ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-604, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua
Головуючий у 1-й інстанції: Щербаков В.В.
Суддя-доповідач:Іваненко Т.В.
УХВАЛА
"20" лютого 2018 р. Справа № 817/1091/17
Суддя Житомирського апеляційного адміністративного суду Іваненко Т.В. , перевіривши апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Рівненській області на рішення Рівненського окружного адміністративного суду від "16" січня 2018 р. у справі за позовом Стрільського споживчого товариства до Головне управління Державної фіскальної служби у Рівненській області про визнання протиправним та скасування рішення та податкової вимоги , -
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 16.01.2018 позов задоволено повністю.
Головне управління Державної фіскальної служби у Рівненській області не погоджуючись із судовим рішенням, оскаржило його в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга не може бути прийнята до апеляційного провадження та підлягає залишенню без руху, оскільки не відповідає вимогам ст. 296 КАС України.
Відповідно до п. 1 ч. 5 ст. 296 КАС України до апеляційної скарги додається документ про сплату судового збору.
Проте, відповідач зазначеної вимоги не виконав, а саме, не надав належного документу про сплату судового збору.
Разом з апеляційною скаргою скаржником подано клопотання про відстрочення сплати судового збору, яке обґрунтоване тим, що на момент подання апеляційної скарги кошторис ГУ ДФС у Рівненській області перебуває на погодженні та затверджені, а тому з об"єктивних підстав не має можливості здійснити сплату судового збору у встановлений строк.
Вирішуючи питання щодо сплати судового збору, суддя вважає за необхідне зазначити наступне.
Згідно ст. 8 Законом України "Про судовий збір" (в редакції Закону № 2147-VIII від 03.10.2017) зазначено, що суд враховуючи майновий стан сторони може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов:
1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або 2) позивачами є: військовослужбовці; батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда; члени малозабезпеченої чи багатодітної сім'ї; особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або 3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров'ю.
Згідно Закону України "Про судовий збір" скаржник не віднесений до вищевказаних категорій осіб, а тому судовий збір повинен бути сплачений на загальних умовах.
Відповідно до частини першої статті 133 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк. Зміст цієї статті передбачає право суду, а не обов'язок, на свій розсуд відстрочити, розстрочити, зменшити або звільнити від сплати судового збору.
Постановою Пленуму Вищого адміністративного суду України "Про практику застосування адміністративними судами положень Закону України від 08.07.2011 року № 3674-VI "Про судовий збір" від 23.01.2015 року № 2 судам роз'яснено, що якщо бюджетні установи діють як суб'єкти владних повноважень, то обмежене фінансування такої установи не є підставою для відстрочення чи звільнення від сплати судового збору.
Таким чином, заявлене відповідачем клопотання про відстрочення сплати судового збору, задоволенню не підлягає.
Розмір судового збору, порядок його сплати і звільнення від сплати встановлюється Законом України "Про судовий збір".
Як вбачається із матеріалів справи, суду першої інстанції визнав протиправними та скасував рішення від 13.05.2017 №0001001310 про застосування штрафних санкцій в сумі 38285,10грн. та податкові вимоги про сплату боргу (недоїмки) від 13.05.2017 №Ю-27 в сумі 74549,13грн., від 04.07.2017 №Ю-181-17 в сумі 99286,48грн. Податкова вимога про сплату боргу (недоїмки) №Ю-181-17 є похідною від незаконної вимоги про сплату боргу (недоїмки) від 13.05.2017 №Ю-27.
Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 №3674-VI (далі - Закон №3674-VI), судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Підпунктом 1 пункту 3 частини 2 статті 4 Закону №3674-VI встановлено, що розмір судового збору за подання адміністративного позову майнового характеру, який подано суб'єктом владних повноважень, юридичною особою становить 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2017 рік" встановлено, що розмір прожиткового мінімуму на одну особу для працездатних осіб в розрахунку на місяць станом на 1 січня 2017 року становить 1600,00грн.
Відтак, розмір судового збору за подання позивачем адміністративного позову майнового характеру становить 1692,51грн. (112834,23х1,5%).
Згідно пп. 2 п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" у редакції Закону України чинній на день подання апеляційної скарги, встановлено, що за подання до суду апеляційної скарги на рішення суду ставка судового збору складає 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги.
Отже, розмір судового збору за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції становить 2538,77 грн. (1692,51*150%)
Судовий збір необхідно сплатити за наступними реквізитами: рахунок 31216206781002, найменування отримувача УДКСУ у м. Житомирі, банк отримувача ГУДКСУ у Житомирській області, МФО 811039, код ЄДРПОУ отримувача 38035726, код класифікації доходів бюджету 22030101, призначення платежу *;101; (код клієнта за ЄДРПОУ для юридичних осіб (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8), реєстраційний номер облікової картки платника податків - фізичної особи (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України, в разі якщо платник через свої релігійні переконання відмовився від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомив про це відповідний орган Міністерства доходів і зборів України і має відповідну відмітку у паспорті);Судовий збір, за позовом (ПІБ чи назва установи, організації позивача), Житомирський апеляційний адміністративний суд (назва суду, де розглядається справа).
При заповненні платіжного документа у графі "Код платника" платником судового збору - юридичною особою зазначається код ЄДРПОУ, а платником - фізичною особою - ідентифікаційний код, а при його відсутності, у зв'язку з релігійними переконаннями, зазначаються його паспортні дані.
Документ про сплату судового збору подається тільки в оригіналі.
Згідно з ч. 2 ст. 298 КАС України до апеляційної скарги, яка оформлена з порушенням вимог, встановлених статтею 296 цього Кодексу, застосовуються положення статті 169 цього Кодексу, згідно з якими апеляційна скарга залишається без руху з наданням строку для усунення зазначених недоліків.
Керуючись ст.ст. 169, 296, 298 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -
УХВАЛИВ:
Відмовити Головному управлінню Державної фіскальної служби у Рівненській області у задоволенні клопотання про відстрочення сплати судового збору.
Апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Рівненській області залишити без руху.
Надати Головному управлінню Державної фіскальної служби у Рівненській області десятиденний строк з дня вручення цієї ухвали для усунення зазначених недоліків.
Копію даної ухвали надіслати особі, яка подала апеляційну скаргу.
Роз'яснити Головному управлінню Державної фіскальної служби у Рівненській області, що у випадку невиконання вимог ухвали у встановлений строк, апеляційна скарга буде повернута.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя Т.В. Іваненко
Суд | Житомирський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.02.2018 |
Оприлюднено | 22.02.2018 |
Номер документу | 72335576 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Іваненко Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні