Одеській області організації Партія "Блок Петра Порошенка "Солідарність" ОСОБА_15, який підтвердив звернення з заявою про залишення без розгляду подання, адже прийняття від суб'єкту виборчого процесу будь-яких заяв у такий спосіб, як телефонна розмова, тим паче, під час засідання виборчої комісії, не відповідає вимогам чинного законодавства.

Більш того, судова колегія розцінює подібні дії заступника голови Великомихайлівської районної виборчої комісії Одеської області ОСОБА_14 як зловживання наданими повноваженнями, що є підставою для винесення окремої ухвали на адресу Центральної виборчої комісії.

Отже, враховуючи, що переліком підстав, за яких подання про заміну члена комісії залишається без розгляду не передбачено такої підстави як подання заяви про відкликання подання про заміну члена виборчої комісії, а встановлені обставини свідчать про те, що на момент засідання Великомихайлівської районної виборчої комісії Одеської області 12.12.2017 року така заява взагалі належним чином до РВК не подавалась, у Великомихайлівської районної виборчої комісії Одеської області не було законних підстав для залишення без розгляду подання позивача про заміну члена виборчої комісії, а відтак, прийнята ним постанова №9 відповідає вимогам чинного законодавства і підстави для її скасування відсутні.

При цьому колегія суддів також звертає увагу на ту обставину, що в матеріалах справи містяться два протоколи засідання Великомихайлівської районної виборчої комісії від 12.12.2017 року - №9 та №10, в яких зазначено один і той самий час - 16.00, втім за своїм змістом ці документи суттєво відрізняються. Так, в протоколі №9 зазначено, що з приводу подання Великомихайлівської районної у Одеській області організації Партія "Блок Петра Порошенка "Солідарність" комісії доповідала голова РВК ОСОБА_16 і після її виступу комісією було прийнято рішення про проведення заміни в складі Цебріковської селищної територіальної комісії. За це рішення проголосували 10 осіб, утримались 3 особи (а.с.73-75).

До того ж, під час слухання справи суд першої інстанції оглянув видеозапис засідання Великомихайлівської районної виборчої комісії від 12.12.2017 року та встановив, що за питання порядку денного щодо заміни члена виборчої комісії за поданням Великомихайлівської районної у Одеській області організації Партія "Блок Петра Порошенка "Солідарність" проголосувало 10 осіб та утрималось 3 особи, що підтверджує факт відповідності протоколу №9 фактичним обставинам, які відбувались на засіданні Великомихайлівської РВК 12.12.2017 року.

В свою чергу, колегія суддів не може визнати належним доказом наданий позивачем протокол засідання РВК за №10, оскільки його зміст суперечить встановленим судом апеляційної інстанції обставинам, адже, як встановлено судом апеляційної інстанції та вже зазначалось вище, на момент засідання РВК 12.12.2017 року о 16.00 у останньої були відсутні будь-які заяви від позивача, оформлені належним чином у встановленому законом порядку.

Як пояснили допитані в суді апеляційної інстанції свідки ОСОБА_17 та ОСОБА_18, лише під час обговорення порядку денного на засіданні 12.12.2017 року заступник голови РВК ОСОБА_12 повідомив членів комісії про наявність заяви від Великомихайлівської районної у Одеській області організації Партія "Блок Петра Порошенка "Солідарність" про відкликання подання про заміну члена Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії, надавши текст цієї заяви без зазначення прізвища, імені та по батькові особи, яка підписала цю заяву, що викликало сумнів у всіх членів РВК щодо її достовірності, у звязку з чим комісією було прийнято запропонований порядок денний, який в подальшому і був розглянутий з прийняттям відповідної постанови. Свідки також пояснили суду, що безпосередньо під час розгляду питання порядку денного щодо заміни члена Цебріківської селищної територіальної виборчої комісії ОСОБА_12 жодних висловлювань не виказував.

До того ж, як вбачається зі змісту протоколу №10, за спірне питання голосувало 9 осіб, проти - 4 особи, утрималось - 0 осіб, що спростовується оглянутим судом першої інстанції відеозаписом та поясненнями свідків, які підтвердили, що за зазначене питання голосувало 13 осіб - 10 проголосували "за", три особи "утримались".

Також судова колегія звернула увагу і на ту обставину, що наданий представником Великомихайлівської РВК оригінал протоколу № 10 підписаний головою РВК та заступником, в той час, як за встановленими судом апеляційної інстанції обставинами, в засіданні РВК приймала участь секретар Райковська В.В., яка, власно і підписала протокол № 9, який повною мірою відображає фактичні обставини, що мали місце під час засідання Великомихайлівської районної виборчої комісії Одеської області 12.12.2017 року.

Таким чином, надаючи оцінку оскаржуваному рішенню суду першої інстанції на предмет повного і всебічного з'ясування всіх обставин у справі, колегія суддів приходить до висновку, що судом першої інстанції не дотримано вимог ст.242 КАС України.

Так, в порушення положень Кодексу адміністративного судочинства України щодо законності і обґрунтованості судового рішення, суд першої інстанції зробив свій висновок на підставі не перевірених доводів сторін у справі та доказів, які в розумінні вимог КАС України не можна визнати належними та допустимими.

Крім цього, в порушення засад адміністративного судочинства, зокрема, щодо офіційного з'ясування всіх обставин у справі, суд першої інстанції, ухваливши рішення про визнання протиправними дій та рішень Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області в період з 12.12.2017 року по 17.12.2017 року та скасування цих рішень, взагалі не перевірив та не дослідив, які саме дії та рішення були вчинені та прийняті цією виборчою комісією, що за будь-яких обставин, є неприпустимим та унеможливлює виконання судового рішення.

Між тим, враховуючи висновок суд апеляційної інстанції про правомірність постанови Великомихайлівської РВК №9 від 12.12.2017 року щодо заміни члена Цебріковської селищної територіальної виборчої комісії, колегія суддів вважає недоцільним встановлювати зазначені обставини в ході розгляду апеляційної скарги.

З огляду на викладене, судова колегія приходить до висновку, що рішення суду першої інстанції не відповідає вимогам матеріального та процесуального права, тому воно підлягає скасуванню з ухваленням нової постанови про відмову у задоволенні позовних вимог.

Крім цього, за приписами ст.139 КАС України суд вирішує питання щодо розподілу судових витрат.

Згідно положень Закону України "Про судовий збір" за подачу апеляційної скарги на постанову суду сплачується судовий збір у розмірі 110% ставки, що підлягала сплаті при подачі позову.

Оскільки позивачем у позові заявлено чотири позовні вимоги немайнового характеру, судова колегія вважає, що Цебриківська селищна територіальна виборча комісія Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області має сплатити судовий збір за подання апеляційної скарги на Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 19 грудня 2017 року у розмірі 7 040 грн.

Керуючись ст.ст.139,317, 322, 325 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області - задовольнити.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 19 грудня 2017 року по справі за позовом Великомихайлівської районної у Одеській області організації Партії "Блок Петра Порошенка "Солідарність" до Великомихайлівської районної виборчої комісії Одеської області, Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, Великомихайлівської районної організації Політичної партії "Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина", про визнання протиправними дій, визнання протиправною та скасування постанови, визнання протиправними та скасування рішень - скасувати.

Ухвалити у справі постанову, якою у задоволенні позову Великомихайлівської районної у Одеській області організації Партії "Блок Петра Порошенка "Солідарність" до Великомихайлівської районної виборчої комісії Одеської області, Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, Великомихайлівської районної організації Політичної партії "Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина", про визнання протиправними дій, визнання протиправною та скасування постанови, визнання протиправними та скасування рішень - відмовити.

Стягнути з Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області (ЄДРПОУ 34251198) на користь Державної судової адміністрації України на рахунок №:31215256700001, отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106, код ЄДРПОУ 37993783, банк отримувача: ГУДКСУ у м. Києві, МФО: 820019, код ЄДРПОУ 22030106 судовий збір в розмірі 7040 (сім тисяч сорок) грн.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття є остаточною та оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач: І.П. Косцова

Судді: О.В. Єщенко

І.О. Турецька

Дата ухвалення рішення22.12.2017
Оприлюднено26.12.2017
Номер документу71212212
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/6666/17

Ухвала від 19.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бевзенко В.М.

Ухвала від 17.01.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бевзенко В.М.

Ухвала від 22.12.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Постанова від 22.12.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 21.12.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 21.12.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 21.12.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Рішення від 19.12.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 17.12.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 17.12.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні