Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 лютого 2018 р. Справа№805/2/18-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Голуб В.А, розглянувши у письмовому провадженні матеріали адміністративної справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Алтис-строй" до Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 06.12.2017 року №0013954603 в частині застосування відносно позивача штрафних( фінансових) санкцій в розмірі 48233,98 грн.,-
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Алтис-строй" (87500, Донецька обл., місто Маріуполь, пр. Нахімова, будинок 190) звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Донецькій області (87526, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. 130-ї Таганрозької дивізії, буд. 114) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 06.12.2017 року №0013954603 в частині застосування відносно позивача штрафних( фінансових) санкцій в розмірі 48233,98 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Товариством з обмеженою відповідальністю "Алтис-строй" було своєчасно-15.09.2017 року о 14:34:59 годин, зареєстрована податкова накладна №16, виписана 18.08.2017 року. Але, тим часом, 15 вересня 2017 року о 14:41:18 годин продавець - Товариство з обмеженою відповідальністю Імгаз у Єдиному реєстрі податкових накладних зареєстрував податкову накладну №1878 від 31.08.2017 року, згідно якої вбачається, що ТОВ Імгаз поставило позивачу товар на загальну суму 732 322,50 грн. Проте, податкова накладна №16 від 31.08.2017 року не була прийнята протягом операційного дня 15 вересня 2017 року, оскільки сума ПДВ не може перевищувати суму ліміту на рахунку продавця. Позивач знов надіслав податкову накладну № 16 від 18.08.2017 року , але вже 18.09.2017 року.
В матеріалах справи наявний відзив відповідача на позовну заяву обґрунтований тим, що згідно з ІС ЄРПН податкова накладна, виписана Товариством з обмеженою відповідальністю "Алтис-строй" за серпень 2017 року №16 від 18.08.2017 року на загальну суму ПДВ 482 339,79 грн., зареєстрована в ЄРПН з порушенням законодавчо встановлених термінів, а саме, зареєстрована в ЄРПН 18.09.2017 року, тобто з затримкою 3 календарні дні.
Ухвалою суду від 05.01.2018 року прийнято до розгляду позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Алтис-строй" до Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 06.12.2017 року №0013954603 в частині застосування відносно позивача штрафних( фінансових) санкцій в розмірі 48233,98 грн., та відкрито провадження по справі № 805/2/18-а. Призначено підготовче судове засідання по адміністративній справі №805/2/18-а за правилами загального судового провадження на 11 годину 00 хвилин 24 січня 2018 року.
Ухвалою суду від 24.01.2018 року призначено судовий розгляд адміністративної справи № 805/2/18-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Алтис-строй" до Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 06.12.2017 року №0013954603 в частині застосування відносно позивача штрафних( фінансових) санкцій в розмірі 48233,98 грн. по суті на 13 годину 30 хвилин 07 лютого 2018 року.
Представник позивача, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, в судове засідання не з'явився ( а.с.37).
Представник відповідача надав клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження ( а.с.38).
Згідно ч.9 ст. 205 КАС України судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Позивач - Товариство з обмежено відповідальністю Алтис- строй ( далі - ТОВ Алтис- строй ) ( код ЄДРПОУ 38755766, 87525, Донецька обл., місто Маріуполь, проспект Нахімова, будинок 190) зареєстрований як юридична особа 14.10.2013 року, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ( а.с. 39-40).
Відповідач - Головне управління ДФС у Донецькій області ( код ЄДРПОУ 39406028, 87526, Донецька обл., місто Маріуполь, вулиця 130 Таганрозької дивізії, будинок 114) зареєстрований як юридична особа 23.09.2014 року, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ( а.с. 41-42).
Згідно витягу з реєстру платників податків на додану вартість ТОВ Алтис- строй зареєстрований платником податку на додану вартість 01.04.2014 року ( а.с.15).
ТОВ Алтис- строй 15.09.2017 року в 14:34:59 годин виписано податкову накладну №16 на загальну суму з ПДВ 2894038,76 грн. зі сплати податку на додану вартість ( а.с. 18), яка не була прийнята у зв'язку тим, що сума ПДВ (482339,79) не може перевищувати суму ліміту на рахунку ПДВ продавця ( 399450,46), що підтверджується квитанцією про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних ( а.с.18).
Товариством з обмеженою відповідальністю Імгаз виписано податкову накладну №1878 від 31.08.2017 року на загальну суму з урахуванням ПДВ 878 787,00 грн. ( а.с.17), яка зареєстрована та прийнята 15.09.2017 року в 14:41:18 ( а.с.16).
Позивач, виявивши 18.09.2017 року, що податкова накладна №16 не була зареєстрована, повторно зареєстрував податкову накладну №16 з сумою податкового зобов'язання зі сплати податку на додану вартість 482339,79 грн. ( а.с.22).
Податкова накладна № 16 від 18.09.2017 року зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 18.09.2017 року о 09:48:10 год., відповідно до квитанції про реєстрацію податкової накладної розрахунку/коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних ( а.с.23).
Головним державним ревізором-інспектором відділу податку на додану вартість Маріупольського управління Головного управління ДФС у Донецькій області Бесчастною В.Є. відповідно до підпункту 20 пункту 20.1 статті 20 розділу І, пункту 200.10 статті 200 розділу V, у порядку підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75, 76 розділу ІІ Податкового кодексу України №2755-VI від 02.12.2010 року проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних( ЄРПН) за період складання серпень-вересень 2017 року ТОВ Алтис-строй , про що складено акт від 16.11.2017 року №721/05-99-46-03/38755766, яким встановлено, що за даними ЄРПН зареєстровано податкову накладну від 18.08.2017 року №16, виписану на адресу ТОВ Бердянськбудтрест на суму ПДВ 482339,79 грн. із затримкою 3 календарні дні, а також податкову накладну від 19.09.2017 року №26, виписану на адресу ДП Маріупольський торгівельний порт на суму ПДВ 13997,53 грн. із затримкою 11 календарних днів, чим порушено вимоги п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України ( а.с.34-35).
На підставі акту камеральної перевірки від 16.11.2017 року №721/05-99-46-03/38755766 податковим повідомленням-рішенням від 06.12.2017 року № 0013954603 відносно позивача застосовано штраф в розмірі 49633,73 гривень ( а.с. 20).
Розрахунком штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних встановлено штраф за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної № 16 від 18.08.2017 року у розмірі 48233,98 грн., та податкової накладної № 26 від 19.09.2017 року у розмірі 1399,75 грн.( а.с.21).
ТОВ Алтис-строй було оскаржено в судовому порядку до Донецького окружного адміністративного суду застосування до позивача штрафу в частині 48 233,98 грн., а саме за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної № 16 від 18.08.2017 року.
Проаналізувавши встановлені обставини справи та норми законодавства України, яке регулює спірні правовідносини, суд вважає позовну заяву такою, що не підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначає Податковий кодекс України від 02.12.2010 року № 2755-VI ( далі - Податковий кодекс України).
В силу пункту 75.1 статті 75 Кодексу контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові, виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Відповідно до п.75.1.1 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи. Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.
Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов'язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Згідно п.14.1.60 п. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України єдиний реєстр податкових накладних -це реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобовязаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Абзацом 11 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України передбачено, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Згідно з п. 120-1.1 ст. 201 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Згідно п. 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 (далі Порядок № 1246), внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Реєстру (далі - реєстрація) здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.
Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис ДФС, підлягає шифруванню та надсилається протягом операційного дня платникові податку засобами телекомунікаційного зв'язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
Відповідно до п. 20.1.19 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобовязань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості субєктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
З матеріалів справи вбачається, що ТОВ Алтис-строй в порушення вимог п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України порушено граничні терміни реєстрації податкових накладних № 16, № 26 у зв'язку з чим відповідно до п. 120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України, ГУ ДФС у Донецькій області прийнято податкове повідомлення-рішення від 06.12.2017 року №0013954603 за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН у розмірі 49 633,73 грн. (496337,32*10%) до 15 календарних днів, а саме - на 3 календарні дня, щодо податкової накладної №16, та 11 календарних днів, щодо податкової накладної №26.
Доводи позивача не спростовують факту несвоєчасної реєстрації податкової накладної, оскільки відповідно до пп.210.11 ст.210 Податкового кодексу України відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.
Стосовно доводів позивача, щодо отримання повідомлення( квитанції) про відмову у реєстрації податкової накладної, суд зазначає наступне.
Відповідно до Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
Тобто, платник податку мав можливість ознайомитись з квитанцією від 15.09.2017 року, якою податкову накладну від 18.08.2017 року №16 не було прийнято в той же операційний день.
Щодо відсутності будь-якого умислу з боку ТОВ Алтис-строй , суд зазначає наступне.
У відповідності до ст. 109 Податкового кодексу України, податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Під виною розуміють психічне ставлення особи до своєї протиправної поведінки та її результатів. Розрізняють дві форми вини: умисел і необережність. Умисел характеризується усвідомленням особою протиправності своєї поведінки і бажанням їх настання або байдужим ставленням до нього. Необережність характеризується тим, що особа, хоча й усвідомлює протиправність своєї поведінки, не передбачає можливість наслідків, не бажає їх настання, але повинна була усвідомлювати характер своєї поведінки і передбачати наслідки.
Отже, законодавець у ст. 109 Податкового кодексу України не встановлює вину як елемент податкового правопорушення.
Аналогічної правової позиції притримується Вищий адміністративний суд України у справі № К/800/50423/15 від 06.09.17 року.
З вищевказаних мотивів суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення суб'єкта владних повноважень є таким, що вчинено відповідно до вимог частини другої статті 2 цього Кодексу, з огляду на що позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.
Згідно вимог ст.139 КАС України судові витрати не підлягають відшкодуванню.
Керуючись ст.ст. 2,5-10, 72-80, 159, 160, 171, 199-204, 205, 246,250,295 КАС України, суд,-
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Алтис-строй" ( код ЄДРПОУ 38755766, 87525, Донецька обл., місто Маріуполь, проспект Нахімова, будинок 190) до Головного управління ДФС у Донецькій області ( код ЄДРПОУ 39406028, 87526, Донецька обл., місто Маріуполь, вулиця 130 Таганрозької дивізії, будинок 114) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 06.12.2017 року №0013954603 в частині застосування відносно позивача штрафних( фінансових) санкцій в розмірі 48233,98 грн., - відмовити в повному обсязі.
Повний текст рішення складено 07 лютого 2018 року.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Голуб В.А.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.02.2018 |
Оприлюднено | 12.02.2018 |
Номер документу | 72085760 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Гончарова І.А.
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні