РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Черкаси
22 січня 2018 року справа № 823/2019/17
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Гаращенка В.В.,
за участю:
секретаря судового засідання Савости С.В.,
представника позивача: ОСОБА_1 - за довіреністю;
представника відповідача: не з'явився;
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом приватного акціонерного товариства Черкаський ремонтно-механічний завод до Головного управління ДФС у Черкаській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Приватне акціонерне товариство Черкаський ремонтно-механічний завод звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Черкаській області, в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Черкаській області від 07.11.2017 №0031761205.
В обґрунтування заявленого позову зазначено, що за результатами камеральної перевірки нібито встановлено порушення п. 266.5.1 та п. 266.5 ст. 266 Податкового кодексу України та п. 6.2 Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території міста ОСОБА_2, оскільки за висновком відповідача позивач при визначенні суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2017 рік, не застосував ставку податку в розмірі 0,5% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на перше січня звітного року. Враховуючи викладене відповідачем прийняте податкове-повідомлення рішення від 07.11.2017 №0031761205, яким збільшено позивачу суму податкового зобов'язання за основним платежем 13488 грн. та штрафними санкціями на суму 3327 грн.
Проте позивач вважає висновок відповідача про необхідність застосування ставки податку за п. 6.2 Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території міста ОСОБА_2 хибним та таким, що не відповідає нормам діючого законодавства, а прийняте рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
В судовому засіданні представник позивача просить позов задовольнити з підстав викладених в позовній заяві та у відповіді на відзив.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, відповідно поданого відзиву просив в задоволенні позову відмовити повністю, оскільки прийняте за результатами камеральної перевірки податкове повідомлення-рішення від 07.11.2017 року №0031761205 повністю відповідає нормам Податкового кодексу України та рішенням Черкаської міської ради щодо затвердження ставок місцевих податків та зборів на території міста ОСОБА_2.
Розглянувши надані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.
Приватне акціонерне товариство Черкаський ремонтно-механічний завод є власником комплексу будівель площею 1686 кв.м., які розташовані в м. Черкаси по вул. Сурікова, 10, а тому є платником податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в ГУ ДФС у Черкаській області.
Позивачем подано податкову декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2017 рік із застосуванням ставки податку 0,5% розміру мінімальної заробітної плати, з розрахунку 16 грн. за 1 кв.м., яка підлягає сплаті та за даними платника становила 13488 грн.
Вказана сума повністю сплачена відповідно до платіжних доручень за 13.04.2017 №149 на суму 6744 грн. та за 24.07.2017 №993 на суму 6744 грн.
19.09.2017 позивачем подано уточнюючу податкову декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2017 рік, де з врахуванням сплачених сум, позивач в рядку 10 декларації зменшує нараховані податкові зобов'язання з податку на 2017 рік на всю задекларовану суму податкових зобов'язань.
19.10.2017 року Головним управлінням ДФС у Черкаські області проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2017 рік щодо виявлених помилок (порушень) ПАТ Черкаський ремонтно-механічний завод .
За результатам перевірки складено акт №2462/23-00-12-0506/01267248 від 19.10.2017, в якому встановлено, що позивачем при визначенні суми податку в уточнюючій податковій декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2017 рік, не застосовано ставку податку, яка в 2017 році становить 16 грн. за 1 кв.м. (0,5% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року), що призвело до заниження суми податкового зобов'язання за І-ІІ квартиал 2017 року на 13488 грн.
На підставі зазначеного акту, відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми №0031761205 від 07.11.2017, яким встановлено порушення п.п. 266.5.1 п. 266.5 ст. 266 Податкового кодексу України, п. 6.2 Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 25.06.2015 №2-1312, в зв'язку з чим збільшено позивачу суму податкового зобов'язання за основним платежем 13488 грн. та штрафними санкціями на суму 3327 грн.
Вирішуючи спір, суд виходить з такого.
Статтею ст. 8 Податкового кодексу України визначено, що в Україні встановлюються загальнодержавні та місцеві податки та збори. До місцевих належать податки та збори, що встановлені відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, визначених цим Кодексом, рішеннями сільських, селищних і міських рад у межах їх повноважень, і є обов'язковими до сплати на території відповідних територіальних громад.
Відповідно до п.п. 10.1.1 п. 10.1 ст. 10 Податкового кодексу України до місцевих податків належить податок на майно.
Пунктом 12.3 ст. 12 Податкового кодексу України встановлено, що рішення про встановлення місцевих податків та зборів приймають сільські, селищні, міські ради в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів.
Згідно з п.п. 12.3.1-12.3.3 п. 12.3 ст. 12 Податкового кодексу України встановлення місцевих податків та зборів здійснюється у порядку, визначеному цим Кодексом. При прийнятті рішення про встановлення місцевих податків та зборів обов'язково визначаються об'єкт оподаткування, платник податків і зборів, розмір ставки, податковий період та інші обов'язкові елементи, визначенні ст.7 цього Кодексу з дотриманням критеріїв, встановлених розділом ХІІ цього Кодексу для відповідного місцевого податку чи збору. Копія прийнятого рішення про встановлення місцевих податків чи зборів надсилається у десятиденний строк з дня оприлюднення до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів.
Підпунктом 12.3.4 п. 12.3 ст.12 Податкового кодексу України рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Відповідно до п.п. 266.5.1 п. 266.5 ст. 266 Податкового кодексу України ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, для об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об'єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за один квадратний метр бази оподаткування.
Черкаська міська рада рішенням від 25.06.2015 №2-1312 зі змінами у 2016 році, затвердила Положення та ставки місцевих податків і зборів на території міста ОСОБА_2, та відповідно до п. 6.2 якого ставки податку для об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються у розмірі 0,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного(податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування.
Відповідно до статті 73 Закону України від 21.05.1997 року № 280/97-ВР Про місцеве самоврядування в Україні акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Пунктом 3 розділу II Прикінцеві та перехідні положення Закону України від 20 грудня 2016 року № 1791-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році (далі - Закон № 1791-VIII) встановлено, що з 1 січня 2017 року до прийняття відповідним органом місцевого самоврядування рішення про встановлення ставок місцевих податків і зборів на 2017 рік відповідно до Закону №1791-VIII, встановлені таким органом місцевого самоврядування ставки, зокрема податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, застосовуються з коефіцієнтом 0,5.
Отже, з 1 січня 2017 року, до прийняття відповідним органом місцевого самоврядування рішення про встановлення ставок місцевих податків і зборів на 2017 рік відповідно до Закону №1791-VIII, встановлені таким органом місцевого самоврядування ставки, зокрема податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, застосовуються з коефіцієнтом 0,5, відповідно до п. 3 розділу II Прикінцеві та перехідні положення Закону України від 20 грудня 2016 року № 1791-VIII.
Оскільки Черкаською міською радою до 15 липня 2016 року не прийнято рішення про встановлення на 2017 рік ставок податку на нерухоме майно, тому до ставки податку, яка встановлена попереднім рішенням застосовується коефіцієнт 0,5. Тобто, ставка податку за 1 кв. метр нерухомості на 2017 рік складає 8 грн. (16грн.х0,5=8грн.).
Загальна площа об'єкта нерухомого майна позивача складає 1686 кв.м. Отже, загальна сума податку, яка підлягає сплаті позивачем за 2017 рік складає 13488 грн. (1686х8=13488).
Відповідно до п. 56.21. ст. 56 Податкового кодексу України у разі коли норма цього Кодексу чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі цього Кодексу, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів, або коли норми одного і того ж нормативно-правового акта суперечать між собою та припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.
Таким чином, суд приходить до висновку, що контролюючим органом невірно застосовано ставку податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2017 рік.
Що стосується подачі позивачем уточнюючої декларації із заповненням рядку 10 на зменшення нарахованих податкових зобов'язань з податку на 2017 рік, судом встановлено, що позивач керувався листом ДФС України від 13.05.2017 №11897/7/99-99-12-02-03-17 Про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки , яким надано методичні рекомендації щодо заповнення уточнюючих податкових декларацій, відповідно до якого підприємство складає уточнюючу декларацію де зменшує суму нарахувань за звітний (податковий) період з податку на всю задекларовану суму податкових зобов'язань.
Тому враховуючи, що податок на нерухоме майно, відмінний від земельної ділянки позивачем сплачено за перші два квартали 2017 року у повному обсязі в сумі 13488 грн., суд вважає, що позивач не допустив заниження податкових зобов'язань, не допустив порушення п. 266.5.1 та п. 266.5 ст. 266 Податкового кодексу України та п. 6.2 Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території міста ОСОБА_2 цьому, уточнююча декларація позивача є такою, що відповідає вимогам законодавства.
Суд зазначає, що всі рішення суб'єкта владних повноважень повинні бути прийняті на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами (ч. 2 ст. 19 Конституції України).
Отже, відповідач, як суб'єкт владних повноважень за правилами ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України довів юридичну правильність і фактичну обґрунтованість спірного рішення, тому суд приходить до висновку про задоволення позову.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Отже, сплачений позивачем судовий збір у розмірі 1600 грн. підлягає стягненню на користь позивача з ГУ ДФС у Черкаській області за рахунок бюджетних асигнувань цього суб'єкта владних повноважень.
Керуючись ст.ст. 6, 9, 14, 72, 76, 90, 139, 241-246, 255, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДФС у Черкаській області від 07 листопада 2017 року №0031761205.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДФС у Черкаській області (м. Черкаси, вул. Хрещатик, 235, код ЄДРПОУ 39392109) на користь приватного акціонерного товариства Черкаський ремонтно-механічний завод (м. Черкаси, вул. Сурікова, 10, код ЄДРПОУ 01267248) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 1600 (тисячу шістсот) грн.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана з врахуванням особливостей закріплених п. 15.5 Перехідних положень КАС України протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення суду. Якщо в судовому засіданні оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складене 1 лютого 2018 року.
Суддя В.В. Гаращенко
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.01.2018 |
Оприлюднено | 05.02.2018 |
Номер документу | 71999934 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Блажівська Н.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні