ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
31 грудня 2017 р. м.ОдесаСправа № 815/6906/17
Категорія: 1.3.3 Головуючий в 1 інстанції: Андрухів В. В.
Одеський апеляційний адміністративний суд в складі колегії:
судді - доповідача ОСОБА_1 суддів ОСОБА_2 ОСОБА_3 за участю: секретаряОСОБА_4
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 28 грудня 2017 року по справі за позовом кандидата на посаду Таїровського селищного голови ОСОБА_5 до Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області про визнання протиправною та скасування постанови №316 від 25.12.2017 року в частині проведення повторного підрахунку голосів виборців по виборчим дільницям №510682, №510683, №510684, №510706,-
В С Т А Н О В И В:
Кандидат на посаду Таїровського селищного голови ОСОБА_5 звернувся до суду першої інстанції з позовом, в якому, з урахуванням заяви про зміну позовних вимог, просив визнати протиправною та скасувати постанову Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області №316 від 25.12.2017 року в частині проведення повторного підрахунку голосів виборців по виборчим округам №510682, №510683, №510684, №510706.
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що оскаржувана постанова в обумовленій частині є протиправною та підлягає скасуванню, оскільки прийнята на підставі скарг кандидатів на посаду Таїровського селищного голови щодо формування виборчих округів з порушенням виборчого законодавства, без урахування чинного рішення про створення таких округів. Також зазначив, що постанову було прийнято після прийняття Таїровською селищною виборчою комісією Овідіопольського району Одеської області протоколів про підрахунок голосів виборців та іншої виборчої документації від виборчих комісій №510682, №510683, №510684, №510706, що є грубим порушенням Закону України Про місцеві вибори .
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 28 грудня 2017 року позов задоволено. Суд визнав протиправною та скасував постанову Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області №316 від 25.12.2017 року в частині проведення повторного підрахунку голосів виборців по виборчим дільницям №510706, №510682, №510683, №510684 та скасування протокольних рішень про прийняті документи від виборчих комісій №№ 510706, 510682, 510683, 510684 від 24.12.2017 року та 25.12.2017 року.
В апеляційній скарзі Таїровська селищна виборча комісія Овідіопольського району Одеської області, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати судове рішення та ухвалити нову постанову, якою відмовити у задоволенні позову.
В обґрунтування своїх доводів апелянт зазначив, що оскаржуване рішення прийнято у відповідності до вимог чинного законодавства на підставі актів про виявлені порушення, скарг кандидатів у депутати, інформації, оприлюдненої у засобах масової інформації, повідомлення народного депутата ОСОБА_6 про численні порушення, що призвели до спотворення дійсного волевиявлення виборців.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах заявлених вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як вірно встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи, 24.12.2017 року відбулися перші вибори депутатів Таїровської селищної ради та Таїровського селищного голови Овідіопольського району Одеської області Таїровської селищної об'єднаної територіальної громади.
25.12.2017 року кандидатами у депутати Таїровської селищної ради ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, а також кандидатами на посаду Таїровського селищного голови ОСОБА_10, ОСОБА_11 подано до Таїровської територіальної селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області скарги на рішення, дії та бездіяльність дільничних виборчих комісій, що мали місце у день голосування, під час підрахунку голосів та встановлення підсумків голосування, в тому числі по виборчим комісіям №510682, №510683, №510684, №510706 (а.с. 65-68).
Цього ж дня на засіданні Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області вирішено прийняти протоколи та інші виборчі документи з виборчих дільниць: №510683 про підрахунок голосів виборців з виборів селищного голови, депутатів Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області, по одномандатним виборчим округам №№8, 9, 11 (о 9.50 год.), №510706, №510682, №510684 про підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області, по одномандатним виборчим округам №№1, 2, 3, 4, 5, 6, 12, 13, 14, 15, 16 ( о 14.08 год., 14.42 год., та о 18.00 год. відповідно), інші документи були повернуті на уточнення, що підтверджується витягом з протоколу засідання №16 (а.с.81-111).
Однак о 22 год. 08 хв. 25.12.2017 року Таїровською селищною виборчою комісією прийнято постанову №316 про проведення повторного підрахунку голосів на виборчих дільницях №510706, №510682, №510683, №510684, №510685, №511449 з виборів Таїровського селищного голови Овідіопольського району Одеської області по єдиному одномандатному виборчому округу, з виборів депутатів Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області по одномандатним виборчим округам №1-26 на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 24 грудня 2017 року.
Пунктом 2 вказаної постанови скасовано протокольні рішення про прийняття документів від виборчих комісій №№ 510706, 510682, 510683, 510684 від 24.12.2017 року та 25.12.2017 року (а.с. 48).
Правомірність прийняття такої постанови є предметом спору у даній справі.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що у Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області були відсутні визначені ч. 6 ст. 83 Закону України Про місцеві вибори підстави для прийняття такого рішення, оскільки акти про виявлені порушення в інших виборчих дільницях не можуть бути підставою для призначення повторного підрахунку голосів виборців у вказаних виборчих дільницях.
Однак, судова колегія такий висновок суду першої інстанції вважає помилковим, з огляду на наступне.
Основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної ОСОБА_9 Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост визначає Закон України Про місцеві вибори № 595-УІІІ від 14 липня 2015 року (далі - Закон).
Відповідно до ч.ч.1-2 ст.2 Закону місцеві вибори є вільними та відбуваються на основі гарантованого Конституцією України та цим Законом загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.
Вибори депутатів сільських, селищних рад проводяться за мажоритарною системою відносної більшості в одномандатних виборчих округах, на які поділяється територія відповідно села (кількох сіл, жителі яких добровільно об'єдналися у сільську громаду), селища, територія утвореної відповідно до Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" об'єднаної сільської, селищної територіальної громади (далі - територія об'єднаної сільської, селищної територіальної громади).
Положеннями статті 11 вказаного Закону визначено, що виборчий процес місцевих виборів - це здійснення суб'єктами виборчого процесу відповідних місцевих виборів, визначеними у статті 12 цього Закону, виборчих процедур, передбачених цим Законом.
Виборчий процес включає такі етапи: 1) утворення одномандатних, територіальних виборчих округів; 2) утворення (у разі необхідності), формування складу територіальних виборчих комісій, утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів; 5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів; 7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.
Частиною 1 ст.12 Закону встановлено, що суб'єктами виборчого процесу на відповідних місцевих виборах є:1) виборець; 2) Центральна виборча комісія; 3) виборчі комісії, сформовані (утворені) відповідно до цього Закону або інших законів України, які уповноважені забезпечувати організацію та проведення відповідних місцевих виборів; 4) кандидати в депутати, кандидати на посади сільського, селищного, міського голови, старости; 5) місцева організація партії, яка висунула кандидата (кандидатів) для участі у відповідних місцевих виборах; 6) офіційний спостерігач від кандидата, від місцевої організації партії - суб'єкта відповідного виборчого процесу, від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Законом.
Згідно ч.ч.1,3,4 ст.20 Закону виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.
Територіальна виборча комісія є постійно діючим колегіальним органом, що в межах своїх повноважень забезпечує організацію та проведення місцевих виборів. Члени територіальної виборчої комісії здійснюють свої повноваження до сформування на чергових місцевих виборах у порядку, передбаченому цим Законом, нового складу відповідної територіальної виборчої комісії.
Повноваження територіальної виборчої комісії у новосформованому складі починаються з моменту складення присяги більшістю від складу територіальної виборчої комісії, визначеного при формуванні її складу, на засіданні цієї комісії. Таке засідання скликається головою територіальної виборчої комісії і проводиться не пізніш як на другий день після дня прийняття рішення про формування її складу.
Сільська, селищна, районна в місті, міська, районна територіальна виборча комісія підпорядковується відповідній міській (міста з районним поділом або міста, до складу якого входять село, селище та/або інше місто), районній, обласній територіальній виборчій комісії, виборчій комісії Автономної Республіки Крим, яка встановлює результати місцевих виборів відповідно міської, районної, обласної ради, Верховної ОСОБА_9 Автономної Республіки Крим або міського голови стосовно відповідних місцевих виборів.
Територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та у порядку, передбачених цим та іншими законами України (ч.1 ст.25 закону).
В свою чергу, за приписами ч.ч.1-2 ст.79 Закону підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці здійснюється відкрито і гласно членами дільничної виборчої комісії на її засіданні, яке проводиться у тому самому приміщенні, де відбувалося голосування.
Засідання дільничної виборчої комісії починається відразу після закінчення голосування, проводиться без перерви і закінчується після складення та підписання відповідних протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з усіх місцевих виборів та по всіх виборчих округах, в яких проводилося голосування на виборчій дільниці, відповідно до вимог, передбачених цим Законом. На час проведення засідання дільнична виборча комісія доручає ведення протоколу засідання виборчої комісії заступнику голови або іншому члену дільничної виборчої комісії. Секретар дільничної виборчої комісії на цьому засіданні вносить відомості до протоколу про підрахунок голосів виборців.
Протокол цього засідання дільничної виборчої комісії складається і підписується у тому самому приміщенні, де проходило голосування.
У разі якщо під час проведення голосування до дільничної виборчої комісії надходили заяви, скарги стосовно порушень, що мали місце під час проведення голосування на виборчій дільниці, дільнична виборча комісія розглядає їх на початку засідання до початку підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці.
Частиною 1 статті 80 Закону передбачено, що дільнична виборча комісія на своєму засіданні складає протокол про підрахунок голосів виборців з кожних місцевих виборів по кожному виборчому округу, по якому проводиться голосування на виборчій дільниці.
Після складання у порядку, визначеному цією статтею, протоколів з кожних місцевих виборів по кожному виборчому округу пакети з протоколами дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з кожних місцевих виборів по кожному виборчому округу, пакети з виборчими бюлетенями, контрольними талонами, предметами, списком виборців, а також, за наявності, окремими думками членів виборчої комісії, викладеними у письмовій формі, актами, заявами, скаргами та рішеннями, прийнятими виборчою комісією, невідкладно доставляються членами дільничної виборчої комісії до відповідної територіальної виборчої комісії у порядку, визначеному статтею 82 цього Закону (ч.9 статті 80 Закону).
За приписами пунктів 10,11 ст.82 Закону протоколи про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та інші документи дільничної виборчої комісії передаються відповідній територіальній виборчій комісії на її засіданні.
Секретар виборчої комісії, інші члени комісії, які не супроводжують транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, залишаються у приміщенні виборчої комісії до отримання повідомлення про прийняття протоколів про підрахунок голосів на виборчій дільниці територіальною виборчою комісією. Під час транспортування виборчої документації печатка дільничної виборчої комісії, територіальної виборчої комісії зберігається у сейфі (металевій шафі) у приміщенні відповідної виборчої комісії.
До суду апеляційної інстанції представником апелянта було надано копії актів кандидатів на посаду Таїровського селищного голови та кандидатів у депутати Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області про виявлення порушень вимог Закону "Про місцеві вибори" під час проведення чергових місцевих виборів 24.12.2017 року як під час голосування, так і під час підрахунку голосів.
Ретельно дослідивши зміст зазначених документів у сукупності з іншими наявними в матеріалах справи доказами, колегія суддів встановила, що кандидатами на посаду Таїровського селищного голови та кандидатами у депутати Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області наводились відомості про чисельні порушення вимог Закону під час голосування та/або підрахунку голосів на виборчих дільницях №№ 510706, 510682, 510683, 510684.
Як доводив в суді апеляційної інстанції представник апелянта, вказані акти не були прийняті до уваги дільничними виборчими комісіями, тому вони були направлені до Таїровської селищної виборчої комісії вже після проведення підрахунку голосів.
Як встановлено колегією суддів та вбачається з матеріалів справи, Таїровською селищною виборчою комісією Овідіопольського району Одеської області прийнято протоколи та інші виборчі документи з виборчих дільниць №510706, №510682, №510683, №510684 про підрахунок голосів виборців з виборів селищного голови, депутатів Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області по одномандатним виборчим округам №№1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15, 16.
Однак, як вже зазначалося вище, після постановлення протокольних рішень про прийняття протоколів дільничних виборчих комісій №№ 510706, 510682, 510683, 510684, а саме, у 22.08 год. 25.12.2017 року до Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області надійшли акти кандидатів на посаду селищного голови та кандидатів у депутати Таїровської селищної ради, які свідчили про чисельні порушення закону як під час голосування, так і під час підрахунку голосів, в тому числі на виборчих дільницях №510706, №510682, №510683, №510684 з виборів Таїровського селищного голови та з виборів депутатів Таїровської селищної ради.
Колегія суддів зазначає, що порядок встановлення підсумків голосування врегульований ст.83 Закону, відповідно до якої протоколи та інші виборчі документи дільничних виборчих комісій приймаються і розглядаються на засіданні відповідної територіальної виборчої комісії.
Засідання територіальної виборчої комісії починається з моменту закінчення голосування і продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування. На цей час члени територіальної виборчої комісії не можуть залучатися до виконання інших функцій, крім участі в засіданні виборчої комісії. Таке засідання територіальної виборчої комісії оформляється протоколом безперервного засідання, який підписується головою або головуючим на засіданні, а також секретарем виборчої комісії або членом виборчої комісії, який виконував на зазначеному засіданні обов'язки секретаря. До протоколу додаються (за наявності) окремі думки членів виборчої комісії, які брали участь у засіданні і не згодні з прийнятим територіальною виборчою комісією рішенням.
Голова територіальної виборчої комісії приймає запечатані пакети з протоколами виборчих комісій, розпечатує їх та оголошує зміст протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях, а також приймає запечатані пакети з іншими виборчими документами. Час прийняття територіальною виборчою комісією протоколів дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, перелік прийнятих виборчих документів і занесені до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці відомості фіксуються у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.
При прийнятті документів від виборчої комісії територіальна виборча комісія перевіряє комплектність документів та цілісність упаковки усіх пакетів з виборчими документами. При цьому кожен член комісії має право оглянути кожен пакет з документами. У разі повної комплектності виборчих документів та цілісності упаковки усіх пакетів відкриваються почергово пакети з протоколами про підрахунок голосів на виборчій дільниці та оголошуються відомості, зазначені у них.
У разі виявлення у протоколі дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів виправлень, помилок, неточностей територіальна виборча комісія своїм рішенням може зобов'язати дільничну виборчу комісію внести зміни до цього протоколу шляхом складання протоколу з позначкою "Уточнений". Під час розгляду цього питання дільничною виборчою комісією відповідні примірники протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, виборчі бюлетені та інші виборчі документи, доставлені до територіальної виборчої комісії, зберігаються у територіальній виборчій комісії, яка відповідно до частини першої цієї статті приймала такі документи.
Рішення про відмову у прийнятті виборчих документів від дільничної виборчої комісії, про зобов'язання дільничної комісії виправити виявлені недоліки чи внести зміни до цього протоколу шляхом складання протоколу з позначкою "Уточнений" із зазначенням підстав прийняття відображається у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.
Дільнична виборча комісія зобов'язана у строк, визначений відповідною територіальною виборчою комісією, розглянути питання про внесення змін до протоколу. Після цього протокол з позначкою "Уточнений" негайно транспортується і передається відповідній територіальній виборчій комісії в порядку, встановленому статтею 82 цього Закону.
За наявності відповідно оформлених актів, складених уповноваженими особами місцевих організацій партій, довіреними особами кандидатів та офіційними спостерігачами - суб'єктами відповідного виборчого процесу, про порушення вимог цього Закону під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що дозволяє територіальній виборчій комісії поставити під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій дільниці, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців (ч.6 ст.83).
У разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії, а також у разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами дільничної комісії територіальна комісія зобов'язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій виборчій дільниці.
Прийняття рішення територіальною виборчою комісією про проведення повторного підрахунку голосів після прийняття виборчих документів від дільничної виборчої комісії у разі виявлення порушення цілісності пакетів із запакованими документами не допускається (ч.7 ст.83).
Аналіз наведених приписів законодавства дає підстави для висновку, що зміст законодавчої норми, якою дозволено територіальній виборчій комісії поставити під сумнів результати підрахунку голосів передбачає, що ухвалюючи таке рішення, відповідач повинен обґрунтувати наявність лише сумніву щодо результатів підрахунку голосів виборців.
Про наявність саме сумніву щодо результатів підрахунку голосів, а не їх недостовірності, свідчать чисельні акти про порушення виборчого законодавства.
Колегія суддів зазначає, що питання щодо належного оформлення актів про порушення, за умови наявності відповідної печатки дільничних виборчих комісій та відсутності відповідної правової реакції, не має вирішального значення при встановленні факту наявності об'єктивного сумніву щодо результатів підрахунку голосів.
Іншими доказами, що можуть свідчити про наявність такого сумніву, є факт повідомлення засобами масової інформації про те, що органами поліції здійснювалось затримання осіб та реєстрації в ЄДР відповідних кримінальних проваджень.
Незважаючи на те, що наведений вище факт не стосується дільничних виборчих комісій, відносно підрахунку яких прийнято судове рішення, судова колегія вважає, що відповідач, ухвалюючи рішення щодо перерахунку голосів на всіх виборчих дільницях (на усьому окрузі), правильно врахував дану обставину як доказ наявності обґрунтованого сумніву щодо чесного голосування.
При цьому не викликає сумніву, що такі повноваження відповідача слід кваліфікувати як дискреційні.
Відповідно до пункту 64 -66 документу Венеціанської комісії Rule of law checklist ( Мірило правовладдя ), затвердженого на 106 пленарній сесії 11-12 березня 2016 року, здійснення повноважень у спосіб, що призводить до виразно несправедливих, необґрунтованих, нерозумних або деспотичних рішень, є порушенням правовладдя. Неприборканість виконавчої влади при здійснюванні нею дискреційних повноважень суперечить правовладдю. Тому з метою захисту від свавілля акти права мають вказувати на обсяг будь-якого з дискреційних повноважень.
Зловживання дискреційними повноваженнями має бути предметом судового або іншого незалежного контролю. Наявні юридичні засоби щодо цього мають бути чіткими й приступними.
Судова колегія вважає, що втручання у дискреційні повноваження виборчої комісії можливе лише при наявності факту про зловживання останніми дискреційними повноваженнями.
Такого факту а ні матеріали справи, а ні позовна заява не містять.
Відповідно до статі 11 Закону виборчий процес здійснюється на засадах: 1) дотримання принципів виборчого права, зазначених у статтях 3-8 цього Закону; законності та заборони незаконного втручання будь-кого в цей процес; політичного плюралізму та багатопартійності; публічності і відкритості; свободи передвиборної агітації, рівних можливостей доступу до засобів масової інформації незалежно від форми власності, крім засобів масової інформації, засновниками (власниками) яких є партії, місцеві організації партій, кандидати; неупередженості органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, судів, підприємств, установ і організацій, їх керівників, інших посадових і службових осіб до місцевих організацій партій, кандидатів.
Поряд із національними стандартами проведення виборів, безумовно повинні застосовуватись міжнародні стандарти . Застосування міжнародних стандартів дозволяє конкретизувати загальні національні стандарти.
Відповідно пункту 57 Доповіді про виявлення можливих виборчих фальсифікацій на основі кількісних даних , прийнятих ОСОБА_9 з демократичних виборів на іі 35 засіданні ( Венеція, 16 грудня 2010 року та Венеціанською Комісією на її 85 Пленарній сесії ( Венеція, 17-18 грудня 2010 року) ( Надалі - Доповідь) заяви про фальсифікацію з реєстрацією виборців часто стосуються записів щодо померлих або неіснуючих осіб, відсутності записів щодо деяких виборців та кратних записів. Надійна перевірка таких заяв вимагає детального знання норм та процедур реєстрації виборців/населення, а також реєстрації місця проживання і його адреси.
Пунктом 106 Доповіді передбачено, що достовірний підрахунок голосів базується на низці перевірок, які мають ключове значення для отримання достовірного результату. Саме на цьому пізньому етапі ( підрахунок голосів) виборчого процесу питання, які обговорювалось раніше, виринають на поверхню. Відсутність правових вимог щодо перевірки підрахунку голосів залишають двері для фальсифікації відкритими.
Наведені стандарти свідчать, що повторний підрахунок голосів не становить прямої загрози чесності виборчого процесу, а наявність будь яких сумнівів у результатах підрахунку голосів, є безумовною підставою для реакції з боку відповідної виборчої комісії задля виключення із виборчого процесу неправдоподібного підрахунку голосів.
Враховуючи вищенаведене колегія суддів приходить до висновку, що у суду не було достатньо розумних та обґрунтованих підстав для втручання у дискреційні повноваження відповідача, а відтак, ухвалене у справі рішення підлягає скасуванню з ухваленням нової постанови про відмову у задоволення позовних вимог.
Крім цього, за приписами ст.139 КАС України суд вирішує питання щодо розподілу судових витрат.
Згідно положень Закону України "Про судовий збір" за подачу апеляційної скарги на постанову суду сплачується судовий збір у розмірі 110% ставки, що підлягала сплаті при подачі позову.
Оскільки позивачем у позові заявлено одну позовну вимогу немайнового характеру, судова колегія вважає, що Таїровська селищна виборча комісія Овідіопольського району Одеської області має сплатити судовий збір за подання апеляційної скарги на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 28 грудня 2017 року у розмірі 1760 грн.
Керуючись ст.ст.139,316, 322, 325 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 28 грудня 2017 року задовольнити.
Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 28 грудня 2017 року по справі за позовом кандидата на посаду Таїровського селищного голови ОСОБА_5 до Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області про визнання протиправною та скасування постанови №316 від 25.12.2017 року в частині проведення повторного підрахунку голосів виборців по виборчим дільницям №510682, №510683, №510684, №510706 - скасувати.
Ухвалити у справі нову постанову, якою у задоволенні позову кандидата на посаду Таїровського селищного голови ОСОБА_5 до Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області про визнання протиправною та скасування постанови №316 від 26.12.2017 року в частині проведення повторного підрахунку голосів виборців по виборчим дільницям №510682, №510683, №510684, №510706 - відмовити.
Стягнути з Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області (ЄДРПОУ 34010734) на користь Державної судової адміністрації України на рахунок №:31215256700001, отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106, код ЄДРПОУ 37993783, банк отримувача: ГУДКСУ у м. Києві, МФО: 820019, код ЄДРПОУ 22030106 судовий збір в розмірі 1760 грн. (одну тисячу сімсот шістдесят гривень).
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття є остаточною та оскарженню не підлягає.
Суддя-доповідач: ОСОБА_1
Судді: О.І. Шляхтицький
ОСОБА_3.
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.12.2017 |
Оприлюднено | 03.01.2018 |
Номер документу | 71349144 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Косцова І.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні