ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua
веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"14" березня 2018 р.м. Одеса Справа № 916/2606/17
За участю третьої особи на стороні відповідачів, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Управління культури, національностей, релігії та охорони об'єктів культурної спадщини Одеської обласної державної адміністрації (65017, м. Одеса, вул. Канатна, 83, код ЄДРПОУ 40055626)
про визнання недійсними: конкурсу з приватизації нежитлової будівлі, договору купівлі-продажу; зобов'язання не вчиняти дії
Суддя Рога Н.В.
Секретар с/з Лазуренко Є.С.
Представники:
Від позивача: Гук В.С.- довіреність №2-17 від 01.09.2017р., Грищенко Н.О.- головний редактор ;
Від відповідача: Ізмаїльська міська рада - Самусєва О.М.- довіреність №8 від 03.01.2017р., Дубей Є.В. - довіреність №20 від 11.01.2017р.
Від відповідача: Фонд комунального майна - Самусєва О.М.- довіреність №6 від 24.02.2017р., Дубей Є.В. - довіреність №11 від 30.11.2017р.
Від відповідача: ОСОБА_1 - ОСОБА_7 -довіреність №3540 від 21.12.2017р
Від третьої особи: Ткачук І.М. - згідно довіреності №01-15/25сп від 10.01.2017р.
В засіданні брали участь:
Від позивача : Гук В.С.- довіреність №2-17 від 01.09.2017р.;
Від відповідача: Ізмаїльська міська рада - Дубей Є.В. - довіреність №20 від 11.01.2017р.
Від відповідача : Фонд комунального майна - Дубей Є.В. - довіреність №11 від 30.11.2017р.
Від відповідача: ОСОБА_1 - ОСОБА_7 - довіреність №3540 від 21.12.2017р
Від третьої особи: не з'явився.
СУТЬ СПОРУ: Позивач - Колективне підприємство (далі- КП) „Редакція газети „Співрозмовник Ізмаїла", звернувся до господарського суду Одеської області з позовною заявою до Ізмаїльської міської ради, Фонду комунального майна Ізмаїльської міської ради про визнання недійсним конкурсу з приватизації нежитлової будівлі, розташованої за адресою: Одеська обл..,м.Ізмаїл, пр. АДРЕСА_6 АДРЕСА_7, який відбувся 15.09.2017р. та проведений Фондом комунального майна Ізмаїльської міської ради; про визнання недійсним договору купівлі-продажу комунального майна шляхом продажу на конкурсі від 18.09.2017р., засвідченого приватним нотаріусом Ізмаїльського міського нотаріального округу Єфименко М.Д., зареєстрованого в реєстрі за №3542; про зобов'язання Ізмаїльської міської ради не вчиняти дії щодо позбавлення права господарського відання та користування КП „Редакція газети „Співрозмовник Ізмаїла" нежитловими приміщеннями за адресою: АДРЕСА_3 /АДРЕСА_7.
Згідно заяви про уточнення позовних вимог, що надійшла до суду 05.12.2017р. позивач просить суд визнати недійсним конкурс з приватизації нежитлової будівлі, розташованої за адресою: Одеська обл..,м.Ізмаїл, пр. АДРЕСА_6 АДРЕСА_7, який відбувся 15.09.2017р. та проведений Фондом комунального майна Ізмаїльської міської ради ; визнати недійсним договір купівлі-продажу комунального майна шляхом продажу на конкурсі від 19.09.2017р., засвідчений приватним нотаріусом Ізмаїльського міського нотаріального округу Єфименко М.Д., зареєстрований в реєстрі за №3542; зобов'язати Ізмаїльську міську раду не вчиняти дії щодо позбавлення права господарського відання та користування КП „Редакція газети „Співрозмовник Ізмаїла" нежитловими приміщеннями за адресою: АДРЕСА_3 /АДРЕСА_7.
Представник позивача позов підтримує, наполягає на задоволенні позовних вимог.
Відповідач - Ізмаїльська міська рада проти позову заперечує з мотивів, викладених у відзиві на позовну заяву.
Відповідач - Фонд комунального майна Ізмаїльської міської ради проти позову заперечує з мотивів, викладених у відзиві на позовну заяву.
Ухвалою суду від 01.11.2017р. залучено до участі у справі у якості третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Управління культури , національностей, релігії та охорони об'єктів культурної спадщини Одеської обласної державної адміністрації. Третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Управління культури , національностей, релігії та охорони об'єктів культурної спадщини Одеської обласної державної адміністрації свою правову позицію у справі виклала у письмових поясненнях.
Ухвалою суду від 05.12 2017р. залучено до участі у справі у якості іншого відповідача ОСОБА_1. Відповідач - ОСОБА_1 проти позову заперечує з мотивів, викладених у відзиві на позовну заяву.
Ухвалою суду від 22.12.2017р. справу прийнято до розгляду за правилами ГПК України в редакції Закону України від 03.10.2017р. №2147-УІІІ в порядку загального позовного провадження, та призначено підготовче засідання.
Ухвалою суду від 20.02.2018р. відмовлено у задоволенні клопотання КП „Редакція газети „Співрозмовник Ізмаїла" про вжиття заходів забезпечення позову. Ухвалою суду від 20.02.2018р. закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до розгляду по суті у судовому засіданні на 14.03.2018р.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін , суд встановив:
Позивач у справі зазначив, що згідно Статуту, зареєстрованого виконкомом Ізмаїльської міської ради 05.02.2001р. (реєстраційний №04056983Ю0010358), КП „Редакція газети „Співрозмовник Ізмаїла" створене в результаті реорганізації шляхом перетворення редакції газети „Советский Измаил" та є її правонаступником. При цьому, змінено було лише назву газети та організаційно-правову форму підприємства . Інших змін не було, підтвердженням чого є той самий код ЄДРПОУ - 02474305.
Рішенням виконкому Ізмаїльської міської Ради народних депутатів від 28.11.1991р. №1557 „О передаче на баланс редакции газеты Советский Измаил помещений занятых редакциями городской газеты Советский Измаил , районной газеты Ленинский путь и гортипографией вирішено передати на баланс редакції „Советский Измаил" приміщення, у яких розміщені її власна редакція площею 232,8 кв.м, редакція районної газети „Ленинский путь" площею 172,9 кв.м та міськтипографії площею 835,8 кв.м.
17 січня 1992р., відповідно до рішення Ізмаїльської міської ради від 15.05.1990р. та рішення виконкому Ізмаїльської міської Ради народних депутатів від 28.11.1991р. №1557, був складений акт приймання-передачі нерухомого майна , згідно якого виконком Ізмаїльської міської Ради передає, а редакція газети „Советский Измаил" приймає безоплатно у власність та повне господарське відання приміщення по АДРЕСА_3 , балансовою вартістю 136499 руб. для зарахування у статутний фонд редакції газети „Советский Измаил".
При цьому, позивач вважає, що станом на 28.11.1991р., відповідно до положень Закону України Про власність зазначений об'єкт був об'єктом права комунальної власності, а у зв'язку з тим, що у цій будівлі знаходилася міська друкарня, зазначений об'єкт увійшов до Переліку державного майна України, що передається до власності адміністративно -територіальних одиниць (комунальної власності) .
З урахуванням зазначеного позивач вважає, що він володіє, користується і розпоряджається будівлями, розташованими за адресою: у м.Ізмаїл, АДРЕСА_3 / АДРЕСА_2 , на праві господарського відання та має право на захист своїх прав та інтересів.
05 лютого 2001р. між Ізмаїльською міською радою (Рада) та колективом редакції газети „Советский Измаил" (Редакція) був укладений договір безоплатного користування майном, згідно якого Рада передає, а Редакція приймає у користування :- нежитлове приміщення за адресою: АДРЕСА_3, площею 445, 7 кв.м, балансовою вартістю 73 789 грн., залишковою вартістю 13 894 грн.; - видавницький комплекс балансовою вартістю 32 985 грн., залишковою вартістю станом на 01.01.2001р. 14 238 грн. , який складається з комп'ютерного обладнання , перерахованого в акті про виконання контракту №94/С043, який є додатком до цього договору.
Відповідно до п.2.2 договору передача майна у безоплатне користування не встановлює право власності Редакції на це майно , Редакція володіє та користується ним протягом строку дії договору. Згідно п.2.5 договору він укладений на невизначений строк.
За умовами п. 2.3 договору будівля, зазначена в п.1.2 цього договору знаходиться у комунальній власності міста та передана на баланс Редакції відповідно до рішення виконкому №1557 від 28.11.1991р. (авізо №3 від 02.03.1992р.).
Позивач зазначив, що відповідно до чинної на момент укладення договору ст.324 Цивільного кодексу УРСР за договором безоплатного користування одна сторона зобов'язується передати або передає майно у безоплатне тимчасове користування другій стороні, а остання зобов'язується повернути теж майно. За своїм змістом договір безоплатного користування майном за новим Цивільним кодексом України відповідає договору позички.
Позивач зазначає, що листом від 27.09.2017р. за №01/11-1566 виконком Ізмаїльської міської ради повідомив про те, що відповідно до рішення Ізмаїльської міської ради №1780-УІІ від 23.12.2016р. „О перечне объектов коммунальной собственности Измаильской городской громады, подлежащих приватизации в 2017 году , за результатами засідання конкурсної комісії щодо продажу об'єктів комунальної власності від 15.09.2017р., нежитлові будівлі, надвірні споруди, загальною площею 443, 5 кв.м, розташовані за адресою: АДРЕСА_3 / АДРЕСА_2 продано фізичній особі, як єдиному учаснику, що подав заяву на участь у конкурсі. З урахуванням зазначеного виконком Ізмаїльської міської ради просив звільнити приміщення, які займає Редакція протягом 10 днів з моменту отримання цього повідомлення.
З урахуванням зазначеного, посилаючись на положення п.3 ст.136 Господарського кодексу України, ст. 395, ст.391 Цивільного кодексу України, позивач вважає, що Ізмаїльською міською радою допущено порушення прав та інтересів КП „Редакція газети „Співрозмовник Ізмаїла", право господарського відання та право користування нежитловими приміщеннями, що розташовані за адресою: АДРЕСА_3 / АДРЕСА_2, якого є законним, що є підставою для звернення до суду за захистом порушеного права та охоронюваних законом інтересів.
Позивач зазначає, що Порядок приватизації об'єктів комунальної власності шляхом викупу за конкурсом з відкриттям пропозиції ціни за принципом аукціону у м.Ізмаїл, був затверджений рішенням Ізмаїльської міської ради №3565-УІ від 27.12.2013р. та регламентує розгляд питань приватизації об'єктів міської комунальної власності згідно з Законом України „Про місцеве самоврядування в Україні", „Про приватизацію державного майна", „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", Порядку продажу об'єктів малої приватизації шляхом викупу, на аукціоні ( в тому числі методом зниження ціни , без оголошення ціни), за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону, затвердженого наказом Фонду Державного майна України від 02.04.2012р. №439.
Органом приватизації у м.Ізмаїл є Фонд комунального майна Ізмаїльської міської ради . За таких обставин, з урахуванням положень ст.15 Закону України „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", позивач вважає, що Фонд комунального майна Ізмаїльської міської ради не пізніше як за 20 календарних днів до дати проведення аукціону, конкурсу мав опублікувати в офіційних друкованих виданнях державних органів приватизації, місцевих друкованих виданнях та інших виданнях, визначених органами приватизації інформацію про об'єкти, що підлягають продажу на аукціоні, за конкурсом. Однак, у місцевому друкованому виданні - газеті „Кур'єр тижня „ (Курьер недели") не було розміщено публікацію стосовно призначення на 15.09.2017р. конкурсу з приватизації нежитлової будівлі, загальною площею 443, 5 кв.м, розташованої за адресою: АДРЕСА_3 / АДРЕСА_2.
Зазначене, на думку позивача, є грубим порушенням законодавства, та мало наслідком обмеження прав можливих учасників, у тому числі і позивача, які могли б прийняти участь в аукціоні.
З урахуванням зазначеного, на підставі ст.20 Закону України „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", позивач вважає, що він має право на визнання конкурсу та його результатів недійсними , та на визнання у судовому порядку недійсною угоди, укладеної за результатом конкурсу - договору купівлі-продажу комунального майна шляхом продажу на конкурсі від 19.09.2017р. , що був укладений з ОСОБА_1
Крім того, позивач зазначає, що рішенням Ізмаїльської міської ради від 18.06.1999р. №186-ХХІІІ „О предоставлении в постоянное пользование земельного участка редакции газеты Советский Измаил вирішено надати редакції газети Советский Измаил в постійне користування земельну ділянку площею 0,0904 га ( що знаходиться у фактичному користуванні редакції ) по пр. Суворова, 40 для розміщення та експлуатації основних, підсобних та допоміжних будівель та споруд (будівля редакції); видати редакції газети Радянський Ізмаїл державний акт на право постійного користування землею. На підставі зазначеного рішення 09.08.1999р. Ізмаїльською міською Радою народних депутатів видано Редакції газети „Радянський Ізмаїл" державний акт на право постійного користування землею НОМЕР_2, який зареєстровано в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за НОМЕР_3.
Позивач зазначає, що згідно ч.5 ст.116 Земельного кодексу України надання у користування земельної ділянки, що перебуває у користуванні, провадиться лише після вилучення (викупу) її у порядку, передбаченому цим Кодексом. Відповідно ж до ст.149 Земельного кодексу України земельна ділянка може вилучатися лише за згодою користувача, примусове вилучення має допускатися лише для суспільних потреб.
Позивач вважає, що Фонд комунального майна Ізмаїльської міської ради при проведенні конкурсу з приватизації нежитлового приміщення за адресою: АДРЕСА_3/ АДРЕСА_4, самовільно і незаконно розпорядився земельною ділянкою, що надана у постійне користування Редакції газети „Радянський Ізмаїл", правонаступником якої є КП „Редакція газети „Співрозмовник Ізмаїла".
Позивач також зауважив, що відповідно до ч.3 ст.2 Закону України „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" не можуть бути об'єктами малої приватизації будівлі ( споруди, приміщення) або їх окремі частини, які становлять національну, культурну та історичну цінність і перебувають під охороною держави., захисні споруди цивільного захисту, та будівлі (споруди, приміщення) або їх окремі частини , де розміщуються бібліотеки, книгарні та державні видавництва, заклади охорони здоров'я системи екстреної медичної допомоги. Згідно п.1.4 Порядку приватизації об'єктів комунальної власності шляхом викупу за конкурсом з відкриттям пропозиції ціни за принципом аукціону у м.Ізмаїл не можуть бути об'єктами приватизації будівлі (споруди, приміщення) або їх окремі частини, які становлять національну культурну та історичну цінність і перебувають в зв'язку з цим під охороною держави, а також будівлі (споруди, приміщення) або їх окремі частини, де розміщуються бібліотеки, книжкові магазини і державні видавництва, заклади охорони здоров'я системи екстреної медичної допомоги, визначені рішенням Ізмаїльської міської ради. Згідно ст.18 Закону України „Про охорону культурної спадщини" об'єкти культурної спадщини , що є пам'ятками (за винятком пам'яток, відчуження або передача яких обмежується законодавчими актами України) можуть бути відчужені, а також передані власником або уповноваженим ним органом у володіння, користування чи управління іншій юридичній або фізичній особі за наявності погодження відповідного органу охорони культурної спадщини. Позивач зазначає, що будівля, розташована за адресою: АДРЕСА_3 / АДРЕСА_4 відноситься до об'єктів культурної спадщини, що підтверджується листом Управління культури, національностей, релігії та охорони об'єктів культурної спадщини Одеської обласної державної адміністрації від 05.10.2017р. за №01-13/2889сп, та відповідно до якого Ізмаїльська міська рада листом від 26.02.2014р. зверталася за погодженням відчуження будівлі- пам'ятки , розташованої за адресою: АДРЕСА_3 / АДРЕСА_4 (будинок з лавками, споруджений у І половині ХІХ століття, прийнятий під охорону держави рішенням виконкому Одеської обласної ради народних депутатів від 17.04.1987р. №167 як пам'ятка містобудування та архітектури місцевого значення ) , але зазначене звернення було залишено без розгляду у зв'язку із ненаданням відповідного пакету документів. Повторно Ізмаїльська міська рада за погодженням відчуження зазначеної будівлі не зверталася, відповідного погодження Управління не надавало.
Позивач зазначив , що у 2014р. він звертався до Ізмаїльської міської ради з листом , згідно якого просив надати дозвіл на проведення капітального ремонту будівлі за адресою: АДРЕСА_3, та враховуючи, що будівлю включено до плану приватизації на ІУ квартал 2014р., просив розглянути питання щодо надання КП „Редакція газети „Співрозмовник Ізмаїла" права першочергового викупу зазначеної будівлі . Але, виконком Ізмаїльської міської ради своїм листом від 06.08.2014р. відмовив у задоволенні, із посиланням на те, що будівля є памяткою архітектури місцевого значення та взята під охорону держави.
З урахуванням зазначеного позивач вважає, що будівля - пам'ятка, розташована за адресою: АДРЕСА_3 / АДРЕСА_2, не могла бути об'єктом приватизації та не могла бути відчужена без відповідного погодження Управління культури, національностей, релігії та охорони об'єктів культурної спадщини Одеської обласної державної адміністрації. За таких обставин, на думку позивача, результати конкурсу з приватизації зазначеної будівлі та укладений за результатами конкурсу договір купівлі-продажу мають бути визнані недійсними, адже, зазначений договір укладено з недодержанням вимог , встановлених частинами 1-3, 5, 6 ст.203 Цивільного кодексу України, а саме, зміст правочину суперечить нормам Цивільного кодексу України та іншим актам цивільного законодавства.
В обґрунтування позову КП „Редакція газети „Співрозмовник Ізмаїла" посилається також на положення ст.ст. 202, 203 та 215 Цивільного кодексу України, та зазначає, що у даному випадку підставою недійсності правочину - договору купівлі- продажу комунального майна шляхом продажу на конкурсі від 19.09.2017р., є недодержання в момент вчинення правочину вимог чинного законодавства України та порушення прав та інтересів позивача.
З урахуванням всього зазначеного, позивач - КП „Редакція газети „Співрозмовник Ізмаїла" вважає за необхідне визнати недійсним конкурс з приватизації нежитлової будівлі, розташованої за адресою: Одеська обл..,м.Ізмаїл, пр. АДРЕСА_6 АДРЕСА_7, який відбувся 15.09.2017р. та проведений Фондом комунального майна Ізмаїльської міської ради; визнати недійсним договір купівлі-продажу комунального майна шляхом продажу на конкурсі від 19.09.2017р., засвідчений приватним нотаріусом Ізмаїльського міського нотаріального округу Єфименко М.Д., зареєстрований в реєстрі за №3542. Крім того, позивач просить суд зобов'язати Ізмаїльську міську раду не вчиняти дії щодо позбавлення права господарського відання та користування КП „Редакція газети „Співрозмовник Ізмаїла" нежитловими приміщеннями за адресою: АДРЕСА_3 /АДРЕСА_7.
Відповідач - Ізмаїльська міська рада проти позову заперечує, посилаючись на те, що рішенням господарського суду Одеської області від 17.06.2009р. у справі №22-30/148-08-2968 визнано , зокрема, право власності територіальної громади сіл селищ , міст Одеської області в особі Одеської обласної ради на будівлі - пам'ятки культурної спадщини , розташовані за адресою: м.Ізмаїл, АДРЕСА_3 ріг вул.Ватутіна, 38. Рішення суду набрало законної сили.
Рішенням Ізмаїльської міської ради від 31.05.2013р. №2938 вирішено надати згоду на прийом об'єкта культурної спадщини „Будинок з лавками" , який розташований за адресою: м.Ізмаїл, АДРЕСА_3 ріг АДРЕСА_2 із спільної власності територіальних громад сіл, селищ , міст області до комунальної власності територіальної громади м.Ізмаїл. Рішенням Одеської обласної ради від 04.06.2013р. №858-УІ „Про передачу об'єкта культурної спадщини „Будинок з лавками", що розташований за адресою: м.Ізмаїл, АДРЕСА_3 ріг АДРЕСА_2 із спільної власності територіальних громад сіл, селищ , міст області до комунальної власності територіальної громади м.Ізмаїл" передано вищезазначений об'єкт до комунальної власності територіальної громади м.Ізмаїл. З урахуванням зазначеного, Ізмаїльська міська рада вважає, що на момент прийняття виконкомом Ізмаїльської міської ради народних депутатів рішення від 28.11.1991р. та укладання договору безоплатного користування майном від 05 лютого 2001р. між Ізмаїльською міською радою та колективом редакції газети „Советский Измаил", виконком та Ізмаїльська міська рада не мали належних повноважень на розпорядження зазначеним майном.
Крім того, відповідач зазначив, що акт приймання-передачі нерухомого майна від 17.01.1992р. не відповідає змісту рішення виконкому Ізмаїльської міської Ради народних депутатів від 28.11.1991р. №1557, яким було вирішено передати на баланс редакції „Советский Измаил" приміщення, у яких розміщені її власна редакція площею 232,8 кв.м, редакція районної газети „Ленинский путь" площею 172,9 кв.м та міськтипографії площею 835,8 кв.м, а не у власність та повне господарське відання для зарахування у статутний фонд редакції газети „Советский Измаил", як зазначено у акті.
Крім того, відповідач зазначає, що діюче законодавство не містить поняття „договір безоплатного користування" .
Відповідач також зауважив, що Державний акт на право постійного користування землею НОМЕР_2, який зареєстровано в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за НОМЕР_3, був виданий Ізмаїльською міською Радою народних депутатів Редакції газети „Радянський Ізмаїл", а не позивачу, який зазначений акт на себе не переоформив, у зв'язку з чим, на думку відповідача, КП „Редакція газети „Співрозмовник Ізмаїла" не набуло у встановленому законом порядку права постійного користування земельною ділянкою після реорганізації редакції газети „Радянський Ізмаїл" .
Ізмаїльська міська рада також зазначила, що відповідно до охоронного договору на пам'ятку культурної спадщини, яка знаходиться за адресою: м.Ізмаїл, пр.Суворова ріг вул.Ватутіна (Семінарська) , 38 (№04-02/3106 від 22.10.2014р.) під охороною Управління об'єктів культурної спадщини обласної державної адміністрації знаходиться друкарня (згідно експлікації технічного паспорту літ.В) загальною площею 287,2 кв.м. Зазначений об'єкт не увійшов до об'єкту малої приватизації відповідно до договору купівлі-продажу від 19.09.2017р.
Відповідач також звернув увагу на те, що згідно п.п.1, 5, 8 ст.60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правоможності щодо володіння, користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об'єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об'єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду. Право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб'єктів. Об'єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад і передані іншим суб'єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення ради чи уповноваженого нею органу, за винятком випадків, передбачених законом.
Відповідач зазначає також, що враховуючи положення ст.60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , ст. 1 Закону України Про приватизацію державного майна , ст.ст.7, 23 Закону України Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію) , рішенням Ізмаїльської міської ради від 31.12.2014р. №4753-УІ „О перечне объектов коммунальной собственности Измаильской городской громады, подлежащих приватизации в 2015 году вирішено затвердити перелік об'єктів комунальної власності Ізмаїльської міської громади, що підлягають приватизації в 2015 році, до складу яких включено нежитлові будівлі, надвірні споруди , загальною площею 443, 5 кв.м, розташовані за адресою: АДРЕСА_3 ( спосіб приватизації - конкурс). У подальшому , рішенням Ізмаїльської міської ради №1780-УІІ від 23.12.2016р. „О перечне объектов коммунальной собственности Измаильской городской громады, подлежащих приватизации в 2017 году нежитлові будівлі, надвірні споруди , загальною площею 443, 5 кв.м, розташовані за адресою: АДРЕСА_3 / АДРЕСА_4 було включено до переліку обєктів комунальної власності Ізмаїльської міської громади , що підлягали приватизації у 2017р. На виконання зазначеного рішення ради, 15.09.2017р. Фондом коммунального майна Ізмаїльської міської ради було проведено конкурс , і , за результатами засідання конкурсної комісії щодо продажу обєктів комунальної власності від 15.09.2017р., 19.09.2017р. з переможцем конкурсу було укладено договір купівлі-продажу комунального майна шляхом продажу на конкурсі, який був посвідчений нотаріально та зареєстрований в реєстрі за №3254.
Відповідач - Фонд комунального майна Ізмаїльської міської ради, проти позову заперечує, повністю підтримує позицію Ізмаїльської міської ради та додатково зазначає, що Фонд , відповідно до Положення , затвердженого рішенням Ізмаїльської міської ради №1374-УІІ від 28.09.2016р., є виконавчим органом Ізмаїльської міської ради, основною метою якого є реалізація повноважень ради у сфері управління комунальною власністю - нежитловим фондом, у тому числі корпоративними правами Ізмаїльської міської ради в майні господарських товариств , забезпечення надходження коштів до бюджету міста за рахунок ефективного використання майна територіальної громади (приватизація, оренда). Відповідно до мети, Фонд, зокрема, здійснює на виконання відповідних рішень ради повноваження з організації та проведення приватизації, продажу комунальної власності територіальної громади міста ; виступає організатором аукціонів, конкурсів з продажу комунальної власності у межах повноважень; оприлюднює у встановленому порядку інформацію про приватизацію комунального майна .
Рішенням Ізмаїльської міської ради від 31.12.2014р. №4753-УІ „О перечне объектов коммунальной собственности Измаильской городской громады, подлежащих приватизации в 2015 году вирішено затвердити перелік обєктів комунальної власності Ізмаїльської міської громади, що підлягають приватизації в 2015 році, до складу яких включено нежитлові будівлі, надвірні споруди , загальною площею 443, 5 кв.м, розташовані за адресою: АДРЕСА_3 ( спосіб приватизації - конкурс). У подальшому , рішенням Ізмаїльської міської ради №1780-УІІ від 23.12.2016р. „О перечне объектов коммунальной собственности Измаильской городской громады, подлежащих приватизации в 2017 году нежитлові будівлі, надвірні споруди , загальною площею 443, 5 кв.м, розташовані за адресою: АДРЕСА_3 / АДРЕСА_4 було включено до переліку обєктів комунальної власності Ізмаїльської міської громади , що підлягали приватизації у 2017р.
На виконання зазначеного рішення ради, 26.07.2017р. було проведено засідання конкурсної комісії по продажу обєктів комунальної власності , конкурс по обєкту , що розташований за адресою: АДРЕСА_3 / АДРЕСА_4 було визнано таким, що не відбувся. 29.07.2017р. в газеті Курьєр тижня було опубліковано інформацію Фонду про проведення конкурсу з відкритою пропозицією ціни по принципу аукціону по продажу обєктів комунальної власності територіальної громади м.Ізмаїл, проведення конкурсу призначено на 15.09.2017р. Наказом Фонду від 07.09.2017р. за №66 було зареєстровано заяву ОСОБА_1 щодо приватизації 13/50 частин нежитлових будівель та споруд, що розташовані за адресою: АДРЕСА_3 / АДРЕСА_2 ОСОБА_1 був єдиним учасником, який виявив баання брати участь у конкурсі з продажу цього об'єкту.
Відповідач зазначає, що відповідно до п.5.15 Положення про порядок приватизації обєкту комунальної власності шляхом викупу, по конкурсу з відкритою пропозицією ціни по принципу аукціону, затвердженого рішенням Ізмаїльської міської ради №3565-УІ від 27.12.2013р., якщо для участі у конкурсі по продажу об'єкту надійшла заява від одного покупця, такий об'єкт можу бути проданий безпосередньо такому покупцю по запропонованій ним ціні , але не нижче початкової ціни продажу при забезпеченні ним умов приватизації.
Протоколом №08 від 14.09.2017р. засідання конкурсної комісії по продажу об'єктів комунальної власності, затвердженим наказом начальника Фонду №68 від 14.09.2017р., допущено до участі у конкурсі для подачі пропозицій ціни з продажу об'єктів комунальної власності ОСОБА_1 Відповідно до протоколу №09 від 15.09.2017р. засідання конкурсної комісії по продажу об'єктів комунальної власності, затвердженого наказом начальника Фонду №69 від 15.09.2017р., вирішено продати обєкт - нежитлові будівлі загальною площею 443, 5 кв.м, що розташовані за адресою: АДРЕСА_6/АДРЕСА_2, ОСОБА_1
З урахуванням зазначеного відповідач вважає, що конкурс був проведений у повній відповідності до норм чинного законодавства, Положення про порядок приватизації обєкту комунальної власності шляхом викупу, по конкурсу з відкритою пропозицією ціни по принципу аукціону, затвердженого рішенням Ізмаїльської міської ради №3565-УІ від 27.12.2013р., та рішення Ізмаїльської міської ради №1780-УІІ від 23.12.2016р. „О перечне объектов коммунальной собственности Измаильской городской громады, подлежащих приватизации в 2017 году .
За результатами конкурсу, 19.09.2017р. було укладено договір купівлі продажу комунального майна шляхом продажу на конкурсі, який від імені територіальної громади в особі Ізмаїльської міської ради був підписаний начальником Фонду комунального майна Ізмаїльської міської ради Кесіора Н.К., що діяла на підставі Положення про Фонд, затвердженого рішенням Ізмаїльської міської ради №1374-УІІ від 28.09.2016р. і розпорядження №19-к від 22.01.2014р., та гр.ОСОБА_1, був посвідчений нотаріально та зареєстрований в реєстрі за №3254.
Відповідач - ОСОБА_1 проти позову заперечує, посилаючись на те, що наявні у матеріалах справи документи, зокрема, акт приймання-передачі нерухомого майна від 17.01.1992р., договір безоплатного користування майном від 05.02.2001р. , були складені за участю іншої юридичної особи, а не позивача. При цьому, враховуючи те, що Статут КП „Редакція газети „Співрозмовник Ізмаїла" був зареєстрований виконкомом Ізмаїльської міської ради саме 05.02.2001р. (реєстраційний №04056983Ю0010358) , на думку відповідача КП „Редакція газети „Співрозмовник Ізмаїла" вряд чи могло бути стороною за договором безоплатного користування майном, укладеним у той же день, 05.02.2001р., між Ізмаїльською міською радою (Рада) та колективом редакції газети „Советский Измаил" (Редакція), адже з цієї дати редакції газети „Советский Измаил" вже не існувало, враховуючи положення ст.36 Цивільного кодексу УРСР та ст.34 Закону України Про підприємства в Україні в редакції станом на дату прийняття рішення про реорганізацію, відповідно до яких юридична особа припиняє свою діяльність шляхом ліквідації або реорганізації (злиття, приєднання, поділу,виділення, перетворення) .
Крім того, відповідач вважає, що позивачем взагалі не обгрунтовано, яким чином наявність зазначених акту приймання-передачі та договору перешкоджає власнику майна- Ізмаїльській міській раді у реалізації права розпорядження цим майном.
Відповідач також зазначив, що про проведення конкурсу з відкритою пропозицією ціни по принципу аукціону з продажу об'єктів комунальної власності територіальної громади м.Ізмаїл, зокрема, щодо нежитлових приміщень , що розташовані за адресою: АДРЕСА_3 / АДРЕСА_2, він дізнався з газети Курєр тижня , що вийшла друком 29.07.2017р., на сторінці 3 якої було опубліковано інформацію Фонду комунального майна Ізмаїльської міської ради по проведенню конкурсу з відкритою пропозицією ціни по принципу аукціону з продажу об'єктів комунальної власності територіальної громади м.Ізмаїл. Під номером ІІ у цій інформації було опубліковано відомості щодо нежитлових приміщень загальною площею 443,5 кв.м , що розташовані за адресою: АДРЕСА_3 / АДРЕСА_4, зазначено опис об'єкту, його місце розташування , початкова ціна для продажу , розмір оплати за подання заяви та розмір застави, порядок подання заяви , строки її подання. також було зазначено, що конкурс по об'єктам буде проведено в 10:00 15.09.2017р. за адресою: м.Ізмаїл, пр.Суворова, 62, третій поверх, зал виконавчого комітету. Строк подання заяви та пропозицій згідно умов конкурсу було встановлено до 13:00 07.09.2017р. включно.
З урахуванням зазначеного, відповідач вважає безпідставними посилання позивача на порушення умов проведення конкурсу щодо не опублікування інформації про проведення конкурсу.
Відповідач також зазначив, що предметом конкурсу були лише нежилі приміщення в будівлях літ.А, літ.Б, літ.Г, №1, літ.Д, загальною площею 443,5 кв.м, господарські споруди - літ.М, літ.П, літ.Р, надвірні споруди 5-9. Друкарня літ.В, яка є пам'яткою культурної спадщини , до об'єктів продажу на конкурсі не включалася. У зв'язку з цим, на думку відповідача, відсутні будь-які порушення прав та інтересів Управління культури, національностей, релігії та охорони об'єктів культурної спадщини Одеської обласної державної адміністрації.
За результатами конкурсу, 19.09.2017р. було укладено договір купівлі продажу комунального майна шляхом продажу на конкурсі, який від імені територіальної громади в особі Ізмаїльської міської ради був підписаний начальником Фонду комунального майна Ізмаїльської міської ради Кесіора Н.К., що діяла на підставі Положення про Фонд, затвердженого рішенням Ізмаїльської міської ради №1374-УІІ від 28.09.2016р. і розпорядження №19-к від 22.01.2014р., та гр.ОСОБА_1 Договір був посвідчений нотаріально та зареєстрований в реєстрі за №3254. На підставі зазначеного Договору відповідач - ОСОБА_1 набув право власності на об'єкт купівлі-продажу , та реалізуючи його повідомив користувача - КП „Редакція газети „Співрозмовник Ізмаїла" про звільнення приміщення у визначений строк.
Відповідач також звернув увагу суду на те, що рішенням Ізмаїльської міської ради від 18.06.1999р. №186-ХХІІІ „О предоставлении в постоянное пользование земельного участка редакции газеты Советский Измаил вирішено надати редакції газети Советский Измаил в постійне користування земельну ділянку площею 0,0904 га ( що знаходиться у фактичному користуванні редакції ) по пр. Суворова, 40 для розміщення та експлуатації основних, підсобних та допоміжних будівель та споруд (будівля редакції); видати редакції газети Радянський Ізмаїл державний акт на право постійного користування землею. Але, згідно Державного акту на право постійного користування землею НОМЕР_2, який зареєстровано в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за НОМЕР_3, у постійне користування редакції газети Советский Измаил надано земельну ділянку площею 0,0904 га ( що знаходиться у фактичному користуванні редакції ) по АДРЕСА_5.
Крім того, відповідач звернув увагу на те, що відповідно до п.в). ч.1 ст.27 Земельного кодексу України 1992р. ( в редакції станом на 05.02.2001р. - дата реєстрації статуту позивача) право користування земельною ділянкою чи її частиною припиняється у разі припинення діяльності підприємства , установи, організації , селянського (фермерського) господарства. З урахуванням зазначеного відповідач вважає, що право постійного користування редакции газеты Советский Измаил припинилося в момент реєстрації КП „Редакція газети „Співрозмовник Ізмаїла".
Третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Управління культури , національностей, релігії та охорони об'єктів культурної спадщини Одеської обласної державної адміністрації у своїх письмових поясненнях зазначила, що будівля за адресою: м.Ізмаїл, АДРЕСА_3 / АДРЕСА_4, (будинок з лавками, споруджений у перший половині ХІХ століття) прийнята під охорону держави рішенням виконкому Одеської обласної ради народних депутатів від 17.04.1987р. №167 як пам'ятка містобудування та архітектури місцевого значення. Згідно паспорта пам'ятки , а також технічного паспорта від 24.09.2009р. , об'єктом культурної спадщини є флігель літ. В .
Третя особа також зазначила, що відповідно до ст.18 Закону України Про охорону культурної спадщини об'єкти и культурної спадщини, що є пам'ятками, можуть бути відчужені, а також передані власником або уповноваженим ним органом у володіння, користування чи управління іншій юридичній або фізичній особі за наявності погодження відповідного органу культурної спадщини.
До складу проданих Ізмаїльською міською радою нежитлових приміщень загальною площею 443,5 кв.м , що розташовані за адресою: АДРЕСА_3 / АДРЕСА_4, флігель літ. В не входив, продано було лише нежилі приміщення в будівлях літ.А, літ.Б, літ.Г, №1, літ.Д, загальною площею 443,5 кв.м, господарські споруди - літ.М, літ.П, літ.Р, надвірні споруди 5-9, які не є пам'ятками. За таких обставин, третя особа вважає, що відчуження зазначених приміщень не потребувало погодження Управління.
Розглянув матеріали справи, на підставі норм законодавства України, суд доходить до такого висновку:
Судом встановлено, що рішенням господарського суду Одеської області від 17.06.2009р. у справі №22-30/148-08-2968 визнано, зокрема, право власності територіальної громади сіл селищ, міст Одеської області в особі Одеської обласної ради на будівлі - пам'ятки культурної спадщини, розташовані за адресою: м.Ізмаїл, АДРЕСА_3 ріг вул.Ватутіна, 38. Рішення суду набрало законної сили.
Рішенням Ізмаїльської міської ради від 31.05.2013р. №2938 вирішено надати згоду на прийом об'єкта культурної спадщини „Будинок з лавками", який розташований за адресою: м.Ізмаїл, АДРЕСА_3 ріг АДРЕСА_2 із спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області до комунальної власності територіальної громади м.Ізмаїл. Рішенням Одеської обласної ради від 04.06.2013р. №858-УІ „Про передачу об'єкта культурної спадщини „Будинок з лавками", що розташований за адресою: м.Ізмаїл, АДРЕСА_3 ріг АДРЕСА_2 із спільної власності територіальних громад сіл, селищ , міст області до комунальної власності територіальної громади м.Ізмаїл" передано вищезазначений об'єкт до комунальної власності територіальної громади м.Ізмаїл.
Згідно ст. 317 Цивільного кодексу України власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном. Положеннями ч.1,2 ст.319 Кодексу встановлено , що власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону.
За приписами ст.327 Цивільного кодексу України у комунальній власності є майно, у тому числі грошові кошти, яке належить територіальній громаді. Управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування.
Згідно п.п.1, 5, 8 ст.60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правоможності щодо володіння, користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об'єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об'єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду. Право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб'єктів. Об'єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад і передані іншим суб'єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення ради чи уповноваженого нею органу, за винятком випадків, передбачених законом.
Судом встановлено, що враховуючи положення ст.60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , ст. 1 Закону України Про приватизацію державного майна , ст.ст.7, 23 Закону України Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію) , рішенням Ізмаїльської міської ради від 31.12.2014р. №4753-УІ „О перечне объектов коммунальной собственности Измаильской городской громады, подлежащих приватизации в 2015 году вирішено затвердити перелік об'єктів комунальної власності Ізмаїльської міської громади, що підлягають приватизації в 2015 році, до складу яких включено нежитлові будівлі, надвірні споруди , загальною площею 443, 5 кв.м, розташовані за адресою: АДРЕСА_3 ( спосіб приватизації - конкурс). У подальшому, рішенням Ізмаїльської міської ради №1780-УІІ від 23.12.2016р. „О перечне объектов коммунальной собственности Измаильской городской громады, подлежащих приватизации в 2017 году нежитлові будівлі, надвірні споруди , загальною площею 443, 5 кв.м, розташовані за адресою: АДРЕСА_3 / АДРЕСА_4 було включено до переліку обєктів комунальної власності Ізмаїльської міської громади , що підлягали приватизації у 2017р.
Рішенням Ізмаїльської міської ради від 27.12.2013р. за №3565-УІ „Об утверждении Положения о порядке приватизации обектов коммунальной собственности путем выкупа, по конкурсу с открытостью предложения цены по принципу аукциона затвержено нову редакцію Положення про порядок приватизації обєктів комунальної власності шляхом викупу , за конкурсом з відкриттям пропозиції ціни за принципом аукціону.
Відповідно до п.1.5 даного Положення Ізмаїльська міська рада на пленарному засіданні приймає рішення щодо приватизації об'єктів комунальної власності територіальної громади із затвердженням переліку об'єктів , що підлягають приватизації , а також затверджує спосіб , умови та порядок продажу у відповідності до чинного законодавства України. Одночасно з прийняттям рішення про приватизацію об'єктів міської комунальної власності Ізмаїльська міська рада доручає Фонду комунального майна здійснити продаж відповідних обєктів комунальної власності (п. 1.8 Положення).
Як вже зазначено судом, рішенням Ізмаїльської міської ради від 31.12.2014р. №4753-УІ „О перечне объектов коммунальной собственности Измаильской городской громады, подлежащих приватизации в 2015 году вирішено затвердити перелік обєктів комунальної власності Ізмаїльської міської громади, що підлягають приватизації в 2015 році, до складу яких включено нежитлові будівлі, надвірні споруди , загальною площею 443, 5 кв.м, розташовані за адресою: АДРЕСА_3 ( спосіб приватизації - конкурс). У подальшому , рішенням Ізмаїльської міської ради №1780-УІІ від 23.12.2016р. „О перечне объектов коммунальной собственности Измаильской городской громады, подлежащих приватизации в 2017 году нежитлові будівлі, надвірні споруди , загальною площею 443, 5 кв.м, розташовані за адресою: АДРЕСА_3 / АДРЕСА_4 було включено до переліку об'єктів комунальної власності Ізмаїльської міської громади , що підлягали приватизації у 2017р.
При цьому, відповідно до п.1.4 Положення про порядок приватизації об'єктів комунальної власності шляхом викупу , за конкурсом з відкриттям пропозиції ціни за принципом аукціону не можуть бути об'єктами приватизації будівлі ( споруди, приміщення) або їх окремі частини, які є національною культурною або історичною цінністю та знаходяться у зв'язку з цим під охороною держави, а також будівлі ( споруди, приміщення) або їх окремі частини, де розміщуються бібліотеки, книжкові магазини та державні видання, установи охорони здоровя системи екстреної медичної допомоги , визначені рішенням Ізмаїльської міської ради, як такі, що не підлягають приватизації.
За матеріалами справи, спірний об'єкт - нежилі приміщення в будівлях літ.А, літ.Б, літ.Г, №1, літ.Д, загальною площею 443,5 кв.м, господарські споруди - літ.М, літ.П, літ.Р, надвірні споруди 5-9, не віднесений Ізмаїльською міською радою до переліку об'єктів, що не підлягають приватизації, та не є об'єктом культурної спадщини , адже , відповідно наявного у матеріалах справи охоронного договору та згідно пояснень Управління культури , національностей, релігії та охорони об'єктів культурної спадщини Одеської обласної державної адміністрації об'єктом культурної спадщини є лише флігель літ. В , розташований за адресою: м.Ізмаїл, АДРЕСА_3 / АДРЕСА_4.
З урахуванням зазначеного, суд не приймає до уваги посилання позивача у справі на порушенням порядку проведення конкурсу щодо продажу об'єкту, який знаходиться під охороню держави як пам'ятка культурної спадщини.
Порядок підготовки об'єкта приватизації до продажу способом конкурс з відкритістю пропозиції ціни за принципом аукціон врегульований розділом ІІ Положення, відповідно до якого з моменту прийняття рішення про приватизацію об'єкта здійснюється його підготовка до приватизації ( п.2.5), зокрема, не пізніше ніж за 20 календарних днів до дати проведення конкурсу Фонд готує та публікує інформацію про об'єкти приватизації , умови та дату проведення конкурсу щодо продажу об'єктів приватизації ( п. 2.6).Інформацію про об'єкти , що підлягають приватизації , публікується Фондом не пізніше ніж за 20 календарних днів до дати проведення конкурсу в одному з місцевих засобів масової інформації та на офіційному сайті м.Ізмаїл.
Судом встановлено, що на виконання рішення Ізмаїльської міської ради №1780-УІІ від 23.12.2016р., 29.07.2017р. в газеті Курьєр тижня на сторінці 3 якої було опубліковано інформацію Фонду комунального майна Ізмаїльської міської ради по проведенню конкурсу з відкритою пропозицією ціни по принципу аукціону з продажу об'єктів комунальної власності територіальної громади м.Ізмаїл. Під номером ІІ у цій інформації було опубліковано відомості щодо нежитлових приміщень загальною площею 443,5 кв.м , що розташовані за адресою: АДРЕСА_3 / АДРЕСА_2, зазначено опис об'єкту, його місце розташування, початкова ціна для продажу, розмір оплати за подання заяви та розмір застави, порядок подання заяви , строки її подання. також було зазначено, що конкурс по об'єктам буде проведено в 10:00 15.09.2017р. за адресою: м.Ізмаїл, пр.Суворова, 62, третій поверх, зал виконавчого комітету. Строк подання заяви та пропозицій згідно умов конкурсу було встановлено до 13:00 07.09.2017р. включно.
Наказом Фонду від 07.09.2017р. за №66 було зареєстровано заяву ОСОБА_1 щодо приватизації 13/50 частин нежитлових будівель та споруд , що розташовані за адресою: АДРЕСА_3 / АДРЕСА_4 . ОСОБА_1 був єдиним учасником, який виявив бажання брати участь у конкурсі з продажу цього об'єкту .
Відповідно до п.5.15 Положення про порядок приватизації об'єктів комунальної власності шляхом викупу, по конкурсу з відкритою пропозицією ціни по принципу аукціону, затвердженого рішенням Ізмаїльської міської ради №3565-УІ від 27.12.2013р., якщо для участі у конкурсі по продажу об'єкту надійшла заява від одного покупця, такий об'єкт може бути проданий безпосередньо такому покупцю по запропонованій ним ціні, але не нижче початкової ціни продажу при забезпеченні ним умов приватизації.
Протоколом №08 від 14.09.2017р. засідання конкурсної комісії по продажу обєктів комунальної власності, затвердженим наказом начальника Фонду №68 від 14.09.2017р., допущено до участі у конкурсі для подачі пропозицій ціни з продажу об'єктів комунальної власності ОСОБА_1 Відповідно до протоколу №09 від 15.09.2017р. засідання конкурсної комісії по продажу об'єктів комунальної власності, затвердженого наказом начальника Фонду №69 від 15.09.2017р., вирішено продати обєкт - нежитлові будівлі загальною площею 443, 5 кв.м, що розташовані за адресою: АДРЕСА_3/АДРЕСА_2, ОСОБА_1
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування ,їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 144 Конституції України передбачено , що органи місцевого самоврядування в межах своїх повноважень , визначених законом , приймають рішення , які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Суд вважає за необхідне зауважити, що відповідно до ч.1 ст. 73 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території. акти органів місцевого самоврядування є обов'язковими
Станом на даний час рішення Ізмаїльської міської ради №1780-УІІ від 23.12.2016р. „О перечне объектов коммунальной собственности Измаильской городской громады, подлежащих приватизации в 2017 году не визнано у судовому порядку незаконним , недійсним та не скасоване, отже, мало виконуватися Фондом комунального майна Ізмаїльської міської ради, у тому числі, і у частині продажу нежитлових будівель загальною площею 443, 5 кв.м, що розташовані за адресою: АДРЕСА_3 / АДРЕСА_4.
Судом встановлено, що дійсно, 09.08.1999р., на підставі рішення Ізмаїльської міської ради від 18.06.1999р. №186-ХХІІІ „О предоставлении в постоянное пользование земельного участка редакции газеты Советский Измаил , Ізмаїльською міською Радою народних депутатів видано Редакції газети „Радянський Ізмаїл" державний акт на право постійного користування землею НОМЕР_2 , який зареєстровано в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за НОМЕР_3. Згідно даного Державного акту у користування було надано земельну ділянку площею 0,0904 га по АДРЕСА_5 для розміщення та експлуатації основних, підсобних та допоміжних будівель та споруд .
При цьому, як звернув увагу представник відповідача, рішенням Ізмаїльської міської ради від 18.06.1999р. №186-ХХІІІ „О предоставлении в постоянное пользование земельного участка редакции газеты Советский Измаил вирішено надати редакції газети Советский Измаил в постійне користування земельну ділянку площею 0,0904 га (що знаходиться у фактичному користуванні редакції) по АДРЕСА_3 для розміщення та експлуатації основних, підсобних та допоміжних будівель та споруд (будівля редакції); видати редакції газети Радянський Ізмаїл державний акт на право постійного користування землею. Натомість, як вже зазначалося вище, відповідно Державного акту на право постійного користування землею НОМЕР_2 , який зареєстровано в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за НОМЕР_3, у постійне користування редакції газети Советский Измаил надано земельну ділянку по АДРЕСА_5, а не по АДРЕСА_3.
Але, суд у будь-якому випадку не приймає наявність даного Державного акту на право постійного користування землею як підставу для визнання недійсними конкурсу та договору купівлі - продажу, адже відповідно до положень ст.120 Земельного кодексу України та ч. 1 ст.377 Цивільного кодексу України до особи, яка набула право власності на житловий будинок (крім багатоквартирного), будівлю або споруду, переходить право власності, право користування на земельну ділянку, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення в обсязі та на умовах, встановлених для попереднього землевласника (землекористувача).
Отже, законодавець визначив, що земельна ділянка слідує за об'єктом нерухомості - житловим будинком (крім багатоквартирного), будівлею або спорудою, а не навпаки.
Суд вважає також за необхідне зазначити, що обравши такий спосіб захисту як визнання недійсним конкурсу з приватизації нежитлової будівлі, розташованої за адресою: Одеська обл..,м.Ізмаїл, пр. АДРЕСА_6 АДРЕСА_7, який відбувся 15.09.2017р. та проведений Фондом комунального майна Ізмаїльської міської ради, а не його результатів , оформлених відповідним протоколом засідання конкурсної комісії по продажу об'єктів комунальної власності, позивач вважає, що допущено порушення саме процедури проведення конкурсу. Порушеннями, які на думку позивача , були допущені в ході проведення процедури конкурсу, є відсутність оголошення про проведення конкурсу та включення до переліку об'єктів приватизації об'єкта , який є пам'яткою архітектури та знаходиться під охороною. Але, такі посилання позивача спростовуються матеріалами справи.
Суд вважає за необхідне також звернути увагу на те, що позивач у справі у своїх наданих до суду поясненнях стосовно наявних у справі документів, перекручує наявну у них інформацію. Зазначене стосується , зокрема, листування позивача з Ізмаїльською міською радою щодо надання згоди на проведення капітального ремонту у будівлі за адресою: Одеська обл., м. Ізмаїл, пр. Суворова, 40 та розгляду питання щодо надання права першочергового викупу зазначеної будівлі. З наявного у матеріалах справи листа Ізмаїльської міської ради від 06.08.2014р. за №11/01-13-1886 ( до речі, наданого самим позивачем) вбачається, що виконкомом заявнику було повідомлено про те, що проведення поточного ремонту приміщень входить до його обов'язків , а також про те, що Ізмаїльською міською радою проводиться робота по укладанню охоронного договору на будівлю - пам'ятку, види та строки виконання реставраційних, консерваційних, ремонтних робіт, необхідність яких визначається органом охорони культурної спадщини, у зв'язку з чим питання щодо проведення капітального ремонту фасаду будівлі та інших ремонтних робіт можливе лише після оформлення даного договору. Крім того, виконком повідомив, що рішенням Ізмаїльської міської ради від 27.12.2013р. №3564 - УІ частина приміщень будівлі розташованої за адресою: Одеська обл..,м.Ізмаїл, пр. АДРЕСА_6 АДРЕСА_7 включена до переліку об'єктів приватизації у 2014р. способом конкурс , у зв'язку з чим розгляд питання щодо надання КП Редакція газети Співрозмовник Ізмаїлу права викупу даного об'єкту не є можливим.
Отже, позивачу ще у 2014р. було роз'яснено , що лише після укладення охоронного договору на будівлю - пам'ятку ( який був укладений 22.10.2014р. щодо охорони будівлі - пам'ятки загальною площею 287,2 кв.м у будівлі - пам'ятці за адресою: Одеська обл.., м.Ізмаїл, пр. АДРЕСА_6 АДРЕСА_7), можливе проведення ремонтних робіт зазначеної будівлі, та роз'яснено, що приміщення, яким користується позивач, може бути викуплено тільки способом приватизації конкурс , а не викуп, як на тому наполягав позивач.
Суд вважає також за необхідне надати оцінку наданому позивачем в обґрунтування позову акту приймання-передачі нерухомого майна від 17 січня 1992р. , що є додатком до листа виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради народних депутатів від 17.01.1992р. за №47 , що був складений (згідно тексту акту) відповідно до рішення Ізмаїльської міської ради від 15.05.1990р. та рішення виконкому Ізмаїльської міської Ради народних депутатів від 28.11.1991р. №1557. Відповідно до тексту даного акту, виконком Ізмаїльської міської Ради передає, а редакція газети „Советский Измаил" приймає безоплатно у власність та повне господарське відання приміщення по АДРЕСА_3 , балансовою вартістю 136499 руб. для зарахування у статутний фонд редакції газети „Советский Измаил".
Відповідно до тексту листа виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради народних депутатів від 17.01.1992р. за №47, акт приймання-передачі будівлі був складений відповідно до рішення рішенням виконкому Ізмаїльської міської Ради народних депутатів від 28.11.1991р. №1557, яке було прийнято у відповідності до рішення І сесії Ізмаїльської міської ради ХХІ скликання та засновницького договору між міською радою та редакцією від 19.ХІІ.1990р.
Відповідно до наявної у матеріалах справи копії рішенням виконкому Ізмаїльської міської Ради народних депутатів від 28.11.1991р. №1557 „О передаче на баланс редакции газеты Советский Измаил помещений занятых редакциями городской газеты Советский Измаил , районной газеты Ленинский путь и гортипографией вирішено передати на баланс редакції „Советский Измаил" приміщення, у яких розміщені її власна редакція площею 232,8 кв.м, редакція районної газети „Ленинский путь" площею 172,9 кв.м та міськтипографії площею 835,8 кв.м.
При цьому, копії рішення Ізмаїльської міської ради від 15.05.1990р., копії засновницького договору між міською радою та редакцією від 19.ХІІ.1990р. позивачем до матеріалів справи не надано.
За таких обставин, виходячи з тексту рішенням виконкому Ізмаїльської міської Ради народних депутатів від 28.11.1991р. №1557 „О передаче на баланс редакции газеты Советский Измаил помещений занятых редакциями городской газеты Советский Измаил , редакції „Советский Измаил" приміщення, у яких розміщені її власна редакція площею 232,8 кв.м, редакція районної газети „Ленинский путь" площею 172,9 кв.м та міськтипографії площею 835,8 кв.м могли бути передані на баланс , що не є тотожнім передачі у власність та повне господарське відання. Адже, баланс підприємства - це лише форма бухгалтерської звітності , у якій відображаються, зокрема, активи та пасиви підприємства, а також підстави знаходження майна у даної юридичної особи.
З урахуванням зазначеного, виходячи з тесту рішення виконкому Ізмаїльської міської Ради народних депутатів від 28.11.1991р. №1557 „О передаче на баланс редакции газеты Советский Измаил помещений занятых редакциями городской газеты Советский Измаил , у позивача у справі на підставі зазначеного рішення не могло виникнути ані права власності, ані права господарського відання на " приміщення, у яких розміщені її власна редакція площею 232,8 кв.м, редакція районної газети „Ленинский путь" площею 172,9 кв.м та міськтипографії площею 835,8 кв.м.
Зазначене підтверджується також тим, що ,як встановлено судом, 05 лютого 2001р. між Ізмаїльською міською радою (Рада) та колективом редакції газети „Советский Измаил" (Редакція) був укладений договір безоплатного користування майном, згідно якого Рада передає, а Редакція приймає у користування :- нежитлове приміщення за адресою: пр. Суворова, 40, площею 445, 7 кв.м, балансовою вартістю 73 789 грн., залишковою вартістю 13 894 грн.; - видавницький комплекс балансовою вартістю 32 985 грн. , залишковою вартістю станом на 01.01.2001р. 14 238 грн., який складається з комп'ютерного обладнання , перерахованого в акті про виконання контракту №94/С043, який є додатком до цього договору.
Відповідно до п.2.2 договору передача майна у безоплатне користування не встановлює право власності Редакції на це майно , Редакція володіє та користується ним протягом строку дії договору. Згідно п.2.5 договору він укладений на невизначений строк.
За умовами п. 2.3 договору будівля, зазначена в п.1.2 цього договору знаходиться у комунальній власності міста та передана на баланс Редакції відповідно до рішення виконкому №1557 від 28.11.1991р. (авізо №3 від 02.03.1992р.).
Суд вважає за необхідне також зазначити, що відповідно до ст. 324. Цивільного кодексу УРСР, що був чинним станом на дату укладання договору безоплатного користування майном від 05.02.2001р. , за договором безоплатного користування майном одна сторона зобов'язується передати або передає майно у безоплатне тимчасове користування другій стороні, а остання зобов'язується повернути те ж майно. Згідно ст.325 цього Кодексу до договору безоплатного користування майном відповідно застосовуються правила статті 257, частини першої статті 259, статей 260 і 262, пунктів другого - п'ятого статті 265 і статей 271 і 272 цього Кодексу. Якщо такий договір укладений без зазначення строку, застосовується частина перша статті 259 цього Кодексу. Якщо ні один з учасників такого договору не заявив про відмову від нього, договір вважається припиненим по закінченні року. Згідно ст. 259 Кодексу коли договір майнового найму укладено без зазначення строку, він вважається укладеним на невизначений строк і кожна із сторін вправі відмовитися від договору в будь-який час, попередивши про це в письмовій формі другу сторону за три місяці.
Відповідно до п.п.4, 9 Прикінцевих та Перехідних положень Цивільного кодексу України, який набрав чинності з 01.01.2004р., Цивільний кодекс України застосовується до цивільних відносин, що виникли після набрання ним чинності. Щодо цивільних відносин, які виникли до набрання чинності Цивільним кодексом України, положення цього Кодексу застосовуються до тих прав і обов'язків, що виникли або продовжують існувати після набрання ним чинності. До договорів, що були укладені до 1 січня 2004 року і продовжують діяти після набрання чинності Цивільним кодексом України, застосовуються правила цього Кодексу щодо підстав, порядку і наслідків зміни або розірвання договорів окремих видів незалежно від дати їх укладення.
За приписами ст.827 Цивільного кодексу України за договором позички одна сторона (позичкодавець) безоплатно передає або зобов'язується передати другій стороні (користувачеві) річ для користування протягом встановленого строку. Користування річчю вважається безоплатним, якщо сторони прямо домовилися про це або якщо це випливає із суті відносин між ними.
Враховуючи зазначене, суд доходить висновку про те, що договір безоплатного користування майном від 05.02.2001р. , що був укладений між Ізмаїльською міською радою (Рада) та колективом редакції газети „Советский Измаил" (Редакція) за своєю правовою природою є договором позички.
Згідно положень ст.832 Цивільного кодексу України позичкодавець має право на відчуження речі, яка передана ним у користування. До набувача речі переходять права та обов'язки позичкодавця. Користувач не має переважного права перед іншими особами на купівлю речі, переданої йому у користування.
Враховуючи все викладене вище, суд вважає, що матеріали справи не містять належних та допустимих доказів порушення прав та охоронюваних законом інтересів позивача, які б могли бути підставою для задоволення позовних вимог щодо визнання недійсним конкурсу з приватизації нежитлової будівлі, розташованої за адресою: Одеська обл..,м.Ізмаїл, пр. АДРЕСА_6 АДРЕСА_7, який відбувся 15.09.2017р. та проведений Фондом комунального майна Ізмаїльської міської ради; визнання недійсним договору купівлі-продажу комунального майна шляхом продажу на конкурсі від 19.09.2017р., засвідченого приватним нотаріусом Ізмаїльського міського нотаріального округу Єфименко М.Д., зареєстрованого в реєстрі за №3542.
Що стосується вимоги позивача щодо зобов'язання Ізмїльської міської ради не вчиняти дії щодо позбавлення права господарського відання та користування КП „Редакція газети „Співрозмовник Ізмаїла" нежитловими приміщеннями за адресою: АДРЕСА_3 /АДРЕСА_7, то зазначена вимога не підлягає задоволенню з урахуванням того, що позивачем не надано належних та допустимих доказів того, що станом як на дату подачі позову, так і станом на дату винесення судового рішення Ізмаїльською міською радою вчиняються будь-які дії , направлені на позбавлення позивача права господарського відання та користування нежитловими приміщеннями за адресою: АДРЕСА_3 /АДРЕСА_7, адже, з дати укладання договору купівлі-продажу комунального майна шляхом продажу на конкурсі від 19.09.2017р., засвідченого приватним нотаріусом Ізмаїльського міського нотаріального округу Єфименко М.Д., зареєстрованого в реєстрі за №3542, власником цього об'єкту є ОСОБА_1
Згідно частини третьої статті 13 ГПК України, кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
У відповідності до частини першої статті 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Згідно зі статтею 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Судові витрати по сплаті судового збору покласти на позивача згідно ст. 129 ГПК України.
На підставі зазначеного, керуючись ст.ст. 129, 232, 238, 240, 241 ГПК України, суд -
ВИРІШИВ:
1. У задоволенні позову колективного підприємства „Редакція газети „Співрозмовник Ізмаїла" - відмовити повністю.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного господарського суду через господарський суд Одеської області шляхом подачі апеляційної скарги протягом 20 днів з дня його проголошення.
Повне рішення складено 23 березня 2018 р.
Суддя Н.В. Рога
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 14.03.2018 |
Оприлюднено | 27.03.2018 |
Номер документу | 72971508 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Рога Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні