Ухвала
від 14.02.2018 по справі 815/6449/17
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/6449/17

У Х В А Л А

14 лютого 2018 року м.Одеса

Зала судових засідань №19

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Аракелян М.М.

За участю секретаря - Гуманенко В.О.

За участю сторін:

Від позивача: ОСОБА_1 - за довіреністю.

Від відповідачів: ОСОБА_2 - за довіреністю, ОСОБА_3

Розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву представника позивача та представника відповідача про затвердження умов примирення сторін у справі за адміністративним позовом Головного управління ДСНС України в Одеській області до Одеського дошкільного навчального закладу «ЯСЛА-САДОК» №125 Одеської міської ради Одеської області про вжиття заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи,-

Керуючись п. 1 ч. 6 ст. 190, ст.ст. 241-243, 248, 250 КАС України, суд,-

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебуває справа за адміністративним позовом Головного управління ДСНС України в Одеській області, в якому позивач просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Одеського дошкільного навчального закладу ЯСЛА-САДОК №125 Одеської міської ради Одеської області, у вигляді повного зупинення роботи Одеського дошкільного навчального закладу ЯСЛА-САДОК №125 Одеської міської ради Одеської області, який розташований за адресою: 65120, Одеська обл., місто Одеса, вул. М. Аркаса, будинок 35, шляхом опечатування (опломбування) всіх дверей (воріт) будівель, приміщень, відключення джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання і установок) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, вказаних в ОСОБА_1 перевірки №145 від 21.11.2017р.

Ухвалою суду від 15.01.2018 року зупинено провадження у справі №815/6449/17 для надання часу для примирення сторін до 29.01.2018 року та зобов'язано учасників справи повідомити суд про усунення обставин, що стали підставою для зупинення провадження у справі.

29 січня 2018 року від представників сторін до суду надійшла заява (вх.№2388/18) про укладення угоди про примирення разом із примірником угоди про примирення від 29.01.2018 року. Відповідно до зазначеної заяви, підписаної представником Головного управління ДСНС України в Одеській області ОСОБА_1 та виконуючою обов'язки завідувача Одеського ДНЗ ЯСЛА-САДОК №125 Одеської міської ради Одеської області - ОСОБА_3, учасники справи просять суд визнати угоду про примирення і закрити провадження у справі №815/6449/17, на підставі ч.ч. 1, 5 ст. 190 КАС України.

В судовому засіданні 14.02.2018 року учасники справи підтримали зазначену заяву.

Розглянувши заяву про затвердження умов примирення сторін разом з угодою про примирення від 29.01.2018 року, суд дійшов наступного.

Відповідно до ч.1 ст. 190 КАС України сторони можуть повністю або частково врегулювати спір на підставі взаємних поступок. Примирення сторін може стосуватися лише прав та обов'язків сторін. Сторони можуть примиритися на умовах, які виходять за межі предмета спору, якщо такі умови примирення не порушують прав чи охоронюваних законом інтересів третіх осіб. Умови примирення не можуть суперечити закону або виходити за межі компетенції суб'єкта владних повноважень.

Згідно з ч.3 ст. 190 КАС України умови примирення сторони викладають у заяві про примирення сторін. Заява про примирення сторін може бути викладена у формі єдиного документа, підписаного сторонами, або у формі окремих документів: заяви однієї сторони про умови примирення та письмової згоди іншої сторони з умовами примирення.

Як вбачається з угоди про примирення від 29.01.2018 року, за результатами позапланової перевірки у період з 14.12.2017 року по 15.12.2017 року щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки фахівцями контролюючого органу складено акт №166 від 15.12.2017 року, яким встановлено порушення вимого законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту, які залишились до виконання після позапланової перевірки від 21.11.2017 року відповідно до акту №145 (залишились не усунутими).

Серед таких порушень зазначено: відсутність в приміщенні та спорудах системи протипожежного захисту, відсутність вогнезахисного покриття дерев'яної конструкції даху будівлі та недозабезпечення евакуаційного освітлення відповідних внутрішніх та зовнішніх евакуаційних шляхів.

Відповідно до умов, встановлених в угоді про примирення, Одеський ДНЗ ЯСЛА-САДОК №125 зобов'язується: вжити вичерпних по усуненню виявлених недоліків зазначених у ОСОБА_1 №145 від 21.11.2017 року, у тому числі надання обладнання, фінансування тощо; покласти відповідальність за пожежну, техногенну безпеку та цивільний захист на час дії угоди про примирення на керівника (директора) Одеського ДНЗ №125; повністю усунути порушення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної,пожежної безпеки та цивільного захисту, які загрожують життю та здоров'ю людей, зазначених в акті № 145 від 21.11.2017 року до 16.07.2018 року; до 16.07.2018 року звернутися до Головного управління ДСНС України в Одеській області з клопотанням про проведення позапланової перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту та виконання вимог попередніх приписів на об'єкті Одеського ДНЗ №125.

В свою чергу, як зазначено у пункті 2 переліку умов, Головне управління ДСНС України в Одеській області зобов'язується на підставі клопотання Одеського ДНЗ №125 здійснити позапланову перевірку додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту та виконання вимог попередніх приписів на об'єкті закладу протягом 5 робочих днів з дня надходження клопотання (заяви) на проведення позапланової перевірки.

Згідно з п. 3 зазначеної угоди учасники справи дійшли повного та остаточного врегулювання претензій, які є предметом судового розгляду у даній справі.

Як вбачається з переліку умов угоди про примирення та підтверджується матеріалами справи, порушення вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, а саме відсутність системи протипожежної безпеки та вогнезахисної оброки дерев'яних конструкцій даху, а також освітлення на шляхах евакуації, на даний час не усунуті.

При цьому умовами мирової угоди відповідачу надається ще майже 5 місяців на усунення недоліків, вжиття вичерпних заходів для цього, у тому числі надання обладнання, фінансування, тощо, тобто ще тривалий час дошкільній установі надається можливість безперешкодного функціонування в умовах, коли виявлені недоліки, що є суттєвими в аспекті небезпеки, існують та у найближчий час не будуть усунені. Поряд з цим усунення цих недоліків пов'язується з фінансуванням дошкільної установи, придбанням обладнання, і т.п., щодо чого не встановлено чітких термінів їх отримання та гарантій виділення бюджетних коштів.

Таким чином, у разі затвердження вищезазначених умов угоди про примирення продовжує існування ризик надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей (дітей, викладачів та інших працівників Одеського ДНЗ ЯСЛА-САДОК №125 Одеської міської ради) протягом п'яти місяців наданих на усунення таких порушень, що є порушенням конституційно закріплених прав та інтересів людини.

Відповідно до ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави.

На думку суду, вищезазначені порушення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки є істотними порушеннями, які безпосередньо створюють загрозу життю та здоров'ю людей, тому підстави вважати, що у разі затвердження угоди про примирення така загроза буде відвернута, у суду відсутні.

Суд вважає, що добровільно прийняті сторонами умови мирової угоди порушують права, свободи та інтереси інших осіб, а саме дітей та працівників Одеського ДНЗ ЯСЛА-САДОК №125.

Наявність фактору небезпеки в даному випадку є очевидною та не потребує застосування будь-яких спеціальних знань.

Поняття безпеки життєдіяльності людини слід розуміти як комплексний стан, при якому вірогідність здійснення негативного ризику мінімальна в будь-яких умовах її діяльності.

Відповідно до ч.1 ст. 4 Кодексу Цивільного захисту України цивільний захист - це функція держави, спрямована на захист населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій шляхом запобігання таким ситуаціям, ліквідації їх наслідків і надання допомоги постраждалим у мирний час та в особливий період.

Таким чином, можна зробити висновок, що прийнятні умови життєдіяльності людини великою мірою ґрунтуються на забезпеченні належних умов безпеки з боку держави

Згідно з п.1 ч.6 ст. 190 КАС України суд постановляє ухвалу про відмову у затвердженні умов примирення і продовжує судовий розгляд, якщо умови примирення суперечать закону чи порушують права чи охоронювані законом інтереси інших осіб або є не виконуваними.

Звертаючись до суду з позовом, позивач вказував, що серед інших, порушення, зазначені в пунктах 1, 3, 8 ОСОБА_1 №145 від 21.11.2017р. є такими, що спричиняють загрозу життю та здоров'ю людей, неможливість ефективного рятування людей.

Саме ці порушення станом на 14.02.2018р. не були усунені відповідачем, отже загроза життю та здоров'ю людей не відвернута (а.с.16, 16 зворот).

Враховуючи вищевикладене суд дійшов висновку щодо наявності підстав для відмови у затвердженні умов примирення сторін в силу приписів п.1 ч.6 ст. 190 КАС України.

Керуючись п. 1 ч. 6 ст. 190, ст.ст. 241-243, 248, 250 КАС України, суд,-

УХВАЛИВ:

Відмовити у затвердженні умов примирення сторін у справі №815/6449/17, викладених в угоді про примирення від 29.01.2018 року, укладеної Головним управлінням ДСНС України в Одеській області та Одеським дошкільним навчальним закладом ЯСЛА-САДОК №125 Одеської міської ради Одеської області.

Продовжити судовий розгляд справи №815/6449/17.

Ухвала може бути оскаржена у порядку та в строк встановлений ст. 294,295 КАС України.

Ухвала набирає законної сили у порядку встановленому положеннями ст.256 КАС України.

Повний текст ухвали складено та підписано 19.02.2018 року.

Суддя М.М. Аракелян

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.02.2018
Оприлюднено21.02.2018
Номер документу72317252
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/6449/17

Постанова від 30.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 24.04.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 23.03.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Рішення від 19.02.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 14.02.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 14.02.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 15.01.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 18.12.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні