Рішення
від 26.12.2017 по справі 815/5235/17
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/5235/17

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 грудня 2017 року м.Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Балан Я.В. розглянувши у порядку письмового провадження за наявними матеріалами справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Сіносмарт Україна (адреса: 65014, м.Одеса, вул.Жуковського, 2) до Головного управління ДФС в Одеській області (адреса: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) про скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ:

До суду з позовом звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю Сіносмарт Україна (адреса: 65014, м.Одеса, вул.Жуковського, 2) до Головного управління ДФС в Одеській області (адреса: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) про:

скасування податкових повідомлень-рішень №0033621415 від 03.10.2017р., №0033831415 від 03.10.2017р., №0033821415 від 03.10.2017р., №0033761415 від 03.10.2017р.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем проведено позапланову документальну виїзну перевірку, за результатами якої складено акт №488/15-32-14-15/35049170 від 19.09.2017р. На підставі висновків, зазначених у акті перевірки, відповідачем прийняті податкові повідомлення-рішення №0033621415 від 03.10.2017р., №0033831415 від 03.10.2017р., №0033821415 від 03.10.2017р., №0033761415 від 03.10.2017р. Позивач не погоджується з оскаржуваними податковими повідомленнями-рішенням та зазначає, що під час перевірки усі первинні документи, які пов'язані із придбанням та подальшим продажем товарів, (робіт) послуг, які отримані від зазначених контрагентів-постачальників та доводять реальність операцій, проведення розрахунків були наявні у відповідача.

11.12.2017р. за вхід.№34085/17 від представника позивача надійшла заява про розгляд справи у порядку письмового провадження. (Т.3, а.с.92)

У судовому засіданні представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечувала. У поданих запереченнях на адміністративний позов (Т.1, а.с.75-93), зазначивши, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення №0033621415 від 03.10.2017р., №0033831415 від 03.10.2017р., №0033821415 від 03.10.2017р., №0033761415 від 03.10.2017р. на її думку є правомірні.

Враховуючи відсутність потреби заслухати свідка або експерта, та можливість вирішення справи на підставі наявних у ній доказів, суд вирішив за доцільне розглянути справу у порядку письмового провадження.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини якими обґрунтовуються вимоги позивача, докази, якими вони підтверджуються та заперечення представника відповідача суд встановив наступне.

ТОВ Сіносмарт Україна (код ЄДРПОУ 35049170, адреса: 65014, м. Одеса, вул. Жуковського, буд.2) зареєстровано 10.04.2007р. як юридична особа та перебуває податковому на обліку.

У період з 21.08.2017р. по 12.09.2017р. посадовими особами Головного управління ДФС в Одеській області проведено документальну планову виїзну перевірку ТОВ Сіносмарт Україна (код ЄДРПОУ 35049170) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2014р. по 31.12.2016р., за результатами якої складено акт №488/15-32-14-15/35049170 від 19.09.2017р. (а.с.13-41)

Перевіркою встановлено порушення ТОВ Сіносмарт Україна :

1) пп. 14.1.56 п.14.1 ст.14, п.135.1 та пп.135.5.4 ст.135, п.138.2 ст.138, пп.139.1.1, 139.1.9 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України №2755-VI від 02.12.2010р. (зі змінами та доповненнями, у редакції яка діяла за 2014 рік), п.44.1, 44.2 ст.44 та пп.134.1. п.134.1 ст.134, п.140.2 ст.140 Податкового кодексу України, п.7 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 Витрати , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.12.1999р. №318 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 19.01.2000р. за №27/4248 (із змінами та доповненнями), у результаті чого:

- за період 2014рік завищено від'ємне значення об'єкту оподаткування з податку на прибуток всього у сумі 395 034 грн.

- за період з 01.01.2015р. по 31.12.2016р. завищено від'ємне значення об'єкту оподаткування з податку на прибуток у сумарному розмірі 2 996 479 грн., у тому числі: за 2015 рік у розмірі 829 091 грн., за 2016 рік у розмірі 2 167 388 грн.

2) п.200.1 ст.200, п.п.192.1.1 ст.192 п.44.1, п.44.6 ст.44, п.198.1, п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України №2755-VI від 02.12.2010р. (із змінами та доповненнями в редакції, що діяла за 2014 рік), п.198.1, п.198.3 ст.198, п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України №2755-VI від 02.12.2010р. (із змінами та доповненнями у редакції, що діє на теперішній час), у результаті чого: занижено податок на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету всього у сумі 17 762 грн., у тому числі: за жовтень 2014 року у сумі 274 грн.; за липень 2015 року у сумі 958 грн.; за серпень 2015 року у сумі 479 грн.; за вересень 2015 року у сумі 493 грн.; за жовтень 2015 року у сумі 459 грн.; за листопад 2015 року у сумі 738 грн.; за грудень 2015 року у сумі 1 458 грн.; за листопад 2016 року у сумі 12 028 грн., за грудень 2016 року у сумі 875 грн.;

- завищено суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду/або податку, що підлягає (підлягав) бюджетному відшкодуванню (рядок 21 Декларації по ПДВ) за грудень 2016 року (останній період податкової звітності, який підлягає перевірці) всього у розмірі 21 425 грн.,

- завищено суму від'ємного значення, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200.1 статті 200.1 розділу 5 Кодексу на момент подання податкової декларації, яка підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку , відображеної по рядку 20.2.1 у загальному розмірі 337 558 грн., у тому числі: за січень 2016 року у сумі 87 579 грн., за лютий 2016 року у сумі 36 442 грн., за березень 2016 року у сумі 84 482грн., за квітень 2016 року у сумі 19 132 грн., за травень 2016 року у сумі 14 732 грн., за червень 2016 року у сумі 1 429 грн., за липень 2016 року на суму 12 826 грн., за жовтень 2016 року у сумі 20 273 грн., за листопад 2016 року у сумі 47 455 грн., за грудень 2016 року у сумі 13 207 грн.,

3) ст.1 Закону України Про порядок здійснення розрахунків у іноземній валюті №185/95-ВР від 23.09.1994р. (із змінами та доповненнями) в частині несвоєчасного отримання валютної виручки за контрактами №А159 від 23.03.2016р., №А163 від 06.04.2016р., №А165 від 22.04.2016р., укладеним з ANT FIELD S.A. (ОСОБА_1) у сумі 38 179,34 дол. США

На підставі висновків зазначених у акті перевірки, відповідачем прийняті податкові повідомлення-рішення:

- №0033621415 від 03.10.2017р., яким ТОВ Сіносмарт Україна зменшено суму від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток за 2016 рік на 2 167 388,00 грн. (Т.1, а.с.70);

- №0033831415 від 03.10.2017р., яким ТОВ Сіносмарт Україна збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість - 17762 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 4 441 грн. (Т.1, а.с.70-зворотній бік)

- №0033821415 від 03.10.2017р., яким ТОВ Сіносмарт Україна зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість за грудень 2016 року - 21 425,00 грн. (Т.1, а.с.69-зворотній бік);

- №0033761415 від 03.10.2017р., яким ТОВ Сіносмарт Україна зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість - 337 557,00грн. та визначено штрафні фінансові санкції - 84 389,00 грн. (Т.1, а.с.69)

Відповідно до акту перевірки, за період з 01.01.2014р. по 31.12.2014р. ТОВ Сіносмарт Україна задекларовано доходів, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування у сумі 1 240 045 грн. Перевіркою повноти декларування сум доходу, що враховується при визначенні об'єкта оподаткування за період з 01.01.2014р. по 31.12.2014р. встановлено його заниження у сумі 306 305 грн. В структурі доходів, що враховується при визначенні об'єкта оподаткування згідно з поданими податковими деклараціями, найбільший вплив мали такі доходи, як дохід від операційної діяльності (дохід від реалізації товарів).

Перевіркою достовірності декларування показників у поданій податковій декларації з податку на прибуток підприємства за період 2014 рік, задекларований у рядку 03 ІД податкової декларації інші доходи показник за період 2014 рік у загальній сумі 323 000 грн., на формування цього показника вплинуло: курсові різниці від купівлі - продажу валюти, дохід від реалізації матеріалів, дохід від списання кредиторської заборгованості.

Проведеною перевіркою відображеного показника за період з 01.01.2014р. по 31.12.2014р. у сумі 323 000 грн. на підставі документів, перелік яких наводиться в додатку №4 до акту перевірки встановлено заниження задекларованих підприємством показників у рядку 02 Декларацій Дохід від операційної діяльності (дохід від реалізації товарів (робіт, послуг) на 306 305 грн.

На порушення пп. 14.1.56 п. 14.1 ст. 14, п.135.1 та пп. 135.5.4 п.135.5 ст. 135 Податкового Кодексу України (зі змінами та доповненнями, у редакції, яка діяла за 2014 рік), підприємством при визначенні показників рядку 03 Декларацій Інші доходи , не врахована кредиторська заборгованість, яка залишилася не компенсованою після закінчення строку позовної давності в сумі 306 305 грн.

Так, згідно пп. 14.1.11 п. 14.1 ст. 14 Податкового Кодексу України (зі змінами та доповненнями, у редакції, яка діяла за 2014 рік) безнадійна заборгованість - заборгованість, що відповідає одній з таких ознак: а) заборгованість за зобов'язаннями, щодо яких минув с і рок позовної давності.

Згідно пп. 14.1 п.14.1 ст. 14 Податкового Кодексу України (зі змінами та доповненнями, у редакції, яка діяла за 2014 рік) фінансова допомога - фінансова допомога, надана на безповоротній або поворотній основі.

Безповоротна фінансова допомога - це сума заборгованості одного платника податків перед іншим платником податків, що не стягнута після закінчення строку позовної давності.

Згідно ст. 257 Цивільного кодексу України (зі змінами та доповненнями) строк позовної давності становить 3 роки.

Як зазначено у акті перевірки, станом на 01.01.2014р. у ТОВ Сіносмарт Україна рахується заборгованість по Кт рахунку 631 по контрагенту ТОВ Бюро Верітас Україна (код ЄДРПОУ 21674731) у розмірі 306 304,79 грн. за послуги з дослідження якості зернових та технічних культур. Згідно наданих до перевірки документів та регістрів бухгалтерського обліку, датою виникнення даної заборгованості 3-й квартал 2010 року. З урахуванням вимог ст. 257 Цивільного кодексу України (зі змінами та доповненнями) вищевказана сума заборгованості підлягала віднесенню до складу інших доходів за 2013 рік, що самостійно підприємством здійснено не було, внаслідок чого заборгованість у розмірі 306 304,79 грн. залишилась не компенсована після закінчення строку позовної давності.

Згідно до пп. 14.1.56 п.14.1 ст. 14 Податкового Кодексу України (зі змінами та доповненнями, у редакції яка діяла станом на 2014 рік) доходи - загальна сума доходу платника податку від усіх видів діяльності, отриманого (нарахованого) протягом звітного періоду в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах як на території України, її континентального шельфу у виключній (морській) економічній зоні, так і за межами.

Згідно п.135.1 ст. 135 Податкового кодексу України доходи, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, включаються до доходів звітного періоду за датою, визначеною відповідно до статті 137, на підставі документів, зазначених у пункті 135.2 цієї статті, та складаються з доходу від операційної діяльності , який визначається відповідно до пункту 135.5 ст. 135 Податкового Кодексу України

Згідно пп. 135.5.4 п. 135.5 ст. 135 Податкового Кодексу України інші доходи включають вартість товарів, робіт, послуг, безоплатно отриманих платником податку у звітному періоді, визначена на рівні не нижче звичайної ціни, суми безповоротної фінансової допомоги, отриманої платником податку у звітному податковому періоді, безнадійної кредиторської заборгованості, крім випадків, коли операції з надання/отримання безповоротної фінансової допомоги проводяться між платником податку та його відокремленими підрозділами, які не мають статусу юридичної особи.

Таким чином, у відповідності до підпункту пп.14.1 п. 14.1 ст.14 Податкового Кодексу України сума заборгованості у розмірі 306 305 грн. для ТОВ Сіносмарт Україна - є безповоротною фінансовою допомогою з віднесенням суми заборгованості з врахуванням ПДВ до складу інших доходів.

Крім того, у відповідності до підпункту 135.5.4 п. 135.5 ст. 135 Податкового Кодексу України (зі змінами та доповненнями, у редакції, яка діяла за 2014 рік), сума безнадійної кредиторської заборгованості повинна бути віднесеною до складу інших доходів.

В порушення пп. 14.1.56 п.14.1 ст. 14, пп. 135.5.4 п. 135.5 ст. 135 Податкового Кодексу України (зі змінами та доповненнями, у редакції, яка діяла за 2014 рік) позивачем при визначенні суми інших доходів за період податкової звітності за 2014 рік не врахована кредиторська заборгованість, яка залишилася не компенсованою після закінчення строку позовної давності у сумі 306 305 грн.

Окрім того, за період 2014 рік ТОВ Сіносмарт Україна задекларовано витрати, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування у сумі 3 812 529 грн. Перевіркою повноти визначення витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування за період 2014 рік встановлено їх завищення всього у сумі 88 729 грн.

На структуру витрат, що враховується при визначенні об'єкта оподаткування згідно з поданою податковою декларацією, найбільший вплив мали такі витрати: собівартість придбаних та реалізованих товарів (робіт, послуг) га інші витрати звичайної діяльності та інші операційні витрати.

Перевіркою відображених у рядку 05 витрати операційної діяльності , у рядку 05.1 собівартість придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт, послуг) податкової декларації показників за період 2014 рік у загальній сумі 853 379 грн. встановлено, що на формування цих показників мало вплив здійснення операцій із придбання товарів (зернові та технічні культури), робіт (послуг).

Проведеною перевіркою відображеного показника за період 2014 рік у загальній сумі 853 379 грн. на підставі документів, які були надані до перевірки, встановлено завищення задекларованих показників у рядку 05, 05.1 витрати операційної діяльності , собівартість придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт, послуг) податкової декларації у сумі 62 303 грн. на підставі наступного.

Серед інших матеріалів, у ході перевірки було досліджено табелі обліку робочого часу та встановлено, що на підприємстві встановлено стандартний п'ятиденний робочий тиждень із вихідними днями у суботу та неділю для всіх працівників підприємства (у т.ч, директора та головного бухгалтера).

З боку ТОВ Сіносмарт Україна вищевказані документи первинного бухгалтерського обліку підписано директором підприємства ОСОБА_2 незважаючи на те, що відповідно до табелю обліку робочого часу в ці дні він не працював та відповідно не мав змоги складати та підписувати будь-які первинні та фінансові документи.

Згідно п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 88 від 24 травня 1995 р. - первинні документи (на паперових і машино зчитувальних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.

Згідно статті 1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні (із змінами та доповненнями, у редакції, яка діяла у 2014 рік) первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Статтею 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні (із змінами та доповненнями, у редакції, яка діяла за 2014 рік) встановлено вимоги до первинних документів, які є підставою для бухгалтерського та податкового обліку. Згідно з даною нормою, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.

Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції, якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.

Для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.

Приймаючи до уваги розклад робочого тижня на підприємстві, та відсутність оформлених відряджень у вказані дати, встановлюється юридична дефектність відповідних первинних документів, які містять інформацію про те, що станом на зазначені дати замовником нібито було прийнято від виконавця певний обсяг виконаних робіт (послуг) та складено акти за фактом прийняття таких робіт (послуг), що, як вже було зазначено вище, неможливо.

Таким чином, відсутність реально вчинених господарських операцій за вищевказані дні між ТОВ Сіносмарт Україна та контрагентами у перевірямий період, та як наслідок юридична дефектність відповідних первинних документів, не дозволяє ТОВ Сіносмарт Україна формувати дані податкового обліку щодо визначення витрат за рахунок вартості зазначених господарських операцій.

Відповідно до приписів п. п. 138.1.1 ст. 138 Податкового кодексу України (із змінами та доповненнями, у редакції, яка діяла за 2014 рік) витрати операційної діяльності включають собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та інші витрати беруться для визначення об'єкта оподаткування з урахуванням пунктів 138.2, 138.11 цієї статті, пунктів 140.2-140.5 статті 140, статей 142 і 143 та інших статей цього Кодексу, які прямо визначають особливості формування витрат платника податку.

В порушення п. 138.2 ст. 138 Податкового кодексу України (із змінами та доповненнями, у редакції, яка діяла за 2014 рік), згідно якого витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів.

ТОВ Сіносмарт Україна включено до складу показників рядку 05.1 собівартість придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт, послуг) , та, як наслідок, до складу показників рядку 05 витрати операційної діяльності податкової декларації за період 2014 рік , вартість послуг (робіт) у розмірі 62 303 грн., на підтвердження яких не надано до перевірки належним чином оформлених документів (надано дефектні документи).

Перевіркою відображених у рядку 06 інші витрати податкової декларації показників за період 2014 рік у загальній сумі 2 959 150грн. встановлено, що на формування цих показників вплинули амортизация орг. техніки, розрахунки з підзвітними особами, витрати на заробітну плату, внески до фондів обов'язкового соціального страхування, загальногосподарські витрати, витрати на послуги зв'язку, електропостачання, опалення, списання об'єктів основних засобів, визнання штрафу, від'ємне значення курсових різниць згідно з пунктом 153.1 статті 153 Податкового кодексу України розрахунки з постачальниками послуг (в тому числі витрати на операції оренди), витрати на інформаційне забезпечення господарської діяльності платника податку, тощо.

Проведеною перевіркою відображеного показника за період 2014 рік у загальній сумі 2 959 150 грн. на підставі документів, перелік яких наводиться в додатку №4 до акту перевірки, встановлено завищення задекларованих показників у рядку 06 інші витрати податкової декларації всього у сумі 62 303 грн.

Проведеною перевіркою відображеного показника у рядку 06.1 адміністративні витрати податкової декларації за період 2014 рік у загальній сумі 104 607 грн. встановлено їх завищення у сумі 20 522грн. на підставі наступного.

Згідно наданих до перевірки документів первинного бухгалтерського та податкового обліку, до складу витрат віднесено витрати у розмірі 20 522 грн. на оплату закордонних поїздок директора підприємства при відсутності у перевіряємому періоді фінансово-господарських взаємовідносин підприємства ТОВ Сіносмарт Україна з нерезидентами, по запрошенням яких здійснювались поїздки (плата за авіаквитки та туристичні послуги перерахована за перевіряємий період підприємством на адресу ТОВ Фабрика Туризму (код ЄДРПОУ 32574968), яким в свою чергу надано акти виконаних робіт №994 від 10.06.2014р. на суму 6 543,0грн., №1260 від 17.07.2014р. на суму 8 359,0 грн.

Крім того, на підставі рахунку від 11.03.2014р. (акт виконаних робіт до перевірки не надано) підприємством ТОВ Сіносмарт Україна здійснено сплату на адресу ТОВ Фабрика Туризму у розмірі 5 620 грн. Перелік нерезидентів які не є контрагентами ТОВ Сіносмарт Україна у перевіряємому періоді, по запрошенням яких здійснено директором ОСОБА_2 О С. закордонні поїздки ООО Альт Систем Російська Федерація м. Санкт-Петербург, ООО Альт Логистик Російська Федерація м. Санкт-Петербург, Концерн ААК Швеція.

Тобто, до перевірки не надано документи, яки надають прямий доказ використання послуг, отриманих від ТОВ Фабрика Туризму , саме у господарській діяльності перевіряємого підприємства, та які надають доказ прямого зв'язку з наступною реалізацією товарів (наданням послуг, виконанням робіт).

Відповідно до пункту 14.1.36 Податкового кодексу України господарська діяльність - це діяльність особи, то пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, то діє на користь першої особи.

Відповідно до п. п. 14.1.27 Податкового кодексу України (із змінами та доповненнями, у редакції, яка діяла за 2014 рік) витрати - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов'язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником).

Відповідно до пп. 139.1.1 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України (із змінами та доповненнями, у редакції, яка діяла за 2014 рік) не включаються до складу витрат - витрати, не пов'язані з провадженням господарської діяльності.

Відповідно до пп. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України (із змінами та доповненнями, у редакції, яка діяла за 2014 рік): не включаються до складу витрат - витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

Таким чином, у порушення пп. 139.1.1, 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України (із змінами та доповненнями, у редакції, яка діяла за 2014 рік) ТОВ Сіносмарт Україна віднесено до складу витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування, вартість послуг у розмірі 20 522 грн., отриманих від ТОВ Фабрика Туризму вартість послуг не пов'язаних з провадженням господарської діяльності, та по яких відсутні документи, яки надають доказ прямого зв'язку з здійсненням фінансово-господарської діяльності.

Окрім того, проведеною перевіркою відображеного показника у рядку 06.4 інші витрати звичайної діяльності та інші операційні витрати податкової декларації за період 2014 рік у загальній сумі 2 778 377 грн. встановлено їх завищення у сумі 41 781 грн. на підставі наступного.

У порушення пп. 139.1.1, 139.1.9 п. 139.1 ст.139 Податкового Кодексу України (із змінами та доповненнями, у редакції, яка діяла за 2014 рік) ТОВ Сіносмарт Україна віднесено до складу адміністративних витрат, вартість послуг не пов'язаних з провадженням господарської діяльності та по яких відсутні документи, які надають доказ прямого зв'язку з здійсненням фінансово-господарської діяльності, а саме: протягом перевіряємого періоду ТОВ Сіносмарт Україна користувалось на умовах оренди офісним приміщення, площею 89,5 кв.м, розташованим в адміністративному будинку за адресою м. Одеса, вул. Жуковського. 2.

Згідно умов договору оренди №4 від 01.04.2013р. укладеного між ТОВ Сіносмарт Україна (орендар) та ТОВ Альбатрос (код ЄДРПОУ 31034684) (орендодавець) зазначене приміщення належить орендодавцю ТОВ Альбатрос на праві власності згідно свідоцтва про право власності серії САС №628039 від 02.03.2009р. Вищевказаний договір оренди підписано посадовими особами та скріплено печатками підприємств.

Умовами даного договору передбачено те, що ТОВ Сіносмарт Україна зобов'язаний на підставі виставлених орендодавцем рахунків компенсувати ТОВ Альбатрос вартість комунальних послуг, спожитих орендарем в результаті користування приміщенням, які пов'язані з користуванням електроенергії по індивідуальному приладу обліку та інше, на протязі одного місяця з дати підпису угоди, укласти с орендодавцем договір на надання послуг, які пов'язані з забезпеченням приміщення електроенергією, водою, теплом, а також вивозом сміття та прийомом та прийомом каналізаційних стоків. Також, умовами передбачено відшкодування витрат орендодавця на оплату комунальних послуг, використаних орендарем в наслідок користування приміщенням не пізніше 5-го числа місяця, наступного за звітним. Крім того, умовами договорів передбачено, за прострочення сплати орендної плати та/або компенсації (оплати) витрат орендодавця на комунальні послуги у порівнянні з термінами, встановленими цим договором, орендар сплачує орендодавцю пеню у розмірі 0,5% від суми невиконаного зобов'язання за кожен день прострочення.

Тобто, згідно умов вищезазначеного договору, фінансово-господарські взаємовідносини повинні здійснюватись лише між ТОВ Сіносмарт Україна (орендарем/суборендар) та ТОВ Альбатрос (орендодавець).

Однак, протягом перевіряємого періоду підприємством ТОВ Сіносмарт Україна здійснювались перерахунки грошових коштів з призначенням платежів відшкодування комунальних послуг на адресу підприємства ТОВ Юлія (код ЄДРПОУ 31640353).

Так, відповідно до договору №4/у від 01.04.2013р. про надання допоміжних послуг, укладених між ТОВ Сіносмарт Україна та ТОВ Юлія . Умовами даного договору передбачено надання ТОВ Юлія послуг по технічному забезпеченню функціонування орендованого приміщення, ремонт та технічне обслуговування електричних мереж та обладнання.

На підставі наданих до перевірки документів первинного бухгалтерського та податкового обліку, враховуючи умови договору оренди, укладеного з ТОВ Альбатрос (орендодавець) відсутні документи, які надають прямий доказ використання послуг, отриманих від ТОВ Юлія , саме у господарській діяльності перевіряємого підприємства, та які надають доказ прямого зв'язку з наступною реалізацією товарів (наданням послуг, виконанням робіт).

Додатково слід зазначити, що договір про надання допоміжних послуг, укладений з ТОВ Юлія , взагалі не містять ніякої інформації про адреси нежилих приміщень, по яких товариство зобов'язується надавати послуги по технічному забезпеченню функціонування орендованою приміщення, ремонт та технічне обслуговування електричних мереж та обладнання.

Перевіркою встановлено, що за 2014 рік ТОВ Сіносмарт Україна віднесено до складу витрат вартість зазначених послуг у розмірі 41 781 грн.

Підпунктом 14.1.36 Податкового кодексу України господарська діяльність - це діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи.

Відповідно до п. п. 14.1.27 Податкового кодексу України (із змінами та доповненнями, у редакції, яка діяла за 2014 рік) витрати - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов'язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником).

Відповідно до пп. 139.1.1 п.139.1 ст. 139 Податкового кодексу України (із змінами та доповненнями, у редакції, яка діяла за 2014 рік) не включаються до складу витрат - витрати, не пов'язані з провадженням господарської діяльності.

Відповідно до пп. 139.1.9 п.139.1 ст. 139 Податкового кодексу України (із змінами та доповненнями, у редакції, яка діяла за 2014 рік) не включаються до складу витрат - витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку. Таким чином, у порушення пп. 139.1.1, 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового Кодексу України (із змінами та доповненнями, у редакції, яка діяла за 2014 рік) ТОВ Сіносмарт Україна віднесено до складу витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування, вартість послуг у розмірі 41 781 грн., отриманих від підприємства ТОВ Юлія , по яких відсутній доказ прямого зв'язку з здійсненням фінансово господарської діяльності, та не пов'язаних з провадженням господарської діяльності перевіряємого підприємства.

Разом з цим, відповідно до акту перевірки, за період 2014 рік ТОВ Сіносмарт Україна задекларовано від'ємне значення об'єкту оподаткування з податку на прибуток у сумі 2 572 484 грн.

Перевіркою повноти визначення податку на прибуток за період 2014 рік встановлено завищення від'ємного значення об'єкту оподаткування з податку на прибуток всього у сумі 395 034 грн., у результаті допущених порушень податкового законодавства.

У ході перевірки було досліджено табелі обліку робочого часу та встановлено, що на підприємстві встановлено стандартний п'ятиденний робочий тиждень із вихідними днями у суботу та неділю для всіх працівників підприємства (у т.ч. директора та головного бухгалтера).

З боку ТОВ Сіносмарт Україна документи первинного бухгалтерського обліку підписано директором підприємства ОСОБА_2 незважаючи на те, що відповідно до табелю обліку робочого часу в ці дні він не працював та, відповідно, не мав змоги складати та підписувати будь-які первинні та фінансові документи.

За п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №88 від 24 травня 1995 р., первинні документи (на паперових і машино зчитувальних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.

Згідно статті 1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні (із змінами та доповненнями, у редакції, яка діяла за 2014 рік) первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Статтею 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від змінами та доповненнями, у редакції, яка діяла за 2014 рік) встановлено вимоги до первинних документів, які є підставою для бухгалтерського та податкового облік) . Згідно з даною нормою, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.

Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції, якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.

Для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.

Приймаючи до уваги розклад робочого тижня на підприємстві, та відсутність оформлених відряджень у вказані дати, встановлюється юридична дефектність відповідних первинних документів, які містять інформацію про те, що станом на зазначені дати замовником нібито було прийнято від виконавця певний обсяг виконаних робіт (послуг) та складено акти за фактом прийняття таких робіт (послуг), що, як вже було зазначено вище, неможливо.

Таким чином, відсутність реально вчинених господарських операцій за вищевказані дні між ТОВ Сіносмарт Україна вищезазначеними контрагентами, та, як наслідок, юридична дефектність відповідних первинних документів.

Відповідно до вимог п.44.1 ст. 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Для обрахунку об'єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку щодо доходів та витрат з врахуванням положень цього Кодекс.

Тобто, операції відображені у первинних документах, укладених між ТОВ Сіносмарт Україна та вищезазначеними контрагентами у вищевказані дні (субота та неділя) фактично відбутись не могли, та як наслідок, не є господарською діяльністю платника податку.

У відповідності до Податкового кодексу України об'єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього розділу.

В порушення п.44.1, 44.2 ст. 44 та пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового Кодексу України, п.7 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 Витрати , затвердженого наказом Міністерства фінансів України №318 від 31.12.1999р., ТОВ Сіносмарт Україна занижено фінансовий результат до оподаткування за 2015 та 2016 року у сумі 16 36 690 грн., (у тому числі за 2015 рік в сумі 362 789 грн., за 2016 рік у сумі 1 273 901 грн.).

Відповідно до акту перевірки, перевіркою встановлено завищення показника інших операційних витрат за 2015 та 2016 роки (рядок 2180 Звіту про фінансовий результат (форма 2-м)) у сумі 116 393 грн., (у тому числі за 2015 рік в сумі 51 998 грн., за 2016 рік в сумі 64 395 грн.), порівняно з даними бухгалтерського обліку платника податків, що вплинуло на заниження фінансового результату до оподаткування у сумі 116 393 грн., (у тому числі за 2015 рік в сумі 51 998 грн., за 2016 рік в сумі 64 395 грн.), за кореспонденцією рахунків Дт 92 Кт 631 на підставі наступного.

Протягом перевіряємого періоду підприємство ТОВ Сіносмарт Україна користувалось на умовах оренди офісним приміщення, площею 89,5 кв. м, розташованим в адміністративному будинку за адресою м. Одеса, вул. Жуковського, 2.

Згідно умов договору оренди №6 від 01.04.2016р., укладеного між ТОВ Сіносмарт Україна (орендар) та ТОВ Альбатрос код 31034684 (Орендодавець) зазначене приміщення належить орендодавцю ТОВ Альбатрос на праві власності згідно Свідоцтва про право власності серії САС №628039 від 02.03.2009р.

Згідно умов договору суборенди №23 від 01.07.2016р., укладеного між ТОВ Сіносмарт Україна (суборендар) та ТОВ Альбатрос-комплекс (код ЄДРПОУ 31502887) (орендодавець) зазначене приміщення належить орендодавцю на підставі + договору №7 суборенди нерухомого майна від 26.05.2016р.

Вищевказані договори оренди/суборенди підписано посадовими особами та скріплено печатками підприємств. Умовами даних договорів передбачено те, що ТОВ Сіносмарт Україна зобов'язаний на підставі виставлених орендодавцем рахунків компенсувати ТОВ Альбатрос вартість комунальних послуг, спожитих орендарем в результаті користування приміщенням, які пов'язані з користуванням електроенергії по індивідуальному приладу обліку та інше, на протязі одного місяця з дати підпису угоди, укласти с орендодавцем договір на надання послуг, які пов'язані з забезпеченням приміщення електроенергією, водою, теплом, а також вивозом сміття та прийомом та прийомом каналізаційних стоків. Також, умовами передбачено відшкодування витрат орендодавця на оплату комунальних послуг, використаних орендарем в наслідок користування приміщенням не пізніше 5-го числа місяця, наступного за звітним. Крім того, умовами договорів передбачено (цитую на мові оригіналу): ...7.3. За просрочку уплаты арендной платы и/или компенсации (оплаты) затрат Арендодателя на коммунальные услуги по сравнению со сроками, установленными настоящим договором, Арендатор уплачивает Арендодателю пеню в размере 0,5% от суммы неисполненного обязательства за каждый день просрочки... .

Тобто, згідно умов вищезазначених договорів, фінансово-господарські взаємовідносини повинні здійснюватися лише між ТОВ Сіносмарт Україна (орендар/суборендарем) та ТОВ Альбатрос (орендодавець), або ТОВ Альбатрос-комплекс (орендодавець).

Однак, протягом перевіряємого періоду підприємством ТОВ Сіносмарт Україна здійснювали перерахунки грошових коштів з призначенням платежем відшкодування комунальних коштів на адресу підприємства ТОВ Юлія .

Так, відповідно до договорів про надання допоміжних послуг, укладених між ТОВ Сіносмарт Україна та ТОВ Юлія , а саме: №6/у від 01.04.2016р., №23/у від 01.07.2016р. Умовами зазначених договорів передбачено надання ТОВ Юлія послуг по технічному забезпеченню функціонування орендованого приміщення, ремонт та технічне обслуговування електричних мереж та обладнання.

На підставі наданих до перевірки документів первинного бухгалтерського та податкового обліку, враховуючи умови договорів оренди суборенди, укладених з ТОВ Альбатрос (орендодавець), або ТОВ Альбатрос-комплекс (орендодавець), відсутні документи, які надають прямий доказ використання послуг, отриманих від ТОВ Юлія саме в господарській діяльності перевіряємого підприємства, та які надають доказ прямого зв'язку з наступною реалізацією товарів (наданням послуг, виконанням робіт).

При цьому, що вказані договори про надання допоміжних послуг, укладені з ТОВ Юлія взагалі не містять ніякої інформації про адреси нежитлових приміщень, по яких ТОВ Юлія зобов'язується надавати послуги по технічному забезпеченню функціонування орендованого приміщення, ремонт та технічне обслуговування електричних мереж та обладнання.

За 2015 рік підприємством TOB Сіносмарт Україна віднесено до складу витрат вартість зазначених послуг у розмірі 51 998 грн., за 2016 рік віднесено 64 395 грн.

Таким чином, перевіркою встановлено необґрунтоване віднесення до складу показників інших операційних витрат за 2015 та 2016 роки (рядок 2180 Звіту про фінансовий результат (форма 2-м)) вартості послуг ТОВ Юлія у розмірі у сумі 116 393 грн. (у тому числі за 2015 рік в сумі 51 998 грн., за 2016 рік в сумі 64 395 грн.), по яким відсутній доказ прямого зв'язку з наступною реалізацією товарів (наданням послуг, виконанням робіт), та, крім того, по яким відсутній доказ пов'язання з провадженням господарської діяльності.

Тобто, операції, відображені у первинних документах, укладених між ТОВ Сіносмарт Україна та ТОВ Юлія у вищевказані періоди податкової звітності, не є господарською діяльністю платника податку ТОВ Сіносмарт Україна у розумінні п. п. 14.1.36 Податкового Кодексу України, згідно якого господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Відповідно до вимог п.44.1 ст. 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

У відповідності до пп. 134.1.1. Податкового кодексу України об'єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього розділу.

У зв'язку з даними нормами, суми витрат, не підтверджені відповідними документами бухгалтерського обліку, які б надавали достатній доказ зв'язку з господарською діяльністю, не є витратами відповідно до Положення стандарту бухгалтерського обліку 16 Витрати , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня р. та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 січня 2000р. за №27/4248.

Таким чином, у порушення п.44.1, 44.2 ст. 44 та ті. 134.1.1 и. 134.1 ст. 134 Податкового Кодексу України (із змінами та доповненнями), п 7 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 Виграти, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня 1999р. №318, TOB Сіносмарт Україна завищено на 116 393 грн., (у тому числі за 2015 рік в сумі 51 998 грн.. за 2016 рік в сумі 64 395 грн.) показник інших операційних витрат за 2015 та 2016 роки (рядок 2180 Звіту про фінансовий результат (форма 2-м)), та, як наслідок, занижено фінансовий результат до оподаткування за 2015 та 2016 року у сумі 116 393 грн., (у тому числі за 2015 рік в сумі 51 998 грн., за 2016 рік в сумі 64 395 грн.).

Взагалі, фінансовий результат до оподаткування занижено за 2015 та 2016 року у сумі 1 753 084 грн., (у тому числі за 2015 рік в сумі 414 787 грн., за 2016 рік в сумі 1 338 297 грн.).

За період з 01.01.2015р. по 31.12.2016р. TOB Сіносмарт Україна задекларовано фінансовий результат до оподаткування (прибуток або збиток) визначений у фінансовій звітності відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності у сумі: (-) 1616,0 тис. грн., тобто збиток. У тому числі: за 2015 рік-збиток 1812,1 тис. грн., за 2016 рік - прибуток 196,1 тис. грн.,

Перевіркою повноти визначення фінансового результату до оподаткування (прибуток або збиток) за період з 01.01.2015р. по 31,12.2016р. встановлено заниження всього у сумі 1753,1 тис. грн., у тому числі за 2015 рік у сумі 414,8 тис. грн., за 2016 рік у сумі 1 338,3 тис. грн. на підставі порушень, викладених в пункті 2) цього підрозділу акту перевірки.

Зведені дані щодо задекларованих та встановлених у ході проведення перевірки показників Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід) (форма №2-м) платника податків за період з 01.01.2015р. по 31.12.2016р. наведено в додатку 10 до акту перевірки.

За період з 01.01.2015р. по 31.12.2016р. TOB Сіносмарт Україна задекларовано різниці, які виникають відповідно до Податкового кодексу України, у сумі (-)6957071 грн., у тому числі за 2015 рік у сумі (-) 2 572 484 грн., за 2016 рік у сумі (-) 4 384 587 грн.

Перевіркою задекларованих платником податків та встановлених у ході проведення перевірки показників рядка 03 Декларацій різниці, які виникають відповідно до Податкового кодексу України встановлено їх заниження всього у розмірі 1 243 395 грн., у тому числі за 2015 рік у сумі 414 304 грн.. за 2016 рік у сумі 829 091 грн.

Зведені дані щодо задекларованих платником податків та встановлених у ході проведення перевірки сум різниць, які виникають відповідно до Податкового кодексу (додаток до рядка 03 Податкової декларації з податку на прибуток підприємств) за період з 01.01.2015р. по 31.12.2016р.

В структурі різниць, які виникають відповідно до Податкового кодексу України згідно з поданими TOB Сіносмарт Україна податковими деклараціями, найбільший вплив мали такі показники додатка Р1 до рядка 03 декларації рядок 3.2.4. - сума від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років (підпункт 140.4.2 пункту 140.4 статті 140 розділу III Податкового кодексу України) у загальному розмірі 6 957 071 грн. у тому числі за 2015 рік 2 572 484 грн., за 2016 рік 4 384 587 грн.

Перевіркою повноти декларування різниць, які виникають відповідно до Податкового кодексу України, за період з 01.01.2015р. по 31.12.2016р. встановлено:

Між TOB Сіносмарт Україна (позичальник) та Fireberg LTD, ОСОБА_1 Кіпр (позикодавець) укладено договір позики №10-11 та додаткову угода № 1 від 25.01.2010р. до зазначеного договору позики. Предмет договору позикодавець надає позичальнику позику у сумі 10 000 000,00 (десять мільйонів) доларів США на термін з 10.11.2008р. по 10.11.2018р., але не раніше одержання реєстраційного свідоцтва в Управлінні НБУ в Одеській області. Процентна ставка за використання позики складає 0,25% річних, фіксована. Платіжні умови: погашення позики протягом терміну договору на рахунок визначений позикодавцем, але не пізніше 10.11.2018р. Відсотки нараховуються на фактичну суму заборгованості за позикою за фактичний період користування позиковими коштами.

Станом на 31.12.2016 року кредиторська заборгованість TOB Сіносмарт Україна перед компанією STARBRIDGE SYSTEMS CORP., Republic Panama (Новий Позикодавець) склала: - по кредиту - 357612,04 долара США, що по курсу складає 9723778 грн., по відсоткам за кредит - 9189,04 долара США. що по курсу складає 249857,88 грн.

Згідно пп. 14.1.159. п. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України пов'язані особи - юридичні та/або фізичні особи, відносини між якими можуть впливати на умови або економічні результати їх діяльності чи діяльності осіб, яких вони представляють, з урахуванням таких критеріїв, а) для юридичних осіб сума всіх кредитів (позик), поворотної фінансової допомоги від однієї юридичної особи та/або кредитів (позик), поворотної фінансової допомоги від інших юридичних осіб, гарантованих однією юридичною особою, стосовно іншої юридичної особи перевищує суму власного капіталу більше ніж у 3,5 разу (для фінансових установ га компаній, що провістять виключно лізингову діяльність, - більше ніж у 10 разів). При цьому сума таких кредитів (позик), поворотної фінансової допомоги та власного капіталу визначається як середнє арифметичне значення (на початок та кінець звітного періоду).

Згідно даних Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід) (форма №2-м) за 2015 рік, показники рядка 1495 Власний капітал всього за розділом 1 задекларовано: на початок звітного періоду: (-) 2 863 600 грн., на кінець звітного періоду: (-) 4 675 700 грн. Середнє арифметичне значення (на початок та кінець звітного періоду) склало: (-)3769650.

Тобто, згідно критеріїв пов'язаності, наведених в пп. 14.1.159 Податкового кодексу України перевіркою встановлено, що за 2015 рік підприємство ТОВ Сіносмарт Україна (Позичальник) та компанія STARBRIDGE SYSTEMS CORP., Republic Panama (Новий Позикодавець) є пов'язані особи.

Відповідно до пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу III Податкового кодексу України.

Різниці, які виникають при коригуванні фінансового результату до оподаткування, встановлені статтями 138 - 140 Податкового кодексу України.

Під борговими зобов'язаннями для цілей п. 140.1 Податкового кодексу України слід розуміти зобов'язання за будь-якими кредитами, позиками, депозитами, операціями РЕПО, зобов'язання за договорами фінансового лізингу та іншими запозиченнями незалежно від їх юридичного оформлення.

Згідно з п. 140.2 ст. 140 Податкового кодексу України, для платника податку, у якого сума боргових зобов'язань, визначених в п. 140.1 цієї статті, що виникли за операціями з пов'язаними особами - нерезидентами, перевищує суму власного капіталу більш ніж в 3,5 рази (для фінансових установ та компаній, що займаються виключно лізинговою діяльністю, більш ніж в 10 разів), фінансовий результат до оподаткування збільшується на суму перевищення нарахованих у бухгалтерському обліку процентів за кредитами, позиками та іншими борговими зобов'язаннями над 50 відсотками суми фінансового результату до оподаткування, фінансових витрат та су ми амортизаційних відрахувань за даними фінансової звітності звітного податкового періоду, в якому здійснюється нарахування таких процентів.

Сума боргових зобов'язань та власного капіталу для цілей цього пункту визначається як середнє арифметичне значень боргових зобов'язань та власного капіталу на початок та кінець звітного податкового періоду з урахуванням процентів, зазначених у пункті 140.3 цієї статті.

Пунктом 140.3 статті 140 Податкового кодексу України встановлено, що проценти, які перевищують суму обмеження, визначеного п. 140.2 цієї статті, які збільшили фінансовий результат до оподаткування, зменшують фінансовий результат до оподаткування майбутніх звітних податкових періодів у сумі, зменшеній щорічно на 5 відсотків до повного її погашення з урахуванням обмежень, встановлених п. 140.2 цієї статті.

За період з 01.01.2014р. по 31.12 2016р. ТОВ Сіносмарт Україна задекларовано податкових зобов'язань з податку на додану вартість у сумі 972 147 гри.

Перевіркою повноти визначення податкових зобов'язань за період з 01.01.2014р. по 31.12.2016р. встановлено їх заниження всього у сумі 279 859 грн., в тому числі: з урахуванням акту №2576/1553/1202 від 19.04.16р. Про результати камеральної перевірки даних, задекларованих в деклараціях з податку на додану вартість ТОВ Сіносмарт Україна (код ЄДРПОУ 35049170) за січень 2016 року за результатами якого встановлено заниження податкових зобов'язань за січень 2016 року у розмірі 73 249 грн.

Таким чином, за результатами даної перевірки встановлено заниження всього у сумі 206 610 грн., в тому числі: за січень 2016 року в сумі 101 929 грн.; за лютий 2016 року в сумі 68 570 грн.; за березень 2016 року в сумі 24 583 грн.; за квітень 2016 року в сумі 8 454 грн.; за червень 2016 року в сумі 3 074 грн.

Відповідно до пункту 198.5 статті 198 Податкового кодексу України платник податку, який використовує придбані товари/послуги у неоподатковуваних операціях чи не в господарській діяльності, зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 розділу V Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в ЄРПН у терміни, встановлені Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами.

Відповідно п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України у податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; .

Відповідно п.200.11 ст. 200 Податкового кодексу України податкова накладна, що містить помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, є підставою для віднесення покупцем сум податку до податкового кредиту .

ТОВ Сіносмарт Україна виписано наступні зведені податкові накладні, у графі 3 яких (номенклатура товарів/послуг) вказано: Обсяг придбання товарів/ послуг для використання в неоподатковуваних операціях відповідно п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу України : №1 від 31.07.2015р.; № 6 від 31.12.2015р.; № 3 від 31.08.2015р.; № 8 від 31.10.2015р.; № 5 від 30.11.2015р.; № 6 від 31.12 2015р.

ТОВ Сіносмарт Україна виписано наступну зведену податкову накладну №6 від 31.12.2015р., у графі 3 яких (номенклатура товарів/послуг) вказано обсяг придбання товарів/ послуг для використання в неоподатковуваних операціях відповідно п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу України .

Особливості визначення бази оподаткування, в тому числі перерахунку податкових зобов'язань в окремих випадках (порядок коригування податкових зобов'язань та податкового кредиту) визначено у ст. 192 Податкового кодексу України. Згідно з п.п. 192.1.1. ст. 192 Податкового кодексу України, якщо внаслідок перерахунку відбувається зменшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то: а) постачальник відповідно зменшує суму податкових зобов'язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок. Постачальник має право зменшити суму податкових зобов'язань лише після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування до податкової накладної .

Відповідно до пункту 198.5 статті 198 розділу Податкового кодексу України платник податку, який використовує придбані товари/послуги у неоподатковуваних операціях чи не в господарській діяльності, зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язань виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 Податкового кодексу України, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в ЄРПН у терміни, встановлені Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами.

Відповідно п.200.1 ст. 200 Податкового кодексу України у податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: е) опис (номенклатура) товарів послуг та їх кількість, обсяг .

Відповідно п 200.11 ст. 200 Податкового кодексу України податкова накладна, що містить помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті, які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу що постачаються), період, сторони та суми податкових зобов'язань, є підставою для віднесення покупцем сум податку до податкового кредиту .

У вказаних податкових накладних та розрахунках коригування податкових зобов'язань неможливо ідентифікувати здійснені операції та їх зміст (вид товару, кількість, ціну).

За січень 2016 року - податковий період, протягом якого проведена виписка окремих розрахунків коригування є березень 2016 року. Зменшення податкових зобов'язань було проведено останнім уточнюючим розрахунком податкових зобов'язань за січень 2016 року № НОМЕР_1 від 18.03.2016р.

За лютий 2016 року - зменшення податкових зобов'язань було проведено у складі декларації з ПДВ за лютий 2016 року № НОМЕР_2 від 18.03.2016р.

За березень 2016 року - зменшення податкових зобов'язань було проведено у складі декларації з ПДВ за березень 2016 року № НОМЕР_3 від 18.04.2016р.

За квітень 2016 року - зменшення податкових зобов'язань було проведено у складі декларації з ПДВ за квітень 2016 року № НОМЕР_4 від 18.05.2016р.

За червень 2016 року - зменшення податкових зобов'язань було проведено у складі декларації з ПДВ за червень 2016 року № НОМЕР_5 от 18.07.2016р. внаслідок порушення п. п. 192.1. ст. 192 п.200.4 ст. 200 Податкового кодексу України ТОВ Сіносмарт Україна занижено податкові зобов'язання податкового періоду січня 2016 року на 175 178 грн., лютого 2016 року на 68 570 грн., березня 2016 року на 24 583 грн., квітня 2016 року на 8 454 грн., червня 2016 року на 3 074 грн.

Слід зазначити, що за результатами акту №2576/1553/1202 Про результати камеральної перевірки даних, задекларованих в деклараціях з податку на додану вартість ТОВ Сіносмарт Україна (код ЄДРПОУ 35049170) за січень 2016 року з урахуванням уточнюючих розрахунків, показник рядка 9 Усього податкових зобов'язань за січень 2017 року збільшено на 73 249 грн.

Таким чином, за результатами даної перевірки встановлено заниження показника коригування податкових зобов'язань всього у сумі 206 610 грн., в тому числі: за період з 01.01.2014р. по 31.12.2016р. ТОВ Сіносмарт Україна задекларовано податкового кредиту по податку на додану вартість у сумі 5 085 900 грн.

Перевіркою правомірності визначення податкового кредиту за період з 01.01.2014 року по 31.12.2016 року встановлено його завищення всього у сумі 1 449 472 грн., року в сумі 119938 гри., за липень 2016 року в сумі 122 311 гри., за серпень 2016 року в сумі 110 194 гри., за вересень 2016 року в сумі 110 901 гри., за жовтень 2016 року в сумі 111 633 гри., за листопад 2016 року в сумі 929 63 гри , за грудень 2016 року в сумі 35 506 гри

Зведені дані щодо задекларованих платником податків та встановлених у ході проведення перевірки сум податкових зобов'язань, податкового кредиту, податку на додану вартість за період з 01.01.2014 року по 31.12.2016 року.

Приймати на підтвердження даних податкового обліку можна лише достовірні первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції. А при аналізі первинних документів, укладених між ТОВ Сінасмарт Україна та підприємством ТОВ Юлія , які являються предметом перевірки, як наслідок вище викладених фактів, які свідчать про відсутність доказу прямого зв'язку з наступною реалізацією товарів (наданням послуг, виконанням робіт), та, крім того, по яким відсутній доказ пов'язання з провадженням господарської діяльності підприємства ТОВ Сіносмарт Україна , перевіркою встановлюється юридична дефектність первинних документів.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що відповідачем правомірно прийнято податкові повідомлення-рішення №0033621415 від 03.10.2017р., №0033831415 від 03.10.2017р., №0033821415 від 03.10.2017р., №0033761415 від 03.10.2017р.

Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

За таких обставин, на підставі повного і всебічного з'ясування обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були дослідженні у судовому засіданні, суд дійшов висновку, що у задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю Сіносмарт Україна слід відмовити.

У разі відмови у задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю Сіносмарт Україна судові витрати не повертаються відповідно до приписів ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст. ст. 90, 139, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Сіносмарт Україна (адреса: 65014, м.Одеса, вул.Жуковського, 2) до Головного управління ДФС в Одеській області (адреса: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) про скасування податкових повідомлень-рішень №0033621415 від 03.10.2017р., №0033831415 від 03.10.2017р., №0033821415 від 03.10.2017р., №0033761415 від 03.10.2017р . - відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Балан Я.В.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.12.2017
Оприлюднено27.12.2017
Номер документу71261890
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/5235/17

Ухвала від 08.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 19.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 17.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 27.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 14.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Постанова від 14.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 29.11.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 16.10.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 19.09.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 29.03.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні