Ухвала
від 22.03.2018 по справі 815/933/17
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

22 березня 2018 року

Київ

справа №815/933/17

касаційне провадження №К/9901/36125/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: Бившевої Л.І. (суддя-доповідач), Хохуляка В.В., Шипуліної Т.М. розглянув матеріали касаційної скарги Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 13.05.2017 та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 06.12.2017 за позовом Приватного підприємства "АВТОМАРКЕТ-ТМ" до Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

У С Т А Н О В И В:

Державна податкова інспекція у Малиновському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області 03.03.2018 подала до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду касаційну скаргу на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 13.05.2017 та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 06.12.2017.

Одночасно податковий орган заявив клопотання про поновлення пропущеного строку на касаційне оскарження.

Зі змісту статті 332 Кодексу адміністративного судочинства України вбачається, що відкриття касаційного провадження обумовлено, зокрема, відповідністю касаційної скарги вимогам цього Кодексу щодо форми і змісту касаційної скарги та строками її подання.

Касаційна скарга відповідача підлягає залишенню без руху як така, що подана з пропуском строку на касаційне оскарження судового рішення, заявлене клопотання про поновлення пропущеного процесуального строку для оскарження судових рішень обґрунтовано не в тій мірі, яка б давала підстави для його задоволення.

Відповідно до підпункту 14 пункту 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VIII, який набрав чинності з 15.12.2017) судові рішення, ухвалені судами апеляційної інстанції до набрання чинності цією редакцією Кодексу, набирають законної сили та можуть бути оскаржені в касаційному порядку протягом строків, що діяли до набрання ним чинності.

Відповідно до частини другої статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції, яка діяла до 15.12.2017) касаційна скарга на судові рішення подається протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення постанови в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення постанови в повному обсязі.

Постанова або ухвала суду апеляційної чи касаційної інстанції за наслідками перегляду, постанова Верховного Суду України набирають законної сили з моменту проголошення, а якщо їх було прийнято за наслідками розгляду у письмовому провадженні, - через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі (частина 5 статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України у редакції, чинній на час постановлення ухвали суду апеляційної інстанції).

Ухвала суду апеляційної інстанції від 06.12.2017 постановлена в порядку письмового провадження.

Звертаючись 03.03.2018 до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду із касаційною скаргою та заявляючи клопотання про поновлення строку на подання касаційної скарги, скаржник посилається на організаційні питання роботи податкового органу, зокрема, що супроводження адміністративних справ у судах здійснюється Головним управлінням ДФС в Одеській області, проте повний текст ухвали суду апеляційної інстанції отримано ним від Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області лише 02.02.2018, яка в свою чергу отримала оскаржуване рішення ще 02.01.2018. Винні особи у порушенні процесуального строку передання процесуальних документів були притягнуті до дисциплінарної відповідальності. На підтвердження вказаних доводів надає копію супровідного листа суду апеляційної інстанції від 11.12.2017; лист Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області від 26.01.2018 № 172/8/15-52-03, копію реєстру справ, які надійшли до Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області, лист Головного управління ДФС в Одеській області від 03.03.2018 № 2201/7/15-32-10-03-09 щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності.

Згідно з частиною третьою статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції, чинній з 15.12.2017) провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

Порядок поновлення та продовження процесуальних строків врегульовано статтею 121 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до частини першої статті 121 Кодексу суд за заявою учасника справи поновлює пропущений процесуальний строк, встановлений законом, якщо визнає причини його пропуску поважними, крім випадків, коли цим Кодексом встановлено неможливість такого поновлення.

Відповідно до частини третьої статті 2 цього Кодексу одним із принципів адміністративного судочинства є рівність усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом.

Державна податкова інспекція у Малиновському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області як державний орган, що здійснює адміністрування податків, зборів, платежів, та утримується за рахунок державного бюджету, має в своєму розпорядженні достатньо засобів для належної організації роботи, зокрема щодо юридичного обслуговування.

У зв'язку з цим доводи скаржника, наведені у клопотанні про поновлення строку, не можуть бути розцінені як об'єктивна перешкода при вирішенні питання щодо подання касаційної скарги з дотриманням процесуальних строків на касаційне оскарження. Згідно з частиною четвертою статті 330 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції, чинній на час подання касаційної скарги) до касаційної скарги додаються документ про сплату судового збору, а також копії касаційної скарги відповідно до кількості учасників справи.

Відповідно до частини другої статті 332 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VII) до касаційної скарги, яка не оформлена відповідно до вимог, встановлених статтею 330 цього Кодексу, застосовуються положення статті 169 цього Кодексу.

Згідно з частиною третьою статті 332 Кодексу адміністративного судочинства України касаційна скарга залишається без руху також у випадку, якщо вона подана після закінчення строків, установлених статтею 329 цього Кодексу, і особа, яка її подала, не порушує питання про поновлення цього строку або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані неповажними. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали про залишення касаційної скарги без руху особа має право звернутися до суду касаційної інстанції із заявою про поновлення строків або вказати інші підстави для поновлення строку.

Зважаючи на наведене, касаційна скарга залишається без руху із наданням десятиденного строку з дня вручення ухвали про залишення касаційної скарги без руху, протягом якого скаржник має право надати/надіслати суду касаційної інстанції заяву, в якій вказати інші підстави для поновлення строку та докази на підтвердження таких обставин.

Керуючись статтею 332, підпунктом 14 пункту 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України,

У Х В А Л И В :

Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області залишити без руху.

Встановити для усунення зазначених в ухвалі недоліків десятиденний строк з дня вручення ухвали про залишення касаційної скарги без руху.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддями і оскарженню не підлягає.

Судді Верховного Суду Л.І. Бившева

В.В. Хохуляк

Т.М. Шипуліна

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення22.03.2018
Оприлюднено23.03.2018
Номер документу72899983
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/933/17

Ухвала від 12.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 18.04.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 22.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 06.12.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 30.08.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 30.08.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 18.08.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Постанова від 13.05.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е. В.

Ухвала від 25.04.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е. В.

Ухвала від 05.04.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні