Постанова
від 19.02.2007 по справі 2-а-197/07
МУКАЧІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-А-197/07

Справа №

2-А-197/07

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 

19 лютого 2007 року                                                                                                                                  

м.Мукачево

Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області в

складі: головуючого - судді              Рижиков В.Г.

при секретарі                          Петканич Г.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в

м.Мукачево адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до військової частини

А-4324 про стягнення заборгованості компенсації вартості продовольчого

забезпечення ,-

 

встановив:

 

Позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним

позовом до військової частини А4324 про стягнення грошової компенсації за

продовольче забезпечення, в якій просить суд винести рішення яким: зобов'язати

командування військової частини А-4324 виплатити йому заборгованість сумі 12393 (дванадцять

тисяч триста дев'яносто три) грн. 09

коп., грошової компенсації замість недоотриманого продовольчого пайка.

Позов мотивує тим, що він перебуває на військовій службі

у військовій частині А3737, на продовольчому та фінансовому забезпеченні

знаходиться у в/ч А-4324.

Всупереч діючому законодавству в/ч А-4324 не

розрахувалась з ним в повному обсязі та не виплатила йому компенсації вартості

продовольчого забезпечення починаючи з 10.03.2000

р.

Згідно ч. 2

ст. 17 Конституції

України "... Держава

забезпечує соціальний захист громадян України, які знаходяться на службі в

Збройних Силах України і інших військових формуваннях, а також членів їх

сімей". До того ж ч. 2 ст. 9 Закону України "Про соціальний і

правовий захист військовослужбовців і членів їх сімей" свідчить "...

військовослужбовці одержують за рахунок держави грошове забезпечення, а також

речове майно і продовольчі пайки або, по їх бажанню, грошову компенсацію".

А згідно ч. 4 ст. 9 порядок і розміри грошового і матеріального забезпечення

військовослужбовців і компенсації замість продовольчих пайків встановлюються

Кабінетом Міністрів України з урахуванням коефіцієнта грошових доходів.

На вимогу вищезгаданих законів, з метою раціонального

забезпечення військовослужбовців продовольством, Кабінетом Міністрів України

була прийнята Постанова № 316 від 12.03.1996 року "Про норми забезпечення

продовольчими пайками військовослужбовців Збройних Сил України і інших

військових формувань.".

Відповідно до вищезгаданої Постанови до 10.03.2000 року

він забезпечувався продовольчим пайком по нормі №7 (згідно посади), а з

11.03.2000 року Законом України "Про деякі заходи щодо економії бюджетних

засобів" від 17.02.2000 року, була припинена дія ч. 2 ст. 9 Закону України

"Про соціальний і правовий захист військовослужбовців" в частині

отримання військовослужбовцями продовольчих пайків і речового майна або, по їх

бажанню, грошової компенсації. Але цей пункт не відміняє ч. 1 ст. 9 даного Закону,

який гарантує матеріальне, продовольче і інші види забезпечення

військовослужбовцям. Ніхто не має права обмежувати військовослужбовців і членів

їх сімей в правах і свободах, встановлених законодавством.

Отже, у зв'язку з тим, що дія норми № 7 постанови

Кабінету Міністрів України припинена, йому повинні були перевести на іншу норму

продовольчого забезпечення. Оскільки якнайменшу вартість цих всіх норм

продовольчого забезпечення має норма №

1 , то його повинні були забезпечувати саме за даною нормою.

Згідно ст. 16

Закону України "Про Збройні Сили України" в редакції від 05 жовтня 2000 року вказано, що

держава забезпечує соціальний і правовий захист військовослужбовців і осіб,

звільнених в запас, а також гарантує отримання за рахунок держави фінансової,

речової, продовольчої і інших видів забезпечення. Що в черговий раз підтверджує

його гарантоване державою право на забезпечення його продовольством.

На виконання вимог ст. 16 Закону України "Про Збройні Сили України"

постанова Кабінету Міністрів України №

426 від 29.03.2002 року

були затверджені норми харчування військовослужбовців і інших військових

формувань.

Також слід вказати на те, що частина 3 статті 22 Конституції

України вимагає: "..

.при ухваленні нових законів або внесенні змін до діючих законів не

допускається зменшення змісту і об'єму існуючих прав і свобод".

Враховуючи вищесказане, він вважає, що порушено його

законне гарантоване державою право на отримання продовольчого забезпечення за

рахунок держави, унаслідок чого у військовій частині утворилася заборгованість

перед ним в сумі -

12393,09 що підтверджується довідкою за № 1345 від 03 листопада 2006 року.

 

Позивач в судове засідання не з'явився, і подав суду в

письмовій формі заяву, в якій просить дану справу розглянути у його

відсутності.

Представник відповідача військової частини А-3432 в

судове засідання не з'явився по невідомій суду причині, будучи належним чином

повідомлений про час місце розгляду справи.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши всі наявні докази

у їх сукупності, суд приходить до висновку, що позовна заява підлягає до

задоволення за таких підстав.

Правовідносини між сторонами регулюються положеннями ст. 58 Конституції

України, ст. 17 Закону

України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду

з прав людини", ст. 9

Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців

та членів їх сімей".

Згідно чинного законодавства, реалізація особою права, що

пов'язане з отриманням бюджетних коштів, яке базується на спеціальних та чинних

на час виникнення спірних правовідносин нормативно -правових актів

Законодавства України, не може бути поставлена у залежність від бюджетних

асигнувань, тобто посилання органами державної влади на відсутність коштів як

на причину невиконання. У випадках коли з набуттям чинності певним законом,

його нормами призупиняється дія положень закону, що був прийнятий раніше, до

спірних правовідносин застосовується закон, що діяв на момент виникнення у

особи певного права.

Згідно вимог ст. 9

Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців

та членів їх сімей" військовослужбовці одержують за рахунок держави

грошове забезпечення, а також продовольчий пайок або за бажанням

військовослужбовця грошову компенсацію замість нього.

Відповідно до ч.І ст. 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування

практики Європейського суду з прав людини" у випадках, коли з набуттям

чинності певним його нормами призупиняється дія положень закону, що був

прийнятий раніше, до спірних правовідносин застосовує закон, що діяв на момент

виникнення у особи відповідного права.

Судом встановлено, що позивач перебуває на військовій

службі у військовій частині A3

73 7, на продовольчому та фінансовому забезпеченні знаходиться у в/ч А-4324 ( а.с. 7 ).

Згідно довідки №

1345 від 03.11.2006 року

військова частина заборгувала позивачу компенсацію за продовольче забезпечення

в розмірі 12393,09 грн. ( а.с. 4 ).

Невиплата вказаної суми за весь період з 2000 р. є грубим

порушенням чинного законодавства і його прав як військовослужбовця.

На підставі вищенаведеного, керуючись ст. 58 Конституції

України, ст. 17 Закону

України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду

з прав людини", ст. 9

Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців

та членів їх сімей", ст.ст. 159,

160-164, 167 КАС України, суд-

 

постановив:

 

Позовну заяву ОСОБА_1 до військової частини А-4324 про

стягнення заборгованості компенсації вартості продовольчого забезпечення - задовольнити.

Зобов'язати командування військової частини А-4324

виплатити ОСОБА_1 заборгованість в сумі 12393

(дванадцять тисяч триста дев'яносто три) грн. 09 коп., грошової

компенсації замість недоотриманого продовольчого пайка.

На постанову суду протягом 10-ти днів може бути подана заява про її апеляційне

оскарження та на протязі 20-ти днів з дня подачі заяви може бути подана

апеляційна скарга.

 

Головуючий                                           

 

СудМукачівський міськрайонний суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення19.02.2007
Оприлюднено21.08.2007
Номер документу727879
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-197/07

Ухвала від 15.07.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ізмайлова Т.Л.

Постанова від 13.09.2007

Адміністративне

Обухівський районний суд Київської області

Проць Т.В.

Ухвала від 31.01.2007

Адміністративне

Богунський районний суд м. Житомира

Бучик А.Ю.

Постанова від 30.07.2007

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Постанова від 12.09.2007

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Чалий І.С.

Постанова від 15.08.2007

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Ракалович В.М.

Ухвала від 26.02.2007

Адміністративне

Оболонський районний суд міста Києва

Буравльов С.І.

Постанова від 19.02.2007

Адміністративне

Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області

Рижиков В.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні