Рішення
від 15.01.2018 по справі 826/12737/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

15 січня 2018 року 16:33 № 826/12737/17

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Каракашьяна С.К., при секретарі судового засідання Мині І.І., за участю представника позивача ОСОБА_1, представника третьої особи Суткевича О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовомОСОБА_3 до третя особа: 1. Савченко Марини Дмитрівни державного реєстратора комунального підприємства "Подільський реєстраційний центр" Сахновецької сільської ради Старокостянтинівського району Хмельницької області; 2. Відділу державної реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області, 3. приватного нотаріуса Незнайко Наталії Миколаївни; 4. приватного нотаріуса Незнайка Євгена Вікторовича; 5. державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації Божок Олени Анатоліївни; 6. державного реєстратора комунального підприємства "Центр сприяння бізнесу міста Києва" Петрушевської Ірини Валеріївни Товариство з обмеженою відповідальністю "Континенталь" прозобов'язання вчинити дії, визнання протиправним дій ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшов позов ОСОБА_3 в якому позивач (з урахуванням заяви про зміну позовних вимог) просить суд:

"Визнати протиправними дії ОСОБА_4, комунальне підприємство Подільський реєстраційний центр Сахновецької сільської ради Старокостянтинівського району Хмельницької області - державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи, від 06.10.2016 року№ 10701050014001856; інші зміни, зміна складу або інформації про засновників.

Зобов'язати державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за місцем реєстрації юридичної особи TOB Контіненталь (код ЄДРПОУ 31991712), скасувати запис/ реєстраційну дію: державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи, від 06.10.2016 року № 10701050014001856; інші зміни, зміна складу або інформації про засновників, яка здійснена ОСОБА_4, комунальне підприємство Подільський реєстраційний центр Сахновецької сільської ради Старокостянтинівського району Хмельницької області.

Визнати протиправними дії ОСОБА_4, комунальне підприємство Подільський реєстраційний центр Сахновецької сільської ради Старокостянтинівського району Хмельницької області - внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчі документи, від 06.10.2016 року № 10701070015001856; зміна керівника юридичної особи,

Зобов'язати державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за місцем реєстрації юридичної особи TOB Контіненталь (код ЄДРПОУ 31991712), скасувати запис/ реєстраційну дію: внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчі документи, від 06.10.2016 року № 10701070015001856; зміна керівника юридичної особи, яка здійснена ОСОБА_4, комунальне підприємство Подільський реєстраційний центр .

Визнати протиправними дії приватного нотаріуса Незнайко Євгена Вікторовича, внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, від 10.10.2016 року № 10701070016001856, зміна складу підписантів;

Зобов'язати державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за місцем реєстрації юридичної особи TOB Контіненталь (код ЄДРПОУ 31991712), скасувати запис/ реєстраційну дію: внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, від 10.10.2016 року № 10701070016001856, яка здійснена приватним нотаріусом, Незнайко Євгеном Вікторовичем, зміна складу підписантів.

Зобов'язати державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за місцем реєстрації юридичної особи TOB Контіненталь (код ЄДРПОУ 31991712), скасувати запис/ реєстраційну дію: Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи, 28.10.2016 р., № 10701050017001856, Божок Олена Анатоліївна, Дарницька районна в місті Києві державна адміністрація, зміна видів діяльності .

Зобов'язати державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за місцем реєстрації юридичної особи TOB Контіненталь (код ЄДРПОУ 31991712), скасувати запис/ реєстраційну дію: Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи, 31.10.2016 р., № 10701050018001856, Божок Олена Анатоліївна, Дарницька районна в місті Києві державна адміністрація, зміна місцезнаходження .

Зобов'язати державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за місцем реєстрації юридичної особи TOB Контіненталь (код ЄДРПОУ 31991712), скасувати запис/ реєстраційну дію: Внесення змін до відомостей про юридичну особу , що не пов'язані зі змінами в установчих документах; 15.05.2017 р. 10701070019001856 Петрушевська Ірина Валеріївна; Комунальне підприємство Центр сприяння бізнесу міста Києва ; зміна керівника юридичної особи.

Зобов'язати державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за місцем реєстрації юридичної особи TOB Контіненталь (код ЄДРПОУ 31991712), скасувати запис/ реєстраційну дію: Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах; 16.05.2017 р. 10701070020001856 Петрушевська Ірина Валеріївна; Комунальне підприємство Центр сприяння бізнесу міста Києва ; зміна видів діяльності.

Зобов'язати державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за місцем реєстрації юридичної особи TOB Контіненталь (код ЄДРПОУ 31991712), скасувати запис/ реєстраційну дію: Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи, 10.11.2017 р. 10701050021001856; приватний нотаріус Незнайко Наталія Миколаївна, зміна місцезнаходження, зміна видів діяльності.

Позовні вимоги мотивовані тим, що позивач є засновником вищезазначеного товариства, позивача було протиправно виключено з числа засновників, рішенням господарського суду позивача було поновлено у складі засновників, натомість відповідачами було внесено відомості про юридичну особу на підставі скасованих протоколів зборів засновників.

Представником позивача позовні вимоги в судовому засіданні було підтримано. Представники відповідачів в судове засідання не з'явилися, від ОСОБА_4 надійшла заява про заперечення позовних вимог з підстав правомірності прийнятого рішення.

Представником третьої особи позовні вимоги заперечуються, проте письмових заперечень суду не надано.

Заслухавши пояснення позивача та третьої особи, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог з огляду на таке.

Позивач, звернувся з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Контіненталь" про визнання недійними рішень загальних зборів.

Рішенням Господарського суду міста Києва у справі №910/21591/16 від 22.02.2017р., залишеним без змін постановою Київського апеляційного господарського суду від 20.06.2017р. та постановою Вищого господарського суду України від 09.11.2017р. було :

визнано недійсним рішення позачергових загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "Контіненталь" (01014, м. Київ, вул. Болсуновська, буд. 6; ідентифікаційний код 31991712), які були проведені 03.10.2016 та оформлені протоколом позачергових загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "Контіненталь" (01014, м. Київ, вул. Болсуновська, буд. 6; ідентифікаційний код 31991712) від 03.10.2016 № 03/10-16/1.

визнано недійсним рішення позачергових загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "Контіненталь" (01014, м. Київ, вул. Болсуновська, буд. 6; ідентифікаційний код 31991712), які були проведені 03.10.2016 та оформлені протоколом позачергових загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "Контіненталь" (01014, м. Київ, вул. Болсуновська, буд. 6; ідентифікаційний код 31991712) від 03.10.2016 № 03/10- 16/2.

визнано недійсним рішення позачергових загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "Контіненталь" (01014, м. Київ, вул. Болсуновська, буд. 6; ідентифікаційний код 31991712), які були проведені 03.10.2016 та оформлені протоколом позачергових загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "Контіненталь" (01014, м. Київ, вул. Болсуновська, буд. 6; ідентифікаційний код 31991712) від 03.10.2016 N 03/10- 16/3.

Зазначені судові рішення, згідно з правовою позицією, викладеною в постанові Вищого господарського суду України від 09.11.2017р., мотивовані тим, що неприйняття позивачем участі у загальних зборах відповідача не може бути підставою для його виключення із складу учасників товариства. Водночас, встановлено, що решта обставин виключення позивача із складу учасників відповідача не підтверджена належним чином у відповідності до ст. 34 Господарського процесуального кодексу України доказами, які б свідчили, що поведінка позивача суттєво ускладнює діяльність відповідача чи робить її практично неможливою.

З огляду на викладене, господарські суди дійшли висновків, що рішення позачергових загальних зборів ТОВ "Контіненталь" про виключення позивача зі складу учасників товариства прийняте за відсутності підстав, визначених ст. 64 Закону України "Про господарські товариства", а також, що інші спірні рішення, прийняті загальними зборами після неправомірного виключення позивача, не є законними.

Згідно з приписами частини 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України в редакції до 15.12.2017р. обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Частиною 4 статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України в редакції, яка діє на момент розгляду справи, встановлено, що обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Отже, рішеннями господарських судів трьох інстанцій встановлено, що рішення, прийняті загальними зборами третьої особи після неправомірного виключення позивача не є законними, а предметом спору в даній справі є реєстраційні дії, вчинені державними реєстраторами на підставі скасованих рішень зборів третьої особи.

При цьому дані обставини постановлені у справі за позовом до третьої особи, тому, в силу вищезазначених приписів Кодексу адміністративного судочинства України, не підлягають доведенню.

Як вбачається з наданого позивачем витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 16.11.2017р. № 100357302, щодо ТОВ Контіненталь було після прийняття скасованих рішень зборів вчинено реєстраційні дії :

1. Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи; 06.10.2016 10701050014001856; ОСОБА_4; Комунальне підприємство "Подільський реєстраційний центр"; інші зміни, зміна складу або інформації про засновників.

2. Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах; 06.10.2016 10701070015001856; ОСОБА_4; Комунальне підприємство "Подільський реєстраційний центр"; зміна керівника юридичної особи.

3. Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах; 10.10.2016 10701070016001856; Незнайко Євген Вікторович; Приватний нотаріус Незнайко Є. В.; зміна складу підписантів.

4. Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи; 28.10.2016 10701050017001856; Божок Олена Анатоліївна; Дарницька районна в місті Києві державна адміністрація; зміна видів діяльності.

5. Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи; 31.10.2016 10701050018001856; Божок Олена Анатоліївна; Дарницька районна в місті Києві державна адміністрація; зміна місцезнаходження.

6. Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах; 15.05.2017 10701070019001856; ОСОБА_9; Комунальне підприємство "Центр сприяння бізнесу міста Києва"; зміна керівника юридичної особи.

7. Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах; 16.05.2017 10701070020001856; ОСОБА_9; Комунальне підприємство "Центр сприяння бізнесу міста Києва"; зміна видів діяльності.

8. Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи; 10.11.2017 10701050021001856; Незнайко Наталія Миколаївна; Приватний нотаріус Незнайко Н.М.; зміна місцезнаходження, зміна видів діяльності.

Розглядаючи справу по суті, суд виходить з наступного.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Пунктом 4 статті 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань" (далі - Закон), визначено, що державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Статтею 6 Закону передбачено, що державний реєстратор:

1) приймає документи;

2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів;

3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації;

4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;

5) веде Єдиний державний реєстр;

6) веде реєстраційні справи;

7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Відповідно до ч.1, ч.2 ст.7 Закону єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.

Єдиний державний реєстр ведеться державною мовою з використанням програмного забезпечення, розробленого відповідно до державних стандартів, що забезпечує його сумісність і взаємодію з іншими інформаційними системами та мережами, що становлять інформаційний ресурс держави.

Відповідно до статті 25 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі:

1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації;

2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" щодо:

визнання повністю або частково недійсними рішень засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу;

визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи;

заборони (скасування заборони) вчинення реєстраційних дій;

накладення/зняття арешту корпоративних прав;

зобов'язання вчинення реєстраційних дій;

скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі;

виділу юридичної особи;

провадження у справах про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, прийнятих відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом";

припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи;

відміни державної реєстрації припинення юридичної особи;

припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи;

відміни державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;

відміни в порядку апеляційного/касаційного оскарження рішення суду, на підставі якого вчинено реєстраційну дію;

3) рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку відповідно до статті 34 цього Закону.

Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає:

1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника);

2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі;

3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі;

4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру;

5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів;

6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації;

7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання;

8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;

9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів;

10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).

Виписка з Єдиного державного реєстру у паперовій формі надається з проставленням підпису та печатки державного реєстратора.

Суб'єкт державної реєстрації не пізніше наступного робочого дня з дати отримання судового рішення, передбаченого пунктом 2 частини першої цієї статті:

1) звертається до суду за роз'ясненням судового рішення - у разі якщо судове рішення є незрозумілим для суб'єкта державної реєстрації;

2) повідомляє суд або державну виконавчу службу про неможливість виконання рішення із зазначенням підстав - у разі неможливості виконання судового рішення;

3) проводить відповідну реєстраційну дію шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру (крім випадків, передбачених пунктами 1 та 2 цієї частини);

4) формує виписку для її оприлюднення на порталі електронних сервісів - у разі зміни відомостей, що містяться у виписці.

Згідно з ч.1 ст. 15 Закону документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати таким вимогам: 1) документи мають бути викладені державною мовою та додатково, за бажанням заявника, - іншою мовою (крім заяви про державну реєстрацію); 2) текст документів має бути написаний розбірливо (машинодруком або від руки друкованими літерами); 3) документи не повинні містити підчищення або дописки, закреслені слова та інші виправлення, не обумовлені в них, орфографічні та арифметичні помилки, заповнюватися олівцем, а також містити пошкодження, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст; 4) документи в електронній формі мають бути оформлені згідно з вимогами, визначеними законодавством; 5) заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена; 6) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству; 8) установчий документ юридичної особи, положення, регламент, список суддів постійно діючого третейського суду, статут (положення) громадського формування, що не має статусу юридичної особи, повинен містити відомості, передбачені законодавством, та відповідати законодавству; 9) установчий документ юридичної особи викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками) або уповноваженими ними особами; 11) внесення змін до установчого документа юридичної особи, положення, регламенту, списку суддів постійно діючого третейського суду, статуту (положення) громадського формування, що не має статусу юридичної особи, оформляється шляхом викладення його в новій редакції; 15) зображення та опис символіки повинні бути оформлені з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству.

Частина 4 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" передбачає, що для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі, кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою; 7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону; 8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі; 10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов'язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи; 11) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему його оподаткування.

Із змісту наведених правових норм слідує, що внесення відомостей до ЄДР здійснюється державним реєстратор на підставі поданих заявником документів або на підставі визначеного переліку судових рішень, які набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в ЄДР.

Як вбачається із резолютивної частини рішення Господарського суду міста Києва у справі №910/21591/16 від 22.02.2017р. воно не передбачає зобов'язань державного реєстратора вчинити реєстраційні дії, зокрема, скасувати записи, вчинені на підставі скасованих рішень.

Суд звертає увагу, що державний реєстратор під час проведення державної реєстрації на підставі перевірки вичерпного переліку документів лише засвідчує факт, тобто виконує функцію легалізації події. Виконання цієї функції не передбачає і не наділяє його повноваженнями перевірки (контролю) за тим, чи документи містять відомості, передбачені законом, відповідальність за відповідність яких законодавству покладається на осіб, які подали заяву щодо проведення такої реєстрації. Аналогічна правова позиція викладена у постанові ВСУ від 08.12.2015 № 21-3452а15.

За таких обставин відповідач був не вправі вносити будь-які відомості до ЄДР на підставі вказаного судового рішення.

Разом з тим, визнання зазначеною постановою недійсними рішень загальних зборів, згідно з якими внесено відомості до ЄДР є підставою для скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Статтею 13 "Право на ефективний засіб юридичного захисту" Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод установлено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Застосування конкретного способу захисту права залежить як від змісту суб'єктивного права, за захистом якого звернулася особа, так і від характеру його порушення. При цьому під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект.

У постанові Верховного Суду України від 24 листопада 2015 року в справі № 816/1229/14, поміж іншого, вказано, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень, а у випадку невиконання або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

Отож, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.

З огляду на зазначене, суд вважає, що ефективним способом захисту в даному випадку є скасування реєстраційних записів, які були вчинені на підставі скасованих рішень загальних зборів третьої особи.

При цьому, суд доходить висновків, що задоволенню підлягають вимоги щодо записів щодо реєстрації змін до установчих документів юридичної особи 06.10.2016 №10701050014001856 - зміна складу або інформації про засновників; зміна керівника юридичної особи від 06.10.2016 № 10701070015001856; зміна складу підписантів від 10.10.2016 № 10701070016001856; зміна видів діяльності від 28.10.2016 № 10701050017001856; зміна місцезнаходження від 31.10.2016 № 10701050018001856.

Зазначене мотивується тим, що єдиним доказом протиправності записів, внесених до реєстру, позивач зазначає рішення Господарського суду міста Києва від 22.02.2017р. Суд погоджується з преюдиційністю обставин, встановлених даним рішенням, проте, не вважає за можливе скасувати записи, вчинені після даного рішення. При цьому позивач будь - яких інших обґрунтувань протиправності записів не наводить, доказів протиправності не надає, вимог щодо витребовування не зазначає.

Суд не погоджується з вимогами позивача про визнання протиправними дій державних реєстраторів, з огляду на те, що реєстраційні дії вчинялись на підставі чинних рішень загальних зборів третьої особи, і жодних доказів дефектності документів, які були подані до державної реєстрації, позивачем не надано, про існування таких доказів суд не повідомлено.

Судом вбачаються безпідставними вимоги позивача про зобов'язання державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за місцем реєстрації юридичної особи TOB Контіненталь вчинити дії, оскільки при зобов'язанні певної особи вчинити дії суд обмежений відповідачем у даній справі, натомість зазначена вимога звернута не до конкретної особи.

Суд звертає увагу позивача, що внесення певних записів до реєстру, в даному випадку, має бути не стадією виконання судового рішення, а відновленням становища, яке існувало до порушення права. При цьому право позивача порушено саме існуванням внесених, на підставі скасованих рішень зборів записів.

Керуючись вимогами ст.ст. 2, 5 - 11, 19, 72 - 77, 90, 139, 241 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В И Р І Ш И В:

1. Позов ОСОБА_3 задовольнити частково.

2. Визнати протиправною та скасувати державну реєстрацію змін складу або інформації про засновників до установчих документів від 06.10.2016р. №10701050014001856, здійснену державним реєстратором ОСОБА_4 комунального підприємства "Подільський реєстраційний центр" Сахновецької сільської ради Старокостянтинівського району Хмельницької області.

3. Визнати протиправною та скасувати державну реєстрацію зміни керівника юридичної особи від 06.10.2016р. №10701070014001856, здійснену державним реєстратором ОСОБА_4 комунального підприємства "Подільський реєстраційний центр" Сахновецької сільської ради Старокостянтинівського району Хмельницької області.

4. Визнати протиправною та скасувати державну реєстрацію зміни складу підписантів, здійснену приватним нотаріусом Незнайко Євгеном Вікторовичем 10.10.2016 року №10701070016001856.

5. Визнати протиправною та скасувати державну реєстрацію зміни видів діяльності, здійснену державним реєстратором Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації Божок Оленою Анатоліївною 28.10.2016р. №10701050017001856

6. Визнати протиправною та скасувати державну реєстрацію зміни місцезнаходження, здійснену державним реєстратором Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації Божок Оленою Анатоліївною 31.10.2016р. №10701050018001856.

7. В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України.

Суддя С.К. Каракашьян

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення15.01.2018
Оприлюднено18.01.2018
Номер документу71655588
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/12737/17

Постанова від 20.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 20.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 19.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 19.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 29.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 21.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 11.07.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 19.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 18.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 14.05.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кобаль М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні