ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
У Х В А Л А
про затвердження звіту, ліквідаційного балансу банкрута,
та припинення провадження у справі
21 березня 2018 р. Справа № 15/28/2011/5003
Господарський суд Вінницької області в складі: головуючий суддя Тісецький С.С., секретар судового засідання Поцалюк Н.В. , розглянувши в приміщенні суду матеріали у справі
за заявою : Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції Вінницької області Державної податкової служби
до : Комунального підприємства Вінницької міської ради "Вінницькі теплові мережі" (вул. 1-го Травня, буд. 2, м.Вінниця, 21000, код ЄДРПОУ 05516955)
про визнання банкрутом
за участю :
арбітражний керуючий (ліквідатор) ОСОБА_1;
від ДК "Газ України " НАК "Нафтогаз України": ОСОБА_2, за довіреністю;
від Управління ПФУ в м. Вінниці: ОСОБА_3, за довіреністю
В С Т А Н О В И В :
В провадженні господарського суду Вінницької області перебуває справа №15/28/2011/5003 за заявою Вінницької ОДПІ про банкрутство комунального підприємства Вінницької міської ради "Вінницькі теплові мережі".
Ухвалою суду від 06.04.2011 року порушено провадження у справі № 15/28/2011/5003 про банкрутство Комунального підприємства Вінницької міської ради "Вінницькі теплові мережі" та введено мораторій на задоволення вимог кредиторів боржника.
Ухвалою суду від 09.08.2011 року визнано вимоги кредиторів та затверджено реєстр вимог кредиторів боржника - Комунального підприємства Вінницької міської ради "Вінницькі теплові мережі" в наступному складі:
- Державна податкова інспекція у м. Вінниці з сумами вимог 2 960 715,11 грн. основного боргу - третя черга задоволення, 593 228,60 грн. неустойка (штраф, пеня) - шоста черга задоволення;
- КП ВМР "Вінницяміськтеплоенерго" з сумами вимог 1 449 811,24 грн. основного боргу - четверта черга задоволення, 2 280 365,18 основний борг забезпечений заставою - перша черга задоволення;
- Дочірня компанія НАК "Нафтогаз України" ГАЗ України з сумами вимог 14347198,71 грн. основного боргу - четверта черга задоволення, 125,00 грн. судових витрат - перша черга задоволення.;
- Управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Вінниці з сумою вимог 171 266,90 грн. основного боргу - друга черга задоволення.
Також, 08.09.2011 року судом прийнято постанову у даній справі про визнання боржника банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру та призначено ліквідатором Комунального підприємства Вінницької міської ради "Вінницькі теплові мережі" арбітражного керуючого ОСОБА_1.
Ухвалою суду від 13.04.2012 року здійснено заміну кредитора у справі №15/28/2011/5003 про банкрутство Комунального підприємства Вінницької міської ради "Вінницькі теплові мережі", замінивши Державну податкову інспекцію у м. Вінниці її правонаступником - Вінницькою об'єднаною державною податковою інспекцією Вінницької області Державної податкової служби.
Ухвалою суду від 29.05.2012 року визнано поточні вимоги Вінницької ОДПІ Вінницької області ДПС до банкрута - КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" у справі № 15/28/2011/5003 в сумі 210 614,94 грн..
Ухвалою суду від 12.06.2012 року здійснено заміну кредитора у справі №15/28/2011/5003 про банкрутство КП ВМР "Вінницькі теплові мережі", м. Вінниця, замінивши управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Вінниці його правонаступником - управлінням Пенсійного фонду України в м. Вінниці.
Ухвалою суду від 25.09.2012 року визнано поточні вимоги Управління ПФУ в м.Вінниці до банкрута - КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" в сумі 47 328,18 грн..
27.11.2017 року до суду від арбітражного керуючого (ліквідатора КП ВМР "Вінницькі теплові мережі") ОСОБА_1 надійшло клопотання № 02-02/831 від 24.11.2017 року про зобов'язання кредиторів КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" оплатити грошову винагороду ліквідатору пропорційно їх вимогам, а також клопотання № 02-02/830 від 24.11.2017 року про затвердження звіту та ліквідаційного балансу КП ВМР "Вінницькі теплові мережі", в додатку до якого містяться протокол засідання комітету кредиторів боржника від 24.11.2017 року, звіт ліквідатора про вчинені дії у процедурі ліквідації боржника з додатками, ліквідаційний баланс КП ВМР "Вінницькі теплові мережі".
В подальшому, розгляд поданих клопотань ухвалами суду відкладався та продовжувався строк ліквідаційної процедури боржника.
При цьому, 17.01.2018 року до суду від УПФУ у м. Вінниці надійшли заперечення №157/11-32-1/10 від 16.01.2018 року на клопотання ліквідатора про зобов'язання кредиторів КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" оплатити грошову винагороду ліквідатору пропорційно їх вимогам.
23.01.2018 року до суду від арбітражного керуючого (ліквідатора КП ВМР "Вінницькі теплові мережі") ОСОБА_1 надійшов лист № 02-02/42 від 22.01.2018 року про долучення до матеріалів справи ліквідаційного балансу КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" та протоколу засідання комітету кредиторів боржника № 30 від 22.01.2018 року. Також, ліквідатором було подано до суду 23.01.2018 року уточнення № 02-02/41 від 22.01.2018 року до клопотання № 02-02/831 від 24.11.2017 року про оплату послуг та відшкодування витрат за виконання повноважень ліквідатора у даній справі.
14.02.2018 року до суду від арбітражного керуючого ОСОБА_1 надійшли наступні документи: лист № 02-02/165 від 13.02.2017 року, в додаток до якого надано протокол зборів комітету кредиторів банкрута від 13.02.2018 року; уточнення № 02-02/164 від 13.02.2018 року до поданого раніше клопотання № 02-02/831 від 24.11.2017 року.
Окрім того, 14.02.2018 року до суду надійшло заперечення ДК "Газ України " НАК "Нафтогаз України" № б/н від 14.02.2018 року щодо клопотання ліквідатора № 02-02/832 від 24.11.2017 року.
28.02.2018 року до суду від арбітражного керуючого ОСОБА_1 надійшли наступні документи:
- уточнення № 3 до клопотання № 02-02/831 від 24.11.2017 року (№ 02-02/194 від 28.02.2018 року);
- лист № 02-02/194 від 28.02.2018 року, до якого додано розрахунок нарахованої та оплаченої оплати послуг ліквідатора у даній справі; та розрахунок нарахованої та невиплаченої оплати послуг ліквідатора у даній справі за період з 01.08.2012 року по 28.02.2018 року;
- клопотання № 02-02/193 від 21.02.2018 року, до якого додано звіт ліквідатора №02-02/192 від 21.02.2018 року, уточнений реєстр вимог кредиторів станом на 21.02.2018 року. В даному клопотанні ліквідатор також просить суд не брати до уваги поданий раніше звіт ліквідатора № 02-02/829 від 24.11.2017 року, в зв'язку з допущеною опискою; та просить затвердити звіт № 02-02/192 від 21.02.2018 року та ліквідаційний баланс КП ВМР "Вінницькі теплові мережі", що наявний в матеріалах справи.
05.03.2018 року до суду від ДК "Газ України "НАК "Нафтогаз України" надійшли слідуючі документи:
- заперечення № б/н від 05.03.2018 року проти численних уточнень арбітражного керуючого;
- заперечення № 31/13-738 від 02.03.2018 року проти нарахування та оплати послуг ліквідатора вих. № 02-02/181 від 21.02.2018 року за період з 09.09.2011 року по 21.07.2012 року та коригування оплати послуг до клопотання № 02-02/831 від 24.11.2017 року за вих. № 02-02/181 від 21.02.2018 року за період з 01.05.2012 року по 12.02.2018 року;
- заперечення № 31/13-665 від 28.02.2018 року проти затвердження судом звіту ліквідатора за вих. № 02-02/829 від 24.11.2017 року та ліквідаційного балансу КП ВМР "Вінницькі теплові мережі".
Вищевказані документи були судом оглянуті та долучені до матеріалів справи.
Ухвалою суду від 05.03.2018 року продовжено строк ліквідаційної процедури КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" та повноваження арбітражного керуючого (ліквідатора) ОСОБА_1 у справі № 15/28/2011/5003 до 21.03.2018 року та призначено справу до розгляду в судовому засіданні на 21.03.2018 року.
На визначену дату, в судове засідання 21.03.2018 року з'явились арбітражний керуючий, представники ДК "Газ України " НАК "Нафтогаз України" та Управління ПФУ в м.Вінниці. Інші учасники провадження у справі про банкрутство КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" в судове засідання не з'явились.
Також, судом встановлено, що 14.03.2018 року до суду від арбітражного керуючого ОСОБА_1 надійшов відзив № 02-02/237 від 12.03.2018 року на заперечення ДК "Газ України " НАК "Нафтогаз України" № 31/13-665 від 28.02.2018 року.
20.03.2018 року від ДК "Газ України " НАК "Нафтогаз України" до суду надійшло заперечення проти клопотання ліквідатора від 24.11.2017 року № 02-02/832 та уточнення №3 від 28.02.2018 року.
21.03.2018 року від КП ВМР "Вінницяміськтеплоенерго" до суду надійшло заперечення №34/1570 від 21.03.2018 року на клопотання ліквідатора від 24.11.2017 року № 02-02/832 та уточнень до нього.
21.03.2018 року до суду від арбітражного керуючого ОСОБА_1 надійшла заява №02-02/248 від 20.03.2018 року про стягнення оплати послуг ліквідатора і відшкодування витрат та супровідним листом 02-02/259 від 20.03.2018 року надійшов протокол зборів комітету кредиторів № 32 у справі № 15/28/2011/5003 від 20.03.2018 року.
Суд оглянувши подані документи, долучив їх до матеріалів справи.
Водночас, суд звертає увагу на те, що у клопотанні № 02-02/193 від 21.02.2018 року ліквідатор просить суд не брати до уваги поданий раніше звіт ліквідатора № 02-02/829 від 24.11.2017 року, в зв'язку з допущеною опискою та просить затвердити звіт № 02-02/192 від 21.02.2018 року та ліквідаційний баланс КП ВМР "Вінницькі теплові мережі", що наявний в матеріалах справи.
Суд оглянувши подане клопотання, дійшов висновку про його задоволення.
Таким чином, предметом судового розгляду є остаточний звіт ліквідатора № 02-02/192 від 21.02.2018 року та ліквідаційний баланс банкрута.
В ході розгляду справи по суті, арбітражний керуючий ОСОБА_1, підтримала затвердження поданого звіту ліквідатора № 02-02/192 від 21.02.2018 року і ліквідаційного балансу банкрута та закриття провадження у справі.
Представник ДК "Газ України " НАК "Нафтогаз України" стосовно затвердження даного звіту ліквідатора заперечила з підстав наведених у письмових запереченнях.
Представник Управління ПФУ в м. Вінниці щодо затвердження вказаного звіту ліквідатора не заперечила.
Суд, розглянувши остаточний звіт ліквідатора № 02-02/192 від 21.02.2018 року, дослідивши письмові докази, надані на підтвердження викладеної у звіті інформації, заслухавши пояснення учасників справи, проаналізувавши норми діючого законодавства України, встановив наступне.
За змістом звіту ліквідатора № 02-02/192 від 21.02.2018 року, вказані слідуючі відомості.
Згідно відповідей з Відділів Держкомзему у місті Козятині № 01-1607, місті Могилів-Подільський № 01-05/661, Хмільницькому № 637, Теплйцькому № 1017, Калинівському №01-05-08/803, Козятинському № 1004, Липовецькому № 01-07/803, Барському №02-47/1013, Чернівецькому № 442, Піщанському № 1857, Тиврівському № 01-13/679, Немирівському № 01-22/996, Чечельницькому, Шаргородському № 01-02-10/1530, Томашпільському № 529 районах, за КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" земельні ділянки не зареєстровані.
19.052011 року від ДПІ м. Вінниці надійшла інформація (№ 27907/10/24) щодо відкритих розрахункових рахунків в установах банків по підприємству КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" станом на 17.05.2011 року в кількості 13 штук.
20.05.2011 року розпорядником майна отримано лист (№ 7419) від Вінницького ВРЕР УДАІ УМВС України у Вінницькій області, в якому повідомлено, що згідно БД АІС "Автомобіль" Вінницького ВРЕР за КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" транспортні засоби не зареєстровані.
25.05.2011 року розпорядником майна отримано лист (№ 548/03-26) від ІДТН "Держтехнагляд" з повідомленням про відсутність зареєстрованої сільськогосподарської техніки за КП ВМР "Вінницькі теплові мережі".
30.06.2011 року отримано Витяг з Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, серія ТТ 982865, № витягу 31973055 в якому зазначено, що за КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" в Єдиному реєстрі заборон відчуження об'єктів нерухомого майна інформація відсутня.
30.06. 201 1 року отримано Витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна, серія ТТ № 982867 № витягу 31973187 накладено наступні обтяження: 16.03.2010 р. публічне обтяження, обтяжував - ДПІ у м. Вінниці (активи платника податків згідно акту опису № 77 від 12.03.2010 р.); 19.05.2010 р. публічне обтяження, обтяжував - ДПІ у м. Вінниці (активи платника податків згідно акту опису № 162 від 17.05.2010 р.); публічне обтяження, обтяжував - ДПІ у м. Вінниці (активи платника податків згідно акту опису № 289 від 11.08.2010 р.); 12.08.2010 р. публічне обтяження, обтяжував ДПІ у м. Вінниці (активи платника податків згідно акту опису № 289 від 11.08.2010 р.); 15.09.2010 р. публічне обтяження, обтяжував - ДПІ у м. Вінниці (активи платника податків згідно акту опису № 335 від 08.09.2010 р.); 07.10.2010 р. публічне обтяження, обтяжував - ДПІ у м. Вінниці (активи платника податків згідно акту опису № 367 від 06.10.2010 р.); 17.11.2010 р. публічне обтяження, обтяжував - ДПІ у м. Вінниці (активи платника податків згідно акту опису № 424 від 12.10.2010 р.); 24.12.2010 р. публічне обтяження, обтяжував - ДПІ у м. Вінниці (активи платника податків згідно акту опису № 481 від 22.12.2010 р.).
13.07.2011 року отримано повідомлення з КП "Вінницьке міське бюро технічної інвентаризації" (№ С-485/вих.), що станом на 05.07.2011 р., за КП ВМР "Вінницькі теплові мережі", об'єкти нерухомого майна по м. Вінниці не зареєстровані.
08.09.2011 року між ліквідатором та директором КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" був укладений Акт прийому-передачі установчих документів КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" ліквідатору ОСОБА_1.
22.09.2011 року ліквідатором була здійснена інвентаризація в присутності арбітражного керуючого ОСОБА_1, завідуючої складом ОСОБА_4, директором ОСОБА_5, представником боржника ОСОБА_6. Була виявлена ліквідаційна маса на суму 10 431 грн. 34 коп..
Відповідно до протоколу № 4 комітету кредиторів КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" від 24.11.2011 року, дії ліквідатора визнано достатніми, такими, що не суперечать діючому законодавству, інтересам боржника і кредиторів; затверджено цивільно-правову угоду про надання бухгалтерських послуг, укладену з ОСОБА_7 09.11.2011 р., затверджено договір про надання послуг по незалежній оцінці вартості майна, укладений з інженерно-консультативним підприємством - фірмою "АВБАЙ" 21.11.2011 року.
28.11.2011 року від Регіонального відділення Фонду державного майна України по Вінницькій області надійшла відповідь, в якій зазначено, що дані про наявне державне майно, яке перебуває на балансі у підприємства-банкрута КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" в минулому ДП "Вінницькі теплові мережі" відсутні.
Згідно листа виконавчого комітету Вінницької міської ради № 01-00-013-3723 від 02.02.2012 р., Вінницькою міською радою не передавалось майно комунальної власності територіальної громади м. Вінниці у власність, в господарське відання, на баланс комунальному підприємству Вінницької міської ради "Вінницькі теплові мережі".
Відповідно до листа Департаменту енергетики, транспорту та зв'язку від 27.04.2012 р. вих. № 21-00-00-15094, на виконання розпорядження Кабінету міністрів України від 09 вересня 2009 р. № 1076-р за рішенням виконавчого комітету Вінницької міської ради від 16.10.2009 р. № 2320 "Про затвердження Акту приймання-передачі у комунальну власність територіальної громади міста цілісного майнового комплексу державного підприємства "Вінницькі теплові мережі" цілісний майновий комплекс ДП "Вінницькі теплові мережі" передано у власність територіальної громади м. Вінниці. Рухоме, нерухоме або індивідуально визначене майно у власність комунальному підприємству Вінницької міської ради "Вінницькі теплові мережі" (в минулому ДП "Вінницькі теплові мережі") не надавалось.
02.05.2012 року між КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" в особі ліквідатора ОСОБА_1 та ТОВ "Консалтинг - центр Професіонал" був укладений Договір про надання послуг стосовно експертної оцінки.
Відповідно до Висновку про вартість об'єкта оцінки ринкова вартість майна, яка є власністю КП ВМР "Вінницькі теплові мережі", станом на 10.05.2012 року, що знаходиться за адресою: м. Вінниця, вул. 1 Травня, 2 становить 13 056,42 грн. без ПДВ. Заперечень проти висновку від кредиторів не поступало.
06.07.2012 року були проведені збори комітету кредиторів на яких було вирішено: дії ліквідатора визнати достатніми, такими що не суперечить діючому законодавству інтересам боржника та кредиторів; затвердити висновок про вартість майна, виконаного ТОВ "Консалтинг центр Професіонал" станом на 10.05.2012 р.; затвердити Договір про надання послуг відносно організації та проведення прилюдних торгів (аукціонів), укладений між ліквідатором ТОВ КП "Вінницькі теплові мережі" арбітражним керуючим ОСОБА_1 та Товарною біржею "Вінницька товарна біржа", укладений 04.07.2012 р.; затвердити Договір про надання брокерських послуг, укладений 04.07.2012 р. між ліквідатором ТОВ КП "Вінницькі теплові мережі" арбітражним керуючим ОСОБА_1 та ФОП ОСОБА_8; провести реалізацію майна шляхом проведення аукціонів на Товарній біржі "Вінницька товарна біржа", початковою вартістю майна вважати вважати вартість Висновку оцінювача ТОВ "Консалтинг центр Професіонал", станом на 10.05.2012 р.; ліквідатору підготувати клопотання до господарського суду Вінницької області з проханням зобов'язати КП ВМР "Вінницяміськтеплоенерго" надати ліквідатору документи, що підтверджують дебіторську заборгованість (договори, акти звірки та ін.) підприємства банкрута КП ВМР "Вінницькі теплові мережі".
09.08.2012 року були проведені збори комітету кредиторів на яких було вирішено: дії ліквідатора визнати достатніми, такими, що не суперечить діючому законодавству, інтересам боржника і кредиторів; затвердити висновок про вартість шандор (гідротехнічних затворів), виконаного ТОВ "Консалтин центр Профессіонал" станом на 08.08.2012 р.; провести реалізацію шандор (гідротехнічних затворів) шляхом проведення аукціонів на Товарній біржі "Вінницька товарна біржа". Початкову вартість майна вважати вартість Висновку оцінювача ТОВ "Консалтиг Центр-Професіонал" станом на 08.08.2012 року.
06.09.2012 троку на ТБ "Вінницька товарна біржа" був проведений прилюдний аукціон. Відповідно до Протоколу № 12-08 від 06.09.2012 року було реалізоване наступне майно: труба сталева - 2 836,39 грн.; шандори - 50 003,00 грн..
Загальна сума продажу становила 52 839,39 грн. З них: брокерські послуги (відповідно до договору-доручення про надання брокерських послуг від 04.07.2012 р.) - 5 283,94 грн.; біржовий збір - 1 056,79 грн.
Сума, яка була перерахована на ліквідаційний рахунок складала 46 498,66 грн.. З суми 46498,66 грн. було виплачено: ТОВ "Консалтинг центр Професіонал" (оплата за оцінку майна згідно Договору № 20-12 від 15.08.2012 р.) - 700 грн.; оплата послуг арбітражного керуючого з 08 вересня 2011 р. по 21 липня 2012 р. відповідно до ухвали Господарського суду Вінницької області від 08.09.2011 р. - 43 769,20 грн.; відшкодування витрат ліквідатора у справі про банкрутство КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" - 2 029,46 грн..
Ухвалою суду від 13.09.2012 року зобов'язано КП ВМР "Вінницяміськтеплоенерго" надати ліквідатору КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" бухгалтерську документацію боржника (що стосується дебіторської заборгованості); перерахувати усі кошти, які надходять від населення згідно договору застави № 72 від 31 жовтня 2009 року, на ліквідаційний рахунок КП ВМР "Вінницькі теплові мережі"; прозвітувати про надходження від населення (погашення суми кредитора перед КП Вінницької міської ради "Вінницяміськтеплоенерго") коштів згідно договору застави № 72 від 31 жовтня 2009 року з моменту винесення постанови про відкриття процедури ліквідації КП ВМР "Вінницькі теплові мережі", а саме з 08 вересня 2012 року.
27.12.2012 року були проведені збори комітету кредиторів, на яких було вирішено: дії ліквідатора визнано достатніми, такими, що не суперечать діючому законодавству, інтересам боржника і кредиторів; провести повторний аукціон по реалізації майна, яке належить Товарній біржі "Вінницька товарна біржа" зі зниженням вартості на 10 відсотків від попередньої вартості майна. Загальне зниження від оціночної вартості на майно, яке належить КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" становить 50 відсотків. Якщо до 10 січня 2013 року КП ВМР "Вінницяміськтеплоенерго" не буде виконано Ухвалу Господарського суду Вінницької області від 13.09.2012 року ліквідатору необхідно звернутися в правоохоронні органи.
Ухвалою Господарського суду Вінницької області від 09.04.2013 року по справі №5/60/2012/5003 ухвалено визнати конкурсні кредиторські вимоги комунального підприємства Вінницької міської ради "Вінницькі теплові мережі" до боржника з сумою вимог 149 472 грн. 39 коп. в четверту чергу.
31.12.2012 року між ліквідатором КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" та КП ВМР "Вінницяміськтеплоенерго" була укладена Угода про зарахування зустрічних однорідних вимог, в якому зазначено, що платежі населення в сумі 993 376 грн. 54 коп. зараховуються в борг першої черги КП ВМР "Вінницяміськтеплоенерго".
02.08.2013 року ліквідатором закрито рахунок в ПАТ "Кредитпромбанк", про що свідчить довідка ПАТ "Кредитпромбанк" № 3261/5.01 ВН-6.6-02ВН від 21.08.2013 року.
24.09.2013 року до ліквідатора надійшов лист від ТБ "Вінницька товарна біржа" в якому повідомлено, що на ТБ "Вінницька товарна біржа", заявок від бажаючих на участь в аукціоні 24.09.2013 р. о 09:00 год. по визначенню переможця, який отримає право на придбання майна, що належить підприємству-банкруту КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" не надходило.
21.10.2013 року комісія в складі: представника Управління Пенсійного фонду України у м. Вінниці ОСОБА_9 та представника КП ВМР "Вінницяміськтеплоенерго" ОСОБА_10 та ліквідатора КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" ОСОБА_1 був складений Акт в якому комісією було вирішено списати з балансу підприємства-банкрута КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" в сумі 895217 грн. 62 коп., в зв'язку з закінченням строків позовної давності.
Ліквідаційний рахунок банкрута був закритий, в зв'язку з тим, що банк в якому він обслуговувався ліквідовано. Вінницька ОДПІ Головного управління Міндоходів у Вінницькій області не дає згоди на відкриття нового рахунку. Всі кошти (платежі населення), які є заставні кредитора КП ВМР "Вінницяміськтеплоенерго" надходять наданий час на рахунок КП ВМР "Вінницяміськтеплоенерго".
06.11.2013 року були проведені збори комітету кредиторів (Протокол № 21), на яких були присутні всі члени комітету кредиторів. На зазначених зборах комітету кредиторів було вирішено: затвердити договір № 41 про надання послуг від 21 жовтня 2013 року, укладений між ліквідатором КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" та СПД ОСОБА_11; ліквідатору звернутися з клопотанням до Господарського суду Вінницької області для винесення ухвали щодо зобов'язання КП ВМР "Вінницяміськтеплоенерго" виплатити: 10 072 грн. 47 коп. СПД ОСОБА_11 за надання послуг згідно договору № 41 від 21.10.2013 р.; 13 502 грн. 00 коп. ОСОБА_12 заробітної плати.
Ухвалою Господарського суду Вінницької області від 11.11.2013 року ухвалено зобов'язати КП ВМР "Вінницяміськтеплоенерго" виплатити 10 072 грн. 47 коп. СПД ОСОБА_13 за надання послуг згідно Договору № 41 від 21.10.2013 р. та 13 502 грн. 00 коп. ОСОБА_12 заробітної плати.
Документи з особового складу КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" за 1981 р. - жовтень 2013 р. а також довідковий апарат до них, передані на зберігання до архівного відділу Вінницької міської ради відповідно до акту приймання-передавання документів з особового складу від 28.01.2014 року. Даний факт підтверджується довідкою Архівного відділу №03-24-29 від 28.01.2014 року.
Відповідно до Акту звірки взаєморозрахунків за період 2013 року між КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" та КП ВМР "Вінницяміськтеплоенерго" станом на 31 січня 2013 року заборгованість банкрута перед вимогами першої черги КП ВМР "Вінницяміськтеплоенерго" становить 1 006 771 грн. 52 коп. Тобто за 2013 рік було погашено заборгованості в розмірі 280 217 грн. 12 коп..
10.06.2014 року комісією був складений Акт № 2 в якому було вирішено: списати активи з балансу КП ВМР "Вінницькі теплові мережі", які були оглянуті комісією 10.06.2014 року.
Відповідно до Звіту станом на 31 грудня 2014 року КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" за 2014 рік зменшило кредиторську заборгованість перед кредитором КП ВМР "Вінницяміськтеплоенерго" на суму 83 386 грн. 74 коп..
Згідно листа КП ВМР "Вінницяміськтеплоенерго" № 06/2021 від 19.11.2015 року повідомлено, що відповідно до Договору-доручення від 12.09.2011 р. № 214 залишок дебіторської заборгованості населення перед КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" станом на 01.11.2015 р. - 880 271,19 гривень.
Відповідно до звіту станом на 31 грудня 2015 року КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" розрахувались перед КП ВМР "Вінницяміськтеплоенерго" в 2015 році в сумі 35 445 грн. 67 коп..
За змістом листа КП ВМР "Вінницяміськтеплоенерго" № 06/2021 від 19.11.2015 року повідомлено, що відповідно до Договору-доручення від 12.09.2011 року № 214 залишок дебіторської заборгованості населення перед КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" станом на 01.11.2015 р. - 880 271,19 гривень.
В подальшому, від КП ВМР "Вінницяміськтеплоенерго" надійшло повідомлення (№юр/1087 від 13.06.2016 р.) про відмову від Договору-доручення № 214 від 12.09.2011 року в повному обсязі.
В свою чергу, ліквідатор зверталась з претензіями до директора КП ВМР "Вінницяміськтеплоенерго" на що відповіді не надходило.
12.09.2017 року Господарський суд Вінницької області ухвалив затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута - ТзОВ виробничо-комерційного підприємства "МА-КІ" ЛТД у справі № 5/60/2012/5003.
Ухвалою Господарського суду Вінницької області від 24.10.2017 року було ухвалено: заяву КП ВМР "Вінницяміськтеплоенерго" вх. № 06-54/445/17 від 24.10.2017 р. у справі №15/28/2011/5003 задоволити; арбітражному керуючому (ліквідатору) ОСОБА_1 виключити з реєстру кредиторів по справі № 15/28/2011/5003 вимоги першої черги задоволення КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" підприємства Вінницької міської ради "Вінницяміськтеплоенерго" на суму в розмірі 880 271,19 грн. у зв'язку з переходом до КП ВМР "Вінницяміськтеплоенерго" майнового права на отримання грошових коштів в сумі 880271,19 грн. від населення за послуги з теплопостачання відповідно до умов п.п. 4.1, 4.2 договору застави № 72 від 31.10.2009 р.; внести відповідні зміни до реєстру вимог кредиторів КП ВМР "Вінницяміськтеплоенерго" підприємства Вінницької міської ради "Вінницькі тегілові мережі" відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
В зв'язку з відсутністю у підприємства - банкрута будь-яких активів, які можуть бути включені до ліквідаційної маси та грошових коштів на р/рахунку в установі банку залишені без задоволення вимоги кредиторів:
- Державна податкова інспекція у м. Вінниці з вимогами: основний борг - 2 960 715,11 грн. - 3 черга, неустойка (пеня, штраф) - 593 228,60 - 6 черга;
- КП ВМР "Вінницяміськтеплоенерго" з вимогами: основний борг - 1 449 811,24 грн. - 4 черга.
- Дочірня компанія "ГАЗ України" НАК "Нафтогаз України" з вимогами: основний борг - 14 347 198,71 - 4 черга, судові витрати - 125,00 грн. - 1 черга;
- Управління Пенсійного фонду України в м. Вінниці з вимогами: основний борг - 171266,90 грн. - 2 черга та 47 328,18 грн. - 4 черга.
На дату складання ліквідаційного балансу майно банкрута - КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" - відсутнє, усі рахунки в установах банків закриті.
Обставини викладені у звіті ліквідатора № 02-02/192 від 21.02.2018 року, підтверджуються доданими документами.
Також, згідно протоколу зборів кредиторів КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" № 31 від 13.02.2018 року вирішено : звіт ліквідатора про проведену роботу станом з 06 квітня 2011 року по 13 лютого 2018 року та ліквідаційного балансу у справі про банкрутство КП Вінницької міської ради "Вінницькі теплові мережі" взяти до відома.
Окрім того, відповідно до протоколу зборів кредиторів КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" № 32 від 20.03.2018 року вирішено : звіт ліквідатора про проведену роботу станом з 31 січня 2018 року по 20 березня 2018 року взяти до відома.
Водночас, відповідно до заперечень Дочірньої компанії "ГАЗ України" НАК "Нафтогаз України" № 31/13-665 від 28.02.2018 року щодо затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута, в поданому звіті ліквідатора за вих. № 02-02/829 від 24.11.2017 року відсутні показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації), відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу, копії договорів купівлі-продажу та акти приймання - передачі майна, документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів, а також не зазначено інформації, відсутність якої перешкоджає його затвердженню. Також, згідно поданого ліквідатором ліквідаційного балансу, форма балансу і склад статей не відповідають чинному законодавству, а також не відображена в повному обсязі інформація, а саме, не вказано який саме період охоплений, відсутній звіт про фінансові результати (звіту про сукупний дохід), звіт про рух грошових коштів, звіт про власний капітал, примітки до фінансової звітності, а також некоректно відображені збитки, які повинні бути наведені в дужках.
Таким чином, на думку кредитора, ліквідаційний баланс Комунального підприємства Вінницької міської ради "Вінницькі теплові мережі", поданий ліквідатором ОСОБА_1 не відповідає законодавству, а саме Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 "Загальні вимоги до фінансової звітності" №73 від 07.02.2013 року (із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства фінансів № 627 від 27.06.2013 № 48 від 08.02.2014 № 241 від 17.02.2017) і, як наслідок, не може бути затверджений господарським судом Вінницької області.
В свою чергу, у відзиві № 02-02/237 від 12.03.2018 року на вищевказане заперечення, арбітражний керуючий ОСОБА_1, пояснює, що у звіті ліквідатора міститься уся інформація, передбачена Законом та додані докази до зазначеного звіту і ліквідатором був поданий ліквідаційний баланс до зборів комітету кредиторів та Господарського суду Вінницької області згідно зразка наведеного у даному відзиві.
З врахуванням встановлених обставин, суд дійшов наступних висновків.
Відповідно до ч. 1, ч. 3 ст. 3 ГПК України, судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Судочинство у господарських судах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Згідно ч. 6 ст. 12 ГПК України, господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Згідно п. 1-1 ч.1 Розділу Х "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції чинній з 19.01.2013 року), положення цього Закону застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження в яких відкрито після набрання чинності цим Законом. Положення цього Закону, що регулюють ліквідаційну процедуру, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження в яких відкрито до набрання чинності цим Законом, якщо на момент набрання ним чинності господарським судом не було прийнято постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
Беручи до уваги, що провадження у справі № 15/28/2011/5003 порушено та постанову про визнання боржника банкрутом прийнято до набрання чинності даного Закону в редакції чинній з 19.01.2013 року, в зв'язку з чим застосуванню підлягають норми Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у редакції чинній до 19.01.2013 року.
Відповідно до ч. 1, ч. 5 ст. 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу. Якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до ліквідаційної маси, він зобов'язаний подати господарському суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.
За змістом п. 6 ч. 1, ч. 2 ст. 40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", господарський суд припиняє провадження у справі про банкрутство, якщо затверджено звіт ліквідатора в порядку, передбаченому статтею 32 цього Закону. Про припинення провадження у справі про банкрутство виноситься ухвала, яка може бути оскаржена у встановленому порядку. Провадження у справах про банкрутство може бути припинено у випадку передбаченому пунктом 6, - лише після визнання боржника банкрутом.
В силу ч. 1, ч. 2 ст. 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Згідно ч. 1 ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Відповідно до ч. 1 ст. 76 ГПК України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Згідно ч.1, ч.2 ст. 79 ГПК України, достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
За змістом ст. 86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Оскільки звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс є підсумковими документами, які підтверджують належне проведення ліквідатором всіх заходів ліквідаційної процедури, повне вчинення ним дій по виявленню активів боржника, за результатом розгляду яких суд приймає рішення про можливість відновлення платоспроможності боржника або встановлює неможливість задоволення вимог конкретних кредиторів та приймає рішення про його ліквідацію і припинення провадження у справі.
Принагідно, суд звертає увагу на правові позиції, викладені у постанові Верховного Суду від 14.02.2018 року у справі № 927/1191/14.
Аналіз практики Європейського суду з прав людини щодо застосування статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (див. рішення від 21 січня 1999 року в справі "ОСОБА_14 проти Іспанії", від 22 лютого 2007 року в справі "Красуля проти Росії", від 5 травня 2011 року в справі "Ільяді проти Росії", від 28 жовтня 2010 року в справі "Трофимчук проти України", від 9 грудня 1994 року в справі "Хіро Балані проти Іспанії", від 1 липня 2003 року в справі "Суомінен проти Фінляндії", від 7 червня 2008 року в справі "Мелтекс ЛТД (MELTEX LTD) та ОСОБА_15 (MESROP MOVSESYAN) проти Вірменії") свідчить, що право на мотивоване (обґрунтоване) судове рішення є частиною загального права людини на справедливий і публічний розгляд справи та поширюється як на цивільний, так і на кримінальний процес.
Вимога пункту 1 статті 6 Конвенції щодо обґрунтовування судових рішень не може розумітись як обов'язок суду детально відповідати на кожен довід заявника. Стаття 6 Конвенції також не встановлює правил щодо допустимості доказів або їх оцінки, що є предметом регулювання в першу чергу національного законодавства та оцінки національними судами. Проте Європейський суд з прав людини оцінює ступінь умотивованості рішення національного суду, як правило, з точки зору наявності в ньому достатніх аргументів стосовно прийняття чи відмови в прийнятті саме тих доказів і доводів, які є важливими, тобто такими, що були сформульовані заявником ясно й чітко та могли справді вплинути на результат розгляду справи.
Колегія суддів звертає увагу, що Законом про банкрутство передбачена певна сукупність дій, яку необхідно вчинити ліквідатору в ході ліквідаційної процедури та перелік додатків, які додаються до звіту ліквідатора і є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури, що проводиться за участю кредиторів (комітету кредиторів); подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється ліквідатором за наслідком всіх проведених ним дій в ході ліквідаційної процедури. Обов'язком ліквідатора є здійснення всієї повноти заходів спрямованих на виявлення активів боржника, при цьому ні у кого не повинен виникати обґрунтований сумнів, щодо їх належного здійснення (принцип безсумнівної повноти дій ліквідатора у ліквідаційній процедурі).
Суд оглянувши остаточний звіт ліквідатора № 02-02/192 від 21.02.2018 року та поданні докази, приходить до висновку, що ліквідатором вжито всіх заходів, необхідних для затвердження ліквідаційного балансу та звіту ліквідатора по даній справі, що підтверджується наданими доказами (т. 8, а.с. 66-239).
При цьому, суд звертає увагу на те, що остаточний звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута взято до відома на засіданні зборів комітету кредиторів боржника (протокол № 31 від 13.02.2018 року) та звіт ліквідатора про проведену роботу станом з 31.01.2018 року по 20.03.2018 року теж взято до відома (протокол № 32 від 20.03.2018 року).
Також, згідно протоколів засідань зборів комітету кредиторів боржника, на протязі ліквідаційної процедури КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" на зборах комітету кредиторів банкрута приймались до відома проміжні звіти ліквідатора про виконану роботу та визнавались дії ліквідатора достатніми і такими, що не суперечать діючому законодавству та інтересам боржника і кредиторів.
Окрім того, в зв'язку з відсутністю коштів у боржника - КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" залишились не погашеними вимоги вищевказаних кредиторів.
З огляду на встановлені обставини та наведені приписи законодавства, звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута підлягають затвердженню, а банкрут - комунальне підприємство Вінницької міської ради "Вінницькі теплові мережі" ліквідації, що є наслідком припинення провадження у справі № 15/28/2011/5003.
Також, як вказувалося вище та встановлено судом, 27.11.2017 року ліквідатором боржника було подано клопотання № 02-02/831 від 24.11.2017 року про зобов'язання кредиторів КП ВМР "Вінницькі теплові мережі" оплатити грошову винагороду ліквідатору пропорційно їх вимогам.
В подальшому, ліквідатором боржника подались уточнення до вищевказаного клопотання, а саме : № 02-02/164 від 13.02.2018 року, № 02-02/194 від 28.02.2018 року.
Разом з тим, 21.03.2018 року до суду від арбітражного керуючого ОСОБА_1 надійшла заява № 02-02/248 від 20.03.2018 року про стягнення оплати послуг ліквідатора і відшкодування витрат.
За наведених обставин, суд приходить до висновку, що предметом судового розгляду є остаточна заява ліквідатора боржника № 02-02/248 від 20.03.2018 року стосовно стягнення оплати послуг ліквідатора і відшкодування витрат.
В ході розгляду справи по суті, арбітражний керуючий ОСОБА_1, підтримала вимоги заяви № 02-02/248 від 20.03.2018 року у повному обсязі.
Представники ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України" та Управління ПФУ в м.Вінниці стосовно вказаної заяви заперечили, з підстав, викладених у письмових запереченнях.
Суд, розглянувши заяву № 02-02/248 від 20.03.2018 року про стягнення оплати послуг ліквідатора і відшкодування витрат, дослідивши наявні письмові докази, заслухавши пояснення учасників справи, проаналізувавши норми діючого законодавства України, встановив наступне.
Згідно заяви № 02-02/248 від 20.03.2018 року, ухвалою Господарського суду Вінницької області від 08.09.2011 року у справі № 15/28/2011/5003 ухвалено: затвердити оплату послуг арбітражного керуючого (ліквідатора) Комунального підприємства Вінницької міської ради "Вінницькі теплові мережі" ОСОБА_1 в розмірі чотирьох мінімальних заробітних плат.
Витрати арбітражного керуючого складають 2 679 грн. 80 коп. та оплата послуг ліквідатора становить в сумі 459 163 грн. 60 коп..
Водночас, у заяві ліквідатор вказує, що скориставшись своїм правом зменшення суми, вона зменшує суму 459 163 грн. 60 коп. на 61 коп., в зв'язку з чим, просить суд стягнути з кредиторів на оплату послуг ліквідатора 459 162,99 грн..
Також, ліквідатор, скориставшись своїм правом зменшення суми, зменшує суму 2 679 грн. 80 коп. на 82 коп., в зв'язку з чим, просить суд стягнути з кредиторів на відшкодування витрат ліквідатора 2 678,98 грн..
Кредиторські вимоги всіх кредиторів становить - 19 569 673 грн. 74 коп. та погашені вимоги 1 черги - 1 400 093 грн. 99 коп..
Загальна сума заявлених вимог кредиторів становить - 20 969 767 грн. 73 коп. , а саме: Вінницька об'єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС у Вінницькій області - 3 553 943 грн. 71 коп.; Комунальне підприємство Вінницької міської ради "Вінницяміськтеплоенерго" - 1 449 811 грн. 24 коп. (погашені в 1 чергу - 1 400 093 грн. 99 коп.). Всього вимоги КП ВМР "Вінницяміськтеплоенерго" становлять - 2 849 905 грн. 23 коп.; Дочірня компанія "Газ України" НАК "Нафтогаз України" - 14 347 323 грн. 71 коп.; Управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області - 218 595 грн. 08 коп..
З огляду на викладене та наведеного у заяві розрахунку, арбітражний керуючий просить суд стягнути на користь арбітражного керуючого ОСОБА_1 оплату послуг та відшкодування витрат за виконання повноважень ліквідатора у справі №15/28/2011/5003 про банкрутство Комунального підприємства Вінницької міської ради "Вінницькі теплові мережі" з кредиторів по справі за пропорційністю вимог, а саме:
- Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Вінницькій області - оплату послуг ліквідатора в сумі 77 818 грн. 67 коп. та відшкодування витрат ліквідатора в сумі 454 грн. 03 коп.;
- Комунального підприємства Вінницької міської ради "Вінницяміськтеплоенерго" - оплату послуг ліквідатора в сумі 62 402 грн. 74 коп. та відшкодування витрат ліквідатора в сумі 364 грн. 09 коп.;
- Дочірньої компанії "Газ України" НАК "Нафтогаз України" - оплату послуг ліквідатора в сумі 314 155 грн. 13 коп. та відшкодування витрат ліквідатора в сумі 1 832 грн. 94 коп.;
- Управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області - оплату послуг ліквідатора в сумі 4 786 грн. 45 коп. та відшкодування витрат ліквідатора в сумі 27 грн. 92 коп..
Водночас, згідно протоколу № 32 засідання комітету кредиторів боржника від 20.03.2018 року вирішено відмовити в затвердженні звіту про оплату послуг та відшкодуванні витрат ліквідатора у справі про банкрутство Комунального підприємства Вінницької міської ради "Вінницькі теплові мережі".
Відповідно до заперечення Управління Пенсійного фонду України в м. Вінниці №157/11-32-1/10 від 16.01.2018 року, кошторисом видатків управління на 2017 календарний рік та Тимчасовим кошторисом видатків на 2108 календарний рік не передбачено видатків на виплату грошової винагороди арбітражним керуючим, а тому кредитор заперечує щодо задоволення заяви в частині стягнення грошової винагороди з Управління Пенсійного фонду України в м. Вінниці.
Згідно заперечення Дочірньої компанії "Газ України" НАК "Нафтогаз України" б/н від 14.02.2018 року, на момент затвердження судом оплати послуг ліквідатора, мінімальна заробітна плата становила 960,00 грн і як наслідок чотири мінімальні заробітні плати складали суму оплати послуг в розмірі 3 840,00 грн.. Станом на 13.02.2017 року чотири мінімальні заробітні плати складають суму 14 892,00 грн, що в свою чергу більше за заробітну плату директора на 4250, 00 грн..
Таким чином, судом встановлено лише розмір оплати послуг арбітражного керуючого (ліквідатора) та не встановлено джерело її оплати.
Також, арбітражний керуючий (ліквідатор) ОСОБА_1, починаючи з 08.09.2011 року з вимогою оплатити послуги за кожен місяць здійснення ним своїх повноважень ні до ДК "Газ України", ні до комітету кредиторів, ні до суду - не зверталася.
При цьому, ліквідатор не має жодного посилання на норму права чи Закону, яка б безпосередньо зазначала право арбітражного керуючого на пропорційне стягнення з кредиторів оплати послуг. Жодних договорів, стосовно оплати послуг ліквідатора та арбітражного керуючого, не підписувались, а норми Закону не передбачають будь-якої можливості пропорційного стягнення з кредиторів коштів на оплату послуг та витрат ліквідатора, оскільки грошові вимоги усіх учасників у справі про банкрутство, які залишились не задоволеними, вважаються погашеними.
За змістом письмових заперечень Дочірньої компанії "Газ України" НАК "Нафтогаз України" б/н від 05.03.2018 року, № 31/13-738 від 02.03.2018 року, № 31/13-891 від 19.03.2018 року, кредитор вказує, що подання арбітражним керуючим, ліквідатором письмових документів, які не є заявами по суті справи та не передбачені ГПК України, а також їх подання після початку слухання справи по суті, не відповідають вимогам процесуального права та є такими, які не повинні прийматися судом до розгляду. В порушення п. 10 ст. 3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ліквідатор без будь-яких на те підстав, незаконно нараховує оплату послуг, починаючи з січня 2017 року, у розмірі значно вище, ніж розмір заробітної плати керівника. Розрахунки оплати послуг здійснені ліквідатором ОСОБА_1 без урахування періодів виникнення змін у реєстрі вимог, що в свою чергу безпідставно збільшує відсоток стягнення з ДК "Газ України" та зменшує відсоток стягнення з КП ВМР "Вінницяміськтеплоенерго".
Згідно заперечення КП Вінницької міської ради "Вінницяміськтеплоенерго" № 34/1570 від 21.03.2018 року, розмір мінімальної заробітної плати за лютий місяць 2018 року становив 3723 грн., а відтак чотири мінімальні заробітні плати становлять суму 14 892,00 грн.. Однак відповідно до довідки б/н та б/д станом на 07.09.2011 року заробітна плата директора становить 10 636,00 грн.. З поданого ліквідатором розрахунку вбачається, що починаючи з січня 2017 року ліквідатор нараховує 12 800, 00 грн., а з січня 2018 року - 14 892,00 грн., що є неприпустимим порушенням ст. 3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Також, норми Закону не передбачають будь-якої можливості пропорційного стягнення з кредиторів коштів на оплату послуг та витрат ліквідатора, оскільки грошові вимоги усіх учасників у справі про банкрутство, які залишились не задоволеними, вважаються погашеними.
З врахуванням встановлених обставин справи, суд дійшов наступних висновків.
Частиною 4 ст. 3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено, що арбітражний керуючий має право, зокрема, отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбаченому цим Законом.
Відповідно до ч. 12 ст. 3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", оплата послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у зв'язку з виконанням ним своїх обов'язків здійснюються в порядку, встановленому цим Законом, за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, або за рахунок коштів кредиторів чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника.
Отже, право арбітражного керуючого на отримання винагороди за свої послуги не ставиться у залежність від обставин, пов'язаних із розглядом справи про банкрутство, а також Закон надає альтернативу при визначенні джерела фінансування для оплати послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого у зв'язку з виконанням ним своїх повноважень, яким може бути як кошти, одержані від продажу майна боржника, так і кошти кредиторів.
Згідно ч. 13 ст. 3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у редакції чинній до 19.01.2013 року, кредитори можуть створювати фонд для оплати послуг, відшкодування витрат та виплати додаткової винагороди арбітражному керуючому (розпоряднику майна, керуючому санацією, ліквідатору). Формування фонду та порядок використання його коштів визначаються рішенням комітету кредиторів та затверджуються ухвалою господарського суду.
Частиною 14 ст. 3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" встановлено, що оплата послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за кожен місяць здійснення ним своїх повноважень встановлюється та виплачується в розмірі, встановленому комітетом кредиторів і затвердженому господарським судом, якщо інше не встановлено цим Законом, але не менше двох мінімальних заробітних плат та не більше середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи перед порушенням провадження у справі про банкрутство.
Вказаними нормами Закону встановлено право арбітражного керуючого на оплату наданих послуг, відшкодування понесених витрат, загальний порядок, умови, розмір та джерела оплати послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого у справі про банкрутство.
Зокрема, визначено три джерела оплати послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого у зв'язку із виконанням ним своїх обов'язків: 1) за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника; 2) за рахунок коштів кредиторів; 3) за рахунок коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника.
У випадку, коли оплата послуг арбітражного керуючого здійснюється не за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника, то така оплата повинна здійснюватись за рахунок коштів кредиторів (відповідну позицію підтримано у постанові Вищого господарського суду України від 23.04.2013 року у справі № 5020-544/2011).
При цьому, законодавець не ставить порядок розподілу витрат на оплату послуг ліквідатора в залежність від обсягу діяльності ліквідатора відсутнього боржника (за умови достатності та відповідності цих дій вимогам Закону про банкрутство, від майнового стану кожного кредитора у справі про банкрутство відсутнього боржника, правового статусу кредитора (особа, заснована на приватній чи державній формі власності, державний орган, громадська організація тощо), від джерел фінансування того чи іншого кредитора, а також від майнових результатів арбітражного керуючого у справі про банкрутство. Тобто, невиявлення ліквідатором відсутнього боржника в процедурі ліквідації останнього майна, інших активів та грошових коштів, за умови встановленого судом факту повноти та належності виконання ним своїх обов'язків у цій процедурі, жодним чином не впливає на оплату його послуг (зазначена позиція, викладена у постанові Вищого господарського суду України від 05.02.2014 року у справі № 920/98/13).
Окрім того, рішення кредиторів боржника не погоджувати оплату послуг арбітражного керуючого за час виконання повноважень ліквідатора у справі про банкрутство за рахунок коштів кредиторів, не може бути підставою для відмови у стягненні з кредиторів пропорційно їх грошовим вимогам коштів в рахунок оплати послуг арбітражного керуючого та відшкодування витрат за здійснення повноважень ліквідатора (відповідну позицію підтримано у постанові Вищого господарського суду України від 11.07.2017 року у справі №10/17/2012/5003).
Як зазначено вище, витрати арбітражного керуючого складають 2 678 грн. 98 коп. та оплата послуг ліквідатора становить в сумі 459 162 грн. 99 коп., які ліквідатор просить стягнути з кредиторів у даній справі за пропорційністю їх вимог.
На підтвердження понесених витрат, ліквідатором надано до матеріалів справи відповідні докази, а саме реєстри поштових відправлень та квитанції на оплату поштових послуг.
Також, розмір оплати послуг ліквідатора за період виконання повноважень ліквідатора з 01.08.2012 року по 20.03.2018 року, арбітражним керуючим пораховано за кожен місяць відповідного періоду у розмірі чотирьох мінімальних заробітних плат, яка встановлена ухвалою суду від 08.09.2011 року у даній справі.
Окрім того, судом встановлено, що в ході ліквідаційної процедури КП ВМР "Вінницькі теплові мережі", ліквідатором боржника будь-яких активів та грошових коштів банкрута не виявлено, що виключає можливість оплати послуг арбітражного керуючого і відшкодування здійснених витрат ліквідатора за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника чи за рахунок коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника.
При цьому, доказів неналежного виконання обов'язків ліквідатора банкрута по справі №15/28/2011/5003, кредиторами суду не надано.
Водночас, у випадку, коли оплата послуг арбітражного керуючого здійснюється не за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника, то така оплата повинна здійснюватись за рахунок коштів кредиторів. Згідно п. 3 ст. 31 Закону "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції чинній до 19.01.2013 року), у разі недостатності коштів, одержаних від продажу майна банкрута, для повного задоволення всіх вимог однієї черги вимоги задовольняються пропорційно сумі вимог, що належить кожному кредиторові однієї черги. Таким чином, керуючись принципом пропорційності голосів кредиторів кількості їх грошових вимог відповідно до ст. 16 Закону, господарський суд вправі застосувати такий принцип пропорційності до розподілу між кредиторами витрат, пов'язаних з проведенням процедури розпорядження майном та ліквідаційної процедури, зокрема, витрат на оплату праці арбітражних керуючих (розпоряднику майна, керуючому санацією, ліквідатору) та відшкодування витрат, понесених арбітражним керуючим під час виконання обов'язків ліквідатора (таких висновків дійшов Київський апеляційний господарський суд в постанові від 21.01.2016 року у справі № 46/508-6, Вищий господарський суд України в постанові від 23.03.2016 року у справі № 46/508-6).
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що оплата послуг арбітражного керуючого та відшкодування витрат ліквідатора повинні здійснюватись за рахунок кредиторів пропорційно заявлених ними до банкрута вимог у справі № 15/28/2011/5003, а саме: за рахунок коштів Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Вінницькій області; Комунального підприємства Вінницької міської ради "Вінницяміськтеплоенерго"; Дочірньої компанії "Газ України" НАК "Нафтогаз України" та Управління Пенсійного фонду України в місті Вінниці.
Суд перевіривши наведений у заяві № 02-02/248 від 20.03.2018 року розрахунок оплати послуг та витрат ліквідатора, дійшов висновку, що останній відповідає пропорційності заявлених вимог кредиторів боржника стосовно заявлених ліквідатором до стягнення сум на оплату послуг та понесених витрат.
Таким чином, суд дійшов висновку про задоволення заяви арбітражного керуючого ОСОБА_1 № 02-02/248 від 20.03.2018 року про стягнення оплати послуг ліквідатора і відшкодування витрат у повному обсязі.
Згідно ч. 7 ст. 12 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", дія мораторію припиняється з дня припинення провадження у справі про банкрутство.
Частинами 5, 6 ст. 31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", визначено, що вимоги, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, не розглядаються і вважаються погашеними. Вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
Керуючись ст. 3-1, ч. 7 ст. 12, ч. 5, ч. 6 ст. 31, ч. 1, ч. 5 ст. 32, п. 6 ч. 1, ч. 2 ст. 40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції чинній до 19.01.2013 року), ст. ст. 2, 3, 12 (ч. 6), 18, 42, 232 (ч. 5), 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, -
УХВАЛИВ:
1. Затвердити звіт ліквідатора № 02-02/192 від 21.02.2018 року та ліквідаційний баланс банкрута - Комунального підприємства Вінницької міської ради "Вінницькі теплові мережі" (вул. 1-го Травня, буд. 2, м. Вінниця, 21000, код ЄДРПОУ 05516955) у справі №15/28/2011/5003.
2. Комунальне підприємство Вінницької міської ради "Вінницькі теплові мережі" (вул. 1-го Травня, буд. 2, м. Вінниця, 21000, код ЄДРПОУ 05516955) як юридичну особу ліквідувати.
3. Встановити, що вимоги кредиторів до банкрута, що заявлені та визнані по справі №15/28/2011/5003, а також ті вимоги кредиторів, що не заявлені взагалі по даній справі, вважаються погашеними.
4. Задоволити заяву арбітражного керуючого ОСОБА_1 № 02-02/248 від 20.03.2018 року про стягнення оплати послуг ліквідатора і відшкодування витрат у справі №15/28/2011/5003 повністю.
5. Стягнути з Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного Управління ДФС у Вінницькій області (вул. Костянтина Василенка, 21, м. Вінниця, 21027, код ЄДРПОУ 39476158) на користь арбітражного керуючого ОСОБА_1 (вул. Миколи Оводова, 38, кім. 304, м. Вінниця, 21050, ідент. код НОМЕР_1) 77 818 грн. 67 коп. - оплати послуг ліквідатора та 454 грн. 03 коп. - відшкодування витрат ліквідатора за пропорційністю вимог.
6. Стягнути з Комунального підприємства Вінницької міської ради "Вінницяміськтеплоенерго" (вул. 600-річчя, 13, м. Вінниця, 21100, код ЄДРПОУ 33126849) на користь арбітражного керуючого ОСОБА_1 (вул. Миколи Оводова, 38, кім. 304, м. Вінниця, 21050, ідент. код НОМЕР_1) 62 402 грн. 74 коп. - оплати послуг ліквідатора та 364 грн. 09 коп. - відшкодування витрат ліквідатора за пропорційністю вимог.
7. Стягнути з Дочірньої компанії "Газ України" НАК "Нафтогаз України" (вул.Шолуденка, 1, м. Київ, 04116, код ЄДРПОУ 31301827) на користь арбітражного керуючого ОСОБА_1 (вул. Миколи Оводова, 38, кім. 304, м. Вінниця, 21050, ідент. код НОМЕР_1) 314 155 грн. 13 коп. - оплати послуг ліквідатора та 1 832 грн. 94 коп. - відшкодування витрат ліквідатора за пропорційністю вимог.
8. Стягнути з Управління Пенсійного фонду України в місті Вінниці (вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21100, код ЄДРПОУ 37979905) на користь арбітражного керуючого ОСОБА_1 (вул. Миколи Оводова, 38, кім. 304, м. Вінниця, 21050, ідент. код НОМЕР_1) 4 786 грн. 45 коп. - оплати послуг ліквідатора та 27 грн. 92 коп. - відшкодування витрат ліквідатора за пропорційністю вимог.
9. Повноваження ліквідатора ОСОБА_1 у справі №15/28/2011/5003 припинити.
10. Припинити дію мораторію введеного ухвалою Господарського суду Вінницької області від 06.04.2011 року в справі № 15/28/2011/5003.
11. Видати накази після набрання ухвалою суду законної сили.
12. Провадження у справі № 15/28/2011/5003 припинити.
13. Копію ухвали направити згідно переліку рекомендованим листом.
Згідно ч.1 ст. 235 ГПК України, ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом чи Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Ухвала може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції в порядку та строки, встановлені ст.ст. 254-256, пп. 17.5 п. 17 ч. 1 перехідних положень Господарського процесуального кодексу України.
Суддя Тісецький С.С.
Віддрук. 10 прим.:
1 - до справи;
2 - Вінницькій ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області, вул. К. Василенка, 21, м. Вінниця, 21027;
3 - КП Вінницької міської ради "Вінницькі теплові мережі", вул. 1 Травня, буд. 2, м. Вінниця, 21000;
4 - КП ВМР "Вінницяміськтеплоенерго", вул. 600-річчя, 13, м. Вінниця, 21100;
5 - ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України", вул. Шолуденка, 1, м. Київ, 04116;
6 - Управління Пенсійного фонду України в м. Вінниці, вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21100;
7 - Арбітражний керуючий ОСОБА_1, вул. М. Оводова, 38, кім. 304, м. Вінниця, 21050;
8 - Центральний відділ ДВС м. Вінниця Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області, вул. Соборна, 15А, м. Вінниця, 21050;
9 - Департамент адміністративних послуг Вінницької міської ради (вул. Соборна, 59, м. Вінниця, 21050).
10 - Головному управлінню статистики у Вінницькій області, вул. Хмельницьке шосе, 15, м. Вінниця, 21100.
Суд | Господарський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 21.03.2018 |
Оприлюднено | 27.03.2018 |
Номер документу | 72951213 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні