Харківський окружний адміністративний суд
61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 березня 2018 р. № 820/5404/17
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді – Рубан. В.В.,
за участі
секретаря судового засідання - Абояна І.І.,
представника позивача - ОСОБА_1,
представника відповідача -ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державного підприємства "Завод імені ОСОБА_3" до Головного управління ДФС у Харківській області про скасування податкових повідомлень-рішень,-
В С Т А Н О В И В :
Позивач, Державне підприємство “Завод імені ОСОБА_3”, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Харківській області, в якому просить суд:
- визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області від 09.08.2017р. № НОМЕР_1, № НОМЕР_2, № НОМЕР_3, №0002591316, № НОМЕР_4, № НОМЕР_5;
- стягнути з Головного управління ДФС у Харківській області (код ЄДРПОУ 39858581) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Державного підприємства "Завод імені ОСОБА_3" (код ЄДРПОУ 14315629, свідоцтво ПДВ № 200115228, ІПН 143156220397, п/р № НОМЕР_6 в АБ "Укргазбанк", м. Київ, Україна, МФО 320478) витрати зі сплати судового збору.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ГУ ДФС у Харківській області проведена планова виїзна документальна перевірка Комбінату громадського харчування ДП "Завод імені ОСОБА_3" з питань дотримання вимог податкового законодавства, валютного законодавства і єдиного соціального внеску за період з 01.01.2014 р. по 31.03.2017 р. за результатом якої складено акт № 8007/20-40-14-01-08/01550837 від 20.07.2017р. За наслідками акту перевірки ГУ ДФС у Харківській області були прийняті податкові повідомлення рішення: № НОМЕР_1 від 09.08.2017 р., № НОМЕР_2 від 09.08.2017 р., № НОМЕР_3 від 09.08.2017 р.,№ НОМЕР_7 від 09.08.2017 р., № НОМЕР_4 від 09.08.20017 р. та № НОМЕР_5 від 09.08.2017 р. З зазначеними рішеннями ГУ ДФС в Харківській області позивач не погоджується, вважає їх незаконними та не обґрунтованими та такими, що підлягають скасуванню.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позов у повному обсязі та просив суд його задовольнити.
Представник відповідача проти позову заперечував, в судовому засіданні та наданому суду відзиві зазначив, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення прийняті на цілком законних підставах та відповідають чинному законодавству, оскільки перевіркою питань щодо повноти сплати (перерахування) до бюджету податку на доходи фізичних осіб, дотримання встановлених строків сплати (перерахування) до бюджету податку на доходи фізичних осіб встановлено, що в порушення вимог пп.168.1.2 п.168.1 ст.168, п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України, податок на доходи фізичних осіб підприємством до бюджету позивачем перераховано не в повному обсязі. А посилання позивача на введення мораторію на задоволення вимог кредиторів є безпідставними , бо, на думку податкового органу, ведення мораторію не забороняє контролюючим органам нараховувати як поточні податкові зобов`язання та штрафні (фінансові) санкції за ними, так і податкові зобов`язання, що виникли до, а виявлені після порушення провадження у справі про банкрутство платника податку, а також штрафи за їх невиконання та просив у задоволенні позову відмовити в повному обсязі.
Суд вислухавши сторони, дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд встановив наступне.
Судом встановлено, що ДП "Завод ім. Малишева" (ідентифікаційний код юридичної особи 14315629) зареєстроване як юридична особа, відокремленим підрозділом якого є Комбінат громадського харчування ДП "Завод ім. Малишева" (код ЄДРПОУ 01550837), підприємство перебуває на обліку в Східній об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Харківській області як платник податків.
Головним управлінням ДФС у Харківській області на підставі направлень від 29.06.017 року № 4450, № 4451, № 4452, № 4453, № 4454, № 4455, відповідно до п.п. 20.1.4 п.20.1 ст.20, ст.75, ст.77, п.82.1 ст. 82 Податкового кодексу України , плану-графіка проведення документальних планових виїзних перевірок платників податків за 2 квартал 2017 року, на підставі наказу Головного управління ДФС у Харківській області від 19.06.2017 року № 2642, проведена планова виїзна документальна перевірка Комбінату громадського харчування Державного підприємства "Завод ім. В.О. Малишева" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.04.2014 по 31.03.2017, валютного законодавства за період з 01.01.2014 по 31.03.2017, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - за період з 01.01.2014 по 31.03.2017.
Результати перевірки оформлені відповідним актом № 8007/20-40-14-01-08/01550837 від 20.07.2017 р. "Про результати документальної планової виїзної перевірки Комбінат громадського харчування Державного підприємства "Завод ім. В.О. Малишева", податковий номер 01550837, податкового законодавства за період з 01.01.2014 по 31.03.2017, валютного законодавства за період з 01.01.2014 по 31.03.2017, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - за період з 01.01.2014 по 31.03.2017".( а.с. 50-74).
Перевіркою питань щодо повноти сплати (перерахування) до бюджету податку на доходи фізичних осіб, дотримання встановлених строків сплати (перерахування) до бюджету податку на доходи фізичних осіб встановлено, що
на порушення вимог пп. 168.1.2 п. 168.1 ст. 168, п.176.2 ст. 176 Податкового Кодексу України податок на доходи фізичних осіб за червень 2014 року під час виплати доходу у вигляді заробітної плати за червень 2014р.- 18.07.2014р, за липень 2014 року під час виплати доходу у вигляді заробітної плати за липень 2014р. - 22.08.2015\4р., за серпень 2014р. під час виплати доходу у вигляді заробітної плати за серпень 2014р. - 08.08.2014р., 26.09.2014р., за жовтень 2014р. під час виплати доходу у вигляді заробітної плати за жовтень 2014р.- 18.11.2014р., 25.11.2014, за листопад 2014 року під час виплати доходу у вигляді заробітної плати за листопад 2014 року - 19.12.2014р, 26.12.2014р., за березень 2015р року під час виплати доходу у вигляді заробітної плати за березень 2015р. - 30.04.2015р., за травень 2015р. під час виплати доходу у вигляді заробітної плати за травень 2015 року - 26.06.2015 року, за червень 2015 року під час виплати доходу у вигляді заробітної плати за червень 2015 року - 14.07.2015 року, за серпень 2015 року під час виплати доходу у вигляді заробітної плати за серпень 2015 року - 21.09.2015 року, за вересень 2015 року під час виплати доходу у вигляді заробітної плати за вересень 2015 року - 14.09.2015 року, 21.09.2015 року, за жовтень 2015 року під час виплати доходу у вигляді заробітної плати за жовтень 20,15 року - 21.10.2015 року, 06.11.2015 року, 20.11.2015 року, 25.11.2015 року, за листопад 2015 року під час виплати доходу у вигляді заробітної плати за листопад 2015 року - 16.11.2015 року, 20.11.2015 року, 10.12.2015 року, 28.12.2015 року, 30.12.2015 року, за грудень 2015 року під час виплати доходу у вигляді заробітної плати за грудень 2015 року - 21.12.2015 року, 28.12.2015 року, 12.01.2016 року, 26.01.2016 року, за січень 2016 року під час виплати доходу у вигляді заробітної плати за січень 2016 року - 04.02.2016 року, 11.02.2016 року, 25.02.2016 року, за лютий 2016 року під час виплати доходу у вигляді заробітної плати за лютий 2016 року - 04.02.2016‘року, 19.02.2016 року, 02.03.2016 року, 11.03.2016 року, за березень 2016 року під час виплати доходу у вигляді заробітної плати за березень 2016 року - 11.03.2016 року, 17.03.2016 року, 12.04.2016 року, 27.04.2016 року, за квітень 2016 року під час виплати доходу у вигляді заробітної плати за квітень 2016 року - 26.04.2016 року, 27.04.2016 року, 16.05.2016 року, за травень 2016 року під час виплати доходу у вигляді заробітної плати за травень 2016 року - 30.05.2016 року, 02.06.2016 року, 21.06.2016 року, за червень 2016 року під час виплати доходу у вигляді заробітної плати за червень 2016 року - 37.07.2016 року, 08.07.2016 року, 15.07.2016 року, за липень 2016 року під час виплати доходу у вигляді заробітної плати за липень 2016 року - 25.07.2016 року, 29.07.2016 року, 3.08.2016 року, за серпень 20: 6 року під час виплати доходу у вигляді заробітної плати за серпень 2016 року - 12.08.2016 року, 29.08.2016 року, 12.09.2016 року, за вересень 2016 року під час виплати доходу у вигляді заробітної плати за вересень 2016 року - 01.09.2016 року, 19.09.2016 року, 23.09.2016 року, 06.10.2016 року, за жовтень 2016 року під час виплати доходу у вигляді заробітної плати за жовтень 2016 року - 12.10.2016 року, 21.10.2016 року, 21 10.2016 року, 09.11.2016 року, за листопад 2016 року під час виплати доходу у вигляді заробітної плати за листопад 2016 року - 14.11.2016 року, 21.11.2016 року, 09.12.2016 року, за грудень 2016 року під час виплати доходу у вигляді заробітної плати за грудень 2016 par- - 01.12.2016 року, 14.12.2016 року, 22.12.2016 року, 29.12.2016 року, 16.01.2017 року, ЗІ: 2.2017 року, за січень 2017 року під час виплати доходу у вигляді заробітної плати за січень 2017 року - 20.01.2017 року, 26.01.2017 року, 13.02.2017 року, за лютий 2017 року під час виплати доходу у вигляді заробітної плати за лютий 2017 року - 10.02.2017 року, 22.02.2017 року, 13.03.2017 року, за березень 2017 року під час виплати доходу у вигляді заробітної плати за березень 2017-07.03.2017р., 17.03.2017року, 23.03.2017року, підприємством до бюджету перераховано не у повному обсязі.
Відповідно до пп..168.1.2. п. 168.1 ст. 168 Податкового Кодексу України № 2755-УІ від 02.12.2010р., податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Згідно із пп. 168.1.4. п. 168.1 ст. 168 Податкового Кодексу України № 2755-У1 від 02.12.2010р, якщо оподатковуваний дохід надається у не грошовій формі чи виплачується готівкою з каси податкового агента, податок сплачується (перераховується) до бюджету протягом банківського дня, що настає за днем такого нарахування (виплати, надання) (2014-2016 роки), протягом трьох банківських днів з дня, що настає за днем такого нарахування (виплати, надання) (2017 рік).
На порушення вимог пп.. 168.1.5 п. 168.1 ст 168 Податкового Кодексу України № 2755-УІ від 02.12.2010р., у випадках коли оподатковуваний дохід у вигляді заробітної плати нараховувався податковим агентом, але не виплачувався платникам податку, податок на доходи фізичних осіб за травень 2014р по терміну перерахування до бюджету податковим агентом у строк, встановлені для місячного періоду до 30.07.2014 року, перераховано до бюджету не у повному обсязі та не своєчасно перерахований податок на доходи фізичних осіб по терміну 30.07.2014 року, перераховано - 01.07.2014 року, 18.07.2014 року, 25.07.2014 року, 31.07.2014 року, 08.08.2014 року, 18.08.2014 року;
податок на доходи фізичних осіб за червень 2014 року по терміну перерахування до бюджету податковим агентом у строки, встановлені для місячного податкового періоду до 30.07.2014 року, перераховане до бюджету не у повному обсязі та не своєчасно. Не перерахований податок на доходи фізичних осіб по терміну 30.07.2014 року, перераховано -18.08.2014 року, 22.08.2014 року, 01.09.2014 року, 12.09.2014 року, 26.09.2014 року;
податок на доходи фізичних осіб за липень 2014 року по терміну перерахування до бюджету податковим агентом у строки, встановлені для місячного податкового періоду до 30.08.2014 року, перераховано до бюджету не у повному обсязі та не своєчасно. Не перерахований податок на доходи фізичних осіб по терміну 30.08.2014 року, перераховано -26.09.2014 року, 03.11.2014 року;
податок на доходи фізичних осіб за серпень 2014 року по терміну перерахування до бюджету податковим агентом у строки, встановлені для місячного податкового періоду до 30.09.2014 року, перераховано до бюджету не у повному обсязі та не своєчасно. Не перерахований податок на доходи фізичних осіб по терміну 30.09.2014 року, перераховано -03.11.2014 року, 14.11.2014 року, 18.11.2014 року, 25.11.2014 року;
податок на доходи фізичних осіб за вересень 2014 року по терміну перерахування до бюджету податковим агентом у строки, встановлені для місячного податкового періоду до 30.10.2014 року, перераховане до бюджету не у повному обсязі та не своєчасно. Не перерахований податок на доходи фізичних осіб по терміну 30.10.2014 року, перераховано -
25.11.2014року, 28.11.2014 року;
податок на доходи фізичних осіб за листопад 2014 року по терміну перерахування до бюджету податковим агентом у строки, встановлені для місячного податкового періоду до 30.12.2014 року, перераховано до бюджету не у повному обсязі та не своєчасно. Не перерахований податок на доходи фізичних осіб по терміну 30.12.2014 року, перераховано - .'5.02.2015 року, 23.02.2015 року;
податок на доходи фізичних осіб за грудень 2014 року по терміну перерахування до бюджету податковим агентом у строки, встановлені для місячного податкового періоду до 30.01.2015 року, перераховано до бюджету не у повному обсязі та не своєчасно. Не перерахований податок на доходи фізичних осіб по терміну 30.01.2015 року, перераховано - 23.022.2015 року, 02.04.2015 року, 10.04.2015 року;
податок на доходи фізичних осіб за січень 2015 року по терміну перерахування до бюджету податковим агентом у строки, встановлені для місячного податкового періоду до 01.03.2015 року, перераховане до бюджету не у повному, обсязі та не своєчасно. Не перерахований податок на доходи фізичних осіб по терміну 01.03.2015 року, перераховано 10.04.2015 року;
податок на доходи фізичних осіб за лютий 2015 року по терміну перерахування до бюджету податковим агентом у строки, встановлені для місячного податкового періоду до 30.03.2015 року, перераховано до бюджету не у повному обсязі та не своєчасно. Не перерахований податок на доходи фізичних осіб по терміну 30.03.2015 року, перераховано - 10.04.2015 року, 30.04.2015 року, 06.05.2015 року;
податок на доходи фізичних осіб за березень 2015 року по терміну перерахування до бюджету податковим агентом у строки, встановлені для місячного податкового періоду до 30.04.2015р. перераховано до бюджету не у повному обсязі та не своєчасно. Не перерахований податок на доходи фізичних осіб по терміну 30.04.2015 року, перераховано - 06.05.201р, 23.06.2015року;
податок на доходи фізичних осіб за квітень 2015 року по терміну перерахування до бюджету податковим агентом у строки, встановлені для місячного податкового періоду до 30.05.2015р. перераховано до бюджету не у повному обсязі та не своєчасно. Не перерахований податок на доходи фізичних осіб по терміну 30.05.2015 року, перераховано - 23.06.2015, 26.06.2015р, 14.07.2015р;
податок на доходи фізичних осіб за травень 2015 року по терміну перерахування до бюджету податковим агентом у строки, встановлені для місячного податкового періоду до 30.06.2015р. перераховано до бюджету не у повному обсязі та не своєчасно. Не перерахований податок на доходи фізичних осіб по терміну 30.06.2015 року, перераховано - 14.07.2015р;
податок на доходи фізичних осіб за липень 2015 року по терміну перерахування до бюджету податковим агентом у строки, встановлені для місячного податкового періоду до 30.08.2015р. перераховано до бюджету не у повному обсязі та не своєчасно. Не перерахований податок на доходи фізичних осіб по терміну 30.08.2015 року, перераховано - 09.09.2015, 14.09.2015р, 21.09.2015р; 24.09.2015;
податок на доходи фізичних осіб за серпень 2015 року по терміну перерахування до бюджету податковим агентом у строки, встановлені для місячного податкового періоду до 30.09.2015р. перераховано до бюджету не у повному обсязі та не своєчасно. Не перерахований податок на доходи фізичних осіб по терміну 30.09.2015 року, перераховано - 21.10.2015, 26.10.2015р, 06.11.2015р, 10.11.2015р;
податок на доходи фізичних осіб за вересень 2015 року по терміну перерахування до бюджету податковим агентом у строки, встановлені для місячного податкового періоду до 30.10.2015р. перераховано до бюджету не у повному обсязі та не своєчасно. Не перерахований податок на доходи фізичних осіб по терміну 30.10.2015 року, перераховано - 10.11.2015, 26.10.2015р, 06.11.2015р, 10.11.2015р;
податок на доходи фізичних осіб за грудень 2015 року по терміну перерахування до бюджету податковим агентом у строки, встановлені для місячного податкового періоду до 30.01.2016р. перераховано до бюджету не у повному обсязі та не своєчасно. Не перерахований податок на доходи фізичних осіб по терміну 30.01.2016 року, перераховано - 04.02.2016, 11.02.2016р;
податок на доходи фізичних осіб за лютий 2016 року по терміну перерахування до бюджету податковим агентом у строки, встановлені для місячного податкового періоду до 30.03.2016р. перераховано до бюджету не у повному обсязі та не своєчасно. Не перерахований податок на доходи фізичних осіб по терміну 30.03.2016 року, перераховано - 12.04.2016р.
податок на доходи фізичних осіб за березень 2016 року по терміну перерахування до бюджету податковим агентом у строки, встановлені для місячного податкового періоду до 30.04.2016р. перераховано до бюджету не у повному обсязі та не своєчасно. Не перерахований податок на доходи фізичних осіб по терміну 30.04.2016 року, перераховано - 16.05.2016р;
податок на доходи фізичних осіб за квітень 2016 року по терміну перерахування до бюджету податковим агентом у строки, встановлені для місячного податкового періоду до 30.05.2016р. перераховано до бюджету не у повному обсязі та не своєчасно. Не перерахований податок на доходи фізичних осіб по терміну 30.05.2016 року, перераховано - 02.06.2016р;
Крім того, перевіркою встановлені порушення щодо повноти та своєчасності сплати військового збору. (а.с. 68-70)
На підставі вказаних висновків відповідачем винесено:
- податкове повідомлення - рішення № НОМЕР_1 від 09.08.2017 року, яким встановлено порушення пп.168.1.2 п.168.1 ст. 168, п.п. "а" п.176.2 ст.176 розд.4 Податкового кодексу України та визначено суму грошового зобов`язання з податків та зборів, у тому числі з податку на доходи фізичних осіб, пені у розмірі 201263 грн. 75 коп.;
- податкове повідомлення - рішення № НОМЕР_2 від 09.08.2017 року, яким встановлено порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб, визначеного пп.168.1.5 п.168.1 ст.168, п.п. "а" п.176.2 ст.176 розд.4 Податкового кодексу України у розмірі 62280 грн. 40 коп.;
- податкове повідомлення - рішення № НОМЕР_3 від 09.08.2017 року, яким встановлено порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб, визначеного пп. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168, п.п. "а" п. 176.2 аст.176 розд. 4 Податкового кодексу України у розмірі 67987 грн. 75 коп.;
- податкове повідомлення - рішення № НОМЕР_7 від 09.08.2017 року , яким встановлено порушення ст.161 Підрозділу 10 пп. 168.1.2 п. 168.1 ст.168, п.п. "а" п.176.2 ст.176 розділу 4 Податкового кодексу у розмірі 33740 грн. 01 коп.;
- податкове повідомлення - рішення № НОМЕР_4 від 09.08.2017 року , яким встановлено порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з військового збору у розмірі 6891 грн. 10 коп.;
- податкове повідомлення - рішення № НОМЕР_5 від 09.08.2017 року , яким встановлено порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з військового збору, визначеного підпунктом ст 161. Підрозділу 10 пп. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168, п.п. "а" п. 176.2 ст. 176 розд 4 Податкового кодексу України у розмірі 4852 грн. 25 коп.
Не погоджуючись з вищезазначеними рішеннями позивач оскаржив їх в адміністративному порядку до Державної фіскальної служби України, рішенням якої від 25.10.2017 року скаргу залишено без задоволення, а податкові повідомлення-рішення без змін.
Не погодившись з позицією контролюючого органу, вважаючи податкові повідомлення-рішення протиправними, позивач звернувся до суду із даним позовом.
Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд зазначає наступне.
Розділом IV Податкового кодексу України регулюється питання податку на доходи фізичних осіб.
Платниками податку на доходи фізичних осіб є фізична особа - резидент (нерезидент), яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні, та податковий агент (п. 162.1 ст. 162 Кодексу).
За п.164.1ст.164 ПК України базою оподаткування є загальний оподатковуваний дохід з урахуванням особливостей, визначених цим розділом.
Загальний оподатковуваний дохід - будь-який дохід, який підлягає оподаткуванню, нарахований (виплачений, наданий) на користь платника податку протягом звітного податкового періоду.
За пп.168.1.2 та 168.1.5 п.168.1 ст.168 ПК України оподаткування доходів, нарахованих (виплачених, наданих) платнику податку податковим агентом.
Податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету.
Якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені цим Кодексом для місячного податкового періоду.
У статті 171 ПК України відображено, що особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів у вигляді заробітної плати, є роботодавець, який виплачує такі доходи на користь платника податку.
Згідно пп. “а”, “б” п.176.2 ст.176 ПК України, особи, які відповідно до цього Кодексу мають статус податкових агентів, зобов'язані: своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок; подавати у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку податковим агентом протягом звітного періоду. Запровадження інших форм звітності з зазначених питань не допускається.
Крім того, відповідно до п.16-1 Підрозділу 10 “Інші перехідні положення” Розділу ХХ “Перехідні положення” ПК України, тимчасово, до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлюється військовий збір. Платниками збору є особи, визначені пунктом 162.1 статті 162 цього Кодексу. Об'єктом оподаткування збором є доходи, визначеністаттею 163 цього Кодексу. Ставка збору становить 1,5 відсотка від об'єкта оподаткування, визначеного підпунктом 1.2 цього пункту. Нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому статтею 168 цього Кодексу, за ставкою, визначеною підпунктом 1.3 цього пункту. Відповідальними за утримання (нарахування) та сплату (перерахування) збору до бюджету є особи, визначені у статті 171 цього Кодексу. Платники збору зобов'язані забезпечувати виконання податкових зобов'язань у формі та спосіб, визначені статтею 176 цього Кодексу.
Отже, вказаними нормами передбачено обов`язок здійснювати нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку на доходи фізичних осіб, військового збору та подавати відповідну звітність з зазначених питань.
Позивач в свою чергу є платником податку на доходи фізичних осіб та військового збору.
Положеннями пп.54.3.5. п.54.3. ст.54 Податкового Кодексу України передбачено, що контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо, зокрема, дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом.
Відповідно п. 127.1. ст. 127 Податкового кодексу України, правила нарахування, утримання та сплати (перерахування) податків ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, - тягне за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податків, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.
Ті самі дії, вчинені повторно протягом 1095 днів, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 50 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.
Дії, передбачені абзацом першим цього пункту, вчинені протягом 1095 днів втретє та більше, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 75 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.
Відповідальність за погашення суми податкового зобов'язання або податкового боргу, що виникає внаслідок вчинення таких дій, та обов'язок щодо погашення такого податкового боргу покладається на особу, визначену цим Кодексом, у тому числі на податкового агента.
Судом під час розгляду справи встановлено, що при перевірці повноти та своєчасності перерахування до бюджету податку на доходи фізичних осіб та військового збору встановлено, що позивачем у порушення п.п.168.1.2 п.168.1 ст. 168, п.п. “а, б” п. 176.2 ст. 176 ПК України несвоєчасно та неповно сплачено (несвоєчасно перераховано) суму податку на доходи з фізичних осіб (із сум заробітної плати), військового збору, що встановлено на підставі оборотних балансів підприємства по рахунках 301,661,6411, банківських виписок щодо перерахування податку на доходи фізичних осіб, перерахування грошових коштів з установи банку в касу підприємства на виплату заробітної плати, каси підприємства, відомостей з нарахування та виплати заробітної плати працівникам.
З вищезазначеного вбачається, що позивачем допущено порушення вимог податкового законодавства, щодо своєчасності та повноти сплати податків та станом на 31.03.2017р. позивачем не перераховано до бюджету податку з фізичних осіб у сумі 11935,85 грн., а також несвоєчасно та не у повному обсязі перераховано до бюджету військовий збір.
Щодо обґрунтування позовних вимог позивача про те, що п.п.129.1.3 п.129.1 ст.129 Податкового кодексу України визначено конкретний проміжок часу, протягом якого не нараховуються штрафи і пеня суд зазначає наступне.
Судом встановлено, що ухвалою Господарського суду Харківської області від 27.12.2011 у справі №5023/10655/11 порушено провадження у справі про банкрутство ДП "Завод імені ОСОБА_3", з моменту прийняття ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.
На час звернення до суду з цим адміністративним позовом провадження у справі про банкрутство триває, але при цьому позивач продовжує здійснювати господарську діяльність та нараховувати заробітну плату співробітникам.
Згідно з ч.4 ст.12 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" мораторій на задоволення вимог кредиторів вводиться одночасно з порушенням провадження у справі про банкрутство, про що зазначається в ухвалі господарського суду. Протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів:
- забороняється стягнення на підставі виконавчих документів та інших документів, за якими здійснюється стягнення відповідно до законодавства;
- не нараховуються неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші санкції за невиконання чи неналежне виконання грошових зобов'язань і зобов'язань щодо сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів).
Суд зазначає, що наведені норми регулюють правовідносини, які виникли між боржником і кредиторами у зв'язку з неспроможністю боржника виконати після настання встановленого строку існуючі зобов'язання, і спрямовані на відновлення платоспроможності боржника або його ліквідацію з метою здійснення заходів щодо задоволення визнаних судом вимог кредиторів.
З порушенням провадження у справі про банкрутство не пов'язується завершення підприємницької діяльності боржника, він має право укладати угоди, у нього можуть виникати нові зобов'язання.
Виходячи з наведеного, дія мораторію поширюється лише на задоволення вимог конкурсних кредиторів.
Таким чином, що стосується зобов'язань поточних кредиторів, то за цими зобов'язаннями згідно із загальними правилами нараховується неустойка (штраф, пеня), застосовуються інші санкції за невиконання чи неналежне виконання грошових зобов'язань та зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів).
За своєю правовою природою фінансові та економічні санкції є додатковими зобов'язаннями, похідними від основного зобов'язання. Невиконання таких зобов'язань є правопорушенням.
Отже, нарахування санкцій, застосування заходів забезпечення за невиконання зазначених зобов'язань та примусове стягнення на підставі виконавчих документів коштів на виконання таких грошових зобов'язань і зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), а також штрафних санкцій ґрунтується на законі.
Нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій з усіх видів заборгованості за зобов'язаннями, строк виконання яких настав після порушення справи про банкрутство та введення мораторію, припиняється згідно з частиною першою статті 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або ви знання його банкрутом" лише з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
Зазначене відповідає правовій позиції Верховного Суду України, викладеній у постанові від 9 липня 2013 року у справі №21-178а13 (номер у Єдиному державному реєстрі судових рішень 32532869), та постанові судової палати в адміністративній справі Верховного суду України від 26.02.2013 року №21-34а12.
Щодо посилання позивача на наявність боргу з податку фізичних осіб в розмірі 11935, 85 грн., який помилково був перерахований за реквізитами військового збору, суд зазначає наступне, під час розгляду справи встановлено, в ході перевірки підприємству стало відомо, що було помилково сплачено 11935,85 грн. на рахунок військового збору замість рахунку по податку на доходи з фізичних осіб.
Після проведення перевірки позивач звернувся до контролюючого органу з листом про перерахування коштів з одного бюджетного рахунку на інший.
Таким чином, сплачені суми коштів під час проведення перевірки не були зараховані на жоден бюджетний рахунок (бюджетний рахунок військовий збір та бюджетний рахунок по податку на доходи фізичних осіб).
На даний час сума 11935,85 грн. зарахована на рахунок по податку доходи з фізичних осіб, що підтверджується інтегрованими картками платника податків.
Отже на час проведення перевірки вказана несплата була наявна.
Враховуючи викладене, суд прийшов до висновку, що оскаржувані податкові повідомлення - рішення Головного управління ДФС у Харківській області прийнято на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені законодавством України.
На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 246, 250, 255, 295 КАС України, суд,-
В И Р І Ш И В :
Адміністративний позов Державного підприємства "Завод імені ОСОБА_3" до Головного управління ДФС у Харківській області про скасування податкових повідомлень-рішень - залишити без задоволення.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення виготовлений 26.03.2018 року.
Суддя Рубан В.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.03.2018 |
Оприлюднено | 01.04.2018 |
Номер документу | 73067768 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні