37/125
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05.06.07 р. Справа № 37/125
Вступна та резолютивна частини постанови складені та підписаніголовуючою суддею Яманко В. Г. у нарадчій кімнаті та проголошена в судовому засіданні 5 червня 2007 року об 10 годин 00 хвилин у присутності представників сторін, у приміщенні господарського суду Донецької області (м. Донецьк, вул. Артема, 157, кабінет судових засідань № 210).
Повний текст постанови складений 6 червня 2007 року та підписаний суддею о 10 годині 00 хвилин.
за позовом Шахтарської об'єднаної державної податкової інспекції, м. Шахтарськ
до відповідача сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю „Україна”, с. Маринівка
про стягнення штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 135372 грн. 23 коп.
Суддя господарського суду Донецької області Яманко Валентина Григорівна
при секретарі судового засідання Шкурідіної І. О.
Представники:
від позивача: Демченко С.Б. – за дов. № 3715/10/10-013 від 19 квітня 2007 року,
від відповідача: Копилов С.І. – директор за рішенням суду,
Ратнікова Є.М. – за дов. від 5 червня 2007 року.
СУТЬ СПОРУ:
До господарського суду Донецької області 20 березня 2007 року Шахтарською об'єднаною державною податковою інспекцією була заявлена позовна заява № 1851/10/10-013 від 15 березня 2007 року (арк. справи 3-5) до сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю „Україна”, с. Маринівка про стягнення штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 135372 грн. 23 коп., розгляд якої згідно пунктів 6 та 7 розділу VІІ Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України зі змінами внесеними Законом України "Про внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України" № 2953-ІУ від 6 жовтня 2005 року, до початку діяльності окружного адміністративного суду був підвідомчий господарському суду Донецької області.
Також, позивачем в позовній заяві № 1851/10/10-013 від 15 березня 2007 року заявлено клопотання у порядку статті 117 Кодексу адміністративного судочинства України про винесення постанови про забезпечення позову накладенням арешту на майно і кошти відповідача. У зв'язку з відсутністю у позовній заяві № 1851/10/10-013 від 15 березня 2007 року правового обґрунтування зазначеного клопотання, не приведення обставин, що обумовлюють необхідність забезпечення позову, відсутністю переліку майна, на яке повинен бути накладений арешт, даних щодо наявності грошових коштів на рахунку, на які повинен бути накладений арешт, господарський суд Донецької області дійшов до висновку про відсутність підстав для задоволення клопотання Шахтарської об'єднаної державної податкової інспекції про забезпечення позову накладенням арешту на майно і кошти відповідача.
20 березня 2007 року ухвалою господарського суду Донецької області (арк. справи 1-2) було відкрито провадження в адміністративній справі № 37/125 та призначено попереднє судове засідання на 23 квітня 2007 року. Також, ухвалою від 20 березня 2007 року господарський суд відмовив Шахтарській об'єднаній державній податковій інспекції у задоволенні клопотання про забезпечення позову накладенням арешту на майно і кошти відповідача.
23 квітня 2007 року відповідачем через канцелярію господарського суду Донецької області було надане клопотання про розгляд справи без участі представника відповідача (арк. справи 66).
Позивач у попередньому судовому засіданні 23 квітня 2007 року підтримав позовні вимоги, відповідач у попереднє судове засідання 23 квітня 2007 року не з'явився, документів, витребуваних ухвалою суду від 20 березня 2007 року, не надав. Позивачем у попередньому судовому засіданні 23 квітня 2007 року було надане клопотання (арк. справи 67) про зупинення провадження по справі № 37/125 на строк до надання позивачем суду результатів звірки податкової заборгованості та даних щодо фактичного місцезнаходження відповідача. З метою забезпечення дотримання вимог щодо захисту прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно – правових відносин та забезпечення законності, повноти та всебічного розгляду судом справи № 37/125 згідно пункту 2 частини 1 статті 121 та пункту 4 частини 2 статті 156 Кодексу адміністративного судочинства України за наслідками підготовчого провадження суд 23 квітня 2007 року зупинив провадження у справі за обґрунтованим клопотанням позивача на строк до надання суду позивачем результатів звірки податкової заборгованості та даних щодо фактичного місцезнаходження відповідача, про що виніс відповідну ухвалу (арк. справи 70-71).
16 травня 2007 року судом було поновлено провадження по справі № 37/125 та призначене попереднє судове засідання на 24 травня (арк. справи 77).
24 травня 2007 року судом було проведене попереднє судове засідання, на яке з'явився тільки представник позивача, який підтримав позовні вимоги. Відповідач на попереднє судове засідання 24 травня 2007 року не з'явився, документи, витребувані ухвалами суду від 20 березня 2007 року, від 16 травня 2007 року не надав. Станом на час прийняття ухвали - 11 годин 50 хвилин 24 травня 2007 року відповідачем не було надано заяв про розгляд справи № 37/50 без його присутності або заяв з повідомленням поважних причин нез'явлення на судове засідання. Про досягнення примирення сторони суд не повідомили. Ухвалою від 24 травня 2007 року (арк. справи 80) суд закінчив підготовче провадження та призначив адміністративну справу № 37/125 до судового розгляду на 5 червня 2007 року. Також, у попередньому судовому засіданні 5 червня 2007 року представнику позивача за його згодою були вручені судові повістки для Шахтарської об'єднаної державної податкової інспекції та для відповідача - сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю „Україна”, с. Малинівка, яка була вручена відповідачу (арк. справи 82).
Під час судового розгляду 5 червня 2007 року позивач підтримав позовні вимоги, відповідач надав клопотання (арк. справи 94) про відстрочення виконання постанови в частині стягнення заборгованості по штрафним (фінансовим) санкціям в розмірі 135372 грн. 23 коп. строком до 1 липня 2007 року з наданням розстрочення сплати вказаної в постанові заборгованості строком на 18 місяців, з якої на протязі 17 місяців сплаті підлягає 7520 грн. 68 коп. та в останній місяць - 7520 грн. 67 коп. Позивач проти наведеного клопотання не заперечував. Примирення сторони не досягли.
Позивач – Шахтарська об'єднана державна податкова інспекція є органом державної влади та відповідно в розумінні пункту 7 частини 1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України є суб'єктом владних повноважень, що створений Указом Президента України "Про утворення Державної податкової адміністрації України та місцевих державних податкових адміністрацій" № 760/96 від 22 серпня 1996 року зі змінами та доповненнями внесеними Указом Президента України від 20 квітня 2000 року N 605/2000. Позивач діє на підставі Закону України "Про державну податкову службу в Україні" № 509 – ХІІ від 4 грудня 1990 року в редакції Закону України № 3813-ХІІ від 24 грудня 1993 року зі змінами та доповненнями станом на 1 січня 2006 року, пунктом 11 частини 1 статті 10 якого передбачено, що державні податкові інспекції на виконання своїх функцій подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами.
Позивач у позовних вимогах зазначив, що заборгованість відповідача в розмірі 135372 грн. 23 коп. виникла за порушення відповідачем вимог „Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні”, затвердженого постановою Правління НБУ від 19 лютого 2001 року № 72.
Відповідач - сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю „Україна”, с. Маринівка зареєстрований 30 грудня 1998 року Шахтарською районною державною адміністрацією як юридична особа, про що видане свідоцтво про державну реєстрацію (арк. справи 17). Відповідач включений до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України за № 30154408. Відповідно до довідки форми № 4-ОПП № 24/10/29-014-1 від 20 лютого 2007 року (арк. справи 8) відповідач перебуває на податковому обліку в Шахтарській об'єднаній державній податковій інспекції з 13 січня 1999 року за № 149. Відповідно до статуту (арк. справи 10-15) сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю „Україна”, с. Малинівка зареєстроване за адресою: Донецька область, Шахтарський район, с. Маринівка, вул. Селіверстова, 1. Відповідач є платником податку на додану вартість, про що свідчить свідоцтво форми № 5-Р № 07141279 серії НВ № 321266 від 20 квітня 1999 року (арк. справи 16). Позивачем до матеріалів справи надана довідка державного реєстратора (арк. справи 62-64), в якій зазначено, що сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю „Україна”, с. Малинівка станом на 13 березня 2007 року рахується в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців. Згідно інформаційній довідці (арк. справи 65) за відповідачем зареєстрований гараж, розташований за адресою: с. Маринівка, вул. Степна, 2. Директором сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю „Україна”, с. Маринівка відповідно до рішення апеляційного суду Донецької області від 24 жовтня 2006 року (арк. справи 91-93) був поновлений Копилов С.І. Зазначене рішення суду було виконане 26 грудня 2006 року, про що свідчать пояснення (арк. справи 85-86), постанова про закінчення виконавчого провадження від 26 грудня 2006 року (арк. справи 87-88) та акт державного виконавця (арк. справи 89-90).
Представники сторін клопотань про повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не заявили, у зв'язку з чим на підставі пункту 2-1 розділу VII Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України зі змінами внесеними Законом України "Про внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України" № 2953-IV від 6 жовтня 2005 року судовий розгляд був проведений без технічної фіксації.
Суд, заслухавши пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи та дослідивши надані сторонами докази, -
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до статті 1 протоколу № 1 від 20 березня 1952 року до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року, ратифікованої Законом України № 475/97-ВР від 17 липня 1997 року, кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений свого майна, інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом або загальними принципами міжнародного права. Попередні положення, однак, ніяким чином не обмежують право держави запроваджувати такі закони, які, на її думку, необхідні для здійснення контролю за використанням майна відповідно до загальних інтересів або для забезпечення сплати податків або інших зборів чи штрафів.
За Конституцією України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом (стаття 67), система оподаткування, податки і збори встановлюються виключно законами України (пункт 1 частини 2 статті 92).
Завданням органів державної податкової служби є виконання функцій щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів, для чого у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановленому законами України, позивач має право проводити перевірки суб'єктів підприємницької діяльності, застосовувати фінансові (штрафні) санкції за встановлені порушення та стягувати примусово до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені та штрафних санкцій, що передбачено статтями 2, 10, 11 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” № 509 – ХІІ від 4 грудня 1990 року в редакції Закону України № 3813-ХІІ від 24 грудня 1993 року зі змінами та доповненнями.
Судом були дослідженні надані позивачем докази наявності заборгованості відповідача перед бюджетом та встановлено наступне.
Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю „Україна”, с. Маринівка 31 жовтня 2005 року був надісланий лист № 26 (арк. справи 18) до Шахтарської ОДПІ з проханням провести перевірку касової дисципліни за період травень – жовтень 2005 року у приміщенні Шахтарської ОДПІ, також Шахтарською міжрайонною прокуратурою 20 жовтня 2005 року був направлений запит № 02/3091-05 до Шахтарської об'єднаної державної податкової інспекції про проведення перевірки, у зв'язку з чим посадовими особами Шахтарської об'єднаної державної податкової інспекції на підставі наказу № 360 від 31 жовтня 2005 року (арк. справи 19) та направлення № 314/1296 від 31 жовтня 2005 року (арк. справи 20) з 31 жовтня 2005 року по 7 листопада 2005 року була проведена позапланова документальна з питань дотримання вимог Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, результати якої були викладені в акті перевірки № 122/23-5/30154408 від 7 листопада 2005 року (арк. справи 21-23). З зазначеного акту перевірки вбачається, що при перевірці позивачем серед інших були встановлені порушення вимог:
· пункту 2.11 розділу 2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті України, затвердженого постановою Правління Національного банку України № 637 від 15 грудня 2004 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 січня 2005 року під № 40/10320, в частині перевищення встановлених строків використання виданої під звіт готівки в сумі 2275 грн. 40 коп., а саме перевіркою встановлено, що працівники Нагаєвський М.А. та Агєєв С.І. надавали авансові звіти про використання одержаної під звіт готівки до бухгалтерії СТОВ „Україна” з перевищенням встановлених строків на загальну суму 2275 грн., що підтверджується доданими до звітів про використання коштів чеком реєстратора розрахункових операцій та квитанціями до прибуткових касових ордерів;
· пункту 2.3 розділу 2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті України та пункту 1 Постанови Правління НБУ № 32 „Про встановлення граничної суми готівкового розрахунку” в частині здійснення готівкових розрахунків з іншими підприємствами понад установленої граничної суми, а саме посадовими особами СТОВ „Україна” допущено перевищення встановленого ліміту залишку готівки в касі на загальну суму 67511 грн. 69 коп. Працівником СТОВ „Україна” Диковенко Г.П. було здійснено розрахунки готівковими коштами з іншими підприємствами за придбані паливно – мастильні матеріали в сумі, що перевищує 10000 грн. протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами. Ліміт залишку готівки в касі, встановлений СТОВ „Україна” установою банку з 5 березня 2001 року в сумі 5000 грн. (довідка філії відділення Промінвестбанку в м. Сніжне Донецької області від 3 листопада 2005 року № 0214/707).
Встановлені порушення позивач підтвердив наданими до матеріалів справи первинними документами бухгалтерського обліку відповідача (арк. справи 25-35).
В акті перевірки зазначено, що перевірка проводилася в присутності керівника Перепетайло В.В. та головного бухгалтера Засядько Л.В. сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю „Україна”, с. Маринівка, які підписали акт перевірки з запереченнями (арк. справи 23).
За вказані порушення позивачем було прийняте рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 108/0000472343/0/1944 від 14 листопада 2005 року (арк. справи 36), згідно якого до відповідача були застосовані штрафні (фінансові) санкції в загальному розмірі 135592 грн. 23 коп., з яких:
- 135023 грн. 38 коп. – фінансові санкції у вигляді штрафу за перевищення встановленого ліміту залишку готівки в касі - у двократному розмірі суми виявленої понадлімітної готівки за кожний день (67511 грн. 69 коп. х 2 = 135023 грн. 38 коп.);
- 568 грн. 85 коп. - фінансові санкції у вигляді штрафу за перевищення встановлених строків використання виданої під звіт готівки - в розмірі 25 % виданих під звіт сум (2275 грн. 40 коп. х 25 % = 568 грн. 85 коп.).
Вказане рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій було надіслано відповідачу поштою та отримане відповідачем 24 листопада 2005 року, про що свідчить його корінець (арк. справи 36).
Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю „Україна”, с. Маринівка оскаржило рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 108/0000472343/0/1944 від 14 листопада 2005 року до Шахтарської ОДПІ. Рішенням Шахтарської ОДПІ № 9714/10/25-013-3 від 23 грудня 2005 року (арк. справи 38-40) рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 108/0000472343/0/1944 від 14 листопада 2005 року залишилося без змін, а скарга без задоволення та відповідачу було надіслано рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 124/0000472343/1/2220 від 23 грудня 2005 року.
Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю „Україна”, с. Маринівка оскаржило зазначене рішення до ДПА у Донецькій області. Під час розгляду повторної скарги ДПА у Донецькій області встановила, що Шахтарською ОДПІ неправомірно застосовано штрафні (фінансові) санкції за перевищення встановлених строків використання виданої під звіт готівки. Рішенням ДПА у Донецькій області від 3 березня 2006 року № 3051/10/25-013-3 (арк. справи 41-44) скасоване рішення Шахтарської ОДПІ від 14 листопада 2005 року № 108/0000472343/0/1944 (рішення від 23 грудня 2005 року № 124/0000472343/1/2220) на суму застосованих штрафних (фінансових) санкцій 220 грн.
На підставі рішення ДПА у Донецькій області Шахтарська ОДПІ надіслала сільськогосподарському товариству з обмеженою відповідальністю „Україна”, с. Маринівка рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 13 березня 2006 року № 41/0000472343/2/310 на суму 135372 грн. 23 коп. (арк. справи 45), яке було отримане відповідачем 25 березня 2006 року, про що свідчить його корінець (арк. справи 45).
Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю „Україна”, с. Маринівка оскаржило рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 13 березня 2006 року № 41/0000472343/2/310 до ДПА України. Рішенням ДПА України № 9273/7/25-0415 від 17 травня 2006 року (арк. справи 47-50) залишено без змін рішення Шахтарської ОДПІ № 108/0000472343/0/1944 від 14 листопада 2005 року з врахуванням рішення ДПА у Донецькій області від 3 березня 2006 року № 3051/10/25-013-5.
На підставі вищезазначеного рішення Шахтарською ОДПІ було сформовано рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0000472343/3/1038 від 26 травня 2006 року в розмірі 135372 грн. 23 коп. (арк. справи 51), яке було отримане відповідачем 7 червня 2006 року, про що свідчить його корінець (арк. справи 51). До суду СТОВ „Україна” з адміністративним позовом про скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 108/0000472343/0/1944 від 14 листопада 2005 року не зверталося.
Відповідно до довідок про заборгованість (арк. справи 7, 60) та розрахунку суми позову (арк. справи 61) за відповідачем станом на 20 квітня 2007 року рахується заборгованість зі штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 135372 грн. 23 коп.
Відповідно до пункту 2.3 розділу 2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті України, затвердженого постановою Правління Національного банку України № 637 від 15 грудня 2004 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 січня 2005 року під № 40/10320 (зі змінами та доповненнями) гранична сума готівкового розрахунку одного підприємства (підприємця) з іншим підприємством (підприємцем) протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами встановлюється відповідною постановою Правління Національного банку України. Платежі понад зазначену граничну суму проводяться виключно в безготівковій формі. Кількість підприємств (підприємців), з якими здійснюються розрахунки, протягом дня не обмежується. У разі здійснення підприємствами готівкових розрахунків з іншими підприємствами (підприємцями) понад установлену граничну суму кошти в розмірі перевищення встановленої суми розрахунково додаються до фактичних залишків готівки в касі на кінець дня платника готівки одноразово в день здійснення цієї операції, з подальшим порівнянням одержаної розрахункової суми із затвердженим лімітом каси.
Постановою Правління Національного банку України від 9 лютого 2005 року № 32, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 13 січня 2005 року за № 40/10320 „Про встановлення граничної суми готівкового розрахунку” встановлено граничну суму готівкового розрахунку одного підприємства (підприємця) з іншим підприємством (підприємцем) протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами в розмірі 10000 грн. Під час перевірки має враховуватися те, що такі готівкові розрахунки можуть здійснюватися підприємствами (підприємцями) протягом одного дня з іншими підприємствами (підприємцями) за одним чи кількома платіжними документами, а також те, що зазначені обмеження не стосуються розрахунків підприємств (підприємців) із фізичними особами) та інших випадків, які визначені цим Положенням.
Пунктом 7. 48 розділу 7 Положення про ведення касових операцій у національній валюті України передбачено, що якщо готівкові розрахунки підприємства (підприємців) перевищують установлену граничну суму, то надлишкова їх сума додається розрахунково до фактичних залишків готівки в касі платника готівки одноразово (того самого дня, в який було здійснено цю операцію), а одержана сума порівнюється із затвердженим лімітом каси. Зазначені обмеження стосуються всіх видів операцій із готівкою, пов'язаних як з реалізацією продукції (товарів, робіт, послуг), так і з позареалізаційними операціями.
Згідно пункту 7. 49 розділу 7 Положення про ведення касових операцій у національній валюті України для перевірки використовуються потрібні касові та розрахункові документи підприємства (підприємця) (касова книга, касові ордери, журнал реєстрації прибуткових і видаткових касових документів, звіти працівників щодо витрачання підзвітних сум), а також документи, що підтверджують здійснені покупцем (замовником) витрати готівки під час придбання товарів, оплати наданих послуг та виконаних робіт (касові та товарні чеки, розрахункові квитанції, квитанції до прибуткових касових ордерів, інші розрахункові документи, а також рахунки-фактури, податкові накладні, договори на поставку продукції, надання послуг, виконання робіт, товарно-транспортні накладні тощо).
Пунктом 2.17 статті 2 зазначеного Положення передбачено, що до підприємств (підприємців) застосовуються штрафні санкції згідно з чинним законодавством України за перевищення встановлених лімітів каси.
Згідно абзацу 2 статті 1 Указу Президента України „Про застосування штрафних санкцій за порушення норм по регулюванню обігу готівки” № 436 від 12 червня 1995 року в редакції Указу президента України № 491 від 11 травня 1999 року зі змінами та доповненнями, встановлено, що у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу за перевищення встановлених лімітів залишку готівки в касах - у двократному розмірі сум виявленої понадлімітної готівки за кожний день.
Пунктом 2.11 розділу 2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті України передбачено, що видача готівкових коштів під звіт на закупівлю сільськогосподарської продукції та заготівлю вторинної сировини, крім металобрухту, дозволяється на строк не більше 10 робочих днів від дня видачі готівкових коштів під звіт, а на всі інші виробничі (господарські) потреби на строк не більше двох робочих днів, уключаючи день отримання готівкових коштів під звіт. Звітування за одержані під звіт готівкові кошти здійснюється відповідно до законодавства України.
Згідно пункту 7. 40 розділу 7 Положення про ведення касових операцій у національній валюті України під час перевірки можуть аналізуватися дані бухгалтерських регістрів, зокрема тих, у яких за дебетом відображаються кошти, видані з каси під звіт, і відшкодування перевитрат за звітами про використання коштів, а за кредитом - суми витрат за звітами про використання коштів, що підтверджені бухгалтерією, та повернення невикористаних коштів. Дебетове сальдо визначає суму заборгованості підзвітних осіб підприємству, кредитове - суму перевитрат підзвітних осіб за звітами про використання коштів. Такий аналіз дає змогу визначити напрями використання підзвітних сум, виявити порушення під час їх видачі.
Пунктом 7.41 розділу 7 зазначеного Положення передбачено, що під час перевірки звітів про використання коштів для вирішення господарських питань особлива увага приділяється дотриманню підзвітними особами встановлених термінів складання та подання до бухгалтерії відповідних звітів, своєчасність повернення до каси підприємств залишку невикористаних коштів (одночасно з відповідним звітом), наявність оригіналів підтвердних документів, їх погашення тощо. Крім того, ураховується те, що подання звітів про використання коштів із порушенням установлених термінів може дозволятися лише у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю підзвітної особи або за інших обставин, що мають документальне підтвердження.
Пунктом 7.42 розділу 7 Положення про ведення касових операцій у національній валюті України передбачено, що до уваги береться також і те, що не повинні порушуватися строки та умови видачі готівки під звіт, визначені законодавством України, зокрема пунктом 2.11 цього Положення.
Згідно пункту 7.43 розділу 7 зазначеного Положення під час перевірки правильності оформлення видач готівки під звіт як на відрядження, так і на інші потреби встановлюється достовірність підтвердних документів, що додаються до звітів про використання коштів.
Згідно з абзацом 5 статті 1 Указу Президента України „Про застосування штрафних санкцій за порушення норм по регулюванню обігу готівки” за перевищення встановлених строків використання виданої під звіт готівки, а також за видачу готівкових коштів під звіт без повного звітування щодо раніше виданих коштів до юридичних осіб всіх форм власності застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 25 відсотків виданих під звіт сум.
Виходячи з вищезазначеного судом встановлено, що позивач мав повноваження на застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій та звернення з позовом до суду.
З матеріалів справи вбачається, що на момент розгляду спору рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 108/0000472343/0/1944 від 14 листопада 2005 року не було скасоване в адміністративному порядку та не було визнане недійсним в судовому провадженні. Відсутність в матеріалах справи доказів про визнання недійсним в судовому порядку або скасування зазначеного рішення, а також доказів сплати підтверджує обґрунтованість заявленого позову про стягнення заборгованості перед бюджетом, з огляду на що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
Суд, керуючись статтею 263 Кодексу адміністративного судочинства задовольняє клопотання відповідача про відстрочення виконання постанови в частині стягнення заборгованості по штрафним (фінансовим) санкціям в розмірі 135372 грн. 23 коп. строком до 1 липня 2007 року з наданням розстрочення сплати вказаної в постанові заборгованості строком на 18 місяців, з якої на протязі 17 місяців сплаті підлягає 7520 грн. 68 коп. та в останній місяць - 7520 грн. 67 коп.
Судові витрати відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, зважаючи на те, що позов заявлений суб'єктом владних повноважень до фізичної особи та те, що органи державної податкової служби звільнені від сплати судових витрат, не стягуються.
Керуючись частиною 4 статті 94, статтями 158-163, 167, 185,186, 254, 263, пунктами 2-1, 6, 7 розділу VII Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України зі змінами внесеними Законом України "Про внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України" № 2953-IV від 6 жовтня 2005 року, господарський суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов Шахтарської об'єднаної державної податкової інспекції, м. Шахтарськ до сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю „Україна”, с. Маринівка про стягнення штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 135372 грн. 23 коп., задовольнити повністю.
Стягнути з сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю „Україна”, с. Малинівка (86260, с. Маринівка, вул. Селіверстова, 1, код ЄДРПОУ 30154408, рахунок 260082573 в Обласній дирекції „Райфайзен банк Аваль”, МФО 335076, рахунки 26000303570517, 26001302570517, 26002301570517, 26045302570517, 26046300870517 в філії „Відділення ПІБ в м. Сніжне Донецької області, МФО 334237) на користь Державного бюджету України штрафні (фінансові) санкції в розмірі 135372 грн. 23 коп. на рахунок 31112104700093, код платежу 3021080900 в ВСП УДК у м. Шахтарську ГУДКУ у Донецькій області, код 34687038.
Відстрочити виконання постанови цій в частині строком до 1 липня 2007 року.
Розстрочити виконання постанови в цій частині з 2 липня 2007 року строком на 18 місяців, а саме на протязі 17 місяців по 7520 грн. 68 коп. щомісяця та в останній місяць - 7520 грн. 67 коп.
Вступна та резолютивна частини постанови складені та підписані головуючою суддею Яманко В. Г. у нарадчій кімнаті та проголошені в судовому засіданні 5 червня 2007 року об 10 годин 00 хвилин у присутності представників сторін у приміщенні господарського суду Донецької області (м. Донецьк, вул. Артема, 157, кабінет судових засідань № 210).
Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі – з дня складення у повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, постанова суду першої інстанції набирає сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя
Повний текст постанови складений 6 червня 2007 року та підписаний суддею о 10 годині 00 хвилин.
вик. Кудрявцева О.А.,
т. 3056106
Надруковано 3 примірника:
1. Позивачу – 1.
2. Відповідачу – 1.
3. До справи – 1.
Адреса та телефон господарського суду Донецької області: 83048, м. Донецьк, вул. Артема, 157, тел. 381-88-46.
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 05.06.2007 |
Оприлюднено | 22.08.2007 |
Номер документу | 718191 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні