Ухвала
від 02.01.2018 по справі 826/27269/15
ВЕРХОВНИЙ СУД

ВЕРХОВНИЙ СУД

УХВАЛА

02.01.2018 Київ К/9901/1789/17 826/27269/15 Верховний Суд у складі судді Касаційного адміністративного суду Шипуліної Т.М. розглянув матеріали касаційної скарги Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління ДФС у м. Києві на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 12.07.2017 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 21.11.2017 у справі №826/27269/15 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Далманіс до 1. Державної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного управління ДФС у м. Києві; 2. Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дніпровського району Головного управління юстиції у м. Києві, третя особа: Державна податкова інспекція в Оболонському районі Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправними дій, скасування рішень, зобов'язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю Далманіс звернулося до адміністративного суду з позовом до 1. Державної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного управління ДФС у м. Києві; 2. Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дніпровського району Головного управління юстиції у м. Києві, третя особа: Державна податкова інспекція в Оболонському районі Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправними дій, скасування рішень, зобов'язання вчинити дії.

Окружний адміністративний суд м.Києва постановою від 12.07.2017 позовні вимоги задовольнив частково.

Київський апеляційний адміністративний суд постановою від 21.11.2017 залишив постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 12.07.2017 без змін.

Державна податкова інспекція в Оболонському районі Головного управління ДФС у м. Києві 30.11.2017 звернулася до суду касаційної інстанції з касаційною скаргою на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 12.07.2017 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 21.11.2017 у справі №826/27269/15.

Суддя Вищого адміністративного суду України Бухтіярова І.О. за результатами перевірки вказаної касаційної скарги на відповідність вимогам статті 213 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, яка діяла на момент подання касаційної скарги) встановила, що така скарга подана з порушенням вимог частини четвертої статті 213 (до касаційної скарги не додано доказів, які б підтверджували повноваження особи, якою видано документ про повноваження представника податкового органу, що підписав касаційну скаргу) та частини п'ятої статті 213 (до касаційної скарги не додано документа про сплату судового збору). Інших недоліків в оформленні касаційної скарги не виявлено.

Ухвалою судді Вищого адміністративного суду України Бухтіярової І.О. від 04.12.2017 касаційну скаргу Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління ДФС у м. Києві залишено без руху з вищезазначених підстав та надано скаржнику строк для усунення недоліків до 18.12.2017.

На виконання вимог ухвали від 04.12.2017 Державною податковою інспекцією в Оболонському районі Головного управління ДФС у м. Києві на адресу суду касаційної інстанції надіслано клопотання про продовження строку для усунення недоліків касаційної скарги в частині надання документу про сплату судового збору. При цьому, до вказаного клопотання долучено копію наказу від 05.09.2016 №3095-0 щодо підтвердження повноважень особи, якою видано документ про повноваження представника податкового органу, що підписав касаційну скаргу.

З 15.12.2017 розпочав роботу Верховний Суд як найвищий суд у системі судоустрою України, у зв'язку з чим відповідно до пункту 7 Розділу XII Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про судоустрій і статус суддів від 02.06.2016 № 1402-VIII Вищий адміністративний суд України припинив свою діяльність.

За результатами автоматизованого розподілу справ суддею-доповідачем для розгляду цієї справи у Касаційному адміністративному суді визначено суддю Шипуліну Т.М.

Законом України Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів № 2147-VIII від 03.10.2017, який набрав чинності 15.12.2017, внесено зміни до Кодексу адміністративного судочинства України , шляхом викладення його в іншій редакції.

Відповідно до підпункту 12 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VIII, який набрав чинності 15.12.2017) заяви і скарги, подані до набрання чинності цією редакцією Кодексу, провадження за якими не відкрито на момент набрання ним чинності, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу. Такі заяви чи скарги не можуть бути залишені без руху, повернуті або передані за підсудністю, щодо них не може бути прийнято рішення про відмову у прийнятті чи відмову у відкритті провадження за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу, якщо вони подані з додержанням відповідних вимог процесуального закону, які діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

При розгляді клопотання про продовження строку для усунення недоліків касаційної скарги в частині надання документу про сплату судового збору, суд виходить з такого.

В обґрунтування клопотання про продовження строку для усунення недоліків касаційної скарги в частині надання документу про сплату судового збору відповідач посилається на те, що здійснення платежів податкового органу зупинено.

У підтвердження наведених обставин скаржником надано копію листа Управління Державної казначейської служби України в Оболонському районі м. Києва від 10.11.2017 №01-04/716, згідно з якою платежі відповідача не проводяться з 10.11.2017.

Відповідно до рішення Європейського суду з прав людини від 19.06.2001 справ Креуз проти Польщі право на суд не є абсолютним, воно може обмежуватися державою різноманітними засобами, в тому числі фінансовими.

Статтею 129 Конституції України однією із засад судочинства визначено рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом.

Органи доходів і зборів є державними органами, які утримуються за рахунок Державного бюджету України, та мають право в межах бюджетних асигнувань здійснити розподіл коштів, якими можна було б забезпечити сплату судового збору.

Податковим органом не надано доказів вчинення будь-яких дій, спрямованих на отримання достатнього для сплати судового збору у справі №826/27269/15 фінансування з Державного бюджету України. Крім того, не зазначено в який строк недоліки касаційної скарги щодо здійснення такої сплати можуть бути усунуті.

Скаржник також не підтвердив наявність зазначених у листі Управління Державної казначейської служби України в Оболонському районі м. Києва від 10.11.2017 №01-04/716 обставин щодо зупинення здійснення платежів станом на момент звернення до суду касаційної інстанції з клопотанням про продовження строку для усунення недоліків касаційної скарги.

З огляду на викладене, суд не вбачає підстав для задоволення клопотання про продовження строку для усунення недоліків касаційної скарги щодо надання документу про сплату судового збору.

Згідно з частиною другою статті 332 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, чинній на момент вчинення судом процесуальної дії) до касаційної скарги, яка не оформлена відповідно до вимог, встановлених статтею 330 цього Кодексу, застосовуються положення статті 169 цього Кодексу, пунктом 1 частини четвертої якої передбачено повернення позовної заяви, якщо недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, не усунуто у встановлений судом строк.

Враховуючи викладене, Державною податковою інспекцією в Оболонському районі Головного управління ДФС у м. Києві не виконано вимоги ухвали Вищого адміністративного суду України від 04.12.2017 в частині надання документу про сплату судового збору, у зв'язку з чим касаційна скарга підлягає поверненню.

Керуючись статтями 121, 332 Кодексу адміністративного судочинства України, підпунктом 12 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, -

У Х В А Л И В :

1. Відмовити Державній податковій інспекції в Оболонському районі Головного управління ДФС у м. Києві в задоволенні клопотання про продовження строку для усунення недоліків касаційної скарги на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 12.07.2017 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 21.11.2017 у справі №826/27269/15.

2. Касаційну скаргу Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління ДФС у м. Києві на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 12.07.2017 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 21.11.2017 у справі №826/27269/15 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Далманіс до Державної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного управління ДФС у м. Києві, Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дніпровського району Головного управління юстиції у м. Києві третя особа: Державна податкова інспекція в Оболонському районі Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправними дій, скасування рішень, зобов'язання вчинити дії - повернути.

3. Надіслати копію ухвали про повернення касаційної скарги учасникам справи, а касаційну скаргу з доданими до неї матеріалами - скаржнику.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.

Суддя Т.М.Шипуліна

СудВерховний Суд
Дата ухвалення рішення02.01.2018
Оприлюднено05.01.2018
Номер документу71445615
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/27269/15

Ухвала від 18.01.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 02.01.2018

Адміністративне

Верховний Суд

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 26.12.2017

Адміністративне

Верховний Суд

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 04.12.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 21.11.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Ухвала від 01.11.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Ухвала від 01.11.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Ухвала від 01.11.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Ухвала від 01.11.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Ухвала від 22.09.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні