ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-604, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua
Головуючий у 1-й інстанції: Семенюк М.М.
Суддя-доповідач:Моніч Б.С.
ПОСТАНОВА
іменем України
"18" грудня 2017 р. Справа № 806/1370/16
Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Моніча Б.С.
суддів: Капустинського М.М.
Охрімчук І.Г.,
за участю секретаря судового засідання Кошиль О.Ю.,
представника апелянта,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Черняхівської районної державної адміністрації Житомирської області на ухвалу Житомирського окружного адміністративного суду від "12" вересня 2017 р. у справі за позовом ОСОБА_3 до Черняхівської районної державної адміністрації Житомирської області, Приватного нотаріуса Красильникова Оксана Вячеславівна, Державного реєстратора Відділу економічного розвитку і торгівлі Черняхівської районної державної адміністрації Житомирської області Дятел Ірини Володимирівни, третя особа: Спільне товариство з обмеженою відповідальністю "Ф-МАТІС" , ОСОБА_6 про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити дії ,-
ВСТАНОВИВ:
У серпні 2017 Черняхівська районна державна адміністрація Житомирської області звернулась з заявою, в якій просила:
зупинити виконавче провадження за постановою старшого державного виконавця відділу примусового виконання рішень Управління держаної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Житомирській області Сладь Т.П. про відкриття виконавчого провадження від 10.08.2017, винесену при примусовому виконанні виконавчого листа № 806/1370/16 від 03.08.2017, виданого Житомирським окружним адміністративним судом про зобов'язання Черняхівської районної державної адміністрації Житомирської області відновити записи від 22.07.2016 за номерами 15881050021003061 та 15881070022003061 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо Спільного товариства з обмеженої відповідальністю "Ф-Матіс"; витребувати зазначений виконавчий лист № 806/1370/16 від 03.08.2017 та визнати його таким, що не підлягає виконанню.
Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 12.09.2017 заяву Черняхівської районної державної адміністрації Житомирської області про визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню залишено без задоволення.
Вважаючи, що рішення суду першої інстанції ухвалено з порушенням норм процесуального права, Черняхівська районна державна адміністрація Житомирської області подала апеляційну скаргу, в якій просить суд скасувати ухвалу суду першої інстанції та постановити нову, якою задовольнити вимоги повністю.
Розглянувши справу в межах, визначених статтею 308 Кодексу адміністративного судочинства України, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги, матеріали справи, дослідивши докази, проаналізувавши на підставі встановлених фактичних обставин справи правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Матеріалами справи встановлено, що постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 28.09.2016 року в справі № 806/1370/16 позов ОСОБА_3 задоволено, та, серед іншого, зобов'язано Черняхівську районну державну адміністрацію Житомирської області відновити записи від 22.07.2016 за номерами 15881050021003061 та 15881070022003061 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо Спільного товариства з обмеженої відповідальністю "Ф-Матіс".
Постанова суду від 28.09.2016 набрала законної сили 19 грудня 2016 р.
Відповідно до положень частини першої статті 258 КАС України (в редакції до 15.12.2017 року), на виконання постанови суду та за клопотанням позивача 03.08.2017 року йому видано виконавчий лист за № 926/17.
У подальшому виконавчий лист направлений до Відділу примусового виконання рішень Управління держаної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Житомирській області для виконання, про що свідчить постанова про відкриття виконавчого провадження від 10.08.2017 року (ВП № 54487810).
Вважаючи виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню Черняхівська районна державна адміністрація Житомирської області звернулась до суду з даною заявою.
Залишаючи заяву без задоволення, суд першої інстанції покликався на те, що Черняхівською районною державною адміністрацією не доведені обставини, які б слугували підставою для визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню, а тому заява є необґрунтованою та такою, що задоволенню не підлягає.
Колегія суддів погоджується з наведеним висновком, виходячи з наступного.
Відповідно до статті 14 КАС України (в редакції до 15.12.2017 року) постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України. Невиконання судових рішень тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Згідно із пунктом 2 статті 259 КАС України (в редакції до 15.12.2017 року) суд, який видав виконавчий лист, може за заявою стягувача або боржника виправити помилку, допущену при його оформленні або видачі або визнати виконавчий лист таким, що не підлягає виконанню та стягнути на користь боржника безпідставно одержане стягувачем за виконавчим листом.
Відповідно до частини 4 статті 259 КАСУ України (в редакції до 15.12.2017 року)суд ухвалою вносить виправлення до виконавчого листа, а у разі якщо його було видано помилково або якщо обов'язок боржника відсутній повністю чи частково у зв'язку з його припиненням добровільним виконанням боржником чи іншою особою або з інших причин, суд визнає виконавчий лист таким, що не підлягає виконанню повністю або частково.
Отже, підставами для визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню, є: помилкова видача виконавчого листа; подання стягувачем виконавчого листа до примусового виконання після добровільного повного або часткового виконання зобов'язань боржника за судовим рішенням; припинення зобов'язань боржника.
Наведений перелік є вичерпним.
Колегія суддів зазначає, що виконавчий лист за № 926/17 був виданий на підставі судового рішення, яке набрало законної сили, виконання якого є обов'язковим на всій території України.
Покликання заявника, що Черняхівська районна державна адміністрація Житомирської області та Відділ економічного розвитку і торгівлі Черняхівської районної державної адміністрації Житомирської області є окремими один від одного юридичними особами, а тому Черняхівська районна державна адміністрація Житомирської області не має законних підстав та жодним чином не уповноважена на вчинення дій щодо відновлення записів вказаних в постанові суду від 28.09.2016 свідчить про незгоду Черняхівської районної державної адміністрації Житомирської області з ухваленою постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 28.09.2016 року та не є підставою для визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню.
Згідно Положення про Відділ економічного розвитку і торгівлі Черняхівської районної державної адміністрації Житомирської області зазначений відділ є структурним підрозділом райдержадміністрації, утворюється та підпорядкований голові райдержадміністрації (а.с.14-22). Наведене свідчить, що судове рішення може бути виконано Черняхівською районною державною адміністрацією Житомирської області.
Враховуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню.
Наявність ухвали про забезпечення позову від 18.08.2016 року у справі №806/1370/16, повідомлень директора СТОВ "Ф-Матіс" та Головного територіального управління юстиції у Полтавській області не дає підстав для відкликання виконавчого листа, адже ці обставини мають враховуватися вже на стадії виконання судового рішення відповідно до вимог чинного законодавства.
На час перегляду судового рішення набрав чинності КАС України у новій редакції, і його процесуальні норми містять аналогічні положення, на які покликався суд першої інстанції. Вичерпний перелік підстав визнання документа таким, що не підлягає виконанню містить ст.374 КАС України (в редакції з 15.12.2017 року).
Відповідно статті 316 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
За наведених обставин колегія суддів приходить висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та прийняв судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду.
Керуючись ст.ст. 308, 310, 315 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Черняхівської районної державної адміністрації Житомирської області залишити без задоволення, ухвалу Житомирського окружного адміністративного суду від "12" вересня 2017 р. без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена упродовж тридцяти днів з дня її складання у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Головуючий суддя Б.С. Моніч
судді: М.М. Капустинський
І.Г. Охрімчук
Повний текст постанови складено "22" грудня 2017 р.
Суд | Житомирський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2017 |
Оприлюднено | 27.12.2017 |
Номер документу | 71244534 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Коваленко Н.В.
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Коваленко Н.В.
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Моніч Б.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні