ВЕРХОВНИЙ СУД
УХВАЛА
09.01.2018 Київ К/9901/3951/17 809/1368/16 Верховний Суд у складі судді Касаційного адміністративного суду Шипуліної Т.М. розглянув матеріали касаційної скарги Головного управління ДФС у Івано-Франківській області на постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 28.11.2017 у справі №809/1368/16(876/9397/17) за позовом Приватного акціонерного товариства Івано-Франківський локомотиворемонтний завод до Головного управління ДФС у Івано-Франківській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
В С Т А Н О В И В:
Івано-Франківський окружний адміністративний суд постановою від 31.07.2017 в задоволенні позову Приватного акціонерного товариства Івано-Франківський локомотиворемонтний завод відмовив.
Львівський апеляційний адміністративний суд постановою від 28.11.2017 постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 31.07.2017 скасував. Прийняв нову постанову, якою адміністративний позов задовольнив. Визнав протиправними та скасував податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Івано-Франківській області від 14.07.2016 №0000791302, №0001271401, №0001261406, №0002882200, №0001251401.
Головне управління ДФС у Івано-Франківській області 18.12.2017 звернулось до суду касаційної інстанції з касаційною скаргою на постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 28.11.2017 у справі №809/1368/16(876/9397/17) .
При вирішенні питання про відповідність касаційної скарги вимогам Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону №2147-VIII від 03.10.2017), чинним на момент звернення до суду касаційної інстанції, суд виходить з такого.
Відповідно до частини першої статті 55 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону №2147-VIII від 03.10.2017) сторона, третя особа в адміністративній справі, а також особа, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах іншої особи, може брати участь у судовому процесі особисто (самопредставництво) та (або) через представника.
Згідно з частиною третьою статті 55 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону №2147-VIII від 03.10.2017) юридична особа, суб'єкт владних повноважень, який не є юридичною особою, бере участь у справі через свого керівника або члена виконавчого органу, уповноваженого діяти від її (його) імені відповідно до закону, статуту, положення (самопредставництво юридичної особи), або через представника.
Відповідно до частини шостої статті 59 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону №2147-VIII від 03.10.2017) оригінали документів, зазначених у цій статті, копії з них, засвідчені суддею, або копії з них, засвідчені у визначеному законом порядку, приєднуються до матеріалів справи.
У відповідності до частини восьмої статті 59 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону №2147-VIII від 03.10.2017) у разі подання представником до суду заяви, скарги, клопотання він додає довіреність або інший документ, що посвідчує його повноваження, якщо в справі немає підтвердження такого повноваження на момент подання відповідної заяви, скарги, клопотання.
Враховуючи викладене, сторона у справі має право на звернення до суду через представника лише на підставі документа, що посвідчує його повноваження у визначеному законом порядку.
По-перше, касаційна скарга Головного управління ДФС у Івано-Франківській області у справі №809/1368/16(876/9397/17) підписана представником відповідача ОСОБА_1
У підтвердження повноважень вказаного представника до касаційної скарги додано копію довіреності Головного управління ДФС у Івано-Франківській області, яка не містить реєстраційного індекса документа.
Загальні вимоги до документування управлінської інформації та організації роботи з документами в установах незалежно від способу фіксації та відтворення інформації, яка міститься в документах, включаючи їх підготовку, реєстрацію, облік і контроль за виконанням у центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади встановлені Типовою інструкцією з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2011 № 1242 (далі - Типова інструкція).
Згідно з пунктом 14 Розділу II Документування управлінської інформації Загальні вимоги до створення документів Типової інструкції класи управлінської документації визначаються згідно з Державним класифікатором управлінської документації. Одним із класів управлінської документації, що забезпечує організацію процесів управління, є організаційно-розпорядча документація. Реквізити організаційно-розпорядчої документації та порядок їх розташування визначаються ДСТУ 4163-2003 Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлювання документів .
Відповідно до пункту 15 Розділу II Документування управлінської інформації. Загальні вимоги до створення документів Типової інструкції документ повинен містити обов'язкові для певного виду реквізити, що розміщуються в установленому порядку, а саме: найменування - Державна фіскальна служба України, назву виду документа (крім листів), дату, реєстраційний індекс документа, заголовок до тексту, текст, підпис.
Реєстраційний індекс документа визначено обов'язковим елементом складу реквізитів документу згідно з пунктом 34 Розділу II Документування управлінської інформації Оформлення реквізитів документів Типової інструкції, Національним стандартом України Державної уніфікованої системи документації, Уніфікованої системи організаційно - розпорядчої документації Вимоги до оформлювання документів (ДСТУ 4163-2003, затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 07.04.2003 № 55).
Враховуючи викладене, довіреність Головного управління ДФС у Івано-Франківській області з датою вчинення 21.12.2016 на представництво ОСОБА_1 не відповідає вимогам Типової інструкції та Національного стандарту України Державної уніфікованої системи документації, Уніфікованої системи організаційно - розпорядчої документації Вимоги до оформлювання документів , а саме - не містить обов'язкового реквізиту (реєстраційного індексу документа).
По-друге, як зазначено вище, касаційну скаргу у справі №809/1368/16(876/9397/17) від імені Головного управління ДФС у Івано-Франківській області підписано представником відповідача - ОСОБА_1
До касаційної скарги додано не оригінал документа на підтвердження повноважень ОСОБА_1, а копію такого документа - копію довіреності Головного управління ДФС у Івано-Франківській області - дата вчинення 21.12.2016, засвідчену невстановленою особою, скріплену відбитком штампу загального відділу адміністративного-господарського управління та його печаткою.
Доказів наявності у зазначеного відділу та особи, що поставила свій підпис встановлених законом повноважень щодо засвідчення копії довіреності суду касаційної інстанції не надано.
Таким чином, додана до касаційної скарги відповідачем копія довіреності не є документом, що посвідчує повноваження ОСОБА_1 на представництво Головного управління ДФС у Івано-Франківській області.
З огляду на зазначене, суд дійшов висновку про те, що касаційна скарга Головного управління ДФС у Івано-Франківській області підписана представником відповідача за відсутності підтвердження повноважень такої особи на здійснення представництва.
Враховуючи викладене, суд не вбачає підстав для прийняття до розгляду вказаної касаційної скарги, оскільки її підписано особою, право якої на вчинення таких дій не підтверджено.
У відповідності до пункту 1 частини п'ятої статті 332 Кодексу адміністративного судочинства України касаційна скарга не приймається до розгляду і повертається суддею-доповідачем також, якщо касаційна скарга подана особою, яка не має адміністративної процесуальної дієздатності, не підписана або підписана особою, яка не має права її підписувати, або особою, посадове становище якої не зазначено.
Керуючись статтею 332 Кодексу адміністративного судочинства України, -
У Х В А Л И В :
1. Касаційну скаргу Головного управління ДФС у Івано-Франківській області на постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 28.11.2017 у справі №809/1368/16(876/9397/17) за позовом Приватного акціонерного товариства Івано-Франківський локомотиворемонтний завод до Головного управління ДФС у Івано-Франківській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - повернути.
2. Надіслати копію ухвали про повернення касаційної скарги учасникам справи, а касаційну скаргу з доданими до неї матеріалами - скаржнику. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя Т.М.Шипуліна
Ю.А. Пашко
Суд | Верховний Суд |
Дата ухвалення рішення | 09.01.2018 |
Оприлюднено | 12.01.2018 |
Номер документу | 71519179 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Верховний Суд
Шипуліна Т.М.
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні