Рішення
від 19.02.2018 по справі 815/6449/17
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/6449/17

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 лютого 2018 року м.Одеса

Зала судових засідань №19

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Аракелян М.М.

За участю секретаря - Гуманенко В.О.

За участю сторін:

Від позивача: ОСОБА_1 - за довіреністю.

Від відповідачів: ОСОБА_2 - за довіреністю, ОСОБА_3

Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Головного управління ДСНС України в Одеській області до Одеського дошкільного навчального закладу «ЯСЛА-САДОК» №125 Одеської міської ради Одеської області про вжиття заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи,-

ВСТАНОВИВ:

13 грудня 2017 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДСНС України в Одеській області, в якому позивач просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Одеського дошкільного навчального закладу ЯСЛА-САДОК №125 Одеської міської ради Одеської області, у вигляді повного зупинення роботи Одеського дошкільного навчального закладу ЯСЛА-САДОК №125 Одеської міської ради Одеської області, який розташований за адресою: 65120, Одеська обл., місто Одеса, вул. М. Аркаса, будинок 35, шляхом опечатування (опломбування) всіх дверей (воріт) будівель, приміщень, відключення джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання і установок) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, вказаних в ОСОБА_1 перевірки №145 від 21.11.2017р.

Ухвалою суду від 18.12.2017 року адміністративний позов ГУ ДСНС України в Одеській області прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі. Судом ухвалено проводити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи згідно ст.262 КАС України та призначено судове засідання на 15.01.2018 року.

Ухвалою суду від 15.01.2018 року зупинено провадження у справі №815/6449/17 для надання часу для примирення сторін до 29.01.2018 року та зобов'язано учасників справи повідомити суд про усунення обставин, що стали підставою для зупинення провадження у справі.

29 січня 2018 року від представника позивача до суду надійшла заява (вх.№2388/18) про укладення угоди про примирення разом з угодою про примирення від 29.01.2018 року.

Судове засідання для розгляду справи було призначено на 08.02.2018 року о 14:00 год.

У зв'язку із перебуванням судді Аракелян М.М. у відпустці з 08.02.2018р. по 09.02.2018р. включно судове засідання призначене на 08.02.2018 року було перенесено на 14.02.2018 року.

Ухвалою суду від 14.02.2018 року відмовлено у затвердженні умов примирення сторін у справі №815/6449/17, викладених в угоді про примирення від 29.01.2018р., укладеної між ГУ ДСНС України в Одеській області та Одеським дошкільним навчальним закладом ЯСЛА-САДОК №125 Одеської міської ради Одеської області та продовжено розгляд справи.

У судовому засіданні 14.02.2018 року представник позивача позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити з підстав викладених в адміністративному позові, в якому зазначено, що у період з 16.11.2017 року по 21.11.2017 року, відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, Розпорядження КМ України від 20.09.2017 №643-р Деякі питання державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки , наказу ГУ ДСНС України в Одеській області № 387 від 28.09.2017 Про здійснення позапланової перевірки на підставі Посвідчення на проведення перевірки від 01.11.2017 року №143 т.в.о провідного інспектора Малиновського РВ Головного управління ДСНС України в Одеській області підполковником служби цивільного захисту ОСОБА_4 у присутності завідувача ОДЕСЬКИЙ ДНЗ №125 ОСОБА_5, було здійснено позапланову перевірку ОДЕСЬКИЙ ДНЗ №125, який розташований за адресою: 65120, Одеська обл., місто Одеса, вул. М. Аркаса, будинок 35, під час якої перевірено: будівлі, споруди, приміщення, територію з метою додержання (виконання) вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено ОСОБА_1 №145 від 21.11.2017 року. Відповідно до акту №145 встановлені порушення вимог Кодексу цивільного захисту України №5403-VI, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014 року, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697 та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки.

Як зазначає позивач, порушення визначені в пунктах 1 , 2, 3 , 4, 5, 6, 8 , 10 акту №145 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей. При такому становищі учні та викладачі Одеського ДНЗ ЯСЛА-САДОК №125 Одеської міської ради Одеської області постійно перебувають в умовах, коли існує реальна загроза втрати життя, отримання травм, шкоди своєму здоров'ю через невиконання та ігнорування керівництвом та посадовими особами Відповідача вимог законодавства з питань пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту. В такому стані цілковитого недотримання відповідачем вимог законодавства з питань пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту гостро постає питання вірогідного виникнення пожежі чи надзвичайної ситуації, а у випадку їх фактичного настання - неминучі заподіяння шкоди здоров'ю або життю людей.

Посилаючись на створення виявленими порушеннями реальної та невідворотної загрози життю та здоров'ю людей, у тому числі учням та викладачам Одеського дошкільного навчального закладу ЯСЛА-САДОК №125, Головне управління ДСНС України в Одеській області просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Одеського дошкільного навчального закладу ЯСЛА-САДОК №125 Одеської міської ради Одеської області, у вигляді повного зупинення роботи шляхом опечатування (опломбування) всіх дверей (воріт) будівель, приміщень, відключення джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання і установок) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, вказаних в ОСОБА_1 перевірки №145 від 21.11.2017р.

Представники відповідача адміністративний позов не визнали, просили суд у задоволенні позовних вимог відмовити з підстав викладених у відзиві на адміністративний позов, який відповідачем надано до суду 05.01.2018 року (вх.№286/18). Свої заперечення останній обґрунтовує наступним. За період з 21.11.2017 року по 13.12.2017 року відповідачем усунуто 90 відсотків порушень, про що було письмово сповіщено Головне управління ДСНС України в Одеській області, проте позивачем зазначений адміністративний позов подано без врахування усунених порушень з боку відповідача. Як зазначає представник відповідача, на момент надання відзиву на позов відповідачем усунуто майже всі порушення, проте порушення зазначені у пунктах 1, 2 акту перевірки потребують великих цільових бюджетних асигнувань, то до департаменту освіти та науки Одеської міської ради було направлено лист від 27.12.2017 року №01-21/1322 про включення коштів у додаткову потребу до проекту бюджету по галузі Освіта на 2018 рік на протипожежні заходи. Також відповідачем надано заяву до ГУ ДСНС України в Одеській області про призначення перевірки виконання припису №145.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками справи докази та заслухавши їх пояснення, проаналізувавши положення чинного законодавства, суд дійшов наступного.

Судом встановлено, що 28.09.2017 року на виконання вимог Кодексу цивільного захисту України, Розпорядження КМ України від 20.09.2017 №643-р Деякі питання державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки , наказу ДСНС від 22 вересня 2017 року №509 Про проведення позапланових перевірок стану техногенної і пожежної безпеки , вимог Кодексу цивільного захисту України, Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , протоколу №6 чергового засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій облдержадміністрації від 12 вересня 2017 року, протоколу №7 позачергового засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій облдержадміністрації від 16 вересня 2017 року, протоколу №8 позачергового засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій облдержадміністрації від 25 вересня 2017 року Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області прийнято наказ Про проведення позапланової перевірки №387.

Відповідно до зазначеного наказу прийнято рішення здійснити протягом жовтня-грудня 2017 року позапланові перевірки стану техногенної і пожежної безпеки у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах, закладах охорони здоров'я із стаціонарним лікуванням, будинках для людей похилого віку та інвалідів, закладах відпочинку та оздоровлення державної і комунальної форми власності.

На підставі Наказу №387 від 28.09.2017 року та посвідчення на проведення перевірки від 01.11.2017 року №143, у період 16.11.2017 року до 22.11.2017 року, Т.в.о провідного інспектора Малиновського РВ Головного управління ДСНС України в Одеській області підполковником служби цивільного захисту ОСОБА_4 у присутності завідувача Одеського ДНЗ ЯСЛА-САДОК №125 ОСОБА_5, було здійснено позапланову перевірку Одеського дошкільного навчального закладу ЯСЛА-САДОК №125 Одеської міської ради Одеської області, який розташований за адресою: 65120, Одеська обл., місто Одеса, вул. М. Аркаса, будинок 35.

За результатами перевірки складено акт №145 від 21.11.2017 року щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

Перевіркою встановлені порушення відповідачем приписів Кодексу цивільного захисту України , Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014 , зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697 (надалі - Правила пожежної безпеки в Україні) та інших діючих нормативно-правових актів, стандартів, норм і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту, а саме було зафіксовано 13 порушень які знайшли своє відображення у акті перевірки.

Відповідно до переліку виявлених порушень, зазначеному в акті перевірки від 21.11.2017 року, встановлено такі порушення чинного законодавства у сфері пожежної, техногенної, цивільної безпеки: приміщення та споруди не обладнанні системою протипожежного захисту; на шляхах евакуації 1-го та 2-го поверху не демонтоване згораєме облицювання стін; дерев'яні конструкції даху необроблені вогнезахисною рідиною; не заборонено в приміщеннях груп Веселка , Світанок та більовій експлуатацію кабелів і проводів з пошкодженою ізоляцією, виявлено застосування саморобних подовжувачів; та есплуатацію електроламп зі знятими ковпаками; використання в пожежонебезпечних зонах світильників з лампами розжарювання без захисного суцільного скла; килими, паласи та інше покриття у приміщеннях не прикріпленні до підлоги; двері евакуаційних виходів при наявності людей замкненні на внутрішні запори; двері евакуаційного виходу 1-го поверху не виконано відчиняючимися в напрямок виходу; сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації незабезпеченні евакуаційним освітленням відповідно; двері горища не зачинено; не проведено навчання дотримання встановленого протипожежного режиму та вимог Правил пожежної безпеки в Україні ; у приміщеннях незалежно від призначення, які після закінчення роботи замикаються, не вимикається напруга (електропостачання); електрощити, групові електрощити неоснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами вказаним значенням номінального струму апарата захисту; система вентиляції на кухні експлуатується з порушеннями вимог ДБН В.2.5-67:2013.

Як встановлено судом, будь-яких скарг під час проведення зазначеної перевірки чи заперечень на ОСОБА_1 №145, який вручено завідуючій Одеського ДНЗ ЯСЛА-САДОК № 125 ОСОБА_5 21.11.2017 року, відповідачем не надавалось.

Згідно з приписом №145 від 21.11.2017 року про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки контролюючим органом визначено строк на усунення порушень встановлених в ході проведення перевірки.

21 листопада 2017 року позивачем складено протокол ОД№002897 про адміністративне правопорушення відповідно до ст. 188-8 КУпАП відносно завідуючої Одеського ДНЗ ЯСЛА-САДОК №125 ОСОБА_5.

Також, 21 листопада 2017 року позивачем складено постанову ОД№002897 про накладення адміністративного стягнення на громадянку ОСОБА_5 у розмірі 51 грн. з підстав порушення пожежної безпеки.

Відповідно до акту, складеного за результатами позапланової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 15.12.2017 року №166 встановлено, що порушення визначені в акті первісної позапланової перевірки №145 від 21.11.2017 року усунено не у повному обсязі (пункти 1, 3, 8 ОСОБА_1 №145 від 21.11.2017р.).

Часткове усунення порушень зазначених в акті перевірки №145 від 21.11.2017 року також підтверджується наявністю в матеріалах справи відповідних доказів у вигляді фотокопій, наданих відповідачем на підтвердження факту здійснення заходів, направлених на приведення у відповідність приміщень закладу до вимог чинного законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.

Як вбачається з детального опису виявлених порушень відображеного в акті №166 від 15.12.2017 року, відповідачем не усунуто порушення щодо забезпечення приміщень та споруд системою протипожежного захисту, не оброблено вогнезахисною рідиною дерев'яні конструкції даху, а також не забезпечено евакуаційними освітленням відповідні шляхи евакуації.

Відповідно до положень ст. 3 ЗУ "Про основні засади державного нагляду і контролю) у сфері господарської діяльності" , державний нагляд (контроль) у господарській діяльності здійснюється на принципах, зокрема, наявності підстав, визначених законом для здійснення державного нагляду (контролю), а також відкритості, прозорості, плановості і системності державного нагляду (контролю).

Відповідно до ч. 5 ст.4 ЗУ "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" , повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом. Застосовані адміністративним судом заходи реагування за позовом органу державного нагляду (контролю), а також вжиті органом державного нагляду (контролю) заходи, обґрунтованість яких підтверджена адміністративним судом, скасовуються адміністративним судом у порядку, встановленому процесуальним законом.

Відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 20 вересня 2017р. №643-р Деякі питання державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки встановлено наступне : Погодитися з пропозицією Міністерства внутрішніх справ щодо проведення Державною службою з надзвичайних ситуацій у жовтні - грудні 2017 р. позапланових перевірок стану техногенної і пожежної безпеки у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах, закладах охорони здоров'я із стаціонарним лікуванням, будинках для людей похилого віку та інвалідів, закладах відпочинку та оздоровлення державної та комунальної форми власності, а також приватної форми власності - у разі письмового звернення суб'єктів господарювання .

Обласним та Київській міській державним адміністраціям: за участю органів місцевого самоврядування сприяти проведенню перевірок; разом з Державною службою з надзвичайних ситуацій забезпечити проведення роз'яснювальної роботи щодо дотримання вимог техногенної та пожежної безпеки .

Пунктами 2,3 ч.2 ст.18 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи про застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням; щодо підтвердження обґрунтованості вжиття суб'єктами владних повноважень заходів реагування під час здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України від 16.01.2013 року Державна служба з надзвичайних ситуацій (ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра оборони України. ДСНС України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності.

Відповідно до ст. 64 Кодексу цивільного захисту України , ДСНС України здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. ДСНС України здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

Відповідно до ст. ст. 67 Кодексу цивільного захисту України , до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Згідно частиною 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; порушення правил поводження з небезпечними речовинами; відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання; проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Статтями 68 , 70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, порушення визначені в акті перевірки №145 від 21.11.2017 року та в акті перевірки №166 від 15.12.2017 року, а саме зазначені в пунктах 1, 3, 8 (акту №145 від 21.11.2017 року) опису виявлених порушень, є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.

При цьому, на підтвердження своїх доводів стосовно усунення та виконання робіт щодо усунення порушень, відповідач не надає жодних належних доказів, натомість, як вбачається з відзиву на адміністративний позов, сам відповідач визнає, що порушення зазначені в пунктах 1, 3, 8 не усунені та по ним вирішується питання фінансування для проведення відповідних робіт.

На думку суду, наявність плану заходів по усуненню порушень та фактичне здійснення таких заходів не спростовують доводів контролюючого органу щодо наявності фактичної небезпеки життю та здоров'ю людей.

Як вбачається з матеріалів справи та не заперечується відповідачем не усунутими залишись такі порушення як відсутність системи протипожежного захисту в приміщеннях та спорудах, відсутність належного оброблення дерев'яних конструкцій даху вогнезахисною рідиною та відсутність евакуаційного освітлення шляхів евакуацій.

На думку суду, вищезазначені порушення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки є істотними порушеннями, які безпосередньо створюють загрозу життю та здоров'ю людей, тому підстави вважати, що така загроза наразі відвернута, у суду відсутні.

Серед інших порушень, встановлених в ОСОБА_1 №145, саме ці порушення вказуються позивачем підставою застосування заходів реагування.

Конституція України визнає людину, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпеку найвищою соціальною цінністю. Тим самим вона встановлює головний обов'язок держави - забезпечення прав і свобод людини.

Відповідно до ч. 1. ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно з ч.ч.1.2 ст. 76 КАС України встановлено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Частиною 1 ст. 77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

На час ухвалення постанови у даній справі відповідачем не надано доказів щодо відсутності реальної загрози життю та здоров'ю людей та вчинення ним дій щодо повного усунення порушень.

Відповідно до ч.7 ст.7 ЗУ "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

На підставі викладеного суд дійшов висновку про обґрунтованість та доведеність позовних вимог Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області та наявність підстав для їх задоволення.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Судові витрати пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз в цій справі відсутні.

Керуючись ст.ст. 139, 241-243, 248, 250, 255, 295 КАС України, суд,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління ДСНС України в Одеській області до Одеського дошкільного навчального закладу «ЯСЛА-САДОК» №125 Одеської міської ради Одеської області про вжиття заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Одеського дошкільного навчального закладу «ЯСЛА-САДОК» №125 Одеської міської ради Одеської області, у вигляді повного зупинення роботи Одеського дошкільного навчального закладу «ЯСЛА-САДОК» №125 Одеської міської ради Одеської області, який розташований за адресою: 65120, Одеська обл., місто Одеса, вул. М. Аркаса, будинок 35, шляхом опечатування (опломбування) всіх дверей (воріт) будівель, приміщень, відключення джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання і установок) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, вказаних в ОСОБА_1 перевірки №145 від 21.11.2017р.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст. 293,295 КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Повний текст рішення складено та підписано 19.02.2018 року.

Суддя М.М. Аракелян

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.02.2018
Оприлюднено21.02.2018
Номер документу72317303
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/6449/17

Постанова від 30.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 24.04.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 23.03.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Рішення від 19.02.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 14.02.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 14.02.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 15.01.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 18.12.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні