Справа № 464/6552/17
пр.№ 2-а/464/401/17
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 грудня 2017 року
Сихівський районний суд м.Львова
в складі: головуючого-судді Чорна С.З.
при секретарі Довгун Л.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Львові адміністративну справу за позовом Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Ініціатива до Львівської міської ради про визнання рішення протиправним та зобов'язання до вчинення дій, -
в с т а н о в и в :
позивач ОСББ Ініціатива звернулось до суду з адміністратвиним позовом в якому просить визнати протиправною та скасувати ухвалу 7-ї сесії 7-го скликання Львівської міської ради від 06.04.2017р. №1833 про відмову ОСББ Ініціатива у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання земельної ділянки площею 0,1217 га (у тому числі площею 0,0005 га у межах червоних ліній без права капітального будівництва та посадки багаторічних насаджень) на вул.М.Скрипника, 25 (кадастровий номер 4610136800:07:003:0052) у постійне користування для обслуговування багатоквартирного житлового будинку; зобов'язати Львівську міську раду повторно розглянути питання про затвердження ОСББ Ініціатива технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання земельної ділянки площею 0,1217 га (у тому числі площею 0,0005 га у межах червоних ліній без права капітального будівництва та посадки багаторічних насаджень) на вул.М.Скрипника, 25 (кадастровий номер 4610136800:07:003:0052) у постійне користування для обслуговування багатоквартирного житлового будинку на першому пленарному засіданні сесії Львівської міської ради після набрання законної сили постановою у справі, з прийняттям вмотивованого рішення.
В обґрунтування позовних вимог покликається на те, що 26.05.2016р. позивач звернувся до відповідача із зверненням про затвердження ОСББ Ініціатива технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання земельної ділянки площею 0,1217 га (у тому числі площею 0,0005 га у межах червоних ліній без права капітального будівництва та посадки багаторічних насаджень) на вул.М.Скрипника, 25 (кадастровий номер 4610136800:07:003:0052) у постійне користування для обслуговування багатоквартирного житлового будинку. Для розгляду та вирішення даного звернення позивач надав відповідачу усі необхідні документи, при цьому, жодних зауважень з приводу повноти документів від відповідача не було. З огляду на це 13.09.2016р. Управління природних ресурсів та регулювання земельних відносин Департаменту містобудування Львівської міської ради скерувало звернення позивача та проект ухвали Про затвердження ОСББ Ініціатива технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) на вулиці М.Скрипника, 25 на розгляд і погодження для подальшого подання на засідання сесії міської ради. 01.12.2016р. при голосуванні на пленарному засіданні 5-ї сесії Львівської міської ради 7-го скликання проект ухвали Про затвердження ОСББ Ініціатива технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) на вулиці М.Скрипника, 25 не набрав відповідної більшості голосів депутатського корпусу на підтримку, а тому був відхиленим. Після цього позивач звернувся до відповідача із проханням повторно розглянути звернення від 26.05.2016р., яке розглядалось 01.12.2016 р. на пленарному засіданні 5-ї сесії Львівської міської ради 7-го скликання та не набрало відповідної більшості голосів депутатського корпусу на підтримку. Ухвалою 7-ї сесії 7-го скликання Львівської міської ради від 06.04.2017р. № 1833 ОСББ Ініціатива було відмовлено у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання земельної ділянки площею 0,1217 га (у тому числі площею 0,0005 га у межах червоних ліній без права капітального будівництва та посадки багаторічних насаджень) на вул.М.Скрипника, 25 (кадастровий номер 4610136800:07:003:0052) у постійне користування для обслуговування багатоквартирного житлового будинку. Дана ухвала була винесена з посиланням на п.4 ст.62 Регламенту Львівської міської ради 7-го скликання, затвердженого ухвалою міської ради від 17.03.2016 р. № 260. Вважають, що оскаржуване рішення відповідача було прийнято формально, оскільки у ньому відсутня будь-яка мотивація, а відтак, є протиправним. Відповідач прийняв ухвалу від 06.04.2017р. № 1833 за відсутності підстав передбачених законом та у спосіб не передбачений законом, оскільки оскаржуване рішення по змісту не є альтернативною ухвалою Львівської міської ради про відмову у задоволенні звернення позивача з відповідним обґрунтуванням. По суті відповідач не прийняв рішення, оскільки з його змісту не зрозуміло в чому полягає невідповідність намірів позивача положенням закону щодо набуття останнім у постійне користування уже сформованої земельної ділянки на вулиці М.Скрипника, 25 (кадастровий номер 1610136800:07:003:0052) для обслуговування багатоквартирного житлового будинку. Відтак, оскаржувана ухвала відповідача є протиправною, оскільки суперечить п.4 ст.62 Регламенту Львівської міської ради 7-го скликання, затвердженого ухвалою міської ради від 17.03.2016 р. № 260 та ст. 42, 92, 116, 123 ЗК України.
Представники позивача ОСББ Ініціатива - голова правління ОСББ Водоляк В.М. та представник за довіреністю Данильчак В.М. в судовому засіданні позов підтримали в повному обсязі, надали пояснення аналогічні змісту позовної заяви, просять таку задоволити.
Представник відповідача Львівської міської ради - Скочинська Х.І. у судовому засіданні проти позову заперечила та надала пояснення аналогічні змісту поданого письмового заперечення за змістом якого вказує, що статтею 62 ухвали Львівської міської ради №260 від 17.03.2016р. Про Регламент Львівської міської ради 7-го скликання передбачено, що рішення Ради приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від загального складу Ради за винятком випадків, зазначених у цьому Регламенті. Після розгляду пропозицій і зауважень проект рішення приймається в цілому або вважається відхиленим, якщо в цілому проект рішення не отримав необхідної більшості голосів на підтримку. Будь-який проект рішення або пропозиція, які не отримали необхідної більшості голосів на підтримку, вважаються відхиленими. Таке відхилення проекту рішення заноситься до протоколу пленарного засідання як рішення Ради. Згідно із ст.71 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні територіальні громади, органи та посадові особи місцевого самоврядування самостійно реалізують надані їм повноваження. Надане органу право діяти саме таким чином у теорії права прийнято називати дискреційними повноваженнями. Виходячи зі змісту норм, що містяться у ст.ст.26, 43 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні вбачається, що сільські, селищні, міські, а також районні та обласні ради наділені досить широким колом повноважень. При цьому, аналізуючи ці повноваження, можна прийти до висновку, що при вирішенні більшості із віднесених до виключної компетенції ради питань, можливе застосування цими органами дискреційних повноважень. У даному випадку вони будуть проявлятися, насамперед, у можливості відповідної ради приймати чи утриматися від прийняття рішення з того чи іншого питання, віднесеного до її компетенції. На підставі наявних доказів, вважає, що в даному випадку Львівська міська рада діяла у відповідності до чинного законодавства, правових підстав для задоволення позовних вимог немає, оскільки відповідач жодним чином не порушив права позивача, діяв в межах наданих повноважень, а тому у задоволенні позову просить відмовити за безпідставністю позовних вимог.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши дійсні обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до наступного висновку.
Частиною 2 ст.19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України та з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано.
Як вбачається з матеріалів справи, 26.05.2016р. ОСББ Ініціатива звернулась до Львівської міської ради із зверненням про затвердження ОСББ Ініціатива технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання земельної ділянки площею 0,1217 га (у тому числі площею 0,0005 га у межах червоних ліній без права капітального будівництва та посадки багаторічних насаджень) на вул.М.Скрипника, 25 (кадастровий номер 4610136800:07:003:0052) у постійне користування для обслуговування багатоквартирного житлового будинку.
В подальшому, 13.09.2016р. Управління природних ресурсів та регулювання земельних відносин Департаменту містобудування Львівської міської ради скерувало звернення позивача та проект ухвали Про затвердження ОСББ Ініціатива технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) на вулиці М.Скрипника, 25 на розгляд і погодження для подальшого подання на засідання сесії міської ради.
Однак, 01.12.2016р. при голосуванні на пленарному засіданні 5-ї сесії Львівської міської ради 7-го скликання проект ухвали Про затвердження ОСББ Ініціатива технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) на вулиці М.Скрипника, 25 не набрав відповідної більшості голосів депутатського корпусу на підтримку, а тому був відхиленим.
Встановлено, що після цього ОСББ Ініціатива звернулась до Львівської міської ради із проханням повторно розглянути звернення від 26.05.2016р., яке розглядалось 01.12.2016р. на пленарному засіданні 5-ї сесії Львівської міської ради 7-го скликання та не набрало відповідної більшості голосів депутатського корпусу на підтримку.
У відповідності до положень ст.118 Земельного кодексу України, законодавцем встановлено обов'язок суб'єкта владних повноважень розглянути клопотання у місячний строк і прийняти одне з відповідних рішень, або дати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надати мотивовану відмову у його наданні.
Так, ухвалою 7-ї сесії 7-го скликання Львівської міської ради від 06.04.2017р. № 1833 ОСББ Ініціатива було відмовлено у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання земельної ділянки площею 0,1217 га (у тому числі площею 0,0005 га у межах червоних ліній без права капітального будівництва та посадки багаторічних насаджень) на вул.М.Скрипника, 25 (кадастровий номер 4610136800:07:003:0052) у постійне користування для обслуговування багатоквартирного житлового будинку. При винесені вказаної ухвали відповідач керувався виключно п.4 ст.62 Регламенту Львівської міської ради 7-го скликання, затвердженого ухвалою міської ради від 17.03.2016 р. № 260, при цьому жодної мотивації та обгронтування щодо прийнятого рішення в тексті самої ухвали не наведено.
Згідно з п.34 ч.1 ст.26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні питання регулювання відповідно до Закону земельних відносин вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.
При цьому, відповідно до ст.59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рада, в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формах рішень.
Так, конкретного рішення - про задоволення заяви (часткове задоволення заяви), про відмову у задоволенні заяви (часткову відмову у задоволенні заяви), що було б належним чином вмотивованим та обґрунтованим, містило посилання на норми законодавства, відповідачем прийнято не було. По суті, при винесені оскаржуваної ухвали від 06.04.2017р., Львівська міська рада лише формально розглянула звернення ОСББ Ініціатива , не провівши належного розгляду даного питання, обмежившись лише резолютивною частиною ухвали без будь-якої аргументації та мотивації.
Суд звертає увагу, що відповідач, у даних правовідносинах виступає, як суб'єкт владних повноважень, який, виходячи зі змісту ст.ст. 2, 3 КАС України, не має прав, у розумінні міри свободи поведінки, а лише наділений законодавцем певними повноваженнями, необхідними для реального виконання завдань та функцій держави, що покладені на нього.
Бездіяльністю є певна форма поведінки особи, пов'язана з невиконанням нею дій, які вона повинна була і могла вчинити в силу покладених на неї посадових обов'язків і згідно з чинним законодавством України.
Таким чином, в силу положень ч.ч.1, 2 ст.71 КАС України, за відсутності достатніх доказів правомірності винесення оскаржуваної ухвали, з огляду на відсутність у такій будь-якої мотивації та обгронтування щодо прийнятого рішення, суд приходить до висновку, що відповідач при розгляді заяви ОСББ Ініціатива про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі та надання земельної ділянки, не вчинив дії в межах повноважень та не виконав покладених на нього обов'язків, та як наслідок належним чином не вирішив питання за зверненням позивача, у зв'язку із чим, ухвалу 7-ї сесії 7-го скликання Львівської міської ради від 06.04.2017 року №1833 слід визнати протиправною та скасувати.
Водночас, право позивача, регламентоване абз.3 п.7 ст.118 ЗК України, не позбавляє суб'єкта владних повноважень від виконання обов'язків передбачених чинним законодавством, у зв'язку з чим позовні вимоги також підлягають задоволенню і в частині зобов'язання Львівську міську раду повторно розглянути питання про затвердження ОСББ Ініціатива технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання земельної ділянки на вул.М.Скрипника, 25 у м.Львові, на пленарному засіданні сесії Львівської міської ради відповідно до законодавства з прийняттям вмотивованого рішення.
Крім того, вирішуючи питання стягнення судових витрат, суд приходить до висновку, що відповідно до положень ст.94 КАС України, з відповідача, за рахунок бюджетних асигнувань, в користь позивача підлягають стягнення понесені останнім витрати по сплаті судового збору в розмірі 3 200 грн., що підтверджені відповідним платіжним дорученням.
На підставі Конституції України, Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , ст.ст.42, 92, 116, 118, 122, 123 Земельного кодексу України та керуючись ст.ст.1-3, 6-12, 71-72, 86, 94, 161-163, 167 КАС України,-
п о с т а н о в и в :
позов задоволити.
Визнати протиправною та скасувати ухвалу 7-ї сесії 7-го скликання Львівської міської ради від 06 квітня 2017 року №1833 про відмову Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Ініціатива у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання земельної ділянки площею 0,1217 га (у тому числі площею 0,0005 га у межах червоних ліній без права капітального будівництва та посадки багаторічних насаджень) на вулиці М. Скрипника, 25 (кадастровий номер 4610136800:07:003:0052) у постійне користування для обслуговування багатоквартирного житлового будинку.
Зобов'язати Львівську міську раду повторно розглянути питання про затвердження Об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку Ініціатива (79049, м.Львів, вул.Скрипника, 25, ЄДРПОУ 33533283) технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання земельної ділянки площею 0,1217 га (у тому числі площею 0,0005 га у межах червоних ліній без права капітального будівництва та посадки багаторічних насаджень) на вулиці М. Скрипника, 25 (кадастровий номер 4610136800:07:003:0052) у постійне користування для обслуговування багатоквартирного житлового будинку на першому пленарному засіданні сесії Львівської міської ради після набрання законної сили постановою у справі, з прийняттям вмотивованого рішення.
Стягнути з бюджетних асигнувань Львівської міської ради на користь Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Ініціатива 3 200 грн. сплаченого судового збору.
Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана протягом десяти днів з дня її проголошення шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга може бути подана протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Головуючий:
Суд | Сихівський районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2017 |
Оприлюднено | 27.12.2017 |
Номер документу | 71236929 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні